Regisztráció Blogot indítok
Adatok
Szkeptikus nick

0 bejegyzést írt és 9 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Mivel elvarázsoltak minket Temesvár gyönyörű épületei és a mesébe illő utcái arra gondoltunk, hogy újra meglátogatjuk a várost. Amikor utoljára itt jártuk, megismertük a város egyik legszínesebb örökségét és megtanultunk felfigyelni a kevésbé szembetűnő részletekre. Rájöttünk arra, hogy mennyire…..
Minden idők legszörnyűbb tengeri katasztrófái kapcsán a Titanic, esetleg a Lusitania tragédiája jut eszünkbe, pedig a második világháború idején egy torpedótámadás következtében több mint 9000 utas, főként nők és gyerekek lelték halálukat a jeges Balti-tengerben, amikor a Wilhelm Gustloff…..
Mint minden szerdán, most is 18:30-kor találkoztunk az érdi futócsapattal, meg akartam nekik mutatni a hétvégi futónagykövet találkozón kapott klassz kék futómellényt, így legkülső rétegként azt kaptam magamra a decathlonos fényvisszaverő futómellény helyett. Realizáltam, hogy így a szokásosnál…..
Szkeptikus nick 2019.02.24 22:29:53
@rrroka: Kanyarodó járművel elsőbbséget kell adni annak az útnak az úttestjén áthaladó gyalogos részére, amelyre a jármű bekanyarodik. Az említett szabály nem az úton haladó, hanem azon az úton áthaladó (vagyis azt az úttestet keresztező), gyalogos részére biztosít elsőbbséget, amelyikre a jármű bekanyarodik.
Az elsőbbségadás kötelező a tábla azt jelzi, hogy az útkereszteződésben elsőbbséget kell adni a keresztező (betorkolló) úton érkező jármű részére. A gyalogos nem jármű, tehát a szóban forgó tábla alapján számára nem kell elsőbbséget biztosítani.
Nem szabályos tevékenység járművezetés közben kézben tartott telefont használni, de ettől az elsőbbségadás szabályai nem változnak meg. A vezetőt a telefonálás miatt számonkérni nem a futók, hanem a rendőrség feladata.
Szkeptikus nick 2019.02.25 09:59:29
@rrroka: Nem, ha lett volna járda a bal oldalon, akkor sem lenne elsőbbséged. Az a szabály amit idéztél (KRESZ 43. szakasz 1. bekezdés) arra az esetre vonatkozik, ha a gyalogos azt az úttestet keresztezi, amelyikre a jármű rá akar kanyarodni. Ha a jármű és a gyalogos ugyanazon az úton egymással párhuzamosan halad, és a jármű le akar kanyarodni, akkor kell elsőbbséget adni a gyalogos számára. A 31. szakasz 5. bekezdés "a" pontja egyértelműen fogalmaz: "Elsőbbséget kell adni [...] jobbra vagy balra bekanyarodó járművel annak az útnak az úttestjén áthaladó gyalogos részére, amelyre a jármű bekanyarodik..."
Szkeptikus nick 2019.02.26 00:14:13
@CyberPunK: Az adott szituacióban - a KRESZ alapján - azért nem lehet áthaladási sorrendet felállítani, mert a jogszabály nem sorrendet, hanem elsőbbségadási kötelezettséget határoz meg. Az ábrán látható helyzetben minden résztvevőnek van egy elsőbbségadási kötelezettsége és egy elsőbbsége is valamelyik résztvevővel szemben.
Az utóbbi napokban nagyobb nyilvánosságot kapott, hogy a Lufthansa beperelte egy utasát, aki állítólag őket több mint 2000 euróval megkárosította, amikor is az úgynevezett "hidden city" trükköt kihasználva utazott. Kicsit részletesebben járjuk körül az esetet.  Fotó: Lufthansa ©..
Szkeptikus nick 2019.02.15 21:09:01
@UtazóTódi: A szocialista időben - a béketáboron belüli - a nemzetközi vonatjegyek jelentősen olcsóbbak voltak, mint az országon belül a helyi közlekedés. Ha valaki Budapestről Miskolcra utazott, olcsóbb volt Kassáig jegyet venni, és az utat Miskolcon megszakítani, mint megvenni a rövidebb távú Budapest-Miskolc jegyet. Egyetlen nehezítés volt benne: a nemzetközi jegy váltásához érvényes útlevélre volt szükség.
Másik hasonló trükköt a kiemelt üdülőhelyekre szóló 33%-os kedvezményű menettérti jegyekkel lehetett eljátszani. Évfolyamtársam állandó lakhelye Pázmándon volt. Péntekenként Budapestről vonattal utazott Kápolnásnyékre (44 km, a MÁV 50 km-es jegyet adott ki), majd onnan busszal haza Pázmándra, hétfőn ugyanezen az úton vissza. A vonatjegy Bp.-Kápolnásnyék oda-vissza 26,4 forint volt. Ha a jegyet Velencefürdőig (48 km) váltotta oda-vissza, akkor megvehette 33%-os kedvezménnyel 17,4-ért. Megjegyzem, hogy akkoriban a retúr jegy két hónapig volt érvényes.
Szkeptikus nick 2019.02.15 23:27:59
@ze11: Ha a jegy nincs kezelve, akkor nincs kezelve. Az utas nem tehet arról, hogy nem jött a jegyvizsgáló. Nem az utasnak kell a kallerhez menni, hanem a kallernek az utashoz.
A Budapest-Štúrovo útvonal messze elkerüli Miskolcot. Párkány-Nána vasútállomás Szob és Érsekújvár között van a Budapest-Pozsony vonalon.
Az SzMPSz díjszabást nem ismertem, de arra emlékszem, hogy 1981-ben a Budapest-Várna és a Burgasz-Budapest jegyek együttes ára is csak 5-600 forint körül volt.
Szkeptikus nick 2019.02.17 10:14:40
@ze11: Miskolci indulással és budapesti átszállással már érthető. Én budapesti indulásban és miskolci érkezésben gondolkodtam, mert az én hozzászólásomban az szerepelt.
Cikksorozatunk második része az élelmiszerek kapcsán veti össze a nyugati- és hazai piacokat. Vajon mennyit késett az első dobozos tej, pet palack vagy éppen a Coca Cola a hazai boltokban?..