Regisztráció Blogot indítok
Adatok
motyoo

242 bejegyzést írt és 100 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Elkezdtem a javításokat, hogy végre ki lehessen menni egy próbakörre az utcára. A kormánymagasító stabil felfogatásához szükség van mind a négy csavarra. A szögvasakból készült T konzol szárához hegesztettem egy laposvasat, amit kilyuggatva és felcsavarozva a stucnira már…..
motyoo 2014.04.12 22:19:30
@kisatila: Szia, nem csináltam. Szerettem a "mókuskormányt" (ami az Alphán volt), de mióta áttértem az alsókormányos lengőorrúra (Recúgbens), semmire sem cserélném le. Nem foglal helyet, nem veszi el a kilátást, a lengőorrú meg úgyis lábbal kormányzol :) Kütyümániásoknak legfőbb hátránya, hogy a kütyüket nehezebb elhelyezni.
Ettől még persze lehet jó az M kormány, nagyon sokan szeretik.
Nekem úgy rémlik, hogy anno tettem fel méretezett képeket M kormányokról, nyálazd át a bejegyzéseket rekumbens.blog.hu/search?searchterm=korm%C3%A1ny&searchmode=OR&submit=Keres%C3%A9s hátha meglesz.
Elkészült, szép, könnyű. Egy 10km-es próbautat kibírt, kényelmesnek tűnik. Hogy tényleg jó-e? Majd kiderül!  Mindenkit bíztatok, hogy csináljon magának ilyen ülést! Én ezeket a…..
motyoo 2013.11.28 09:29:35
@cruela: ezen az ülésen 25-28 centi körüli a fenék alatti rész, de ezt a saját kényelmednek megfelelően érdemes megválasztani. Ha túl hosszút csinálsz, még mindig lehet belőle vágni utólag, fordítva már nehezebb. Van olyan kollega is, akinél az egész ülés alig szélesebb mint a két gerinc, kb. 15 cm - ízlések és pofonok!
Bizony, eladó sorba került ez a hanyattbiciklim is. A fránya tervek tehetnek róla, mindig az új tervek! Ha elkészül a következő fekvőbicikli, hol tárolnám még ezt is? A szomszéd néni már így is alig - csak oldalazva - fér el a gangon a sok kétkerekű mellett. Szomorúan…..
motyoo 2013.11.19 15:29:27
@Péter Sárkány: Szia, benne van a szövegben az ára (90e), de közel 3 éve megvették ;)
Rekumbens - CsináldMagam Recót! 2008.05.12 22:04:00
Mint sokatoknak, nekem is nagyon megtetszettek a fekvőbiciklik, már egy jó ideje piszkálják a fantáziámat. Eleinte csodálkoztam rajtuk, próbáltam értelmezni őket, majd elkezdték egyre jobban és jobban fúrni az oldalamat... Van már bicóm (gyk: kerékpár). Bicóim (gyk: monti és…..
motyoo 2010.04.22 10:37:33
@PasztoriOrs: Egyrészt rekumbens.blog.hu/2010/04/14/lengovilla
Amúgy sztem nézd át a neten a kismllió tervrajzot amit megtalálsz, és olyan anyagot használj, amit a többiek. Ha nekik bevált: Neked is jó lesz.
Rugóstagot meg miért nem méred meg egy boltban?!
motyoo 2010.04.22 22:18:33
@PasztoriOrs: Én továbbra is azt mondom, h nincs közöttük olyan különbség, hogy a tervezésben a konkrét típus bármi változást jelenthetne. Nézz körül a 3dwarehouse-ban is, ott van sok kész modell, egy-az-egyben fel tudod használni ha találsz vmi hasonlót. Sok szerencsét!
motyoo 2013.10.29 16:46:10
@trolco: Ez valami egészen hasonló elképzelés mint az én dualfine-om rekumbens.blog.hu/2010/07/23/dualfine csak megcseréled az agyváltó és láncváltó áttételeit. 40-45-ös utazót hosszú távon egyedül nem fogsz szerintem tudni kitekerni, adott esetben viszont ennél magasabb tempóra is szükséged lehet kihajtani.
Szerintem nézz kürül a gyári kombinált váltók körül (Sram dualdrive) vagy javaslom a dualfine megoldást ha tudsz szerezni egy 78-es vagy 8-as agyváltót.
Dédelgetett álmom kezd egyre több helyen valósággá válni, most épp a Kerékagy számol be újabb kezeslábasról. Hamarosan ráncba szedem azt a posztot, ahol összegyűjtöttem mi a helyzet fekvős fronton az ötlettel, és remélhetőleg jövő tavasszal napvilágot lát egy prototípus…..
Ha azt mondom Erdőtarcsa, mi jut eszetekbe? Naná, hogy "Gábor, aki a falu bolondja". Alig egy éve ismertük meg a ceredi túránk alkalmával, máris egy országszerte ismert arc lett belőle. Bennem elsősorban mint ötletes, kreatív ember él, az "egyforintos rekumbens" mestere :) De…..
motyoo 2013.06.06 12:45:24
@kisatila: töltsd fel valahova, linkeld ide és akkor bárki mondhat véleményt!
motyoo 2013.06.09 10:21:52
@kisatila: Én egy teló kedvéért nem bántamám. A tengelytáv teljesen jó, a tiédhez hasonló 2x26-os Azub-on www.azub.eu/CZ/recumbent-bike-azub-max/ a WHEELBASE: 1040 mm. A teló szvsz tök fölösleges, csak ballaszt, amennyiben aszfalton akarod használni ilyen 1.75x26 (vagy hasonló) abroncsokkal. Persze ha terep az elsődleges cél, akkor kell a teló!
Június 13-án mutáns-biciklis felvonulás. Indulás 16:30-kor a Kálvin térről. Fekvősök, homebuilderek, itt a helyetek! ..
Attila - a tavalyi után - idén is meglepett néhány ülés alól készített "lesifotóval". Íme hát a rajt utáni kilométereken robogó kétkocsis, sőt, kétmozdonyos gyorsvonat: Attila rekumbens galériája idén csak két képpel bővült rólunk - gyorsan elhúztunk, úgy tűnik...
motyoo 2013.05.29 13:18:00
@kisatila: Szia!
Jól látod, nálam a hátsó villa egy Cr-Mo montis első villa. Ez minden bizonnyal erősebb, mint egy outi első villája, de lehet, hogy az is elbírná, a fene tudja. Hátsó villaként (lengőorrúkban) nagyon sokaknál láttam már montis első villát, bírják a gyűrődést ha jól össze vannak dolgozva a vázgerinccel, én ezt így rekumbens.matetelki.hu/4/IMG_9084.JPG.html oldottam meg - nem bíztam a véletlenre.
Nekem nagy kedvencem a vázgerinc folytatásaként, szétnyitott csőből készült hátsó villa! Ez is strapabírónak tűnik, azt viszont nem tudom, hogy mennyivel könnyebb/nehezebb egy jó minőségű első villánál (???).
Nekem a vázgerinc 50x1-es csőből, az első hajlított merevítő 35x1,2-es csőből van, és Csepelen a TomFerrnél vettem. 6m-es szálanként árulnak, és érdemes a raktérkészlet miatt telefonálni, mielőtt odamész.
Most találtam ezt a nagyon informatív bejegyzést a tandemeknél szokásos hajtási dilemmák összefoglalásáról a skidmark blogon. Megörültem neki, hiszen épp azon morfondírozom, hogy milyen módon lenne érdemes összekötni a hajtóműveket: bal oldali lánc és jobb oldali láncvezetés…..
Tom2 küldte ezt a leírást vázanyagokról, tömör és tanulságos (és angolul van). Felteszem a saját szerveremre is, ha netán el akarna tűnni az eredeti helyéről...
motyoo 2013.02.20 21:14:18
Anno morfondíroztam tandemeken, talán még emlékeztek. Felmerült akkor az a megoldás, hogy az elöl ülő az első, a hátul ülő pedig a hátsó kereket hajtsa. Felemás (hátul ülő, elöl fekvő) bringára volt is példa, de teljesen fekvőre nem. Most, hogy a független hajtás miatt…..
Néhány tandemnél használják az IPS rendszert, ami kapitányt és egyszemélyes legénységét függetleníti egymástól. A vélemények megoszlanak róla, sokan szeretik pl. páros terepezéshez, viszont országútra úgy olvasom kevésbé elterjedt. Így vagy úgy, én a következő fekvőmbe…..
A múltkori után Tibornak köszönhetően íme egy használhatóbbnak és lényegesen izgalmasabbnak tűnő kézzel-lábbal hajtós fekvő. Ráadásul nem csak egy távoli picike képen, hanem szépen közelről csodálhatjuk! Én nagyon is csodálom, nagyon kipróbálnám. Csak hát ahhoz meg…..
motyoo 2012.09.29 22:14:40
@GöTi: állati jó!
Emlékeztek még Gáborra, a Falu Bolondjára? Már eddig is tudtuk, hogy nem csak ötletes, de nagyon vendégszerető is, erre most kiderül, hogy egy rendezvényszervező is lakik benne: az ő kezdeményezésére és kitartó szervezőmunkájának köszönhetően esett meg a hétvégén az…..
Íme a nagy fa 2013-ra, lehet készíteni a fejszéket a BRM1000-re! Előzetes útvonalterv: Szentendre > Budapest > Budakeszi > Páty > Zsámbék > Mány > Bicske > Felcsút > Alcsútdoboz > Vértesacsa > Lovasberény > Székesfehérvár >…..
Egy régóta dédelgetett ötletem/tervem köszönt ma vissza megvalósítva, a kézzel-lábbal hajtós fekvő. Well done Nick! Azt nem látom pontosan, hogy csak egyik (kézi) vagy másik (lábbal hajtott) üzemben használható, vagy hibridként is, illetve ha lábbal teker akkor hogyan fér el a…..
 Ez szanti1 ötlete volt, aki nem rég  a terveknél kommentelte be.  Mint legutóbb Jirkát - a cseh srácot, aki a faülést kitalálta -, most szanti1-et is sikerrel kifaggattam a részletekről, fia pedig csinált nekem illusztrációt is a műről. Köszönöm a…..
motyoo 2012.08.21 08:36:04
Egy újabb elborult elme... Most nem akarok lelőni egy másik poént, de ez a kartonpapíros bringa nagyon illik egy korábbi elképzelésembe, bíztat a megvalósítására. Folyt köv! ..
Pupu nem rég bedobott egy nagyon érdekes cikket a közösbe, ami nem más mint a Cruzbike Vendetta tesztje. Jó a cikk, szívfájdító irigységgel lehet a 10 kilós Vendettáról olvasgatni, mégis ami engem leginkább megfogott belőle az egy kis mondatocska, miszerint "climbing speed is…..
Régebben foglalkoztatott a fejtámla, pontosabban nyaktámasz gondolata, aztán a Pelson Benji felvetette a témát, úgyhogy leporolom ezt a régi linkgyűjteményt és jöjjön egy képriport a teljesség igénye nélkül: Egy gyári állítható, kivehető megoldás . Üléstáskát könnyen…..
motyoo 2012.06.26 20:47:00
@xxxc: Gratula :)
Ha az ember fia országútiasítani szeretné a monti kerekeken nyugvó v-fékes fekvőjét, hamar rájön, hogy ha a fék pozícióján nem módosít, akkor a fékpofák a küllők közé fognak beakaszokodni az első lejtő végén. Szóval újra kell pozícionálni a meglévő féket, vagy új…..
motyoo 2012.06.21 17:25:02
@bozót lajos: nem, semmi extra, csak a mini V és bármilyen canti fékkar.
motyoo 2012.06.21 23:03:46
@bozót lajos: barmelyik jo. En XLC feket es Acor fekkart vettem, mert ezek voltak a legolcsobbak.
motyoo 2012.06.22 09:21:00
@bozót lajos: na ácsi, ácsi, lehet, hogy másról beszélünk! :)
A mini V-vel pontosan ugyanolyan kerékre tudod ráállítani a féket, mint a normál V-fékkel. Szóval a 26"->28" konverziót nem oldja meg!
Hogy oldottam én meg végül? Itt a postban volt egy olyan lehetőség, hogy "új V-fék tüskét aplikálni a villa túloldalára, és akkor a keréktől függően a villa egyik- vagy másik oldali tüskéjére rakni a V-fékeket", szóval én ezt csináltam végül, és az új V-fék tüskére kapott mini V-t a bringa. Itt a téma folytatása amúgy rekumbens.blog.hu/2012/05/23/orszaguti_kormany_es_a_v_fek az eredmény pedig ilyen rekumbens.matetelki.hu/4/DSC03120.JPG.html (itt még normál V-fékkel, utána ezt cseréltem le minire)