Adatok
Utazz Okosan Blog
41 bejegyzést írt és 79 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
Illat: enyhén fémes
Hab: kemény, apadós
Szín: arany
Kezdjük azzal, hogy az amerikaiak borzalmas stílusú söröket gyártanak. Miért pont a sörhöz értenének? Mármint a fogyasztók. Akik nyakló nélkül isszák ezeket a tömegtermékeket. Sőt, még light változatokat is készítenek, hogy egész nap csak azt…..
Utazz Okosan Blog
2021.03.16 20:39:55
Az amerikai sörök tényleg ócskák, nagyjából mind. Nem, ténylegesen mind. Viszont nálam a sörök csúcsát nem a cseh vagy a német, hanem a belga trappista sörök jelentik. Mert vannak sörök és van a Belga Sör (direkt nagybetűvel). Ehhez mérek minden mást.
Folytatjuk top 20-as listánkat, amiben arra keressük a választ, hogy mit hallgasson az a Hammerfall rajongó, aki nem akar herótot kapni a svéd templomosoktól, és kicsit bővítené a palettát...
Utazz Okosan Blog
2021.01.27 23:12:54
Utazz Okosan Blog
2021.01.29 14:14:46
@moravsky_vrabec: Én több vagyok 14-nél, meg kétszer 14-nél is, sőt... nekem bejön a Powerwolf (is), de persze ez is szubjektív. Ahogy bármilyen lista is, lesz akinek hiányozni fog valami, valaki. Pont a Sabaton a példa erre, Nálad első, és a The Great War lemezzel ért fel a csúcsra, de olvastam a lemezről és az együttesről olyan kritikát is, hogy nem tudnak megújulni és folyton ugyanolyan minden lemezük, és ezért egyszer hallgatható. Mindenesetre én köszönöm ezt a gyűjteményt!
Spanyolország és ezen belül a Kanári-szigetek, egy mélyen katolikus hagyományú ország, így természetesen Krisztus születésének ünnepét, mely egyértelműen az egyik, ha nem a legnagyobb katolikus ünnep, a Kanári-szigeteken és ezen belül Tenerifén is hatalmas és áhítattal teli várakozás előzi meg, mely…..
December minden szempontból az év talán legünneppel telibb hónapja - ha lehet ilyet mondani -, a keresztény országokban mindenképpen. A hónap első kétharmada a várakozással telik, az ember lelke ünnepi hangulatba kerül, a városokban karácsonyi díszítést kapnak a fák, a hidak, az épületek, hatalmas…..
Korábban azt írtam, hogy a Kanári-szigetek közül La Palma a legszebb, amit fent is tartok, azonban most, hogy nem régen - nyolc év után ismét - felfedeztük Lanzarotét, holtversenyt kell, hogy hirdessek az első helyen, már ami a legszebb kanári-szigetek listáját illeti. A közeljövőben Lanzarote…..
Ahogy a Facebook-on jeleztem, mostanában elsősorban rövidebb, inkább fotókra építő posztok lesznek a blogon, mivel már nem szeretnék folyamatosan a koronavírus-járványról írni, azonban nyilvánvalóan most a járvány a fő téma, és minden utazni vágyó, kalitkában verdeső rab madár. Nem régen két fotót…..
Utazz Okosan Blog
2020.10.30 14:39:02
@masada: Marokkó természetesen csak Afrikából nézve olyan "svájc-szerű". Európából, de még inkább Svájcból nézve egy másik univerzum.
Az elmúlt napokban, hetekben felgyorsultak az események, bevezették a határzárat, a "majdnem saturól" kiderült, hogy bizony a fémpofák szorosan összezártak, majd egyből el is kezdek résnyire nyílni, elindult a személyes találkozáson alapuló oktatás és sajnos bizony elindult a járványgörbe is…..
Utazz Okosan Blog
2020.09.10 22:08:41
@szánmonoxid: "Téves, most olvastam, mert kint volt a címlapon.
De beláttam már rég, hogy elbasztam, nem kellett volna."
Dehogy, 13:47 óta itt vagy.
"...és nem vagyok a barátod."
Látom, iszod a szavaimat. :)
"lényegében nem mehettél ki a négy fal közül, nem volt hétvégi Balaton, mert ott van nyaraló
Képzeld, baszd meg, itt is volt ilyen. Mit szólsz?"
Hol? A 71/2020. (III. 27.) Korm. rendelet a kijárási korlátozásról rendelkezett erről. A 4. § a)-tól u) pontig sorolta a kivételeket. Sajnálom, ha nem tudtad és otthon ültél feleslegesen, lehet, hogy rossz adót néztél. De ahhoz képest, hogy heteket töltöttél bezárva, hülyére, semmiség a maszkot viselni, ahol kell, hidd el.
De beláttam már rég, hogy elbasztam, nem kellett volna."
Dehogy, 13:47 óta itt vagy.
"...és nem vagyok a barátod."
Látom, iszod a szavaimat. :)
"lényegében nem mehettél ki a négy fal közül, nem volt hétvégi Balaton, mert ott van nyaraló
Képzeld, baszd meg, itt is volt ilyen. Mit szólsz?"
Hol? A 71/2020. (III. 27.) Korm. rendelet a kijárási korlátozásról rendelkezett erről. A 4. § a)-tól u) pontig sorolta a kivételeket. Sajnálom, ha nem tudtad és otthon ültél feleslegesen, lehet, hogy rossz adót néztél. De ahhoz képest, hogy heteket töltöttél bezárva, hülyére, semmiség a maszkot viselni, ahol kell, hidd el.
Utazz Okosan Blog
2020.09.11 03:10:57
@szánmonoxid: Nem, azóta trollkodsz és hülyézel mindenkit. Tudod, mit, amit írtam, ökörség, de Neked biztosan jobb van. Szeretném elolvasni a TE csodálatos blogbejegyzéseidet, tanulni a MESTERTŐL, aztán odamenni és csak irigységből trollkodni alatta. Mi is a címe a blogodnak, megadnád? Ja, hogy nincsen. Te is pontosan az a fajta vagy, aki pontosan tudja, hogy másnak hogyan kellene írnia nem ökörséget, tudja, hogy hogyan kell valamit jól csinálni, persze el is mondja, hogy a másik mennyire szarul csinálja, mekkora baromság minden betűje, és van... nem, lesz... majd... saját blogja, százezres olvasótáborral, minden poszttal az Index címlapján és mindenki érte fog rajongani. Ma még nem, hanem majd holnap! Vagy holnapután, de jövő hétfőn már biztosan! De ahelyett, hogy alkotna valamit - akár szart, ökörséget, bármit, de elkezdene alkotni - ahelyett röhög a boltos haverjával, meg odajár különböző címlapos blogokra trollkodni, nettó irigységből és azt hiszi, hogy a trollkodás, már szinte blogírás, hiszen ő tud... ott alul, a másik munkája alatt. Pedig nem, ahogy a guminő sem nő (by Petrás János), a trollkodás sem blogírás, sőt nem is alkotás, hanem rombolás. Még csak véleménynyilvánításnak is kevés, amit Te művelsz, koma. Te nem nősz fel oda, felülre, a lap tetejére, hogy a Te munkád alá írogassanak alávaló trollok, hanem Te mindig a lap alján leszel, a legeslegalján a legalávalóbb troll.
Pedig egy poszt alatt is lehetne alkotni, eszmét cserélni, értelmes vitát folytatni, tanulni, ahogy itt sokan teszik (pld. kacsa, hogy egy példát mondjak), valamit hozzá tenni. Nem kell velem egyetérteni, mással sem kell, de az, hogy órákon át azt hangoztatod, hogy mekkora ócska semmi, amit írtam, és közben betéve tudod minden szavát, mint eminens Móricka a Nemzeti Dalt az iskolában, az hiteltelen. Az, hogy mindenkit hülyézel itt, de remegve várod a szavaikat, mert akkor újra lehülyézheted őket, mert Neked ez jelent valamilyen lelki orgazmust, az szánalmas. Annál jobb a guminő, mert az mégis valami materiális dolog, nem igazi, de létezik. Ez, amit csinálsz, a semminél is kevesebb, negatív. Nem nulla, az messze magasan a Te itteni teljesítményed fölött van. Nem írtál le egy konstruktív betűt sem ide, semmit, ami előrevitt volna. Minden csak hátramozdított, ezért elérhetetlen magasság Neked a nulla is.
De tudod mit, cáfolj rám. Küldd el a blogod címét! Kezdetnek megnézzük, hogy van-e egyáltalán és Te miről írsz. Persze tudom, hogy nincs blogod, megnéztem. Megismétlem, nem ez az egy írásom volt a címlapon, nem is kettő. A legelső, ami ezen a blogon megjelent, kikerült oda. És volt már egy-két trollhaverod itt, mindig ők írták azt, hogy szar. Soha, semmilyen teljesítmény nem volt mögöttük. Tudod én azokra a helyekre például, amikről írok, elmegyek (kivétel ez alól a mexikói kristálybarlang, de oda Te sem tudsz elmenni). Egy-egy poszt megírása sok-sok órás munka, én anyagot gyűjtök - részben olvasva, részben elutazva az adott helyre -, fényképezek, fotót válogatok, színeket javítok, aztán megosztom Veletek. Te ez alatt a haveroddal, a bolt bejáratánál, ahelyett, hogy valami hasznosat csinálnál, a többi emberen röhögsz. Mert ott sem vagy több, csak egy frusztrált troll!
Kezdj bele és mutasd meg, hogy hogyan kell jót és nem ökörséget írni, taníts, akár engem is, kerülj címlapra, hidd el jó érzés, nézd a kattintásszámlálót, az is jó érzés, és adj át értéket másoknak. Vagy cáfolj rám és küldd a blogod URL-jét, hogy megnézhessem és tanulhassak a mestertől. De a cikkek szerzője ne Kovács Pisti legyen, hanem szánmonoxid.
De nem tudsz, mert a neved alatt ez van:
0 bejegyzést írt és 780 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
szánmonoxid ezekben a blogokban publikált: (ÉS ITT A NAGY SEMMI, de örülj, itt még nulla vagy).
A nulla alá akkor mész, amikor megnézzük, hogy hol és mit szóltál hozzá (itt lehet megnézni: blog.hu/user/1250231/tab/activity). Mindenhol az ekézés, a semmitmondó trollkodás. Tényleg, az én helyesírásomat még nem csesztetted, mert látom az a nünükéd. Rombolsz, koma! Ezzel vagy a nulla alatt, küzdd fel magadat fölé, tegyél le valamit az asztalra. Építs, ne rombolj. Akkor leszel valaki, most senki vagy! Szerintem a Magadfajtának kell, hogy kinyissák néha a szemét, lehet, hogy holnap elindulsz a siker felé, úgyhogy szívesen!
Pedig egy poszt alatt is lehetne alkotni, eszmét cserélni, értelmes vitát folytatni, tanulni, ahogy itt sokan teszik (pld. kacsa, hogy egy példát mondjak), valamit hozzá tenni. Nem kell velem egyetérteni, mással sem kell, de az, hogy órákon át azt hangoztatod, hogy mekkora ócska semmi, amit írtam, és közben betéve tudod minden szavát, mint eminens Móricka a Nemzeti Dalt az iskolában, az hiteltelen. Az, hogy mindenkit hülyézel itt, de remegve várod a szavaikat, mert akkor újra lehülyézheted őket, mert Neked ez jelent valamilyen lelki orgazmust, az szánalmas. Annál jobb a guminő, mert az mégis valami materiális dolog, nem igazi, de létezik. Ez, amit csinálsz, a semminél is kevesebb, negatív. Nem nulla, az messze magasan a Te itteni teljesítményed fölött van. Nem írtál le egy konstruktív betűt sem ide, semmit, ami előrevitt volna. Minden csak hátramozdított, ezért elérhetetlen magasság Neked a nulla is.
De tudod mit, cáfolj rám. Küldd el a blogod címét! Kezdetnek megnézzük, hogy van-e egyáltalán és Te miről írsz. Persze tudom, hogy nincs blogod, megnéztem. Megismétlem, nem ez az egy írásom volt a címlapon, nem is kettő. A legelső, ami ezen a blogon megjelent, kikerült oda. És volt már egy-két trollhaverod itt, mindig ők írták azt, hogy szar. Soha, semmilyen teljesítmény nem volt mögöttük. Tudod én azokra a helyekre például, amikről írok, elmegyek (kivétel ez alól a mexikói kristálybarlang, de oda Te sem tudsz elmenni). Egy-egy poszt megírása sok-sok órás munka, én anyagot gyűjtök - részben olvasva, részben elutazva az adott helyre -, fényképezek, fotót válogatok, színeket javítok, aztán megosztom Veletek. Te ez alatt a haveroddal, a bolt bejáratánál, ahelyett, hogy valami hasznosat csinálnál, a többi emberen röhögsz. Mert ott sem vagy több, csak egy frusztrált troll!
Kezdj bele és mutasd meg, hogy hogyan kell jót és nem ökörséget írni, taníts, akár engem is, kerülj címlapra, hidd el jó érzés, nézd a kattintásszámlálót, az is jó érzés, és adj át értéket másoknak. Vagy cáfolj rám és küldd a blogod URL-jét, hogy megnézhessem és tanulhassak a mestertől. De a cikkek szerzője ne Kovács Pisti legyen, hanem szánmonoxid.
De nem tudsz, mert a neved alatt ez van:
0 bejegyzést írt és 780 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
szánmonoxid ezekben a blogokban publikált: (ÉS ITT A NAGY SEMMI, de örülj, itt még nulla vagy).
A nulla alá akkor mész, amikor megnézzük, hogy hol és mit szóltál hozzá (itt lehet megnézni: blog.hu/user/1250231/tab/activity). Mindenhol az ekézés, a semmitmondó trollkodás. Tényleg, az én helyesírásomat még nem csesztetted, mert látom az a nünükéd. Rombolsz, koma! Ezzel vagy a nulla alatt, küzdd fel magadat fölé, tegyél le valamit az asztalra. Építs, ne rombolj. Akkor leszel valaki, most senki vagy! Szerintem a Magadfajtának kell, hogy kinyissák néha a szemét, lehet, hogy holnap elindulsz a siker felé, úgyhogy szívesen!
Utazz Okosan Blog
2020.09.11 03:13:53
Zajlik az élet a Wizz Air háza táján, az elmúlt három napban, három különböző hírt olvashattunk a légitársasággal kapcsolatban, ezekből szemlézünk az alábbiakban...
Kanári-szigetek Magyarországon mindig is népszerű célpontnak számított. Kezdetben legtöbben Gran Canaria-ra utaztak, későbbiekben aztán Tenerife szigetének turisztikai felfutása is megfigyelhető volt, azonban a magyar tömegturizmus térképére a Kanári-szigetek igazából akkor került fel, amikor a Wizz…..
Utazz Okosan Blog
2020.08.06 19:33:31
@Emzé Periksz:
Bryce-kanyon: szeretem ezt a kanyont, ez a kép április végén készült és előző éjjel esett a hó, amikor reggel elindultunk, még akkor is, de délelőtt szépen kisütött a nap és elkezdett olvadni.
A Hermanns autókölcsönzőt eddig nem ismertem, pedig előfordulok Tenerifén, most megnéztem a feltételeket és az árakat, szerintem az Autoreisen árai és feltételei jobbak, de a Canarias.com vagy a Cicar sem rosszabb. Van például önrész a biztosításon, ez pld. az Autoreisennél -néhány esettől eltekintve - nincsen, igaz nem tudom, hogyan érvényesítik, ha sem kaució, sem kártya nem kell.
Amikor ezt olvastam: "nem volt szükség kaucióra, és visszavinni se kellett az autót", azt gondoltam, hogy máris indulok és bérelek itt egy pár autót (akkor is, ha holnaptól Spanyolország "besárgul" és sajnos - kicsit érthetetlenül - magával rántja a Kanári-szigeteket is), ha sem kauciót nem kell fizetni és visszavinni sem kell (vagyis megtarthatod) a kocsit, mindezt harmincegynéhány €-ért, aztán jött az árnyoldal, a kulcsot a szállodában kell hagyni (persze csak viccelek).
A Fred Olsen mellett a Naviera Armas-szal is lehet a szigetek között bóklászni, viszont szerintem La Gomera a hét sziget közül a legkevésbé érdekes (a Garajonay Nemzeti Park és az üvegpadlós kilátó mellett, aminek most nem jut eszembe a neve, nem sok érdekességet tartogat, igaz az előbbi elképesztő látnivaló, az utóbbi is klassz). De a többi sziget mind érdekesebb. El Hierro-ról illetve La Gomeráról már írtam részletesebb beszámolót, ha gondolod látogasd meg azokat az oldalakat is. Gran Canaria vonatkozásában még nincsen publikálva, de 4 kis városkáról, 4 cikk vár készen az aktiválásra. Hamarosan jönnek.
A kanári krumplit valóban úgy csinálják, ahogy írtad, mi is csináltunk már és tényleg finom, de ehhez speciális, apró krumpli kell, a nagyobbak nem működnek, a kanári krumpli alapanyaga nagyjából nagy dió méretű. Finom, ahogy a krumpli héjára kicsapódik a só. Nagyjából ezzel a speciálisan kanári ételek közül a jók sora kimerül, egyedül a grill húsok, illetve talán a pimientos (de) padrón jó még, ami nagyszemű sóban sült specális, apró zöldpaprika. A többi speciálisan helyi étel ehetetlen.
Köszönöm, hogy elolvastad és köszönöm, ha a többi cikket is elolvasod, és köszönöm a korrekt és dicsérő hozzászólást. Szép napot kívánok!
Bryce-kanyon: szeretem ezt a kanyont, ez a kép április végén készült és előző éjjel esett a hó, amikor reggel elindultunk, még akkor is, de délelőtt szépen kisütött a nap és elkezdett olvadni.
A Hermanns autókölcsönzőt eddig nem ismertem, pedig előfordulok Tenerifén, most megnéztem a feltételeket és az árakat, szerintem az Autoreisen árai és feltételei jobbak, de a Canarias.com vagy a Cicar sem rosszabb. Van például önrész a biztosításon, ez pld. az Autoreisennél -néhány esettől eltekintve - nincsen, igaz nem tudom, hogyan érvényesítik, ha sem kaució, sem kártya nem kell.
Amikor ezt olvastam: "nem volt szükség kaucióra, és visszavinni se kellett az autót", azt gondoltam, hogy máris indulok és bérelek itt egy pár autót (akkor is, ha holnaptól Spanyolország "besárgul" és sajnos - kicsit érthetetlenül - magával rántja a Kanári-szigeteket is), ha sem kauciót nem kell fizetni és visszavinni sem kell (vagyis megtarthatod) a kocsit, mindezt harmincegynéhány €-ért, aztán jött az árnyoldal, a kulcsot a szállodában kell hagyni (persze csak viccelek).
A Fred Olsen mellett a Naviera Armas-szal is lehet a szigetek között bóklászni, viszont szerintem La Gomera a hét sziget közül a legkevésbé érdekes (a Garajonay Nemzeti Park és az üvegpadlós kilátó mellett, aminek most nem jut eszembe a neve, nem sok érdekességet tartogat, igaz az előbbi elképesztő látnivaló, az utóbbi is klassz). De a többi sziget mind érdekesebb. El Hierro-ról illetve La Gomeráról már írtam részletesebb beszámolót, ha gondolod látogasd meg azokat az oldalakat is. Gran Canaria vonatkozásában még nincsen publikálva, de 4 kis városkáról, 4 cikk vár készen az aktiválásra. Hamarosan jönnek.
A kanári krumplit valóban úgy csinálják, ahogy írtad, mi is csináltunk már és tényleg finom, de ehhez speciális, apró krumpli kell, a nagyobbak nem működnek, a kanári krumpli alapanyaga nagyjából nagy dió méretű. Finom, ahogy a krumpli héjára kicsapódik a só. Nagyjából ezzel a speciálisan kanári ételek közül a jók sora kimerül, egyedül a grill húsok, illetve talán a pimientos (de) padrón jó még, ami nagyszemű sóban sült specális, apró zöldpaprika. A többi speciálisan helyi étel ehetetlen.
Köszönöm, hogy elolvastad és köszönöm, ha a többi cikket is elolvasod, és köszönöm a korrekt és dicsérő hozzászólást. Szép napot kívánok!
Utazz Okosan Blog
2020.09.03 23:09:58
@Élet La Gomerán: Köszönöm szépen, valamikor tavaly voltunk La Gomerán újra (írtam részletesebben is róla). Nyilvánvalóan mind a hét sziget nagyon szép, valóban La Gomera fogott meg a legkevésbé. Viszont Valle Gran Rey csodálatos, nagyon szép helyen laktok, ha oda akarnék költözni, biztosan ott keresgélnék lakást. Emellett szerintem az Abrante kilátó és természetesen a Garajonay Nemzeti Park, ami a sziget három ékköve. De mindezt úgy mondom, hogy a Los Organos-hoz nem sikerült eljutnunk, vagyis lehet, hogy a lista bővül egy következő úton. A Nemzeti Park hangulata elképesztő, nekem akkor az igazi, ha szitál egy kicsit az eső, igazi fantasy érzés (pedig nem is vagyok fantasy rajongó). De tényleg nagy a nyugalom, Tenerifén több minden van, bevásárlóközpontok legalább északon, több élet és nyüzsgés, de mégsem olyan, mint Ibiza, az sok lenne. Hozzáteszem, én sokszor nagyon kicsinek érzem Tenerifét is és jó időnként visszajönni Magyarországra, aztán jó elmenni Tenerifére (Magyarországon dolgozom, így itt is vagyok, ott is vagyok, fele-fele arányban). Kívánok Nektek sok boldogságot, boldog életet La Gomerán, és normál esetben nem is vagyunk nagyon messze egymástól (most éppen igen, mert Magyarországon vagyok másfél hónapja, de remélem ebben a hónapban megint vissza tudok menni). Kellemes estét!
Utazz Okosan Blog
2020.09.03 23:11:52
@Élet La Gomerán: Elfelejtettem, köszönöm a biztatást, hamarosan jön majd Gran Canaria a szigetek közül, igaz kicsit más stílusban, néhány bejegyzés már készen van, városonként, látnivalónként, részletesebben fogom tárgyalni. Szép estét!
Legutóbbi posztomban, amellyel elindítottuk a Módszertan rovatunkat, azt ígértem, hogy a következő két cikkben az utazási irodák által szervezett utazásokat hasonlítjuk össze a saját magunknak szervezettekkel, azonban úgy döntöttünk, hogy egy kicsit változtatunk a sorrenden. Mindennek az oka pedig,…..
Őszintén szólva nem ezt a történetet szántam az első Wizz Air Sztorinak, de az aktualitása mindenképpen megváltoztatta a sorrendet. Ez a konkrét eset tulajdonképpen kórképet mutat a jelenlegi járványhelyzetben a magyar társadalom viselkedéséről és mivel a következő cikkem is szorosan kapcsolódni fog…..
Agusztus 7-én 0:00 órától Spanyolország a korábbi zöld besorolásból a sárgába lépett át. Mivel bizonyos okokból figyelő szememet a spanyol helyzeten is rajta tartom, eljutott hozzám, hogy a döntés, az időzítése mekkora felháborodást keltett például a szintén "sárgába borult" Kanári-szigeteken, az…..
Sok film és sorozat készül felépített díszletek között, filmstúdiókban. Aki járt az Etyek melletti, a Korda Filmstúdióban láthat számos szép példát erre, de a világ több részén (hogy még egy példát említsek, Marokkóban és ez nem a legnépszerűbb Hollywood) látogathatunk meg olyan stúdiókat, ahol…..
Utazz Okosan Blog
2020.07.31 22:48:28
@FlybyWire: Minket nem vitt vissza a kisvonat, de nem is volt baj, így barangolhattunk kicsit a ranch-en. Én használok GPS-t, mert jobb, mint a Google alapú cuccok (nekem jobban tetszik), a Waze-t nem próbáltam még sem itthon, sem külföldön, de majd most Olaszországban lehet, hogy teszek egy próbát vele. Különben megoldható a sokszintes csomópont (márcsak azért is, mert itthon vagyunk), csak időnként figyelni kell nagyon. Jó kis kaland, de Marokkóhoz képest csodavilág. Nekem ott nehezebb volt vezetni, mert soha nem tudtad, hogy a következő pillanatban mi történik, nem vezet-e át valaki az autópályán egy báránycsordát. Marokkóhoz képest bármelyik amerikai nagyváros egy 100 fős kis falu egyetlen utcája.
Utazz Okosan Blog
2020.07.31 22:49:17
@akuvaiti: értem, akkor ez a cikk nem Neked szól, de azért köszönöm, ha bármennyit is, akárcsak a címet is elolvastad.
Utazz Okosan Blog
2020.08.01 10:59:00
@akuvaiti: Óh, akkor elnézésedet kérem. Így már teljesen világos, köszönöm szépen, észrevehettem volna az idézőjeleket.
Előfordult már veled, hogy nem tudtad egyből lecsavarni a befőttesüveg tetejét? Mit tettél ezután? Most eláruljuk, hogy milyen célravezető módszerek léteznek, amik segítenek hozzáférni a finomságokhoz az üveg belsejében...
Utazz Okosan Blog
2020.07.24 20:14:47
@eßemfaßom meg áll: Értem én, de pont te kérted, hogy a posztoló írjon a kád leeresztésének módszereiről, aztán te is beálltál a sorba, bőszen magyarázva, hogy hogyan is kell kinyitni az üveget. Ami nem baj - sőt! - csak miért kell egyből beszólni a szerencsétlennek, aki dolgozott valamivel és hozott ötleteket, amit lehet, hogy van, aki nem ismert.
Vasárnap Gulyás Gergely, miniszterelnökséget vezető miniszter rendkívüli bejelentést tett a Magyarországra való beutazások tekintetében. A helyzet fontosságát és komolyságát jelzi, ahogy ezt ő maga is megjegyezte, hogy minderre nem a megszokott csütörtöki Kormányinfón, hanem vasárnap délelőtt került…..
Utazz Okosan Blog
2020.07.15 20:52:19
@Eusebius: Erre is volt példa, pont a spanyoloknál.
Utazz Okosan Blog
2020.07.15 21:59:29
@BOB: Norvégia belénk kötött, ráadásul nem is volt igazuk, amikor dönteni kellett, nem a javukra döntöttek. Hogy ez helyes-e vagy nem, az kérdéses, de hogy Te vagy én másként döntenék, az is az. Politikai bosszú volt? Minimum jelzés. Az országok listájával, besorolásával én sem minden esetben értek egyet, nálam pld. az USA nem sárga lenne, nem is vörös, hanem egy új szín, hiszen ők vannak a lista elején. Számomra sem világos a sárga szín, de valójában a piros és a sárga között alig van különbség a magyar állampolgároknak, az írásom pedig róluk és nekik íródott. És nem arról, hogy a listák rendben vannak-e.
Ezt írtam a blogon: "Ismétlem: lehet vitatkozni, hogy mennyire pontosak, jók a szabályok vagy éppen a listák kialakítása."
Ezt írtam Etnieznek válaszul: "Ahogy írtam, lehet vitatkozni a besorolásokkal, ha szeretnél ilyen példát tőlem : Norvégia vagy USA és egyes ázsiai országok..."
Nem vitatkozom Veled a lista egyetlen tagján sem, most besorolták az országokat, valami szerint. A politikában pedig bizony van politika is.
De az én írásom nem erről szól, hanem arról, hogy ezt a szabályozást most nem feltétlenül kellene kijátszani. Ez a címe is: "... ne keresd a kiskaput!" Hogy tűpontos-e a listák összeállítása, az egy másik téma. Helyenként nem tűpontos és helyenként van benne politika. Sőt, abban is van politika, hogy azt is szolgálhatja, hogy több legyen a Balaton, mint az Adria. De egy balatoni lángososnak, egy Zimmer Frei-esnek, vendéglősnek, ez nagyon is fog tetszeni, miközben a budapesti panziósnak és vendéglátósnak nem, mert nekik pofon, ami a balatoniaknak segítség. De a politika ilyen, a törvények ilyenek. Egy sem tökéletes. De most ez a szabály és ha most valaki az USA-ból csak egy teszt után szabadulhat a karanténból, az szerintem nem baj és az sem, hogy kell még egy (nálam csak ezután szabadulhatna). Viszont ez most nem az a szabály, amit most trükközéssel ki kellene játszani.
Ezt írtam a blogon: "Ismétlem: lehet vitatkozni, hogy mennyire pontosak, jók a szabályok vagy éppen a listák kialakítása."
Ezt írtam Etnieznek válaszul: "Ahogy írtam, lehet vitatkozni a besorolásokkal, ha szeretnél ilyen példát tőlem : Norvégia vagy USA és egyes ázsiai országok..."
Nem vitatkozom Veled a lista egyetlen tagján sem, most besorolták az országokat, valami szerint. A politikában pedig bizony van politika is.
De az én írásom nem erről szól, hanem arról, hogy ezt a szabályozást most nem feltétlenül kellene kijátszani. Ez a címe is: "... ne keresd a kiskaput!" Hogy tűpontos-e a listák összeállítása, az egy másik téma. Helyenként nem tűpontos és helyenként van benne politika. Sőt, abban is van politika, hogy azt is szolgálhatja, hogy több legyen a Balaton, mint az Adria. De egy balatoni lángososnak, egy Zimmer Frei-esnek, vendéglősnek, ez nagyon is fog tetszeni, miközben a budapesti panziósnak és vendéglátósnak nem, mert nekik pofon, ami a balatoniaknak segítség. De a politika ilyen, a törvények ilyenek. Egy sem tökéletes. De most ez a szabály és ha most valaki az USA-ból csak egy teszt után szabadulhat a karanténból, az szerintem nem baj és az sem, hogy kell még egy (nálam csak ezután szabadulhatna). Viszont ez most nem az a szabály, amit most trükközéssel ki kellene játszani.
Utazz Okosan Blog
2020.07.16 12:03:49
@BOB: Az adatszolgáltatással kapcsolatban, én több nemzetközi oldalon láttam a magyar adatokat, minden nap az elsők között jelentek meg. Furcsának tartanám, ha pont az Európai Uniónak nem jelentenénk, ráadásul nem is titkolandók ezek az adatok, hiszen a hivatalos koronavírusról szóló kormányzati oldalon szerepelnek.
A mai Kormányinfón az is kiderült, hogy az egyik alapvető szempont a 1 millióra jutó aktív fertőzöttek száma volt, e mellett, hogy mennyi magyar él kint. Meg szerettem volna nézni az Egyesült Királyság aktív fertőzöttjeinek számát a Worldometers-en, de pont ők azok, akik nem szolgáltatnak ilyen adatokat (mi igen). A sokat bírált Horvátország 290 körüli 1 millió főre eső fertőzöttel áll, Magyarország 55-tel. Az is látható, hogy az uniós országok könnyebben kaptak zöldet, mint az Unión kívüliek, pontosan az Unió nyomása miatt. A britek maguk választották a másik utat. Igazából Unión kívüli ország nincsen zöld listán, ha jól emlékszem. Ennek ellenére ismétlem, én sem értek egyet minden besorolással.
Érdekesebb lesz, hogyha régiókra osztják a nagyobb országokat, akkor azt hogyan fogják ellenőrizni. Az a gyanúm, hogy ez nem fog megvalósulni. Hiszen - nekem Spanyolországra van még valamennyire rálátásom - adott esetben valaki a most legfertőzöttebb (új fertőzések) Katalóniában él/nyaral és átautózik mondjuk Alicanteba és onnan repül haza, akkor honnan lehet tudni, hogy amúgy ő Katalóniában volt 2 hetet? Összehasonlításul: Valenciana tartomány elmúlt 14 nap új esetek 236; Katalónia: 3952. Amikor ma mindenki azon gondolkozik, hogy bejárja fél Európát (helytelenül, ismétlem, erről szól az írásom), csak zöld országból érkezzen haza, ilyen kiskaput nyitni hiba lenne.
A jelen kérdésben a transzparencia mindenképpen előnyös lenne, sőt, talán alapkövetelmény. Pontosan azért, mert megmutatkozott az első körben, hogy a magyar emberek tudnak fegyelmezettek lenni, ha elmagyarázzák és megértik, hogy erre szükség van. Erről szólt az én írásom is.
A mai Kormányinfón az is kiderült, hogy az egyik alapvető szempont a 1 millióra jutó aktív fertőzöttek száma volt, e mellett, hogy mennyi magyar él kint. Meg szerettem volna nézni az Egyesült Királyság aktív fertőzöttjeinek számát a Worldometers-en, de pont ők azok, akik nem szolgáltatnak ilyen adatokat (mi igen). A sokat bírált Horvátország 290 körüli 1 millió főre eső fertőzöttel áll, Magyarország 55-tel. Az is látható, hogy az uniós országok könnyebben kaptak zöldet, mint az Unión kívüliek, pontosan az Unió nyomása miatt. A britek maguk választották a másik utat. Igazából Unión kívüli ország nincsen zöld listán, ha jól emlékszem. Ennek ellenére ismétlem, én sem értek egyet minden besorolással.
Érdekesebb lesz, hogyha régiókra osztják a nagyobb országokat, akkor azt hogyan fogják ellenőrizni. Az a gyanúm, hogy ez nem fog megvalósulni. Hiszen - nekem Spanyolországra van még valamennyire rálátásom - adott esetben valaki a most legfertőzöttebb (új fertőzések) Katalóniában él/nyaral és átautózik mondjuk Alicanteba és onnan repül haza, akkor honnan lehet tudni, hogy amúgy ő Katalóniában volt 2 hetet? Összehasonlításul: Valenciana tartomány elmúlt 14 nap új esetek 236; Katalónia: 3952. Amikor ma mindenki azon gondolkozik, hogy bejárja fél Európát (helytelenül, ismétlem, erről szól az írásom), csak zöld országból érkezzen haza, ilyen kiskaput nyitni hiba lenne.
A jelen kérdésben a transzparencia mindenképpen előnyös lenne, sőt, talán alapkövetelmény. Pontosan azért, mert megmutatkozott az első körben, hogy a magyar emberek tudnak fegyelmezettek lenni, ha elmagyarázzák és megértik, hogy erre szükség van. Erről szólt az én írásom is.
A koronavírus-járvány minden szempontból "odavágott" Spanyolországnak, valószínűleg ők maguk sem gondolták - beleértve az ország vezetését is -, hogy mi következik a számukra, amikor Lombardiában is terjedni kezdett a vírus. Jelen sorok írásának napján tért vissza jogilag az élet az újfajta régi…..
Negyven perccel későbbre kérem a taxit, mint máskor. Ma úgysem olyan semmi, mint amilyen lenni szokott. Pedig még fogalmunk sincs, inkább csak elképzeléseink arról, ami következik. Negyven perc sok, főleg ha a reptérre igyekszik az ember, de így is időben fogok érkezni, viszont több időnk marad,…..
Fapados tippek, trükkök, élmények
Bepánikolt a Wizz Air, lényegében leállítja olaszországi járatait
2020.02.27 14:24:09
Mától a légiközlekedésben is rendkívüli helyzet van. A Wizz Air bevállalta, hogy durván reagál a koronavírus-fertőzés terjedésére: tisztán üzleti alapon, a csökkenő foglalások miatt három hétre lényegében leállítja a járatait az olaszországi útvonalain: annyi gépet reptet, amennyit a máig jeggyel…..
Utazz Okosan Blog
2020.02.29 11:08:14
@Tesztelo.hu: Azért a mortalitással a koronavírus esetében vigyázni kell. A 2-3 % (én 2-ről tudok) körüli értéket úgy számolják, hogy van X ismert fertőzött, Y elhunyt, és megnézzük, hogy Y hány százaléka X-nek. De mi van, ha X csak egy töredéke a valódi fertőzöttek számnak, mivel nem derült ki a fertőzések nagy többsége.
Ma hozta le az Index.hu Amesh Adalja, a Johns Hopkins Egészségbiztonsági Központ orvosának nyilatkozatának egy részét, ebből is kiragadva: "Erősen hiszem, hogy már korábban is voltak esetek az Egyesült Államokban és másutt is, amelyeket nem ismert fel senki. Különösen azért, mert az esetek többsége enyhe, illetve a sima náthától megkülönböztethetetlen tüneteket okoz."
Mi van, ha a fertőzöttek nagy része be sem lázasodik, hanem náthás pár napig, aztán az immunrendszere legyőzi a vírust és orvoshoz sem kerül. Persze közben megfertőz egy csomó embert, lehet, hogy a nagy részük szintén csak náthás lesz.
Mi van, ha nem 80 ezer fertőzött van, hanem 5-ször annyi, ha 400 ezer fertőzött van és 3000 halott, ebben az esetben a mortalitás máris 1 százalék alatt van. De mi van, ha már régebbi a vírus, ahogy Amesh Adalja gondolja és még több fertőzött volt, csak a halottakat is betudták az influenza következményének. Ebben az esetben lehetséges, hogy milliós nagyságrendű fertőzött és százezres nagyságrendű gyógyult van. Ebben az esetben más a kép. Nyilván erre nincsen bizonyíték, de a gyerekek például, ha el is kapják, komoly tüneteket nem mutatnak.
Ha csak a mortalitást nézzük, a MERS halálozási aránya 20-25 %, igaz kevés ember fertőződött meg, vagyis a fertőzési képessége sokkal kisebb. Sokan nem is hallottak róla, mert azt a sajtó nem kapta fel. Hozzáteszem, jó ha tudunk mindenről, csak ne legyen emiatt hisztéria és pánik feleslegesen, mert abból egyéb területeken származik hatalmas kár.
Szlávik János főorvost tudom idézni, aki azt mondta egy interjúban, hogy az új koronavírustól azért félünk, mert új és nem ismerjük. Remélem, hogy igaza van és csak ezért kell félnünk tőle.
Ma hozta le az Index.hu Amesh Adalja, a Johns Hopkins Egészségbiztonsági Központ orvosának nyilatkozatának egy részét, ebből is kiragadva: "Erősen hiszem, hogy már korábban is voltak esetek az Egyesült Államokban és másutt is, amelyeket nem ismert fel senki. Különösen azért, mert az esetek többsége enyhe, illetve a sima náthától megkülönböztethetetlen tüneteket okoz."
Mi van, ha a fertőzöttek nagy része be sem lázasodik, hanem náthás pár napig, aztán az immunrendszere legyőzi a vírust és orvoshoz sem kerül. Persze közben megfertőz egy csomó embert, lehet, hogy a nagy részük szintén csak náthás lesz.
Mi van, ha nem 80 ezer fertőzött van, hanem 5-ször annyi, ha 400 ezer fertőzött van és 3000 halott, ebben az esetben a mortalitás máris 1 százalék alatt van. De mi van, ha már régebbi a vírus, ahogy Amesh Adalja gondolja és még több fertőzött volt, csak a halottakat is betudták az influenza következményének. Ebben az esetben lehetséges, hogy milliós nagyságrendű fertőzött és százezres nagyságrendű gyógyult van. Ebben az esetben más a kép. Nyilván erre nincsen bizonyíték, de a gyerekek például, ha el is kapják, komoly tüneteket nem mutatnak.
Ha csak a mortalitást nézzük, a MERS halálozási aránya 20-25 %, igaz kevés ember fertőződött meg, vagyis a fertőzési képessége sokkal kisebb. Sokan nem is hallottak róla, mert azt a sajtó nem kapta fel. Hozzáteszem, jó ha tudunk mindenről, csak ne legyen emiatt hisztéria és pánik feleslegesen, mert abból egyéb területeken származik hatalmas kár.
Szlávik János főorvost tudom idézni, aki azt mondta egy interjúban, hogy az új koronavírustól azért félünk, mert új és nem ismerjük. Remélem, hogy igaza van és csak ezért kell félnünk tőle.
Utazz Okosan Blog
2020.03.02 22:49:07
Fapados tippek, trükkök, élmények
Fejenként 136 ezer forintot fizethet a Ryanair a megszívatott budapesti utasainak
2020.02.18 17:22:41
Az index beszámolt róla, hogy több órán át égette a kerozint egy Ryanair-gép ahelyett, hogy menetrend szerint elindult volna Gran Canariára. A tudósítás szerint a gép túlsúlyos volt, és jobb híján a kerozint kezdte el elfüstölni azzal, föl-le gurult a kifutópályán. A gép valamikor negyed egy után…..
Az egyik kábeltévén nagy erőkkel reklámozza magát egy utazási iroda, csupa Kanári-szigeteki utakkal - a neve nem fontos, mellesleg egy spanyolországi székhelyű cég magyarországi leányvállalat nélkül. Megnéztük, mit tud, és igencsak meglepődtünk. Ekkora haszonkulcsot felszámolni a gyakorlatilag…..
Utazz Okosan Blog
2020.02.13 22:24:42
@geegee: "Pár éve voltunk ha nem is Fuertén, hanem Tenerifén és minő döbbenet, nem béreltünk autót"
"És a parkolás, útadó, autópályadíj, biztosítás összegét számoltad vajon?
Mert hogy mi ezeket nem tudtuk volna megúszni."
Évente sok hetet töltök el Tenerifén, egy hete jöttem vissza onnan Magyarországra. Egy hete még a következő volt a helyzet:
- A legtöbb helyen - nem mindenhol, de az nyilvános, utcai parkolók nagy részén, a parkolóházakban nem természetesen- nincsen parkolódíj.
- Az összes autópályát ingyen veheted igénybe, nem kell matrica, nincsenek fizetőkapuk.
- Útadó - utazóként nem kell fizetni, hacsak nem az üzemanyagban, de az meg olcsóbb, mint itthon, egy hete kb. 1 € volt.
Ehhez adalék: a Titsa (helyi Volánbusz) turistáknak lényegében használhatatlan, illetve használható, csak mondjuk egy nap megy X busz. Nem az a kérdés sok esetben, hogy hány perc múlva jön a következő, hanem, hogy hány busz van naponta. Vagyis eléggé kötött leszel, mert nem feltétlenül tudsz egy adott helyre elindulni mondjuk reggel 9-kor, ha 7:30-kor van busz, aztán 11-kor. Ráadásul mondjuk egy Los Gigantes - Los Cristianos távolság, ha nem jön éppen a gyorsabb busz, akkor másfél óra, mert bemegy az összes kis városba és faluba útközben, körbejárja, a sofőr fizetteti az embereket, addig áll stb. stb. Autóval ha nem lépsz nagyon oda és nem a pénteki csúcsba mész kb. 20 perc, kényelmesen. Mondjuk, ha meg akarod nézni a Los Gigantes-i sziklákat és elmenni egy bálna/delfinlesre, megéri-e ezért 3 órát buszoznod 40 perc helyett? És akkor nem Puerto de La Cruzban laksz, ahonnan befonod a hajad, amíg átérsz Los Gigantesbe. Ne mondd már, hogy ez így sokkal jobb.
Van megbízható autókölcsönző, ahol 100 € körül vagy picit fölötte kapsz autót, ha időben foglalod, nem akarok reklámot csinálni, benne van a nevében a magyar autó szó, csak rövid o-val, németes hangzású a neve és zöld alapszínű a táblája. Nincs semmi trükközés náluk, a full biztosítástól (kivéve ha nagyon hülye vagy és nem tartod be a szabályokat, vagy fel próbálsz menni a felvonó mellett a Teide-re, illetve néhány hasonlót alapdolgot, ami a legtöbb helyen nincsen benne - pld. üveg), az extra vezetőig, illetve a gyerekülésig mindent tartalmaz az ár. Ha nincs aki kivigyen a repülőtérre, sokszor előző nap kibérelek egy kocsit és leadom a következő napon, mindez benzinnel mindennel, kb. fele a taxinak. Miért érné meg buszozni? Egy utazáson, hacsak nem a tengerparton sülsz, akkor a legnagyobb érték az idő. Pénzben mérhető érték. Miért pocsékolnád buszon üldögélve, amikor helyette megnézheted mondjuk La Orotava különleges házait, az El Teide és környezete krátereit (na, ide is megnézném, hogyan mész fel a Titsával), vagy éppen Santa Cruz de Tenerifében a Calatrava által tervezett csodálatos auditóriumot, sőt, annyi idő alatt, amennyi különbség van a buszos és autós átjutás között a szigeten, oda-vissza bőven egy előadás is belefér, megéri.
"És a parkolás, útadó, autópályadíj, biztosítás összegét számoltad vajon?
Mert hogy mi ezeket nem tudtuk volna megúszni."
Évente sok hetet töltök el Tenerifén, egy hete jöttem vissza onnan Magyarországra. Egy hete még a következő volt a helyzet:
- A legtöbb helyen - nem mindenhol, de az nyilvános, utcai parkolók nagy részén, a parkolóházakban nem természetesen- nincsen parkolódíj.
- Az összes autópályát ingyen veheted igénybe, nem kell matrica, nincsenek fizetőkapuk.
- Útadó - utazóként nem kell fizetni, hacsak nem az üzemanyagban, de az meg olcsóbb, mint itthon, egy hete kb. 1 € volt.
Ehhez adalék: a Titsa (helyi Volánbusz) turistáknak lényegében használhatatlan, illetve használható, csak mondjuk egy nap megy X busz. Nem az a kérdés sok esetben, hogy hány perc múlva jön a következő, hanem, hogy hány busz van naponta. Vagyis eléggé kötött leszel, mert nem feltétlenül tudsz egy adott helyre elindulni mondjuk reggel 9-kor, ha 7:30-kor van busz, aztán 11-kor. Ráadásul mondjuk egy Los Gigantes - Los Cristianos távolság, ha nem jön éppen a gyorsabb busz, akkor másfél óra, mert bemegy az összes kis városba és faluba útközben, körbejárja, a sofőr fizetteti az embereket, addig áll stb. stb. Autóval ha nem lépsz nagyon oda és nem a pénteki csúcsba mész kb. 20 perc, kényelmesen. Mondjuk, ha meg akarod nézni a Los Gigantes-i sziklákat és elmenni egy bálna/delfinlesre, megéri-e ezért 3 órát buszoznod 40 perc helyett? És akkor nem Puerto de La Cruzban laksz, ahonnan befonod a hajad, amíg átérsz Los Gigantesbe. Ne mondd már, hogy ez így sokkal jobb.
Van megbízható autókölcsönző, ahol 100 € körül vagy picit fölötte kapsz autót, ha időben foglalod, nem akarok reklámot csinálni, benne van a nevében a magyar autó szó, csak rövid o-val, németes hangzású a neve és zöld alapszínű a táblája. Nincs semmi trükközés náluk, a full biztosítástól (kivéve ha nagyon hülye vagy és nem tartod be a szabályokat, vagy fel próbálsz menni a felvonó mellett a Teide-re, illetve néhány hasonlót alapdolgot, ami a legtöbb helyen nincsen benne - pld. üveg), az extra vezetőig, illetve a gyerekülésig mindent tartalmaz az ár. Ha nincs aki kivigyen a repülőtérre, sokszor előző nap kibérelek egy kocsit és leadom a következő napon, mindez benzinnel mindennel, kb. fele a taxinak. Miért érné meg buszozni? Egy utazáson, hacsak nem a tengerparton sülsz, akkor a legnagyobb érték az idő. Pénzben mérhető érték. Miért pocsékolnád buszon üldögélve, amikor helyette megnézheted mondjuk La Orotava különleges házait, az El Teide és környezete krátereit (na, ide is megnézném, hogyan mész fel a Titsával), vagy éppen Santa Cruz de Tenerifében a Calatrava által tervezett csodálatos auditóriumot, sőt, annyi idő alatt, amennyi különbség van a buszos és autós átjutás között a szigeten, oda-vissza bőven egy előadás is belefér, megéri.
Utazz Okosan Blog
2020.02.14 14:04:27
@geegee: Teljesen oké, persze mindenki csinálja úgy, ahogy tetszik, ha irodával, akkor úgy, ha busszal, akkor úgy. Így értem, ha volt charter busz (nyilván az sem ingyen), úgy jobb a helyzet, sok helyre a Titsa nagyon ritkán jár. A parkolás az utcán többnyire ingyen van, sok helyen lehet találni parkolót. Az Autoreisen-nél (akkor leírom a nevét, de nem kapok tőlük jutalékot, nem vagyok a tulajdonosuk, alkalmazottjuk) benne van a full biztosítás, abszolút megbízhatóak, soha nem volt gondom. Ugyanez a Cicar is, ők kártyát sem szoktak kérni, csak 50 € depozitot, amit visszakapsz a végén és fizetheted kp-ban is. A Canarias.com is teljesen rendben van, gond nélkül lehet náluk bérelni. Tenerifén vezetni kimondottan könnyű, nekem mindig vissza kell szoknom a magyar viszonyokhoz. A többi szigeten (kivéve talán Gran Canariát és azokat a helyeket, ahol a szakadék szélén kell egyensúlyozni a kocsival) még könnyebb, Gran Canaria ugyanolyan, mint Tenerife.
Nem akarlak győzködni, csak leírtam, hogy mi a helyzet, onnantól a döntés az utazó döntése, joga és kötelessége. Jó utat szerte a világban!
Nem akarlak győzködni, csak leírtam, hogy mi a helyzet, onnantól a döntés az utazó döntése, joga és kötelessége. Jó utat szerte a világban!
Utazz Okosan Blog
A diszkont légitársaságok létjogosultsága 1. rész - Történelemóra
2020.02.07 00:13:34
Január utolsó napján publikáltuk a Budapesti Liszt Ferenc Repülőtéren megesett "kalandjainkat", és közben némi kritikát is megfogalmaztunk Budapest légikikötőjével kapcsolatban. A poszt eddigi rövid "történelmünk" legtöbb oldalletöltését generálta és helyenként elég kemény kritikákat eredményezett…..
Utazz Okosan Blog
2020.02.09 20:44:31
Utazz Okosan Blog
2020.02.10 17:14:53
@vanek ur: Köszönöm szépen az ötletet, őszintén szólva nem is gondoltam, hogy ez így beindít valamit és már a második javaslat fut be, de természetesen, semmi jónak nem vagyok elrontója, ha van erre érdeklődés (és úgy tűnik van), akkor utána fogunk nézni és esetleg kitekintünk kontinensen kívülre is, akár az USA-ba és akár alaposabban Ázsiába is - bár egy másik posztban az ázsiai fapados közlekedést érintjük, csak az még nem jelent meg és a koronavírus miatt még pihentettük egy kicsit, de akkor "ráfekszünk" a témára - mert ott is igencsak más a fapados hozzáállás, mint Európában, hiszen egyes fapadosok lényegében olyan szolgáltatást nyújtanak, mint itt a legacy-k sem. Viszont nem régen repültem Dallasból Austinba AA-val és tényleg nem volt magasan a fapados szint felett, igaz egy vizet kaptunk, de ez arra a belföldi járatokon így szokás. Ezenkívül repültem Austin New Orleans útvonalon Frontiers légitársasággal, és szidjuk a Wizz Airt, hogy milyen drága a poggyász, na, valaki nézze meg a Frontiers árait, legfőképpen a kézit, majdnem annyiba kerül, mint a feladott. Igen, érdekes lehet ezzel is foglalkozni. Köszönöm még egyszer az ötleteket, szép estét kívánok.
Utazz Okosan Blog
2020.02.10 17:17:19
@Utazz Okosan Blog: Frontier az a Frontiers, na! És kétszer leírtam, Istenem!
Nemrégen osztottuk meg a Facebook oldalunkon mi is a hírt, hogy a budapesti Liszt Ferenc Repülőtéren (végre valahára) bezár a köznyelv által karámnak vagy bádogkarámnak nevezett utasváró, hiszen elkészült az elvileg sokkal európaibb épület, mely kiváltja a régi, joggal nem túl népszerű…..
Utazz Okosan Blog
2020.02.02 22:37:08
@Conservus Globus: Sajnálom, hogy problémát okozott a mondataim megértése, és ezért nem tetszett, de azért köszönöm, hogy mindezt megírtad.
Utazz Okosan Blog
2020.02.02 22:46:32
@Lámlenge: Én úgy látom, hogy a fapadosok remekül alkalmazkodnak a megváltozott viszonyokhoz, én utazom/utaztam mind a két típusú légitársasággal. A normál társaságok is tolódnak a kevesebb ingyenes szolgáltatás irányába: ld. Iberia, American Airlines, Lufthansa, stb. Náluk már nincs benne alapból a jegyárban feladott poggyász. Őszintén szólva, lehet, hogy ez sem baj, hogy nem tömünk meg egy húsz-huszonhárom stb. kilóst, mert benne van az árban. Vajon muszáj kajálni egy 3 órás úton repülés közben? Ha igen, fizetsz érte. Vajon tényleg baj, ha visszavesznek ebből a normál társaságok is? Vajon nem segít a környezetvédelemnek, ha nem visznek fél tonna felesleges bőröndöt a hasukban, hanem az emberek megveszik a borotvahabot meg a tusfürdőt a célállomáson? Ha innen nézed. Nagyon szépen működnek a fapadosok, a normál társaságok és a prémiumok is egymás mellett. Az Emirates is lejött már szolgáltatásban, már nem kapsz pld. nedves pamutkendőt (vagy miből volt) a turista osztályon, mint 5 éve, csak egy kis előre csomagolt eldobhatót. A kaják sem akkorák, mint régen. Néha nem baj a verseny.
Utazz Okosan Blog
2020.02.03 15:36:11
@vanek ur: Az a helyzet, hogy egyetértek Veled. Viszont engem a kapu nagyjából az esetek 80 %-ban kisorsol és nem találnak semmit nálam, amivel gond lenne. Biztos rosszarcú vagyok.
A terelgető ember miatt nem írnék senkinek, az MGH-hoz tartoznak, ha jól emlékszem, vagyis közvetlenül a Wizz Airhez sem. A székek ügyében sem tudok Veled vitatkozni, sok helyen ugyanilyen rossz a helyzet, de attól még itt sem jó. Sajnos.
Egyébként nekem tökmindegy, hogy utashídra áll a gép vagy nem, az utashíd kényelmesebb, ennyi. De ez nem alapkövetelmény. Dubajban a Budapestre induló Emirates is a reptér legtávolabbi sarkában állt. Amit kifogásolok ebben a kérdésben, hogy a sajtó tele van, hogy új utasváró, európai körülmények és a többi, aztán A1-es kapu, betonkarám és ehhez jön, hogy hajtanak, terelgetnek, mint a marhákat, nincs fűtve vagy minimálisan van csak januárban, de azért ott állítanak, amíg az emberke végignézi, hogy kinek nagyobb a csomagja.
A terelgető ember miatt nem írnék senkinek, az MGH-hoz tartoznak, ha jól emlékszem, vagyis közvetlenül a Wizz Airhez sem. A székek ügyében sem tudok Veled vitatkozni, sok helyen ugyanilyen rossz a helyzet, de attól még itt sem jó. Sajnos.
Egyébként nekem tökmindegy, hogy utashídra áll a gép vagy nem, az utashíd kényelmesebb, ennyi. De ez nem alapkövetelmény. Dubajban a Budapestre induló Emirates is a reptér legtávolabbi sarkában állt. Amit kifogásolok ebben a kérdésben, hogy a sajtó tele van, hogy új utasváró, európai körülmények és a többi, aztán A1-es kapu, betonkarám és ehhez jön, hogy hajtanak, terelgetnek, mint a marhákat, nincs fűtve vagy minimálisan van csak januárban, de azért ott állítanak, amíg az emberke végignézi, hogy kinek nagyobb a csomagja.
Utazz Okosan Blog
Délkelet-Ázsia - kulturális kirándulás a világ túlsó felén - 4. rész
2020.01.21 16:00:00
Délkelet-ázsiai ismét hosszúra nyúlt posztsorozatunk végéhez közeledve, miután megvizsgáltuk a legfontosabb tudnivalókat, melyeket érdemes mérlegelni, mielőtt megvennénk a világ túlsó felére szóló repülőjegyünket, már nem is maradt más hátra, mint hogy elmondjuk, hogy miért is érdemes pénzt és…..
Utazz Okosan Blog
2020.01.22 17:30:49
@ymel: Ez teljesen világos. Viszont azt próbáltam érzékeltetni, hogy ha ott jár valaki a mi, nyugati világunkból (már ha mi azok vagyunk egyáltalán, onnan nézve igen, Hegyeshalomtól nyugatra már nem egyértelműen), akkor kicsit más kép alakul ki, mint ha itthon megnézzük a vietnámi háborúról szóló filmeket, elolvassuk az erről szóló regényeket. Én nem nevezem az amerikaiakat agresszornak, azt írtam, amit a saigoni háborúval foglalkozó múzeumban láttam a tárgyakhoz, képekhez írt magyarázó szövegekben. Ott nevezik az amerikaiakat agresszornak, több helyen is. Azt szerettem volna elmondani, hogy elolvasva ezeket a szövegeket, kicsit árnyaltabb lesz a kép, nem olyan tiszta, mint amilyennek tűnt előtte. Nem különül el pengeélesen a jó fiúk, rossz fiúk közötti különbség. Látható, de a határ elmosódottabb, mint amit mi, innen hiszünk. Európában, Amerikában a vietnámi nép szenvedéséről szinte senki nem beszél, ott a helyszínen ez kézzel fogható, érezhető. Nekem érezhető volt. Ahogy Kambodzsa esetében is (ott még jobban, az az ország máig nem tért magához abból a borzalomból), kiváncsi lennék, ha most itt, Budapesten kimennék az utcára és megkérdezném a járókelőket, hogy melyik országhoz köthető Pol Pot, hányan tudnák. Ez szomorú. Az, hogy a mai vietnámiak hajlandók bármit befogadni, ami amerikai, természetes. Az, hogy mi magyarok vidáman üzletelünk az oroszokkal, noha nem szeretjük - sőt! - a szoveteket, ugyanilyen természetes. Más generáció, más világ, más emberek.
Egyébként így én kiemelve, ahogy Te kiraktad a FB-ra nem írtam le: "Amerika az agresszor és Vietnám az agresszió áldozata." Ez egy fél mondat. A teljes mondat így hangzott: " Érdekes, hogy ugyanazt az eseményt mennyire más megvilágításban láthatjuk, ha nem az amerikai filmek dolgozzák fel, ha abból a szemszögből nézzük, hogy Amerika az agresszor és Vietnám az agresszió áldozata." Így azért egészen mást jelent.
Nem bántott egyébként a csoportban senki, így egyelőre nem kell megvédenem magam. Köszönöm, hogy kiegészítetted a leírtakat és mindenképpen figyelembe veszem, amikor külön Vietnámról írok majd, az ottani tapasztalataimról. Ti minden nap ott éltek, én egy hetet töltöttem el abban a csodálatos országban, de nagyon vágyok vissza, remélem eljutunk oda újra. Jó éjszakát Nektek!
Egyébként így én kiemelve, ahogy Te kiraktad a FB-ra nem írtam le: "Amerika az agresszor és Vietnám az agresszió áldozata." Ez egy fél mondat. A teljes mondat így hangzott: " Érdekes, hogy ugyanazt az eseményt mennyire más megvilágításban láthatjuk, ha nem az amerikai filmek dolgozzák fel, ha abból a szemszögből nézzük, hogy Amerika az agresszor és Vietnám az agresszió áldozata." Így azért egészen mást jelent.
Nem bántott egyébként a csoportban senki, így egyelőre nem kell megvédenem magam. Köszönöm, hogy kiegészítetted a leírtakat és mindenképpen figyelembe veszem, amikor külön Vietnámról írok majd, az ottani tapasztalataimról. Ti minden nap ott éltek, én egy hetet töltöttem el abban a csodálatos országban, de nagyon vágyok vissza, remélem eljutunk oda újra. Jó éjszakát Nektek!
Utazz Okosan Blog
2020.01.22 17:42:09
@ymel: Az amerikai nép egyáltalán nem állt ki egyértelműen a háború mellett, tüntetések voltak ellene. Nekem még mindig tetszik a térség legtöbb országának keleties hangulata, imádom Délkelet-Ázsiát. Vietnámban pedig a nők tényleg nagyon szépek (mondjuk nálunk is :) )
Néhány napja írtunk róla, hogy a European Best Destinations utazási oldala által indított szavazáson a Budapest Advent lett Európa legszebb és legjobb karácsonyi tematikájú vására. Akkori cikkünkben néhány képet is közöltünk, mely az Budapest Adventen készült. Mivel nagyjából egy héttel később…..
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz