Adatok
Bánegressy
0 bejegyzést írt és 289 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
Kedves Mindenki!
A hvg.hu kegyelméből és az én döntésem alapján a blogom -- miután az index.hu szerkesztőségváltásával egy időben már korábban megszüntettem a NER reklámainak befogadását -- elköltözik a blog.hu-ról és a hvg bloguniverzumának részeként folytatja. Remélem, minél többen oda is…..
Ehhez csak az kell, hogy ne bővüljön az EU a Balkán felé (ez több ok miatt jó volna) és Bulgária tartsa a fejlődését. Az AIC (tényleges fogyasztási mutató) szerint, ami a háztartások vásárlóerejét mutatja, 2019-ben hátulról a harmadikak vagyunk (Románia már jóval előttünk), a horvátokat csak egy…..
Bánegressy
2020.12.16 19:31:01
Bánegressy
2020.12.16 19:31:50
A miniszterelnökünk sosem csinált titkot abból, hogy a nemzetállamok EU-ját akarja, amely mindazonáltal finanszírozza az uralmát ("visszaadja a magyaroknak, ami jár nekik"), és az ellenzék sosem csinált titkot abból, hogy kullog az események után (már amelyik darabja egyáltalán veszi a…..
Bánegressy
2020.12.13 22:12:07
@Reding Roli:
a magyar politikát nem lehet megtisztítani.
aki követte a fejleményeket a rencerváltástól, de kb 1993-4 óta, ill a fijdesz első hatalomra lépésétől. az látja.
látja azt is, hogy nagyjából hogyan épül föl, hogy működik az ország gazdasági-pénzügyi háttérhatalma(egybeforrva népünk vezető erejével; pártunk-kormányunkkal), mik azok a bizonyos nemzeti érdekek.
odáig meg nem vsz. hogy egyhamar eljutnánk, hogy a magyar gazdaságnak lenne komoly globális beágyazottsága. inkább a globális gazdaságnak van magyarországi.
kulturálisan lejtő. már-már szabadesés.
pedig a megtisztulásnak valahol ott kellene kezdődnie, hogy ellenállás.
de nem úgy, hogy 1-2 véleményvezér blogját, vagy fb-oldalát követni, mert az kevés mint árvaházban a szülői értekezlet.
ja, csak ki fog itt különben ellenállni?
kb annyi itt az erő a társadalom kárvallottaiban és a hajlandóság azokban, akik az élükre állhatnának, mint annak idején a híres nagy nemzeti ellenállás a nácik ellen.
én spec egy tüntire emlékszem, aminek volt drámai ereje és töltése - a résztvevőknek azóta is naponta lenne oka az ismétlésre: www.youtube.com/watch?v=f3ACg_T1zFU
0, azaz nulla viszhangot váltott ki a zemberekben.
azóta is volt jó pár tüntetés.
az orbántakaroggyon kívül az ellenzék koncepciótlan.
sem gyurcsány, sem a neje nem alkalmas, nem is képes(szvsz) az ellenzék élére állni.
egyébként meg más se.
az én mai tippem: tipli aki teheti.
a többi szenvedni fog(amint azt a bloggazda volt szíves . . . )
a magyar politikát nem lehet megtisztítani.
aki követte a fejleményeket a rencerváltástól, de kb 1993-4 óta, ill a fijdesz első hatalomra lépésétől. az látja.
látja azt is, hogy nagyjából hogyan épül föl, hogy működik az ország gazdasági-pénzügyi háttérhatalma(egybeforrva népünk vezető erejével; pártunk-kormányunkkal), mik azok a bizonyos nemzeti érdekek.
odáig meg nem vsz. hogy egyhamar eljutnánk, hogy a magyar gazdaságnak lenne komoly globális beágyazottsága. inkább a globális gazdaságnak van magyarországi.
kulturálisan lejtő. már-már szabadesés.
pedig a megtisztulásnak valahol ott kellene kezdődnie, hogy ellenállás.
de nem úgy, hogy 1-2 véleményvezér blogját, vagy fb-oldalát követni, mert az kevés mint árvaházban a szülői értekezlet.
ja, csak ki fog itt különben ellenállni?
kb annyi itt az erő a társadalom kárvallottaiban és a hajlandóság azokban, akik az élükre állhatnának, mint annak idején a híres nagy nemzeti ellenállás a nácik ellen.
én spec egy tüntire emlékszem, aminek volt drámai ereje és töltése - a résztvevőknek azóta is naponta lenne oka az ismétlésre: www.youtube.com/watch?v=f3ACg_T1zFU
0, azaz nulla viszhangot váltott ki a zemberekben.
azóta is volt jó pár tüntetés.
az orbántakaroggyon kívül az ellenzék koncepciótlan.
sem gyurcsány, sem a neje nem alkalmas, nem is képes(szvsz) az ellenzék élére állni.
egyébként meg más se.
az én mai tippem: tipli aki teheti.
a többi szenvedni fog(amint azt a bloggazda volt szíves . . . )
Bánegressy
2020.12.14 18:11:26
@HaD:
OKs, hát ezt egy rendszeres idelátogató a legrosszabb esetben már innen hafr.blog.hu/2020/11/14/gyurcsannyal_egy_listaba_szoritva_--_a_2022-es_fidesz_gyozelem_kulcsa is tudhatja, de sajna már magamtól is tkp min. 1 évtizede tudom.
OKs, hát ezt egy rendszeres idelátogató a legrosszabb esetben már innen hafr.blog.hu/2020/11/14/gyurcsannyal_egy_listaba_szoritva_--_a_2022-es_fidesz_gyozelem_kulcsa is tudhatja, de sajna már magamtól is tkp min. 1 évtizede tudom.
Arra a fajta nevelődésre jó lehet az európai politika bárki számára, hogy lássa: milyen vegyesen nulla vagy amorális alakok irányítják a nemzetek és az unió sorsát Johnsontól von der Leyenen és Macronon át természetesen a minden szempontból kirívó Orbánig. Ez talán néhány honfitársunkat közelebb…..
Piaci kofa: szembejön veled egy ügy és rászállsz. Elmegy, rászállsz a következőre. Eladnád magad és az ócska portékádat, de csak nem megy. Nem akartam durvábbat írni, pl. a légy meg az anyag kapcsán, mert nem.
Az az olcsó örömködés, ami nemcsak a FB-társadalomban, hanem az ország vezetésére magukat…..
Bánegressy
2020.12.02 17:59:28
@Bánegressy:
ja ilyen= "Elképzelem, amint Churchill, Adenauer, de Gaulle vagy Thatcher ezen a nívón ragadták volna meg az országuk akkori válságát, vajon fennmaradt volna-e a nevük a történelemben"
ja ilyen= "Elképzelem, amint Churchill, Adenauer, de Gaulle vagy Thatcher ezen a nívón ragadták volna meg az országuk akkori válságát, vajon fennmaradt volna-e a nevük a történelemben"
Bánegressy
2020.12.02 18:48:32
Itt van ez a Demeter nevű ember, a legújabb határátlépő. Nincs azonban egyedül a silányságában, gondoljunk csak a legutóbb bevetett -- ismertebb -- harcosok közül Parraghra, Káslerre, Vidnyánszkyra, Palkovicsra, Vargára, Deutschra, Kövérre. A silányság alapvetően erkölcsi kategória, de van szabad…..
Bánegressy
2020.11.29 19:44:17
@white999:
:D :D :D :D :D Sirály! emeld rám fényes tekinteted! Sirály, újra tudok járni! Drága Jani bácsi(ja ez nem az), újra látok. -majd fog menni a kampányrendezvényein.
Ha ugyan majd még be meri vállalni. Bár miért ne? toboroznak neki majd annyi statisztát hozzá, hogy meglegyen a kampányfíling.
ez jó.
amúgy ebben az országban nem kellett hozzá különleges érzék, hogy ilyeneket ki tudjon választani.
bőséges volt a kínálat belőlük és alatta szaporodásnak indultak.
:D :D :D :D :D Sirály! emeld rám fényes tekinteted! Sirály, újra tudok járni! Drága Jani bácsi(ja ez nem az), újra látok. -majd fog menni a kampányrendezvényein.
Ha ugyan majd még be meri vállalni. Bár miért ne? toboroznak neki majd annyi statisztát hozzá, hogy meglegyen a kampányfíling.
ez jó.
amúgy ebben az országban nem kellett hozzá különleges érzék, hogy ilyeneket ki tudjon választani.
bőséges volt a kínálat belőlük és alatta szaporodásnak indultak.
Bánegressy
2020.11.30 09:09:00
Nyugaton divatja van a fiktív (irodalmi,filmes) hősöknek emléket állító szobroknak, emlékhelyeknek. Az ilyen emlékhelyek jobban szolgálnák a nemzeti minimum kialakítását, mint a valós hősök emlékhelyei. Az irodalmi hősökkel ugyanis mindenki tud azonosulni, míg a valós hősök már megosztók...
Bánegressy
2020.11.28 22:57:48
@midnightcoder2: -Hát sajnos föl kell homályosítsalak, hogy az idézőjelen belül fölsoroltakkal szemben Hitler a mai napig milliók példaképe. Valamiért nem szoktak vele dicsekedni, legalábbis nem nagy nyilvánosság előtt, de azért egész biztosan lehet tudni.
Bánegressy
2020.11.29 21:29:00
Szokásomtól eltérően nem az ellenzéki pártok iránti szkepszisemnek akarok hangot adni. Ezt a kérdést már többször körbejártam kezdve az objektív tényezőktől (a magyar nép történelmi múltból örökölt közösségi inkompetenciáitól -- nem elválaszthatóan a függetlenségi etnicizmus nemzetromboló politikai…..
Bánegressy
2020.11.27 15:45:45
@Moin Moin:
kéne, ami itt soha nem lesz.
kéne egy erős polgári réteg, amelyik nem csak azt tudja miből van elege, hanem azt is mit és hogyan kéne helyette megvalósítani, de nem egy fővezér vezérletével, mert az mindig ilyen lesz, mint ez.
kéne egy erős középosztály, amelyiknek minden alrétege tisztában van a saját érdekeivel és azért tesz is.
pl a "produktív" rétegnek erős szakszervezeteik kellene, hogy legyenek.
kéne, hogy megfelelő kommunikációval és érdekegyeztető rendszerrel ezek időről időre meg tudjanak egyezni a problémáikon.
győzhet itt az ellenzék, de attól még sajnos @Fülig José: -nek van igaza, méghozzá pontosan úgy látom, ahogy ebben a hsz.-ben mondja, ti. én már a gengszterváltáskor elmantráztam ugyanezt(és azóta is) és minden egyes fordulatnak álcázott döccenőkor kiderül, hogy itt mindig van lejjebb.
vagy itt mindig csak lejjebb van?
belemászhatok én a közéletbe,mert törvény szerint mindenki választhat és választható, de azzal jóelőre nem árt tisztába lenni, hogy 2 kimenetel lehetséges(ill. tkp 3, ha egyből kiderül, hogy alkalmatlan vagyok és hamar eltűnök vissza a civil mocsárba); 1.vagy tönkreteszem a saját és családom életét, az illúzióim örökre odalesznek. depi leszek és önygyi jelölt.vagy 2. rengeteg ember életét tönkreteszem és gazember leszek, de legalább lesznek cimboráim a betyárbecstelenség alapján, akikkel, amíg az érdekeink azonosak jókat tudunk tivornyázni.
kéne, ami itt soha nem lesz.
kéne egy erős polgári réteg, amelyik nem csak azt tudja miből van elege, hanem azt is mit és hogyan kéne helyette megvalósítani, de nem egy fővezér vezérletével, mert az mindig ilyen lesz, mint ez.
kéne egy erős középosztály, amelyiknek minden alrétege tisztában van a saját érdekeivel és azért tesz is.
pl a "produktív" rétegnek erős szakszervezeteik kellene, hogy legyenek.
kéne, hogy megfelelő kommunikációval és érdekegyeztető rendszerrel ezek időről időre meg tudjanak egyezni a problémáikon.
győzhet itt az ellenzék, de attól még sajnos @Fülig José: -nek van igaza, méghozzá pontosan úgy látom, ahogy ebben a hsz.-ben mondja, ti. én már a gengszterváltáskor elmantráztam ugyanezt(és azóta is) és minden egyes fordulatnak álcázott döccenőkor kiderül, hogy itt mindig van lejjebb.
vagy itt mindig csak lejjebb van?
belemászhatok én a közéletbe,mert törvény szerint mindenki választhat és választható, de azzal jóelőre nem árt tisztába lenni, hogy 2 kimenetel lehetséges(ill. tkp 3, ha egyből kiderül, hogy alkalmatlan vagyok és hamar eltűnök vissza a civil mocsárba); 1.vagy tönkreteszem a saját és családom életét, az illúzióim örökre odalesznek. depi leszek és önygyi jelölt.vagy 2. rengeteg ember életét tönkreteszem és gazember leszek, de legalább lesznek cimboráim a betyárbecstelenség alapján, akikkel, amíg az érdekeink azonosak jókat tudunk tivornyázni.
A választói értelemszerűen jobbnak tartják Orbánt az ellenzékénél. Ez a súlyos rövidlátás a magyar nemzet mai rettenetes állapotának politikai kulcsa, ami nem egy Nobel-díjra méltó felfedezés. Sokkal elgondolkodtatóbb, hogy mi lesz ennek a vége.
Orbán bármit -- aminek még csak egy részét…..
Bánegressy
2020.11.23 19:09:46
@Reding Roli:
ó, alakul szépen: slate.com/news-and-politics/2020/11/david-french-secession-divided-we-fall-gist-transcript.html?fbclid=IwAR3erRerYeQyjAya10jDLkgodB-JQNZjtPXtH3pNdNNAmnIejFhaPEm84EA
ha meggyullad, ide is elér a lángja.
ó, alakul szépen: slate.com/news-and-politics/2020/11/david-french-secession-divided-we-fall-gist-transcript.html?fbclid=IwAR3erRerYeQyjAya10jDLkgodB-JQNZjtPXtH3pNdNNAmnIejFhaPEm84EA
ha meggyullad, ide is elér a lángja.
A budapesti Városháza természetesen. Az előzmény? Kézenfekvő értelmezések szerint a Fidesz közös listára akarja kényszeríteni az ellenzéket a választójogi törvény néhány nappal ezelőtti módosításával. A célja a lista összegyurcsányozása és MSZP-általi korrumpálása. A próbaüzem már zajlik a…..
1000 leütés
Gyurcsánnyal egy listába szorítva -- a 2022-es Fidesz győzelem kulcsa
2020.11.14 09:22:28
Karácsony népszerű. Nem is lehet nagyon kikezdeni. Ráadásul úgy tűnik, flörtöl a közös ellenzéki kormányfőjelöltséggel. Mit lehet tennie Orbánnak, ha biztosra akar menni vele szemben?
Én magam nem hiszem, hogy ez az ellenzék bármilyen felállásban, bárki vezetésével le tudná győzni a Fideszt az…..
Bánegressy
2020.11.16 18:45:41
@Bánegressy:
ja!
akinek meg ez nyomor és nem jó az elmehet a fuzzba.
hát persze, ha tud és megengedheti magának.
különben jobb, ha elkezdi tréningezni a szopópárnáit.
ja!
akinek meg ez nyomor és nem jó az elmehet a fuzzba.
hát persze, ha tud és megengedheti magának.
különben jobb, ha elkezdi tréningezni a szopópárnáit.
Bánegressy
2020.11.16 23:15:21
@white999:
meg különben sincs orvos bele, tht fölösleges a sok korház.
zemberek odahazi is éppúgy meg tudnak halni.
a méltóságuknak is jobb.
@Reding Roli:
" ami itt megy , az nem hagyható szó nèlkül
Aki ezt a bűnös rezsimet támogatta, mindenki felelős az orbáni , egèszsègügyi amokfutásáèrt"
az a baj, hogy nem elég nem szó nélkül hagyni.
de mivel sehol nem látom az ellenzékben az elkötelezett és felelősségteljes munkát, nem bizakodok.
már régesrég össze kellett volna állítani időszakokra bontva az eddig elkövetett gazdasági, politikai és köztörvényes bűnök fehér könyvét(benne bizonyítékokkal), ehelyett még őket szív_atya a parlamentben a szocik szdsz alatti válságokkal.
annyit nem tudtak kinyögni, hogy dehát azt nem is mi csináltuk, az gyütt, meg a mdf, mi meg korrigáltunk annyit, hogy már kvázi szilárd talajtól tudott a fidsze elrugaszkodni a big theft manővereinek.
meg különben sincs orvos bele, tht fölösleges a sok korház.
zemberek odahazi is éppúgy meg tudnak halni.
a méltóságuknak is jobb.
@Reding Roli:
" ami itt megy , az nem hagyható szó nèlkül
Aki ezt a bűnös rezsimet támogatta, mindenki felelős az orbáni , egèszsègügyi amokfutásáèrt"
az a baj, hogy nem elég nem szó nélkül hagyni.
de mivel sehol nem látom az ellenzékben az elkötelezett és felelősségteljes munkát, nem bizakodok.
már régesrég össze kellett volna állítani időszakokra bontva az eddig elkövetett gazdasági, politikai és köztörvényes bűnök fehér könyvét(benne bizonyítékokkal), ehelyett még őket szív_atya a parlamentben a szocik szdsz alatti válságokkal.
annyit nem tudtak kinyögni, hogy dehát azt nem is mi csináltuk, az gyütt, meg a mdf, mi meg korrigáltunk annyit, hogy már kvázi szilárd talajtól tudott a fidsze elrugaszkodni a big theft manővereinek.
Bánegressy
2020.11.17 10:42:12
@Reding Roli:
na ugye?!
én is ezt mondom.
az már viszont intenzív történelem generálás :D lenne, amit jobb nem kockáztatni, már csak a tyukszaros biztonsága érdekében sem.
ja!
meg meg sem éri.
hogy én koczkáztassam a tyuxarost? . . . kiért? ezekért?! brrrr
@lecsós:
- hát ez az!
és ezért nem ér meg ez az ország semmilyen kockázatot már.
az lehetne kiírva a határokra, meg óriásplakátokra mindenütt az utak szálén:
"innen el lehet menni".
mondjuk nem tudom az alaptörvényben szerepel-e . . . indirektben sztem igen
zEjunak kéne biztosítani valami támogatást ilyenre.
ha valaki úgy érzi, hogy valamiért nem a keresztény nemzetállamban akar élni(és állandó közelharcot vívni a jogaiért), hanem csak úgy.
na ugye?!
én is ezt mondom.
az már viszont intenzív történelem generálás :D lenne, amit jobb nem kockáztatni, már csak a tyukszaros biztonsága érdekében sem.
ja!
meg meg sem éri.
hogy én koczkáztassam a tyuxarost? . . . kiért? ezekért?! brrrr
@lecsós:
- hát ez az!
