Regisztráció Blogot indítok
Adatok
Vilko

0 bejegyzést írt és 2 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Reggeli ébresztő pofonnak álljon itt SA története, akinek az adóhivatal elengedte az illetéket, de hanyagok voltak és nem vezették át a rendszerükbe. A logikus reakció erre az ügyfél bokáztatása és újabb hibák egymásra halmozása volt. A csúcsponton az elengedett tartozás…..
Vilko 2008.09.26 20:46:54
Üdv!
Nem érdemes személyesen bemenni, mert egyrészt nagyon sokan vannak az ügyfélszolgálatokon, másrészt azonnal úgy sem tudják elintézni az ügyet, hanem beadványt vesznek át a kollégák. Ha lehet, akkor ne kiabálja le senki az ügyfélszolgálatos kolléga haját a fejéről, mert semmi értelme, senkinek sem lesz jobb, legfeljebb betegállományba mennek, vagy kilépnek és még kevesebben tudják ellátni a feladatokat, ami az ügyfeleknek sem jó. Formanyomtatvány van feltéve a
www.apeh.hu/regiok/kozepmagyarorszag/helyihirek/afolyo.html
linken, onnan le lehet tölteni, és postán, vagy a kirendeltségeken le lehet adni. A közölt pótlék miatt mindenféleképpen tegyen írásos észrevételt az, akinek az esetében határidő túllépés történt.
A telefonokról: sajnos a telefonközpont úgy működik, hogy akkor is kicsöng a telefon, ha éppen foglalt, mert beszélnek rajta. Emiatt sok félreértés és probléma volt/van.
Lényeg: Írásos észrevétel!
Belsőség Ötletük nincs 2008.07.24 00:30:34
Már az ombudsman is vizsgálja a szlovák rendszámok vizsgálatát. A VPOP nem igazán mondja meg, hogyan ellenőrzik a szlovák rendszámosokat, de a jelek szerint az Apeh vezérkarnak sincs sok ötlete, mi legyen a büntetés. Vélemények az azonos című cikkről...
Vilko 2008.07.24 15:57:49
Üdv!
Előrebocsátom, hogy túl magasak hazánkban az adók és egyéb terhek, amin változtatni kellene DE kövezzetek meg, ha akartok, az igazságérzetemet kifejezetten zavarja a sok - ál-külföldi rendszámú autó. Több okból is.
1. Az első elvi kérdés: Hol élek, hova tartozom, hol veszem igénybe a szolgáltatásokat (ezek közül számos szolgáltatás teljesen természetes, észre sem vesszem, csak ha hiányzik, vagy ha pénzt kérnek érte). Szerintem úgy korrekt, ha oda adózom, ahol élek.
Az ál-külföldi autósok az autó illetősége szerinti országnak adóznak, azt a pénzt ott használják fel az infrastruktúra, oktatás, egészségügy, honvédség, hírszerzés, államigazgatás stb... működtetésére, ezzel szemben az autót itt használják, itt szennyezik a környezetet, koptatják az aszfaltot, melynek költségei a magyar költségvetést terhelik. Minél több ál-külföldi rendszámú autó mászkál az országban, annyival több bevétel esik ki a költségvetésből, amelyeket - jó magyar módra - adóemeléssel, vagy újabb terhekkel kívánnak pótolni. Ezeket meg nem az ál-külföldi autósokra, hanem a belföldi autósokra terhelik. (Ez majdnem olyan, mint a minimálbér adómentessé tétele volt, ami azt eredményezte, hogy a hivatalos jövedelemmel rendelkezők kb. 10-15%-a fizeti a közterhek nagy részét és ezeknek az embereknek túlnyomó részének esélye sincs arra, hogy elódázza az adó megfizetését, mert levonják tőlük, nem is látják a pénzt.)
A közteherviselés elve csorbul mindkét esetben.
Történetesen a szlovák rendszámú autók kerültek előtérbe. Gondoljuk át a két ország múlt- és jelenbéli viszonyát. Mintha a pénz aláásta volna az elveket szerintem.

2. Gazdasági oldal:
a) Bele sem merek gondolni, hogy mikorra térülne meg a károm, ha egy külföldi illetőségű autó okozna az én kocsimban kárt. Ha sok ál-külföldi autó mászkál az országban, egyre nagyobb erre az esély. Ha ráadásul a károkozó nem korrekt, akkor nagyon könnyen meghiúsulhat a kárkifizetés, könnyebben, mint belföldi károkozó esetében.
b) Autó beszerzése: Az ember addig nyújtozzon, amíg a takarója ér. Aki új autó vásárlásán gondolkodik pl: a szlovák kapcsolat révén, annak van annyi pénze, hogy kifizesse az új kompakt autó szlovákiai árát, plusz a járulékos költségeket, ami egy cégalapítás vagy lakcímszerzés esetén ha jól tudom, nem kevés. Ehhez jönnek a további költségek: cég esetén a céget fenn kell tartani, látszólag működtetni kell, adóbevallást kell adni, az adminisztrációt minimális szinten működtetni kell, ami további állandó költség- főleg, ha könyvelőt kell alkalmazni. Összeségében szerintem nem biztos, hogy rosszabbul jár az, aki itthon vesz biztos forrásból egy alig használt kompakt autót, vagy nem egy full extrás új kompakt autót. A használtautó piac telítve van, mindenféle árú, típusú autó elérhető. Az új autók között is nagyon sok az akciós ajánlat, csak körül kell nézni.
Nagy értékű gépjármű esetén más a helyzet, ott megtérülhet vagy hasznot hozhat a külföldi eljárás, azonban szerintem akinek annyi pénze van, annak nem létkérdés, hanem presztizs az autó és nincs kizárva, hogy "gáz" lesz pl: szlovák rendszámú Mercedessel járni itthon, mert az az üzenet jön majd le, hogy sóher a tulajdonos. Sznoboknál, "kivagyi" embereknél sosem lehet tudni, a végén még a magyar rendszámú Merci lesz a sikk.:)
c) Valahogy úgy érzem, hogy szeretünk nyavalyogni. Megítélésem szerint a rendszerváltozást követő években a mainál jelentősen rosszabb körülmények között éltünk, csak nem volt annyi külső fogyasztásra serkentő inger - amit ki kellett volna elégíteni - mint ma, és ez sokakat érthetően frusztrál. Másik szempont: ha minimális költségűvé teszik az autózást, akkor mindenkinek lesz autója, és nincs az a gondos és előrelátó állam a világon, amely útépítéssel, bővítéssel stb... tudna gondoskodni a zavartalan forgalomról. Hazánk meg pláne. Így is sokat ülünk dugóban, akarunk még többet?

Akkor most lehet taposni a fenti kommentet....:)