Adatok
Licus
0 bejegyzést írt és 580 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
A számjegyeknek gyakran a szellemi világgal, a hitvilággal összefüggő jelentése van. Ezek között különös figyelmet érdemel a hetes szám, melynek kultúrtöréneti összefüggéseiről egész lexikon is készült. Cikkünkben a hetes szám és az Eurázsiai sztyeppeövezet (a Kárpát-medencétől az Altajig terjedő…..
Licus
2017.02.17 22:42:11
Vigyázat, azt épp Mészáros Gyula szögezte le, hogy a hatti és a hettita NEM ugyanaz, sőt!
A csatahajók végzete általában ugyanaz, hosszabb-rövidebb, és az esetek többségében eseménytelen pályafutás után rendszerint mind a hajóbontókban végzik, néhány ritka szerencsés példánytól eltekintve, melyek hajómúzeumként élnek tovább. Néhányan harcban vesztek oda, mások balesetekben. Végzetük…..
Mindenki emlékszik a nem létező 25 emeletes magasház tetejéről lezuhanó fiatalemberre, aki meghalt. A 23 éves férfit ez hidegen hagyja, és úgyanúgy jár-kel a városban, mintha élne...
Facebookon lőtték vasárnap ezt a mennyei backdoor üzenetet, ami a Pécsi-Belvárosi Plébániatemplom ajtaján és bent a falon is látható. A faliújságon a mellette lógó plakáton "A Szentírás üzenete: Mit jelent szeretni? Odaadni mindent, odaadni az életünket" jótanács olvasható.…..
Licus
2013.04.01 22:09:23
@Rosszindulatú Vászka: "Ojan szépen felépített beszédbe kérte a pénzünket erre-arra" - na látod, itt a különbség. Kérte és nem követelte, nem volt semmi érzelmi zsarolás (pl. nem mesélt 8 éhező gyerekéről). Amúgy mennyire vágott le?
Licus
2013.04.01 22:17:26
@Rosszindulatú Vászka: Há akkor a pécsi kérés mégse volt hiába, legalább egy ember (mármint te) szótfogadott nekik, hisz nem adtál egy buznyákot se. Tudam én, h az ő emberük vagy:(
Ismét frissült a fortepan.hu, így aztán újabb adag képről elmélkedhetünk: vajon hol készülhettek, mit ábrázolnak? A képek nem feltétlenül Budapesten készültek, még Magyarország sem biztos. Van, amit könnyű lesz megfejteni, és van, amit nem. Tippeket, megfejtéseket kommentbe…..
Licus
2012.06.05 21:20:52
@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: Balt megtalálta és 15:35-nél ideírta (olyan Y elágazás ahol csak 1 ház van)
Licus
2012.06.05 21:25:21
@fovarosi.blog.hu: 25 évig éltem a Kissvábhegyen sré vizaví azzal a házzal, a számát azért nem tudtam, mert ott van a kórház nagy kertje, amiatt elolódik/felborul a számozás a páratlan oldalon. Most már 12 éve lakom a Naphegyen - BIZTOS h Kissvábhegy (lánykori neve: Martinovics-hegy)! Naphegyről a Vár déli végére lehet ÍGY rálátni.
Évtizedes kapcsolatunk során sosem kételkedtem abban, hogy megtakarításaim az Önök nyugdíjpénztárában biztonságban vannak. Biztos voltam benne, hogy ha netalán betéved valamelyik fiókjukba holmi ittas paraszt a gereblyével handabandázni, a pénzem attól még nincs veszélyben, és…..
Licus
2010.12.01 13:10:46
@SPU: Részletesebben is írtam arról, hogy tűnt el az ING-nél az én pénzem is. Nem látom a kommentemet itt. A befizetések/visszafizetés dokumentumait kérésre bárki megnézheti nálam! Tota úrnak ezek szerint hasznot és nem veszteséget hozott az ING???
Megszavazták a Lex Mal-t, és azóta az államosítástól hangos az internet. Legalábbis a magyar nyelvű része. Gyurcsány először kiállt Orbán mellett (vagy talán a beszéde mellett, de mindegy is, igaza van, Orbán mai parlamenti beszédében kivetnivalót nem lehet találni), de aztán…..
Licus
2010.10.12 09:45:59
@weine11: Nem tudom a szerzőt, de idézem. Mostanában írta valaki: "Ha a környezetvédelmi hatóság vizsgálja, h egy gyár kéménye mennyi káros anyagot bocsát ki, és azt találja, h annak mértéke nem éri el a károsat, ez a hivatalos vélemény még NEM jelenti azt, h az adott kémény holnapra nem dől össze".
Tehát meg kell nézni, PONTOSAN mire vonatkozott a hatóság szavéleménye - mit kellett vizsgálniuk. A vegyi lötty sűrűségét vagy a gátak állapotát vagy... És ha sumákoltak, azaz nem mondták, h "itt baj van", akkor igenis vonjanak felelősségre mindenkit. A tározó hány éve áll? 30-40? Mért csak az utolsó hónapok (hatósági) vezetői felelősek a karbantartási hiányosságok eltussolásáért (ha ilyen valóban volt)?
Tehát meg kell nézni, PONTOSAN mire vonatkozott a hatóság szavéleménye - mit kellett vizsgálniuk. A vegyi lötty sűrűségét vagy a gátak állapotát vagy... És ha sumákoltak, azaz nem mondták, h "itt baj van", akkor igenis vonjanak felelősségre mindenkit. A tározó hány éve áll? 30-40? Mért csak az utolsó hónapok (hatósági) vezetői felelősek a karbantartási hiányosságok eltussolásáért (ha ilyen valóban volt)?
Licus
2010.10.12 09:56:51
@weine11: Az igazi államosítás definícióját magyarázzák meg neked a jogászok, de annak minimum feltétele, h a cégbírósági papírokon az állam jelenik meg TULAJDONDOSKÉNT. Vagyonkezelő - ez ismeretlen szó számodra? S hogy a 40-es években az államosítás mit jelentett, arról se hallottál? Örülök, h ilyen fiatal vagy, de azért a töri órákon nem kellett volna mindig szunyálni:(
Sosem volt amerika gyermekkorom emlékeit idézi fel ez a svéd hotel, ahol még a legkomolyabb felnőttekből is előrobban az indiánosdi (vagy éppen kovbojosdi), ha megérkezik a Treehotelbe. És hogy hol van a hotel? Ott a fák között lóg, ez éppen a tükrös külső falakkal…..
A szépségfasizmus születése az első (fény)képes reklám megjelenéséhez köthető. Rágógumit szép gyerekkel, mosogatószivacsot csinos asszonykával, megbízható autót jóképű apukával reklámozunk. A reklámszakma észrevétlen alaptörvénye lett a nájszfész. Modell a…..
A hülyeség újra meg újra kilép a medréből, a legújabb vadhajtás a sámánhitű Kölcsey. Egy blogban, forrásokkal, idézetekkel alátámasztva azt lehet olvasni, hogy Kölcsey legszívesebben ősmagyar bálványokkal írta volna meg a Himnuszt és csak a korszellem, a kereszténykedő…..
Licus
2010.08.16 14:43:56
@Lasombra: A katolikus egyházban van egy gesztus, ami a sarki csapszékben a "páros lábbal kirúgásnak" felel meg. Ez a valami a viszonylag ritkán előforduló püspökkari körlevél, amit vasárnap mise után, v pláne szentbeszéd HELYETT!!!! felolvas a pap minden katolikus templomban.
No asszem most tél végén volt egy ilyen körlevél a kereszténységet táltosbőrbe bújtató hőzöngők ellen - röviden, érvekkel, határozottan. Úgyhogy annak a hívőnek, akinek az egyháza véleménye számít, aligha kóser dolog a sámándobon pirított szittyaherceg-karma.
(Persze ettől a hatujjú táltos még akaszthat keresztet a nyakába.)
No asszem most tél végén volt egy ilyen körlevél a kereszténységet táltosbőrbe bújtató hőzöngők ellen - röviden, érvekkel, határozottan. Úgyhogy annak a hívőnek, akinek az egyháza véleménye számít, aligha kóser dolog a sámándobon pirított szittyaherceg-karma.
(Persze ettől a hatujjú táltos még akaszthat keresztet a nyakába.)
Licus
2010.08.16 14:47:15
Ez egy vitaposzt lesz - talán először a blog történetében. Sajnálatos módon válság van, nekünk meg termelni kell a GDP-t, és mint azt megfigyelhettétek, időnként kimarad egy - egy frissülés. Igyekszünk, hogy ez ne így legyen. Mi a f.. van? Ma egy hajmeresztő interjút olvastam…..
Licus
2010.06.12 15:38:19
@EzesezGeza: Kedves Dr. Ezésez Géza! A neved alatt megjelent könyvben oly pontosan leírtad, h műxik a tudomány. Az alapdöntések mindig állami, intézményi szinten történnek - elvben. Ám bármely sokat is bizottságosozdinak, a döntés soxor esetleges vagy egyéni.
Trefort! Eötvös! Klebersberg! Aczél! kicsit belenézel, azt látod, h a lényegi különbség az volt, h X beletalált a közepébe (és 30 év múlva lett sok magyar iskolából elszármazott Nobel-díjas), Y meg magyar citromot akart nemesíttetni a kutatóintézetekben, miközben vígan tenyészett a kontraszelekció.
Trefort! Eötvös! Klebersberg! Aczél! kicsit belenézel, azt látod, h a lényegi különbség az volt, h X beletalált a közepébe (és 30 év múlva lett sok magyar iskolából elszármazott Nobel-díjas), Y meg magyar citromot akart nemesíttetni a kutatóintézetekben, miközben vígan tenyészett a kontraszelekció.
Licus
2010.06.12 15:42:00
@Nahátnahát: egyetértek, hamit meg kérem, h olvassa el újra a Szőcs-interjút! Előfeltevések nélkül.
És most átmegyek Pythiába. ______Húúúúúúúúúúú! Húúúúúúúúú!_______ Látom a jövőt, íme:
Akárki is Hami ma, 5 év múlva lehet h valami Julianus-projekt farvizén futó (értelmes!) tudományszociológiai kutatással keresi meg majd a kenyerét. AKKOR jusson eszébe ez a vita... Megyek focit nézni.
És most átmegyek Pythiába. ______Húúúúúúúúúúú! Húúúúúúúúú!_______ Látom a jövőt, íme:
Akárki is Hami ma, 5 év múlva lehet h valami Julianus-projekt farvizén futó (értelmes!) tudományszociológiai kutatással keresi meg majd a kenyerét. AKKOR jusson eszébe ez a vita... Megyek focit nézni.
Kíváncsi lennék az arcotokra, ha azt mondanám, hogy – bizonyos vélemények szerint – bolygónkon létezik egy növény, melynek értelmes és célzatos felhasználása megszüntetné (de legalábbis csökkentené) az éhezést, környezetbarát üzemanyagforrás, kiváló alapanyaga…..
Licus
2010.05.16 16:05:23
@norbi2k: Ha eddig még nem vetted észre, h ezen a honlapon a konteózás vidor bohóckodás (is) volt, és nem egyszer abban vetélkedtek a résztvevők, ki tud csavarosabb, vadabb, irreálisabb konteót kitalálni - akkor kár magyarázkodnom.
Licus
2010.05.16 16:10:45
@Thaddeus Griffin: Szomorúságot magamban, sok résztvevőben pedig - na jó, a düh talán erős kifejezés volt - heves indulatokat.
És nagyon hiányolom a résztvevők humorát, ahogy Woodland is írta: "Sajnalom viszont,hogy a kommentek kozott mar nem arrol bohockodnak a hozzaszolok, hogy vajon a amerikaiak vannak az egesz mogott vagy a kgb netan, sot tuti, hogy a moszad! Anno jo volt meg a kommenteket is olvasni."
És nagyon hiányolom a résztvevők humorát, ahogy Woodland is írta: "Sajnalom viszont,hogy a kommentek kozott mar nem arrol bohockodnak a hozzaszolok, hogy vajon a amerikaiak vannak az egesz mogott vagy a kgb netan, sot tuti, hogy a moszad! Anno jo volt meg a kommenteket is olvasni."
Mi mindannyian egyéniségek, akarom mondani régi motorosok vagyunk a szakmában, ezért magabiztosan jelenthetjük ki, hogy híres emberek erőszakos halála szinte automatikusan vonzza a konteókat. Természetesen nem vagyunk ostobák: nem akarjuk azt állítani, hogy egy mezei, futottak még…..
Licus
2010.05.05 14:00:26
@Lucius Flavius Arrianus: Lásd még a hazájuk ellen dolgozó kémmé váló szolid oxfordi pubikat. Jól megvezette akkoriban a SZU a világot.
Mellékszál, de engem érdekel, h vajon ha most az afgánokkal rokonszenvezek a támadóikkal szemben, az ugyanolyan hippis nyavalygás-é, mint amikor É-Vietnámot segítette egy lázadó nemzedék? Valahogy nem érzem a hasonlóságot. Megváltozott a világ. És talán nincsen annyi idealizmusánál fogva megvezetett nyugati vezető se... Mi lett a párizsi diákvezérekből is:)
Nehéz megérteni, mi dolgozott egy háborút-nem ismerő országban felnőtt skandináv fejében. Úgy nézhetett a világra, mint mi egy vad tuszi-hutu törzsi csetepatéra.
Mellékszál, de engem érdekel, h vajon ha most az afgánokkal rokonszenvezek a támadóikkal szemben, az ugyanolyan hippis nyavalygás-é, mint amikor É-Vietnámot segítette egy lázadó nemzedék? Valahogy nem érzem a hasonlóságot. Megváltozott a világ. És talán nincsen annyi idealizmusánál fogva megvezetett nyugati vezető se... Mi lett a párizsi diákvezérekből is:)
Nehéz megérteni, mi dolgozott egy háborút-nem ismerő országban felnőtt skandináv fejében. Úgy nézhetett a világra, mint mi egy vad tuszi-hutu törzsi csetepatéra.
Licus
2010.05.13 14:07:10
@bloggerman77: Félreértettel, és ennek oka a "hasznos hülye" kifejezés, amit állítólag Sztálin használt azokra a 2 vil. háb. közti NYUGATI ÉRTELMISÉGIEKre, akik - az akkori kommunizmus VALÓSÁGÁT nem ismerve - "beleszerettek" abba és írásaikban meg személyesen is támogatták azt.
(Pl. elhívták őket a SZU-ba a 30-as években, ott mutattak nekik egy kisuvickolt, hamis képet, ők meg visszamentek Nyugatra és ott lelkendező könyveket írtak a SZU-ról - miközben ott milliók haltak éhen vagy lettek legyilkolva.)
Amit te írsz, az mind ok, de én nem róluk beszéltem! 2 különböző dolog a gyarmatosítók, az elnyomás ellen fellépni - vagy úgy lázadni a Nyugat ellen, h Sztálin rendszerét tekinted a jó, a követendő példának!
(Persze ez a 2 út nem mindig vált el tisztán egymástól, ld. spanyol polgárhábotúban harcoló antifasiszták.)
(Pl. elhívták őket a SZU-ba a 30-as években, ott mutattak nekik egy kisuvickolt, hamis képet, ők meg visszamentek Nyugatra és ott lelkendező könyveket írtak a SZU-ról - miközben ott milliók haltak éhen vagy lettek legyilkolva.)
Amit te írsz, az mind ok, de én nem róluk beszéltem! 2 különböző dolog a gyarmatosítók, az elnyomás ellen fellépni - vagy úgy lázadni a Nyugat ellen, h Sztálin rendszerét tekinted a jó, a követendő példának!
(Persze ez a 2 út nem mindig vált el tisztán egymástól, ld. spanyol polgárhábotúban harcoló antifasiszták.)
Teljesen alaptalanul persze, de abban reménykedtem, hogy a saller hatására, amiért volt szíves a választópolgárokhoz fáradni a „baloldal” és láthatólag még mindig körbemegy tőle, képesek lesznek végre valami olyan irányba elmozdulni, amit kis jóindulattal…..
Aki nem unja még Szanyi Tibort, az állítólagos bérszavazókat és a számolgatást, azt most ha nem is vokstúrára, de voksnéző túrára invitálom Budapest 19. egyéni választókerületébe, a főváros XIII. kerületének déli részébe. Nézzük meg, mit mutatnak a számok Szanyi…..
Licus
2010.04.21 12:26:58
@AnnaKarenina: Egyszerűbben: érvelésedben MINDEN igazolásos szavazót voksturistának tekintesz! Tanseg úr épp azt próbálja kielemezni, hány %-a lehet tényleg az... és nem talál lényeges mennyiséget az összevetések alapján.
Licus
2010.04.21 13:33:59
@AnnaKarenina: Egyetértek! De ez a jövő.
Ez a számolgatás itt viszont (más körzetek stb. eloszlásával összehasonlítva) a jelen és épp azt mutatta meg, h NINCS ebben a kerületben kiugró voksturizmus: "Tömeges és szervezett átszavazás az adatok fényében csak úgy volna elképzelhető, ha minden párt művelt volna ilyesmit, és nagyjából olyan arányban, hogy a hatását ne lehessen látni. Ráadásul akkor nemcsak Szanyi körzetében, hanem egész Budapesten kellett volna művelniük, mivel ez az evk az átszavazók megoszlását tekintve nem ugrik ki a többi közül. Ez viszont először is rendkívül valószínűtlen, másodszor pedig ilyen esetben egyik érintettnek sem lenne joga szemrehányást tenni."
Ez a számolgatás itt viszont (más körzetek stb. eloszlásával összehasonlítva) a jelen és épp azt mutatta meg, h NINCS ebben a kerületben kiugró voksturizmus: "Tömeges és szervezett átszavazás az adatok fényében csak úgy volna elképzelhető, ha minden párt művelt volna ilyesmit, és nagyjából olyan arányban, hogy a hatását ne lehessen látni. Ráadásul akkor nemcsak Szanyi körzetében, hanem egész Budapesten kellett volna művelniük, mivel ez az evk az átszavazók megoszlását tekintve nem ugrik ki a többi közül. Ez viszont először is rendkívül valószínűtlen, másodszor pedig ilyen esetben egyik érintettnek sem lenne joga szemrehányást tenni."
Licus
2010.04.25 14:41:28
@cso zsi: Az első fordulóban volt és most nincs? Visszalépett?
Minden önérzetes városnak megvan a maga építészeti szimbóluma, s Baku ilyen szempontból sem kivétel. Rómának a Colosseum, Párizsnak az Eiffel-torony, New Yorknak az Ikertornyok (bocs, ez már sajnos nem aktuális), az azeri fővárosnak a Szűzgarázs, akarom mondani a Szűztorony a…..
Licus
2010.01.28 18:04:02
@tiboru: De én a legeslegszalonképessebbeket soroltam csak fel!!!
Licus
2010.04.05 12:08:17
Olybá tűnik, hogy a jobbik vezetői kapitális hibát követtek el akkor, amikor, beleszagolva a siker éltető levegőjébe, különösen az EP választások után extázisban úgy gondolták, hogy megcélozzák a száz százalékot. Egy politikai párt népszerűségét nem csak a…..
Licus
2010.04.01 17:40:08
@pavor nocturnus: "domesztifikálni" - ez zseniális, mégha véletlen is volt; úgy megszelidíteni/járomba törni, h közben kicsit misztifikálja is (a domesztikálandót v a saját erőfeszítését, amivel azt domesztikálja?)
Számomra az eddigi kampánybenyögések egyik csúcsa aza a Lendvai-arcos érv a jobbik mellett...
Számomra az eddigi kampánybenyögések egyik csúcsa aza a Lendvai-arcos érv a jobbik mellett...
A terrorizmus, pontosabban az ettől való félelem (főleg az emlékezetes, és általunk is bemutatott 9/11 óta) belopakodott a hétköznapjainkat betöltő gondolatok közé. Mondom ezt akkor is, ha tudom, hogy Magyarország közelmúltját és jelenét (pár elmekórtani, és szerény…..
Licus
2010.03.29 07:58:13
Licus
2010.03.29 16:59:03
@gothmog: Az Index eleinte arról írt, h "egyes rémhírek szerint VOLT egy harmadik robbantás is", ezt állítólag cáfolták - aztán erre jött a harmadik helyen megtalált, fel nem robbant robbanószeres öv bejelentése.
Hagyták volna az oroszok a Kaukázust, kevesebb bajuk lenne - de az túl fontos pont geopolitikailag (no meg nyersanyagok is rejlhetnek még ott bőven). A politikusokat kivéve mindenki áldozat ebben a játszmában:(
Hagyták volna az oroszok a Kaukázust, kevesebb bajuk lenne - de az túl fontos pont geopolitikailag (no meg nyersanyagok is rejlhetnek még ott bőven). A politikusokat kivéve mindenki áldozat ebben a játszmában:(
Az emberiség történelme (számos más párhuzam mellett) úgy is felfogható, mint folyamatos harc, kutatás és kísérletezgetés az egyre hatékonyabb (és olcsóbb) energiaforrásokért. Már a nagyon távoli őseink is azon izmoztak, hogy száraz fűszálak helyett olyan faágakat rakjanak a…..
Licus
2010.03.31 08:40:07
@Ludas Matyi Online: Ne hidd! Aki egyszer konteó-kedvelővé vált, az folyamatosan kóvályog ezen topikok között... és még visszatérhet! Vagy esetleg te is tagja voltál az (el)takarítóbrigádnak????
Guadalupei Miasszonyunk Juan Diego köpönyegénMexikóváros külvárosi székesegyházban őrzött Juan Diego köpönyegén (tilmáján) található Mária kép Mexikó és Latin-Amerika legismertebb vallási szimbóluma és mint szent ereklye kiemelt tiszteletet, csodálatot érdemel ki a hívő…..
Licus
2010.03.26 17:17:19
(@Günsergebirge: Sok olyan JÓ blog van, amit élvezettel és gyakran olvasok/vitatok, pedig az írója és/vagy a kommentelők véleménye szöges ELLENTÉTBEN van az én felfogásommal.
Itt a blog írója NEM érvel, hanem abból indul ki, h neki igaza van, azaz X vagy Y eset csalás, marhaság, átverés. És ezt nem vezeti le, nem indokolja... mindegy, aki ezt szereti, olvassa! Éljen a Blikk meg a kertévék!)
Itt a blog írója NEM érvel, hanem abból indul ki, h neki igaza van, azaz X vagy Y eset csalás, marhaság, átverés. És ezt nem vezeti le, nem indokolja... mindegy, aki ezt szereti, olvassa! Éljen a Blikk meg a kertévék!)
Noha sokáig húzódoztam a téma megérintésétől, számos olvasói komment és levél meggyőzött arról, hogy - az angol amerikai eredeti verzió után a nemzetközi közbeszédben is simán kilenc-tizenegy (Nine-Eleven) néven elhíresült, ma éppen a nyolcadik évfordulóját ülő -…..
Licus
2010.01.24 17:30:15
@Thaddeus Griffin: Debizony naon sokat tanultam itt azóta! Azt mondta érettségi előtt az osztályfőnökünk: "Soha az életben nem lesz ilyen SZÉLESkörű tudásotok, mint amilyen most van." Igaza volt, mert utána mindenki specializálódott és felejtett - a konteózás révén viszont némileg visszamegyünk ebbe az egyköri állapotba. Egy kis földrajz, egy kis kémia, egy kis fizika, irodalom meg töri - és mindezt önként, dalolva és utánaolvasva!
