Regisztráció Blogot indítok
Adatok
Analóg Telepes

0 bejegyzést írt és 97 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Te hol élnél szívesebben, a magyar vagy az osztrák fővárosban? Pozsonyban vagy Rómában? Bukarestben vagy Berlinben? A válasz elsőre egyértelműnek tűnik. Másodikra már nem biztos...
Analóg Telepes 2021.03.11 07:31:01
Egy magyar nyelvű podcast rendkívüli, angol nyelvű adásában egy Londonból három éve Budapestre költözött nő mesél:
open.spotify.com/episode/5T3XvSmPJe4GrIb4AGi2Ic

Az egyik műsorvezető egy fekete magyar nő, érdekes tapasztalatokról szokott ő is mesélni, például egy korábbi részben a randizásrol, tinderes ismerkedésről volt szó; akkor két magasan képzett, nyelveket beszélő, külföldi tapasztalatokkal is rendelkező roma nő volt meghívott vendég.
A kérdésre az első, ösztönös válasza mindenkinek alighanem a „persze, mi más?”, ugyanakkor könnyen előfordulhatnak olyan élethelyzetek (a legkézenfekvőbb a vegyesházasság), amikor ez nem is ilyen egyértelmű...
Analóg Telepes 2021.02.26 07:53:14
@Örömhernyó:
"Aki azon idegeskedik, hogy magyarként rossz angollal beszél a gyerekéhez "

Persze, felesleges izgulni. De a gyerekek nem AZÉRT tanultak meg angolul rendesen, mert a szülő rossz angolsággal beszélt hozzájuk. Hanem ennek ellenére. A szülő tört angolja ugyan hátráltatta, hogy gyorsan és hatékonyan elsajátítsa a gyerek az angolt, de nem okozott maradandó károkat, hiszen a környezet hatása az életkor előrehaladtával egyre nagyobb, hamar fontosabbá válik, mint a szülők hatása.

Szerintem érdemes mindenkinek a saját anyanyelvén beszélni a gyerekéhez. Mert lényegesen fontosabb, hogy a kommunikáció zavartalan legyen, mint az, hogy a gyerek hány nyelvet tanul meg (jól-rosszul), mire felnő.
Kissé rendhagyó a mai poszt (ez már a címéből is kiderül…), ám mivel nyakunkon a Valentin-nap, talán ennyi belefér. Steve összefoglalójából egészen érdekes dolgok derülnek ki az amerikaiak és a szexualitás kapcsolatáról...
Analóg Telepes 2021.02.14 09:35:09
@Nagy kámpics: a társadalom megismerésének nélkülözhetetlen eszközei a különböző statisztikák. Nem is kérdés.
De ha valaki saját magát szeretné belőlük megismerni , akkor azért csóválnám a fejem.

Az alábbi adatok azért érdekesek, mert egy egész generációról árulnak el valamit. Nem egy maroknyi freakről vagy a fura japánokrol van itt szó:

No Sex Please, We’re Millennials
www.economist.com/united-states/2019/05/02/no-sex-please-were-millennials
The portion of Americans aged 18 to 29 who claim to have had no sex for 12 months has more than doubled in a decade—to 23% last year. (megjegyzés: a cikk 2019-es)
Since 2008 there has been almost a threefold rise in the share of men under the age of 30 who claim to be having no sex. At the same time, the portion of sexless women increased by only 8%.

Why Are Young People Having So Little Sex?
www.theatlantic.com/magazine/archive/2018/12/the-sex-recession/573949/
In 2005, a third of Japanese single people ages 18 to 34 were virgins; by 2015, 43 percent of people in this age group were.

In fact, in 2015, only 41 percent of American high school students reported having had sex (down from 54 percent in 1991) and 15 percent of people ages twenty to twenty-four reported having had no sexual partners at all since the age of eighteen.
In the United Kingdom, the frequency of sexual relations fell by roughly 20 percent between 2000 and 2013; in Japan, fully 43 percent of single people between the ages of eighteen and thirty-four were virgins in 2015
Analóg Telepes 2021.02.14 14:40:30
@Nagy kámpics:
Ezekkel az állításokkal nem vitatkozom, mert egyetértek.
De a napokban úgy tűnt, mintha te akkori is a statisztikákat ütnéd fel a saját bérpapírod helyett, ha a havi fizetésedre vagy kíváncsi. ;)
Erre értettem, hogy az embernek a saját életéről lényegesen pontosabb információk állnak rendelkezésére, mint amit a KSH tud rólunk.

Az indirekt adatok, amiket pl. a FB lát, mi meg nem ismerünk, egy kicsit más téma. Ott lényegében a viselkedésed közvetlen és objektív, 'részrehajlás nélküli' megfigyeléséről van szó. De azért még itt is nagyítóval kéne keresni azokat az információkat, amiket én nem tudok magamról, de a FB feedemből vagy a Google kereséseim alapján felállított személyiségprofilból kiolvasható.

(Az akciós gyereknevelés kapcsán pontatlanul fogalmaztam korábban: arra gondoltam, hogy Miskolc Lyukóbányán egy átlagos roma gyermek felnevelésének egész más a költsége, mint Telkiben vagy Budán a második kerületben.)
Jövő héttől szigorodnak az Ausztriába ingázás feltételei, erről már mi is írtunk a napokban. Ugyanakkor nehézséget jelent, hogy alig pár nappal a február 10-től érvényes változások előtt elég sok részlet még mindig nem tiszta, márpedig így nem könnyű tervezni...
Analóg Telepes 2021.02.10 20:50:47
@droid_: tartalmilag teljesen egyetértek, de nem értem, miért kell ilyen lekezelően, kioktatón, pökhendin beszélni másokkal.
Analóg Telepes 2021.02.10 21:35:06
@Arthamyr:
"tulajdonképpen lényegtelen, hogy hány hónapig nem láttad a szeretteid"

Kedves megjegyzés, még magadhoz képest is túlteng benne az empátia. :)
Szerintem el kéne fogadni, hogy nem vagyunk egyformák: van, aki hetente vagy kéthetente szeret két országgal odébbrol hazajárni, másnak meg elég évente vagy még ritkábban.

És nem is mindig egyszerű a megfelelő ujjunkat harapni. Volt egy ismerősöm, aki Svájcban vendéglátózott, de amikor csak lehetett, azonnal hajtott haza, hogy láthassa a gyerekeit. Kellett neki a pénz, mert elvált és elúszott a háza.

Persze, borítékolom, hogy neked erre is megvan a tökéletes tanácsod, hogy is kellett volna élnie, döntenie, panaszkodnia. :)
Analóg Telepes 2021.02.10 23:03:29
@Vrancisco:
"Sok stressztől és idegeskedéstől szabadulnék meg"

Ha lehet, érdemes elengedni és elfogadni azokat a dolgokat, amire se így, se úgy nincs semmi ráhatásunk. Persze nem könnyű és nem is mindig sikerül.

'amit az elmúlt egy évben "műveltek" a kormányok, a WHO és általában a tudósok'

Nehéz dolog egy járványt kezelni, mert az egyenletben a legkisebb problémát az ismeretlen vírus jelenti. A társadalmi reakció, a politikusok cselekvése bonyolítja a helyzetet, különösen a szabad országokban.

"Hogy folyamatosan telik az idő, és veszik el azt az időszakot az életünkből, amikor még gyerekvállalás előtt szerettünk volna kicsit tombolni, utazni... Miért evidens, hogy ezekért az évekért a mi fiatalabb és egészségesebb életünkből nem kár?"

Dehogy evidens. Dehogynem kár. De azért te tehetsz és te vagy a felelős, ha elvesznek az évek.

Amúgy Kámpics úr épp tegnap írta itt, hogy egy fiatal embernek bőven van vesztegetni való ideje, hiszen a KSH szerint még 50-60 éve biztosan van a halálig.

Egyébként engem is utazás közben ért a vírus, aztán Mexikóban ücsörögtem jó néhány hónapot, várva, hogy folytatni tudjam az utazást. De egy percig se hittem, és most se gondolom, hogy ezalatt bármit 'elvesztegettem' volna.
Például lakást bérelve, és a helyiekkel lakva sokkal mélyebben megismertem az életüket, mint erre egy átlag turistának módja lenne: többek között részt vettem egy lángra kapott ház eloltásában, majd végignéztem ahogy 3 nap alatt újra felépítették.

"És itt nem is csak rólunk van szó, hanem globális társadalmi, pszichológiai és gazdasági károkról"

Azért ha már globális pszichológiai károkról beszélünk, érdemes a kontextushoz megnézni ezt a képet a jemeni ehezokrol:
scontent-vie1-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/61183660_10216902661150183_8031161150676664320_n.jpg?_nc_cat=1&ccb=3&_nc_sid=8bfeb9&_nc_ohc=o_0G_ZmbIiwAX-PSv1_&_nc_ht=scontent-vie1-1.xx&oh=e75f35c661c86b65a99114c702755bf5&oe=6049F41F

Nekik aligha okoznak a kijárási korlátozások pszichológiai károkat. És Mexikóban sincsen komoly kijárási korlátozás. Sok államban egyszerűen nem tehetik meg az emberekkel, akik nagy része nem biztosított, és napról napra él abból, amit az utcán vagy a piacon árul. Nem kevés iskoláskor alatti gyerek is árul. A derekáig ért a 18 literes vödör, amit cipelt.

Az élet minden napja ajándék, se isten, se más nem tartozik nekünk semmivel. Nincs 'jogunk' se utazni, se ahhoz az életmódhoz és 'szabadsághoz', amit megszoktunk.

"Szerinted mit művel ez a gyerekekkel, a jövő generációival mentálisan?"

A gyerekek bármit megszoknak, ezerszer könnyebben, mint a felnőttek. Sokkal nagyobb életmódváltozást hozott az internet, az okostelefon, a pornóval meg a tinderrel, mint tíz vírus együttvéve hozhatna.

" ezzel együtt kell élni, és nem feláldozni a jövő generációit ennek az oltárán."

Nekem inkább úgy tűnik, hogy éppen ellenkezőleg: sokan az öregeket szeretnék feláldozni a saját megszokott, korlátozásmentes életmódjuk folytatása érdekében.

"IT-n kívül milyen melót lehet így elcsípni? "
IT. De manapság nem is kell akarni elcsípni, egyszerűen a cég javasolja, hogy egyelőre tök fölösleges kiköltözni, ugyanis a helyi kollégák se jártak az irodában november vagy december óta, mert kötelező a home office, ahol lehet.
Vajon milyen érzés kitaszítottnak lenni? Mit tegyen az ember, ha a tengeren hajózva a környék egyetlen országa sem engedi partra lépni? Enkidu sok hajóstársával átélte ezt a szörnyű helyzetet 2020 tavaszán a nyugat-karibi térségben. Beszámolója az ott szerzett tapasztalatairól szól. Bonaire egyik…..
Analóg Telepes 2021.02.10 20:23:48
@Nagy kámpics:
nem szatíra. Valóban kontraproduktívnak tartom, hogy orvosi asszisztálással élőhalottak tömegeit tenyésztjük ki, és tartjuk életben. A többség feleslegesen hosszan haldoklik, mert soha se késő "megmenteni", azaz vegetálásra kárhoztatni embertársainkat. Let them leave gracefully.
Üdv!
Egyre több bevándorlót vár Kanada, a következő három évben folyamatosan egyre több emberre lesz szükség, érdekes módon a Covid miatt is. Lássuk, mi várható és azt is, hogyan lehet idén bevándorolni Kanadába...
Analóg Telepes 2021.02.08 07:48:23
@FutureFry:
"accounts payable & receivable"

Valóban nem követelésbehajtót jelent, hanem könyvelőt. Abból is a legegyszerűbb típust, a "vevők" és "szállítók" számláinak könyvelését, amihez nem kell szakirányú számviteli végzettség.
Ass blaster Gyerekiahóra... 2017.09.16 22:40:11
Körülbelül két évvel ezelőtt írtam egy posztot. A poszt nem érdekes, nem vagyok rá büszke később bocsánatot is kértem érte. Nem ez a lényeg, hanem hogy a hozzászólások között teret adtam egyik barátomnak akinek, hát hogyis mondjam, elég sajátos világképe van. Több más blogról kitiltották már, de…..
Analóg Telepes 2021.02.04 13:25:34
@diggerdriver: ez csak annyit mutat, hogy a kkk eddigi hatása az amerikai történelemre marginalis volt. Ha katonai puccs keretében átvennék a hatalmat, kiirtanák a feketék kétharmadát majd gyors romlásba döntenék az országot, azt követően aligha tekintenének az Államok polgárai változatlan tisztelettel a kkk által felhasznált szimbólumokra. Bármilyen szent is volt korábban.
Analóg Telepes 2021.02.04 17:07:24
@quercuserdész: szerintem ma ebben nincs vita. olyanok hiányoznak, akiknek a jobboldali történészek vagy Pokornyi szerint is ott lenne a helye. akikre valóban joggal lehetnénk büszkék, mert akkor is bújtatták a zsidókat, amikor ezzel a saját életüket kockáztatták.
Analóg Telepes 2021.02.04 17:09:58
@diggerdriver: akkoriban az indiánok nem hogy nem voltak az Egyesült Államok része, hanem annak fő ellenségei voltak.
Egyébként a colt aligha Nemzeti szimbólum.
A járvánnyal kapcsolatos szigorítások miatt eddig sem volt az a kimondott leányálom Ausztriába ingázni dolgozni, most azonban az osztrák kormány további szigorításokat jelentett be...
Analóg Telepes 2021.02.04 07:05:27
Miért lesz migráns a magyar?

'65 százalék a több pénz miatt megy, az egyetemi diplomások több mint fele a politikai klíma miatt is

2018-2019-ben 1387 külföldön élő, 18 évnél idősebb személyt kérdeztek meg (és 853 fő Magyarországon élő személy volt a kontrollminta). A válaszaik alapján az látszik, hogy „a gazdasági, munkapiaci hatások voltak a legfontosabbak: a külföldön élőket leginkább, 65 százalékban a magasabb jövedelem reménye hajtotta külföldre, 40 százalék számára az elkeseredettség, az otthoni munkalehetőségek hiánya, illetve kilátástalansága, és további mintegy 20 százalék számára a konkrét anyagi gondok, például a hiteltörlesztés játszott szerepet. 37 százalék érezte viszont az otthoni politikai hangulatot is oknak (az egyetemi diplomások több mint 50 százaléka jelölte ezt meg), míg egyötödük a gyerek iskoláztatásának, jövőjének a jobb lehetőségét is. Közel 20-20 százalék döntését a külföldön élés megtapasztalása, vagy puszta kalandvágy is motiválta, emellett kisebb arányban családi ok és a jövőtől való félelem is szerepet játszhatott a döntésben.” - állapítja meg Hárs Ágnes. Érdekes azonban, hogy az elvándorlás motivációi iskolai végzettség szerint nagyon mások. Az alacsonyabb iskolai végzettségűeknél főként az otthoni munkalehetőségek hiánya, és az anyagi gondok, az egyetemet végzettek esetében pedig az otthoni politikai hangulat és a gyerekek iskoláztatásának, kedvezőbb jövőjének a lehetősége volt a fő „ellökő” motívum.'
www.hrportal.hu/hr/a-kivandorlo-diplomasok-fele-a-politikai-legkor-miatt-is-tavozik-20201111.html
Az elmúlt egy év a külföldön tanuló egyetemistáknak sem volt könnyű – tele aggodalommal, bizonytalansággal, félelemmel, amire a járvány csak ráerősített. Vajon hogyan éli meg egy Budapesten élő külföldi fiatal ezt az időszakot?..
Analóg Telepes 2021.01.30 21:48:34
@Csodabogár: szerintem hajléktalan lehet, aki azt használ, amihez hozzájut, nem ami a legpraktikusabb.
A brit kormány úgy döntött, némi pénzügyi támogatással segíti döntésükben azokat az uniót állampolgárokat, akik a szigetország elhagyásán gondolkodnak. A repülőjegy mellett akár 2000 fontot (ez valamivel több, mint 800 ezer forint) kapnak azok, akik hajlandók hazamenni...
Analóg Telepes 2021.01.29 22:11:07
@puhacica: akihez nem jutott el a hír, hogy regisztrálni kell, miért jutna el a hír, hogy támogatják a hazatelepülését?

Ezért kétlem, hogy nagyvonalú gesztust tett volna a brit kormány segítő szándékból és hogy a szegény, tudatlan polgárok iránt érzett aggodalom és felebaráti szeretet vezérelné. Azt persze elhiszem, hogy ezt próbálja kommunikálni és elhitetni.
A címben feltett kérdésre bizonyos szempontból elég nehéz válaszolni, hiszen nyilván attól is függ, milyen színvonalú életre gondol az ember. Vanessa úgy döntött, neki egy hónapra 1500 eurója van a megélhetésre. Lássuk, hogyan jön ki ennyi pénzből...
Analóg Telepes 2021.01.29 10:29:06
@Der Piefke: javaslod a müncheniek 95-99%-ának, hogy ízibe költözzön el?
Hová érdemes menni, ha az ember olyan lúzer, hogy havi 15 ezer nettót se tud virítani euróban?
Gépjárműadó, tévéadó, full üres lakás – csak egy pár azon tételek közül, melyek meglepetésként érhetik a külföldre költözőt, különösen akkor, ha nem tájékozódik részletesen előre. Lássuk, ti mi mindent szedtetek össze norvégiai posztunk kapcsán!..
Analóg Telepes 2021.01.26 22:26:57
@desw:

"Ha ennyire zavar, lehet, hogy meg tudod beszélni a NAV-val, hogy többet adózzál a nyugdíjadból."

Nagyon humorosak vagytok, de aligha enyhítené érdemben a problémát, ha néhányan önkéntes balekként viselkednenek.
Analóg Telepes 2021.01.26 22:27:37
@Arthamyr: bizony sokat számít egy átlagos családban is évi negyedmillió Ft plusz adóteher. De lehet, még többet számít a fele ekkora jövedelemből élők számára százezer forint. Mert ez nem csak a luxusfogyasztást terheli, hanem a legtöbb élelmiszert is. Azt is, aki havi húszezer Ft-bol el.

Magyarországon még a tej és kenyér "kedvezményes" áfája is magasabb kulcsu, mint sok EU állam normál áfa kulcsa.

10-20% közötti nyolc tagállamban, köztük Szlovákiában és Csehországban. A szlovákoknál 20%, a cseheknél 14% az áfa. Ausztriában 10% az élelmiszerek áfakulcsa.

A 27 tagállamból 13-ban viszont a 10%-ot sem réi el az alapvető élelmiszerek áfája, Németországban 7%, Belgiumban, Hollandiában és Portugáliában 6%, Franciaországban 5,5%, Cipruson és Lengyelországban 5%, Spanyolországban és Olaszországban egyaránt 4%, Luxemburgban pedig alig 3%.
...Az írek és az angolok, valamint a máltaiak. E három országban 0% az alapvető élelmiszerek áfája.
static.femina.hu/terasz/elelmiszerek_afa/afa_610.jpg

Még a Wikipédia is tudja:
"Az áfát a „szegények adójának” is nevezik, mivel az alacsonyabb jövedelműek és a többgyermekesek jövedelmük nagyobb részét – néha teljes egészét – fordítják napi cikkek vásárlására"
Analóg Telepes 2021.01.26 22:29:13
@desw: ahogy minimálbér létezik, nem lenne ördögtől való maximális bért megállapítani.

Nem volt mindig ennyire nagy a különbség a vezetői csúcsfizetések és a közemberek javadalmazása között. Néhány évtized alatt 30rol 300-szorosra nőtt a szorzó.
Péter Drucker a management tudomány pápája, nem egy obskurus kommunista álmodozó. Ő így látja:

"Few people- and probably no one outside the executive suite – sees much reason for these very large executive compensations. There is little correlation between them and company performance." Peter F. Drucker, The Frontiers of Management (1986).

When it came to the relationship between a CEO’s pay and that of the average worker, Drucker advocated a ratio around 25 to 1 (as he suggested in a 1977 article) or 20 to 1 (as he expressed in a 1984 essay and several times thereafter).

The gap between the CEOs and front line workers has increased by over 1000% since 1965. In this week’s Drucker Files, Dr. Robert W. Swaim asks whether CEO’s are really worth what they’re paid.
www.processexcellencenetwork.com/lean-six-sigma-business-performance/columns/drucker-and-executive-compensation-are-ceos-paid-t

Ennek semmi köze a "szabad piachoz". Sokkal inkább egy fucked up rendszer válságtünete:

When one of the 3 richest people on the planet, representing a company (Berkshire Hathaway) that has owned a huge portion of the company (Coke, in this case but also in many others) for decades feels it is impossible to even question pay packages you can certainly see how well CEOs have arranged things to take whatever they want. Only when the abuse so so massive that huge publicity was brought on Coke and the weak way in which Warren Buffet had allowed shareholders to be so poorly treated did he finally put on pressure to reduce how excessive the plan would be. This illustrates how badly they system is working now.
deming.org/peter-drucker-advocated-a-ratio-of-20-to-1-for-ceo-to-average-worker-pay/
Nagy kérdés, hogy leírni vagy kimondani nehezebb Albuquerque nevét, mondjuk olyan nagyon nincs is miért, kivéve persze, hogy az új-mexikói városban van a legendás 66-os út egyik vége és akad még egy nevezetessége is. Mindenesetre mostanság nem nagyon tervezzük, hogy ellátogatunk az államba, kész…..
Analóg Telepes 2021.01.22 20:29:43
@Zsuzsi65: köszi, jól néz ki. A vályognak legendásan jó a hőgazdálkodása, a sivatagi forróságban is viszonylag kellemes lehet.
Analóg Telepes 2021.01.22 22:02:14
@FutureFry: lehet, hogy az Agent valami indiaba kiszervezett call centerben dolgozott. India, Indiana... Tényleg, who are the indians? mondjuk manapság talán már nem is PC a native American régebbi neve.

Én azon lepődtem meg a napokban, hogy 1800ban állítólag 3 millió volt az USA lakossága.
Mondjuk ez is meglepett, hogy New Mexico ennyire New, hogy alig 100 éves szerzemény. Vajon 100 év múlva még tovább terjeszkedik az USA? Aztán lehet bontani Trump kerítését? Még szerencse, hogy szinte semmi se épült meg belőle.

Móka és kacagás a mai magyar sajtóból:
"Hétfőn újra a szenátus elé kerülhet Trump elmozdítási ügye"
Vajon honnan akarják elmozdítani szegény félnótást? A golfpályáról?
A határátkelők két nagy csoportja (azok, akik tudatosan csak meghatározott időre mennek külföldre, és azok, akik végleg tervezik) közül Zita a másodikba tartozik. Így aztán eljött az az idő is, hogy megszerezze a holland állampolgárságot. Ami nem is olyan könnyű járvány idején. (A cím természetesen…..
Analóg Telepes 2021.01.21 18:24:29
@Arthamyr: de, volt erről is szó.
Te döntöd el egyedül, hogy végleges letelepedés céljaval hagyod e el az országot vagy sem. Ha azt mondod, nem végleges (mert terved szerint 80 év múlva szeretnél visszajönni), akkor nem végleges, és senki sem vitatja, senki sem vitathatja. Sőt, az okokat és körülményeket se kérdezi senki. Kijelented hogy végleges / átmeneti, és kész.
Értelmetlen gumiszabály. Korábban egyébként nem így volt, pár éve változtatták.
Aki külföldre költözik, annak mindig érdemes számolnia azzal, hogy lesznek olyan kiadásai, amikre nem is számított. Különösen húzós lehet ez akkor, ha az ember kicentizett költségvetéssel vág neki és/vagy egy kifejezetten drága országba költözik. Ti milyen rejtett költségekkel szembesültetek?..
Analóg Telepes 2021.01.20 19:05:54
@Arthamyr:
'Azt miből vetted le, hogy az illető szakértő, és nem elfogult?'

Fake news korunkban a szakértő definíciója: aki azt mondja, amit hallani szeretnék.
Analóg Telepes 2021.01.20 19:06:07
@Arthamyr: persze, lehet fogat összeszorítva néhány évig ott élni, ahol valójában egyáltalán nem szeretnénk. Pár évig kuporgatni, aztán utána élni Hevesen, mint Marci. Vagy Jászberényben.

De itt nem erről van szó.

Te Írországban élve a magyar postára jártál levelet feladni? Vagy magyar tévéadót fizettél az ír helyett? Ugye nem. Vannak olyan költségek, amiket nem tudsz máshol fizetni, mint ahol élsz. Ezért mondom, hogy a bélyeg árának mértékegysége az érte fizetett munka(idő).

Ha thaiföldi nyaralásrol lett volna szó, akkor jogos lehetne a felvetésed. Mert azért magyar fizetésből is ugyanannyit kell fizetni, mint norvégból.
Analóg Telepes 2021.01.21 07:13:42
@Zsuzsi65:
Nem olyan bonyolult, nem kell hozzá még szakértőnek se lenni. ;)
Why is it the 59th inauguration but the 46th president?
www.thesun.co.uk/news/13803765/59th-inauguration-joe-biden-46th-president-us/
Többnyelvű gyereket nevelni még akkor sem könnyű, ha a szülők anyanyelve eltér, így azt gondolná az ember, hogy ez sima ügy lesz. Hát nagyon nem az, azonban a nehézségek a legváratlanabb helyekről jöhetnek. Nyolc tanács a sikerhez. A kép illusztráció..
Analóg Telepes 2021.01.16 22:33:33
@gabors:
Vigyázz, nehogy az észak amerikai szemétdombrol kelljen menekülni.
A demokrácia szégyene, amit a debil elnökkel csinálnak az u.s. amerikaiak.
Trump indulásának lehetőségét is ki akarják zárni a 2024es elnök választáson, mert komoly esélye van, hogy esetleg megnyerné.
Ha az istenadta nép ilyen elnököt akar, mennyire demokratikus dolog megakadályozni abban, hogy megkapja? Nem csodálom, hogy többezren fegyverrel készülnek menni biden beiktatására. Ha az elit korlátozza őket, akkor marad az érthető véleménynyilvánítás.

Az alábbi érvelésen döbbentem meg:

In the simplest terms, Trump seems to believe a president should be able to do whatever he wants. He does not appear to believe in the system of the government that the Constitution prescribes — a democratic republic.

Yet there is a significant chance he could win the presidency again, in 2024. He remains popular with many Republican voters, and the Electoral College currently gives a big advantage to Republicans. If he is not disqualified from future office, Trump could dominate the Republican Party and shape American politics for the next four years.
(N.Y. Times)
Analóg Telepes 2021.01.17 08:28:46
@FutureFry:
Nem az ellen van kifogásom, hogy esetleg eltiltják Trumpot, hanem a fenti érvek ellen. (Azon túl, hogy természetesen ez csak ürügy, mondvacsinált és hazug érvek, valójában az egész játék pusztán a nyers hatalomvágyrol szól, és a másik oldal egyszerűen javítani próbálja a saját jövőbeni esélyeit.)

Nekem az atyaskodas nem tetszik. Milyen alapon akarják a választót megfosztani az akaratának kinyilvánításatol? Honnan veszi bárki a bátorságot, hogy "megvédje" a választópolgárt saját magától (azáltal, hogy megfosztja a "bad,bad,bad" Trump újbóli megválasztásának lehetőségétől)?

Ha a nép olyan elnököt akar, aki nyilvánvalóan köp a demokráciára meg az alkotmányra, akkor van-e olyan hatalom, aki ebben a népet megakadályozhatja?
Ha a választott képviselők ezt teszik, akkor azzal bizonyítják, hogy a képviseleti demokrácia alkalmatlan feladatának betöltésére. Érvénytelen, mivel rosszul, hamisan képzi le a nép akaratát.
Analóg Telepes 2021.01.18 15:33:51
@Örömhernyó:
"Tudomásul kellene venni, hogy magyar nemzet is úgy lett a sokféle népből, hogy leszoktatták a magyarországi németeket a németül beszélésről, az én őseimet a szlovák nyelvről, másokat a szerbről, románról."

Az erőszakos és káros elmagyarositas csak a xix. században volt jellemző. A jóval korábban betelepült, betelepített németeket szerintem nem szoktatta le senki. Ha mégis elhagyták a nyelvüket, akkor önként tették.

A második vagy további nyelv haszna nem pusztán abból fakad, hogy nagyobb számú potenciális beszédpartnerrel érthet szót. Minden nyelv egy kicsit más gondolkodásmódba enged betekintést.

A fals nemzeti büszkeség természetesen nem érv ebben a kérdésben, se pro, se kontra. Ahogy a presztízs sem.
Az viszont megfontolandó, hogy a rokonokkal való kapcsolattol megfosztjuk e az utódokat.

Kifejezetten káros olyan nyelven tanítani a gyereket, amit a szülő nem beszél anyanyelvi szinten.
Talán luxemburgi esetről hallottam, ahol egyébként a soknyelvuseg természetes, hogy a gyerek végül nulla nyelven tanult meg anyanyelvi szinten. Amiből később pszichológiai problémái is lettek.
Külföldön ingatlant vásárolni nagy döntés, hiszen ezzel valahol végleg letesszük a garast az adott ország, város mellett – de legalábbis saját ingatlannal már nehezebb mozdulni, mint egy bérleményből. Orsiéknak (akik történetét nemrégiben olvashattátok) hat, zökkenőkkel teli évükbe telt, mire az…..
Hanna lassan hét éve él Olaszországban, ahová voltaképpen egy szerencsés véletlennek köszönhetően került. Aki követi a blogot, az talán emlékszik még rá, hogy körülbelül két éve megírta már történetét, miként sikerült elkezdeni operaházakban rendezőasszisztensként dolgozni. Most arról mesélt, miként…..
Analóg Telepes 2021.01.11 16:17:09
@nyuszigonosz:
Nyúl Úr, Ön túl szigorú.
Nehéz beismerni a vereséget, akkor is, ha az 100%-ig a körülmények, az egyénen kívülálló okok következménye.
Mert hát ki állítaná, hogy a díszlettervező hibája, hogy nincs munkája, miközben a vírus miatt nyilván nincsenek előadások?
Egyébként ez a "kalandvágyból megyek haza" csak viccesen hangzik el a videóban is, nem pedig komoly, valódi okként.
Tessék együttérezni szegény előadóművészekkel és mindazokkal, akiket az átlagnál jobban sújt a vírus által hozott balsors.
„Naivan azt gondoltuk, hogy jó ötlet volt három fehér külföldinek a Los Angeles-i gettó szélén rihegve-röhögve bandukolni a buszmegálló felé.” Így kezdődik Péter (nem kis fordulatokat tartogató) története. A kép illusztráció..
Analóg Telepes 2021.01.09 00:57:01
@Zsuzsi65: nem tudok örülni a magyar "regresszionak", se az orbáni gyűlöletkeltő politikának.

Most hallottam, hogy az utóbbi években CSÖKKENT Magyarországon azoknak az aránya, akik egyetértenek azzal, hogy mindenki, a homoszexuálisok is, élhessen olyan életet, amilyet szeretne.
Miért kell megnehezíteni egymás életét? A jelenlegi kormány egyértelműen rontja az emberek életminőségét azáltal, hogy szándékosan szítja az ellentéteket.
Hogy bele akar szólni, hogy a melegek között és egyéb "szivárványcsaládokban" vagy bármilyen családban ki milyen szerepben van. Mi köze ehhez a kormánynak?

Nem, nem csak férfi lehet apa. És itt nyilvánvalóan nem biológiai trivialitasok nevetséges és felesleges alaptörvénybe emeléséről van szó. Hanem az említett családok ellehetetleníteserol, az életuk szükségtelen megnehezíteserol. Arról hogy bizonyos családi ellátásokbol kizárják őket.
Analóg Telepes 2021.01.09 00:57:01
@Zsuzsi65: Mikor lehetett sejteni biden győzelmét? Amikor clintonnéét.
Többszörösen bebizonyosodott, hogy egy rakás semmirekellő jós készíti az elnökválasztásra vonatkozó közvéleménykutatásokat. Az egész, áltudományon alapuló szakmát be kéne szántani és elküldeni őket kapálni.

Ha Trump elnöksége alatt valaki azt mondja hogy rossz irányba mennek a dolgok, akkor elégedetlen. Ettől még persze szavazhat trumpra, ha azt gondolja hogy biden alatt még rosszabbul mennének.
Analóg Telepes 2021.01.09 00:57:01
@Zsuzsi65:
Nem ismerem az USA törvényjavaslatait, de nem hinném, hogy be akarnák tiltani a nemre utaló személyes névmásokat.

Olyan egyébként német nyelvterületen is már jó ideje van, hogy bolti eladó (Verkäufer) vagy eladónő (Verkäuferin) helyett eladó/nő-t (VerkäuferIn) keresnek az álláshirdetésekben, azaz egy harmadik, "gendersemleges" új formát alkottak minden foglalkozásra.
Elsőre persze furcsának, mesterkéltnek tűnik, mint minden nyelvi újdonság és divat. Hogy fennmarad-e, azt majd az idő eldönti. Viszont a mögöttes szándék nyilvánvaló és tiszteletre méltó: a diszkrimináció csökkentése. Hogy mennyire alkalmas erre a célra a nyelv, az persze vitatható. De a válasz korántsem trivialis.

Egyébként őszintén csodálom ezeket a 80 év körüli nyugdíjasokat (trump, biden, pelosi). Az emberek nagyobb része szerintem 30 évesen is küzdene, hogy fizikailag meg tudjon felelni a pozíciójukbol fakadóan rájuk háruló feladatoknak. Egyben meg is döbbent, és szánalommal tölt el, hogy a várható haláluk előtt egy-két évvel nincs jobb dolguk, mint politikai háborúsdit játszani.
Igazi, klasszikus „határátkelős” történet Orsié, aki négy éve egyszer már jelentkezett, most folytatta történetét. Mint fogalmazott: „most volt végre egy kis időm irkálni, volt miről. Remélem, hogy egy kis pozitív energiát adhatok másoknak ezekben a szép időkben”. Nekünk sikerül, hiszen története…..
Analóg Telepes 2021.01.05 15:11:02
@Golf2: hol olvastad, hogy százezreket tett félre? Nagyon kevesen vesznek lakást hitel nélkül. Nyilván ő is hitelre vette / veszi majd.

Hajrá Orsi, csak így tovább!
Ez a 2020-as karácsony persze mindenkinek furcsa (és akkor még nagyon finoman fogalmaztunk), ám ezt a helyzetet lehet még fokozni – legalábbis ha Éva helyzetébe képzeljük magunkat, akik Németországból jöttek haza az ünnepekre. A hagyományoknak megfelelően idén is várjuk a fotókat – az ország, város…..
A hír rövid volt, mi több, számítani is lehetett rá, ennek ellenére alighanem sokakat nagyon rosszul érintett: Magyarország is csatlakozott azokhoz az országokhoz, ahová nem engedik be az Egyesült Királyságból érkező repülőgépeket...
Analóg Telepes 2020.12.22 22:15:35
@Richard Xenos: elég sajátosnak tartom, hogy hadihajókkal, erőt fitogtatva próbálnak egy feltételezett, még csak be sem következett, elő sem állt kereskedelmi vitát 'megoldani'.

Ha szomáli kalózokkal szemben próbálnának így' érvelni', azt még talán érteném. Na de a franciákkal vagy az EUval szemben? Ez lenne a civilizált brit eljárás?
Analóg Telepes 2020.12.22 22:16:01
@SzZoole: Aki a Daily Mailrol és a Facebookrol tájékozódik, az bizony a királyi család lábgombájánál fajsúlyosabb hírekről nehezen értesül.
Analóg Telepes 2020.12.23 18:06:49
@Etniez: ez a fő gond Magyarországgal, hogy a gyáva, meghunyászkodó alattvalók hagyják magukat zsarolni.
Az hogy egy gazember áll az ország élén, aki milliárdokat lop a közvagyonbol, ehhez képest mellékes.
100 ezer embernek volt vér a pucajaban, és dacolva az önkényurral kitartott. Vállalva, hogy elveszti az egész megtakarítását, plusz az állami nyugdíjjogosultságot, ami amúgy egy nonszensz lett volna, de tény, hogy ennél nagyobb nonszenszek is simán törvényerőre emelkednek orbanisztanban.
Saját ingatlant venni külföldön mindig hatalmas lépés a határátkelők életében, hiszen azt jelenti, hogy az ember hosszabb távra tervez abban az országban. Most nem ennek buktatóiról, hanem a szépségeiről lesz szó...
Analóg Telepes 2020.12.20 23:56:19
@droid_: neked mindent naponta újra el kell mondani, különben elfelejted?
Határátkelő Manila két világa 2020.12.18 06:30:00
A Fülöp-szigetekről alapvetően kétféle véleményt hallani: az egyik a szépségét és az (európai pénztárcával) olcsó megélhetést emeli ki, a másik inkább a gazdasági és (főleg) a politikai helyzetre koncentrál, kiemelten Rodrigo Duterte elnök finoman szólva is ellentmondásos tevékenységére. Steven…..
Analóg Telepes 2020.12.18 23:48:18
@desw: nem a bűnözés a probléma, hanem az igazságtalan egyenlőtlenség.
Nem tudom, hol érezném magam rosszabbul, a puccos negyedben vagy a bádogviskókban.