Adatok
Szucs Andras
0 bejegyzést írt és 7 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
Amikor ez a belső levlistára kikerült, szinte egy emberként emelte magasba hüvelykujjait az egész szerkesztőség, még tán Angéla is. Ez az! Van minden, ami kell: V8 a Mercedestől (márpedig a V8 ugye a pokolban is...), váltó a BMW-től, bódé Togliattiból, kardán, póver, móka és…..
Véleményük mai cikkünkről...
Újabb két hét telt el, mikor azon kapta magát, hogy körbe-körbe járkál a garázsban, pucolgatja a szerszámokat, fölöslegesen megzsírozza a krokodilemelőt, kézbe veszi a hidegvágót, és hosszú percekig rugdal ide-oda a padlón egy szakadt porvédő gumit. Rá kellett…..
Úgy tűnik, a Belsőség kollektív tudatalattija ezt a hétvégét az utólagosan beépíthető tempomatoknak szentelte. Esküszöm, egy büdös szót se szóltunk egymásnak, de hetek óta eldöntött tény, hogy ma ezzel fogok szívni.
Kicsit messzebbről kezdeném, azokkal az időkkel, mikor…..
A gazdasági válság egy hajóba kényszerítheti a két ősi riválist: a legújabb hírek szerint részvénycseréről és komoly műszaki együttműködésről tárgyal a Daimler AG. és a BMW. Vélemények az azonos című hírünkről...
Döbbenet 1. TéZé még be sem ért a szerkesztőségbe, mikor este felhívott: az új Focus RS zseniális autó. Másnap kivirult arccal ért be, amit nem értettem, hiszen van neki rendes, hátsókerekes gépjárműve, mégis lelkesedik egy olyan sportautóért, aminek hajtott kerekei egyben…..
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz
Visszaterve az eredeti temara es mellozve akarki munkajanak es edesanyjanak az ocsarolasat, szerintem ezek azok a V8-asok, amik az R107-es SL-ekben es SLC kupekban vannak. Nem lepne meg, ha ezeket raktak volna az akkori S osztalyba es a nyolcvanas evekben inditott hosszu kupeba (nem jut az eszembe a kategoria, de az SLC-t valtotta le).
Nehezen tudom elkepzelni, hogy egy ilyen konnyu kaszniban van ertelme egy ontottvas V8-nak. En direkt vettem SL 280-ast, soros hatost (1983) es igy is rendkivul neheznek talalom az auto orrat. Uresen masfel tonna folott van az enyem, nem hiszem, hogy a V8-asok konnyebbek lennenek, bar arra nem vennek merget, hogy nem hasonlo tomeguek. Az SL Mercedes semmifelekeppen nem nevezheto sportautonak, ezek az autok touring/cruiser kategoriaban megfeleloek, de nem illik hozzajuk a farolgatas, se az aszfalton, sem a rally palyan. Megjegyzem, az SLC-k voltak talan a Mercedes egyetlen sikeres rally autoi, de azok kb. 30-35 centivel nagyobb tengelytavval birnak es termeszetesen a teto jelentosen noveli a szilardsagukat.
Mindenesetre a Lada tulsagosan is keskeny, rovid es konnyu ahhoz a motorhoz. Nem kedvelem a japan autokat kulonosebben, de szerintem ehhez a farolos mulatsaghoz jobban illene valami 2.5-3 liter koruli japan motor. Bar nem ertek hozza.
En eletemben egyszer vezettem Ladat. Az akkori fonokom es jobaratom autojat vezettem Debrecenbol Szegedre es pecsre talan a kilencvenes evek legnagyobb kodeben friss jogsival es fel lampaval. Akkor persze nem esett le a hatsokerekes hajtas elonye es hatranya, de a spartai korulmenyek ellenere is orommel gondolok vissza arra az autoutra. Talan sokan azok kozul, akik ezekbol a Ladakbol ultek at a Samarakba vagy import Kadettekbe, nem is gondoltak volna, hogy egy modernebb formaert es minosegibb belso terert cserebe mekkora elmenyrol mondanak le.
Nem vennek Ladat, szamomra az E30-as BMW-k lenyegesen jobbnak tunnek mindenfele szempontbol. De ha annyira rossz lenne a Lada, nem lett volna ekkora sikere rally korokben. Sot, nekem mindig is ugy tunt, hogy az akkori keleti mezonyben a Lada kiemelkedoen jol teljesitett. Jo ertelemben veve igenytelen es tartos autok voltak. Bar a Nepiteletben a legtobben tiz liter koruli fogyasztasrol beszelnek.