Adatok
Térspecialista
0 bejegyzést írt és 277 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
Akarunk-e bebiciklizhető várost? És ha akarunk, akkor vállaljuk-e a következményeit?..
Térspecialista
2020.04.30 20:36:15
Dolgoztam Bécsben, csúcsidőben is tökéletesen autózható, mindenki bicajjal, villamossal jár (öltönyben is!), autóba az ül akinek muszáj. Nálunk katasztrófa ez a túlzott autó használat, mondom ezt autósként! Az agglomerációban lakom, de ha be kell ingáznom a fővárosba, kizárólag tömegközlekedéssel teszem. Abszolut preferálom a dugódíjat, a drága parkolást, és a bicikli sávokat, ismétlem AUTÓSként! Néha ha muszáj autóval bemennem a városba, az undor fog el a sok feleslegesen egyedül autóban feszítő f@szfejtől...
Ma március 15-öt írunk és én 2 hónapja még poénkodtam a koronavírussal. Ha valaki tüsszentett egyet az irodában, akkor röhögve kiáltottam oda neki, hogy „Korona, menj haza!”. A többiek is röhögtek.
3 hete még bőszen olvasgattam az Olaszországban élő magyar orvosoktól érkező Facebookon…..
Térspecialista
2020.03.16 08:14:31
@röf: Igen, pl orbán dolga lenne mind a szakemberek, mind a helyzet kezelése. Ha gyurcsány lenne az ország vezetője, akkor az ő dolga és felelőssége lenne. Politikát te vittél bele!
Az első pillantás Füzérre
Nyári szabadságunkra beterveztük az ország egyik északi csücskének, a Zempléni Tájvédelmi Körzetnek felfedezését. Feleségem foglalt szállást, én a látnivalókat vettem sorra. A szállás foglalás eredménye rejtve maradt előttem, feleségem titokban tartotta. Vizsoly volt az…..
Térspecialista
2018.08.10 00:20:08
@Dya2016: Ajjajj... Ilyen alapon lehetne a helyére wellness fürdőt is építeni, jobb mint a romok, nem? Tudod ez nem tetszik, vagy nem tetszik kérdése, hanem szakemberek döntése kéne legyen, nem pedig egy hozzánemértő de jó lobbista polgármesteré. ;)
Térspecialista
2018.08.10 11:41:58
@6.Lenin: Erre hivatottak a szakemberek!!! Nem kellett volna kihúzni alóluk a talajt, és hozzá nem értők kezébe adni a döntés lehetőségét, jogát. Pláne ha olyan országban élünk, ahol az átlagember nem látja a különbséget a giccs, és a valódi értékek közt.
Térspecialista
2018.08.10 13:41:06
@6.Lenin: Semmiből nem hagytak ki. ;) Az egész kápolna kő munkáit nagyrészt én csináltam. És szakmai szemmel ezt a várat nem így kellett volna megcsinálni. Ha autentikus felújítás és nem giccs parádé készült volna, azt ugyanúgy élvezné a lelkes túrista, ugyanakkor a szakma is elismerné.
Ahogy a bérházakban lévő lakások többségében, a mi, felújításra váró otthonunkban is konvektorok biztosítják a meleget. És mint a felújítók többsége, én sem ragaszkodom ezekhez, szeretnék korszerűbb, komfortosabb, jobb hatásfokú rendszert. Azt gondoltam, hogy könnyű lesz a választás, de tévedtem...
Térspecialista
2018.06.25 23:23:08
@steery: Te aztán tudsz hülyeségeket írni... :)
"Ráadásul így 0 emissziós a lakásom" Mint mondjuk egy Tesla? Megsúgom a legtöbb országban összességében (előállítás-üzemeltetés) levetítve szennyezőbb, mint egy korszerű benzinmotor. Ugyanis az áram előállítása a legtöbb országban még közel sem "zöld".
"És ami a legfontosabb: a villanyradiátorokban nincs mozgó alkatrész" A cirkó által fűtött radiátorok mennyivel bonyolultabbak??? :/
" a szénhidrogének kiszorulnak a lakossági felhasználásból. (Nem csak az autóknál, motoroknál.)" Lakossági szinten lehet, de ez olyan mintha homokba dugnád a fejed... attól még ezeket az energiákat elő kell állítani, és az közel sem ilyen rózsás.
"Ráadásul így 0 emissziós a lakásom" Mint mondjuk egy Tesla? Megsúgom a legtöbb országban összességében (előállítás-üzemeltetés) levetítve szennyezőbb, mint egy korszerű benzinmotor. Ugyanis az áram előállítása a legtöbb országban még közel sem "zöld".
"És ami a legfontosabb: a villanyradiátorokban nincs mozgó alkatrész" A cirkó által fűtött radiátorok mennyivel bonyolultabbak??? :/
" a szénhidrogének kiszorulnak a lakossági felhasználásból. (Nem csak az autóknál, motoroknál.)" Lakossági szinten lehet, de ez olyan mintha homokba dugnád a fejed... attól még ezeket az energiákat elő kell állítani, és az közel sem ilyen rózsás.
Lángoló Gitárok
Kínos, rendkívül kínos - ilyen volt a Rapülők visszatérő koncertje
2017.02.25 08:50:24
„Jajj de fog ez holnap fájni” – mondta egy kígyómozgásban ide-oda tekergő nő a rogyasztott lábbal rugózó párjának a Papp László Sport Aréna küzdőterének leghátsó sorában, péntek este fél tíz magasságában. Közben a pultnál otthonról kiszabadult családapák próbáltak udvarolni a büfés lányoknak olyan…..
Térspecialista
2017.02.25 18:44:07
Térspecialista
2017.02.25 18:53:58
@agarik: Ott a pont!
Tegnap ellátogattunk Steiner Kristóf új vegán helyének, a Kristóf konyhájának a megnyitójára. A szénabálákkal körbekerített sárga food truck az Üllői úti Food Truck Udvarban várja mostantól a vegán és nem vegán vendégeit egyaránt. Elsőre négyféle fogás közül választhatunk, de rendes időben nagyobb…..
Térspecialista
2017.01.19 22:44:23
Privát gondolatok az autók világáról
Ezért a kamureklámért valakinek szét fogja perelni a xxxgét a Volvo
2016.10.27 00:10:36
Autós reklámok régen szerepeltek a blogon, ez a mostani két okból sem passzol a legjobb autóreklámok rovatba: egyrészt nem hivatalos reklám (a Baden-Württembergi Filmakadémia jegyzi), másrészt nem igazán jó. Sokkal inkább a Ford KA reklámhoz hasonló félresikerült partizánprojektek közé sorolható...
Térspecialista
2016.10.28 10:27:00
A Mercedes házon belüli csatája egészen a legutolsó körig tartott és a győztes Lewis Hamilton kifütyülésével ért véget. Áll a bál megint.Kép..
Olajkályha kirakat managereknek
Az összkerékhajtás tényleg fantasztikus dolog télen!!Na de akinek van egy csepp ítélőképessége (nekem nem volt)az nyugodtan számoljon utána, hogy az év 365 napjából hány napon tudja ezt igénybe venni, a többin viszont marad a plusz egy liter,…..
Térspecialista
2015.07.19 15:22:36
@Kegyetlen: Hát igen.... Sz@r franciát tolok, kétszázötven ezernél járok, de ilyen hibákkal rég kib@sztam volna.... :( Méghogy 180 ezernél beszarik a CR, négy-ötszázezerig hiba nélkül el kéne annak mennie ha normálisan hajcsák...
Kísérleti csodaszert, „kvázi-biológiai” módszert fejlesztettek ki orosz tudósok az orosz forradalom 145 éve született vezére testének tartósítására.
Lenin balzsamozott testének fenntartása a moszkvai Center for Scientific Research and Teaching Methods in Biochemical…..
Térspecialista
2015.04.28 07:37:44
@Kopi3.14: Biztos a Vlagyimir Iljics, mert a Mása az egy medve... :)
2013 novembere és 2015 februárja között egyáltalán nem írtam Dezsőről – az volt a terv: majd ha purrog szépen és végre jó lett a motorja, megírom. A legutóbbi posztban be kellett ismernem, semeddig nem jutottam.
Röviden összefoglalom a motorral kapcsolatos ügyeket:
– a svéd…..
Előrebocsátom: kevés nagyobb baromságot tudok, mint az autós kötélhúzás. Gyilkolja a kocsit, és sem a gép, sem az ember képességeit nem mutatja meg, legfeljebb csak azt, hogy ki nyomja nagyobb súllyal a kerekeket a földhöz. Alapvetően erre a videóra is csak legyintettem volna, de…..
Térspecialista
2015.02.12 22:07:37
Darth Weber, a Tűszelep Fekete Lovagja elégedett volt a szituációs helyzettel. Sikeres volt legutóbbi invesztációs befektetése, így vehetett végre egy hétvégi víkendházat. Miközben a teraszán ülve baconszalonnába csavart paraván sajtot majszolt, tekert egyet a hifi hangerején.…..
Jól tudjuk, hogy az Év Autója Díj valójában nem nyom annyit a latban, nincs akkora jelentősége, mint amennyit a körötte lévő hype sugall. Na és ha ez ennyire fontos, akkor mennyire befolyásoló tényező egy bármilyen lap/egyesület vagy akárki által kiosztott díj?
Kapcsolódó…..
Térspecialista
2014.12.30 22:56:23
A minap ültem az úton készült képek előtt (csak fotóból 8 GB készült plusz még videók), rendezgettem őket, fésültem egybe a különböző fotómasinákkal készült fájlokat a napokra lebontott könyvtárakba, ahogy szoktam minden nagyobb kirándulás után, és bosszankodtam rajta,…..
Térspecialista
2014.08.17 20:02:25
Két hét múlva ilyenkor madárcsicsergésre ébredünk Földváron, kiverjük a szemünkből a csipát a mosdó szélén, mint hamut a nagypapi pipájából – elég az alliterációkból –, azt a három, S-es méretű Tesco-szatyrot, amit összekészítettünk a kéthetes útra (és…..
Már csak egy hónap van hátra az indulásig. Az autó köszöni jól van, épp motor nélkül heverészik a hűs garázsban, mint aki jól végezte dolgát. Magánál a motornál teljes a fejetlenség, pontosabban a hengerfejetlenség, épp most várja, hogy összerakjam (a poszt végére már…..
Térspecialista
2014.06.22 23:46:53
Rémálom
Az autó kényelmes, jól variálható és lendületesen mozgatja a viszonylag kis turbó motor. Már ha a légmennyiségmérő szenzor be nem döglik. Mert ha igen, akkor 70 a végsebesség és az IFA leküzdhetetlen akadály.
Pufi a barátom
Szóval adott az amerikai kényelem…..
Térspecialista
2014.06.15 21:34:45
@akos696: "pedig egyszer vezetnél v6 benzinest, utána azt mondanád, francnak kellene francia."
Nem kizáró ok, franciába is van V6... ez nem kizárólag amerikai találmány ám! ;)
Nem kizáró ok, franciába is van V6... ez nem kizárólag amerikai találmány ám! ;)
Térspecialista
2014.06.15 21:56:54
@akos696: Szép-szép, de mondjuk engem annyira nem hoz lázba a V6. A V8, az igen, na ahhoz értenek igazán a hamburger zabálók. Ha tehetném, (mondjuk ezt sose lehet tudni :))egy olyat valami rendes köbcentivel, és mindenféle EU és egyéb normák által mentes motorral beszereznék az biztos. Azok még nincsenek lebutítva "hangilag" sem. Mondjuk egy 1973-as 8,2 literes, V8-as Cadillac Eldorádó-ra gondolok 365 lóerővel. :) Na ez a szívem csücske....és, hogy a témánál maradjunk, ráadásul néhány mai egyterűt megszégyenítő utastér, és csomagtartó méretei vannak.
Térspecialista
2014.06.15 23:04:56
@Michel Djerzinski: Már megbocsáss, de Te komplett hülye vagy....
Gondolom a véleményed szerint az ember meg kizárólag fehér mi?
Gondolom a véleményed szerint az ember meg kizárólag fehér mi?
Idén sem maradhatott el a Szarvasi Tuningmajális, összecsődítve a legszebb és legelismertebb tuningverdákat környék tuningosait. Ugyan volt jónéhány szép gép is, igényesen megépítve, ez a poszt most NEM azokról fog szólni.Hopp, majdnem kifelejtettem egy momentumot:
Ilyen…..
Én mondtam!
Na de most már gyere ki, SOFORT!
Valamivel hét óra előtt értünk ki a Premier Outlet-területére és nem mondom, átfutott a fejünkön, hogy ez a mai buli halálra van ítélve. Szakadt az eső, a sildes sapkánkról arcunkba csöpögött a víz, amíg felraktuk a…..
Térspecialista
2014.04.26 19:22:30
@deak.atti: Ez így van, jó meglátás, bár ritka. :) Az a menő, hogy "bezzeg azokban még volt anyag", meg ahogy írtad, hogy a "mai autók mind egyformák" stb... Nagyjából ezek szokták emlegetni az "F"-el kezdődő hármast is...
És most nem akarom védeni a mai "modern" autókat, van bőven kedvenc régről is, sőt nekem is van nem éppen mai autóm is, de az tény, hogy a mai motorok pl még mindig százszor többet kibírnak bütykölés nélkül mint a "régiek". Értsd egy Zsigulival egy Balaton-Budapestet oda vissza javítás nélkül csoda számba ment ha valaki megúszta. És 100ezernél már gyűrűzni kellett őket....(kis túlzással)
És most nem akarom védeni a mai "modern" autókat, van bőven kedvenc régről is, sőt nekem is van nem éppen mai autóm is, de az tény, hogy a mai motorok pl még mindig százszor többet kibírnak bütykölés nélkül mint a "régiek". Értsd egy Zsigulival egy Balaton-Budapestet oda vissza javítás nélkül csoda számba ment ha valaki megúszta. És 100ezernél már gyűrűzni kellett őket....(kis túlzással)
Térspecialista
2014.04.26 19:26:05
@Térspecialista: "még mindig százszor többet kibírnak bütykölés nélkül mint a "régiek"."
