Adatok
0x29a
0 bejegyzést írt és 22 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
Modern Férfipolitikáért Mozgalom
A fiúk hátrányos helyzetben vannak a magyar oktatásban
2022.09.01 04:42:02
A fiúk hátrányos helyzetben vannak a magyar oktatásban, szinte minden szempontból. Rosszabb jegyeket kapnak, gyengébb szövegértési kompetenciákkal rendelkeznek, nagyobb arányban küzdenek beilleszkedési, magatartási, írási, olvasási nehézségekkel, többségben vannak az évfolyamot ismétlők között és…..
Már kis, általános iskolás korban sem értettem, hogy miért merülhet fel az, hogy egy nő ugyanazért a munkáért kevesebbet kap, mint egy férfi. Annó, általános iskolásként az az állítás se tetszett, hogy valamikor nő megfőzte a kaját, de először a férfi evett és utána a nő csak akkor evett, ha…..
A poszt 18 éven felülieknek szól.
Ukrán katonák a történelem leghíresebb trágár levelének írása közben. Az arcok és az egyenruhák változnak, de a harc időtlen. Forrás: Twitter / Business Ukraine/innen, ha tudni akarod mi ez
♦
Mottó: "El fogunk menni a végsőkig. Harcolni fogunk... harcolni fogunk…..
Várkonyi Gábor Autóblog
A briteknél a dízelbotrányhoz hasonló problémaként emlegetik a elektromos autózásra való teljes átállást
2022.02.09 10:35:21
A briteknél elvileg az évtized végére a politika becélozta az átállást villanyra.Különösebb ellenállást nem is fejtett ki a sajtó, vagy az ipar, ki merne ilyen "nemes" cél ellen nyilvánosan felszólalni? Az autóiparuknak nagyjából mindegy, az okok sokrétűek, de összegezve kijelenthetjük, hogy a…..
0x29a
2022.02.10 18:29:10
@Iván Gábor IGe: A moped kategória nem jó a 45km/h sebességhatár miatt. Már egy ilyen sebességgel haladó robogós is közellenség az utakon, pedig azért azt jóval könnyebb megkerülni, mint egy autót. Akkor már inkább olyan járművek kellenének, amik technikailag A1-s és A2-s kategóriájú quadoknak (motoroknak számítanak). Azokra nincs sebességhatár.
De a brüsszeli bohóctársulat keményen dolgozik azért, hogy ne csak a kis fogyasztású, kis kibocsátású kisautók szűnjenek meg, hanem a motorok is.
Nemrég egy ideig kapható volt a Kawasaki KLX230-s motor. 230 köbcenti, 19 lóerő, újonnan másfél milla. Kibocsátása lepkefing. Jó kis szaladgálós gép lehetett volna, szerettem volna venni egyet. De bejött az EURO normák szigorítása, így repült a kínálatból. Mert ez nem felelt meg, de lett helyette még több böhöm SUV a gyártók kínálatában. A kis köbcentis, megfizethető, nagyon alacsony kibocsátású praktikus kétkerekűek is egyre halnak ki a kínálatokból, ami meg marad, az egyre bonyolultabb és megfizethetetlenebb. Gondolom, vegyünk helyette több milliós teherkerékpárokat, mert az majd mindenkinek mindent megold a sötétzöldek szerint.
De a brüsszeli bohóctársulat keményen dolgozik azért, hogy ne csak a kis fogyasztású, kis kibocsátású kisautók szűnjenek meg, hanem a motorok is.
Nemrég egy ideig kapható volt a Kawasaki KLX230-s motor. 230 köbcenti, 19 lóerő, újonnan másfél milla. Kibocsátása lepkefing. Jó kis szaladgálós gép lehetett volna, szerettem volna venni egyet. De bejött az EURO normák szigorítása, így repült a kínálatból. Mert ez nem felelt meg, de lett helyette még több böhöm SUV a gyártók kínálatában. A kis köbcentis, megfizethető, nagyon alacsony kibocsátású praktikus kétkerekűek is egyre halnak ki a kínálatokból, ami meg marad, az egyre bonyolultabb és megfizethetetlenebb. Gondolom, vegyünk helyette több milliós teherkerékpárokat, mert az majd mindenkinek mindent megold a sötétzöldek szerint.