és ezért nem ér meg ez az ország semmilyen kockázatot már.
az lehetne kiírva a határokra, meg óriásplakátokra mindenütt az utak szálén:
"innen el lehet menni".
mondjuk nem tudom az alaptörvényben szerepel-e . . . indirektben sztem igen
zEjunak kéne biztosítani valami támogatást ilyenre.
ha valaki úgy érzi, hogy valamiért nem a keresztény nemzetállamban akar élni(és állandó közelharcot vívni a jogaiért), hanem csak úgy.
"Pártlistát az a párt állíthat, amely - legalább kilenc megyében és a fővárosban - legalább ötven egyéni választókerületben önállóan jelöltet állított" - ez az egyik pont, amin a kormány 2020. november 10-én, a dátumbélyegző szerint 23:59 perckor T/13679. számon benyújtott javaslatával módosítanák…..
Bánegressy
2020.11.11 18:33:09
Bánegressy
2020.11.11 20:35:59
Íme először is a világ hatékonysági (és az ezzel nagyjából szinkron jóléti) állapota történeti kitekintésben:
_________________________________________________
Aztán a kritikus differenciálódási időszak lebontva régiókra:
Lehet itt mindenféle kifogást, magyarázatot és…..
Az EU-pénzek túlárazott improduktív beruházásokba öntésének olajozott gyakorlata, amelynek során -- hogy, hogy nem -- feltűnően sok "hazai" követ kell felhasználni és aminek magas hányadát a notóriusan rosszul átlátható építőipari cégeknek egy szűk csoportja végzi, ismert az ország lakossága előtt,…..
Bánegressy
2020.11.01 10:10:57
@HaFr:
miért?!
a főninek(is) köszönhetően elszabadult kolbász-pálinka gasztrokultúrában ez igenis egy mutatós desszert.
miért?!
a főninek(is) köszönhetően elszabadult kolbász-pálinka gasztrokultúrában ez igenis egy mutatós desszert.
A Fidesz szavazói a választókorú népesség egyharmadát teszik ki, ebből csinál parlamenti kétharmadot -- majd Orbán kormányzati rendszerének felépítése és informális hatalma révén abszolút hatalmat -- elsősorban a propaganda, a választási rendszer, a választások napján történő legális, féllegális és…..
Felemelő érzés lett úrrá az Uránia előtt demonstráló tömegen, amikor felcsendült Beethoven Egmont nyitánya. A zenemű gyakran hangzik fel az '56-os forradalomról készült archív felvételek kísérőzenéjeként (miután a forradalom idején is gyakran sugározta a rádió) és természetesen tegnap is azt az…..
Bánegressy
2020.10.25 20:53:13
@chrisred:
de nem csak ezzel van a baj.
az eddig "meg nem engedett világmagyarázatok" mindenféle nyílásokból való előtörése elég riasztó jelenség lehet azoknak, akik eddig úgy tudták magukról hosszas tanulmányok elvégzése után, hogy tudnak valamit a világról.
illetve a hülyeséget még csak vissza lehetne verni, de ezek a politikai szövetségeik által a hatalomba is föl tudnak kapaszkodni és ott aztán keményen zaklatják a tűrő érdemet.
de nem csak ezzel van a baj.
az eddig "meg nem engedett világmagyarázatok" mindenféle nyílásokból való előtörése elég riasztó jelenség lehet azoknak, akik eddig úgy tudták magukról hosszas tanulmányok elvégzése után, hogy tudnak valamit a világról.
illetve a hülyeséget még csak vissza lehetne verni, de ezek a politikai szövetségeik által a hatalomba is föl tudnak kapaszkodni és ott aztán keményen zaklatják a tűrő érdemet.
Bánegressy
2020.10.25 21:45:06
@chrisred:
-hát igen, csak az nagy különbség, hogy aki a boltban hamis pénzzel fizet az ma már többnyire azonnal lebukik, mert majd minden boltban van már ilyen uv-s pénzvizsgáló.
viszont hiába nyilvánvaló az egyéni(-nek tűnő) világlátásúak sarlatánsága, ha egyszer támogatókat tudhatnak maguk mögött a hatalomban és a közönségigény is óriási irántuk, minek után az ő meg nem engedett, ámde leegyszerűsített világmagyarázataik sokkal izgalmasabbnak tűnnek a tanulatlanok körében és különösebb előtanulmányok nélkül sokkal könnyeben befogadhatók, mintha éveket kellene alaptárgyi és aztán speciális tanulmányokkal elbaltázni.
brrrrrrr. rosszabb mint a börtön.
akkor már inkább az emelt szintű hülyeség.
pláne, ha a népi bölcselet néhány drábik előadás meghallgatása és visszaböfögése után(csak mint példa. lehetne szabadegyházi, vagy népfőiskolai, vagy sámán) csont nélkül elismer nagytudásúnak.
-hát igen, csak az nagy különbség, hogy aki a boltban hamis pénzzel fizet az ma már többnyire azonnal lebukik, mert majd minden boltban van már ilyen uv-s pénzvizsgáló.
viszont hiába nyilvánvaló az egyéni(-nek tűnő) világlátásúak sarlatánsága, ha egyszer támogatókat tudhatnak maguk mögött a hatalomban és a közönségigény is óriási irántuk, minek után az ő meg nem engedett, ámde leegyszerűsített világmagyarázataik sokkal izgalmasabbnak tűnnek a tanulatlanok körében és különösebb előtanulmányok nélkül sokkal könnyeben befogadhatók, mintha éveket kellene alaptárgyi és aztán speciális tanulmányokkal elbaltázni.
brrrrrrr. rosszabb mint a börtön.
akkor már inkább az emelt szintű hülyeség.
pláne, ha a népi bölcselet néhány drábik előadás meghallgatása és visszaböfögése után(csak mint példa. lehetne szabadegyházi, vagy népfőiskolai, vagy sámán) csont nélkül elismer nagytudásúnak.
A feltétel nélküli alapjövedelemmel (FNA) kampányoló Párbeszéd nevű mikropárt -- és a javaslata, hogy a balos ellenzék emelje be a 2022-es kampányába az FNA-t -- még a koncepció felvizezett formájában is a baloldali identitásradikalizmusok (tehát, meg kell adni, nem a marxizmus) tipikus hibáját…..
