Regisztráció Blogot indítok
Adatok
soha93

0 bejegyzést írt és 4 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
A bankok elvileg szigorú iratkezelési és minőségbiztosítási rendszer szerint kell, hogy működjenek, ehhez képest néha már az APEH-et alázó cinikussággal bánnak az ügyfelekkel. Pedig elvileg belőlünk élnek.Tisztelt Zugügyvéd! A segítségét szeretném kérni. 2004-ben…..
Már biztosítási ügynöknek lenni sem leányálom, de az alábi levélből kiderül, hogy kiugrott ügynöknek lenni sem veszélytelen dolog. Tisztelt Zugügyvéd!   Két éve elkövettem azt a hibát, hogy biztosítási üzletkötőnek adtam a fejem, főállásban, vállalkozói…..
soha93 2008.07.12 10:58:34
A történetem '93-ban kezdődött, nem tudtam két kis gyerekkel elhelyezkedni, jól jött a lehetőség, hogy elmehetek biztosítási tanácsadónak.
Alkalmazotti formában indult a dolog, tiszta jutalékos rendszerben, 2 éves jutalékvisszaírással. Aztán 1994-ben egyik napról a másikra vállalkozókká kellett lennünk...., ha nem tetszett, mehetsz, ahova akarsz.
9 évig dolgoztam a biztosítónál, nem átutazó ügynök voltam, nem családtagokkal kötöttem szerződéseket, -nincs is annyi, hogy 9 évig bírni lehessen velük a kötési teljesítményt.
Aztán közben folyamatosan változott a jutalékszabályzat, kitolódott 3 évre a visszaírás. De dolgoztam becsülettel, gondolván, hogy a munka meghozza gyümölcsét. Volt olyan, hogy hónapokig minuszos fizetésem volt, mert cégek mentek tönkre, az emberek nem tudtak rögtön elhelyezkedni.
Napi 12 órában ápoltam a meglévő ügyfeleimet, de pénzt én sem tudtam nekik adni.
A vállalkozói költségek emelkedtek, minuszból nem tudtam fizetni.
Aztán újabb szigorítások, visszamenőleg 3 évre minőségi mutatók ellenőrzése, természetesen visszaírásokat hozva maga után.
Ekkor volt 2002.
Felmondtam, pontosabban felbontottam a vállalkozói/megbízási szerződésemet.
Az ügyfeleim többsége teljesen magára maradt, nem volt, aki átvegye őket, sőt a vidékiekkel egyáltalán nem foglalkozott senki.
És akkor jöttek az értesítések, hogy ennyi meg ennyi /összesen kb. 10 szerződés,- volt ,ami már 2 éf fél éves volt/ felmondásra került, fizessem vissza a jutalékot. Közben hívtak az ügyfeleim - akikkel egyébként a mai napig jó a kapcsolatom - , hogy nem kaptak csekket, hiába jelezték , senki nem kereste meg őket.

Minden egyes számlalevél után ellenvetéssel éltem, amire természetesen nem válaszoltak.
Az ombudsmani hivatalhoz is fordultam - az emberi jogi és az esélyegyenlőségihez -, akik sajnálattal közölték, hogy joga van a biztosítónak visszakérni a jutalékot, bár emberileg nem megérthető az eljárás.

Ezt is elküldtem, hát ha....
Válasz persze nem érkezett, nem álltak velem szóba./"Csak" 9 évig voltam kollega/
Aztán eladták a tartozást egy behajtó cégnek, akik viszont már leereszkedtek hozzám, ők egyezkedtek a nevemben a biztosítóval és most ott tartok, hogy 4 éven keresztül, havonta törleszthetek.
Hát ennyi, sok kitartást!