0x29a
2022.02.10 18:40:35
@midnight coder: ha valóban komolyan gondolnák az üvegházhatású gázok kibocsájtásának a csökkentését, akkor nem a párszázaléknyi kibocsájtásért felelős személygépkocsiknak mennének utána iszonyatos anyagi és szociális költségek árán, úgy, hogy az aksikhoz szükséges nyersanyagok bányászata jó eséllyel lenulláz minden pozitívumot, hanem a nagy kibocsájtó ipari szektorok technológiai fejlesztését ösztönöznék, pl.: cementgyártás. Fejlesztenék a víz és geotermikus erőművek technológiáit, no meg az atomot. Meg persze a fűtés és szigetelés korszerűsítés támogatása.
De nem komoly szándékok hajtják őket, hanem ideológiák, érzelmek, meg a saját egójuk fényezése, mert mennyivel jobban mutat az instán a legújabb 30 milliós elektromos csoda autó mellett pöffeszkedni, mint mondjuk egy cementgyár új szén-dioxid szűrője mellett.
De nem komoly szándékok hajtják őket, hanem ideológiák, érzelmek, meg a saját egójuk fényezése, mert mennyivel jobban mutat az instán a legújabb 30 milliós elektromos csoda autó mellett pöffeszkedni, mint mondjuk egy cementgyár új szén-dioxid szűrője mellett.
A cikk olvasója legnagyobb valószínűséggel az alsó-középosztályhoz tartozik: nem szenved ugyan nélkülözést alapvető dolgokban, de a termékek árát jobban megnézi mint a minőségét, és hónapról hónapra élve nem nagyon vannak pénzügyi tartalékai sem. Ilyen a széles magyar középosztály, ami anyagi…..
0x29a
2022.02.07 17:46:06
@MEDVE1978: a probléma a felvetéseddel (női emancipáció = alacsony születésszám), hogy egy erősen revizionista, torz történelemképen alapul. A nyugati világban (értsd: fehér ember világa) egyáltalán nem volt az durva elnyomás amit a feministák sulykoltak az emberek agyába az elmúlt néhány évtizedben. Volt egy szükség szülte szerep és felelősségmegosztás, előnyökkel és hátrányokkal mindkét nem számára. Az a "nő a konyhában, mezítláb, gyerekekkel, míg a férfi fényes karriert épít és szórakozik" világ nem létezett. Míg az átlag nő otthon nevelte a gyereket és vitte a háztartást, az átlag férfi a gyárban, bányában vagy a földeken húzta az igát, esetleg a hadseregben szolgált ágyútöltelékként. A fényes élet csak a felső pár százaléknak jutott, ott pedig mindkét nemnek. Az alacsony születésszám részben a nyugdíj rendszerek miatt van, mert az emberek így azt hiszik, hogy nincs szükség utódokra, akik segítenek az idős korban (meg, hogy a nyugdíjra a pénz majd csak úgy lesz, nem kell dolgozó aki kitermelje), részben pedig azért mert évtizedek óta mossa a média az emberek agyát azzal, hogy milyen jó felelősség nélkül, egyedül élni, gyerekkel meg családdal csak a gond és nyűg van, meg különben is túlnépesedés meg klímakatasztrófa, stb.
Hogy micsodája? Nyilván mindenki a metróhálózatra gondolt, hiszen amikor a nagyvárosok méregetik magukat egymáshoz, akkor előszeretettel kerül elő a metróhálózatok összehasonlítása – olyannyira, hogy „komoly” urbanisták és közlekedéstervezők is ennek csapdájába esnek: több metró jó, kevesebb metró…..
Ezt a cikket leginkább azoknak írtam, akik szerint a tűzijáték rendben van, "joguk van évente egyszer jól érezni magukat", "évente egyszer ki lehet bírni", és "nem igaz, hogy egyetlen éjszakán nem lehet vigyázni a kutyára". Nekik akarom megmutatni, hogy ezek a kifogások mennyire hazug állítások, és…..
0x29a
2022.01.06 12:50:11
@Macska_fogó: ezen az alapon te meg miért nem gondolsz a kutyatámadások áldozataira? A te logikádat követve be kellene tiltani a kutyatartást, de minimum a lőfegyvertartáshoz hasonló szabályokhoz kellene kötni. Ha egy évszázados, évi 1-2 kétalkalmas (+ az egy-két idióta, aki 1-2 napig még eldurrantja az 1-2 megmaradt rakétáját) ünneplési hagyományt el kellene törölnünk egy-két súlyos beteg kutya miatt, amik egy nagyobb zajtól is meghalnak, akkor a kutyák által megölt, megnyomorított emberekre hivatkozva az egész kutyatartást is be kellene tiltani.
Amúgy jelzem: ha az állat fél, megijed a hirtelen hangos zajoktól, akkor azt lehet és kell is a zaj tűrésére nevelni. Kutyákat, lovakat és egyéb haszonállatokat kifejezetten jól lehet erre képezni és amíg a kutyák és lovak elsősorban haszonállatok voltak, nevelték is őket szinte mind. A rendészeti és egyéb feladatokat ellátó kutyákat és lovakat is nevelik mind a mai napig. Csak valahogy a mai hobbi állattartók nagy részének esik nehezére komolyabban felelősséget vállalni az állataikért. Posztolnak róluk a neten nagy erőkkel, hogy mennyire szeretik meg kényeztetik őket, de tisztesen nevelni, esetleg valami kiképző iskolába elvinni meg büdös nekik.
A vadállatokról meg annyit, hogy az az állat, amelyik megijed a lakott területekről kiszűrődő hangoktól és fényektől, az minden villámlásnál és mennydörgésnél is retteg, abból meg kicsit több van az év folyamán. A többi állat meg le se szarja a tűzijátékot.
Írom ezt kutyatartóként, akinek gimnazista kora óta mindig volt/van legalább egy kutyája. Viszont én, a posztolóval és társaival ellentétben, nem várom el, hogy ezért a világ engem körbeugráljon. Én vállalkoztam a kutya tartására, az én felelősségem, nem a többi emberé. Nekem kell a kutyát nevelnem, utána takarítanom és egyéb feltételekről gondoskodnom (pl.: rendes kerítés), nem a többieknek kell tűrnie.
Amúgy jelzem: ha az állat fél, megijed a hirtelen hangos zajoktól, akkor azt lehet és kell is a zaj tűrésére nevelni. Kutyákat, lovakat és egyéb haszonállatokat kifejezetten jól lehet erre képezni és amíg a kutyák és lovak elsősorban haszonállatok voltak, nevelték is őket szinte mind. A rendészeti és egyéb feladatokat ellátó kutyákat és lovakat is nevelik mind a mai napig. Csak valahogy a mai hobbi állattartók nagy részének esik nehezére komolyabban felelősséget vállalni az állataikért. Posztolnak róluk a neten nagy erőkkel, hogy mennyire szeretik meg kényeztetik őket, de tisztesen nevelni, esetleg valami kiképző iskolába elvinni meg büdös nekik.
A vadállatokról meg annyit, hogy az az állat, amelyik megijed a lakott területekről kiszűrődő hangoktól és fényektől, az minden villámlásnál és mennydörgésnél is retteg, abból meg kicsit több van az év folyamán. A többi állat meg le se szarja a tűzijátékot.
