Regisztráció Blogot indítok
Adatok
Urv (törölt)

1 bejegyzést írt és 142 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
A pilóta százados, a csapatfőnök ezredes, a rendszám cseh. A versenyzés drága, a támogatók egy része állami megrendelésekből él. Honnan kerültek gumik a rendőr-versenyautóra? Kapcsolódó cikkünk kommentposztja..
Urv (törölt) 2012.06.19 22:31:39
Szerintem olyan sok gond nincs ezzel, nyilván nem mindegy a támogatás mértéke, és felhasználása. Az nyilvánvaló, hogy személyes kapcsolatok nélkül ma szponzort találni lehetetlen. Ő nyilván ilyen körökben mozog, és az nem példa nélküli, hogy valaki ingyen, vagy jelképes összegért jelentet meg matricát a versenyautón, mint ahogy az sem, hogy horror pénzeket kap a versenyző teljes titokban.

A rallye szeretete kortól, pénztárcától és beosztástól független, így bár kizárólag állami megrendeléseket teljesítő cég nem is, de ha van nem állami üzletága könnyen elképzelhető, hogy a pálya szélén áll egy döntéshozó.

Fontos azt is megjegyezni, egy egy versenyző támogatása nem csupán a matrica elhelyezésében rejlik, bár nyilván az is fontos része egy marketingtevékenységnek, de sokkal fontosabb, ha a támogatásért cserébe lehetőség van az autó kiállítására céges rendezvényen, vagy marketinganyagokban való megjelenésnél. Egy tárgyalóban kihelyezett fénykép a támogatott párosról is jó benyomást kelthet, ilyenekért éri meg támogatni egy versenyzőt.

Az, hogy valaki külföldről bérel versenyautót az teljesen normális, és itt nem arról van szó, hogy magyar tulajdonú autó megy külföldi rendszámmal(bár ilyen is van, de ez a sportrendszám hiányára vezethető vissza), hanem az, hogy valódi külföldi tulajdon. Egyébként jellemzően 24 óránál többet nem is kell vezetnie magyar állampolgárnak egy átlagos versenyen.

Egyebek iránt, szerintem hatalmas baj, hogy az állam nincs benne az autósportban illetve általában a sportokban. Korábban voltak állami versenyautók és állami cégek által támogatott versenyek, amitől sokkal erősebb és látványosabb volt a bajnokság. Ez nem öncélú, mert egy erős bajnokságba többen neveznek, máshonnan behozott pénzzel (amit elköltenek így adóbevétel keletkezik), valamint az idegenforgalmi jelentősége is komoly egy ilyen versenyek.

Nyilván van a másik oldala is, ahol a pénz valójában nem a versenyzésre költődik el, pletykákat hall mindenki, de ezek egyedi esetek, amivel a megfelelő szerveknek foglalkozni kell, de a médiában ne ez legyen hangsúlyos, mert az ilyen hozzáállás és hírek miatt lesz egyre kevesebb támogató és versenyző.
Tom Coroneltől már megszoktuk, hogy ha megkérdezik valamiről, akkor biztosan markáns véleményt formál. Így történt ez most is, amikor Stefan Ziegler a jelenleg érvényben lévő pluszsúly rendszerről faggatta a holland pilótát. A most érvényben lévő szisztéma jelentősen…..
Itt szurkolj velünk Norbiéknak! Update! Új képek, és Kapócs Zsóka kalandja videón. (Csak annyit mondok: húúúúúúúvazzzzz.) Szóljanak a fanfárok, zúgjanak a harangok, Mogyoródon a WTCC mezőnye! Ez mégis csak valami, világbajnokságot rendezhetünk. Emellett még másféltucat…..
Urv (törölt) 2012.05.05 20:15:48
@akiak: Wéber Gabi is ügyes volt mindennel, nem hiszem, hogy Norbi sokkal hamarabb találna beállítást magának hozzá. Max ha Michelisz Norbihoz hasonló a stílusa.
A Lotus is blamával kezdi az első tesztnapot, nem lehet ez másképp nálunk sem - állt mellettem még egy perce Karotta, akinek a téli álomból felébresztett Hacsiján stabil az alapjárat, csak éppen 2500. Sipos úr Sierrája már néhány napja Merci-rugókön ül, de a Slovakiaring…..
Urv (törölt) 2012.03.09 19:16:12
@Endlessride: Hallgatózás egész biztos!
Vagy annyira nem is tutik?! Pedig a legnagyobbak mondták... Az egyik legnagyobb gumilutri verseny a híres és egyben hírhedt Monte Carlo Rali! Megannyi extrém és váratlan körülmény (száraz, vizes, jeges, fekete jég!, havas...) nehezíti az egyébként sem könnyű verseny szakaszainak…..
Vajon hogy fér be egy nagyon magas ember az autókba? Egyáltalán, be tud ülni? Tud vezetni? Mi a minimum? Teszt a használttelepen. Mai cikkünk blogposztja...
Lassan itt a Monte, mellyel kezdetét veszi az idei ralivébé! Pár évvel ezelőtt még izgatottan vártuk, ki - milyen dekorral, milyen új szponzorokkal és festéssel vág majd neki a szezonnak. Sajnos, vagy nem sajnos (mindenki döntse el maga, hogy ennek örül-e vagy sem), a mai modern…..
Az OT Expo felolvasóestje mindenkinek, aki lemaradt volna róla. Jó szórakozást!..
Urv (törölt) 2009.04.24 11:50:55
Urv (törölt) 2009.07.20 00:27:11
Urv (törölt) 2011.12.16 01:12:25
Régóta tartottunk ettől, most már hivatalosan is bejelentették: a BMW nem kívánja jelentős mértékben fejleszteni a WTCC-ben futó 320 TC típust, mivel minden erőforrásukat a DTM programra összpontosítják. A bajor gyár a napokban tartotta szokásos szezonzáró…..
  A magamfajta szentimentális jószágnak a sport (azon belül a kosárlabda) az a fajta utópia, amit a való életben szeretne mindenki. Tudom, hogy ki van velem, és azt is tudom, hogy soha sem fog cserbenhagyni. Tudom mi a célom, és hogy azt hogyan érhetem el. Tudom ki van…..
Belsőség Hunyadi Hiéna 2011.06.27 16:00:00
Ma éjjel nem hiába ébredsz fel, hajnali három körül. Hogy izgalmasabb legyen, nem árulom el a pontos órát és percet. De ez a kis bizonytalanság megéri. Nem is értem, miért vagyok ennyire jófej. Simán le kellett volna nyúlnom a fődíjat, és senki sem tudna róla. Mindegy, már…..
Urv (törölt) 2011.06.28 04:17:58
Urv (törölt) 2011.06.28 04:31:57
@Bal@ge89: És mit kéne megúsznia? Ez egy játék, persze tény, hogy nem szép dolog elhúzni (mert páran komolyan vettük), visszaélni a lelkesedésünkkel. pl. legközelebb én jó eséllyel nem játszok. Úgy gondolom, hogy értékesebb nyeremény ide-vagy oda, de már két órája nézegetem hátha felkerült, és közben nem sok hasznosat csináltam.

Ennek ellenére sehol nem volt leírva, hogy kötelező játszani.

Persze jogos a kérdés: "De mikor ad a te Clarkson haverod Bose fülhallgatót?! Ha egész éjjel le sem fekszel, akkor sem."

Most már tudjuk a választ, hogy Tibi sem...
Urv (törölt) 2011.06.28 12:32:57
@biker_kolee: Kérdés, hogy mennyire van automatizálva ez a dolog, mert ha ő is ébren volt, akkor igazán írhatott volna ide kommentet, vagy ami még jobb, ide a kérdést :)
A napokban hozta le az év hírét a Spiegel, melyet olvasva a legőszintébb káröröm felhőtlen kacajában fetrengtünk egy fél óráig. A történet – mint minden ilyen – egyszerű és mulatságos. Bár az mondjuk nem lehetett valami vicces, mikor az ember szembesül azzal, hogy…..
Urv (törölt) 2011.06.16 19:10:12
@gergey: Szerintem be se volt zárva. Nem hiszem, hogy egy svájcinak eszébe juthat, hogy más elveszi azt ami az övé.
Jól nevelés Bevezető 2011.05.14 18:52:00
  Üdvözlök mindenkit a blogomban!A blogot elsősorban azért írom, hogy magamnak, emlékeztetőül írjam a távoli jövőre, hogy amikor lesz gyermekem, és nevelni fogom lássam jelenlegi gondolataim. Az ok, amiért mégis Interneten publikálom, az, hogy segítsek azoknak a…..
A mai poszttal bajban vagyok, mert, ha bármilyen illusztrációt beleteszek, százak követelnék a fejemet. (Lenne, akik megérdemelnék, de őket sem hozom ilyen helyzetben, mert sportszerűtlen lenne!)Időről időre megesik, hogy a rali nevű társasjáték valamelyik szereplője hibázik, és…..
Urv (törölt) 2011.05.12 16:45:06
A téma érdekes, bennem még számos kérdés merül fel:

A fix büntetésnél persze nem, sokkal inkább a balesetnél.

-Ha a cél előtt nem sokkal esik el egy autó (Pl. Tagai 2005 Kassa), akkor mi a jobb, megállni és segíteni, vagy a STOPban jelenteni (szerintem megállni, mert egy percen belül, számtalan életmentő dolgot lehet csinálni orvosi felszerelés nélkül is., de ez vitás)...
-Egy olyan eset után ahol néző sérült (tehát volt kaland), mennyire tud egy versenyző tisztán gondolkodni, gondol-e arra, hogy az adott rossz (hiszen ha oda eshet a az autó akkor az a hely rossz) helyen lehetett néző.
-Mely esetekben kell a versenyzőnek megállnia, számtalan eset van, hogy a versenyző nem lehet egészen biztos benne, hogy néző sérült-e, pl az alábbi 2 videó:
www.youtube.com/watch?v=cJ1cGwGLXTQ&feature=related
www.youtube.com/watch?v=_R7j09fVCxA

-Mikor győződik meg egy versenyző, hogy történt-e nézői baleset? (Autóból nem lát jajveszékelő embereket akkor OK?, esetleg ha egy néző azt mondja, hogy senki se sérült akkor OK?, vagy kiszáll, minden esetben és megnézi van-e sérült? Mi számít sérülésnek(elütés, vagy ha menekülés közben kificamodott a boka az is?)
- Ha egy rossz helyen álló néző miatt esik ki a versenyző az ő kárát/költségeit ki téríti meg?
- Ha fotóst üt el, aki aláírta, hogy övé a felelősség, akkor továbbmehet, vagy a kamikáze fotós miatt van vége a versenyének?
Urv (törölt) 2011.05.12 18:29:38
@T-Maci: Írtam egy hosszabb hozzászólást, ami valamiért nem jelent meg, ott le is írtam, ha van sérült egyértelmű, hogy el kell látni, az emberi életnél nincs értékesebb.
Belsőség Fény az alagút végén 2011.04.09 06:00:00
Megvillant a gép már egyszer, a 150 lóerőt kiénekelte, majd leszakadt a lendkerék még a mérőpadon. Előtte volt pár száz kilométer olyan autózásom, amelyet bogárhátúban még soha nem tapasztaltam. Ez bőven erőt ad ahhoz, hogy megint nekiálljak és szétszedjem a motort. Erre…..
Urv (törölt) 2011.04.09 09:32:19
@todie2d: Megelőztél :)
Kedvenc mentségem: a BKV járathat okádék buszokat, mert hát annyi embert szállít. Ilyen alapon a nagy éttermek főzhetnének lejárt szavatosságú húsból, hiszen annyi embernek adnak enni, nem? Vélemények az azonos című írásunkról...
Meg kellene végre hozni ezt a férfias döntést a teszetosza heti emelések helyett. Nagyot változna a világ, imádnánk. Vitaindító cikkünk blogposztja...
Urv (törölt) 2011.03.02 15:19:52
@kamikáze: Nem tehetek arról, hogy te hogyan keresel, az átlag országos átlag, Budapest és Sümeg is benne van. Senkit nem érdekel, hogy te vagy én hogyan keres. Én is fele annyit autózok mint eddig, mert nincs miből. Nem megyek e kirándulni, inkább otthon olvasok vagy éppen dolgozok. Ez van.

Egyébként 5 éve drágább volt a benzin mint most. Kevesebb pénzbe került, de drágább volt.
Urv (törölt) 2011.03.02 15:23:06
@cso zsi: Ebbe az átagfizetés dologbe ne menjünk bele, persze ha kirúgtak egy minimálbérest máris nőtt az átlagfizetés, mégis mindenki rosszabbul él. De ezt nehéz kimutatni a statisztikákból, persze mindenkinek kevesebb pénze marad bármire, így tankolni is, de a lényeg, hogy nem a benzinár a fő probléma.

Az írás pedig jó, szerintem átad egy szemléletmódot, nem az a fő üzenet, hogy legyen 1000ft, csak nem mindenki tud olvasni.
Urv (törölt) 2011.03.02 15:38:21
@cso zsi:

Tehát te sem a benzinár miatt nem mész rokonlátogatni, hanem mert más kerül sokba és nem marad benzinre, autóra se.

Persze a statisztika, csal, nem is mondtam azt, hogy jól van így. Vegyük pl. azt amikor a kamionosoknak kellett egy napot várniuk és elfogyott az üzemanyaguk, azért mert kiszámolták, hogy az olcsó országokban tankoljanak és ne legyen több üzemanyag az olcsóbb országba érve, mint ami nagyon szükséges. Ha itt lenne az olcsóbb az üzemanyag akkor nem külföldön tankolnának és ingyen rongálnák az útjainkat, legalábbis üzemanyag szempontjából.
Normális rendőri gondolkodás, hogy egy jármű vezetését kössük vizsgához. Egy olyan világban, amiben rend van, a polgárok szépen felkészülnek a vizsgára, és bár kicsit izgulnak, aki készült, átmegy. Vélemények az azonos című írásunkról...
Urv (törölt) 2011.02.17 00:46:43
Igazából a baj azzal van, hogy jó legyen vizsga, de akkor már legyen KRESZ is, meg külön forgalomban stb. Ezért veszélyes az amit a Miniszter Úr mondott. Az egész lényege az lenne, hogy egy nap alatt lehessen 125ös robogóra ülni, mert aki dolgozik annak nincsenek hetei tanfolyamra. A vizsgát csak azért ellenzem, mert annak következménye, hogy szigorodnak a feltételek és értelmét veszti az egész, egyébként nem fájna ha a tanfolyam vizsgával zárulna.

Én aláírtam, bár nekem mindegy, úgyis nagy A jogsit tervezek, de az igazságérzetemnek csak jót tenne. Ne felejtsük el az egész abból indult ki, hogy az újabb 50-es robogók 4 üteműek, így talán még kisebb is teljesítményük, mint a régebbi 2 üteműeknek, így a 125 lényegében nem új dolog hanem szinten tartás.

A korrupciót aki nem hiszi el az vak, ugyanis jelen van, persze legtöbben kerüljük, de ha őszintén megnézzük rengeteg friss matricás szakadt autót látni... Ha megnézzük rengeteg kritikán aluli friss jogsis van. Nem feltétlenül arra kell gondolni, hogy az ember direktben ad pénzt, elég ha látványosan nem veszi észre az oktatónál, ha rövidebb volt az óra, vagy épp kér egy "átvizsgálást" a vizsgaműhelytől... Még számát is kap az utóbbi esetben a kenőpénzről. Az, hogy vagyunk páran akik a KPM (mindegy mi ma a neve)-hez visszük az autót vizsgáztatni más kérdés.

És akkor megfognám a másik oldalról a kérdést, az esélyegyenlőségről. 130 kg vagyok én nem robogózhatok (jogilag igen) B-s jogsival, mert az végképp életveszélyes lenne. Ha valaki 70 kg, ő meg közlekedhet, mert őt gond nélkül elbírja? Én meg 3x annyi idő alatt buszozhatok, vagy 3x annyiért autózhatok.
Urv (törölt) 2011.02.17 01:49:40
@Büszke_troll:

Igen, ezért lesz A korlátlan jogsim, és valami nagyobb testű robogóm/motorom.

De ha az A pontból B pontba eljutás a cél, minél olcsóbban, de életben maradva, akkor a viccesség mondjuk másodlagos... Ha nincs idő sokhetes tanfolyamra, akkor nagyon jól jöhet a B125 kezdeményezés.
Éjjel azt álmodtam, hogy a Vaterán látatlanban vettem egy Fiat 850-es kupét. Utána elindultam a dolgomra a Suzukimmal, de az egyik falu végén egy útépítésbe ütköztem. A piros lámpánál ott várakozott a frissen vásárolt Fiatom. Át akartam ülni bele, de nem találtam a kulcsát.…..
Egyenes, fákkal szegélyezett városi útszakasz. A kamera a végéig lát, nézők mindenütt, messziről pedig egyre erősödő zúgás, valami jön. Aztán minden előjel nélkül berobban A hang. A hang, melyet csak lódarazsakkal halálra maratott elefántcsorda képes kiadni kínjában,…..
Urv (törölt) 2011.01.12 09:21:10
@PaOntan: Gondolom, mert az IndaVideo a saját termékük?
Urv (törölt) 2011.01.12 10:11:22
@kapiksz: Nekem a Lancia a kedvencem, sőt utcára is az van (Igaz a Dedrámnak már nem sok köze van a b-s autókhoz. Egyébként az 1.8-as kombinknak a hangjában fellelhető egy kicsi abból a csodából amiket ezeken a videókon hallunk).

Szerintem a legszebb versenyautó a 037-es Lancia volt.

A mai rallyet leginkább a fejlett versenygumik teszik tönkre.
Urv (törölt) 2011.01.12 11:27:13
@-Dr. Úr, elmehetek? -Nem, elmebeteg!: Úgy tudom voltam 1000 lovas Audik is, de azok már vezethetetlenek voltak, talá a pikes peakre építették őket, igaz azóta is megfordultak már arra hasonló erősségű autók. Rallye versenyen értelemszerűen azért gyengébbek voltak.

Egyébként érdemes megnézni egy RallyCross autót, ott is látni csodákat. (Bár a rallyehoz semmi se hasonlíható élményben)