Adatok
whateveritis
77 bejegyzést írt és 153 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
Pártunk és Kormányunk úgy határozott, hogy a salakszentmotorosi cukrászdát üzemeltető Cuki2000 Bt. vezetője, Ödön, alkalmasabb megítélni azt, hogy az alkalmazottaiknak kötelezővé kéne-e tenni az oltást, mint az egészségügyi kormányzat, a tisztifőorvos, vagy az egyéb, állami pénzen celebkedő kórházi…..
Szerencsére a blogolás elég szabadon értelemezett műfaj ahhoz, hogy magyarázkodással kezdjek egy bejegyzést. Az elmúlt héten legalább 6 posztkezdeményt kukáztam végül, mert publikálás előtt arra jutottam, - sokszori átolvasás után - hogy ezek inkább amolyan kampány-ventilálások voltak, és mindössze…..
whateveritis
2021.10.21 17:11:16
@Frady Endre:
Én egyelőre a PirosAranyIfjak meg a Parizer Platform ötletekig jutottam, de a fejemben lévő marketing osztály még dolgozik a problémán, mert ezeket végül lehúztam a listáról, nem elég mélyrehatóak :) Egyik ismerősöm azt mondta, hogy Kohnzervatív frakció, de az meg nagyon antiszemita lenne, szóval az se nyert. :\
Én egyelőre a PirosAranyIfjak meg a Parizer Platform ötletekig jutottam, de a fejemben lévő marketing osztály még dolgozik a problémán, mert ezeket végül lehúztam a listáról, nem elég mélyrehatóak :) Egyik ismerősöm azt mondta, hogy Kohnzervatív frakció, de az meg nagyon antiszemita lenne, szóval az se nyert. :\
whateveritis
2021.10.21 17:35:17
@Kivlov:
Hát a DK szerintem nem is fogja. Viszont ha például a Kutyapárt vagy a Mi Hazánk (akiket én aztán tényleg nem tartok sokra, de logikusan nekik is meg kéne egy ilyet szavazni) bekerül a Parlamentbe, akkor ők pótolhatják ezeket a kieső szavazatokat.
Mindenesetre ha a Feri nagyon pattog (ahogy már tette a magyarázkodó videójában), akkor őszintén remélem, hogy végre elégeti a népharag, rajtam nem fog múlni. Rohadt nagy tehertétel ő az egész országnak, nagyon ideje volna már, hogy halálra igya magát, vagy csak eltakarodjon nyugdíjba a Kajmán-szigetekre
Hát a DK szerintem nem is fogja. Viszont ha például a Kutyapárt vagy a Mi Hazánk (akiket én aztán tényleg nem tartok sokra, de logikusan nekik is meg kéne egy ilyet szavazni) bekerül a Parlamentbe, akkor ők pótolhatják ezeket a kieső szavazatokat.
Mindenesetre ha a Feri nagyon pattog (ahogy már tette a magyarázkodó videójában), akkor őszintén remélem, hogy végre elégeti a népharag, rajtam nem fog múlni. Rohadt nagy tehertétel ő az egész országnak, nagyon ideje volna már, hogy halálra igya magát, vagy csak eltakarodjon nyugdíjba a Kajmán-szigetekre
Írhatnékom támadt, viszont a politikától (vagy hát bizonyos részeitől) eléggé megcsömörlöttem, szóval még egy pár napig kerülni fogom ezt a témát minden bizonnyal, úgyhogy arra gondoltam, megosztok pár "üzleti titkot" azzal kapcsolatban, hogyan szoktam jelölteket interjúztatni, milyen…..
Megpróbálom felölteni az elemzői bohócsipkát (nehogy már csak az írhassa meg a tévképzeteit és tévedéseit, akit valamelyik közvéleménykutató foglalkoztat), és mondani valami okosat erről az előválasztásról. Azért mertem egyáltalán a poszt megírására vetemedni, mert - legnagyobb meglepetésemre - nem…..
whateveritis
2021.10.05 21:03:00
@eloi:
Kicsit vonakodva ülök fel erre a vonatra, mert nem akarok olajat önteni a tűzre, és valószínűleg ezzel már átlépem a "bashing" határt, DE... :D
A DK is zászlajára tűzte, hogy így-úgy szabad piac, tulajdonképpen a Fidesz jelenlegi nemzetközi nagycégeknek kedvező támogatási rendszeréhez nem nyúlna hozzá. Amikor a tanárok és ápolók béremelése előkerült, mint téma, akkor a jelöltjeik (mert ugye nem csak Klára van ebben a pártban) rendre azt mondogatták, hogy nem ígérnek semmit. Az egyetlen dolog, amit ténylegesen ígértek, az egy egyszeri, 150ezer forintos osztogatás a nyugdíjasoknak, illetve a nyugdíjak számításának megváltoztatása. A nagytőkének kedvező, egyszeri juttatásokkal operáló gazdaságpolitikát, ami a szociális alrendszereket kb. érintetlenül hagyja, neoliberális gazdaságpolitikának hívják, ami a legmesszebb áll a szociáldemokratától.
De ha már milliárdok. Igen, valszeg a DK-ban fel se merül, hogy leváltsák azt, aki köré épül a párt, no meg aki a pénzt adja. Viszont róla legalább nagyjából tudjuk, honnan van a lóvé, meg hogy miből kampányolnak. Piroska néni intézett neki jó bulikat a privatizáció alatt, meg az Altus jókat bizniszelt az Energollal (meg is van az összefonódás Pintér Sándorral). Legalább Gyurcsányék tartják magukat ahhoz a pökhendi megszólaláshoz, hogy "Nincs tévéje? Hát vegyen magának", így van ő a párttal is.
Akiről viszont kurvára nem tudom, honnan van heti 30-50-80 milliója kampányolni hónapokon keresztül, az Karácsony Gergely. Miből? Miért cserébe? Egy embert egész biztosan tudok, aki pontosan tudja, honnan futja minderre, az pedig Orbán Viktor. Ezért is nagy faszság Karácsonyt állva hagyni a versenyben.
Még egy gondolat a leválthatatlanságról és a "ki kinek az embere" témához: ha 2022-ben a Fidesz listavezetőjét Lévai Anikónak hívnák, akkor a DK-s nyuggerkommandó mellette is ilyen véresszájúan szólalna fel, hogy "dehát ő nem a Zorbán embere!!"?
Kicsit vonakodva ülök fel erre a vonatra, mert nem akarok olajat önteni a tűzre, és valószínűleg ezzel már átlépem a "bashing" határt, DE... :D
A DK is zászlajára tűzte, hogy így-úgy szabad piac, tulajdonképpen a Fidesz jelenlegi nemzetközi nagycégeknek kedvező támogatási rendszeréhez nem nyúlna hozzá. Amikor a tanárok és ápolók béremelése előkerült, mint téma, akkor a jelöltjeik (mert ugye nem csak Klára van ebben a pártban) rendre azt mondogatták, hogy nem ígérnek semmit. Az egyetlen dolog, amit ténylegesen ígértek, az egy egyszeri, 150ezer forintos osztogatás a nyugdíjasoknak, illetve a nyugdíjak számításának megváltoztatása. A nagytőkének kedvező, egyszeri juttatásokkal operáló gazdaságpolitikát, ami a szociális alrendszereket kb. érintetlenül hagyja, neoliberális gazdaságpolitikának hívják, ami a legmesszebb áll a szociáldemokratától.
De ha már milliárdok. Igen, valszeg a DK-ban fel se merül, hogy leváltsák azt, aki köré épül a párt, no meg aki a pénzt adja. Viszont róla legalább nagyjából tudjuk, honnan van a lóvé, meg hogy miből kampányolnak. Piroska néni intézett neki jó bulikat a privatizáció alatt, meg az Altus jókat bizniszelt az Energollal (meg is van az összefonódás Pintér Sándorral). Legalább Gyurcsányék tartják magukat ahhoz a pökhendi megszólaláshoz, hogy "Nincs tévéje? Hát vegyen magának", így van ő a párttal is.
Akiről viszont kurvára nem tudom, honnan van heti 30-50-80 milliója kampányolni hónapokon keresztül, az Karácsony Gergely. Miből? Miért cserébe? Egy embert egész biztosan tudok, aki pontosan tudja, honnan futja minderre, az pedig Orbán Viktor. Ezért is nagy faszság Karácsonyt állva hagyni a versenyben.
Még egy gondolat a leválthatatlanságról és a "ki kinek az embere" témához: ha 2022-ben a Fidesz listavezetőjét Lévai Anikónak hívnák, akkor a DK-s nyuggerkommandó mellette is ilyen véresszájúan szólalna fel, hogy "dehát ő nem a Zorbán embere!!"?
whateveritis
2021.10.05 21:45:07
@eloi:
Én egyébként notórius Kutyapárt-szavazó vagyok. Illetve félig. Mivel én a 7. kerületben lakom, de nem jelentkezhetek be az albérletembe, és anyámhoz vagyok bejelentve, ezért helyi szinten mindig arra szavazok, akire ő, elvégre ő él abban a kerületben, mit szóljak bele alapon, neki kell vele együttélni.
Én most csak MZP miatt vettem részt az előválasztáson. Nem azért, mert jobboldali lennék, én alapvetően a társadalmi igazságosságban hiszek (már nem ilyen kriptokommunista módon, csak annyira, hogy szerintem a tisztességes verseny akkor jöhet létre, ha mindenki azonos rajtvonalról indul). Nyilván mivel utóbbit senki nem képviselte még hitelesen, ezért nem is szavaztam le ezekre az alibiző majmokra, akik ugyan szövegelnek erről, de hát pontosan látom, hogy kamu az egész. Sok kritikám van a jobboldali gazdaságpolitikával kapcsolatban, viszont egy olyan rendszer, ahol azt mondják, hogy nem támogatnak semmivel (nem vagyok családos), teljesítsek jól a munkámban, és akkor meg fogok élni, az számomra egyáltalán nem élhetetlen, sőt, kifejezetten felívelő karriert tudhatok a magaménak, amit most sajnos a vírus és a már említett politikai alapú megkülönböztetés akadályoz, ráadásul olyan emberek hajtják ezt végre, akik totál érdemtelenül jutottak hozzá a javaikhoz, jelesül a szakmámban lévő cégek igen nagy hányadához. Ha ez nem lenne, én valószínűleg akkor se lennék Fidesz-szavazó, de ha ők nyernek a választáson, akkor kb. legyintek, és azt mondom, hogy oké, az emberek többsége most velük értett egyet, na bumm. Ez lenne igazából a fontos, hogy tiszteljük egymást annyira (főleg a parlamentben ülő döntéshozók), hogy attól még, hogy valakinek eltér a véleménye, még nem lesz tőle gonosz vagy ellenség, és hogy nekik is élniük kell valahogy ebben az országban, ha már itt vannak. És akkor nem kell családoknak, barátságoknak szétszakadni csak azért, mert nem ugyanarra szavaznak, hanem max megbeszélik, hogy valamiben nem értenek egyet. Tök oké, hogy a választások közeledtével mindenkiben kicsit feljebb van ez a dolog tekerve, csak olyan rossz, hogy az egész életünk erről kell, hogy szóljon.
De tényleg nagyon köszönöm a válaszaidat, és az együttérzésedet. Örülök ezeknek a beszélgetéseknek, mert így nekem is van lehetőségem elmondani, hogy senkinek az ellehetetlenülését nem kívánom a szavazatommal, csak a sajátomat szeretném megszüntetni.
Én egyébként notórius Kutyapárt-szavazó vagyok. Illetve félig. Mivel én a 7. kerületben lakom, de nem jelentkezhetek be az albérletembe, és anyámhoz vagyok bejelentve, ezért helyi szinten mindig arra szavazok, akire ő, elvégre ő él abban a kerületben, mit szóljak bele alapon, neki kell vele együttélni.
Én most csak MZP miatt vettem részt az előválasztáson. Nem azért, mert jobboldali lennék, én alapvetően a társadalmi igazságosságban hiszek (már nem ilyen kriptokommunista módon, csak annyira, hogy szerintem a tisztességes verseny akkor jöhet létre, ha mindenki azonos rajtvonalról indul). Nyilván mivel utóbbit senki nem képviselte még hitelesen, ezért nem is szavaztam le ezekre az alibiző majmokra, akik ugyan szövegelnek erről, de hát pontosan látom, hogy kamu az egész. Sok kritikám van a jobboldali gazdaságpolitikával kapcsolatban, viszont egy olyan rendszer, ahol azt mondják, hogy nem támogatnak semmivel (nem vagyok családos), teljesítsek jól a munkámban, és akkor meg fogok élni, az számomra egyáltalán nem élhetetlen, sőt, kifejezetten felívelő karriert tudhatok a magaménak, amit most sajnos a vírus és a már említett politikai alapú megkülönböztetés akadályoz, ráadásul olyan emberek hajtják ezt végre, akik totál érdemtelenül jutottak hozzá a javaikhoz, jelesül a szakmámban lévő cégek igen nagy hányadához. Ha ez nem lenne, én valószínűleg akkor se lennék Fidesz-szavazó, de ha ők nyernek a választáson, akkor kb. legyintek, és azt mondom, hogy oké, az emberek többsége most velük értett egyet, na bumm. Ez lenne igazából a fontos, hogy tiszteljük egymást annyira (főleg a parlamentben ülő döntéshozók), hogy attól még, hogy valakinek eltér a véleménye, még nem lesz tőle gonosz vagy ellenség, és hogy nekik is élniük kell valahogy ebben az országban, ha már itt vannak. És akkor nem kell családoknak, barátságoknak szétszakadni csak azért, mert nem ugyanarra szavaznak, hanem max megbeszélik, hogy valamiben nem értenek egyet. Tök oké, hogy a választások közeledtével mindenkiben kicsit feljebb van ez a dolog tekerve, csak olyan rossz, hogy az egész életünk erről kell, hogy szóljon.
De tényleg nagyon köszönöm a válaszaidat, és az együttérzésedet. Örülök ezeknek a beszélgetéseknek, mert így nekem is van lehetőségem elmondani, hogy senkinek az ellehetetlenülését nem kívánom a szavazatommal, csak a sajátomat szeretném megszüntetni.
whateveritis
2021.10.05 22:25:27
@eloi:
Ilyet 2021-ben már nem illik mondani, de ha a Fidesz felsorakoztat egy Varga Judit vezette MILF-kommandót a 22-es választásra, már én is gondban leszek a szavazófülkében. :D Ez tudom, hogy tiszteletlenség, de na.
Ezekbe a támogatói csoportokba nem merek belépni, mert a maradék hitemet is elveszíteném az emberiségben... :)
Kicsit komolyabbra fordítva: én ezt a "kell egy női miniszterelnök" valamit nem igazán tudom befogadni. Én az alkalmasságban hiszek, ami pont annyira lehet meg egy nőben, mint egy férfiban. Vagy ha csak az számít, hogy nő legyen, akkor jelölhették volna Kálmán Olgát is. Amikor ezt felvetem a DK-soknak, olyankor meg elmondják, hogy dehát a Klárának van már politikai rutinja meg nemzetközi tapasztalata, én meg visszakérdezek, hogy akkor mégis az alkalmasság számít? :D Zavaros ez nekem.
Amikor én interjúztatok egy-egy állásra, sose foglalkozom azzal, hogy milyen nemű a jelentkező. Volt olyan az egyik munkahelyemen, hogy a részlegemen 20 főből 13 nő volt (szállodaiparban ez nem ritka, ott az egész szakmában ilyen a nemek aránya), és amikor az egyikük felmondott, presszionált a főnököm, hogy fiút vegyek fel a helyére, de mondtam neki, hogy azt fogom felvenni, aki el tudja látni a munkát. Szóval ez fordítva is működik.
Ilyet 2021-ben már nem illik mondani, de ha a Fidesz felsorakoztat egy Varga Judit vezette MILF-kommandót a 22-es választásra, már én is gondban leszek a szavazófülkében. :D Ez tudom, hogy tiszteletlenség, de na.
Ezekbe a támogatói csoportokba nem merek belépni, mert a maradék hitemet is elveszíteném az emberiségben... :)
Kicsit komolyabbra fordítva: én ezt a "kell egy női miniszterelnök" valamit nem igazán tudom befogadni. Én az alkalmasságban hiszek, ami pont annyira lehet meg egy nőben, mint egy férfiban. Vagy ha csak az számít, hogy nő legyen, akkor jelölhették volna Kálmán Olgát is. Amikor ezt felvetem a DK-soknak, olyankor meg elmondják, hogy dehát a Klárának van már politikai rutinja meg nemzetközi tapasztalata, én meg visszakérdezek, hogy akkor mégis az alkalmasság számít? :D Zavaros ez nekem.
Amikor én interjúztatok egy-egy állásra, sose foglalkozom azzal, hogy milyen nemű a jelentkező. Volt olyan az egyik munkahelyemen, hogy a részlegemen 20 főből 13 nő volt (szállodaiparban ez nem ritka, ott az egész szakmában ilyen a nemek aránya), és amikor az egyikük felmondott, presszionált a főnököm, hogy fiút vegyek fel a helyére, de mondtam neki, hogy azt fogom felvenni, aki el tudja látni a munkát. Szóval ez fordítva is működik.
2021.10.05. Karácsony Gergely lemondott az ellenzéki miniszterelnök-jelöltségről. A lemondást Áder János köztársasági elnök elfogadta, Karácsony helyére Kövér László érkezik, aki 9 évig töltheti majd be a pozíciót. (MTI)
(Utóirat: Gergő, itt a villamos!)..
Kezdjük ott, több, mint egy évtizedről beszélünk, tehát bármilyen hatások értek volna ebben az időben, az formálta volna annyira a véleményemet a politikáról és a közös ügyeinkről, hogy sok dologban lényegesen mást gondoljak, mint 12 évvel ezelőtt.
Amitől mégis sajátos ez a közel 12 év, hogy…..
whateveritis
2021.09.16 23:35:22
@Vén motoros:
Köszönöm a válaszod. Ennyi személyes kérdés amúgy még bőven belefér, egyébként a szállodaiparban dolgozom, legutóbbi pozíciómban igazgatóhelyettes voltam, illetve egy-két tanácsadói/konzultációs munkám volt még a klasszik havi fizus melókon kívül.
Szóval a kérdésedre válaszolva: egy olyan iparágnak vagyok a dolgozója, ahol a villanymérnökhöz hasonlóan, semmi jelentősége nem kéne, hogy legyen a politikának, mégis van. Természetesen a járvány is brutálisan megtépázta az iparágat, ami tovább rontott ezen a helyzeten. Nem vagyok és soha nem is voltam politikai kinevezett, se párttag, de még értelmiségi se, kínosan ügyeltem arra, hogy minden ilyentől távol maradjak, nem vagyok megmondóember se, csak egy random állampolgár. Ráadásul ez nem is egy olyan munka vagy munkakör, amiben bármilyen módon szerepet játszana az, hogy milyen politikai nézeteim vannak, meg a szállodai környezet nem is olyan, ahol ez napi szinten előkerül (sőt, vendégekkel szemben kifejezetten kerülendő téma).
Folytatva a válaszomat, sajnos jelenleg az a gyakorlat a szakmában, hogy egy közpénzen felhízlalt réteg masszívan elkezdte felvásárolni a szállodaipart, és mint azt említettem, politikai alapon rekesztenek ki a szakma igen nagy részéből embereket. (Erről korábban írtam egy nagyon hosszú posztot, ha esetleg érdekel) Ezt tovább súlyosbítja az, hogy a nem kormányközeli tulajdonban lévő szállodák (Budapesten már alig van olyan, amiben nincs valami összefonódás) se feltétlen merik alkalmazni a "nem barát"okat, mert félnek, hogy akkor nem kapnak támogatást.
Azt fontos kihangsúlyoznom, hogy a nyilvános profiljaimon nem végzek masszív politikai véleménykifejtést, évek óta nem oszottam meg szinte semmit, csak egy-két zenét, illetve cikkeket/mémeket lájkolok be, ha érdekesnek vagy viccesnek tartom őket.
Szóval, én nem azt szeretném, ha bárki a hónom alá nyúlna, én büszke vagyok arra, hogy soha senkinek nem voltam a haverja/kedvence/protezsáltja, és ennek ellenére egy (mostanáig) felívelő karriert tudhatok magam mögött, aminek az eredményessége mellett objektív számokkal tudok érvelni. Nem bánom azt se, hogy szinte mindegyik felettesem vonakodva kezdett el velem dolgozni, mert rá voltak kényszerülve, hogy a hozzáértésem és ne a szimpátia miatt válasszanak engem az adott állás betöltésére. Én alapvetően annyit szeretnék, ha mindenféle politikai felhang nélkül ezt a munkámat folytathatnám, mert nekem ez az életem, és amúgy nagyon szeretem, amit csinálok.
Úgyhogy (elvileg) nem politikai állásom van, ellenzéki agitátor se vagyok (legalább annyi kritikám van velük szemben is, mint a kormánnyal), és annyit szeretnék csak, ha a teljesítményem alapján ítélnének meg. Tudom, hogy ott a külföld, de igazából én nem akarom a hazámat elhagyni. Volt már párszor, hogy megkerestek külföldi cégtől, hogy igazoljak le hozzájuk, és nagyon nagy harcokat folytattam magamban, de végül azt a döntést hoztam, hogy inkább megküzdök azért, hogy itthon élhessek valami elfogadható módon.
És egyébként azt is tudom, hogy ha véletlenül a jelenlegi ellenzék alapítana kormányt, és elkezdenék a saját klientúrájukkal feltölteni a gazdaságot, semmi garancia nincs rá, hogy nem rekesztenének ki ugyanígy, mert azzal, aki hatalomban van, én mindig kritikus leszek. Ez viszont nem hiszem, hogy bármilyen szinten befolyásolja azt, hogy mennyire tudok egy létesítményt üzemeltetni, vagy jó árstratégiát találok-e ki a cégnek, és ütőképes csapatokat állítok-e össze.
Köszönöm a válaszod. Ennyi személyes kérdés amúgy még bőven belefér, egyébként a szállodaiparban dolgozom, legutóbbi pozíciómban igazgatóhelyettes voltam, illetve egy-két tanácsadói/konzultációs munkám volt még a klasszik havi fizus melókon kívül.
Szóval a kérdésedre válaszolva: egy olyan iparágnak vagyok a dolgozója, ahol a villanymérnökhöz hasonlóan, semmi jelentősége nem kéne, hogy legyen a politikának, mégis van. Természetesen a járvány is brutálisan megtépázta az iparágat, ami tovább rontott ezen a helyzeten. Nem vagyok és soha nem is voltam politikai kinevezett, se párttag, de még értelmiségi se, kínosan ügyeltem arra, hogy minden ilyentől távol maradjak, nem vagyok megmondóember se, csak egy random állampolgár. Ráadásul ez nem is egy olyan munka vagy munkakör, amiben bármilyen módon szerepet játszana az, hogy milyen politikai nézeteim vannak, meg a szállodai környezet nem is olyan, ahol ez napi szinten előkerül (sőt, vendégekkel szemben kifejezetten kerülendő téma).
Folytatva a válaszomat, sajnos jelenleg az a gyakorlat a szakmában, hogy egy közpénzen felhízlalt réteg masszívan elkezdte felvásárolni a szállodaipart, és mint azt említettem, politikai alapon rekesztenek ki a szakma igen nagy részéből embereket. (Erről korábban írtam egy nagyon hosszú posztot, ha esetleg érdekel) Ezt tovább súlyosbítja az, hogy a nem kormányközeli tulajdonban lévő szállodák (Budapesten már alig van olyan, amiben nincs valami összefonódás) se feltétlen merik alkalmazni a "nem barát"okat, mert félnek, hogy akkor nem kapnak támogatást.
Azt fontos kihangsúlyoznom, hogy a nyilvános profiljaimon nem végzek masszív politikai véleménykifejtést, évek óta nem oszottam meg szinte semmit, csak egy-két zenét, illetve cikkeket/mémeket lájkolok be, ha érdekesnek vagy viccesnek tartom őket.
Szóval, én nem azt szeretném, ha bárki a hónom alá nyúlna, én büszke vagyok arra, hogy soha senkinek nem voltam a haverja/kedvence/protezsáltja, és ennek ellenére egy (mostanáig) felívelő karriert tudhatok magam mögött, aminek az eredményessége mellett objektív számokkal tudok érvelni. Nem bánom azt se, hogy szinte mindegyik felettesem vonakodva kezdett el velem dolgozni, mert rá voltak kényszerülve, hogy a hozzáértésem és ne a szimpátia miatt válasszanak engem az adott állás betöltésére. Én alapvetően annyit szeretnék, ha mindenféle politikai felhang nélkül ezt a munkámat folytathatnám, mert nekem ez az életem, és amúgy nagyon szeretem, amit csinálok.
Úgyhogy (elvileg) nem politikai állásom van, ellenzéki agitátor se vagyok (legalább annyi kritikám van velük szemben is, mint a kormánnyal), és annyit szeretnék csak, ha a teljesítményem alapján ítélnének meg. Tudom, hogy ott a külföld, de igazából én nem akarom a hazámat elhagyni. Volt már párszor, hogy megkerestek külföldi cégtől, hogy igazoljak le hozzájuk, és nagyon nagy harcokat folytattam magamban, de végül azt a döntést hoztam, hogy inkább megküzdök azért, hogy itthon élhessek valami elfogadható módon.
És egyébként azt is tudom, hogy ha véletlenül a jelenlegi ellenzék alapítana kormányt, és elkezdenék a saját klientúrájukkal feltölteni a gazdaságot, semmi garancia nincs rá, hogy nem rekesztenének ki ugyanígy, mert azzal, aki hatalomban van, én mindig kritikus leszek. Ez viszont nem hiszem, hogy bármilyen szinten befolyásolja azt, hogy mennyire tudok egy létesítményt üzemeltetni, vagy jó árstratégiát találok-e ki a cégnek, és ütőképes csapatokat állítok-e össze.
whateveritis
2021.09.17 00:01:01
@Vén motoros:
Igen, mondhatjuk, bár szerintem egyáltalán nincs bioritmusom, illetve csak akkor van, ha magamra kényszerítem. Szerintem akkor volt a legkiegyensúlyozottabb az életem, amikor 3 műszakban dolgoztam.
Nem tartozom egyébként az optimisták táborába, mert úgy látom, hogy egyelőre túl nagy elvárás az a mindenkori állam felé, hogy bármilyen problémát megoldjon, viszont ezt a mostani felállást, amiben a gazdasági ágazatokat ilyen módon uralják le és korlátozzák a versenyt, nagyon helytelenítem. Én az éppen aktuális feletteseimnek is mindig azt szoktam mondani, hogy hozzá vagyok szokva a küzdelemhez, és nem is várom el, hogy segítséget nyújtsanak, egyedül annyit kérek, hogy hagyjanak dolgozni, és akkor megoldok mindent. Ez általában be is jön. Szóval ne segítsenek, csak ne akadályozzanak, főleg ne ilyen módon.
Viszont köszönöm a válaszaidat, mert így volt alkalmam kifejteni, hogy én tényleg nem akarom senki szuverenitását támadni/kétségbe vonni, igazából csak a sajátomat szeretném visszanyerni tisztességes verseny útján.
Igen, mondhatjuk, bár szerintem egyáltalán nincs bioritmusom, illetve csak akkor van, ha magamra kényszerítem. Szerintem akkor volt a legkiegyensúlyozottabb az életem, amikor 3 műszakban dolgoztam.
Nem tartozom egyébként az optimisták táborába, mert úgy látom, hogy egyelőre túl nagy elvárás az a mindenkori állam felé, hogy bármilyen problémát megoldjon, viszont ezt a mostani felállást, amiben a gazdasági ágazatokat ilyen módon uralják le és korlátozzák a versenyt, nagyon helytelenítem. Én az éppen aktuális feletteseimnek is mindig azt szoktam mondani, hogy hozzá vagyok szokva a küzdelemhez, és nem is várom el, hogy segítséget nyújtsanak, egyedül annyit kérek, hogy hagyjanak dolgozni, és akkor megoldok mindent. Ez általában be is jön. Szóval ne segítsenek, csak ne akadályozzanak, főleg ne ilyen módon.
Viszont köszönöm a válaszaidat, mert így volt alkalmam kifejteni, hogy én tényleg nem akarom senki szuverenitását támadni/kétségbe vonni, igazából csak a sajátomat szeretném visszanyerni tisztességes verseny útján.
whateveritis
2021.10.04 19:01:16
@zord íjász:
Nagyon köszönöm ezt a pozitív visszajelzést! Illetve a szállodás poszt elolvasásáért külön köszönet, azok állnak hozzám a legközelebb, meg azokon is dolgozom a legtöbbet, örülök, hogy érdekesnek találtad. :)
A minimalista "stílus" az részben direkt van, de lehet, hogy megfogadom a tanácsodat, és megpróbálkozom legalább egy fejléccel. Egyszer egyébként elkezdtem keresgélni, sőt, még talán szerkesztgettem is Photoshopban, de aztán valahogy nem éreztem, hogy passzol. Szerintem azt tudom vállalni, hogy nekifutok mégegyszer :)
Egy hülye kérdést engedj meg: a kigyűjtött/csoportosított bejegyzéseket melyik funkcióval tudnám oldalra kitenni? Vagy azt külön kéne valahogy megcsinálni?
Még egyszer köszönöm a visszajelzést, és a válaszod!
Nagyon köszönöm ezt a pozitív visszajelzést! Illetve a szállodás poszt elolvasásáért külön köszönet, azok állnak hozzám a legközelebb, meg azokon is dolgozom a legtöbbet, örülök, hogy érdekesnek találtad. :)
A minimalista "stílus" az részben direkt van, de lehet, hogy megfogadom a tanácsodat, és megpróbálkozom legalább egy fejléccel. Egyszer egyébként elkezdtem keresgélni, sőt, még talán szerkesztgettem is Photoshopban, de aztán valahogy nem éreztem, hogy passzol. Szerintem azt tudom vállalni, hogy nekifutok mégegyszer :)
Egy hülye kérdést engedj meg: a kigyűjtött/csoportosított bejegyzéseket melyik funkcióval tudnám oldalra kitenni? Vagy azt külön kéne valahogy megcsinálni?
Még egyszer köszönöm a visszajelzést, és a válaszod!
Ritkán ugrok neki ennyire aktuális témáknak, mert általában úgy vagyok vele, hogy "kezdeti feldolgozottságban" bőven akadnak, akik ezerszer ügyesebben és felkészültebben tudják az adott témát megfogni, aztán utólag megnézem, hogy szerintem kimaradt-e valami számomra fontos eleme a diskurzusnak, és…..
Sokáig kellett arra várni, hogy a fővárosi vendéglátó-szállodaipar problémái, még ha kissé halkan is, beszivárogjanak a nyilvánosságba. Egy nagyon súlyos, gyakorlatilag önerőből kezelhetetlen válság kellett hozzá, hogy megnyisson olyan témákat, amiket a szakma, illetve a hozzá kapcsolható tágabb…..
readmylife
Szállodai történetek - Rosszul választott ajtó, többtízmilliós veszteség
2021.07.01 13:53:15
A házban, ahol lakom, valamelyik lakásban felújítást végeznek, és meghallottam, ahogy egyik nap azon szitkozódnak a kivitelezők, hogy rossz méretű az ajtó, és nem tudják betenni. Erről eszembe jutott egy történet, amivel az egyik munkám során találkoztam, és tökéletesen bemutatja, milyen az, illetve…..
Jártatok már úgy, hogy valamilyen közösségi oldalon megjelenő hirdetés hatására elcsábultatok, mert valami jól kinéző dolgot kínáltak viszonylag olcsón, megrendeltétek, majd mikor megérkezett és kibontottátok a csomagot, valami silány minőségű, promóképpel legfeljebb távolról összetéveszthető szar…..
Nem kici, nem ócó', de öccá' (milliárd)!
Igen, tudom, rossz poén, de gondoltam, magamra haragítom a teljes politikai palettát. Szóval van ez a Fudan Egyetem történet, amiről már mindenki elmondott mindent, és annak az ellenkezőjét is. Instán követek valakit, aki ezen az egyetemen szerzett diplomát,…..
Mikor elkezdem a bejegyzést, még arról sem sikerült teljesen meggyőzni magam, hogy ez-e a megfelelő kérdés. Megannyi, hol egyszerű - vagy éppen leegyszerűsítő - megállapítások, hol egészen a makrogazdaságig kiterjedő fejtegetések léteznek erre, és egyáltalán nem biztos, hogy amit én gondolok erről,…..
whateveritis
2021.05.23 21:05:01
@fkv.115:
Ez a kérdés sokszor felmerül, de hadd vitatkozzak magával a kérdéssel.
A szállodaipar egy piacról működő, profitorientált ágazat (nyilván nem Mészáros és Tiborcz lopott pénzen vásárolt szállodáiról beszélek itt). Én itt amellett érvelek (és igyekszem az ellenérveket is ismertetni), hogy aki a saját befektetett tőkéjéből, tehát a vállalkozásából szeretné a legtöbbet kihozni, az ne spóroljon az alkalmazottain. Tehát az ő bérezésükről az adott cég tulajdonosa határoz, nyilván a piaci realitások erejéig.
A tanárok és az ápolók állami alkalmazásban állnak, közfeladatot látnak el (bár nem biztos, hogy ez a korrekt jogi megnevezése), tehát nem profitorientált a tevékenységük, ezáltal csak közvetett kapcsolatban állnak a gazdasággal. Tehát az ő bérezésükről a közfoglalkoztatottakról szóló törvényben határoz az országgyűlés, és nem a piaci viszonyok szerint, hanem az államháztartás figyelembe vételével.
A verseny-, illetve az állami szféra alma és körte, és a bérek emelése sem "vagy-vagy" alapon működik. Ha (többek közt) a szállodaipar jobban működik, sok bevételt termelt, és többet adózik, akkor egyébként az államháztartásnak is több pénze van adott esetben közalkalmazotti béreket emelni, bár jelenleg ehhez nincs meg a kellő politikai akarat.
Én azért a szállodások béréről írok, mert ebben az iparágban dolgozom, és erről tudok hitelesen nyilatkozni. Ettől még alacsonynak tartom a béreiket, de nem tudok erről olyat írni, amit ne írt volna már meg más ezerszer jobban, sima demagógiának hatna (akárcsak a versenyszférával való összevetésük). A szállodás posztokban - érintettségem okán - meg talán van esélyem olyan nézőpontokat megjeleníteni, ami az olvasóim számára érdekes lehet.
Ez a kérdés sokszor felmerül, de hadd vitatkozzak magával a kérdéssel.
A szállodaipar egy piacról működő, profitorientált ágazat (nyilván nem Mészáros és Tiborcz lopott pénzen vásárolt szállodáiról beszélek itt). Én itt amellett érvelek (és igyekszem az ellenérveket is ismertetni), hogy aki a saját befektetett tőkéjéből, tehát a vállalkozásából szeretné a legtöbbet kihozni, az ne spóroljon az alkalmazottain. Tehát az ő bérezésükről az adott cég tulajdonosa határoz, nyilván a piaci realitások erejéig.
A tanárok és az ápolók állami alkalmazásban állnak, közfeladatot látnak el (bár nem biztos, hogy ez a korrekt jogi megnevezése), tehát nem profitorientált a tevékenységük, ezáltal csak közvetett kapcsolatban állnak a gazdasággal. Tehát az ő bérezésükről a közfoglalkoztatottakról szóló törvényben határoz az országgyűlés, és nem a piaci viszonyok szerint, hanem az államháztartás figyelembe vételével.
A verseny-, illetve az állami szféra alma és körte, és a bérek emelése sem "vagy-vagy" alapon működik. Ha (többek közt) a szállodaipar jobban működik, sok bevételt termelt, és többet adózik, akkor egyébként az államháztartásnak is több pénze van adott esetben közalkalmazotti béreket emelni, bár jelenleg ehhez nincs meg a kellő politikai akarat.
Én azért a szállodások béréről írok, mert ebben az iparágban dolgozom, és erről tudok hitelesen nyilatkozni. Ettől még alacsonynak tartom a béreiket, de nem tudok erről olyat írni, amit ne írt volna már meg más ezerszer jobban, sima demagógiának hatna (akárcsak a versenyszférával való összevetésük). A szállodás posztokban - érintettségem okán - meg talán van esélyem olyan nézőpontokat megjeleníteni, ami az olvasóim számára érdekes lehet.
Már régóta szerettem volna valamit firkálni az álláskeresésről, illetve arról, hogy a legutóbbi állásvadász hadjáratom óta milyen változásokat vélek felfedezni, viszont mivel a járvány annyira kilátástalanná tett mindent, bennem meg ez olyan szorongást keltett, hogy inkább csak egy-egy bekezdésben…..
Mielőtt belemennénk a konkrét vitába, és az ott megvitatott pontokba, muszáj valamivel messzebbről elindulnunk, hogy ezt az eseményt megfelelően el tudjuk helyezni a világban. Szomorú, de azzal a mondattal kell kezdeni az elemzést, hogy "Magyarországon volt egy vita.". Mindegy, hogy előválasztási,…..
Az a szomorú tapasztalatom, hogy az elmúlt hónapokban egyre több szakmabeli kapitulált a hatalomnak, és kezdték el átrendezni a közösségi oldalaikat annak reményében, hogy még nem kerültek fel egyetlen anti-NER listára sem. Évekre visszamenőleg bejegyzéseket törölnek, láthatatlanná tesznek, leszedik…..
whateveritis
2021.05.12 19:57:39
@DFK:
Nem. Leisztinger Tamás (aki legalább annyira a NER oligarchája, mint az MSZP-jé) kezében sincsenek jó helyen a szállodák, és senki máséban sem, aki nem piaci körülmények közt jut hozzá. Én arról tudok írni, amit a saját szememmel látok, saját bőrömön érzek. A lopásnak nincs színe. Viszont a bejegyzésemben piactorzító folyamatokról írok, aminek feltétele, hogy olyan mennyiségű lopott pénzen épült/felvásárolt szálloda legyen a piacon, hogy azt már torzítani tudja.
Ha mindenki vállalkozna, akinek nem tetszik az alkalmazotti viszony, akkor 10 millió vállalkozó országa lennénk, ahol mindenki ugyanazt a munkát végezné, mint eddig, csak már számlára, nem fizetésre, azt leszámítva, hogy még annyi munkajogi védelme se lenne, mint ma. Ezt hívják neoliberális utópiának.
Nem. Leisztinger Tamás (aki legalább annyira a NER oligarchája, mint az MSZP-jé) kezében sincsenek jó helyen a szállodák, és senki máséban sem, aki nem piaci körülmények közt jut hozzá. Én arról tudok írni, amit a saját szememmel látok, saját bőrömön érzek. A lopásnak nincs színe. Viszont a bejegyzésemben piactorzító folyamatokról írok, aminek feltétele, hogy olyan mennyiségű lopott pénzen épült/felvásárolt szálloda legyen a piacon, hogy azt már torzítani tudja.
Ha mindenki vállalkozna, akinek nem tetszik az alkalmazotti viszony, akkor 10 millió vállalkozó országa lennénk, ahol mindenki ugyanazt a munkát végezné, mint eddig, csak már számlára, nem fizetésre, azt leszámítva, hogy még annyi munkajogi védelme se lenne, mint ma. Ezt hívják neoliberális utópiának.
whateveritis
2021.05.12 20:26:48
@Emmett Brown:
Ez amúgy vegyes. Tényleg van több olyan szereplője is a vendéglátó-szálloda szektornak, akik már évek óta csak ügyeskedéssel tudtak életben maradni, és most őket beszántotta a covid, de sajnos, ahogy írod, sok olyan szereplő is tönkrement vagy iszonyú szar helyzetbe került, akik a válságon kívül amúgy rentábilisan működtek.
A baj azzal van, hogy "megmentésre" fixen azok kerültek, akikről pontosan lehet tudni, hogy piaci körülmények közt nem maradnának életben. És az ő "támogatásuk" nem ér véget a válság után se :\
Ez amúgy vegyes. Tényleg van több olyan szereplője is a vendéglátó-szálloda szektornak, akik már évek óta csak ügyeskedéssel tudtak életben maradni, és most őket beszántotta a covid, de sajnos, ahogy írod, sok olyan szereplő is tönkrement vagy iszonyú szar helyzetbe került, akik a válságon kívül amúgy rentábilisan működtek.
A baj azzal van, hogy "megmentésre" fixen azok kerültek, akikről pontosan lehet tudni, hogy piaci körülmények közt nem maradnának életben. És az ő "támogatásuk" nem ér véget a válság után se :\
whateveritis
2021.05.12 22:45:19
@Rodney_2:
Nem vitatom, hogy az előző korszaknak is megvoltak a maga hibái, bűnei, viszont az már elmúlt. Hatalmas mulasztása a magyar társadalomnak, hogy nem lépett fel hatékonyan ezekkel szemben. Béna közhelyeket fogok puffogtatni, előre is elnézést: Lehet, hogy minden szar volt, viszont azzal már nem lehet mit kezdeni. Részben azért foglalkozom azzal, ami most van, mert - ha ugyan kevés esély is van rá - annál még megvan a lehetőség arra, hogy változtassunk. Szóval a múltból tanulni kell (nem eltanulni), a jelennel meg foglalkozni kell, azért, hogy a jövő jobb legyen. (Remélem, ez egyszer felkerül egy Topjoy kupakra) Amúgy azt teljesen megértem, hogy vannak aggályaid az ellenzékkel kapcsolatban, ha még nem unod az egyébként meglehetősen egysíkú, és néha túlzó mód terjengős mondataimat, akkor engedj meg egy kis önpromót, mert jópár korábbi bejegyzésemben én is megírtam pár kétségem/problémám velük kapcsolatban.
A mindig lehet szarabb dologgal szintén nem tudok vitatkozni, viszont erről nekem mindig az jut eszembe, hogy igen, lehetne rosszabb is, de amúgy lehetne akár jobb is. Ez sajnos szintén nem haladja meg a szerencsesüti bölcsességet, de most csak ennyi megy. Én azt akarom, hogy legyen jobb, függetlenül attól, hogy lehet-e rosszabb vagy sem. :)
A NER előtti idő nagy részében még iskolás voltam, amikor ugyan dolgoztam valamennyit vendéglátásban, de az akkori tájékozottságom életkoromhoz megfelelően elég korlátozott volt, illetve már az is bőven lekötötte a processzorokat, hogy ne ejtsem el a tálcát. :D Ez olyan dolog, amivel nem tudok mit kezdeni, akkor születtem, amikor, szerintem az iparág jelenlegi helyzetébe ettől még tudok hiteles betekintést nyújtani azoknak, akik megtisztelnek a bejegyzéseim elolvasásával. :)
Az is igaz, hogy vendéglátáson kívül elmélyülten semmilyen más iparágban nem dolgoztam. Diákmunkákat végeztem csak más területen, illetve egy rövid ideig szakszövegeket fordítgattam és különórákat tartottam. Úgyhogy abszolút vállalom (sokszor ki is hangsúlyozom a bejegyzéseimben), hogy a vendéglátás-szállodaiparon kívüli dolgokban csak az általános tapasztalataimra és tájékozottságomra tudok hagyatkozni, amikor véleményt mondok.
Köszönöm a biztatást, igyekezni fogok
Nem vitatom, hogy az előző korszaknak is megvoltak a maga hibái, bűnei, viszont az már elmúlt. Hatalmas mulasztása a magyar társadalomnak, hogy nem lépett fel hatékonyan ezekkel szemben. Béna közhelyeket fogok puffogtatni, előre is elnézést: Lehet, hogy minden szar volt, viszont azzal már nem lehet mit kezdeni. Részben azért foglalkozom azzal, ami most van, mert - ha ugyan kevés esély is van rá - annál még megvan a lehetőség arra, hogy változtassunk. Szóval a múltból tanulni kell (nem eltanulni), a jelennel meg foglalkozni kell, azért, hogy a jövő jobb legyen. (Remélem, ez egyszer felkerül egy Topjoy kupakra) Amúgy azt teljesen megértem, hogy vannak aggályaid az ellenzékkel kapcsolatban, ha még nem unod az egyébként meglehetősen egysíkú, és néha túlzó mód terjengős mondataimat, akkor engedj meg egy kis önpromót, mert jópár korábbi bejegyzésemben én is megírtam pár kétségem/problémám velük kapcsolatban.
A mindig lehet szarabb dologgal szintén nem tudok vitatkozni, viszont erről nekem mindig az jut eszembe, hogy igen, lehetne rosszabb is, de amúgy lehetne akár jobb is. Ez sajnos szintén nem haladja meg a szerencsesüti bölcsességet, de most csak ennyi megy. Én azt akarom, hogy legyen jobb, függetlenül attól, hogy lehet-e rosszabb vagy sem. :)
A NER előtti idő nagy részében még iskolás voltam, amikor ugyan dolgoztam valamennyit vendéglátásban, de az akkori tájékozottságom életkoromhoz megfelelően elég korlátozott volt, illetve már az is bőven lekötötte a processzorokat, hogy ne ejtsem el a tálcát. :D Ez olyan dolog, amivel nem tudok mit kezdeni, akkor születtem, amikor, szerintem az iparág jelenlegi helyzetébe ettől még tudok hiteles betekintést nyújtani azoknak, akik megtisztelnek a bejegyzéseim elolvasásával. :)
Az is igaz, hogy vendéglátáson kívül elmélyülten semmilyen más iparágban nem dolgoztam. Diákmunkákat végeztem csak más területen, illetve egy rövid ideig szakszövegeket fordítgattam és különórákat tartottam. Úgyhogy abszolút vállalom (sokszor ki is hangsúlyozom a bejegyzéseimben), hogy a vendéglátás-szállodaiparon kívüli dolgokban csak az általános tapasztalataimra és tájékozottságomra tudok hagyatkozni, amikor véleményt mondok.
Köszönöm a biztatást, igyekezni fogok
Amikor olyan területre merészkedem, amihez semmilyen szakmai tudással nem vagyok felvértezve, igyekszem mindig a személyes, adott kontextusban megélt tapasztalataimra hagyatkozni, és igyekszem a véleményem kifejtése során is felhívni rá a figyelmet, hogy nem rendelkezem átfogó reformötletekkel vagy…..
whateveritis
2021.05.12 20:20:25
@Rodney_2:
Több fontos dolgot is behoztál szerintem. Egyrészt a vizuális kultúra teljes kiszorítása az oktatásból, másrészt egyben rámutat a rendszer álszentségére. Én speciel a Skins első két évadát vetíteném le minden iskolásnak, természetesen átbeszélve :D
Amúgy annak lehet, van valami tudatformáló hatása, ha ezer helyen olvasod ugyanazt, főleg mondjuk nyelvkönyvben, amikkel "befolyásolható" korban találkozol :)
Hát a nem szerint ragozó nyelvek progresszív(?) beszélői ki is vannak ezen akadva ugyebár. Most már kiírják az instant grammra, hogy ők milyen személyes névmással hivatkozhatók. Eddig is voltak problémák a nyelvtanulással, most legalább csináltak mégegyet. :D
Több fontos dolgot is behoztál szerintem. Egyrészt a vizuális kultúra teljes kiszorítása az oktatásból, másrészt egyben rámutat a rendszer álszentségére. Én speciel a Skins első két évadát vetíteném le minden iskolásnak, természetesen átbeszélve :D
Amúgy annak lehet, van valami tudatformáló hatása, ha ezer helyen olvasod ugyanazt, főleg mondjuk nyelvkönyvben, amikkel "befolyásolható" korban találkozol :)
Hát a nem szerint ragozó nyelvek progresszív(?) beszélői ki is vannak ezen akadva ugyebár. Most már kiírják az instant grammra, hogy ők milyen személyes névmással hivatkozhatók. Eddig is voltak problémák a nyelvtanulással, most legalább csináltak mégegyet. :D
A témát több korábbi bejegyzésemben is érintettem már. Írtam arról, hogy szerintem mennyire nem jó ötlet abban reménykedni, hogy a 10%-os népszerűségű pártelnökökre fegyelmezetten le fog szavazni mindenki, csak mert egy előválasztáson valamelyik pont arra a napra felküzdi egy-két százalékkal a…..
whateveritis
2021.02.23 20:49:16
@Ekrü:
Igazolhatóan ez a típusú támogatási rendszer azoknak kedvez, akiknek alapból több pénze van, és súlyosbítja a társadalmi egyenlőtlenségeket. Ha írtam bárhol olyat, amiben arra utaltam volna, hogy a megélhetési gyerekvállalást kell támogatni, akkor nyugodtan idézd ide, mert ilyet nem fogsz találni, mert nem gondolom, hogy ez lenne a helyes út, így nem is szép dolog azt érzékeltetni, hogy én erről beszéltem volna. Sőt, kifejezetten írtam, hogy a 2010 előtti világhoz nem szeretnék visszatérni, amikor azt írtam, hogy szemétdombra az elmúlt 30 évvel. De ezzel a kifejezéssel, hogy "megélhetési gyerekvállalás" szintén nem szép dolog dobálózni, mivel a jelenlegi állás szerint akkor minden annak számít, ahol nem az amúgy is tehetősek zsebét tömik pénzzel.
Arról viszont írtam, amit te magad is idéztél, hogy azzal is problémám van, hogy csak azt támogatják, aki gyerekgyárat csinál magából, és addig nem vesznek róla tudomást. Ha pedig véletlenül mást is gondol, akkor még el is lehetetlenítik. Többek közt ezért is aránytalan ez a támogatási rendszer.
Igazolhatóan ez a típusú támogatási rendszer azoknak kedvez, akiknek alapból több pénze van, és súlyosbítja a társadalmi egyenlőtlenségeket. Ha írtam bárhol olyat, amiben arra utaltam volna, hogy a megélhetési gyerekvállalást kell támogatni, akkor nyugodtan idézd ide, mert ilyet nem fogsz találni, mert nem gondolom, hogy ez lenne a helyes út, így nem is szép dolog azt érzékeltetni, hogy én erről beszéltem volna. Sőt, kifejezetten írtam, hogy a 2010 előtti világhoz nem szeretnék visszatérni, amikor azt írtam, hogy szemétdombra az elmúlt 30 évvel. De ezzel a kifejezéssel, hogy "megélhetési gyerekvállalás" szintén nem szép dolog dobálózni, mivel a jelenlegi állás szerint akkor minden annak számít, ahol nem az amúgy is tehetősek zsebét tömik pénzzel.
Arról viszont írtam, amit te magad is idéztél, hogy azzal is problémám van, hogy csak azt támogatják, aki gyerekgyárat csinál magából, és addig nem vesznek róla tudomást. Ha pedig véletlenül mást is gondol, akkor még el is lehetetlenítik. Többek közt ezért is aránytalan ez a támogatási rendszer.
whateveritis
2021.02.23 21:01:21
@Rodney_2:
Úgy látom, euró és 4napos munkahét terén nincs vita közöttünk. Az, hogy Európa hanyatlását a balos meg a zöld kormányok okoznák, azt nem gondolom, főleg mivel egy-két (amúgy meglehetősen jól teljesítő) országot leszámítva, az európai baloldal nem túl erős. A progresszív-neolib vonal, az általad is említett globalizáció van túlsúlyban, és én errefele is látom a gondokat. Ez persze szintén egyéni különbség lehet, hogy én a liberálisokat/progresszíveket (vadkapitalizmus, globalizációpártiság + genderfluid fekete törpék) nem sorolom baloldalra.
Donáth Annáról viszont nem azt mondtam, hogy ő egy empirikusan jó miniszterelnök-jelölt lenne, hanem annyit állítottam, hogy Fekete-Győrnél jobb. Nem azt írtam, hogy én mitől szavaznék szívesebben rájuk, hanem csak általánosságban reflektáltam a stratégiájukra, meg a jelenleg felvonultatott jelöltekre, meg úgy általában a helyzetre, hogy egy nyilatkozatháborúba nem a leggyengébb katonát kell beküldeni. Illetve a munkatapasztalat mellé azt is írtam, mint alternatíva, hogy képviselőként szerezzen magának tapasztalatot, legitimitást (akár az Európai Parlamentben).
Úgy látom, euró és 4napos munkahét terén nincs vita közöttünk. Az, hogy Európa hanyatlását a balos meg a zöld kormányok okoznák, azt nem gondolom, főleg mivel egy-két (amúgy meglehetősen jól teljesítő) országot leszámítva, az európai baloldal nem túl erős. A progresszív-neolib vonal, az általad is említett globalizáció van túlsúlyban, és én errefele is látom a gondokat. Ez persze szintén egyéni különbség lehet, hogy én a liberálisokat/progresszíveket (vadkapitalizmus, globalizációpártiság + genderfluid fekete törpék) nem sorolom baloldalra.
Donáth Annáról viszont nem azt mondtam, hogy ő egy empirikusan jó miniszterelnök-jelölt lenne, hanem annyit állítottam, hogy Fekete-Győrnél jobb. Nem azt írtam, hogy én mitől szavaznék szívesebben rájuk, hanem csak általánosságban reflektáltam a stratégiájukra, meg a jelenleg felvonultatott jelöltekre, meg úgy általában a helyzetre, hogy egy nyilatkozatháborúba nem a leggyengébb katonát kell beküldeni. Illetve a munkatapasztalat mellé azt is írtam, mint alternatíva, hogy képviselőként szerezzen magának tapasztalatot, legitimitást (akár az Európai Parlamentben).
whateveritis
2021.02.24 11:06:04
Előző rész: KATT
Ahogy az előző posztban ígértem, itt a másik fele a válogatásnak. A biztonság kedvéért itt is felhívom rá a figyelmet, hogy ez egy szubjektív lista, ahol - képzettség és akarat hiányában - objektív szempontrendszert sem tudok felmutatni, csak érdekesnek találtam egy kis…..
Eleinte ez egy ventilációs posztnak indult, miután egyik éjszaka azzal próbáltam enyhíteni a gyakran jelentkező álmatlanságomon, hogy visszanéztem az ATV Csatt januári Nagy Budapest Vita különkiadását. Csak azért linkelem be, mondjuk ide, mert illik, de egyébként mindenkit eltanácsolnék tőle. Az…..
Előző rész, akit esetleg érdekel: KATT
Őszintén nem tudom megmondani, hogy mi alapján dől el, mennyire könnyen lépek túl valamin. Egyszerű magyarázat lenne, hogy a traumatikus vagy ahhoz hasonló érzelmi állapotokat előidéző helyzetek maradnak meg jobban, de ez egyben egy jó nagy kitérés is lenne a…..
Amikor éppen nem a saját szakmám (és egyben életem) ellehetetlenülésével foglalkozom, olyankor bele-belenézek a nagypolitika műsorába. Olyan dolgokra keresem a választ például, hogy van-e esélyem arra, hogy egyszer majd nem másodrendű állampolgárként kell élnem a saját hazámban. Egyesektől kaptam…..
A napokban nagy kört futott a sajtóban, hogy a Ritz Carlton Budapest szálloda tulajdonosa állami támogatásban részesült. Aki már olvasta bármelyik bejegyzésemet, az sejtheti, hogy általában mennyire pártolom a gazdagok további pénzekkel való kitömését, és hogy a jelenlegi berendezkedésünk ezen…..
Azzal a földtől kissé elrugaszkodott kérdéssel indítok, hogy lehet-e valamit gondolni egy adott témáról, ha azt egyébként nem értjük?
Megspórolva a hosszabb fejtegetést, szerintem nem. A posztjaim azon része, amik munkáról, gazdaságról, vagy a jelenleg minket érintő válságról szólnak, azért érintik…..
Tudjuk le gyorsan a kötelezőt: Nem hiszem, hogy bárki számított arra, hogy nem a korlátozások meghosszabbítása mellett dönt a kormány. Mivel azóta sem lettem vírusszakértő, ezért ebből a szemszögből legfeljebb ugyanazokat az ellentmondásokat tudom kiemelni, amiket már sokan mások megtettek.
Viszont…..
whateveritis
2021.01.29 22:22:44
@dare:
Na, például amit Tibi atya csinál, azt szerintem már rég meg kellett volna lépniük szélesebb körben. Ez a kormány mindig csak az erőből értett, a nyomásgyakorlás okos húzás. Talán mégpatentabb lenne, ha felvázolna egy B opciót, ami anyagi természetű, mutatva ezzel is, hogy edddig se az volt a probléma, hogy azt mondják, zárjunk be, hanem hogy érdemi támogatás nélkül kellett ezt megtennünk, és felvázolja, mi minősül valódi támogatásnak, nehogy megint ilyen látszatintézkedésekkel próbálják meg kiszúrni a szemüket. Szerintem például ha a vendéglátóhelyek és a szállodák megkapnák a 2019 november - 2020 február közti bevételük 50-60%-át, ahogy az osztrákoknál, az már egy fair ajánlat, ami tényleg segíthet a túlélésben.
De teljesen átérzem a helyzetet. Az én munkahelyem már hónapokkal ezelőtt beszántották. Kollégáimnak, akikkel együtt szoptuk végig a karácsonyokat meg szilvesztereket, sorra dől be az élete, költöznek haza falura Salakszentmotorsra, alig van, aki el tud helyezkedni, mert a vendéglátósokat nem akarják alkalmazni, tartva attól, hogy ha újranyitna a piac, lelépnének... Könyvelők, mosodák, beszállítók, szinte mindenki tönkrement.
De ami kurvára elkeserítő ebben az egészben, hogy erről most kezdünk el beszélni, mintha hirtelen mindenki meglepődött volna, hogy jé, itt van 350-400ezer ember, akinek taccsra került az élete önhibáján kívül. Ezek is léteznek? És ehhez is az kellett, hogy Olaszországban, ahol tavasszal voltak a hullahegyek, kinyitottak a vendéglátóegységek, és hirtelen mindenki megijedt. Szóval amíg csak simán magyar ember vagy, aki fenntart egy államot többek közt azért, hogy az ilyen válságokat megoldja, addig le vagy szarva, az nem elég ahhoz, hogy ne basszanak ki az út szélére, de amint úgy érzik, hogy valamilyen "fenyegetést" jelentesz, rögtön többen figyelnek rád. Szerintem ezzel nem jóra tanítják a társadalmat.
Abszolút futottak még kategória, de hátha most leesik az ágazatnak, hogy szükség van valódi érdekképviseletre, a mostani posztkomcsi gittegylet helyett. Mert ezek az érdekképviseleti csinovnyikok bőszen hámozták 10 hónapig a fingot, hogy utána ne érjenek el semmit, és lehet az lesz a vége, hogy Tibi atya kiállása fogja megoldani a helyzetet.
Átoltottság kérdésben passzolok, ez naponta változik. Nem kis kibaszás lenne az országgal, ha a túl sok oltásellenes miatt nem érnénk el a megfelelő szintet, és miattuk maradna a korlátozás. Viszont ha mégegy szerepléskényszeres orvoscelebtől meghallom, hogy "nem dőlhetünk hátra" vagy "év végéig itt lesz a járvány" vagy böfög bele az éterbe megalapozatlan hülyeségeket, mindezt mert nem szeretné, ha elapadnának a tévés szereplései, akkor sátánista szertartást rendezek.
És ugyan már kezdtem egy mondatot azzal, hogy "ami kurvára elkeserítő", szóval ezt már nem tudom, hogyan vezessem fel, de: egy kibaszott tavalyi évre tervezett lopást elnapoltak volna, és a fennmaradó összeget válságkezelésre fordítják, nem nyomorodik meg közel félmillió ember és egy teljes szektor. De ennyi gátja sem volt a kicsinyességüknek.
Na, például amit Tibi atya csinál, azt szerintem már rég meg kellett volna lépniük szélesebb körben. Ez a kormány mindig csak az erőből értett, a nyomásgyakorlás okos húzás. Talán mégpatentabb lenne, ha felvázolna egy B opciót, ami anyagi természetű, mutatva ezzel is, hogy edddig se az volt a probléma, hogy azt mondják, zárjunk be, hanem hogy érdemi támogatás nélkül kellett ezt megtennünk, és felvázolja, mi minősül valódi támogatásnak, nehogy megint ilyen látszatintézkedésekkel próbálják meg kiszúrni a szemüket. Szerintem például ha a vendéglátóhelyek és a szállodák megkapnák a 2019 november - 2020 február közti bevételük 50-60%-át, ahogy az osztrákoknál, az már egy fair ajánlat, ami tényleg segíthet a túlélésben.
De teljesen átérzem a helyzetet. Az én munkahelyem már hónapokkal ezelőtt beszántották. Kollégáimnak, akikkel együtt szoptuk végig a karácsonyokat meg szilvesztereket, sorra dől be az élete, költöznek haza falura Salakszentmotorsra, alig van, aki el tud helyezkedni, mert a vendéglátósokat nem akarják alkalmazni, tartva attól, hogy ha újranyitna a piac, lelépnének... Könyvelők, mosodák, beszállítók, szinte mindenki tönkrement.
De ami kurvára elkeserítő ebben az egészben, hogy erről most kezdünk el beszélni, mintha hirtelen mindenki meglepődött volna, hogy jé, itt van 350-400ezer ember, akinek taccsra került az élete önhibáján kívül. Ezek is léteznek? És ehhez is az kellett, hogy Olaszországban, ahol tavasszal voltak a hullahegyek, kinyitottak a vendéglátóegységek, és hirtelen mindenki megijedt. Szóval amíg csak simán magyar ember vagy, aki fenntart egy államot többek közt azért, hogy az ilyen válságokat megoldja, addig le vagy szarva, az nem elég ahhoz, hogy ne basszanak ki az út szélére, de amint úgy érzik, hogy valamilyen "fenyegetést" jelentesz, rögtön többen figyelnek rád. Szerintem ezzel nem jóra tanítják a társadalmat.
Abszolút futottak még kategória, de hátha most leesik az ágazatnak, hogy szükség van valódi érdekképviseletre, a mostani posztkomcsi gittegylet helyett. Mert ezek az érdekképviseleti csinovnyikok bőszen hámozták 10 hónapig a fingot, hogy utána ne érjenek el semmit, és lehet az lesz a vége, hogy Tibi atya kiállása fogja megoldani a helyzetet.
Átoltottság kérdésben passzolok, ez naponta változik. Nem kis kibaszás lenne az országgal, ha a túl sok oltásellenes miatt nem érnénk el a megfelelő szintet, és miattuk maradna a korlátozás. Viszont ha mégegy szerepléskényszeres orvoscelebtől meghallom, hogy "nem dőlhetünk hátra" vagy "év végéig itt lesz a járvány" vagy böfög bele az éterbe megalapozatlan hülyeségeket, mindezt mert nem szeretné, ha elapadnának a tévés szereplései, akkor sátánista szertartást rendezek.
És ugyan már kezdtem egy mondatot azzal, hogy "ami kurvára elkeserítő", szóval ezt már nem tudom, hogyan vezessem fel, de: egy kibaszott tavalyi évre tervezett lopást elnapoltak volna, és a fennmaradó összeget válságkezelésre fordítják, nem nyomorodik meg közel félmillió ember és egy teljes szektor. De ennyi gátja sem volt a kicsinyességüknek.
whateveritis
2021.01.29 22:36:01
@birka menet:
Elsősorban érdemi és hatékony válságkezelésre lenne szükség. A helyek azért hajlanak egyre inkább a polgári engedetlenségre, mert kivéreztették őket, és nem marad más választásuk.
Alapvetően a vendéglátós szakma úgy van vele, hogy ha kapnának az államtól valódi segítséget, akkor nem feltétlen erőltetnének semmit, ami növeli a járványügyi kockázatot. Ez nagyon fontos, mert nem konkrétan a lezárás a baj, hanem a "hogyan" része, a kivéreztetés. A szektor egy nagy részének feléledése pedig nem csak rajtunk, magyarokon múlik, hanem a többi országon is, hogy ott mikor kezdhetnek utazni, tehát még egy újranyitás esetén is nehézségek elébe néznek a cégek.
A bevásárlás azért más kategória kicsit, mert ugyan az is jelent kockázatot, de a létfenntartáshoz szükséges, szóval lehet, hogy van olyan elvetemült orvos-celeb, aki még őket is be akarta záratni, de az nem életszerű.
Elsősorban érdemi és hatékony válságkezelésre lenne szükség. A helyek azért hajlanak egyre inkább a polgári engedetlenségre, mert kivéreztették őket, és nem marad más választásuk.
Alapvetően a vendéglátós szakma úgy van vele, hogy ha kapnának az államtól valódi segítséget, akkor nem feltétlen erőltetnének semmit, ami növeli a járványügyi kockázatot. Ez nagyon fontos, mert nem konkrétan a lezárás a baj, hanem a "hogyan" része, a kivéreztetés. A szektor egy nagy részének feléledése pedig nem csak rajtunk, magyarokon múlik, hanem a többi országon is, hogy ott mikor kezdhetnek utazni, tehát még egy újranyitás esetén is nehézségek elébe néznek a cégek.
A bevásárlás azért más kategória kicsit, mert ugyan az is jelent kockázatot, de a létfenntartáshoz szükséges, szóval lehet, hogy van olyan elvetemült orvos-celeb, aki még őket is be akarta záratni, de az nem életszerű.
whateveritis
2021.01.30 00:28:28
@kárárámaispj:
A "már hogy?" nem tudom, retorikai eszköz-e, de épp arról szól a bejegyzés, hogy kérdéseket teszek fel. A házibulikat, ahogy kifejtem fentebb, azért említem meg, és dobom fel, mint kérdés, mert egyrészt láttam egy növekvő tendenciát emberek közösségi média oldalain, és ehhez hozzáfűztem, hogy Magyarországon gyakran fordul elő, hogy a szabályozásokkal való nyíltan szembemenés helyett valami ilyen, kevésbé látható megoldást választanak az emberek, amikor elégedetlenek. A kérdésem tehát arra irányul, hogy amennyiben ez valóban egy tendencia, tehát egyre több lesz belőlük, akkor nem jelenthet-e kockázatot. Nem állítom, kérdezem.
A parkolással kapcsolatban, mint azt fentebb is írtam, elsősorban azért tettem fel a kérdést, van-e értelme, mert sokan azt tapasztalják, hogy ugyanakkora az embersűrűség a tömegközlekedésen, továbbá szintén többen mondták, hogy a parkolóhely-hiány miatt inkább választják ezt a közlekedési formát. Én is tudom, hogy ezek a beszámolók nem tekinthetők reprezentatívnak, ezért nem állítok, hanem kérdezek. Arról én is hallottam, hogy Zuglóban veszteséges a parkolás, Horváth Csaba vezetése alatt valószínűleg nem ez lesz az egyedüli hasonló sorsú tevékenységük. Azonban én abból indultam ki, hogy több kerületi polgármester viszont kifejezetten hiányolta a parkolási bevételt, amennyiben ez ennyire veszteséges lenne, az amúgy is mínuszban lévő önkormányzatok valószínűleg nem kapálóznak még egy kis extra mínuszért.
MI? Hát igen, ezt kérdezem én is. Szintén írtam annak a lehetőségéről is, hogy az élelmiszerüzletek nyitvatartása szükséges rossz. Mivel nem látok bele a döntéshozók fejébe, ezért tettem fel a kérdést, hogy amennyiben nem, és közben gócpontok sem alakulnak ki, (és mivel a korlátozott nyitvatartásból fakadó megnövekedett embertömeget még nem hozták fel problémaként, ez valószínűleg így van) vannak-e hasznosítható gyakorlatok, tudunk-e esetleg tanulni belőle, akár pontosabban meg lehetne határozni egy hely befogadóképességét, ami talán előremozdíthatná az újranyitást, illetve az érdemi segítség nélkül maradt szakmám túlélését. Nem állítom, kérdezem.
Nem vagyok járványügyi szakember (tízmillióból valakinek ilyennek is kell lenni), és nem is akarom azt a látszatot kelteni. Az egész helyzettel kapcsolatban nekem egyedül a vendéglátás-turizmus témakörben van megfelelő háttértudásom ahhoz, hogy állást foglaljak, a többi témában sokkal több kérdésem van, mint válaszom, és ezeket igyekszem majd a jövőben is feltenni.
A "már hogy?" nem tudom, retorikai eszköz-e, de épp arról szól a bejegyzés, hogy kérdéseket teszek fel. A házibulikat, ahogy kifejtem fentebb, azért említem meg, és dobom fel, mint kérdés, mert egyrészt láttam egy növekvő tendenciát emberek közösségi média oldalain, és ehhez hozzáfűztem, hogy Magyarországon gyakran fordul elő, hogy a szabályozásokkal való nyíltan szembemenés helyett valami ilyen, kevésbé látható megoldást választanak az emberek, amikor elégedetlenek. A kérdésem tehát arra irányul, hogy amennyiben ez valóban egy tendencia, tehát egyre több lesz belőlük, akkor nem jelenthet-e kockázatot. Nem állítom, kérdezem.
A parkolással kapcsolatban, mint azt fentebb is írtam, elsősorban azért tettem fel a kérdést, van-e értelme, mert sokan azt tapasztalják, hogy ugyanakkora az embersűrűség a tömegközlekedésen, továbbá szintén többen mondták, hogy a parkolóhely-hiány miatt inkább választják ezt a közlekedési formát. Én is tudom, hogy ezek a beszámolók nem tekinthetők reprezentatívnak, ezért nem állítok, hanem kérdezek. Arról én is hallottam, hogy Zuglóban veszteséges a parkolás, Horváth Csaba vezetése alatt valószínűleg nem ez lesz az egyedüli hasonló sorsú tevékenységük. Azonban én abból indultam ki, hogy több kerületi polgármester viszont kifejezetten hiányolta a parkolási bevételt, amennyiben ez ennyire veszteséges lenne, az amúgy is mínuszban lévő önkormányzatok valószínűleg nem kapálóznak még egy kis extra mínuszért.
MI? Hát igen, ezt kérdezem én is. Szintén írtam annak a lehetőségéről is, hogy az élelmiszerüzletek nyitvatartása szükséges rossz. Mivel nem látok bele a döntéshozók fejébe, ezért tettem fel a kérdést, hogy amennyiben nem, és közben gócpontok sem alakulnak ki, (és mivel a korlátozott nyitvatartásból fakadó megnövekedett embertömeget még nem hozták fel problémaként, ez valószínűleg így van) vannak-e hasznosítható gyakorlatok, tudunk-e esetleg tanulni belőle, akár pontosabban meg lehetne határozni egy hely befogadóképességét, ami talán előremozdíthatná az újranyitást, illetve az érdemi segítség nélkül maradt szakmám túlélését. Nem állítom, kérdezem.
Nem vagyok járványügyi szakember (tízmillióból valakinek ilyennek is kell lenni), és nem is akarom azt a látszatot kelteni. Az egész helyzettel kapcsolatban nekem egyedül a vendéglátás-turizmus témakörben van megfelelő háttértudásom ahhoz, hogy állást foglaljak, a többi témában sokkal több kérdésem van, mint válaszom, és ezeket igyekszem majd a jövőben is feltenni.
Ehhez a bejegyzéshez már hetekkel ezelőtt kigyűjtöttem az alapanyagot, és írtam hozzá egy rövid vázlatot, de mostanáig tépelődtem azon, megírjam-e. Nem lesz-e ez túl bulváros, hatásvadász? Nem fog-e egy újabb, sajnálatkreditekért való sorbanállásnak tűnni? Egyáltalán érdekel-e ez másokat?
A…..
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz
Én is pozitív változásnak érzem MZP-t, fele annyira se tartom megosztónak, mint amennyire a magát liberálisnak hazudó médiaelit meg a Feri hisztizik rajta, és én is nagyon szeretnék kormányváltást jövőre, meg lekerülni a Kubatov-listáról, ami jelenleg kizár a szakmám nagy részéből.
Viszont arra szeretnélek kérni, (és ez nem ilyen ejnyebejnyézés, hanem tényleg csak egy kérés) hogy még ha vált is ki indulatokat benned valaki véleménye, amit egyébként tök megértek, mert bennem is szokott, azt inkább jelezd neki érvekben, és ne minősítésekben/sértésekben.
Ez tényleg egy ilyen bénán ható moralizálásnak tűnik, és én sem vagyok feddhetetlen ezen a téren, de pl. azt írod, hogy "el legyetek takarítva", amikor jövőre politikusokról szavazunk, nem a szavazóikról. Ilyen vagy olyan okokból valaki meg van azzal elégedve, amiben jelenleg élünk, ezt nekem se könnyű sokszor belátni, de ha egymást ilyen módon ekézzük, akkor sose fogunk megtanulni együttélni, és a másik oldalon se lesznek befogadóak azzal kapcsolatban, hogy mondjuk mi máshogy látjuk a világot.
De köszönöm, hogy időt szántál a bejegyzésre és hogy hozzászóltál, remélem, nem veszed baszogatásnak a válaszomat :)