Írom ezt kutyatartóként, akinek gimnazista kora óta mindig volt/van legalább egy kutyája. Viszont én, a posztolóval és társaival ellentétben, nem várom el, hogy ezért a világ engem körbeugráljon. Én vállalkoztam a kutya tartására, az én felelősségem, nem a többi emberé. Nekem kell a kutyát nevelnem, utána takarítanom és egyéb feltételekről gondoskodnom (pl.: rendes kerítés), nem a többieknek kell tűrnie.
Várkonyi Gábor Autóblog
A két legnagyobb japán gyártó nem csak a villanyautózásban látja a jövőt
2021.12.20 10:20:59
Elektromos autók tekintetében azt hiszem ki lehet mondani, hogy a két legnagyobb japán gyártó nem az elsők között jut eszébe a technológiában hívőknek, ha villanyautózás jövőjét formáló cégeket kell felsorolni.Sem a Toyota, sem a Honda nem adta annak jelét az elmúlt években, hogy igazán hinnének…..
URBAN21
Drótszamár 2.0, avagy a kizöldült segédmotoros kerékpár - már pályázati támogatással is elérhető
2021.11.17 09:14:33
Sokan tekintenek a mai napig rajongásuk tárgyként a kétütemű, füsteregető, csettegő-csattogó segédmotoros kerékpárokra, vagy ahogy a szakzsargon nevezi SMKP-okra. Mára kevés üzemképes egyed maradt, pedig a viszonylag egyszerű technika sokáig bombabiztosnak bizonyult, ám a 21. századra inkább…..
0x29a
2021.11.18 13:41:56
@erol: Azért említették direkt a négyütemű robogókat, mert amiről te épp panaszkodsz, az a kétütemű. Azokat tényleg rég kukázni kellett volna, de a négyüteműek bőven megfelelőek.
Az az igazság, hogy a legtöbben vajmi keveset tudunk a feketék és fehérek viszonyáról a nagy amerikai olvasztótégelyben. Tisztában vagyunk a ténnyel, hogy az Egyesült Államok 1865-ig rabszolgatartó társadalomként működött. Értjük azt is, hogy a 13. számú alkotmánykiegészítéssel (a rabszolgaság…..
0x29a
2021.11.09 15:03:06
@konrada: amerikában azért lőnek egymásra annyian, mert sok (leginkább baloldali) területén erősen elterjedt a banda kultúra, nem azért mert az átlagpolgár simán vehet fegyvert. Európában is ugyanilyen, vagy ezt közelítő szintű fegyveres erőszak van azokon a részeken, ahol ugyanez a banda kultúra megvetette a lábát, pedig sokkal szigorúbbak a fegyvertartási törvények. Ilyen helyek: anglia, svédország és hollandia egyes részei. Egyik sem a laza fegyvertörvényeiről híres.
0x29a
2021.11.09 17:28:41
@konrada: ott lelövik, itt meg baltát vágnak a fejébe vagy konyhakést szúrnak a szívébe, esetleg agyonverik egy vascsővel. A végeredmény ugyanaz, nem a fegyverek nem léte vagy megléte az ok egy gyilkosságra. És annyival nem is egyszerűbb valakit fegyverrel megölni, mint mondjuk baltával vagy késsel, a valóságban egyáltalán nem olyan könnyű valakit lelőni, aki azt nem akarja. Arról nem beszélve, hogy messziről hallani fogják, nem úgy mint, pl.: a késszúrást.
Mellesleg ha választanom kellene, hogy közelharcban vagy tűzharcban kelljen az életemért megvívnom egy 120 kilós bandataggal vagy egyszerre több támadóval, akkor inkább az utóbbi. Sokkal kisebb hátrányban van ilyenkor az átlagember mint közelharc esetén. Idősekre, nőkre, mozgássérültekre még inkább igaz.
Mellesleg ha választanom kellene, hogy közelharcban vagy tűzharcban kelljen az életemért megvívnom egy 120 kilós bandataggal vagy egyszerre több támadóval, akkor inkább az utóbbi. Sokkal kisebb hátrányban van ilyenkor az átlagember mint közelharc esetén. Idősekre, nőkre, mozgássérültekre még inkább igaz.
Most, hogy a Föld két pontján is nagyon súlyos biztonság-politikai válság, sőt háborús konfliktus fenyegeti a világbékét - mégpedig Tajvan partjainál és Kelet-Ukrajnában (előbbi helyen a kínai - amerikai flotta, utóbbinál 40 ezres összevont orosz haderő és az amerikai patronálású ukrán hadsereg néz…..
0x29a
2021.04.16 12:32:03
@Void Bunkoid: Ez mindegyik olyan hadseregre igaz, ami számottevő mennyiségű hadi eszközzel rendelkezik. Van modern technika de "csak mutatóba", a teljes állománynak csak nagyon kicsi részét teszik ki, a haderő gerincét meg így-úgy kipofozott hidegháborús technika adja. Ez az összes nagy méretű hadseregnél így van, nem csak az oroszoknál.
0x29a
2021.04.16 12:45:42
@moonwalkr: nem látod rosszul. Az európai országok nagyon rosszul költik el a pénzt. Drága, látványos, de nagyon korlátozottan használható projektekre verik el a pénzt, miközben a hadsereg alapjait adó dolgokat elhanyagolják és hagyják lerohadni. Erre rájönnek még a baloldal által a hadseregre kényszerített "szociális programok" is, például a követelmények csökkentése, az emberi állomány felhígítása, hogy minél "diverzebb és az általános lakosságra jobban hasonlító" legyen a katonai állomány. Talán a németeknél volt nemrég, hogy egy végrehajtott haderő reform arról szólt, hogy minél több mozgássérültet vegyenek fel, meg, hogy mennyi új óvodát meg bölcsődét nyitott a hadsereg, hogy befogadóbb lehessen az egyedülálló anyák számára, mert milyen jó, hogy egyre több van belőlük a hadseregben (ez talán pont von der Leyen keze műve volt védelmi miniszterként). Ilyen téren Obama is eléggé lerohasztotta az USA hadseregének a személyi állományát.
A Levegő Munkacsoport blogja
Segít-e a koronavírus, hogy fenntartható pályára álljunk?
2020.04.24 08:26:19
A fenntarthatósági tudomány – mármint a környezeti, nem a gazdasági – legalább ötven éve figyelmeztet arra, hogy az emberiség „fejlődése” nem fenntartható. Sokkal többen vagyunk, mint ahány embert a Föld a jelenlegi termelési és fogyasztási szokásaink mellett képes eltartani. George Monbiot…..
Gyakran merül fel sportgazdasággal foglalkozó témáknál, hogy az államnak egy árva fillért sem szabadna élsportra költeniük, ellenben a tömegsportot maximálisan kellene támogatniuk. Ezek szép gondolatok, és részben egyet is lehet érteni velük, hiszen hiába nyerünk lakosság arányosan több olimpiát,…..
Budapesten kívül lakók autói adják a belső személygépkocsi-forgalom közel felét. Rendszeresen hallhatjuk – politikusoktól, közlekedéstervezőktől és átlag állampolgároktól is –, hogy ennek a forgalomnak és egyúttal a város belső részei parkolási gondjainak a csökkentéséhez jelentősen hozzájárulhat,…..
0x29a
2020.03.30 19:07:42
@KissGecihuszár: Az egyetlen hozzászólás ami a probléma okozóját nézi és nem csak a tüneteket.
Én vidáman elhúznék Pest megyéből és BP-ről valamelyik nagyobb kelet vagy dél MO.-i városba, ha lenne ott rendes megélhetés. Imádom azokat a vidékeket, nyaralni is leginkább oda járok, csak épp esélyem se lenne a rendes megélhetésre. Ezért jön annyi ember BP-re és ez ellen kéne tenni. És itt nem egy-két minisztérium és hivatal kitelepülésére gondolok, hanem komoly gazdasági kiszervezésre/terelésre.
