Adatok
Pénzes Tamás
0 bejegyzést írt és 8 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
Volt több is, de nagy sorozatban csak egy készült. A Rába-MAN motornak jelentős része volt az Ikarus sikerében. Az Ikarusszal együtt már csak a magyar járműgyártás múltjának része. Miért volt szükség licensz motorra és mi vezetett a felemás utódláshoz?..
Pénzes Tamás
2019.03.17 20:18:46
@gigabursch: Elérték a Csepel motorok határait, ebben a cikkben is le van írva. Egyszerűen az új Ikarus buszokhoz a teljesítményük se volt elég. Az hogy még ma is üzemelnek Csepel motorok abban semmi kivetnivaló vagy rendkívüli nincsen.
Pénzes Tamás
2019.03.17 20:27:43
@David Bowman:
@ételizésítő:
Ugyanannak a MAN motornak a licenszét vették meg a románok is, mint Győr. Csak ők a gyártástechnológiát maguk rakták össze, mivel spórolni akartak, az eredménye az lett, hogy vagy 10 évig nem tudtak normális minőségű motort gyártani. Így fordult elő az, hogy nyugati exporttételek teljesítéséhez Győrből vettek motort a 70-es években, dollárért! Ez nem legenda le van írva a megjelölt forrásokban is. Aztán később MAN fülkéket adtak cserébe a motorokért. Ők a fülke licenszet is megvették a teherautókkal együtt, mivel nagyobb darabszámokat gyártottak, így megérte beruházni rá, de a gyártástechnológiával szintén maguk próbálkoztak, hasonló eredménnyel.
@ételizésítő:
Ugyanannak a MAN motornak a licenszét vették meg a románok is, mint Győr. Csak ők a gyártástechnológiát maguk rakták össze, mivel spórolni akartak, az eredménye az lett, hogy vagy 10 évig nem tudtak normális minőségű motort gyártani. Így fordult elő az, hogy nyugati exporttételek teljesítéséhez Győrből vettek motort a 70-es években, dollárért! Ez nem legenda le van írva a megjelölt forrásokban is. Aztán később MAN fülkéket adtak cserébe a motorokért. Ők a fülke licenszet is megvették a teherautókkal együtt, mivel nagyobb darabszámokat gyártottak, így megérte beruházni rá, de a gyártástechnológiával szintén maguk próbálkoztak, hasonló eredménnyel.
Pénzes Tamás
2019.03.17 20:54:26
@kisqtya: Busz témában nem vagyok otthon, de hogy balra vagy jobbra az attól függ honnan nézed. :) :) :) A cikk jobbra döntöttnek írja. :) Szerintem erre van valami megállapodás a szakmában.
A 256-os farmotoros, bár hátul is van ajtaja, és jól írod, ugyanaz a motor van bennük, csak fordítva. :)
Ezt a motor ide-oda döntést nem értem. A városi, középmotoros 200asokban balra volt fektetve, tehát a hengerfej nem az ajtók felől volt. A 256-osokban meg az ajtók felé volt a hengerfej, mivel fordítva volt benne a motor :)
A cikkíró itt arra gondolhatott, hogy ekkoriban már az Ikarus új típusai farmotorosak volt (400) és a városiak alacsony vagy alacsonyabb padlósak, és így már érthető hogy a jobbra döntött motor befolyásolta a hátsó ajtó kialakítását.
A 256-os farmotoros, bár hátul is van ajtaja, és jól írod, ugyanaz a motor van bennük, csak fordítva. :)
Ezt a motor ide-oda döntést nem értem. A városi, középmotoros 200asokban balra volt fektetve, tehát a hengerfej nem az ajtók felől volt. A 256-osokban meg az ajtók felé volt a hengerfej, mivel fordítva volt benne a motor :)
A cikkíró itt arra gondolhatott, hogy ekkoriban már az Ikarus új típusai farmotorosak volt (400) és a városiak alacsony vagy alacsonyabb padlósak, és így már érthető hogy a jobbra döntött motor befolyásolta a hátsó ajtó kialakítását.
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz