Regisztráció Blogot indítok
Adatok
Dzsínom Dzsánom, dzsanázod?

0 bejegyzést írt és 161 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Vajon mire elég egy nap egy városban? Általában arra, hogy az ember végigszaladjon a nevezetességek egy részén. Tshabee egy napot töltött a vietnámi Ho Chi Minh City-ben, de azért érték érdekes élmények...
Dzsínom Dzsánom, dzsanázod? 2019.10.26 07:12:16
@Népművészetiagyagedény Dzsínó: Nekem is van egy kollégám, annak meg a tetkósok forgatják a gyomrát. Elítéli ezeket a díszmajmokat.

Szerintem is be kéne tiltani a magassarkú cipőt. Felháborítóak a nők, akik ilyenben tipegnek. Meg a gyapjú kabátot és a bőrcipőt is tiltsuk be. Végtelenül gusztustalan döglött állatok tetemében és maradványaiban parádézni, nem? A belem fordul ki, ha csak rájuk nézek.

Sőt! Egyes megátalkodott nők nem szégyellik magukat, és nadrágban (!!) mutatkoznak közterületen, világnak csúfjára! Hová lesz így a világ? Jó, hogy szakállt nem akarnak viselni...
Dzsínom Dzsánom, dzsanázod? 2019.10.26 20:57:32
@kardio1: szerintem a homoszexuálisok nem küzdeni akarnak az előítéletek ellen, hanem követelik maguknak az azonos jogokat a heterokkal.
Ha egy heteroszexuális pár csókolozhat az utcán, igenis legyen joga egy homo párnak is ugyanerre.

Hasonlóképpen:
Ha egy nő hordhat nadrágot, akkor hordhasson egy férfi is szoknyát, ha úri kedve úgy tartja. Vagy tűsarkút. Vagy festethesse ki kedvére a szemét vagy a körmét.

És ha egy nő lenyom téged szkanderban, és egy pofonja után fel se tudnál állni (hosszú Katinka vagy egy random súlyemelő nő például), az ilyen nő hadd lehessen bányász, fakitermelő vagy kőműves, HA ő így akarja. Ne tiltsa meg neki senki! Ha megfelel az objektíven elvárható szempontoknak, ne számítson, hogy ő nő vagy férfi.
Az ember életében (külföldön vagy otthon) óhatatlanul időről időre eljön egy pillanat, amikor számolni kezd és filozofál azon, hogy merre tovább. Az Ausztriában élő Gabenék például azon kezdtek gondolkozni, hogy lenne-e értelme (és ha igen, hogyan) legalább egy időre visszaköltözni Magyarországra...
Dzsínom Dzsánom, dzsanázod? 2019.10.20 21:25:07
@Horthy Miklós cselédje:
"a nyelvedet beszélheted, itt magyarok vesznek körül,"
1. Vannak, akik megtanulnak egy vagy több idegen nyelven. Ők külföldön is beszélhetik a nyelvüket, S nem kell kézzel-lábbal mutogatniuk.
2. A magyarok jelenléte sokak számára nem érv, hanem ellenérv Magyarországgal szemben.
Dzsínom Dzsánom, dzsanázod? 2019.10.21 06:32:41
@Pink Petsch:
"De oda majd csak a nyugdíjas évekre, mert ott gyereket suliba küldeni ... "

Micsoda szempontok!

"hát igen .... jön az iskolabusz, összeszedi 3-4-5-6 falu kölykeit és viszi őket St. Blasienbe. "

Sankt Blasen? Pfui, Teufel!
Dzsínom Dzsánom, dzsanázod? 2019.10.21 06:32:50
@Pink Petsch:
Az ingatlanost Ausztriában sokkal nehezebb kikerülni, mert egy csomó lakást csak rajtuk keresztül hirdet a tulaj. Tehát ha igy döntesz, akkor a kiadó lakások jelentős része eleve kiesik.
Lehet, csak sokkal nehezebb.
A hazatérő kivándorlók körében is bőven akadnak olyanok, akik válságos helyzetben találják magukat és akár szegénységgel, elszigeteltséggel, ne adj isten hajléktalansággal kénytelenek szembenézni...
Dzsínom Dzsánom, dzsanázod? 2019.10.20 06:14:09
érdekes. Azt mondja:
g7.hu/kozelet/20191017/nem-a-gazdasagrol-szol-a-magyar-kulpolitika-turk-kipcsak-fordulata/

Csatlakoztunk Türk Tanácshoz
Tagjai: Törökország, Kazahsztán, Azerbajdzsán, Kirgizisztán, Üzbegisztán.
(egyelőre csak megfigyelő tagként, de az üléseken részt véve),

a türk országokkal folytatott kereskedelem kevesebb, mint 2 százalékát teszi ki az EU-s forgalomnak, tehát szinte elhanyagolható.

Ugyanakkor a Demokrácia állapota tekintetében egyre jobban közelít Magyarország a közép ázsiai diktatúrákhoz. (Ld. grafikon)
A címben nem véletlenül szerepel a bajor a német helyett, hiszen (mint a mai poszt szerzője, Évaaa írja) Németországban tartományonként változnak a követelmények, a színvonal, sokszor maga a rendszer is. Szóval gyerünk, lessünk be egy bajor iskolába!..
Dzsínom Dzsánom, dzsanázod? 2019.10.18 14:44:30
@Dikusz:
Körmenetben kerülgetik. Ez a szent job.
Dzsínom Dzsánom, dzsanázod? 2019.10.18 14:44:34
@Zolifer a zördög maga: nyiregyen még mindig tanács van?
Akkor a Pógár Jenő hol dolgozik mostanában?
Ahhoz képest, hogy Lengyelország milyen nagy és viszonylag közel is van Magyarországhoz, mégis kevés szó esik róla a blogon. Persze nem tartozik a magyarok célországai közé, de attól még nagyon érdekes lehet ott az élet. Most egy kicsit bepillanthatunk Vé posztján keresztül...
Dzsínom Dzsánom, dzsanázod? 2019.10.16 20:04:08
@Terézágyú: Semjén Zsolt pont ilyen!
Dzsínom Dzsánom, dzsanázod? 2019.10.16 20:44:18
@shaktele: rád kétségkívül igaz a gunynev, nem is csak negyed részben.
A nemzetkarakterologiaban hinni ugyan az a szint, mint hogy a bőrszín meghatározza a bűnözésre való hajlamot. Tudományos vizsgálatok szerint A nemzetiség rosszabb prediktor, mint akár a nem vagy a foglalkozás.
Dzsínom Dzsánom, dzsanázod? 2019.10.17 08:27:29
@gabors: Jézus mondá: engedjétek hozzám a gyerekeket!
Mindenkit az alapján kell megítélni, amit ő maga állít. Nyilván nem csak ez alapján, mert vannak általános értékek is a világon, dehát kevés politikus tagadja ezeket, legalábbis nyíltan. Szóval ha mondjuk egy liberális drogozik meg felevonul a homokmeneten, akkor az hiteles magatartás. Persze…..
Dzsínom Dzsánom, dzsanázod? 2019.10.16 18:51:59
@MAXVAL bircaman közíró: akkor miért állítod, hogy Mészáros fejleszt?
Máté és családja lassan tíz éve élnek az Egyesült Királyságban, három gyermekük született már a szigetországban, szóval ha van valaki, aki tényleg gyökeret eresztett ott, akkor azok ők. Ő is azok közé tartozik, akik jó régen, hat éve írtak sorsukról posztot a Határátkelőre – kíváncsi voltam, mi…..
Dzsínom Dzsánom, dzsanázod? 2019.10.15 13:29:19
@Dikusz:
"soha, sehova nem fog bejutni"
De hiszen épp most jutottak be több önkormányzatba képviselőkent.

"komoly programja ("az ingyen sör-örök élet" pont ezt jelzi) sem volt soha"

A magyar politikában ez nem tűnik kizáró tényezőnek. Mi is volt a legutolsó országgyűlési választásokon győztes párt programja?
A válasz: index.hu/belfold/2018/valasztas/2018/03/23/orban_viktor_kampany_szerencs_nyiregyhaza_varpalota_fidesz_tiszaujvaros/

Szerintem a rájuk szavazás egyértelmű és hangos tiltakozás a jelenlegi teljes politikai kínálattal, a kormánnyal ÉS az ellenzékkel szemben.
Én is a kutyapartot tartom jelenleg a legalkalmasabbnak az ország vezetésére.
Dzsínom Dzsánom, dzsanázod? 2019.10.16 17:44:16
@Arthamyr:
"nem ezzel kéne viccelődni. Nem ők kotkodácsoltak a tévében pl.?"

Mi rossz van abban, hogy az állami tévécsatorna szellemi és erkölcsi színvonalának, valamint a célközönség befogadóképességenek megfelelően fogalmazzák meg politikai üzeneteiket?

Elfogadom, lehet, hogy inkább begetni kellett volna, hiszen a kétmillió birka mégiscsak azt beszéli anyanyelvi szinten.
Ha a címnek első olvasásra nincs értelme, az nem véletlen. Annak sem sok, hogy miközben (elsősorban a kormánytól és a hozzá közel álló szervezetektől) azt halljuk, hogy egyre több magyar tér haza, eközben például az osztrák statisztikák mást mutatnak...
Dzsínom Dzsánom, dzsanázod? 2019.10.08 17:45:15
A legtöbb határátkelő életében elő-előfordul, hogy külföldön az akcentusát hallva megkérdezik, honnan jött. Ilyenkor nem ritka, hogy a beszélgetés Magyarországra terelődik. A mai poszt kérdése az: ti ilyenkor mit mondotok, hogyan mutatjátok be röviden vagy hosszabban Magyarországot? (Írd meg te is a…..
Dzsínom Dzsánom, dzsanázod? 2019.10.05 21:28:54
@Csodabogár: természetesen nekem se egyenlő a magyarság a kétmillió fidesz szavazó által megválasztott és többször megerősített Orbán rezsimmel.

És egyáltalán nem is szégyellem azt, hogy magyar vagyok.
De a magyarok tömegei, a relatív többsége által választott kormány tettei, nyilatkozatai miatt szégyenkezem. Mert az annak a népnek az értékvalasztasait tükrözi, amelyből származom. És amely értékekkel nagyon nem tudok azonosulni.
Dzsínom Dzsánom, dzsanázod? 2019.10.05 22:45:02
@shaktele: nem állítottam ilyet.
Az amerikaiak bűne Trump. Orbán a magyarok lelkén szárad.
Dzsínom Dzsánom, dzsanázod? 2019.10.06 07:21:19
@gabors: nitpicking.
A lényegen nem változtat.
Sokan olyan család van, ahol a szülők nem tudják feldolgozni azt, hogy a gyermekük külföldre költözik. Még akkor is nehéz ez, ha a másik gyermek viszonylag közel lakik hozzájuk. Ma egy ilyen történet következik...
Dzsínom Dzsánom, dzsanázod? 2019.10.02 16:12:22
@DorianBlue: a modern nyugdíjrendszer korábban ezt nem nevezném jogos elvárásnak.
Jogos elvárás legfeljebb az lehetne, hogy a felnevelt gyerek "továbbadja" a saját gyerekeinek a kapott gondoskodást.

Az élet utolsó éveiben esetleg jogos lehet a szülők részéről elvárni a gondoskodást. Amikor már ők maguk tényleg nem képesek rá.

De itt egyáltalán nem erről volt szó, a szülők itt életerősek (túlzottan is agilisek). Épp az okozza a valódi, rejtett konfliktust, hogy az anya továbbra is "gondoskodni" szeretne a felnőtt lányáról, akinek erre se szüksége, se igénye, sőt, akadályozza az önálló, független élet kialakításában, így terhes számára.
Dzsínom Dzsánom, dzsanázod? 2019.10.02 16:12:35
@Alick: szerintem ez a normális, de akkor te nem is vagy rasszista.
Dzsínom Dzsánom, dzsanázod? 2019.10.06 07:21:15
@Pink Petsch: no azért messze nem minden társadalmi konstrukció, különösen a biológiában nem az. A dns-ed fizikai valóság, nem csak az embertársaid elmejeben létezik.

Te azt mondtad, el fognak tűnni a rasszok. Én meg azt, hogy soha nem is léteztek.

Pl.:
"Thus, the concept of human races is real. IT IS NOT A BIOLOGICAL REALITY, however, but a cultural one. Race is not a part of our biology, but it is definitely a part of our culture. Race and racism are deeply ingrained in our history."
www.newsweek.com/there-no-such-thing-race-283123
Ass blaster Gyerekiahóra... 2017.09.16 22:40:11
Körülbelül két évvel ezelőtt írtam egy posztot. A poszt nem érdekes, nem vagyok rá büszke később bocsánatot is kértem érte. Nem ez a lényeg, hanem hogy a hozzászólások között teret adtam egyik barátomnak akinek, hát hogyis mondjam, elég sajátos világképe van. Több más blogról kitiltották már, de…..
Dzsínom Dzsánom, dzsanázod? 2019.10.06 00:24:30
@diggerdriver:
"MIATTUNK"
Ez tévedés. Ugyanígy írhattad volna, hogy "MIATTATOK".

Semmi baj veletek. Ahogy velünk sincs. A két fél közötti összhang, és minimális közös kiindulópont HIÁNYÁBAN keresendő az ok.
És ez nem tragédia, meg csak nem is veszteség, hanem éppen ellenkezőleg: pusztán az értelmetlen szocseples és kölcsönös anyazas megelőzése. Win-win.
Dzsínom Dzsánom, dzsanázod? 2019.10.06 01:03:35
@diggerdriver: nem vonom kétségbe állításaid helyességét. De a lényeg ettol még nem változik:
Nem ők döntöttek úgy, hogy nem beszélnek veled, hanem te. Ezért nem értettem, miért írtad, hogy 'mind elmondja hogy miért NEM vitázik itt'.
De nem fontos.
Ha az átlagbéreket nézzük, a következő az eredmény. A bolgár országos nettó átlagbér jelenleg 163 ezer Ft (330 Ft/euró árfolyamon számítva), míg Magyarország esetében ez a szám 239 ezer Ft. Bulgáriában a régiós eltérések nagyobbak, mint Magyarországon. Magyarországon a legszegényebb régióban az…..
Dzsínom Dzsánom, dzsanázod? 2019.10.05 12:21:10
@MAXVAL bircaman közíró: miért nem árulod el a pontos számot?
milyen volt Orbán regnalasa kezdetén az arány a magyar és bolgár életszínvonal között?
Dzsínom Dzsánom, dzsanázod? 2019.10.05 14:49:22
@MAXVAL bircaman közíró: a cikk grafikonjabol is napnál világosabban kirajzolódik, hogy Magyarország az elmúlt tíz évben helyben járt, egy tapodtat se mozdult, míg Bolgária kilőtt és sebesen zárkózott fel hozzánk.

Csak azt nem értem, miért mismásolsz. Miért nem mondod ki nyíltan, hogy ez a helyzet?
A magyar szint 60%- án volt Bolgária 2010ben, most pedig a 85%-an van. Ők zárkóznak fel hozzánk, mi meg ugyanott tartunk, mint a válság előtt: a dollárban számított magyar munkabérek gyakorlatilag ugyanazon a szinten vannak, mint tíz évvel ezelőtt.
Dzsínom Dzsánom, dzsanázod? 2019.10.05 15:31:08
@MAXVAL bircaman közíró: hát persze.
Ha a 60 egyenlő 85-tel, akkor igazad van. :)

A cseh termelékenység növekedése (12%) csak bő kétszerese volt 2010 óta a magyarenak (jóval magasabb bázisról).
A lengyel, a bolgár és a szlovák (15-20% között) a három-négyszerese, a román (40%) pedig a nyolcszorosa.
Valóban, teljesen egyforma számok! a magyar, igencsak szerény 5%-os növekedés ugyanannyi, mint a fenti országokei. A vak is látja!

www.portfolio.hu/prof/20180326/berfelzarkozas-illuziok-es-realitasok-280436
Pedofília vita, a fideszes közíró reagál a ballib közíró cikkére. Révész teljesen világosan megfogalmazza a helytálló álláspontot: semmilyen nemi orientáció nem lehet büntetendő. Mi is lenne, ha ez nem így lenne? Nos, az éppen az orwelli gondolatbűncselekmény bevezetését jelentené. Tessék…..
Dzsínom Dzsánom, dzsanázod? 2019.10.05 03:53:29
@MAXVAL bircaman közíró: és mi következik ebből?
Tiltsuk be vagy éppen ellenkezőleg, támogassuk a kislány-mazsoretteket?
Dzsínom Dzsánom, dzsanázod? 2019.10.05 12:25:31
@MAXVAL bircaman közíró: az idők kezdetén isten megteremtette a betegségeket, az emberek meg néhány évente változtatják, hogy mit tekintenek aktuálisan annak?
Dzsínom Dzsánom, dzsanázod? 2019.10.05 12:31:10
@MAXVAL bircaman közíró: szerintem támogatni kellene őket. Ha egy embercsoportnak különös örömet okoz a tánc szemlélese, az óvodák szervezhetnenek külön adománygyűjto táncesteket, nem? Win-win
Michael 2012-ben gondolt egyet, öt év után felmondott munkahelyén, kivett némi pénzt a számlájáról és finn barátnőjével együtt a skandináv országba költözött. Nagyon bejött neki, azóta is ott él, tapasztalatai pedig akár az oda vágyó magyar határátkelőknek is hasznosak lehetnek...
Dzsínom Dzsánom, dzsanázod? 2019.10.04 19:31:07
@MagyarPéter: "minden kultúrált ember meztelenül szaunázik"
Emberek, ezt ti tényleg mind komolyan gondoljátok, vagy csak vicc?
Mutogatni kellene benneteket, mint a világra való nyitottság hiányának elrettentő példáit. Ha komolyan gondoljátok ezeket a minden ember kezdetű állításokat, az tényleg vicces. A provincialitas karikatúraja.
Dzsínom Dzsánom, dzsanázod? 2019.10.04 20:47:08
@Golf2: szerinted nem kéne felügyeleti feladatokat ellátni a felügyeletnek?
Elolvastad a cikket is vagy csak a címét?

www.portfolio.hu/befektetes/20191004/veszhelyzet-a-nyugdijpenztarnal-atvette-az-iranyitast-az-mnb-402959

Te is olyan vagy, mint a fideszbirkák, csak épp másik előjellel. Mindenütt összeesküvést látsz.

"A pénztár taglétszáma a teljes önkéntes nyugdíjpénztári szektor mindössze mintegy 0,004 százaléka, így annak nincs hatása a piac egészét tekintve.

AZ MNB ARANYKÖNYVE SZERINT A PÉNZTÁRNAK TAVALY ÖSSZESEN 399 TAGJA VOLT, A KEZELT PÉNZTÁRI VAGYON PEDIG KICSIVEL TÖBB MINT 316 MILLIÓ FORINTOT TETT KI."

Komolyan gondolod, hogy a Basi 300 millióért lehajolna? Ők komplett szektorokat szoktak vacsorázni, legutóbb a takarékszövetkezeti szektort "magánositottak", a sok tízezer korábbi tulajdonos (tag) kárára.
Vagy korábban a trafikokat.
A magánnyugdíjpénztárakkal 3000 milliárdot tettek magukévá.
Csak nem képzeled, hogy ha lopni akarnak, 319 millióval megelégszenek?
bircahang A pártértelmiségi 2019.09.27 06:06:00
A 70-es, 80-as évek Kádár rendszerének volt több archetípusa. A hatalmi apparátusban a 3 főtípus az ősbuta kommunista, a karrierista, s az értelmiségi volt. Az ősbuta kommunista az a típus volt, aki semmihez se értett, de egész életét mint párfunkcionárius töltötte el, így komoly kapcsolati…..
Alighanem a világ leghíresebb vízesése a Niagara, de talán kevesebben tudják, hogy sokkal több annál. Barangoljunk egyet a környékén Steve segítségével, ígérem, érdekes túra lesz!..
Dzsínom Dzsánom, dzsanázod? 2019.10.03 18:29:56
@Csodabogár: persze, a te korodban már simán megengedheti magának az ember, hogy ne törődjön azzal, mi egészséges.
Dzsínom Dzsánom, dzsanázod? 2019.10.04 06:32:40
@droid_: nem véletlen szoktam elolvasni, mivel akarnak etetni, kerülöm a zselatint is, meghagyom azoknak, akik örömmel nyelik az állatok csontjaból kifőzött enyvet. Váljék egészségükre!

" egy rakat kajarol lehet olyan informaciot eloszedni, amivel undort lehet kelteni"

Pontosítanam: a bárgyú, tájékozatlan fogyasztók tömegeinek fogalma sincs, mivel etetik őket. Ha megtudnák, oklendezve szaladnanak a boltból hazáig.
És jól mondod: egy rakat kajára igaz ez.
Dzsínom Dzsánom, dzsanázod? 2019.10.04 06:33:37
@Csodabogár:
Ez picit úgy hangzik, mint hogy Pista bácsi már 94 éves, és gyerekkora óta elszív napi két doboz mezítlábas Munkást.
Tedd te is ezt, és soká fogsz élni. :)

Ha jó a genetikad, meg szerencséd is volt, az persze sokat segít. Add tovább a génjeid!

Persze, szerencsére mindenki úgy étkezik és mérgezi magát, ahogy akarja. Amíg be nem vezetik orbanisztanban a kötelező menüt.

Úgy hallom, például az ÖNKÉNTES nyugdíjpénztárakba KÖTELEZŐVÉ akarják tenni a belépést. Aztán, gondolom, pár év múlva majd megint államosítják, rekviraljak, ahogy pár éve a 3000 milliárd nyugdíj megtakarítást. ha már elapadnak szabadságharcos vezénylő tábornokunk (és stromanjai, veje) által könnyen ellophato EUs források, nyilván kell helyette valami.

Részletek: www.portfolio.hu/befektetes/20191001/a-kotelezo-beleptetes-lehetne-az-egyik-megoldas-a-nyugdijkatasztrofa-ellen-402625
www.napi.hu/magyar_vallalatok/visszajohet_a_kotelezo_nyugdijpenztar_itt_az_mnb_terve.692501.html
Bali szigete sokak vágya, aztán persze mint mindenhol, ott is akadnak bőven pozitívumok és negatívumok is. Ezeket szedte össze a szigeten napra pontosan két évet élő Krónikás. Neked mi az a tíz dolog, ami tetszik (vagy ami nem) azon a helyen, ahol élsz? Írd meg a hataratkelo@hotmail.com címre!..
Dzsínom Dzsánom, dzsanázod? 2019.10.02 19:49:00
@n3spr3ss0: nézd csak meg még egyszer, alaposabban! :)
Dzsínom Dzsánom, dzsanázod? 2019.10.02 19:49:08
Dzsínom Dzsánom, dzsanázod? 2019.10.02 22:52:07
@Csodabogár: " magyar pasik haza hozzák a kinti feleséget"
És vajon nehéz dolga van a kinti feleségnek a beilleszkedéssel, vagy könnyen befogadják a bennszülöttek?
János azon határátkelők közé tartozik, akkor ugyan nem 56-ban, de a hatvanas évek végén emigráltak (szó szerint életüket kockáztatva átlépve a határt). Pár év Európa után végül Kanadában kötött ki...
Dzsínom Dzsánom, dzsanázod? 2019.09.30 14:46:40
@nyuszigonosz: mostanában szinte csak kritikus megjegyzéseid vannak. Nem? Régen mintha máshogy lett volna.
Dzsínom Dzsánom, dzsanázod? 2019.10.01 13:16:11
@gabors:
remek tanács a hitelkártya, de egész másról volt szó. Forintot akart London 2000 váltani fontra.

@Többiek:
Egyébként nem csak a " nagyösszegű" valutaváltas nem megy egyszerűen, bankba besetalva. Nagy összegű forint felvétel sem. 1 vagy 2 millió Ft már nagy összeg a magyar bankokban. Előzetesen, legalább 1-2 nappal előbb szólni kell nekik, különben súlyos ezekre rugó 'büntetés' jár:
bankmonitor.hu/cikk/nagy-osszegu-keszpenzfelvetel-ezekre-jobb-ha-odafigyelsz/
Dzsínom Dzsánom, dzsanázod? 2019.10.01 13:16:17
@БУММЕР:
'svàjcban pl az emberek többsége nem vagy csak nagyon nehezen tud megkapaszkodni...németorszàgban màr könnyebb a helyzet, de ott meg még nagyobb a fizetések differenciàltsàga, '

Mit jelent a"megkapaszkodas"? Nem nagyon van olyan dolog, ami Svájcban különosen nehéz lenne. Ha van német nyelvterületen szerzett munkatapasztalatod, egyszerűen kapsz munkát.

Európában messze itt a legmagasabb a külföldiek aránya (talán a törpe államokat kivéve), tehát egy külföldinek itt a legkönnyebb beilleszkedni.

Nem tartom valószínűnek, hogy a német fizetések "differenciáltabbak" lennének. Szerintem épp ellenkezőleg, Németországban kisebbek a különbségek, bár nem lehet túl nagy különbség.
A nyáron sokat volt szó arról, kinek mit jelent a magyarság, milyennek látja az országot kívülről vagy akár belülről. Krónikás véleményét nyilván sokan szélsőségesnek tartják majd, de ettől még ez is egy vélemény, amivel kulturált körülmények között persze lehet vitatkozni. Neked mit jelent…..
Dzsínom Dzsánom, dzsanázod? 2019.09.30 14:46:32
@Arthamyr: "verseny": ld.:@Öreg Tőgy (Erdei Galand):

"Többre vinni": Ha egy társadalomban vezetők ezreit, tízezreit választanak, foglalkoztatnak partszimpatiajuk alapján, gondolod, hogy ezek a vezetők nem hasonló szempontok alapján választják ki a saját beosztottjaikat?
És ha a pozíciók jelentős részénél a lojalitás a legfőbb szelekciós szempont, ez nem befolyásolja a nem-Párthű, rátermett jelöltek foglalkoztatását?

És ha egy széles réteget kell eltartani, aki nem ért ahhoz, amit csinál, de 'jó elvtárs', ez vajon nem rontja az érdemi tevékenységet végzők jövedelmét, életszínvonalát?

Csak egy példa, mire gondolok:
index.hu/gazdasag/2013/09/30/alkalmatlannak_tunik_az_uj_mt-tag/
Ez vajon nem rontja az ország makro közgazdászainak esélyét, akik szakmailag jogosan lennének a monetáris tanács tagjai, de kiszorítják őket a kandacs csabak?
És ugye nem hisszük, hogy ez a fajta kiválasztás megáll a legfőbb szinteken? Attól, hogy a kiskunhalasi önkormányzat építésügyi csoportvezetője nem kerul be a hírekbe, ott is hasonló szempontok szerint választják.

"Nem értem, hogy mi abban az ennyire hihetetlen, hogy tisztességes emberként elégedetten és kívülről nézve is elfogadhatóan él valaki Magyarországon. "
Nem hihetetlen, sőt! Gyanítom, hogy a balekok nagy része boldog tudatlanságban van, talán sejti is, hogy jobb, ha nem informálja magát, mert tenni egymaga keveset tudna, a kedvét még esetleg elrontana.
Dzsínom Dzsánom, dzsanázod? 2019.10.01 13:15:59
@Arthamyr: megismétlem, mert látszólag elsőre hiába írtam le:
1. Nem csak a vállalkozókrol van szó, az alkalmazottakat is nagyon gyakran párt lojalitás alapján alkalmazzák
2. Nem csak Orbán és Matolcsy közvetlen körét, hanem az egész országban, tömegeket érint a torz, nem szakmai szempontok szerint történő kiválasztás.

Egy romlott rendszer az egyébként tisztségre törekvőkbol is gazembert farag, aki hozzájárul a korrupt rendszer fenntartásához. Magyarországon egy csomó szakmában nem lehet "számlát kérni": lényegében mindenki a feketegazdaság adócsaloinak cinkosa.
Kockázatos kenőpénz nélkül komolyabb orvosi beavatkozást végeztetni.
Az utóbbi hetekben elég sok szó esett itt a digitális nomádságról, nem véletlenül persze, hiszen ez volt a Határátkelő Klub témája is, ahol jót beszélgettünk két meghívott vendégünkkel, Vigh Borival és Majsai Richárddal, akik mindketten így élnek már évek óta. Vagy mégsem teljesen? Következzen egy…..
Dzsínom Dzsánom, dzsanázod? 2019.09.29 15:49:27
@fhdgy: "Jelen pillanatban nulla villamos energiát tudnék felhasználni ( mert ott nincs ), adj tippet, hogy ezt hogyan lehetne tovább csökkenteni??? -:)"

Akkor te már megérkeztél. Ez itt a kánaán. Maga az Éden kertje.
Nincs további teendőd. :)

A háztartási fejő gépet verd ki a....

Fejedből. Az otujjas megoldás bevált az évezredek során.
Na de most komolyan! Van pár Kecskéd, és az édeni nyugalmat gepzajra cserélnéd? Akkor inkább költözz be a városba. Ne tedd tönkre a csendes, idilli környezetet.

Vagy Kecske milliárdos akarsz lenni, annyi állattal, amivel kézzel már nem bírsz?
Dzsínom Dzsánom, dzsanázod? 2019.09.29 16:36:25
@fhdgy: nem érthető, miért akarsz akkora gazdaságot, amit nem tudsz magad ellátni. Majd alkalmazottakat is veszel fel, hogy dolgozzanak helyetted? Meg HR menedzsert, aki az alkalmas munkásokat kiválasztja?
Te még mész helikopterrel Budapestre vagy loszandzseleszbe? Ez a terv?

Nem félsz, hogy pont a munka öröme vész el az automatizálással, gépesítéssel? Gépkezelő akarsz lenni az állattal személyes kapcsolatban lévő paraszt helyett?
Dzsínom Dzsánom, dzsanázod? 2019.09.30 14:46:22
@fhdgy: értem. Hát te tudod, semmi közöm hozzá, de biztos, hogy jó ötlet nyugdíjasként belekezdeni valamibe, ami egy egész családnak, aktív korú férfivel is komoly munkaterhet jelentene?

Ha egész életedben ezt csináltad volna, és a szaktudás a kisujjadban lenne, akkor is egyre inkább csak a besegítes lenne reális. Egy 60-70 éves nem bír már akkora fizikai terhelést, mint egy harmincéves.

Mire lenne valami a terveidbol, közel 80 leszel. Vagy gondolod, hogy egy családi gazdaságot gépesíteni tudsz, fel tudsz építeni 1-2 év alatt? Még ha a néhány tízmillió és az évtizedes tapasztalat, tudás meg is lenne, akkor se valószínű, hogy pár éven belül reálisan megvalósítható lenne.
Ha nem organikusan fejlődve, hanem egyik napról a másikra épül fel, könnyen lehet belőle méretes bukás, mert mondjuk a terméket mégse veszik át a várt mennyiségben.

Én nyugdíjasként inkább bérbeadnam a területet, és háztáji léptékben, elsősorban értelmet, örömöt adó tevékenységként tartanék néhány állatot, de nem ipari méretekben.

De még egyszer: semmi közöm hozzá, te tudod jobban.
Egészen érdekes felvetés a címben megfogalmazott, őszintén szólva annyira nem ismerem Belgiumot, hogy meg tudjam ítélni, de biztosan akad majd köztetek olyan, aki igen. Ráadásul hangulatokkal nehéz vitatkozni...
Dzsínom Dzsánom, dzsanázod? 2019.09.29 12:26:07
@Dikusz: ezért éri meg prémium billentyűzetet venni, amin van C betű is, meg ctrl gomb. Vagy prémium egeret, amin van jobb gomb.
A másolás lehetőségével csodálatos távlatok nyílnak meg. ;)
Dzsínom Dzsánom, dzsanázod? 2019.09.29 14:38:40
@Arthamyr:
"hogyha nem jelenik meg a hozzászólás néhány másodpercig, kilépek a posztból".
Ez azért nem minden hozzászólás előtt fordul elő meg a blog.hu -nal se.
Dzsínom Dzsánom, dzsanázod? 2019.09.29 16:10:03
@Arthamyr: gondolom, ahogy a másik versenyző írta:
"Elküldöm de látszatra itt marad. Aztán rányomok mégegyszer".
Ha ott maradt gombnyomás után, akkor további bűvészmutatványok előtt másolhato.
Krisztina története elé nagyon nehéz mit írni, hiszen az út, amit a gyerekkori családon belüli erőszaktól a megtalált spanyolországi boldogságig bejárt, nagyon rögös és nehéz volt. Története remélhetőleg sokaknak ad erőt!..
Dzsínom Dzsánom, dzsanázod? 2019.09.26 21:00:50
@Platonica: nem vicc, hanem önzetlen segítség az olvasónak, akinek így nem kell fáradnia annak eldöntésével, hogy amit olvas az helyes vélemény-e. :)

@Arthamyr: amúgy szoktál helytelen véleményt is alkotni? Csak hogy tudjam, kell e fáradnom a jövőben ennek megítélésével, vagy készpénznek vehetem minden szavad, mint a helyes vélemény manifesztalodasat.

És amikor esetleg helytelen véleményt alkotsz, miért teszel így? Miért nem mindig helyes véleményt alkotsz, ha egyszer világosan látod, hogy véleményed helytelen?
Dzsínom Dzsánom, dzsanázod? 2019.09.26 23:05:06
@Arthamyr:
"szülei nyilvánvalóan alkalmatlanok voltak a feladatukra."

Mi a szülői alkalmasság kritériuma? Ha esetleg az, hogy a társadalmat szolgáló terméket (gyereket) hozzon létre, akkor lehet hogy egy hegedűs gyerek szülei alkalmasabbak, mint egy életerős, ám dolgozni lusta, érzéketlen, öntelt hólyag szülei.

De most a viccet félretéve, Krisztina története pont arra példa számomra, hogy a zord körülményekből, ennek dacára talán gyakrabban születik valami különleges, mint a sztenderd, támogató, háttérnek köszönhetően.

Lehet, hogy a mocsok tanítóneni és a bántalmazó szülő pont hogy ajándék, mert az ezekkel való sikeres megküzdes után az élet valódi HABOSTORTA!

Disclaimer: nem javaslom senkinek, hogy Krisztina szüleihez hasonló sokkterápiával próbálja meg gyermekebol kihozni a legjobbat, a rejtett tartalékokat aktivizálva. És senkinek se kívánok ilyen szülőket. De tényleg lehet hogy nem tudjuk megítélni, hogy milyen következményei vannak a dolgoknak. Amit rossznak hiszünk, később talán pont az fog javunkra szolgálni.
Dzsínom Dzsánom, dzsanázod? 2019.09.27 06:32:03
@Csodabogár: pár éven belül magától oldódik meg ez a probléma. A "fejlett" országok fiataljainak egyre növekvő része meddő. A birodalom visszavág.

Pár idézet:

1973 ÉS 2011 KÖZÖTT UGYANIS 60 SZÁZALÉKKAL CSÖKKENT A GAZDAGABB ORSZÁGOKBAN A FÉRFIAK ÁTLAGOS SPERMASZÁMA, ÉS JELENLEG IS ÉVENTE 1,6 SZÁZALÉKKAL CSÖKKEN.
Míg a múlt század közepén a nyugati országokban élő férfiak 18 százalékának volt olyan alacsony a spermaszáma (40 millió per milliliter alatt), amely már kérdésessé tette a termékenységet, addig ez az arány 1990-ben már elérte a 40 százalékot.

Az elmúlt 10 évben Magyarországon háromszorosára nőtt a meddőségi problémák miatt orvoshoz forduló 40 év feletti nők aránya

A párkapcsolatban élő nők több mint 10 százalékának öt év alatt sem sikerül teherbe esnie, ám ha két évre csökkentjük a próbálkozási időt, akkor már 25 százalékuk érintett.
Aki követi a Határátkelőt, az alighanem emlékszik Tshabee-ra, aki időről időre Japánból örvendeztet meg minket posztokkal. Legutóbb már az is kiderült, hogy nagy változás áll be az életében, hiszen megnősült. (Amihez ezúton is gratulálok!) Lássuk, miként is zajlott maga az esküvő, illetve még előtte…..
Új országba költözni soha nem egyszerű még párban vagy családdal sem, pláne nehéz és lelkileg megterhelő egyedül. Ilyenkor az embernek sok minden eszébe jut Mairead szerint, leginkább az, hogy mi szükséges van neki egyáltalán erre és nem követ-e el hatalmas hibát, mindenkit hátrahagyva, aki szereti…..
Dzsínom Dzsánom, dzsanázod? 2019.09.22 18:26:48
@gabors: mindenki tudja, hogy az elsöprő RELATÍV többséggel elsöprő győzelmeket aratott Orbán, aminél többre egyetlen politikus se vágyik.

Trump is megnyalna mind a húsz ujját, ha legközelebbi választáson ennyivel több szavazatot szerezne, mint a versenytársa.
Dzsínom Dzsánom, dzsanázod? 2019.09.22 18:26:56
@Platonica: persze, amit most írsz, azzal maximálisan egyetértek.
A korábbi, idézett javaslatodra írtam, hogy Golfon alighanem már az se segít, ha tesz érte.
Bár, ahogy te is írod, ügyes behazasodassal még akár kifoghat magának egy csinos nyolcvan körüli hajadont. :)
Dzsínom Dzsánom, dzsanázod? 2019.09.23 21:44:32
@nyuszigonosz: talán arról van szó, hogy a kérdés kicsit bonyolultabb, minthogy kell-e vízum vagy sem. Ezért annyiféle rangsort lehet készíteni, amennyit csak akarunk.
A " kell" és "nem kell" között még vagy húszféle lehetőség van: Previsa, Visa on arrival, eVisa; ezek mindegyike 15 Napra, 30 napra, 90 napra, stb...

Szóval, aki a szabadságát rendszeresen mongóliai, pakisztáni, lesothoi vagy namíbiai bícseken akarja tölteni, az feltétlenül a német útlevélre hajtson.
Aki viszont Sierra Leoneba vagy Nigeriaba jár hétvégi shoppingra, az sokkal jobban jár a magyar útlevéllel.
Az összes többi észre se fogja venni, hogy magyar vagy német útlevele van-e.
Részletek (nagyjából bármely útlevelek összehasonlításhoz):
www.passportindex.org/comparebyPassport.php?p1=de&p2=hu&fl=&s=yes