Ez már naon off, de néha meghökkenek, hogy akarják (pl. USA-beli) fiatalok a világot pusztán utazgatással megismerni - anélkül, h tudnának valamit a hipp-hopp bejárt országok történelméről, gazdaságáról stb. Talán azért utaznak olyan sokat, h kilépjenek az elég egyszerű, egysíkú (USA) átlagember tudásszintjéről - de hova jutnak? Mennyi lényeges összefüggést látnak meg?
A 9/11, Kennedyek, Irak stb. kapcsán látható információs ködfüggöny erre a fajta "tudásra" (=tudatlanságra) épít. És mi is efelé a tudásszint felé haladunk:((
Ez már naon off, de néha meghökkenek, hogy akarják (pl. USA-beli) fiatalok a világot pusztán utazgatással megismerni - anélkül, h tudnának valamit a hipp-hopp bejárt országok történelméről, gazdaságáról stb. Talán azért utaznak olyan sokat, h kilépjenek az elég egyszerű, egysíkú (USA) átlagember tudásszintjéről - de hova jutnak? Mennyi lényeges összefüggést látnak meg?
A 9/11, Kennedyek, Irak stb. kapcsán látható információs ködfüggöny erre a fajta "tudásra" (=tudatlanságra) épít. És mi is efelé a tudásszint felé haladunk:((
Licus
2010.03.23 18:50:00
@tiboru: Háááááááááááááááááát ilyet! Pedig ezt szontén éőben lehetett látni (mámint a mentést a folyóról...) Más videókon mi látszik???
Mai posztunkban az elmúlt három évtized azon slágergyanús témáját járjuk körül egy kicsit, amely lassanként olyan médiastátuszra tett szert, mint egykoron a labdarúgás, az államháztartási reform, vagy a különféle fogyókúrás topikok: tényleg mindenki ért hozzá, de…..
Licus
2010.03.22 21:14:59
@molnibalage: cimkezes.origo.hu/cimkek/nagy-csendes-oceani-szemetsziget/index.html?tag=Nagy+Csendes-%F3ce%E1ni+Szem%E9tsziget
De sok más utalgatás is van rá... persze az óceánok össztérfogata sok, node mindennek van határa!
(A reaktorokat keresem.)
Lehet, h a globális felmelegedés (részben) műnyúl - és a szén/kőolaj/földgáz birtokosait (az abból élő országokat) akarják ezzel a közvélemény előtt lejáratni a másfajta energiából meggazdagodni vágyók. Csak ez kicsit nyakatekert így - nem lenne egyszerűbb KO, ha előállnának vmi nagyon ütős és olcsó alternatív energiaforrással?
De sok más utalgatás is van rá... persze az óceánok össztérfogata sok, node mindennek van határa!
(A reaktorokat keresem.)
Lehet, h a globális felmelegedés (részben) műnyúl - és a szén/kőolaj/földgáz birtokosait (az abból élő országokat) akarják ezzel a közvélemény előtt lejáratni a másfajta energiából meggazdagodni vágyók. Csak ez kicsit nyakatekert így - nem lenne egyszerűbb KO, ha előállnának vmi nagyon ütős és olcsó alternatív energiaforrással?
Licus
2010.03.22 21:20:19
Bocs, a szemétsziget itt van: www.origo.hu/tudomany/20090819-a-muanyag-hulladek-karos-anyagokra-bomlik-az-oceanokban.html
(Ez csak úgy jön ide, h valóban képes-e az ember, ez a porszem igazán nagyot, kézzelfoghatót rombolni a környezetén?)
(Ez csak úgy jön ide, h valóban képes-e az ember, ez a porszem igazán nagyot, kézzelfoghatót rombolni a környezetén?)
Kedves olvasó! Ha a konteónak keresnénk mértékegységet, szerinted mi lenne a legmegfelelőbb? Hányan haltak meg az események során? Mekkora kárt okoztak? Földrajzilag mekkora területet érint? Hányan vettek/vesznek részt benne? Mióta tart? Nos, ha ez utóbbi három bármelyike…..
Licus
2010.03.09 14:28:32
@vén betyár: Azér csak légy óvatos, hátha épp a nejed irogat itt Licus álnéven:) tudod milyen körmönfont az asszonynép!
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz