Regisztráció Blogot indítok
Adatok
rickg

0 bejegyzést írt és 12 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Két hete a Szarvas Gábor úti közértben vásároltam, amikor egy kék, DT rendszámú kocsi elől kellett elugranunk, amely négy kerékkel jött a járdán, majd leparkolt a közért bejáratánál, teljesen ellehetetlenítve a gyalogosforgalmat. Amikor érdeklődve megkérdeztem a kiszálló,…..
rickg 2013.05.15 20:31:51
@hotelalfa: Kedves "Hotelalfa"! Akkor megnyugodtam, hogy vannak rendes DT-sek is. Rengetegszer vitatkozom DT-rendszámosokkal (nem minden DT-rendszámos szabályszegő, azt azért szögezzük le), akik magasról tesznek a KRESZ-re. Legyen az szabálytalan parkolás vagy buszsávhasználat.

Rengetegszer magyar állampolgárságú és magyar anyanyelvű sofőrök vezetik ezeket a gépkocsikat. Ha beszélget az ember velük, akkor érdekes dolgokat tud meg (pl. egy buszmegállóban parkoló úr arról számolt be, hogy nem kap pénzt a nagykövetségtől parkolásra / más szabálysértők diplomata utasítására hivatkoznak, akik sietnek és fontosnak érzik magukat). A matricás ötlet jó, hiszen valóban nem lehet ellenük hatékonyan eljárni. De legyünk őszinték: Mennyi magyar (vagy külföldi) rendszámos szabálysértőt látunk nap mint nap, akik ugyanúgy megússzák (részben a hatóságok töketlensége miatt)?!
A seggnyalonc újságírás prémium kategóriájában igazi mestermű született. A történet kiindulópontja nyilván az, hogy jobbos körökben nagyon menő lett az európai válságkezelés furcsaságait és elkúrásait úgy értelmezni, hogy a tehetségtelen unió, illetve a tagállamok…..
Nem mentség a szegénység, és a az sem, ha valakit még soha nem bírságoltak meg. Április 15-től hatályos az új szabálysértési törvény. Kapcsolódó cikkünk kommentposztja..
rickg 2012.04.16 11:50:46
@x: Tiéd a pont. Németországban 20 km/h-ig max. 35 euró a büntetés, afölött emelkedik csak lassan a büntetés.Még 40 km/h-s túllépés esetén is (ami azért nem kevés) "csak" 120 ropit (36.000 forintot) kell utalni, igaz három pont is jár érte. Itt ez a 60.000.-hez közelít. Járdán, tilosban parkolás 15 euró (4000 forint), itt, ha peched van, kiraknak egy 20.-30.000-res csekket, meg egy bilincset a kocsira (+ 15.000.-). Csak akadályoztatás esetén lehet a maximális 35 eurót elérni. 70 euró az előzés, ami kicsitt magasabb a 15 ezres fix magyarországi díjnál. És valóban hozzájönnek a hatalmas fizetésbeli különbségek. Egy példa viszont arra nézve, hogy külföldön (D-ben) figyelembe veszik (legalábbis gyorshajtásnál) a renitens anyagi helyzetét. Egy ismerősöm az amúgy nem sebességkorlátozott, ezen napszakban üres német autópályán haladt jó látási viszonyok mellett. Bemérték a Porschéjét 255 km/h-val. Mint kiderült, elnézett egy 130-as korlátozó táblát, hibázott, hülye volt. Boszankodott, de belátta, hogy hibázott. A Bußgeldkatalog ilyen esetekre 600 eurós büntetést és háromhavi eltiltást ír elő. Ehelyett ő -anyagi helyzetét figyelembe véve- 1600 eurót (400.000.-) fizetett és eltiltották kilenc hónapra a vezetéstől. Azóta nagyon ügyel a sebességre és a korlátozó táblákra.
rickg 2012.04.16 12:06:46
@Adam2101: És mi lett volna, ha azt nyilatkozod, hogy rokon vezette, akire nem akarsz terhelő vallomást tenni. Nem ez az igazi kiskapu?
TComment Matricákkal táncoló 2012.02.27 12:45:00
Egyelőre Európa-szerte nehéz megfogni a személyautóval díjköteles utakon trükközőket, idehaza azonban még egy plusz csavar is van a dologban. Egy a lényeg: idegen rendszámmal és kis szerencsével megúszhatja. Kapcsolódó cikkünk kommentposztja..
rickg 2012.02.27 15:37:24
@szarkafarka: P. S.: Akkor is, ha a (budapesti) parkolási anomáliák (Centrum Kft. stb.) miatt lehúzásként éli meg az ember a fizetőparkolást.
rickg 2012.02.27 15:16:43
@gyvy: Még addig se szerintem. Már előre szóltak, hogy nincs rá kapacitásuk. Így maradt minden a régiben. De mint mondtam, rosszul közelítették, közelítik meg a dolgokat. A regisztrációs feltételeket kellene a németországival és a szlovákiaival harmonizálni. Vagy kellett volna, mert most már csak jóval kedvezőbb feltételekkel lehetne őket "hazacsalogatni". Vagy azzal sem. Az az érzésem, hogy ezt elk*ták (már) 2004-ben. Biztos, hogy mindenkinek van valami igazolása a kinti létről. A korrupció kisértéséről nem is beszélve.
rickg 2012.02.27 15:35:23
@szarkafarka: Tiéd a pont. Nekem is van német ismerősöm, aki hasonlóan járt. De ez így is van rendjén, feltéve, ha nem kamu a büntetés. Sajnos elhiszem, hogy így jártál.
229 személyesek, 2,4 méter szélesek, 32 méter hosszúak azok az alacsonypadlós Bombardier Flexity Classic villamosok, amelyekből 24-et rendel Krakkó. Az üzlet értéke 59 millió euró, amelyből 40 milliót kap a kanadai-német járműgyártó, a többit konzorciumi partnerei, a Vossloh…..
rickg 2010.07.30 09:17:59
@palócház: A Combino - projekt (negyven szerelvény) negyvenmilliárdba forintba (160 millió euró) került (ablak- és légkondi - utószerelések nélkül, de ha jól tudom kaptak a Siemenstöl kötbért), tehát egy szerelvény négymillió euróba. A Combino azonban húsz méterrel hosszabb (53 méter) és 330 föt tud befogadni. Ezek tehát jóval rövidebb szerelvények, de tökéletesek kisebb forgalmú vonalak kiszolgálására (pl. Budapesten a 61-es vagy 18-es villamos).