Bánegressy
2020.10.24 11:39:02
@Reding Roli:
az a baj, hogy nem biztos.
látszik ugyan, hogy sokan megpróbálnak ellenállni, megpróbálják a személyiségük autonómiáját és az épp ítélőképességüket menekíteni, de minekutána ezt sokan és sokféleképpen próbálják, a kormányzati propaganda viszont monolit módon tereli az embereket a valóságba vetett bizonyosságérzet megtartása, az épp eszük megőrzése végett az egyik, vagy a másik pólus irányába, vagyis mindenképpen valamilyen politikai elköteleződést akarnak rájuk erőltetni azért, hogy aztán az így megosztott tömeget hatalmi eszközökkel már könnyen lehessen ügy_kezelni.
Nyilván, hogy a rossz oldalon állók a deviáns és kriminális bűnöző banda, akivel szemben a "többség" majd határozott fellépést követel.
Aki olvasta gulyásminiszter polgári mulatóbeli szerepléséről szóló beszámolókat, azt is látnia kell, hogy ezek az emberek a legkomolyabban foglalkoznak náci társadalomteoretikusok munkáival és próbálják meg azokat leporolva 21.sz.-i körülmények közt, egyelőre békés eszközökkel adaptálni.
folyik a józan ész fellazítása és a biztos fogódzóknak kizárólag a hatalomhoz való lojalitás által való megragadhatóvá tétele(de még ez sem minden).
az a baj, hogy nem biztos.
látszik ugyan, hogy sokan megpróbálnak ellenállni, megpróbálják a személyiségük autonómiáját és az épp ítélőképességüket menekíteni, de minekutána ezt sokan és sokféleképpen próbálják, a kormányzati propaganda viszont monolit módon tereli az embereket a valóságba vetett bizonyosságérzet megtartása, az épp eszük megőrzése végett az egyik, vagy a másik pólus irányába, vagyis mindenképpen valamilyen politikai elköteleződést akarnak rájuk erőltetni azért, hogy aztán az így megosztott tömeget hatalmi eszközökkel már könnyen lehessen ügy_kezelni.
Nyilván, hogy a rossz oldalon állók a deviáns és kriminális bűnöző banda, akivel szemben a "többség" majd határozott fellépést követel.
Aki olvasta gulyásminiszter polgári mulatóbeli szerepléséről szóló beszámolókat, azt is látnia kell, hogy ezek az emberek a legkomolyabban foglalkoznak náci társadalomteoretikusok munkáival és próbálják meg azokat leporolva 21.sz.-i körülmények közt, egyelőre békés eszközökkel adaptálni.
folyik a józan ész fellazítása és a biztos fogódzóknak kizárólag a hatalomhoz való lojalitás által való megragadhatóvá tétele(de még ez sem minden).
Bánegressy
2020.10.24 17:00:36
@Főnix Oszlár Gazdag:
" A másik oldalon meg folyik a nácik elleni legsikeresebb történelmi propagandák akadémiai elemzése. "
mondhatnám, hogy megnyugtattál, de nem.
A másik oldalon ennek az oldalnak még a legnyilvánvalóbb bűncselekményeinek elemzése sem folyik(hacsak nem hívjuk másik oldalnak az átlátszó.hu-t, vagy ilyeneket. de nem. ők(a tényfeltárók) nagy munkát végeznek azzal, hogy összegyűjtik ami alapján el lehetne kezdeni megszerezni a bizonyítékokat és feltárni az ügyek részleteit, de ilyet senki nem akar(ja talán még a hadházi))
egy valamire való épkézláb ellenzék erre, meg a fidesz idióta undorító és visszataszító propagandájára való tudatos és szervezett kontrájával, no meg a potentátjaik politikailag elfogadhatatlan(nem PC szempontból, akár keresztényileg!)kijelentéseivel való folyamatos szembesítésével már elfelejtette volna az orbánváltást, ner-váltást.
de ez az ellenzék nem valamirevaló. más szóval? . . .
nagyon megnehezíti a ner-váltást, hogy valóban ellenzékváltásra volna szükség és ezt az ellenzőknek, azaz a jónép elégedetlenjeinek kéne valahogy kiizzadni, de erre sajnos képtelenek.
" A másik oldalon meg folyik a nácik elleni legsikeresebb történelmi propagandák akadémiai elemzése. "
mondhatnám, hogy megnyugtattál, de nem.
A másik oldalon ennek az oldalnak még a legnyilvánvalóbb bűncselekményeinek elemzése sem folyik(hacsak nem hívjuk másik oldalnak az átlátszó.hu-t, vagy ilyeneket. de nem. ők(a tényfeltárók) nagy munkát végeznek azzal, hogy összegyűjtik ami alapján el lehetne kezdeni megszerezni a bizonyítékokat és feltárni az ügyek részleteit, de ilyet senki nem akar(ja talán még a hadházi))
egy valamire való épkézláb ellenzék erre, meg a fidesz idióta undorító és visszataszító propagandájára való tudatos és szervezett kontrájával, no meg a potentátjaik politikailag elfogadhatatlan(nem PC szempontból, akár keresztényileg!)kijelentéseivel való folyamatos szembesítésével már elfelejtette volna az orbánváltást, ner-váltást.
de ez az ellenzék nem valamirevaló. más szóval? . . .
nagyon megnehezíti a ner-váltást, hogy valóban ellenzékváltásra volna szükség és ezt az ellenzőknek, azaz a jónép elégedetlenjeinek kéne valahogy kiizzadni, de erre sajnos képtelenek.
Az előző posztom kapcsán kibontakozott egy vita a FB-okon, aminek volt egy mozzanata -- a tolerancia és az elfogadás konfliktusa --, amitől írnék most még egy kicsit. Néhány évvel ezelőttig a liberális hozzáállás dominálta a hazai nyugatias diskurzusokat a más véleményekkel és identitásokkal…..
Bánegressy
2020.10.12 22:33:33
@pátyi:
azt már tudjuk, hogy milyen a pedofília megítélése a fidesz részéről, ha saját katonája bukik meg vele.
ebben a meseország ügyben az a lényeg, hogyan lehet bárkit a "nép ellenségének" bélyegezni, ha nem legalább olyan elítélően viszonyul a kérdéshez, mint a fidesz kb.
elég egy szó, egyetlen érv mellette . . .
azt már tudjuk, hogy milyen a pedofília megítélése a fidesz részéről, ha saját katonája bukik meg vele.
ebben a meseország ügyben az a lényeg, hogyan lehet bárkit a "nép ellenségének" bélyegezni, ha nem legalább olyan elítélően viszonyul a kérdéshez, mint a fidesz kb.
elég egy szó, egyetlen érv mellette . . .
Bánegressy
2020.10.13 10:08:43
@cvsvrs:
a fidesz, a vidéki, nekem olyan mint a mákostészta, amit cukrozott mák helyett cukrozott tetvek borítanak, amelyek ráadásul langsam spazierung.
én az ilyet nem eszem.
és ha van rá esély, hogy a mákostészta ilyenné váljon a népárti uralom alatt, inkább mellőzöm a mákostészta evést.
a fidesz, a vidéki, nekem olyan mint a mákostészta, amit cukrozott mák helyett cukrozott tetvek borítanak, amelyek ráadásul langsam spazierung.
én az ilyet nem eszem.
és ha van rá esély, hogy a mákostészta ilyenné váljon a népárti uralom alatt, inkább mellőzöm a mákostészta evést.
Bánegressy
2020.10.13 20:36:04
@cvsvrs:
remélem a hidakat, meg az autópálya felüljárókat nem a nép -főiskoláról szabadult szakemberek tervei alapján építik szintén onnan szabadult kivitelezők.
remélem a hidakat, meg az autópálya felüljárókat nem a nép -főiskoláról szabadult szakemberek tervei alapján építik szintén onnan szabadult kivitelezők.
Pár perc politika, egyszerűen, szubjektíven
Érdekességek az 1848/49-es szabadságharcról
2020.10.06 15:56:20
Kicsit rendhagyó posztnak szánom a mait, ugyanis nem a mai kor viszonyairól, hanem a múltról szeretnék írni pár sort. Ez ma már történelem, de valaha ez is a mindennapok része volt, úgyhogy nem szabad elfelejtkezni róla, sőt, talán már lehet egy kicsit tárgyilagosabban is beszélni az akkori…..
Éppen olvasok egy Farkas Katalinnal készült interjút -- az apropó, hogy az elmefilozófust az európai Analitikus Filozófiai Társaság legújabban az elnökének választotta, de ettől eltekintve is Betegh Gábor és két-három másik filozófus mellett a hazai filozófiai középgeneráció legjelesebbje --,…..
Bánegressy
2020.10.09 18:08:27
@cvsvrs:
tarlós és pokkorny milyen alapon kínál/hat bármit?
kinek a nevében.
ha a helyzet úgy kívánja a főni földugja őket a valagába.
ja! . . . ? ahhoz előbb elő is kell húznia őket.
mindegy.
nem probléma.
tarlós és pokkorny milyen alapon kínál/hat bármit?
kinek a nevében.
ha a helyzet úgy kívánja a főni földugja őket a valagába.
ja! . . . ? ahhoz előbb elő is kell húznia őket.
mindegy.
nem probléma.
Tegnapi hír, hogy az EU német vezetéssel dobta a jogállami klauzúrát a következő költségvetés feltételrendszerének kialakításából, és bár van erre hihető magyarázat, a mai német lapok egyértelmű ítélete szerint Orbán (ismét) legyőzte Merkelt. Az ember csak csodálkozik, hogyan lehet ez..., de ebbe…..
Bánegressy
2020.10.01 09:51:55
@kistót:
hát ez a lényeg! és igen, ebből adódóan fogja európa eldönteni, hogy ez( cvsvrs 2020.10.01. 08:32:18 ) európai-e. ha a ner ebben a döntésben nem kíván részt venni, vagy máshogy dönt, az egy teljesen új jogi helyzet, ami szintén eu-s döntést is kíván, de a nemzeti konzultációnál valamivel hitelesebb magyar választói döntést is.
azaz, lassan eljutunk a lényeghez, kíván-e magyarország a továbbiakban az eu-n belül maradni, vagy valamilyen más elképzelése van?
hát ez a lényeg! és igen, ebből adódóan fogja európa eldönteni, hogy ez( cvsvrs 2020.10.01. 08:32:18 ) európai-e. ha a ner ebben a döntésben nem kíván részt venni, vagy máshogy dönt, az egy teljesen új jogi helyzet, ami szintén eu-s döntést is kíván, de a nemzeti konzultációnál valamivel hitelesebb magyar választói döntést is.
azaz, lassan eljutunk a lényeghez, kíván-e magyarország a továbbiakban az eu-n belül maradni, vagy valamilyen más elképzelése van?
Bánegressy
2020.10.01 14:59:07
@kistót:
ez már megvolt?
www.portfolio.hu/unios-forrasok/20201001/orban-viktor-meglebegtette-akar-euromilliardokat-is-bukhat-magyarorszag-451100
valami azért készül.
ez már megvolt?
www.portfolio.hu/unios-forrasok/20201001/orban-viktor-meglebegtette-akar-euromilliardokat-is-bukhat-magyarorszag-451100
valami azért készül.
Kis radikális önmeghatározó "végső" kérdésekkel. Akinek kedve van, írja meg kommentben az összpontszámát.
A képzeletbeli max. érték a legszélsőségesebb globalista-progresszista-konstruktivista, a min. a legbezárkózóbb-nemzetilényegű-reakciós álláspontoké. Zárójelben a megszerezhető pontok a kérdés…..
Bánegressy
2020.09.26 22:52:23
Bánegressy
2020.09.27 10:26:46
@Főnix Oszlár Gazdag:
szerintem a sorrend nem mindegy(nek tűnik), mert új morál sem alakulhat ki, ha minden ebben a körben forog.
ráadásul az egyébként sem egy rövidtávú folyamat szokott lenni.
az új világképhez viszont pont most mi adhat támpontot?
az eu?
vagy ha odaát újraválasszák trumpot? vagy esetleg az öregembert?
az a baj, hogy nincsenek bizakodásra okot adó folyamatok a világban semerre. nincs igazán konjunktúrája a versengő világképeknek. ill ami versengeni próbál, hogy győzelemre vergődjön, az brutál elavult.
szerintem a sorrend nem mindegy(nek tűnik), mert új morál sem alakulhat ki, ha minden ebben a körben forog.
ráadásul az egyébként sem egy rövidtávú folyamat szokott lenni.
az új világképhez viszont pont most mi adhat támpontot?
az eu?
vagy ha odaát újraválasszák trumpot? vagy esetleg az öregembert?
az a baj, hogy nincsenek bizakodásra okot adó folyamatok a világban semerre. nincs igazán konjunktúrája a versengő világképeknek. ill ami versengeni próbál, hogy győzelemre vergődjön, az brutál elavult.
Bánegressy
2020.09.27 10:55:19
@Főnix Oszlár Gazdag:
ritkán szokott.
nem tudom volt-e példa a történelemben, hogy a nagy fordulópontok előtt történt volna ilyesfajta váltás valahol.
ritkán szokott.
nem tudom volt-e példa a történelemben, hogy a nagy fordulópontok előtt történt volna ilyesfajta váltás valahol.
Mivel a politikai publicisztikák Magyarországon -- a személy hatása okán -- nem véletlenül kezdődnek rendesen a miniszterelnökünk nevével, nem gyötröm azzal, hogy most másképp legyen. Orbán Viktor rezsimének tartósságát az biztosítaná a név viselőjének életén túl, ha sikerülne -- amire törekszik --…..
Bánegressy
2020.09.26 22:59:07
@cvsvrs:
erre mondják az ellen oldali sanyifélék, hogy alakul a kula.
persze, ja. és vice versa.
ki keveri a sza . . . betont, ki hol áll?
nekem lassan a szívós munkájukkal(munkátokkal) sikerül kívülállóvá képezni magam.
mindenütt jó, de itt nem a legjobb. :D
erre mondják az ellen oldali sanyifélék, hogy alakul a kula.
persze, ja. és vice versa.
ki keveri a sza . . . betont, ki hol áll?
nekem lassan a szívós munkájukkal(munkátokkal) sikerül kívülállóvá képezni magam.
mindenütt jó, de itt nem a legjobb. :D
Bánegressy
2020.09.26 23:14:29
@cvsvrs:
az már igaz, hogy ha külföldi pénzoligarchákkal szembe valaki a kérelmező, meghunyászkodó kezdő kis skribler pozíciójából próbál közelíteni és attól várja, hogy az majd naggyá teszi, akkor az a vége ami az egész cocál-libaláris rendszernek lett.
erre jól rámutatott orbán fellépése.
ettől még a külföldi pénzoligarchák diktálnak.
egyelőre tőlük van a zsé.
most még bejön nekik(némelyiknek), amit orbán csinál, de semmi nem tart örökké.
lölö széfjeiben a pénz sem.
őt is valahogy úgy tették "naggyá", mint ahogy a szdsz-sek képzelték a naggyá válást, pedig még egy épkézláb üzleti megbeszélést sem tud önállóan lebonyolítani.
a főnöke meg - mint tőle magától tudjuk - nem foglalkozik üzleti ügyekkel ;) (nem a faszt nem. csak azzal foglalkozik. mással való foglalkozás láthatóan idegesíti)
az már igaz, hogy ha külföldi pénzoligarchákkal szembe valaki a kérelmező, meghunyászkodó kezdő kis skribler pozíciójából próbál közelíteni és attól várja, hogy az majd naggyá teszi, akkor az a vége ami az egész cocál-libaláris rendszernek lett.
erre jól rámutatott orbán fellépése.
ettől még a külföldi pénzoligarchák diktálnak.
egyelőre tőlük van a zsé.
most még bejön nekik(némelyiknek), amit orbán csinál, de semmi nem tart örökké.
lölö széfjeiben a pénz sem.
őt is valahogy úgy tették "naggyá", mint ahogy a szdsz-sek képzelték a naggyá válást, pedig még egy épkézláb üzleti megbeszélést sem tud önállóan lebonyolítani.
a főnöke meg - mint tőle magától tudjuk - nem foglalkozik üzleti ügyekkel ;) (nem a faszt nem. csak azzal foglalkozik. mással való foglalkozás láthatóan idegesíti)
A 444.hu szerint "Trump kapott egy esélyt, hogy évtizedekre árnyat vessen az amerikai politikára" azzal, hogy konzervatív bíró jelölése révén "hosszú évekre, akár évtizedekre biztosítja a konzervatív többséget az alkotmányos kérdésekben döntő testületben."
Magyarul a T. szerk. szerint (megengedve,…..
Bánegressy
2020.09.25 17:57:32
@Bánegressy:
tényleg! mi van a letelepedési kötvényekkel kapcsolatos betörés ügyében?
4cdn.hu/kraken/image/upload/s--nTJmf9i_--/w_1160/71j4b3JXn8nb1UMpys.jpeg
elég hosszú ideje elég gyanús kuss van.
valamelyik jómadár a főni környezetében nyakig benne lehet.
tényleg! mi van a letelepedési kötvényekkel kapcsolatos betörés ügyében?
4cdn.hu/kraken/image/upload/s--nTJmf9i_--/w_1160/71j4b3JXn8nb1UMpys.jpeg
elég hosszú ideje elég gyanús kuss van.
valamelyik jómadár a főni környezetében nyakig benne lehet.
Bánegressy
2020.09.25 21:49:26
@cvsvrs:
most már, hogy a figyszének volt ideje és lehetősége ezeket kivizsgálni és itt tartunk, meg lehet állapítani, minden szál a fideszhez vezet. :D
most már, hogy a figyszének volt ideje és lehetősége ezeket kivizsgálni és itt tartunk, meg lehet állapítani, minden szál a fideszhez vezet. :D
„Mi, ezt sokszor kijelentettük már, de a nemzeti oldal – ha tetszik – ellenzékben van” -- mondja a fideszes jogász, ifj. Lomnici Zoltán tíz évnyi kormányzati erőszak után. Bár 2010-ben rendszerváltás történt, „ahhoz évtizedeknek kell eltennie, hogy valamiféle elitcsere legyen”, jelezte ifj.…..
Bánegressy
2020.09.14 23:13:15
@cvsvrs:
ez kamu
a fidesz propaganda azt sulykolja, hogy az orbánt és/vagy a kormányát bírálók a magyar népet támadják soros bukszájából vezérelve, abból a célból, hogy az országot a bevándorlók martalékává és soros zsákmányává tegye.
@sync:
muszáj nem lesz, mert már jó ideje bevállalja ezt a kalandorságot, tudnillik min. 2010 óta, de szvsz már jóval előbb óta.
viszont ennek az egésznek a kiindulása elsődlegesen az ország pénzügyi, gazdasági meghódításának a szándéka volt, az ő vezérletével és csatlósai által.
persze jó néhány törvénytelen(szerintük unortodox) húzással.
a politikájuk(amit mi annak látunk) ennek csak a következménye, mégpedig azért, mert a politikai váltógazdálkodás és ez a fajta gazdasági terjeszkedés nagyon nehezen összeegyeztethető, hacsak a váltótárs nem legalább ugyanannyira korrupt.
itt még talán ez a feltétel is meg volna.
a baj elsődlegesen egy jogi-ideológiai probléma; annak a vitatása, hogy ki milyen alapon jogosult az ország kirablására.
ki jogosult egyáltalán?
és mivel a jó magyar nép emezt a társaságot 3 ízben sokkal jogosultabbnak tartotta, hogy őket kirabolja - szinte kizárólagos a jogosultságuk; ez a társaság igyekszik is minden tekintetben megszolgálni a bizalmat.
a probléma csak az, hogy a másik társaság még mindig itt van.
innentől viszont már csak interpretációs képesség kérdése lesz, hogyan lehet előadni azt a világ szélesebb közvéleményének, ha mi csak egymagunk szeretnénk maradni a mi szeretett megbízóinkkal(akiket szintén zavar a fennálló helyzet, mert feszélyezi őket, hogy választaniuk lehetne, esetleg kéne, pedig csak szavazniuk kell és csakis ránk) és ezért készek is vagyunk bármit cselekedni.
ez kamu
a fidesz propaganda azt sulykolja, hogy az orbánt és/vagy a kormányát bírálók a magyar népet támadják soros bukszájából vezérelve, abból a célból, hogy az országot a bevándorlók martalékává és soros zsákmányává tegye.
@sync:
muszáj nem lesz, mert már jó ideje bevállalja ezt a kalandorságot, tudnillik min. 2010 óta, de szvsz már jóval előbb óta.
viszont ennek az egésznek a kiindulása elsődlegesen az ország pénzügyi, gazdasági meghódításának a szándéka volt, az ő vezérletével és csatlósai által.
persze jó néhány törvénytelen(szerintük unortodox) húzással.
a politikájuk(amit mi annak látunk) ennek csak a következménye, mégpedig azért, mert a politikai váltógazdálkodás és ez a fajta gazdasági terjeszkedés nagyon nehezen összeegyeztethető, hacsak a váltótárs nem legalább ugyanannyira korrupt.
itt még talán ez a feltétel is meg volna.
a baj elsődlegesen egy jogi-ideológiai probléma; annak a vitatása, hogy ki milyen alapon jogosult az ország kirablására.
ki jogosult egyáltalán?
és mivel a jó magyar nép emezt a társaságot 3 ízben sokkal jogosultabbnak tartotta, hogy őket kirabolja - szinte kizárólagos a jogosultságuk; ez a társaság igyekszik is minden tekintetben megszolgálni a bizalmat.
a probléma csak az, hogy a másik társaság még mindig itt van.
innentől viszont már csak interpretációs képesség kérdése lesz, hogyan lehet előadni azt a világ szélesebb közvéleményének, ha mi csak egymagunk szeretnénk maradni a mi szeretett megbízóinkkal(akiket szintén zavar a fennálló helyzet, mert feszélyezi őket, hogy választaniuk lehetne, esetleg kéne, pedig csak szavazniuk kell és csakis ránk) és ezért készek is vagyunk bármit cselekedni.
Bánegressy
2020.09.16 10:15:35
@Főnix Oszlár Gazdag:
persze, hogy agresszív.
mert csak a lopás és a hatalmi terjeszkedés érdekli(aminek ugyanaz a célja), de tudja, hogy ezt tudják róla és ezért, no meg azért, hogy ezt fönntarthassa, trükközik a közönséges bűnözése mindenféle nemzeti, meg keresztény ideológiákba csomagolásával.
még hogy nemzeti idealizmus! :D
persze, hogy agresszív.
mert csak a lopás és a hatalmi terjeszkedés érdekli(aminek ugyanaz a célja), de tudja, hogy ezt tudják róla és ezért, no meg azért, hogy ezt fönntarthassa, trükközik a közönséges bűnözése mindenféle nemzeti, meg keresztény ideológiákba csomagolásával.
még hogy nemzeti idealizmus! :D
Bánegressy
2020.09.16 23:27:49
@cvsvrs:
bármihez joga van amihez jogot formál.
a jelen helyzetben.
ez tudniillik az, hogy lényegeben minden olyan intézmény feletti tulajdonosi jogköröket gyakorolja és ebből eredően a finanszírozásuk is a kezében van - mindez azonban csupán egy szűk magántulajdonosi kör, ami az egész társadalom életét voltaképpen felügyeli, lefedi.
amit közvetlenül látszólag nem, azt közvetítőkön, a/lapítványokon, egyházi intézményeken keresztül irányít és befolyásol.
a születés, szoptatás, bölcsőde, óvoda, iskolák, egyetemek, a sport, a szabadidő, a kulturális és az élményszerzés parkjai, terei. elfekvők, temetők.
egy idő után unalmas lesz és lesznek akik még ha közvetlenül nem is vállalják be a kockázatot, de látva ezeknek az elvetemültségét, bárkivel összeállnak ellenük.
mert így működik a politika.
és a történelem könyvekben is így van :D
meglátjuk mire mennek a tankokkal.
mondjuk likasenkának, erdogánnak legalábbis látszatra könnyebb dolga van.
bármihez joga van amihez jogot formál.
a jelen helyzetben.
ez tudniillik az, hogy lényegeben minden olyan intézmény feletti tulajdonosi jogköröket gyakorolja és ebből eredően a finanszírozásuk is a kezében van - mindez azonban csupán egy szűk magántulajdonosi kör, ami az egész társadalom életét voltaképpen felügyeli, lefedi.
amit közvetlenül látszólag nem, azt közvetítőkön, a/lapítványokon, egyházi intézményeken keresztül irányít és befolyásol.
a születés, szoptatás, bölcsőde, óvoda, iskolák, egyetemek, a sport, a szabadidő, a kulturális és az élményszerzés parkjai, terei. elfekvők, temetők.
egy idő után unalmas lesz és lesznek akik még ha közvetlenül nem is vállalják be a kockázatot, de látva ezeknek az elvetemültségét, bárkivel összeállnak ellenük.
mert így működik a politika.
és a történelem könyvekben is így van :D
meglátjuk mire mennek a tankokkal.
mondjuk likasenkának, erdogánnak legalábbis látszatra könnyebb dolga van.
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz
majd jön a vármegyerendszer. ahogy most a gazdasági ágazatokat, úgy ossza le a vazallusoknak a megyéket, régiókat. kinek kinek érdemei szerint :D
mert ő a SIRÁLY