Adatok
gulyasattila
0 bejegyzést írt és 33 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
Újabb írást kaptunk Egy Mezei Autóbuszvezetőtől. Hogyan látszanak a kerékpárosok egy busz volánja mögül?
Oszlassunk el egy tévhitet: az autóbuszvezetők általánosságban nem utálják a kerékpárosokat. Azonban néha tényleg nagyon haragszanak rájuk. Nem, nem azért mert…..
Nagyon jó döntés volt a kilátó legtetején aludni: itt kellemesen hűvös volt (azért így sem fáztunk rövidnadrágban és pólóban), még szellő is fújdogált, nagyon jól aludtam. 5kor keltünk, hátha így többet tudunk menni a legnagyobb meleg előtt. Most már sajnos viszonylag…..
gulyasattila
2011.08.27 18:25:56
Nem indult jól ez a reggel sem: elpakoltuk a csuromvizes sátrat, szinte rögtön elkezdett csöpörészni az eső. Bélapátfalván feltöltöttük a készleteinket, megreggeliztünk, majd a falun túl megnéztük a román kori apátságot. Ezután jó adag jelzéskereséssel tarkított eső…..
Ugyan kissé kényelmetlenül aludtunk a Mohos-házban (kemény volt a padló, meg túl meleg volt, mivel megraktuk a kályhát), nagyon biztató volt a reggel. Tiszta, szinte teljesen száraz ruhák, száraz sátor, még a nap is majdnem kisütött.Megnéztük a keleméri mohos tavakat. Nagyon…..
Miután a Margit híd északi oldalán befejeződtek az
acélszerkezet építési munkálatai, áthelyezték a villamospályát erre az oldalra.
Ezalatt a Jászai Mari térig közlekedetek Dél-Buda felől a villamosok, melyek a
Budapesten először alkalmazott kúszóváltók…..
gulyasattila
2010.07.16 20:46:40
@HLaci:
"ezexerinted a zautósok nem emberek... :-(( "
Nem:)
Nyilván ezért foglnak el az embereknél 8-10 -szer több helyet a városból, és fogyasztanak a család egészére nézve dupla energiát, a legnagyobb környezetterhelésel megtermelt fajtából, sokszor tök feleslegesen.
Nem jó dolog felébredni a vekkerre, de egyszer muszály:)
"ezexerinted a zautósok nem emberek... :-(( "
Nem:)
Nyilván ezért foglnak el az embereknél 8-10 -szer több helyet a városból, és fogyasztanak a család egészére nézve dupla energiát, a legnagyobb környezetterhelésel megtermelt fajtából, sokszor tök feleslegesen.
Nem jó dolog felébredni a vekkerre, de egyszer muszály:)
Tavaly márciusban bontották fel az EuroVelo 6-os kerékpárútvonal részét képező a Bem rakparti bringautat a budai csatornaépítkezés és az ahhoz kapcsolódó villamospálya-felújítás miatt, de a március végére tervezett átadás elmaradt, mert a főváros nem tudott dönteni, hogyan…..
gulyasattila
2010.06.11 12:32:08
@errorka: Többen mondták már, és a múlt heti kirajzás óta én is egyet értek vele: ha a nagykörtén az összes járdázó az úton menne, már rég az autósok követelnének bringasávot a parkolósor helyére:)
A kiskörút hibáját persze érdemes lenne elkerülni, fel kellene vállalni háztömbönként néhány parkolóhely elhelyezését a járdán.
A kiskörút hibáját persze érdemes lenne elkerülni, fel kellene vállalni háztömbönként néhány parkolóhely elhelyezését a járdán.
gulyasattila
2010.06.12 17:00:42
A tömegközlekedési területen felmerülő dizájnötletek jellemzően használhatatlanok, sugárzik róluk, hogy a készítőiket elsősorban az ötlet, és a látvány ragadta meg, a funkció és a használhatóság pedig valahol elveszett. Volt korábban itt is szó ilyenekről, mint például…..
Április 22-én, 19:00-kor páran elindulnak a Dóm térről, és bicikliznek egy nagyot a városban. Múltkor kb. 350-en mentek velük. Ezt hívják úgy, hogy kritikus tömeg! Idén megint kicsit módosul az útvonal, a felvonulás vége először nem a kiindulási helyen (azaz a Dóm téren),…..
Utcai üldözéssel kellett megállítania a rendőröknek több olyan kerékpárost, akit eredetileg csak figyelmeztetni akartak, hogy nem szép dolog vasúti átjáró piros jelzésén átkerekezni. Kedden a Rákosrendező melletti vasúti kereszteződést ellenőrizték rendőrök. A Nyugati…..
gulyasattila
2010.03.31 20:57:24
@Benbe: Lemaradtál a januári Kresz módosításról. Kötelező bármilyen járda, padka, vizesárok, szántóföld, kapubejáró, buszmegálló, stb. használata, amit elláttak a három féle kék, kerek kerékpáros tábla egyikével (ún. közlekedésbiztonsági kerékpárút, az öltönyös, autóval járó, ezért nyilván sikeres, okos bácsik szerint)
gulyasattila
2010.04.01 10:30:04
@Benbe:
Ha szívesen dudálgatsz valakire, aki közlekedés céljából az úton tartózkodik (halad), és nem a mellete lévő iskola bejárata előtti járdán kerülgeti mondjuk a legjobb barátod hat éves kislányát a gyalog és kerékpárút tábla tövében, hát tedd. Olyan a világunk, amilyenné alakítjuk...
Ha szívesen dudálgatsz valakire, aki közlekedés céljából az úton tartózkodik (halad), és nem a mellete lévő iskola bejárata előtti járdán kerülgeti mondjuk a legjobb barátod hat éves kislányát a gyalog és kerékpárút tábla tövében, hát tedd. Olyan a világunk, amilyenné alakítjuk...
A Lágymányosi híd átadásával egyszerre kellett volna elkészülnie a budai oldali csatlakozó úthálózatnak is. A Hamzsabégi úton élők sikerrel akadályozták ezt meg, így alternatív útvonalként a Szerémi út – Andor utca – Egérút nyomvonal lett kijelölve. Ami az…..
Az új pályalemez első darabjainak elhelyezése, vagyis január közepe óta nem írtam semmit a hídon folyó munkálatokról. Lássuk mi is történt azóta!A budai és a pesti hídfőben megkezdődtek a híd szélesítési munkálatai. Először mély cölöpöket fúrtak a talajba.Az alapozás…..
A három, párhuzamosan villamostendert lebonyolító városunk közül a sok-sok eredménytelen tender után Debrecenben hirdettek eredményt, Szeged után másodikként. A legutolsó tenderen már volt választási lehetőség, öt induló adott be pályázatot, az AnsaldoBreda, a CAF, a Koncar, a…..
gulyasattila
2010.03.04 10:34:28
A budapesti Tatra villamosok nem igazán szoktak a Kiskörúton előfordulni, mivel a Szabadság hidat a XIX. század végén még nem ilyen széles járművekre tervezték. És mivel a főváros nem vállalta be, hogy a közelmúltbeli felújítás után kizárólag…..
Egy újfajta, könnyűszerkezetes, részben acél elemekből összeállított vasúti peront adtak át 2009. december 13-án a Toulouse – Auch regionális vasútvonalon. A moduláris rendszerű peront Európa második legnagyobb acélipari cége, az indiai Tata konszern tulajdonában lévő…..
Közelednek az ünnepek, ezért a már hagyománynak számító ünnepi köntösüket vették fel a város kandeláberei és épületei. Szikráznak a hullócsillagok, fénylenek a csengettyűk, pislognak a fényfüzérek azzal a nem titkolt céllal, hogy egy kis melegséget lopjanak az egyre…..
gulyasattila
2009.12.05 21:02:47
@*Anna: Így igaz, a belvárosban sajnos évtizedek óta csak az elektromos csillagok élvezhetők igazán, akkor már legyen belőlük minnél több igazán látványos darab. Ha úgy tetszik, ezek az utcák az igazi "ország karácsonyfájának" a szerteágazó ágai.
Az igazi csillagokhoz pedig mindenkit vár a Zselici Csillagos Égbolt Rezervátum, felülmúlhatatlan négyévszakos dekorációval:)
Az igazi csillagokhoz pedig mindenkit vár a Zselici Csillagos Égbolt Rezervátum, felülmúlhatatlan négyévszakos dekorációval:)
Az ívhidak a mérnöki szerkezetek legszebbjei közé tartoznak. Segítségükkel nagyobb távolságok hidalhatóak át egyetlen nyílással, mint egy egyszerű gerendahíd esetében. Többféle formájuk lehet, attól függően, hogy hol, milyen környezetben helyezkedik el és mi a célja.…..
gulyasattila
2009.11.21 16:51:48
Nagyon tetszik a blog, régóta olvasom a bejegyzéseket. A saját kedvenceim között is általában ilyen hidak vannak, például a 6-os út mecseknádasdi erdőben rejtőzködő varasdi völgyhídja, aminek a mérete nem sokkal marad el a Krka folyóitól, mégis alig ismerik.
Két helyen pontosítanék:
Az ív statikája nem minden esetben alakul az itt leírtak szerint: az általad is említett alsópályás megoldások szinte mindegyikénél a hídpálya felveszi az ív két végénél ható vízszintes erőket, így a támaszokra csak a híd súlyából adódó függőleges terhelés jut, a pályatest (ritkább esetben, általában a teljesen vasbetonból készült hidaknál külön vonókábelek) megakadályozza az ív szétcsúszását. Ezek a vonórudas ívhidak, vagy álívhidak, pl Pentele híd, vagy a szegedi Belvárosi híd.
A Mária Valéria viszont nem hívhíd, a vonórúd hiánya ellenére kizárólag függőleges erőt ad át a támaszoknak, vagyis akkor is megállna, ha egy varázsló kiegyenesítené, csak akkor külsőre is olyanná válna, mint a többi rácsos híd. Az esztétikai célból sarló alakúra épített rácsos szerkezete viszont hungarikum, a világon tudtommal három ilyen szerkezet áll: ikertestvére, a komáromi Erzsébet-híd, és a mai Szlovákia területén egy egynyílású vasúti híd a Vág fölött.
(egy régebbi ilusztrációm a témában: www.freeweb.hu/g-attila/utazasok/bodajk/hidak.jpg )
Két helyen pontosítanék:
Az ív statikája nem minden esetben alakul az itt leírtak szerint: az általad is említett alsópályás megoldások szinte mindegyikénél a hídpálya felveszi az ív két végénél ható vízszintes erőket, így a támaszokra csak a híd súlyából adódó függőleges terhelés jut, a pályatest (ritkább esetben, általában a teljesen vasbetonból készült hidaknál külön vonókábelek) megakadályozza az ív szétcsúszását. Ezek a vonórudas ívhidak, vagy álívhidak, pl Pentele híd, vagy a szegedi Belvárosi híd.
A Mária Valéria viszont nem hívhíd, a vonórúd hiánya ellenére kizárólag függőleges erőt ad át a támaszoknak, vagyis akkor is megállna, ha egy varázsló kiegyenesítené, csak akkor külsőre is olyanná válna, mint a többi rácsos híd. Az esztétikai célból sarló alakúra épített rácsos szerkezete viszont hungarikum, a világon tudtommal három ilyen szerkezet áll: ikertestvére, a komáromi Erzsébet-híd, és a mai Szlovákia területén egy egynyílású vasúti híd a Vág fölött.
(egy régebbi ilusztrációm a témában: www.freeweb.hu/g-attila/utazasok/bodajk/hidak.jpg )
A gyerekek imádják a vonatokat. Zakatol, kattog, pöfög vagy esetleg morog, pont ez a jó benne. És ha még olyan vonat is van, ami kifejezetten nekik lett szánva, hát azt gyorsan ki kell ám próbálni! A nyáron nyitott kocsikkal közlekedő, télen pedig még hangulatosabb tájon futó…..
gulyasattila
2009.10.19 10:59:39
Olvasónk és bátyja Mosonmagyaróvárra szeretett volna utazni, de a vonat nem állt meg az állomáson, csak a határnál. Előresétáltak a mozdonyvezetőhöz, aki flegmán azt kérdezte, „miért nem húzták meg a vészféket”. Az utas nem tudta, hogy már a vonatot is nekik kell…..
Persze a hagyományos zsinórral is a kezünkhöz köthetjük a fényképezőgépet,de ez így sokkal kényelmesebbnek tűnik. 16 dollárért juthatunk hozzá a Branónál...
Gergely a MÁV-figyelő egyik legtermékenyebb olvasója (beküldője). Ha napvilágot lát egy érdekes közlekedési hír egyből billentyűzetet ragad és leírja véleményét, észrevételeit. Most a vonalbezárások kapcsán sem tett másképp. Megvizsgálja az egészet kormányzat, vasutas,…..
2009. július 31-e óta ismét teljes, eredeti útvonalukon közlekednek a budai rakparti villamosok. Több hónap csúszás után, de végre elkészült az új pálya, megújultak a megállók, a felsővezetékrendszer - mindez a budai főgyűjtő csatorna kivitelezése keretében.Újra a…..
gulyasattila
2009.08.03 11:31:13
@mestska: Az autósok helyett valóban célszerű inkább közúti forgalmat említeni, vállalkozókkal, mentővel, fuvarozókkal, akiknek kára származik abból, ami a kerékpáros közlekedésnek jó (ettől függetlenül, más példák alapján úgy tűnik, ezé a jövő)
Esetleg ha én lennék a döntéshozók helyében, most elkezdeném számba venni azon a gyalogos-kerékpáros „úton” rendszeresen előforduló kis zúzódásos- csonttöréses afférokat, aztán pár hét után kísérleti jelleggel kijelölném a bringautat a villamossíneken, a szükséges tájékoztató-figyelmeztető jelzésekkel, szintén baleseti és esetleges (természetesen nagy súllyal figyelembe vett) villamos fennakadási statisztikával, aztán győzzön a jobb út.
Egyébként nem tudom, hogy az itteni tömör homokon fekvő viacolor elszigetei-e a pálya faaljait a nedvességtől (gondolom nem), ha jól tudom, a hasonló miskolci kispaneles bukolat sem képes erre, és kb 20 év után le is amortizálódott a pálya… nagyon jó lett a díszburkolat, de én szívesebben láttam volna itt valami faanyagot mellőző megoldást.
Esetleg ha én lennék a döntéshozók helyében, most elkezdeném számba venni azon a gyalogos-kerékpáros „úton” rendszeresen előforduló kis zúzódásos- csonttöréses afférokat, aztán pár hét után kísérleti jelleggel kijelölném a bringautat a villamossíneken, a szükséges tájékoztató-figyelmeztető jelzésekkel, szintén baleseti és esetleges (természetesen nagy súllyal figyelembe vett) villamos fennakadási statisztikával, aztán győzzön a jobb út.
Egyébként nem tudom, hogy az itteni tömör homokon fekvő viacolor elszigetei-e a pálya faaljait a nedvességtől (gondolom nem), ha jól tudom, a hasonló miskolci kispaneles bukolat sem képes erre, és kb 20 év után le is amortizálódott a pálya… nagyon jó lett a díszburkolat, de én szívesebben láttam volna itt valami faanyagot mellőző megoldást.
Olvasónk Start Klub kártyájával július 1. és augusztus 31. között ingyenesen szállíthatja kerékpárját a vonaton. Él is ezzel a lehetőséggel, bár komoly problémák vannak. Van olyan pénztár, ahol ismerik a kedvezményt, de nincs jegy, amit kiadhatnának, de vidéken olyan…..
gulyasattila
2009.07.23 15:32:16
Amikor a kilencvenes évek elején valamikor a BNV-n jártam, kezembe került egy színes-szagos könyvecske Koreáról. A könyv - bár ingyenes volt- rengeteg információt tartalmazott a gazdaságtól a népművészetig, na és persze szó esett a városi közlekedésről is. Utóbbi kapcsán…..
Minden apró részlet számít, hiszen a részletekből épül fel egy egész. Így van ez a városi jelenségekkel is, melyek kiegészítik vagy éppen feldobják a teret, az épületeket. Felfedező kalandozásunk során több ilyenbe is belebotlunk, lehetnek akár szem előtt is, viszont sok-sok…..
gulyasattila
2009.07.21 14:10:15
Vajon mibe kerülne, ha a MÁV a pályafelújítás ideje alatt legalább egy olyan vonatpótló autóbuszt forgalomba állítana, amin valamilyen módon lehet kerékpárt szállítani? Olvasónk nem tudta, hogy vágányzár van, ezért több társával együtt egy hosszabb szakaszon vonatozás és…..
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz
A szövegről süt a helyzet érzelmi alapú megközelítése és a kerékpáros közlekedéssel kapcsolatos tudatlanság. Ez valamennyire érthető, hiszen gépjárművezetésből élő írta, aki nem szívesen vesz tudomást olyan ismeretekről, amik gépjárművek és kerékpárok eggyütt közlekedését támogató városépítéshez vezetnek, hiszen ott reagálni kell egymásra, akár a másik hibájára is, ami adott esetben a gázpedál felengedéséhez vezethet. Viszont a kerékpáros közlekedés járdára és kerülőkre kényszerítése, vagy a járdán vezetett belvárosi kerékpárutak biztonságosságának tényként hirdetése bizony súlyos, ezerszer megcáfolt tévedés. Vajon ha én írnék egy posztot arról, hogy mekkora "baromság, őrültség" (idézetek a post minőségi szöveganyagából) egy retardert hűteni, mert a múltkör is láttam, hogy ilyen rendszerrel felszerelt busz majdnem balesetezett, tehát szerintem tiltsuk be az egészet, csak a súrlódő fék a rendes fék... azt is leközölnénk? A buszsávban 30Km/h minimum javaslata alapján a szerző vagy a saját járművének átlag(!)sebességét sem ismeri (hazánkban fehér holló gyakoriságú a 20Km/h feletti érték), vagy csak szívesen szívatná a kerékpárosokat, a vágyott bosszú érdekében.
Szóval a gázpedál elengedése után tessék csak levegőt venni, az érzelmek csillapodása után kicsit gondolkozni, a hiányok betöméséhez pedig tanulni, tanulni, tanulni, mert itt a minden könnyű árművezetőre jellemző, de a cikkíró által durva kettős mércével kezelt egyéni felelőtlenség és a közlekedésszervezés alapjainak szétválasztása még nagyon nem megy.
Utóirat: Ezen sorokat egy olyan belvárosi dolgozó írta, aki évtized óta kerékpárral jár munkába (busszal kicsit többször), és még soha nem volt konfliktusa sem busszal, sem autóval, sem kerékpárosokkal.