Amúgy gyanítom, hogy ha valaha komolyan napirendre kerülne a decentralizáció, akkor maguk a fővárosiak harcolnának ellene a legkeményebben. Ha eltűnne Budapestről és az agglomerációból mindenki aki csak muszájból/kényszerből lakik itt, az általuk megtermelt gazdasási javakkal, elvégzett gazdasági tevékenységekkel együtt (termelés, fogyasztás, cégek, adók, stb.), szerintem akkor igencsak megzuhanna az itteni életszínvonal. Szerintem simán visszaesne akár a felére is Budapest "lokális GDP-je".
Amúgy meg nem azért járnak be az emberek autóval, mert ne lenne dugódíj, vagy mert nem elég drága a parkolás, hanem azért mert, hogy a saját helyzetemből kiinduljak:
-vonattal a jó napokon is kb. 50 perc megtenni azt a 21-23km-t (onnantól, hogy a vonat be is érkezett és el is indult az állomásról), míg autóval 25-30 perc
-az autódba mindig beférsz, nem úgy mint a vonatra
-az autódban mindig van ülőhelyed
-az autódban van légkondi
-autóval nem kell fedetlen, árnyék és ülőhely nélküli peronokon várakoznod, kiszolgáltatva az időjárásnak
-autóval nem kell maguk alá csinált, részeg, hetek-hónapok óta mosdatlan csöveseket/alkesz nyugdíjasokat szagolnod
-autóval nem kell a kéregető (értsd: fenyegetően követelő) rejtett erőforrásoktól tartanod, meg úgy általában a részeg, idegbeteg erőszakos állatoktól
Mellesleg, ha nem a vasútállomás közelében laksz, amúgy is muszáj autóba ülnöd, mert a helyi tömegközlekedés egy nagy nulla.
Én vidáman elhúznék Pest megyéből és BP-ről valamelyik nagyobb kelet vagy dél MO.-i városba, ha lenne ott rendes megélhetés. Imádom azokat a vidékeket, nyaralni is leginkább oda járok, csak épp esélyem se lenne a rendes megélhetésre. Ezért jön annyi ember BP-re és ez ellen kéne tenni. És itt nem egy-két minisztérium és hivatal kitelepülésére gondolok, hanem komoly gazdasági kiszervezésre/terelésre.
Amúgy gyanítom, hogy ha valaha komolyan napirendre kerülne a decentralizáció, akkor maguk a fővárosiak harcolnának ellene a legkeményebben. Ha eltűnne Budapestről és az agglomerációból mindenki aki csak muszájból/kényszerből lakik itt, az általuk megtermelt gazdasási javakkal, elvégzett gazdasági tevékenységekkel együtt (termelés, fogyasztás, cégek, adók, stb.), szerintem akkor igencsak megzuhanna az itteni életszínvonal. Szerintem simán visszaesne akár a felére is Budapest "lokális GDP-je".
Amúgy meg nem azért járnak be az emberek autóval, mert ne lenne dugódíj, vagy mert nem elég drága a parkolás, hanem azért mert, hogy a saját helyzetemből kiinduljak:
-vonattal a jó napokon is kb. 50 perc megtenni azt a 21-23km-t (onnantól, hogy a vonat be is érkezett és el is indult az állomásról), míg autóval 25-30 perc
-az autódba mindig beférsz, nem úgy mint a vonatra
-az autódban mindig van ülőhelyed
-az autódban van légkondi
-autóval nem kell fedetlen, árnyék és ülőhely nélküli peronokon várakoznod, kiszolgáltatva az időjárásnak
-autóval nem kell maguk alá csinált, részeg, hetek-hónapok óta mosdatlan csöveseket/alkesz nyugdíjasokat szagolnod
-autóval nem kell a kéregető (értsd: fenyegetően követelő) rejtett erőforrásoktól tartanod, meg úgy általában a részeg, idegbeteg erőszakos állatoktól
Mellesleg, ha nem a vasútállomás közelében laksz, amúgy is muszáj autóba ülnöd, mert a helyi tömegközlekedés egy nagy nulla.
A Sandy Hook Promise társaság azután alakult meg, hogy 2012-ben a Connecticut állambeli Newton egyik általános iskolájában egy őrült 26 embert, köztük 20 gyereket ölt meg.
Szeptember első napjaiban a társaság megdöbbentő videót tett közzé. Látszólag olyan hirdetésről van szó, amely az…..
0x29a
2019.10.01 11:29:48
@enrikokaruszo: kínában is elég "sikeresek" a késes ámokfutók. Sok embert lehet így megölni, mert csendes és korántsem olyan "messy" mint morph on deer gondolná.
De egy önjelölt tömeggyilkosnak ennyi sem kell, elég egy kocsival belehajtania egy tömegbe és kész, a lőfegyver tömeggyilkosság szempontjából kifejezetten alacsony hatékonyságú, hacsak nem automata géppuskákról és nagyon sűrű tömegekről beszélünk.
Bombát se olyan nehéz házilag készíteni, a Columbine-i lövöldözőknek is az volt az elsődleges tervük, csak elszúrták az időzítőket, így nem robbantak a bombák.
De egy önjelölt tömeggyilkosnak ennyi sem kell, elég egy kocsival belehajtania egy tömegbe és kész, a lőfegyver tömeggyilkosság szempontjából kifejezetten alacsony hatékonyságú, hacsak nem automata géppuskákról és nagyon sűrű tömegekről beszélünk.
Bombát se olyan nehéz házilag készíteni, a Columbine-i lövöldözőknek is az volt az elsődleges tervük, csak elszúrták az időzítőket, így nem robbantak a bombák.
Az én történetem ott kezdődött, hogy 2010-ben az élet összehozott egy motoros sráccal, és pár motorozás után tudtam, hogy nem lesz elég sokáig a hátsó ülés, külön motor fog kelleni.
Ebben az időben még főiskolára jártam, és nem tudtam elkezdeni a jogsit, így maradt az álmodozás, a tervezés, hogy…..
0x29a
2019.09.10 13:25:21
@Anett Alberszki: szerintem nem trollkodni akarnak, csak kíváncsiak, hogy mit csinálsz amikor dőlne a motor (vagy ha már eldőlt). Aki nem motorozik az általában sokkal hajlamosabbnak gondolja a motort az eldőlésre a hétköznapi használat során, azt hiszik, hogy folyamatosan küzdeni kell az egyensúlyban tartásért. Amúgy meg a 600-s Hornet menetkész súlya kb. 200kg körül van, összességében a "nagymotorok" átlagos súlya is kb. ennyi. Ezt összeadva a nem motorozók tévhitével a "dőlési hajlamról" azért jogos a kérdés az ő szemszögükből. A rutin vizsgán sem heccből nézik, hogy egyáltalán el tudod-e tolni a motort egy nyolcasban mielőtt a többi feladatot csinálnád.
Amúgy a képzésen, mikor ott voltam, csak lányok ejtették el a motort, egy ott dolgozó hölgy csendben el is mondta, hogy a motorokon lévő karcok, horpadások bő 90 százalékáért a lányok felelnek.
@sure_shot: a különbség a biológia. Igen, átlagokról, általánosságokról beszélünk és vannak kivételek, van szórás még a szteroidos sportolóktól és testépítőktől eltekintve is, de mégis: vedd az átlag férfit és az átlag nőt. Szerinted melyiknek van több esélye megtartani egy dőlésnek indult motort? A barátnőd, aki a leírásod alapján messze az átlag nő felett van erőben, van annyira erős mint te?
Amúgy a képzésen, mikor ott voltam, csak lányok ejtették el a motort, egy ott dolgozó hölgy csendben el is mondta, hogy a motorokon lévő karcok, horpadások bő 90 százalékáért a lányok felelnek.
@sure_shot: a különbség a biológia. Igen, átlagokról, általánosságokról beszélünk és vannak kivételek, van szórás még a szteroidos sportolóktól és testépítőktől eltekintve is, de mégis: vedd az átlag férfit és az átlag nőt. Szerinted melyiknek van több esélye megtartani egy dőlésnek indult motort? A barátnőd, aki a leírásod alapján messze az átlag nő felett van erőben, van annyira erős mint te?
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz
Aztán persze lehet mondani azt, hogy a tanárok talán a fiúk rosszabb magatartását osztályozzák be, de egyrészt arra van külön jegy, azt abban kellene megjeleníteniük, másrészt ez megint egy erősen szubjektív dolog, hogy melyik tanár milyen magatartást ítél meg jobban vagy rosszabbul és már bőven a személyes szimpátia, avagy "pofára" osztályzás területén vagyunk. Vagy, ha a nemek eloszlását is figyelembe vesszük, beleértve a tanárok között is, akkor konkrétan egy erős nemi alapú diszkrimináció mutatható ki.
Csak, hogy felhozzak néhány példát, hogy ez a "magatartás osztályzása" mennyire szubjektív és értelmetlen lehet:
Általános iskolában volt olyan tanárnőm (matematika, ha jól emlékszem), aki minden óra első 10-15 percét azzal töltötte, hogy végigment mindenki tolltartóján és azt vizsgálta, kinek mennyire szép és rendezett szerinte a tolltartója, annak tartalma. Ezt egy pontrendszer alkalmazásával feljegyezte egy füzetbe, majd osztályzáskor "magatartás és szorgalom" címén beleszámította a matematika jegybe.
Másik példa gimnáziumból. A tantárgyak két órás blokkokba voltak szervezve, pl. hétfő első és második óra nyelvtan, harmadik és negyedik biológia, stb. Volt egy olyan tanárnőm, aki rendre nem tartotta meg a szüneteket, hanem akkor is "órát tartott", nem csak a két órája közötti szünetben, hanem az utána lévőben is, egész addig, míg a következő tantárgyat oktató tanárnak kellett kiküldenie őt, hogy végre megkezdhesse a saját óráját. A tanárnő mondása az volt, hogy a szünet a tanárnak van, nem a gyereknek, így eldöntheti, hogy "megtartja-e a szünetet" vagy sem. Ennek nyilvánvalóan nem örültünk. A fiúk sokkal hajlamosabbak voltak ennek hangot adni. Mert, hogy a két órája közti szünet még esetleg elmegy, de két órányi s*ggelés után azért jó lenne ha ihatnánk, elmehetnénk wc-re, stb. mielőtt a következő óra kezdődne. Ezt persze a tanárnő rossz magatartásnak ítélte, így a jegyeinket is lerontotta, ha szóltunk, hogy a két óra után azért elmennénk a mosdóba, vagy, ne adj isten, inni mertünk egy pár korty vizet. Persze példának a lányokat hozta fel, hogy ők milyen szépen csendben maradnak. Az, hogy az óra nagy részét azzal töltötték, hogy a pad alatt sms-ztek a mobiljukon, az nem zavarta, a lényeg, hogy csöndesek voltak.
Ez amúgy nem csak nálunk van így, hanem szinte az összes nyugati országban kimutatták, hogy a tanárok rendre rosszabb osztályzatokat adnak a fiúknak, mint amit a tanulmányi teljesítményük valóban indokolna (meg ennek a párját, hogy a lányok jobb jegyet kapnak mint a tényleges teljesítményük), mert ott is ugyanúgy ott van a különbség az objektív standardizált tesztek és a szubjektív tanári osztályzás között. Ahol ezt már régebb óta vizsgálják, pl. USA, ott konkrétan azt is kimutatták már, hogy ez csak a női tanároknál van, a férfi tanárok osztályzásában nem lehet ilyen nemi megkülönböztetést kimutatni, náluk az osztályzatokból kimutatható teljesítmény egyezik a standardizált teszteken mértekkel.