Na jó, nem azokra az 1.6-osokra gondolok amiket a Tibi bütyköl, és amiken egy Balaton-Budapest után szívósort kell tisztítani, meg vezérlést cserélni, hogy kibírják a gari végéig....
Na jó, nem azokra az 1.6-osokra gondolok amiket a Tibi bütyköl, és amiken egy Balaton-Budapest után szívósort kell tisztítani, meg vezérlést cserélni, hogy kibírják a gari végéig....
Térspecialista
2014.04.27 08:55:33
@deak.atti: Nem értek Veled egyet, amiket felsorolsz azok egy-egy példa a saját autóiddal, amikre különös gondot fordítottál. Egy átlagos autó anno jó ha negyedét futotta azonos idő alatt mint a maiak, egy mai motor ha odafigyelsz rá gond nélkül megy el 500ezret. Azért bármit állítasz, ezt egy zsiguli, skoda, vagy trabi sem sem tudta, vagy tudja a mai napig sem. Oké, hogy mások az olajok, stb, de ez nem csupán ettől van így. Van egy jó barátom, (a Csikós néha áradozik róla) Tóth Gábor biáról, aki kimondottan veterán autózik, illetve egy-két nem mai típus szakija, de még Ő is elismeri, hogy bármennyire is nem szereti a mai autókat, azért sokkal jobban össze vannak rakva ezek a motorok, összehasonlíthatatlanul többet kell kibírniuk, és bírnak is ki mint a régiek. Mondjuk az is igaz, hogy szinte csak Ő hajlandó ezt elismerni mint régi autósbuzi, mások (legtöbben) személyes sértésnek tekintik ha ilyesmi szóba kerül, pedig ettől még lehet szeretni ezeket az autókat, sőt... De ha nem elfogultan tekinted a kérdést, hanem tényszerűen, és nem egy-egy kirívó példát kiragadva erről vagy arról az oldalról, akkor tarom, hogy ez így van.
Azt hiszik, hogy egy ekkora dögöt csak kompenzáló barmok vesznek? Ez egyáltalán nem biztos, lehet, hogy csak nyugalomra vágynak.
..
Térspecialista
2014.04.23 22:01:02
...hangzik az örök baromságok közül az egyik. Tessék, mutassanak majmot, amelyik mindezt kezelni tudja mondjuk 300-as tempó fölött.
Ez a Sauber idei versenyautójának kormánya.
UPDATE: Huh, látom, hogy itt nem okozna gondot senkinek, talán ez jobban elmagyarázza. És ez tavaly volt,…..
Térspecialista
2014.04.18 21:55:23
A matrica 20 forintot dob mindegy autópálya-kilométerem költségén. Hol lehet ebből visszanyerni valamennyit? Hát a benzinen.
Azonos című írásunk kommentposztja...
Térspecialista
2014.04.02 22:12:18
@visszakettopadlogaz: "Nem mondhatjuk meg a masiknak hogy hogyan vezessen, mindenkinek van jogsija."
Ez hülyeség....az egyik haveromnak pl. nincs, a múlt héten elvették. :)
Ez hülyeség....az egyik haveromnak pl. nincs, a múlt héten elvették. :)
Nyár végén ismét számot vetettem autótulajdonosi énemmel. A mérleg egyik nyelvén ott volt a T3-asom, ami rengeteg pénz és munka után egy kis fogyasztású, T3-as viszonylatban dinamikus, kilenc fő szállítására alkalmas kisbusz lett. A pincétől a padlásig tele voltam…..
Térspecialista
2014.03.16 18:24:32
@no_holy_shit: "az auto filinges, jobban lehet vele csajozni mint egy cabrioval vagy izomautoval,"
Te hol csajozol úgy általában....? :P
Te hol csajozol úgy általában....? :P
Térspecialista
2014.03.16 18:28:23
@ZsZ: Nem a busszal van itt a "baj", hanem a T1-T2-vel. Azért egyik sem az a hű de tágas. :)
Felipe Massa nemrég meglátogatta Michael Schumachert a kórházban. Ebben a kegyben csak nagyon kevesen részesülhetnek, ám ha valaki igen, akkor Felipe biztosan.
Elsősorban persze a barátság, a csapattárs jogán. De azért is, mert egy cipőben járnak, illetve Felipe már csak járt,…..
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz