Regisztráció Blogot indítok
Adatok
Lóval ne

0 bejegyzést írt és 28 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Az utóbbi két évtizedben a Magyar Honvédséget érintő legnagyobb horderejű hír  - a sorkatonaság eltörlése után -  a szerződés aláírása volt 218 Lynx gyalogsági harcjármű beszerzéséről, és azok hazai gyártásáról. Jöttek is a kommentek mindenhonnan, a"minek ilyent venni, vettek volna inkább…..
Lóval ne 2020.09.22 14:13:45
@megamovieboy: Nem az MH irányítja a beszerzéseket, hanem egy miniszterelnöki megbízott. Ez egyébként abból a sokat idézett szempontból biztos jó, hogy nem keni meg egyetlen nagyvállalat sem a honvédségi vezetőket (ami ugye nem ritkaság és nem csak nálunk - elég a pár éve kipattant osztrák Eurofighter korrupciós botrányra gondolni). Viszont könnyen eshet a vágy-vezérelt gondolkodás csapdájába a fejlesztési program, mert aki eldönti, hogy Lynxet vagy Redbacket veszünk lehet, hogy magyar laktanyát még életében nem látott belülről és egyáltalán nincs tisztában a hazai viszonyokkal és képességekkel. A gyártói oldalon sem - ahogy azt a cikk is taglalja.
Aki járt már raliversenyen, az biztosan találkozott Varga Cigány Zoltán nevével. Cigi, ahogy a legtöbben ismerik, már évek óta nem indult, mégis megőrülnek érte a szurkolók. Hogyan lehetséges ez úgy, hogy még csak nem is indul? Nézzétek meg a róla szóló riport-sorozatunk első részét, és…..
Van a filmeknek egy csoportja, amelyek csak itthon, illetve az USA-n kívül néhány más országban váltak kultikussá. Bud Spencer és Terrence Hill legtöbb alkotása klasszikus példái ennek, hiszen a két színész leginkább Németországban és Magyarországon vált legendává. Ide tartozik a…..
Őserdő. Első hallásra nem feltétlenül a Kárpátok havasai vagy a lengyel erdőségek jutnak eszünkbe, de nem is a Kékes – holott Európában is sok helyen találunk ősi, emberi beavatkozás nélkül fennmaradt ökoszisztémákat, „eredeti erdőket” (primary forests). Nemrégiben térképre tették, hogy hol vannak…..
Lóval ne 2020.06.27 00:50:18
@restissilence: A nemzeti parkok területén nem tilos az agrártevékenység. Sőt, az erdő- vagy földművelés leghagyományosabb formái pont azon munkák közé tartoznak amit a parknak védenie kell. Az 50-100 éves erdőt szaknyelven vágásérettnek hívják, valószínűleg nem fedeztél fel semmi őrületes korrupciót, erdőt azért ültet az ember, mert fát akar termelni.
2017 év végén az Index olvasói voltak olyan kedvesek, és olyan sokan szavaztak a házunkra a Média Építészeti Díjhoz kapcsolódó közönségszavazáson, hogy megnyerte... Ezért a mai napig nagyon hálás vagyok, és örült is az egész család, hogy a kényszer szülte kis építkezésünk nemcsak a lakhatási…..
Lóval ne 2020.04.20 16:56:01
A nyitható felületeken való garasoskodással nem értek egyet - az egyszerűen rossz építészeti megoldás, nem takarékosság. Vagy legalábbis akkor igencsak át kell gondolni a lakóterület hatékony átszellőztethetőségére a terveket. Kiegészítésnek az én +5 pontom:

(8.) Vagy legyen minden beton vagy semmi. A beton fasza anyag, csak kisipari méretekben nincs olyan kőműves aki értelmesen tudna dolgozni vele, így születnek a kókány megoldások, elmálló vasbeton oszlopok (a vasbeton intrikái külön lexikont érdemelnének), teraszok amiből kilopták a cementet meg gagyi zsaluzás miatt szétfolyó felületek. Betont azt csak rendes gépészettel dolgozó cégre szabad bízni, kisiparosra nem, viszont egy bizonyos méret alatt egyszerűen nem gazdaságos, így jobb, ha kis építményeknél inkább számításba sem vesszünk felesleges, egyedi betonelemeket.
(9.) A fa olcsó, úgyhogy nem érdemes rajta spórolni. Látom a cikkben szereplő viskón is szép szerivel használtak különböző fa szerkezetet, viszont sok más építőipari alapanyaghoz hasonlóan a fának is van egy annyira szar minőségi osztálya, ami már hamisítványnak is sértő lenne. Tipikus, hogy okoskodó szaki megjelenik az építkezésen, elújságolja, hogy ő a piaci ár alatt 20%-al tud szerezni gerendát aztán a munkálatok befejezte után 2 hónappal jönnek is ki rajta a hossz menti repedések vagy fa járó felületek esetén be is szakad valaki alatt. Ezek gondolom egyébként nem is építőanyagnak szánt dolgok, csak valami selejtből kikanalazzák vagy egyesek hulladékfán akarnak így nyerészkedni, de klasszikus poén lévén mindig van, aki bedől nekik.
(10). Ha már kültéri felület: a fedett verandáknak, tornácoknak gyakran van reneszánsza, de nem véletlen, hogy már a népi építészet is rajongott érte: kellemes élettér és hasznosabb, mint egy terasz. Érdemes számításba venni: de természetesen a szerkezeti feszültségre vonatkozó tanácsokat nem lebecsülve.
(11). Autó. Korlátozott telekméretnél ez mindig probléma, s még ha nem is lakóépületről van szó, akkor is igen gyakori, hogy valamilyen rendszeres időközönként járművel kell elérni az adott építményt. A magunk és mások dolgát könnyítjük meg, ha nem gátoljuk mindenféle egzotikus, kacsalábon forgó ötletekkel a saját járműveink útját - sőt, gondoskodunk róla, hogy az épület lehetőleg minél nagyobb arányban körüljárható legyen négy keréken. Ki tudja, talán pont egy későbbi bővítésnél jön majd jól, a burkoló fog örülni neki hogy kocsival is odafér a falhoz vagy egyszerűen csak családi összejövetelekkor senkinek nem kell a közterületen parkolnia.
(12). Közművesítésnél gondolkodjunk előre. Magyarországon a telefonhálózat is viszonylag későn épült ki és még mindig vannak olyan belterületek hazai településeken, ahol csatornázás pl. egyáltalán nincs, viszont nem tudhatjuk, hogy mit hoz a jövő, így nem biztos, hogy baj, ha van egy-egy extra üres kábelcsatorna (erre mondjuk egy jó villanyszerelő már eleve gondol).
Kicsit ide tartozik az esővíz elvezetés is, ami főleg lankásabb vidékeken óriási probléma szokott lenni: nem hogy nem szabad, hanem nem lehet ugyanazokat az elveket alkalmazni, mint egy síkvidéki épületnél - úgy gondolom méltán van nagy sikere a különböző drénmegoldásoknak ezeken a területeken.
Itt a nagy benzinár esés. Örülünk, mert végre 10 ezer környékén is tele tud lenni a kocsi. A legkevesebb fogyasztó listában azok szerepelnek, melyeket 2010 óta gyártanak napjainkig, a felhasználói adatok alapján legalább 20 ezer km került beletekerésre a kocsiba és további kritériumként ~70-150 le…..
Lóval ne 2020.04.06 22:37:27
@okleveles naiv: Ha valaki városi üzemben használja sok megállással akkor lehet, de országúton 90km/h-nál lemegy az 4 liter alá, még nagyon takarékoskodni sem kell. Az egy nagyon jó motor, még ma is megállja a helyét. Épp ez a probléma ezekkel a felhasználói méréseken alapuló összehasonlításokkal, hogy az egyszeri autóvezető nem fog külön urban meg extra-urban adatokat számítani, hanem megad egyet a felhasználás arányát meg csak úgy saccra belövi. Viszont ha az Aygo tulajok alapvetően máshol használják a járműveiket, mint mondjuk a Leonosok, akkor már nem lehet összehasonlítani a kettőt.
Milyen kérdések merülnek fel elsőként? Vételár, méret, márka, típus, meg ugye dízel vagy benzin. Az a kérdés is előjön, hogy kötelező, alkalmi, szezonális jelleggel milyen összegektől lehet elbúcsúzni? Kis pénzügyi tudatosságot becsempészni kívánó, kockás füzet feletti fejvakarós-könyöklős 5 perc…..
Január nyolcadika óta az Emberi Erőforrások Minisztériumának fiatalokért felelős helyettes államtitkára Rácz Zsófia,  aki jogi diplomája megszerzése előtt, mindössze 22 évesen tölti be ezt a pozíciót. Lassan két hónapja felel az ifjúságügyért, de a nagy ritkán meghirdetett nyilvános eseményeken és…..
Mellbevágó látvány: lepukkant épületek, hotelek – közben ellenpontként a nagyon kedves helyiek. Ez fogadta Vikit és Danit a malajziai Sandakanban. Az ott töltött napok során kiderült, miként képes az ember rohamléptekben tönkretenni a környezetét...
Lóval ne 2020.03.06 06:37:12
@Hari Seldon 2: "Onnan nem ez az első úti beszámoló, hogy mennyire szemetes a strand - nem véletlenül."

Valóban nem véletlenül, mert a tengerben első sorban a sűrűn lakott tengerparti országok szemete lesz megtalálható, Norvégia, ahol alig van egy-két halászfalu a fjordokban viszonylag gyenge esélyekkel indul a szemetelésben a több ezer fő/km^2-es Dél-Kelet Ázsiával szemben. Továbbá nem mindegy, hogy az idegenforgalomban érdekelteknek megéri a tisztításra költeni. Turistaszezon előtt és alatt mindig kimegy 2 traktor és összetakarítanak meg felszántják a partot, biztos láttad már a párhuzamos vonalakat a homokban.
Viszont viharok után gyakorlatilag az összes Földközi-tengeri sziget partja vállalhatatlanul mocskos, tele szeméttel, amit vagy visszavisz az első dagály és tovább sodor a nyílt tenger felé vagy jön a helyi vendéglős és összeszedi.
Lóval ne 2020.03.06 19:54:33
@Hari Seldon 2: Talán helyesebb megfogalmazás, hogy van annyi pénzük, hogy választhatják a kevesebb szemeteléssel járó alternatívákat. A dzsunka halászfalun élőknek ez életviteli szempontból sokszor egyszerűen nem lehetőség, nem önként kezdenek el szemétkupacokat építeni oda, ahol élnek.
Ha minden szerdán járna a szép új Mercedes kukásautó ami különválogatott rekeszekben viszi el az üveget, műanyagot meg zöld hulladékot akkor biztos nem lázadnának ellene a helyiek. Viszont annak ellenére, hogy tudjuk ez mennyire szürreális kép ott, mi sem nagyon vagyunk hajlandóak külön lebomló csomagolásba tekerni műanyag helyett az oda szánt termékeinket.
Lassúhajtó csellengők. Gyárilag hiányzik belőlük a jobboldali (gáz)pedál. Zöld lámpánál is képtelenek időben és normálisan elindulni, akkor lapozgatják a gép kézikönyvét, hogy miként működik a sebességváltó, hogyan kell sebességfokozatba kapcsolni ezzel a szerkezettel. Amúgy pedig biztonsági (vagy…..
Lóval ne 2019.12.20 18:04:25
Így Karácsony táján szerintem igazán szükség volna egy 'miket szeretek leginkább a magyar közlekedésben' lista is. Hát tessék:
1. A lassan utazókat. Igen, én szeretem őket. Mikor sietek akkor a KRESZ kifejezetten javasolja, hogy előzzem meg őket, tehát zavarni nem zavarnak, de valahol azért jó dolog, hogy az ember a mai rohanó világunkban még választhat, hogy pont olyan tempóban végzi a dolgokat, amely neki kényelmes. Gyorsétterem, gyorsforgalmi út, gyorsrandi? Ugyan, éljen a lassan utazás! Pacsi és tisztelet minden lassan utazónak!
2. A buszokat. Oly gyönyörű és rusztikus buszparkunk van, ráadásul tele a magyar ipar remekeivel, mily szép az Ikarus vagy Credo is. Ráadásul minden egyes busz több tucat idegesítő autóstól szabadít meg. Csodásak!
3. A tisztességben karban tartott öreg autókat. Tetszik vagy sem, de Magyarország Európa Kubája. Nem mi választottuk, hogy koros járművekkel autózzunk. Vagyis éppen egyéni szinten valaki eldöntheti, hogy akar-e 20 éves öreg autóval járni, de tömegesen nem igazán, mert a gazdasági törvényszerűségek győzedelmeskednek. Így nálunk kötött ki az európai roncstelepek színe-java. Meg még az is, ami a szocializmus és '90-es évek hagyatéka. Persze kezelhetné a lakosság úgy is ezeket az autókat, hogy addig mennek velük amíg megéri aztán kuka (van aki így is bánik velük), de nagyon is úgy tűnik, hogy van a társadalom egy részében valami belső műszaki igényesség arra, hogy a tárgyainkat jó gépész módjára karban tartsuk. Nekik is maxi riszpekt, hozzon alkatrészt a Jézuska!
4. A kisautósokat. Igen - az öreg autósnál talán csak egy rokonszenvesebb típus van, a kisautós. A kispolgár aki nem nyújtózik túl a saját takaróján és azt mondja, hogy inkább legyen garázs kis autóval mint sem nagy autó garázs nélkül. Mit neki oly luxus mint egy Swift vagy Punto, mikor az Alto és a Panda még ezeknél is kisebb lábnyomot vájnak a Földbe? Éljen a racionalitás, éljen a kisautós polgártárs!
5. Az útkarbantartókat és infrastruktúra építő mérnököket. Bizony nem egyszerű szakma - s a legkevésbé sem hálás. Az útminőség, kátyú kialakulás és társai tipikusan olyan témakör amikről minden fotelhuszár azt hiszi, hogy ért hozzá de nem. Egyébként gyönyörű szakma, s kertelés nélkül ki kell mondani, hogy nagyobb megbecsülést érdemelnének a területen dolgozók a fizikai melóstól kezdve a fehér gallérosig. Pláne azokat akik a politikai korrupciónak is ellenállnak.
Lóval ne 2019.12.20 18:50:50
@nyelv-ész: Tőlünk keletre tényleg mindenki csak lelakni akarja az öreg autókat aztán kidobják és hoznak be pár évvel fiatalabbat, a magyar lakosságban meg van valami furcsa igény arra, hogy az öreg autó is megkapja az életre a lehetőséget. Persze nem mindenkinél érzékelhető ez a törődés, de sokkal szélesebb körben általános, mint tőlünk még keletebbre. Lehet, hogy kulturális jellegű, hogy nálunk megbecsülése van az idősödő tárgyaknak, de a veterános körökben is egyre elismertebbek a magyar szakműhelyek akik mondjuk csak egy öreg zöldséges Mercivel kezdték.
1998 szeptemberében indult el a Metro, az az ingyenes közéleti napilap, amelyet jellemzően közlekedési csomópontoknál, forgalmas busz-, villamos-, troli- és metrómegállókban lehetett kézhez kapni reggelente. A magyar Metro egy nemzetközi, svéd székhelyű cégcsoport lokalizált változataként indult el,…..
Egyre több otthont hirdetnek amerikai konyhás nappalival. Vannak jó tulajdonságai, de az éremnek mindig két oldala van, így most egy kicsit mögé nézünk ennek a típusú konyhának és kivesézzük, hogy milyen hátrányokkal jár, ha valaki ilyen lakás mellett dönt...
Sokszor írnak a Házépítők csoport tagjai olyan eseményekről az építkezésük alatt, amin sokunk szeme kikerekedik. Pedig már többen befejeztük az építkezést és mégis meg tudunk lepődni. Ezekből a sztorikból szemezgettünk és na, akkor Indul a bakterház!..
Lóval ne 2019.09.01 00:14:52
@Pöff: A tróger maszekokat ki lehet szűrni úgy, hogy azzal kezded az egyezkedést, hogy számla kell a munkáról. Drágább lesz, de én nem csinálnám magamnak csak azért, mert sok a kontár. Egy napi munkával megkeresek 15 ezer forintot, miközben olyan dolgot csinálok amihez értek és célom jó lenni benne. Minek vegyek ki szabadságot és essek el ettől a jövedelemtől azért, hogy mondjuk lefessek egy falat? Még ha tudok is festeni valamennyire olyan dolgot mókolok amit nem szeretek csinálni. Szerintem ez hülyeség - ne csináljuk magunknak - kenyeret is tudok sütni, mégis a pékségben veszem, pedig hát fel lehetne emlegetni, hogy a magyar pékszakmában sincs minden rendben. Meg aztán - főleg a lakásban élőknek - képtelenség egy kész építőipari felszerelést tartani otthonukban, vegyek a festéshez az alapanyagokon túl saját állványt, munkaruhát, ecsetszettet meg mindent? Ez még akkor is ráfizetés, ha valaki kevesebbet keres, mint a szakember, akit felbérelt.
Szegénynek lenni sehol sem jó, ráadásul nagyon relatív dolog is, hiszen alighanem mást tartanak szegénynek mondjuk Indiában, Bulgáriában vagy Svájcban. Tényleg, milyen lehet szegénynek lenni a világ egyik leggazdagabb országában? Jöjjön pár személyes tapasztalat!..
A baloldal értelmetlennek tartja a megkülönböztetést, a jobboldal értelmesnek. (Népszabadság, 1990. április 21.) A csodáknak van egy hátulütőjük: nem lehet rájuk felkészülni. (Magyar Hírlap, 1994. december 24.) A Gulágon lassan, Auschwitzban gyorsan pusztultak el az emberek. (Népszabadság, 2002.…..
Páros héten mintha jobb lenne, páratlan héten meg mintha rosszabb. Egymás érik a hírek újabb és újabb tanulmányokról, amik szerzői kiszámolták, kimutatták, összehasonlították, és megmondták a tutit arról, hogy a villanyautó vagy a benzines, dízeles használatával védhetjük inkább az éghajlatunkat.…..
Lóval ne 2019.07.10 12:37:45
@igazi hős: De, kifejezetten nagy hiba. A laikus átlagember is pontosan tudja mi a különbség a kettő között, hisz a saját bőrén tapasztalja a hétköznapokban.
Mikor begyújtod a gáztűzhelyt, ott égés zajlik le, nem robbanás (remélhetőleg).
Mikor az öngyújtót használod, az szintén ég, nem pedig robban.
Mikor meggyújtasz egy mécsest a temetőben ég, s nem robban.
Mikor ükatyád ült a Don-kanyarnál és repeszvető gránátokkal sorozták az oroszok, az már robbant, nem égett.
Mikor a külszíni bányában megtöltik robbanóanyaggal a falat és aktiválják őket, az robban.
A durranógáz megfelelő koncentrációban szintén robban.
Azt hiszem bárki beláthatja, hogy nem túl bonyolult megkülönböztetni a két jelenséget - még csak nem is rokonértelmű szavak. De ennyi erővel akkor írhatta a cikket az Oxigén Munkacsoport, az Atmoszférikus Szekta vagy a Légies Csoportusálás is (ha már átnevezgetünk dolgokat).
A buszgyártás elindításának 20. évfordulóját ünneplő győri-mosonmagyaróvári Kravtex-Kühne Csoport legyártotta a 2000. Credobust...
Omnibusz Busexpo 2019 2019.05.11 09:15:55
Szerdán lezajlott a huszonötödik Országos Személyszállítási Konferencia és a Busexpo 2019 rendezvény. Tudósításunk:..
Lóval ne 2019.05.11 14:36:09
@ursus artos: Valószínűleg az egyedi megrendelőkre is rá akarnak hajtani, mert az nagyobb profit, mint a közösségi közlekedés. Márpedig a szűrőbusz elég jó referencia arra, hogy sportcsapatoktól kezdve marketing használatú buszon át elég sok speciális igényt ki tudnak elégíteni házon belüli tervezéssel (ilyet egyébként minden buszgyár csinál, szóval nem olyan hűde különleges dolog ez).
A rendőr Optinell mondjuk szerintem inkább azért van kint, mert az szinte egy-az-egyben megegyezik a gyári kivitellel - jó nyilván van rajta nínó meg egyéb hatósági szerszám, de azért nem esett olyan messze a fájától.