Regisztráció Blogot indítok
Adatok
FodorTina

0 bejegyzést írt és 6 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Filmklub Volver 2020.05.05 11:02:37
Erős és gyenge nők, akik megpróbálnak talpon maradni egy világban, ahol a férfiak csak a saját kis játékaikat űzik? Vagy egyszerűen mindenki csak a maga boldogságát keresi? Almodóvar sajátos látásmódja itt is új megvilágításba helyezi társas és társadalmi szerepeinket, kapcsolatainkat...
FodorTina 2020.05.15 10:02:52
Kellemes meglepetés volt a film annak ellenére, hogy megrázó történetet mutat be. Az elején nem igazán értettem, hogy mire akar kilyukadni, majd amikor az apuka szemvillanásait mutatta be ahogyan a saját lányára néz, ott azért éreztem, hogy nem lesz örömteli a film... Azért annak örülök, hogy nem ment bele nagyon mélyen a véres részekbe, ennek ellenére tökéletesen lehetett érezni, hogy melyik szereplő mit érez. Amikor a kislány bevallja, hogy miért ölte meg az apját, attól tartottam, hogy az anyja nem fogja elhinni, nem érti majd meg őt. De teljes mellszélességgel mellette állt, azonnal átvállalta a felelősséget, kíváncsian vártam, hogy hogyan oldja meg a helyzetet és hogy később vajon lesz-e ennek következménye, de szerencsére a film nem erre éleződött ki. Amikor megjelent a történetben a halott anya, aki nem is olyan halott, akkor ismét kissé összezavarodtam, mert nem értettem, hogy mi értelme ennek és nem is tért ki rá egyik szereplő sem. És ahogy halad előre a történet, akkor derült ki számomra, hogy azért nem volt Rajmundának jó a kapcsolata az anyjával, mert Rajmunda nem kapott olyan segítséget, mint a lánya, hiszen Rajmunda is szexuális zaklatás áldozatává vált, csak ő nem kért segítséget, de az anyja ott sem volt, hogy észrevehesse mindezt. Viszont amikor kiderült az anyja számára, hogy mi történt, akkor felgyújtotta a házat és megölt Rajmunda apját. A történetben megjelenik az "újrajátszás", mert amit Rajmunda átélt, azt megélte a lánya is, aki egyben a húga is volt, aki az apuka (Rajmunda apja) által elkövetett erőszakból született gyermek.
A tragédiák ellenére nagyon életközeli film szerintem, mert a mai világban is vannak sajnos ilyen helyzetek, hiába nem tudunk sokat róla.
Összességében tetszett a film!
Filmklub Mindent anyámról 2020.04.12 18:38:16
Egy végzetes baleset, egy szervátültetés, és egy utazás, amelyben megmutatkozik a múlt...
FodorTina 2020.04.21 23:36:10
Tetszett a film. Az első 20-30 percben nem igazán értettem, hogy miről is fog szólni, és ahogy Esteban meghalt onnantól lett számomra érdekes a történet, mert innentől került számomra előtérbe az anya. Manuéla karaktere igazán magával ragadó szerintem, a tragédiák sora (amelyre fény derül a film folyamán) nem törte meg, talpraesett, intenzív, törekvő nő, aki tiszta szívvel tud mások felé fordulni pl. Rosa, Rosa gyermeke, a történtek ellenére Lola (aki számomra egy eléggé megdöbbentő pontja volt a filmnek) felé is megértéssel fordult, nem volt vele tartózkodó és hűvös sem. Valószínű az őt ért csapások (fiatal kora, szerelmi csalódás, költözés) erősítették meg a jellemét, és változtatták őt a nehéz helyzetekben is empatikussá másokkal szemben. A többi karakter is szimpatikus volt számomra, Huma, aki először egy kemény, rideg, önző nőnek tűnt, kedves, barátságos és jószívű jellemvonásokat mutatott meg a film folyamán magából. Agrado egy igazán vagány, önmagát vállaló személyiség, és az első megdöbbenésem után őt is egy szerethető, pozitív karakternek láttam. A filmben szokatlan látványvilág mutatkozott meg, például amikor Esteban a füzetébe jegyzetelt, akkor a "füzete szemszögéből" láttuk őt és az írását, vagy amikor meghalt akkor az ő földre zuhant testén át láttuk a közeledő anyját, vagy amikor Manuéla hazafelé utazott a vonaton, akkor az alagútban is szokatlan képpel találkozhattunk. Ennek a filmnek is keretesebb a felépítése, hiszen Manuéla fiatalon is Estebannal menekült el az otthonából és a film végén is találkozhattuk ugyanezzel a mozzanattal. A történet szépsége azt gondolom az, hogy mivel Rosa fia is Esteban és az apja is ugyanaz mint Manuéla fiának volt, így kicsit olyan érzést kelt a nézőben, hogy Manuéla kapott az élettől még ajándékot, visszakapta a fiát.
Összességében én nem teljesen tudok azonosulni ezekkel az élethelyzetekkel és az ennyire másságot vállaló és a fizikai testet átalakító nézetekkel, cselekedetekkel, de ennek ellenére a film nagyon tetszett, érdemes volt megnézni.
Filmklub Eleven hús 2020.03.25 17:58:31
Sajátos szerelmi háromszög: egy nő, egy rendőr és egy bűnöző. Győzhet-e a bosszú, a gyűlölet?..
FodorTina 2020.03.31 20:39:39
Tetszett ez a film, izgalmas, fordulatokkal teli, élvezhető volt. Victor életét kísérhettük figyelemmel, különös tekintettel a szerelmi életére. A külsőre magabiztosan, kissé "rossz fiúnak" látott srác valójában igencsak érzékeny lélekkel rendelkezik. Beleszeret Elenába, aki csak futó kalandként tekint a fiúra. Amikor Victor felkeresi a lakásán Elenát, akkor mutatkozik meg, hogy mennyire semmibe veszi a fiút, akinek ez meglehetősen rosszul esik, mert szereti a lányt. A kettejük között kialakult vita miatt végül eldördül egy pisztolylövés, ami miatt a kiérkező rendőrök dulakodni kezdenek, és emiatt az egyik rendőrt lövés ér és egy lebénul. Innen indul végülis a három főszereplő igazi kapcsolata, ugyanis Victort lecsukják, Elena pedig feleségül megy a sérült rendőrhöz. A börtönből szabadult Victor, aki ugyan a bent töltött 6 év alatt tanult, diplomát szerzett és a teológiában is jártasságot szerzett (a film eleji karakterhez képest teljesen mássá alakul át) a szabadulását bosszúra akarja használni. Itt megjelent bennem a kettősség érzése, hogy hogyan fér össze a Biblia szerinti gondolkodásmód a bosszúvággyal? Annak ellenére, hogy kicsit mást vártam a bosszúvágytól vezérelt Victortól, mégis inkább az élete rendbe hozására koncentrált.
A történetben az az érdekes, hogy amikor kijött a börtönből, mintha „új életet kezdene”, újra egy rendőr feleségével kezd kapcsolatba. (A másik rendőr, aki a dulakodásnál végülis Victor keze által de lelőtte társát.)
Az is jó színben tüntette fel, hogy annak ellenére, hogy el akarta csábítani, majd ott hagyni Elenát, mégis csak felkínálta a lehetőséget és Elenára bízta a döntést (aki egyébként élt is vele). De az ő életében is megmutatkozott a jellemfejlődés, mert fiatalon drogkereskedésből élt, viszont felnőttként már egy gyermekotthon vezetett, és abban is megmutatkozott a jellemfejlődése, hogy miután megcsalta a férjét, nem hazudott neki. A film végén azért megjelent a "dráma" is, mert ahogy mindkét rendőr megtudta, hogy Victor az akivel megcsalta őket a feleségük, akkor elindultak Victorhoz, ahol egyébként az idősebb feleség öngyilkos akart lenni.
Végül a filmben megint megjelent az, amit az elején, az idősebb rendőr a felesége keze által akarta megölni a másik felet, jelen esetben Victort.
Akár csak ez a dulakodás, keretet ad az is a filmnek, hogy végül Elena és Victor gyermek egy taxiban kezd megszületni, ahogy a film elején Victor is egy buszon született.
Ezenkívül a filmben sokszor megjelent elemként az, hogy az árnyékokkal és a különböző formákkal, testhelyzetekkel játszott a rendező. Szépen megmutatkozott a jellemfejlődés Victor és Elena esetében. És a keretes szerkezet (születés a járművekben) keretet ad a filmnek és ezáltal megnyugvást teremt szerintem a nézőben.
FodorTina 2020.03.31 20:40:21
Tetszett ez a film, izgalmas, fordulatokkal teli, élvezhető volt. Victor életét kísérhettük figyelemmel, különös tekintettel a szerelmi életére. A külsőre magabiztosan, kissé "rossz fiúnak" látott srác valójában igencsak érzékeny lélekkel rendelkezik. Beleszeret Elenába, aki csak futó kalandként tekint a fiúra. Amikor Victor felkeresi a lakásán Elenát, akkor mutatkozik meg, hogy mennyire semmibe veszi a fiút, akinek ez meglehetősen rosszul esik, mert szereti a lányt. A kettejük között kialakult vita miatt végül eldördül egy pisztolylövés, ami miatt a kiérkező rendőrök dulakodni kezdenek, és emiatt az egyik rendőrt lövés ér és egy lebénul. Innen indul végülis a három főszereplő igazi kapcsolata, ugyanis Victort lecsukják, Elena pedig feleségül megy a sérült rendőrhöz. A börtönből szabadult Victor, aki ugyan a bent töltött 6 év alatt tanult, diplomát szerzett és a teológiában is jártasságot szerzett (a film eleji karakterhez képest teljesen mássá alakul át) a szabadulását bosszúra akarja használni. Itt megjelent bennem a kettősség érzése, hogy hogyan fér össze a Biblia szerinti gondolkodásmód a bosszúvággyal? Annak ellenére, hogy kicsit mást vártam a bosszúvágytól vezérelt Victortól, mégis inkább az élete rendbe hozására koncentrált.
A történetben az az érdekes, hogy amikor kijött a börtönből, mintha „új életet kezdene”, újra egy rendőr feleségével kezd kapcsolatba. (A másik rendőr, aki a dulakodásnál végülis Victor keze által de lelőtte társát.)
Az is jó színben tüntette fel, hogy annak ellenére, hogy el akarta csábítani, majd ott hagyni Elenát, mégis csak felkínálta a lehetőséget és Elenára bízta a döntést (aki egyébként élt is vele). De az ő életében is megmutatkozott a jellemfejlődés, mert fiatalon drogkereskedésből élt, viszont felnőttként már egy gyermekotthon vezetett, és abban is megmutatkozott a jellemfejlődése, hogy miután megcsalta a férjét, nem hazudott neki. A film végén azért megjelent a "dráma" is, mert ahogy mindkét rendőr megtudta, hogy Victor az akivel megcsalta őket a feleségük, akkor elindultak Victorhoz, ahol egyébként az idősebb feleség öngyilkos akart lenni.
Végül a filmben megint megjelent az, amit az elején, az idősebb rendőr a felesége keze által akarta megölni a másik felet, jelen esetben Victort.
Akár csak ez a dulakodás, keretet ad az is a filmnek, hogy végül Elena és Victor gyermek egy taxiban kezd megszületni, ahogy a film elején Victor is egy buszon született.
Ezenkívül a filmben sokszor megjelent elemként az, hogy az árnyékokkal és a különböző formákkal, testhelyzetekkel játszott a rendező. Szépen megmutatkozott a jellemfejlődés Victor és Elena esetében. És a keretes szerkezet (születés a járművekben) keretet ad a filmnek és ezáltal megnyugvást teremt szerintem a nézőben.
Lakótelep, bizonytalan egzisztencia - egy átlagos kispolgári család élete, amelyet egy asszony próbál meg összetartani, miközben minden szétesik, mindenki a saját dolgaival, önmagával van elfoglalva. Tehet-e egyáltalán valamit, és annak van-e értelme, vagy inkább hagyjon mindent elrendeződni,…..
FodorTina 2020.03.27 20:25:50
Erre a filmre azt is mondhatnám, hogy egy átlagos család életét mutatja be, de ezzel a véleménnyel túloznék is, nehéz megítélni, hogy melyik az „igazabb”. Viszont azt tökéletesen bemutatja, hogy milyen egy átlagos család élete, amikor küzd a megélhetésért, az életért. Amikor ilyen súlyos problémákkal küzd az ember, akkor egyre kilátástalanabbá válik, és már nem tud megfelelő döntéseket hozni, így egyre nagyobb problémákba ütközik és egyre nehezebb jó döntéseket hozni.
Már a film címe is ezt mutatja, de arra is rávilágít, hogy talán nem ismerik fel az emberek, hogy ők a saját életük kovácsai és az érdemlem szó mutatja ezt leginkább.
A film kissé feldarabolt, külön epizódokból tevődik össze (de nyilván összefüggő).
Az emberi kapcsolatok is érdekes, már csak azért is, mert rengetegen kényszerülnek manapság is abba a helyzetbe, hogy egy fedél alatt éljenek a szüleikkel/nagyszüleikkel, és amit a film is jól bemutat, ki tud éleződni a helyzet a családtagok között, a generációs különbségek megmutatkoznak a filmben és a nagymama berögzött szokásai is ezt mutatják. De az igazán szép ebben az egész nyomasztó érzetet árasztó filmben, ahogy a nagymama és az unoka összetartanak. De ezenkívül, semmibe veszik egymást a családtagok, mindenki a saját bajával van elfoglalva.
Összességében nyomasztó a film, de annak ellenére, hogy sok túlzást/szélsőséget érzek benne az alapvető társadalmi problémát, a családok mindennapjait jól mutatta be.