Regisztráció Blogot indítok
Adatok
gulyasattila

0 bejegyzést írt és 33 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Újabb írást kaptunk Egy Mezei Autóbuszvezetőtől. Hogyan látszanak a kerékpárosok egy busz volánja mögül? Oszlassunk el egy tévhitet: az autóbuszvezetők általánosságban nem utálják a kerékpárosokat. Azonban néha tényleg nagyon haragszanak rájuk. Nem, nem azért mert…..
gulyasattila 2015.12.18 13:43:32
Sajnos az a helyzet, hogy kertvárosi utcácskák járdáin eltekerni a buszgazázsig, az nagyon más, mint az Astoriától az Lehel térig a belvároson át. A cikk szerzőjének utóbbit nem ajánlom, mert a fent felvázolt kerékpáros közlekedési tudása alapján, vagy gyalog hamarabb odaérne, vagy két sarkon belül baleset érné.

A szövegről süt a helyzet érzelmi alapú megközelítése és a kerékpáros közlekedéssel kapcsolatos tudatlanság. Ez valamennyire érthető, hiszen gépjárművezetésből élő írta, aki nem szívesen vesz tudomást olyan ismeretekről, amik gépjárművek és kerékpárok eggyütt közlekedését támogató városépítéshez vezetnek, hiszen ott reagálni kell egymásra, akár a másik hibájára is, ami adott esetben a gázpedál felengedéséhez vezethet. Viszont a kerékpáros közlekedés járdára és kerülőkre kényszerítése, vagy a járdán vezetett belvárosi kerékpárutak biztonságosságának tényként hirdetése bizony súlyos, ezerszer megcáfolt tévedés. Vajon ha én írnék egy posztot arról, hogy mekkora "baromság, őrültség" (idézetek a post minőségi szöveganyagából) egy retardert hűteni, mert a múltkör is láttam, hogy ilyen rendszerrel felszerelt busz majdnem balesetezett, tehát szerintem tiltsuk be az egészet, csak a súrlódő fék a rendes fék... azt is leközölnénk? A buszsávban 30Km/h minimum javaslata alapján a szerző vagy a saját járművének átlag(!)sebességét sem ismeri (hazánkban fehér holló gyakoriságú a 20Km/h feletti érték), vagy csak szívesen szívatná a kerékpárosokat, a vágyott bosszú érdekében.

Szóval a gázpedál elengedése után tessék csak levegőt venni, az érzelmek csillapodása után kicsit gondolkozni, a hiányok betöméséhez pedig tanulni, tanulni, tanulni, mert itt a minden könnyű árművezetőre jellemző, de a cikkíró által durva kettős mércével kezelt egyéni felelőtlenség és a közlekedésszervezés alapjainak szétválasztása még nagyon nem megy.

Utóirat: Ezen sorokat egy olyan belvárosi dolgozó írta, aki évtized óta kerékpárral jár munkába (busszal kicsit többször), és még soha nem volt konfliktusa sem busszal, sem autóval, sem kerékpárosokkal.
Nagyon jó döntés volt a kilátó legtetején aludni: itt kellemesen hűvös volt (azért így sem fáztunk rövidnadrágban és pólóban), még szellő is fújdogált, nagyon jól aludtam. 5kor keltünk, hátha így többet tudunk menni a legnagyobb meleg előtt. Most már sajnos viszonylag…..
Nem indult jól ez a reggel sem: elpakoltuk a csuromvizes sátrat, szinte rögtön elkezdett csöpörészni az eső. Bélapátfalván feltöltöttük a készleteinket, megreggeliztünk, majd a falun túl megnéztük a román kori apátságot. Ezután jó adag jelzéskereséssel tarkított eső…..
Ugyan kissé kényelmetlenül aludtunk a Mohos-házban (kemény volt a padló, meg túl meleg volt, mivel megraktuk a kályhát), nagyon biztató volt a reggel. Tiszta, szinte teljesen száraz ruhák, száraz sátor, még a nap is majdnem kisütött.Megnéztük a keleméri mohos tavakat. Nagyon…..
Miután a Margit híd északi oldalán befejeződtek az acélszerkezet építési munkálatai, áthelyezték a villamospályát erre az oldalra. Ezalatt a Jászai Mari térig közlekedetek Dél-Buda felől a villamosok, melyek a Budapesten először alkalmazott kúszóváltók…..
gulyasattila 2010.07.16 20:46:40
@HLaci:
"ezexerinted a zautósok nem emberek... :-(( "
Nem:)
Nyilván ezért foglnak el az embereknél 8-10 -szer több helyet a városból, és fogyasztanak a család egészére nézve dupla energiát, a legnagyobb környezetterhelésel megtermelt fajtából, sokszor tök feleslegesen.
Nem jó dolog felébredni a vekkerre, de egyszer muszály:)
Tavaly márciusban bontották fel az EuroVelo 6-os kerékpárútvonal részét képező a Bem rakparti bringautat a budai csatornaépítkezés és az ahhoz kapcsolódó villamospálya-felújítás miatt, de a március végére tervezett átadás elmaradt, mert a főváros nem tudott dönteni, hogyan…..
gulyasattila 2010.06.11 12:32:08
@errorka: Többen mondták már, és a múlt heti kirajzás óta én is egyet értek vele: ha a nagykörtén az összes járdázó az úton menne, már rég az autósok követelnének bringasávot a parkolósor helyére:)
A kiskörút hibáját persze érdemes lenne elkerülni, fel kellene vállalni háztömbönként néhány parkolóhely elhelyezését a járdán.
Április 22-én, 19:00-kor páran elindulnak a Dóm térről, és bicikliznek egy nagyot a városban. Múltkor kb. 350-en mentek velük. Ezt hívják úgy, hogy kritikus tömeg! Idén megint kicsit módosul az útvonal, a felvonulás vége először nem a kiindulási helyen (azaz a Dóm téren),…..
Utcai üldözéssel kellett megállítania a rendőröknek több olyan kerékpárost, akit eredetileg csak figyelmeztetni akartak, hogy nem szép dolog vasúti átjáró piros jelzésén átkerekezni. Kedden a Rákosrendező melletti vasúti kereszteződést ellenőrizték rendőrök. A Nyugati…..
gulyasattila 2010.03.31 20:57:24
@Benbe: Lemaradtál a januári Kresz módosításról. Kötelező bármilyen járda, padka, vizesárok, szántóföld, kapubejáró, buszmegálló, stb. használata, amit elláttak a három féle kék, kerek kerékpáros tábla egyikével (ún. közlekedésbiztonsági kerékpárút, az öltönyös, autóval járó, ezért nyilván sikeres, okos bácsik szerint)
gulyasattila 2010.04.01 10:30:04
@Benbe:
Ha szívesen dudálgatsz valakire, aki közlekedés céljából az úton tartózkodik (halad), és nem a mellete lévő iskola bejárata előtti járdán kerülgeti mondjuk a legjobb barátod hat éves kislányát a gyalog és kerékpárút tábla tövében, hát tedd. Olyan a világunk, amilyenné alakítjuk...
A Lágymányosi híd átadásával egyszerre kellett volna elkészülnie a budai oldali csatlakozó úthálózatnak is. A Hamzsabégi úton élők sikerrel akadályozták ezt meg, így alternatív útvonalként a Szerémi út – Andor utca – Egérút nyomvonal lett kijelölve. Ami az…..
A három, párhuzamosan villamostendert lebonyolító városunk közül a sok-sok eredménytelen tender után Debrecenben hirdettek eredményt, Szeged után másodikként. A legutolsó tenderen már volt választási lehetőség, öt induló adott be pályázatot, az AnsaldoBreda, a CAF, a Koncar, a…..
Közelednek az ünnepek, ezért a már hagyománynak számító ünnepi köntösüket vették fel a város kandeláberei és épületei. Szikráznak a hullócsillagok, fénylenek a csengettyűk, pislognak a fényfüzérek azzal a nem titkolt céllal, hogy egy kis melegséget lopjanak az egyre…..
gulyasattila 2009.12.05 21:02:47
@*Anna: Így igaz, a belvárosban sajnos évtizedek óta csak az elektromos csillagok élvezhetők igazán, akkor már legyen belőlük minnél több igazán látványos darab. Ha úgy tetszik, ezek az utcák az igazi "ország karácsonyfájának" a szerteágazó ágai.
Az igazi csillagokhoz pedig mindenkit vár a Zselici Csillagos Égbolt Rezervátum, felülmúlhatatlan négyévszakos dekorációval:)
Építős blog Ívhidak 2009.11.16 08:31:00
Az ívhidak a mérnöki szerkezetek legszebbjei közé tartoznak. Segítségükkel nagyobb távolságok hidalhatóak át egyetlen nyílással, mint egy egyszerű gerendahíd esetében. Többféle formájuk lehet, attól függően, hogy hol, milyen környezetben helyezkedik el és mi a célja.…..
A gyerekek imádják a vonatokat. Zakatol, kattog, pöfög vagy esetleg morog, pont ez a jó benne. És ha még olyan vonat is van, ami kifejezetten nekik lett szánva, hát azt gyorsan ki kell ám próbálni! A nyáron nyitott kocsikkal közlekedő, télen pedig még hangulatosabb tájon futó…..
Persze a hagyományos zsinórral is a kezünkhöz köthetjük a fényképezőgépet,de ez így sokkal kényelmesebbnek tűnik. 16 dollárért juthatunk hozzá a Branónál...
2009. július 31-e óta ismét teljes, eredeti útvonalukon közlekednek a budai rakparti villamosok. Több hónap csúszás után, de végre elkészült az új pálya, megújultak a megállók, a felsővezetékrendszer - mindez a budai főgyűjtő csatorna kivitelezése keretében.Újra a…..
gulyasattila 2009.08.03 11:31:13
@mestska: Az autósok helyett valóban célszerű inkább közúti forgalmat említeni, vállalkozókkal, mentővel, fuvarozókkal, akiknek kára származik abból, ami a kerékpáros közlekedésnek jó (ettől függetlenül, más példák alapján úgy tűnik, ezé a jövő)
Esetleg ha én lennék a döntéshozók helyében, most elkezdeném számba venni azon a gyalogos-kerékpáros „úton” rendszeresen előforduló kis zúzódásos- csonttöréses afférokat, aztán pár hét után kísérleti jelleggel kijelölném a bringautat a villamossíneken, a szükséges tájékoztató-figyelmeztető jelzésekkel, szintén baleseti és esetleges (természetesen nagy súllyal figyelembe vett) villamos fennakadási statisztikával, aztán győzzön a jobb út.

Egyébként nem tudom, hogy az itteni tömör homokon fekvő viacolor elszigetei-e a pálya faaljait a nedvességtől (gondolom nem), ha jól tudom, a hasonló miskolci kispaneles bukolat sem képes erre, és kb 20 év után le is amortizálódott a pálya… nagyon jó lett a díszburkolat, de én szívesebben láttam volna itt valami faanyagot mellőző megoldást.
Olvasónk Start Klub kártyájával július 1. és augusztus 31. között ingyenesen szállíthatja kerékpárját a vonaton. Él is ezzel a lehetőséggel, bár komoly problémák vannak. Van olyan pénztár, ahol ismerik a kedvezményt, de nincs jegy, amit kiadhatnának, de vidéken olyan…..
PTinfo Szörnyszülött Koreából 2009.07.22 14:34:00
Amikor a kilencvenes évek elején valamikor a BNV-n jártam, kezembe került egy színes-szagos könyvecske Koreáról. A könyv - bár ingyenes volt- rengeteg információt tartalmazott a gazdaságtól a népművészetig, na és persze szó esett a városi közlekedésről is. Utóbbi kapcsán…..
Csak a Szépre! Kedves értékeink 2009.07.17 09:00:00
Minden apró részlet számít, hiszen a részletekből épül fel egy egész. Így van ez a városi jelenségekkel is, melyek kiegészítik vagy éppen feldobják a teret, az épületeket. Felfedező kalandozásunk során több ilyenbe is belebotlunk, lehetnek akár szem előtt is, viszont sok-sok…..