Adatok
rás
1395 bejegyzést írt és 1370 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
Egyre jobban idegesítenek azon baloldali meg (baloldali) liberális ismerőseim, barátaim, akik ha szóba kerül Magyar Péter és a Tisza Párt - márpedig ha politizálunk, szóba kerül - komor tekintettel előadják, hogy 1./ MP nagy valószínűséggel Orbán2.0; 2./ Fogalmunk sincs róla, hogy mit akar, nincs…..
rás
2024.12.21 18:27:32
@Dupla: Köszönöm, lényegében mindegyik állításoddal egyetértek. Mondjuk, egyetlen dologban tamáskodnék: még nem láttam olyan magyar jobboldali pártot, csoportot, politikust, amely/aki a cigányok egyenjogúságon alapuló integrációját hirdetné a nemzeti egység jelszavával. Emellett természetesen voltak és vannak olyan jobboldali személyiségek, politikusok, akik egyébként fontosnak tartják, és tettek, tesznek is a cigányok társadalmi integrációjáért.
Nagy baj van Nerniában, és majd másfél évtized fidesz dominancia után elég szórakoztató tud lenni, ahogyan a sokáig félelmetesnek, szinte már mindenhatónak érzékelt és képzelt propagandagépezet vergődését látjuk.Minden mélyebb elemzés helyett, hogy miért is van ez így, nincs is szükség két szónál…..
rás
2024.12.19 17:09:52
(Mert az nem lehet, hogy pont csak én ne értékeljek.)
Azt gondolom, hogy az amerikai választók Trumpra voksoló többsége az erőre szavazott, egy erős férfira egy ingatag, bizonytalan világban. Egy - a kampánya alapján - semmilyen nővel szemben.
Eltekintve leghívebb, legelvakultabb - nem csekély…..
rás
2024.11.15 18:50:50
@Dupla: "Szerintem egy fontos elem hiányzik az értékelésből" - írod. Nem; nagyon sok minden hiányzik belőle - illetve nem hiányzik, mert nem kívántam átfogó értékelést adni (nyilván nem is lettem volna rá képes [ma már inkább, mert sok mindent olvastam/hallgattam azóta, például ezt: merce.hu/2024/11/14/trump-es-a-liberalis-kozep-veresege/ ]), mindössze egy számomra érdekes elemet emeltem ki. Amit te írsz, tudniillik, hogy Harris a kampányban nem azokról a dolgokról beszélt, ami az átlagembert érdekli, vagyis a demokraták az identitáskérdések és a demokrácia eszményének elvont védelmével elbeszéltek a szavazók feje felett, az valóban központi kérdés.
Természetesen tudom, hogy Trump nem Hitler - sokkal kisebb kaliberű, világkép nélküli akarnok -, a zseniális Riefenstahl-filmet inkább a címe keltette asszociáció nyomán írtam bele a posztba.
Természetesen tudom, hogy Trump nem Hitler - sokkal kisebb kaliberű, világkép nélküli akarnok -, a zseniális Riefenstahl-filmet inkább a címe keltette asszociáció nyomán írtam bele a posztba.
rás
2024.11.17 15:07:35
@látjátok feleim szümtükkel: Egyrészt hol vannak a "jól felkészült, iskolázott emberek tömegei"? Másrészt: és ha tudják, akkor mi van? A gondolatmeneted szerint - ahogy én értelmezem - ebből az következik, hogy nem mennek szavazni. Vagyis döntsenek az ostobák...
Я хочу о тебе думать – я думаю о тебе.Я не хочу о тебе думать – Я думаю о тебе.Я хочу о другом думать – я думаю о тебе.Я не хочу ни о чём думать – я думаю о тебе.
(Eduardas Mieželaitis litván költő verse, én ebben az orosz változatban ismerem.)
*
Tíz éve halt meg Máté. Hat héttel utána írtam…..
rás
2024.11.02 11:06:24
"A megformálás eleven, lelkileg közömbös kézzelfoghatóságában gyönyörűséget talál a polgári érzésű tömeg, de a lázas, korláttalan fiatalságot csak a problémák kötik le: és Aschenbach a problémák embere volt egykor, és korláttalan, mint akármelyik ifjú. A szellemet szolgálta, rablógazdálkodást űzött…..
Tegnap mintegy véletlenül kiderült, hogy a miniszterelnök politikai igazgatója - ez nagyjából olyan tisztség, mint az amerikai elnök nemzetbiztonsági főtanácsadójának lenni (na, jó, vicceltem; mutatis mutandis -, aki ráadásul az Orbán (Viktor)-rendszer legfőbb káderképzőjének, az MCC-nek is a…..
rás
2024.09.28 20:00:22
rás
2024.09.30 11:07:56
@Éva Schüttler Tamásné: Ahogy az orosz mondja: pazsivjom - uvígyim (ha megérjük, meglátjuk).
rás
2024.10.05 23:18:07
@látjátok feleim szümtükkel: Valóban rendben van, mert kiderül belőle, hogy valójában nincs olyan, hogy "józan ész" . nég kevésbé, ha az angol vagy francia megfelelőjét mondjuk, hogyen nem "common" vagy "commun". Nekem leginkább a Descartes-idézet tetszik: " Nem elég ugyanis, hogy valakinek jó esze legyen; a fő dolog az, hogy azt jól használja."
Alain Delon. Az ifjúkorom része. A halálhírére - nagy, jelentős filmjei helyett - elsőként az 1967-es Kalandorok ugrott be. Fura dolog az emlékezet, legalábbis az enyém. Sokkal jelentősebb eseményekre nem emlékszem, erre pontosan. Egyetemista voltam, valami csalódást (arra már nem emlékszem, mit)…..
rás
2024.08.23 21:26:25
@látjátok feleim szümtükkel: :)
Egyébként biztos bennem van a hiba. Most olvastam a Magyar Narancs Delon-nekrológját, amely szerint, ha egy Delon-filmet nézünk meg, az a Kalandorok legyen.
Egyébként biztos bennem van a hiba. Most olvastam a Magyar Narancs Delon-nekrológját, amely szerint, ha egy Delon-filmet nézünk meg, az a Kalandorok legyen.
rás
2024.08.25 11:10:03
@látjátok feleim szümtükkel: Nincs szó hátraarcról. Fiatalon megragadott, ezért is ragadt meg - amúgy szita - emlékezetemben, most meg nem. Van ilyen.
rás
2024.09.03 22:02:42
@Éva Schüttler Tamásné: Nem nekem írtál, de most muszáj beavatkoznom. Érdekes megközelítés, hogy magadnak fenntartod a lehetőséget (jogot?), hogy folyamatosan kifejtsd a véleményedet, majd ugyanezt megvonod a vitapartnertől. :(
Gyurcsány Ferenc ma egy hosszú Facebook-videóban bejelentette, hogy nem mond le, marad, sőt: visszajön. Mert szükség van rá, szükség van a DK-ra, a baloldalra.
A magam részéről biztos voltam benne, hogy marad. Egy (politikai) kalandor - húsz éve annak tartom - önszántából nem távozik, nem rombolja…..
rás
2024.07.13 16:04:56
@látjátok feleim szümtükkel: Igazán finoman cigányozol...
Egyébként a baloldal fogalma - a fogalom értelme, tartalma - a megszületése óta eltelt több mint két évszázadban sokat változott, tükrözve a történelem, a társadalmak változásait. Egy osztálytársadalomban - mint amilyen a mai, egy globális rendszerbe illeszkedő, kelet-európai kapitalizmus - azonban mindenkor a társadalmilag, vagyonilag alávetett vagy éppen (például a munkalehetőségek vagy már a képzés hiánya miatt) a társadalom peremére, praktikusan a társadalmon kívülre szorítottakkal való szolidaritást, a társadalmi dichotómia megszüntetésére való törekvést jelenti.
Ebben az értelmezési keretben az általad említett "igénytelenség", leszakadás tünet.
Egyébként a baloldal fogalma - a fogalom értelme, tartalma - a megszületése óta eltelt több mint két évszázadban sokat változott, tükrözve a történelem, a társadalmak változásait. Egy osztálytársadalomban - mint amilyen a mai, egy globális rendszerbe illeszkedő, kelet-európai kapitalizmus - azonban mindenkor a társadalmilag, vagyonilag alávetett vagy éppen (például a munkalehetőségek vagy már a képzés hiánya miatt) a társadalom peremére, praktikusan a társadalmon kívülre szorítottakkal való szolidaritást, a társadalmi dichotómia megszüntetésére való törekvést jelenti.
Ebben az értelmezési keretben az általad említett "igénytelenség", leszakadás tünet.
rás
2024.07.14 11:18:19
@látjátok feleim szümtükkel: Feltehetőleg Kertész Ákos kijelentésére gondolsz, miszerint "a magyar genetikailag alattvaló". Alávaló: gonosz, becstelen; alattvaló: aki gondolkodás és fenntartás nélkül teljesíti az állam (uralkodó, bürokrácia stb.) utasításait, elvárásait. (Azt, hogy a magyar genetikailag lenne alattvaló, nyilván úgy kell érteni, hogy történelmileg, sok generáción át az emberekbe beleégett reflexek.) Kijelentése miatt Kertésznek emigrálnia kellett.
"Az Ordinyin-házban [Ordinyin: a regény színhelyéül szolgáló, azonos nevű város nemesi családja -- Rás], a végrehajtó bizottság helyiségében (itt nem volt geránium az ablakokban´- fenn az emeleten gyülekeztek a bőrzekés emberek, a bolsevkok. Ezek, a bőrzekések, mind délceg, bőrkötésű férfiszépség,…..
Nem tudom, érdekel-e valakit, de elmondom, hogy holnap kire, kikre fogok szavazni - meglehetősen diverzifikáltan. Lehet, ez csak azért érdekes, hogy 24 óra múlva össze lehessen vetni az eredményekkel.
Szóval, addig is, míg győz a proletár világforradalom, vagy legalább feltűnik a magyar politikai…..
rás
2024.06.09 13:52:10
@vgx: A telefonod ezek szerint nem kompatibilis a számítógépemmel sem. :-D Illetve: a kommentedről kapott e-mail-értesítésben még ott a két emoji. Tanulság: máskor szövegesen írd meg, hogy mennyire egyetértesz és hogy mennyire szeretsz. :)
rás
2024.06.10 11:36:47
@egy nagyi: Mindenkinek joga van véleményt alkotni - hogy igaza van, vagy téved, az más kérdés.
rás
2024.06.21 11:40:54
@látjátok feleim szümtükkel: Köszönöm a hogylétemre vonatkozó kérdésedet; a pacemaker működik, az izületeim kevésbé...
Ami a lényeget - Tisza és Momo - illeti, Donáth Anna kezdetben megjelent Magyar több rendezvényén, aztán rájött - vagy a többiek rájöttek -, hogy a Tisza az ő szavazótáborukat is elviszi, és számukra ez élet-halál kérdés lehet. Pár szavazaton múlt, hogy nem kerültek be a Fővárosi Közgyűlésbe, és most fennáll a párt széthullásának veszélye. Pedig továbbra is úgy gondolom, hogy szükség van rájuk.
Ami a lényeget - Tisza és Momo - illeti, Donáth Anna kezdetben megjelent Magyar több rendezvényén, aztán rájött - vagy a többiek rájöttek -, hogy a Tisza az ő szavazótáborukat is elviszi, és számukra ez élet-halál kérdés lehet. Pár szavazaton múlt, hogy nem kerültek be a Fővárosi Közgyűlésbe, és most fennáll a párt széthullásának veszélye. Pedig továbbra is úgy gondolom, hogy szükség van rájuk.
Rég írtam ide, furdalt is érte a lelkiismeret, de most anyák napja alkalom arra, hogy megismételjem egy hét és fél éve, a születési évfordulója alkalmából az "Életcserepek" sorozatban (szerettem) írtakat.
*
A kép valamikor az 1920-as évek közepén készült Egerben. A rajta látható emberek (anyám…..
"Néha a letűnt időt hisszük boldogabbnak. Néha teljesebbnek az elkövetkezőt. Ám ezekből épp a sajátunk az, amely kirekeszt. Talán ezért igyekszünk jelenünk szakadozó rezzenéseiben nem figyelni a pillanatnak sem tökéletlen, sem befejezetlen voltára. Mert nem akarjuk elvetéltnek érezni a mindenkori…..
rás
2024.04.03 10:22:36
@Medea Res: Meg akartam nézni, mit írtál róla, de nem találom a blogodat. (Régebben Petitől tudtam "rád nézni".)
rás
2024.04.03 22:57:29
@Medea Res: Én még mindig ott tartok - bő száz oldallal a vége előtt -, hogy próbálom megérteni Ilkát, vagy legalább a közeget.
Tegnap kimentem Magyar Péter tüntetésére, elsősorban kíváncsiságból, érdekelt, hogy hányan lesznek, milyen a hangulat. Ambivalens érzéseim, gondolataim vannak.
Mint előző bejegyzésemben írtam, a Partizán-interjú óta rokonszenvvel követem Magyar Péter fellépését, de erős ideológiai fenntartásaim és…..
rás
2024.03.16 23:25:11
@egy nagyi: Adassék! Nem keresek utána, de nem hiszem, hogy bíztam volna a Jobbikban, viszont valóban szükségesnek tartottam a választási együttműködést velük.
rás
2024.04.03 10:27:17
@egy nagyi: Én is a gyerekeket sajnálom. Magyar Péterről eltér a véleményünk.
105 éve kiáltották ki az első magyar munkásállamot. A proletárdiktatúrát. A tavalyi megemlékezésem..
A nevezetes Partizán-interjú óta rokonszenvezem Magyar Péterrel, drukkolok neki. Március 15-ei fel- és meghívásával kapcsolatban azonban ambivalens vagyok, még nem döntöttem el, hogy elmenjek-e. Több problémám is van.
Baloldali (szélsőbaloldali?) ember vagyok. Magyar önmagát egyértelműen…..
Tegnapi terveidet töröld.
A legszebbeket is. Azokat először.
– Mire megépítenéd: ezért, azért már úgyse laknád
s onnan-ide törmelékek halmát mért cipelnéd?
Temess derűsen. Ami élt: mindig föltámad; ami nem: sosem.
Ragyogó szemmel, ne tört szívvel bámulj
a Leáldozott, Gyönyörű Nap…..
Az itt olvasható szöveg harmadik ismétlése egy jó 15 éves bejegyzésnek, s kell-e mondanom, aktualitását a "kegyelem-botrány" kapcsán a magyar gyermekvédelem szomorú helyzetével kapcsolatban napvilágot látott értesülések, vélemények - és országos felháborodás adják. Amikor most rákerestem, kiderült,…..
rás
2024.02.25 19:27:10
@egy nagyi: :)
„[E]gy ilyen intézmény vezetésébe csak annyi erkölcs kell, mint só a levesbe. Ha túl kevés, ha túl sok: ehetetlen. Az alapanyag a rutin, a szabály, a szakszerű és célirányos rend. Aki jól ír, az többnyire rosszul parancsol. A moralisták vagy elmamlaszkodják a hatalmat, vagy kárhozott dühvel…..
Az ember (a blogger) általában akkor blogol, ha mondanivalója van. Régen több volt - blogból is; ami meg a mondanivalót illeti, annak jórésze, nálam a közéletiek nagyrészt átköltöztek a Facebookra.
Van, amikor a ember illendőségből posztol, mert tudja, hogy vannak - maradtak - olvasói, akik…..
rás
2024.02.07 23:48:39
@egy nagyi: Igen, Csunderlik könyvét olvasom (fejezem be). Párhuzamosan elkezdtem Arisztophanész A madarak című komédiáját - egy jövő heti olvasókörre.
rás
2024.02.11 18:36:00
@Dupla: Mint írtam, sokféle okból blogol (vagy nem blogol) az ember, és igazad van, ezek egyike a valódi élet helyetti pótcselekvés... Illetve az is egy ember valódi élete, amikor pótcselekszik, például blogol. Exhibicionizmusból, kapcsolattartási szándékból, lustaságból regény- vagy esszéírás helyett...
Megnéztem az általad említett 2008. júliusi bejegyzést (persze nem emlékeztem rá), és elégedetten állapítottam meg, hogy kedvenc - nagyképűen szólva "polifonikus" - blogműfajomhoz tartozik, vagyis együtt van benne közélet, személyes élmény és kultúra.
A Freeblogon indított saját blogomon valóban ez volt az első bejegyzés, de a magam szemében akkor már tapasztalt blogger voltam: előtte, 2006 júliusától, másfél évig vendégbloggerként 36 bejegyzést írtam A vajszínű árnyalatra.
Megnéztem az általad említett 2008. júliusi bejegyzést (persze nem emlékeztem rá), és elégedetten állapítottam meg, hogy kedvenc - nagyképűen szólva "polifonikus" - blogműfajomhoz tartozik, vagyis együtt van benne közélet, személyes élmény és kultúra.
A Freeblogon indított saját blogomon valóban ez volt az első bejegyzés, de a magam szemében akkor már tapasztalt blogger voltam: előtte, 2006 júliusától, másfél évig vendégbloggerként 36 bejegyzést írtam A vajszínű árnyalatra.
rás
2024.02.11 23:45:08
@Dupla: A te bejegyzéseid esztétikailag tényleg jóval magasabb színvonalat képviseltek mindig, mint az enyémek, és ennek csak részben volt oka az én technikai képzetlenségem. És abban is igazad van, hogy egészségtelen függéssé (van egészséges függőség?) válhat a blogolvasáson keresztül mások életével való foglalkozás. Igen, függővé váltam.
Nagyon gyakran támadt fel bennem az igény, hogy a virtuális ismeretséget valóságos személyes kapcsolatra váltsam -ebben te lettél az első és legfontosabb -, de örömömre néhány más barátság is megmaradt.
Nagyon gyakran támadt fel bennem az igény, hogy a virtuális ismeretséget valóságos személyes kapcsolatra váltsam -ebben te lettél az első és legfontosabb -, de örömömre néhány más barátság is megmaradt.
"Ő [Bernhard, a gyűjteményalapító Zygmunt Rogalla fia] állapította meg, vette észre, hogy a látogatók arca, ahogy az idő múlik, egyre vénebb... Néha elnéztem a nyílt magaslaton a szélbe belegörnyedve imbolygókat, inkább vénasszonyokat, mint vénembereket, aztán föltolakodott bennem a gondolat, hogy a…..
rás
2024.02.01 18:29:18
@látjátok feleim szümtükkel: "Én úgy gondolom nem az a lényeg, hogy mi marad utánunk, hanem az, hogy amíg itt vagyunk és működik a tudatunk, jól érezzük magunkat a bőrünkben, és ne azon agyaljunk, hogy ugat-e majd utánunk egy kutya. Inkább az vigyen még előre, hogy a kutyát nekünk kell gondozni és szeretni, mert magáról nem tud gondoskodni."
Bár nincs kutyám (tyúkom vagy egyéb állatom sem), de teljesen egyetértek veled. Igaz, (akaratomon kívül) gyerekem sincs, pedig egy utód valószínűleg változtat a perspektíván. Amit - nem először - a blogról írsz, azt nagyon köszönöm.
Bár nincs kutyám (tyúkom vagy egyéb állatom sem), de teljesen egyetértek veled. Igaz, (akaratomon kívül) gyerekem sincs, pedig egy utód valószínűleg változtat a perspektíván. Amit - nem először - a blogról írsz, azt nagyon köszönöm.
rás
2024.02.01 18:42:05
@Dupla: Azt hiszem, félreérted Lenzet: ő éppen arról ír, hogy természetes, hogy ami neki, a generációjának fontos, az az utána jövőknek nem feltétlenül az.
A regénynek amúgy nem témája, hogy az "emberi kultúra átörökítő képessége". Történelmileg - és emberileg, egy generáció számára - nagyon konkrét emlékkel foglalkozik, az otthon elvesztésével. A haza elvesztésével - de a könyv, Lenz gondolkodásának egyik fontos szála, hogy amikor az "otthonból" politikusok "hazát", azaz bármire felhasználható politikai entitást csinálnak, azzal lényegében az otthont veszik el. Ezért kell a főszereplőnek felgyújtania az általa létrehozott és átmentett - a saját generációja számára az otthont idéző - gyűjteményt megsemmisítenie.
A regénynek amúgy nem témája, hogy az "emberi kultúra átörökítő képessége". Történelmileg - és emberileg, egy generáció számára - nagyon konkrét emlékkel foglalkozik, az otthon elvesztésével. A haza elvesztésével - de a könyv, Lenz gondolkodásának egyik fontos szála, hogy amikor az "otthonból" politikusok "hazát", azaz bármire felhasználható politikai entitást csinálnak, azzal lényegében az otthont veszik el. Ezért kell a főszereplőnek felgyújtania az általa létrehozott és átmentett - a saját generációja számára az otthont idéző - gyűjteményt megsemmisítenie.
rás
2024.02.10 19:04:33
@Dupla: A dal valóban gyönyörű - de szerintem egy harmadik nézőpontot hoz be: amikor az otthonod "hagy el".
"Ma lenne 46 éves" -írja Peti. Nem tudom 46 évesnek elképzelni. 30 volt, amikor - virtuálisan - megismerkedtünk. 36, amikor meghalt. Az elmúlt egy órában neki írt bejegyzések, levélváltások, chatfoszlányok közt tallóztam. "Faszkalap." "Szeretlek, te barom." Ilyesmik (is). Meg sok vers, köztük ez:
…..
Ha eszembe jutott volna, akkor ennek a bejegyzésnek az apropója a 2009-es tatárszentgyörgyi romagyilkosság évfordulója lett volna. Van, akinek eszébe jutott.
De máshonnan indítok. 2006 óta olvasok blogokat, majd másfél évi vendégblogolás (A vajszínű árnyalat) után 2008. júniusban indítottam el a…..
rás
2019.08.04 23:39:54
@látjátok feleim szümtükkel: Kösz szépen. A Kenderesi-ügyről szóló riportot elsőre is megtaláltam - különösebben nem rázott meg, végül is különböző vélemények hangzottak el. A cigány riportot köszönöm, és bár háromhónapos, most megosztottam a Facebookon.
rás
2023.12.31 19:46:08
@látjátok feleim szümtükkel: Valóban jó lenne.
(Amúgy meghatott, hogy egy négy évvel ezelőtti bejegyzéshez írsz kommentet.)
(Amúgy meghatott, hogy egy négy évvel ezelőtti bejegyzéshez írsz kommentet.)
rás
2024.01.01 23:47:39
Az Igazgyöngyös L. Ritók Nóra Facebook-oldaláról lopott rajzzal kívánok szép karácsonyt és boldog új évet - nyugalmat, sikert, egészséget minden olvasómnak.
..
Hogy rögtön válaszoljak a címben feltett kérdésre: azt gondolom, hogy a gázai háborúval Izrael önmaga hozta meg önmaga halálos ítéletét.
Október 7-e, a Hamász által végrehajtott barbár, állatias mészárlás teljes mértékben indokolja, hogy az izraeli vezetés a palesztin terrorszervezet…..
rás
2023.12.22 17:55:17
@Dupla: Egyetemi filozófiatörténet-órákról jószerivel csak egy Hume-mondásra emlékszem: Az a tény, hogy a Nap eddig mindig felkelt, nem bizonyíték arra, hogy holnap is fel fog kelni.
rás
2023.12.23 19:33:18
@Dupla: :-D
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz