Regisztráció Blogot indítok
Adatok
Dany

0 bejegyzést írt és 194 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
A digitális kereskedelemre való átállás kapcsán a kereskedők és a gyártók kapcsolata az átalakulás ebben a fázisában egy furcsa sasszézásra hasonlít. A kérdésben a mainstream gyártók közül a Volvo van a legelőrébb, kommunikációs és megvalósítási szinten is. Nem évek múlva, hanem már az…..
Dany 2021.04.10 00:16:09
@miert?: Velem az utóbbi időben többször megesett, hogy az üzletben nem volt raktáron, amit szerettem volna, és végül így is - úgyis vagy ők rendelték volna meg, vagy én otthonról. Még megnézni se tudtam az üzletben a terméket, mert nem volt egy darab se, de elvesztegettem több órát. Hazamentem, megrendeltem, másnapra ott volt. De autókereskedésben is volt olyan, többet tudtam az autóról, mint az eladó. Nekem ezek nem fognak hiányozni a jövőben, egy youtube teszt több információval szolgál, mint egy felületes eladó, aki azt várja, leteljen már a munkaideje.
A Manager Magazin közölt tegnap egy interjút Wolfgang Bernharttal, aki a Roland Berger tanácsadó cég munkatársa, szakterülete 2013 óta az elektromobilitás. Egy fontos interjú, amely a túlzottan optimista, már-már eufórikus hangulatot az elektromobilitás kapcsán egy reálisabb kontextusba…..
"A megkérdezettek többsége nem akar elektromos autót venni, és erősen kétségbe vonja az elektromobilitás környezetvédelmi hasznát." A német Allensbach kutatóintézet folyamatosan figyeli a németek "hangulatát" különböző témákban. A megkérdezésen alapuló kutatások a közlekedés témájában érdekes képet…..
Dany 2021.03.18 16:07:40
@W12petrol: akkor mit szólsz a 'KONSZERN' hétfői "POWER DAY" eseményéhez? Mégiscsak a világ TOP2 autógyártójáról van szó, ők csak tudják mit csinálnak, 600.000 alkalmazottal, évi 12 millió eladott autóval. Náluk jobban senki se ért a világon jobban az autógyártáshoz, talán csak a Toyota, hozzájuk képest mindenki jelentéktelen porszem a gépezetben.
Dany 2021.03.18 16:25:15
@W12petrol: Most szavaztak neki bizalmat, amit ő (Diess) kérvényezett, vagy 2023-ig bérelt helye van. De ha ősszel nyernek a zöldek, akkor nyugdíjas állás neki a Konszern vezetői szék. Mekkora poén lenne, ha kiderülne, Diess Musk belső embere. :D
Az a helyzet, hogy minden politika. Az autózásban különösen, ha az elmúlt évek eseményeit nézzük. A politika határozza meg azt, hogy mivel fogunk közlekedni, és nem a vásárlói igények, vagy a mérnökileg jobb megoldások. Matthias Müller az FDP-t biztosította támogatásáról a baden-württtembergi…..
Dany 2021.02.12 07:56:32
@miert?: kampány van, nyilván azt a réteget akarja maga mellé állítani a tartományban, aki az autóiparból él. Nincs is ezzel semmi baj, politikai fogás. Érdekes, itthon nem hitelesek a politikusok, de ha egy volt nagy német menedzser, ahelyett, hogy élvezné a nyugdíjas éveket, inkább még keresni akar egy kis pénzt, az nem probléma. Ott is ugyanaz megy, mint itt, csak máshogy van becsomagolva. Ki ezzel hülyíti a népet, ki azzal. A hatalom és a pénz a lényeg csak.
Lehet menni az árral, és lehet mindent egy lapra feltenni, vagy lehet még kicsi gyártóként is bátrabbnak lenni, és összetettebben foglalkozni a környezetvédelem kérdésével.A Mazda az ékes példa erre. Az MX-30-al is egy olyan villanyautót csináltak, ami nem hatalmas akkukkal akar versenyre kelni a…..
A lízing kérdés margójára: a legfrissebb privát lízinges ajánlatok havi 180 eurós díjat adnak meg egy ID.3-ra Németországban. Az összeg bruttó. 48 hónapra, évi 10 000 kilométeres futás mellett. Pure Performance kivitel esetében.Javítási és biztosítási költségek nincsenek beleértve a havidíjba. A…..
"Csúcslapítás". Ezzel a szép eufemizmussal írta körül a német gazdasági minisztérium azt a tervet, amely alapján korlátoznák a háztartások áramellátását olyan időszakokban, amelyek kritikusak a hálózat szempontjából.A tervezet szerint napi maximum 2 órára joguk lenne a szolgáltatóknak korlátozni az…..
Dany 2021.01.21 18:51:34
@miert?: Persze, ugyanez igaz a panellakásokra, amit leírtál hasonló példa. Az alukábel, egy fázis, nem bírja el a 25 Amper a klímát, a mosogatógépet, elektromos tűzhelyet, mosógépet egyszerre. Mert nem ennyi fogyasztóra tervezték. De nem a 7.-ről kell az elektromos autót tölteni hosszabbítóról.

Mindegy is, szerintem a magyar ellátás biztonság közel sem ilyen rossz, mint amilyennek a cikkben a német van beállítva.
Az egyik a világsajtó és a hívők hathatós segítségével olyan hájpot teremtett maga körül, hogy szinte korlátlan forrásai vannak arra, hogy a "mindig egyel nagyobbat ígérés" módszerével szépen elketyegjen addig, amíg a valóban piacon alapon működő cégek egyre nagyobb gondban lesznek a finanszírozásuk…..
Kaptok tőlem hétfőre egy kis "régen minden jobb volt" bejegyzést.  Viccet félretéve, ezt nem én állítom, hanem a mobile.de által megkérdezett autóvásárlók megdöbbentő 45,5 százaléka. Majdnem minden második német vásárló Európa legnagyobb használt autós online platformján a régebbi autókra vágyik.Nem…..
Dany 2021.01.19 16:58:43
@miert?: Norvégiában azért van egy irgalmatlanul magas adó(valami útadó szerűség) a belsőégésűekre, ez azért némileg árnyalja a képet.
Nem vagyok részvénypiaci elemző, és nyilvánvalóan sokan hülyére keresték már magukat a Tesla papírjaival, miközben az egymásnak homlokegyenest ellentmondó elemzések sora jelenik meg arról, hogy merre tart az árfolyam rövid meg középtávon. Véleményem van, ezt nagyjából ismeritek, de fura, hogy egyre…..
Dany 2021.01.14 08:51:15
@Tealc: és azt mivel magyarázzátok, hogy 1-2 nagyobb bálna nagyon meg tudja mozgatni az árfolyamot? Meg a készlet nagy része 15-20 bálna kezében van? Kínai bányák, feketepiaci ügyletek, végtelen mennyiségű áram fogyasztás - én se hasonlítanám a klasszikus részvényekhez. A kedvencem, amikor esik a BTC, és ránt magával mindent, még az ETH-t is. Ez miért van?
Nagyon vártam. Szeretni akartam. Tényleg. Két hetet töltöttem (végül is szó szerint is) az ID.3-mal. Finom szólva vegyesek az érzéseim, és ez nem a hajtási mód miatt van.Ha három alapvető elemet kellene meghatároznom a Volkswagen márkaidentitásából, akkor elsőként a tökéletes használhatóságot, az…..
Dany 2021.01.06 19:46:40
@W12petrol: fogok is, már várom a berlini gyárat nagyon, hogy elárassza a kontinenst a sok olcsó villanyos autóval Mászk, meg befizetek előre egy marsi útra is. ;) Jó lesz legyorsulni vele az összes foszillis ócskavasat.

Ilyen elemes szappantartó fosvágent nem is vennék soha. Javaslom tárazz be TDI-ből, amíg 1-2 évig van, mert ezután csak ez az ájdíhárom és társai lesznek, kicsi, nagy és közepes méretben! ;) Ja meg lesz belőle pedálos is, ami egy dinamót hajt és úgy tölti az akksit. Ezt a szintet sikerült hoznia a konszernnek 2020-ban. Gúddzsáb!
Dany 2021.01.07 00:07:11
@W12petrol: messziről se láttál Model X-et.
Gert Hildebrand neve biztosan ismerősen cseng az autóipari formatervezők munkásságát követők táborában. Ő tervezte többek között a Kadett E-t, valamint a Golf III-ast, később volt a Mini fő formatervezője is. 67 éves, az utóbbi években Kínában dolgozott feltörekvő márkáknak. A Qoros márka…..
Dany 2021.01.05 22:18:23
@W12petrol: nem visszük sehová, viszik azt magától. Szerinted az 1.0 Turbó benzin a jövő? Régen vége már az EU-ban a 1,5-2 literes, 150 lovas, normális árkategóriájú autóknak. És nem a villany csinálta ki őket. Lassan nagyítóval kell keresni egy nem háromhengeres motort.

Japán nem az EU, semmi közük hozzá, és tessék:

alapjarat.hu/tech/japan-bucsut-intene-belso-egesu-motorral-szerelt-autoknak
Dany 2021.01.05 22:48:36
@W12petrol: 2000-es években meg a dizelt nyomták, ha kellett, ha nem, 1.9 TDI volt minden IS. Biodízellel tönkretették részben a mezőgazdaságot is. Aztán a VW kicsinálta az egész ipart, úgy ahogy van, nem kellett volna kibocsátási adatokkal trükközni. Úgyhogy magukat szúrták tökön.
Dany 2021.01.06 09:52:41
@W12petrol: senki nem kérte, hogy vegyél elektromost, sőt ne is vegyél soha. A V8 TDI egyébként is elmegy még vagy 600.000km-t legalább, az kiszolgál életed végéig. További jó autózást!
Általában az a tapasztalat, hogy autóipari elemzők kis különbségekkel, de lényegében hasonlóan látják a piac alakulását, a darabszámok prognózisát és a vásárlói igények alakulását.Hogy mennyire rendkívüli időkét élünk, azt jól mutatja két év végén megjelent cikk a német sajtóból, amelyek…..
Dany 2021.01.04 22:50:34
@miert?: 2021-ben szerintem még jelentősen nem fog termelni a berlini Tesla gyár. Nehéz helyzetben vannak ők is, mert az idei 500.000 autó után gyakorlatilag ugyanazzal a gyártókapacitással kellene növekedést produkálni. Én úgy tippelem, idén Berlinben még csak a próbagyártás fog beindulni, vagy esetleg pár tízezer autó készülhet el év végére, a német piacot nem fogja megrengetni, amúgy is viszik majd Norvégiába is egy jó részét biztosan.

De érdekes, most már a német autóipar fellendülését is a Teslától várják a páratlan heteken, a páros héten meg a csődöt vizionálják? Szerintem az újdonság ereje, főleg a családbarát méretű Model Y népszerű lesz, nem véletlenül azt kezdik majd gyártani először.
Dany 2021.01.05 14:14:57
@miert?: A 2020as 500ezer auto utan idénre 800ezer varhato a Teslától. A többlet kisebbrészt abból jön majd, hogy 2020-ban mind a Shanghai mind a Fremont állt tavasszal kb 6hétig pandémia miatt, ez 2021-ben várhatólag nem történik meg újra. Nagyobbrészt pedig abból, hogy Shanghaiban beindul a 2. termelő üzem, ahol Model Y készül. Itt már elkezdődött a próbagyártás decemberben, és 2021 folyamán a termelés fokozatos felfutása várható.

Ha heti 5000 autóval számolunk, akkor elérhető az általad felvázolt szám.
Van valami hivatalos információ a gyártókapacitásokról?
Dany 2021.01.06 07:42:05
@W12petrol: nyugi Gábor majd biztos ír Alfás cikkeket is.
„Áram van bőven, az elektromobilitás problémái máshol rejtőznek” Ezzel a címmel közölt cikket a Focus-ban Frank Henning, aki erőmű mérnök, sok évig üzemi tanács tag volt, párton kívüli, és szabadúszó szerző. 2019-ben jelent meg a német energiapolitikáról szóló könyve, amelynek több értelmű címét a…..
Elég sok a hírben az "állítólag", de a forrás mindenképpen a komolyan vehetőek közé tartozik. A Nikkei Asia szerint a Toyota már a következő 1-2 évben piac érett szilárd test akkumulátorral ellátott autót fog bemutatni.Árakról nyilván nem szól még a bejegyzés. A töltési idő "állítólag" 10 perc, ami…..
A VW konszern megbízta a Fraunhofer Intézetet, hogy készítsenek átfogó tanulmányt az elektromos autó gyártás kihatásairól a munkahelyek szempontjából nézve.Néhány hónapja már megosztottam egy hasonló tematikájú publikációt, amelynek végkövetkeztetése az volt, hogy kevesebb munkahely szűnhet meg az…..
A Reuters újságírója szerint a Tesla átvehetné a Daimlert. Musk korábban jelezte, hogy nyitott lenne egy partnerségre vagy fúzióra más gyártókkal.A Reuters cikke szerint egy "hazai" gyártó átvétele nem illene bele a profilba, japánoknál tradicionálisan nehéz próbálkozni, ahogy koreaiaknál is, a VW…..
Jelenleg nagyjából 40 000 "nyilvános" töltőpont van Németországban villanyautók számára. 10 éven belül 1 milliónak kellene lennie ennek a számnak ahhoz, hogy a politikusok elképzelése szerint kellően attraktív legyen a villanyautózás az átlag felhasználók számára. A magánszféra eddig nem érzi, –…..
"Ami a menedzsment stílusomat illeti, a Tesla kétszer annyira van értékelve, mint a komplett maradék amerikai autóipar együttvéve. Fair azt mondani, hogy valamit jól csinálok." Augusztusban nyilatkozta ezt Musk az Automobilwoche szaklapnak.Érdekes hírek jönnek eközben a Berlin melletti építkezésről.…..
Dany 2020.12.08 18:43:42
@miert?: A 80 órás munkahét se ebben a kontextusban hangzott el Musk-tól 2 éve. Mindig utána olvasok a forrásoknak, mert a 21. századi internetes média kezd félelmetessé válni, aki nem figyel hamar beviszik az "erdőbe".
Egy-két éve azon spekulált mindenki, hogy Kína 2035 után vagy 2040 után korlátozza-e majd a belső égésű motoros autók újként történő forgalomba helyezését. A legutolsó hivatalosan elérhető információ szerint ez a dátum 2060-ra lett módosítva.A teljes világpiac kicsit kevesebb, mint 42 százalékában…..
Dany 2020.12.07 15:15:33
@miert?: Olajlobbi? Kíváncsi leszek, mekkora EV részesedésnél érjük el a fájdalomküszöbüket, meddig hagyják ezt az egészet.

Közel-kelet, oroszok, norvégok, USA...valakinek fájni fog, fordított sorrendben ezeknek az országoknak.
Ma reggel a Hyundai/Kia együttesen bemutatta online formában, zoom meetinges kérdez-felelek-kel követve az E-GMP platformot. Villanyautós szempontból nézve nem lehet eléggé hangsúlyozni az esemény fontosságát. Sajnos az ismert okok miatt nem működik a személyes részvétel most egy ilyen…..
Dany 2020.12.02 16:52:40
@miert?: Ami benne van még és érdekesnek találtam:
SiC alapú félvezetőkkel készitik majd az invertert, ami igy jobb hatásfokú.
Az inverter kétoldalú lesz, azaz az autó akkujáról kifelé is szolgáltat energiát, pl szükség esetén lakóház, másik autó számára.

Számomra is ez volt a legérdekesebb, a Tesla a M3/Y esetében már alkalmazza a SiC teljesítmény félvezetőket, míg a többi gyártó még az IGBT hidaknál tart, V2G talán a Nissan esetében van. Plusz nem csak akksikkal lehet a hatótávot növelni, egy jobb töltési görbe, egy jobb inverter, vagy ami még jó hír, korszerűbb hőszivattyúk mind-mind elősegíthetik a hatótáv növekedését, vagy a ténylegesen gyors újratöltést.

Ezt azt is fogja eredményezni, a mai modellek pár év múlva nagyon gyorsan "elöregednek"., nem éri majd megvenni őket, max ha rövid távra kell.