Adatok
baird
148 bejegyzést írt és 757 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
Azt hiszem, lassan ideje lenne felébredni és elkezdeni gőzerővel támogatni a BME FRT-csapat tagjaihoz hasonló fiatalokat, akik ma még talán ezrével vannak az országban, de ki tudja, hányan maradnak itt a jövőben és hányan keresnek boldogulást külföldön, ahol esetleg jobban…..
baird
2011.10.23 21:46:11
@Kopi3.14: Még egyszer; ha érdekel, nagyon szívesen látunk a műhelyben! Személyesen hatékonyabb, privátra sajnos nekem nincs időm. Itt Mo-n sem.
baird
2011.10.23 22:40:15
Azért van egy olyan érzésem, hogy akiről Kopi írt, nincs rajta ezen a képen:
www.facebook.com/photo.php?fbid=245594808810415&set=a.177708645599032.30853.112966462073251&type=3&theater
De ha véletlen rajta van, akkor ezen biztos nincs:
www.facebook.com/photo.php?fbid=238903989478191&set=t.100000519091145&type=3&theater
Amúgy pedig nyilván rosszul érinti a Bence-féléket egy ilyen megnyilvánulás. Sajnálom, hogy a személyes találkára nincs lehetőség, megjegyzem, ha a vizsgaidőszakban nem lennénk a műhelyben, nem lenne itt semmilyen autó.
www.facebook.com/photo.php?fbid=245594808810415&set=a.177708645599032.30853.112966462073251&type=3&theater
De ha véletlen rajta van, akkor ezen biztos nincs:
www.facebook.com/photo.php?fbid=238903989478191&set=t.100000519091145&type=3&theater
Amúgy pedig nyilván rosszul érinti a Bence-féléket egy ilyen megnyilvánulás. Sajnálom, hogy a személyes találkára nincs lehetőség, megjegyzem, ha a vizsgaidőszakban nem lennénk a műhelyben, nem lenne itt semmilyen autó.
baird
2011.10.24 02:12:53
@Hullahoppkarika: :S Nem kormányozható a hátsó kerék! A geometriai kialakítás miatt van a hátsó kerekeknek önkormányzása be/kirugózáskor, de az semmiféleképpen sem igaz, hogy "irányíthatóak külön a hátsó kerekek". Vagy ha mégis, akkor már nagy a baj :)
Irgalmatlanul bánom és szégyellem, hogy a tavalyi év folyamán (rajtam kívülálló okok miatt) nem sikerült leszerveznem a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem versenycsapatával egy videós riportot. Dávid, a csapatkapitány hozott képbe, szépen bele is ástam magam. Aztán…..
baird
2011.01.06 00:29:39
@VargaBa: Mindent meg lehet csinálni. Alumíniumot is lehet használni, de mindig fel kell tenni a kérdést, hogy megéri-e? Mi a koncepció és mi a célunk?
A legnagyobb probléma, hogy a pilóta feje felett lévő bukócső, az úgynevezett "main hoop" kötelezően acélból kell hogy legyen. A váz többi része lehet alu és össze lehetne illeszteni de többször annyi munka mint amennyit nyerni lehetne vele. 8 hónap alatt szervezünk csapatot, tervezünk autót, építünk, tesztelünk és versenyzünk. Ebben van 2x4 hét vizsgaidőszak ja meg persze akinek van ideje bejárni az évközi tárgyak.. :)
Ugyan ezzel a váz koncepcióval a 2011-es utód 220 kiló alatt lesz.
Persze lehet karbon monocoque-t is használni, mint az F1-ben, és tegyük fel nyerünk vele 10 kilót..
Itt a Grazi csapat autója, akit a RedBull a rossz nyelvek szerint évi 1 millió euróval tol.
racing.tugraz.at/de/rennboliden/tankia-2010/
Az autójuk gyönyörű, és iszonyat profik. De nem tudnak többet mint mi és Silvesrtone-ban pl. előttük végeztünk..
A legnagyobb probléma, hogy a pilóta feje felett lévő bukócső, az úgynevezett "main hoop" kötelezően acélból kell hogy legyen. A váz többi része lehet alu és össze lehetne illeszteni de többször annyi munka mint amennyit nyerni lehetne vele. 8 hónap alatt szervezünk csapatot, tervezünk autót, építünk, tesztelünk és versenyzünk. Ebben van 2x4 hét vizsgaidőszak ja meg persze akinek van ideje bejárni az évközi tárgyak.. :)
Ugyan ezzel a váz koncepcióval a 2011-es utód 220 kiló alatt lesz.
Persze lehet karbon monocoque-t is használni, mint az F1-ben, és tegyük fel nyerünk vele 10 kilót..
Itt a Grazi csapat autója, akit a RedBull a rossz nyelvek szerint évi 1 millió euróval tol.
racing.tugraz.at/de/rennboliden/tankia-2010/
Az autójuk gyönyörű, és iszonyat profik. De nem tudnak többet mint mi és Silvesrtone-ban pl. előttük végeztünk..
baird
2011.01.06 00:37:12
@VargaBa: mellesleg a monocoque azért kell a forma1-ben, mert -főleg manapság- az nem szól másról, mint aerodinamikáról. A levegő miatt nagy felületi terhelést kap a "burkolat", ami ugye egyben a váz szerkezet is.
Ahogy már korábban említették, a Formula Student versenysorozatban úgy vannak kialakítva a pályák, hogy átlag 50-60 km/h-val mennek a járművek és ha valaki 100km/h-nél gyorsabban megy valamelyik szakaszon, a pályát átalakítják. (képezni akarják a mérnököket, nem megölni). Ilyen sebességnél az aerodiamikai hatékonyság irreleváns. Ezért nincsenek szárnyak és ezért "fölösleges" a monocoque, hiszen terhelések a környezet felől, a futóműrudazaton keresztül pontszerűen érik a járművet. Az ilyen terhelések elvezetésére a legideálisabb szerkezet viszont az ilyen(létra)stuktúra, csőváz.
Ahogy már korábban említették, a Formula Student versenysorozatban úgy vannak kialakítva a pályák, hogy átlag 50-60 km/h-val mennek a járművek és ha valaki 100km/h-nél gyorsabban megy valamelyik szakaszon, a pályát átalakítják. (képezni akarják a mérnököket, nem megölni). Ilyen sebességnél az aerodiamikai hatékonyság irreleváns. Ezért nincsenek szárnyak és ezért "fölösleges" a monocoque, hiszen terhelések a környezet felől, a futóműrudazaton keresztül pontszerűen érik a járművet. Az ilyen terhelések elvezetésére a legideálisabb szerkezet viszont az ilyen(létra)stuktúra, csőváz.
baird
2011.01.06 12:17:42
@baird: Azt kell látni, hogy a projekt elsődleges értéke NEM a versenyautó, hanem az oktatás. Azok a diákok akik részt vesznek a projektben, sokkal nagyobb gyakorlati tudással rendelkeznek, mint egy átlag egyetemista,akinek az minden problémája, hogy, hogyan tussolja el a beadandó házin a hibákat. Itt nincs mellébeszélés, ez le lesz gyártva, és a gyártós cég visszadobja a max pontos házit is, h "te hülye vagy ez gyárthatatlan". Ebből lehet nagyon sokat tanulni, ugyanis itt az iparral konzultálsz és a legkorszerűbb technikákat alkalmazod.
Azt pedig, hogy a nyugati csapatok szerint ez nem is mérnökverseny, hanem egy projektmenedzsment verseny, nem is részletezem.
A benzines csapat 7 részegységgel kb 30 fő.
Elektromos hajtásláncú csapat 15 fő
2012-es évre készülő junior csapat 30 fő
2012-es agymotor fejlesztő csapat 10 fő
van egy formatervező csoport is 10 fővel és tervezünk kisebb kategóriákban is projekteket indítani, mint a pneumobil és az elektromobil.
Ugyan úgy, ahogy motoron Talmácsi, vagy 4keréken Michelisz, a tervező programok mögött is ugyanolyan tehetségek ülnek, csak lehetőséget kell nekik adni, hogy megmutathassák mit tudnak.
Na ezért vagyunk mi.
Azt pedig, hogy a nyugati csapatok szerint ez nem is mérnökverseny, hanem egy projektmenedzsment verseny, nem is részletezem.
A benzines csapat 7 részegységgel kb 30 fő.
Elektromos hajtásláncú csapat 15 fő
2012-es évre készülő junior csapat 30 fő
2012-es agymotor fejlesztő csapat 10 fő
van egy formatervező csoport is 10 fővel és tervezünk kisebb kategóriákban is projekteket indítani, mint a pneumobil és az elektromobil.
Ugyan úgy, ahogy motoron Talmácsi, vagy 4keréken Michelisz, a tervező programok mögött is ugyanolyan tehetségek ülnek, csak lehetőséget kell nekik adni, hogy megmutathassák mit tudnak.
Na ezért vagyunk mi.
Kattints a képre, hogy lásd is...
baird
2010.06.03 11:28:41
baird
2010.06.10 21:06:21
baird
2010.06.13 22:13:26
Koberól párnapja készült egy elég érdekes fotósorozat, amit csapattársai is kommentáltak: Gázoló Pál: "Hát igen ezek más fajta képek...Derék Halász: "Ezek igazi fényképek?Művész Ron: "Ő egy csillag. A képrekattintva a többi kép.Még több kép itt...
Szeretettel és tisztelettel köszöntjük a hatóságok munkatársait, a médiát, valamit természetesen a kedves érettségizőket is!Nyilván idén sem lesz itt semmi infó, menjetek vissza a könyvek fölé és tanuljátok meg egy életre, hogy a neten talált csacsiságok 90%-a hülyeség.A…..
baird
2010.04.14 16:49:48
Azért nem erőssége a magyaroknak a határidők betartása, különösen nem, ha ekkora beruházásról van szó, mint az m6 volt. Meg aztán nagyságából adódóan állítólag amúgy is nehéz bármit is vállalni. Most sikerült, szóljanak a fanfárok.Szívből örülök az új…..
baird
2010.04.04 11:22:54
baird
2010.04.04 15:13:25
?..
baird
2010.03.25 02:02:11
Aki nem tudná, kik a fentebb nevezett művészek az nézzen mélyen magába és gondolkozzon el valamint és mindazonáltal...Bizonyítékként álljon az alábbi két videó. Először az eredeti Josh és Jutta - Utolsó éjszakánk című szerzeménye.Utána pedig az olcsó utánzat.Zenei…..
baird
2010.02.09 23:43:51
Nem találok szavakat úgyhogy inkább beszéljenek a képek...
Lábpróba from whizz on Vimeo...
baird
2010.01.30 19:24:49
Wizz videója amúgy fasza, meg simán be is néztem, de úgy látszik ez a rápostolások napja megint.Kijött ma a végleges torkos csütörtök 2010 lista! Ne hagyja ki senki. Innen lehet szemezgetni, meg gondolom foglalni is…..
baird
2010.01.30 23:29:15
Biztos Fibernetes... (javítás: UPC-s)A 2009.11.12-én tett internet szolgáltatásban tapasztalt hibabejelentése érdekében technikus kollégánk 2009.11.13-án megpróbálta orvosolni a problémát, mert Ön akkor nem tartózkodott otthon, illetve az adatbázisunkban…..
Az elején leszögezem, hogy semmi bajom a netbookokkal. Tök jó, hogy olcsón lehet venni használható gépeket, tudod: mindenkiNET.Viszont egy ismerősöm vett egyet, s mint a legtöbb konzumer kategóriás noti gyártónál, ennél is a keyboard alatt nagy matrica hirdette a laptop…..
P@l M@te: L|tter úr, azért egy kicsit élvezi, hogy súlyos pénzeket rejtő számlájáról néha csurran csöppen annak a kedves barátjának,akinek soha az életbe nem lesz ennyi pénze?L|tter Tam@s: Igen.P@l M@te: Köszönöm az interjút!P@l M@te: M|szkuly úr, egy fuvar Mainzba?M|szkuly…..
Vélemény? Én beleszerettem...Okoskodó autóbuzik jelentkezésést várom!..
baird
2010.01.03 09:05:30
Rég posztoltam már,sajnos.. Hát most írnék pár gondolatot a perceken belül induló 18:00as Kunság Volán expressz járatról,amin írd és lásd 3an vagyunk,pedig emeletes is.. Kis asztalka,mobilnet,jobb mint otthon..:)Szóval,napokon belül 3 évesek leszünk.. Szép kor,talán nem is…..
Már láttam pár hete ezt a képest a metróban, de nem figyeltem fel a kép tetején meghúzódó kiírásra, ami hát gondolom a marketing része a dolognak, mint ahogy az is hogy W-t használ V helyett, ettől ugye sokkal betyárosabb lett a neve. Komoly rajongótábora lesz…..
Nekem sincs sok időm ,úgyhogy csak a legújabb faszaságok röviden: Új LostProphets, kb 3 kedvenc bandám között stabilan ott van évek óta, ha ilyen számok lesznek a januárban megjelenő albumon, mint ez akkor marad is. Ez már előzetes róla:Új 30 Seconds to Mars, ez már…..
baird
2009.12.14 10:56:58
Update:Na, az van hogy hülyeségeket írkáltam mert ez így rendben van. Büntessetek.-A bici áthúzva tábla azt jelenti, hogy "ez nem bicajút".-Az alatta levő jelzés azt jelenti hogy a bicaj és autó full egyenrangú felek, tehát nem kell lehúzódni. Vegyes használatú út a…..
baird
2009.12.05 23:42:16
baird
2007.05.19 23:17:14
baird
2007.05.19 23:17:47
baird
2009.11.28 11:41:15
Pilaf után szabadon én is elindítottam személyes blogom. Az osztósabb dolgokat továbbra is a tompára fogom kipakolni, viszont ilyen-olyan apróságokat az életemből amikről eddig nem igazán írtam, oda tolok majd ki. Összességében nem hiszem hogy kevesebbet fogok az anyablogra írni,…..
baird
2009.11.28 11:35:06
Nincs sok időm, Baird, PilcsiTömören röviden a tapasztalataim: Tommm, majd dumáljunk ;)..
Ki az az elvetemült állat, aki -Jól csengő SZDSZ-es színekben -7,5 év tudjuk milyen kormányzás után -A válság kellős közepén -A Corvin projekt ingatlanbotrány begyűrűződésének elején -A Józsefvárosban -Egy ciklusnyi alpolgáresterkedéssel a…..
baird
2009.11.24 00:17:19
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz