Regisztráció Blogot indítok
Adatok
Várkonyi Gábor Autóblog

1545 bejegyzést írt és 0 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Őszintén le akartam írni, hogy a belsőégésű korszak után is átmenthető lesz valami abból, ami az Alpine esszenciája. Az A110 nyáron kifut, az utolsó 1750 darabból még kb. ezernek nincs gazdája, érdemes sietni, mert nagyon gyorsan fogynak. Az EU következő ”csomagja” kinyírta a lassan tíz éves…..
Lassan nincs olyan vezetője a nyugati autóiparnak, aki ne kelne ki nagyon élesen az EU-s őrület ellen, amely az elmúlt években a szemünk láttára vágta gallyra a kontinens autóiparát, azzal a röhejes ürüggyel, hogy ezzel menti meg a bolygót, illetve ezzel teszi versenyképessé Kínával szemben.Vannak…..
Több, mint húsz évvel azután, hogy a Dacia történetében új fejezet indult, már senkit sem lep meg az a kijelentés, hogy ár/érték és valós vásárlói igények kiszolgálása kapcsán a francia tulajdonú román autó, újabban félig kínai szívvel ez egyik legjobb tipp a piacon. Egy bekezdésnyi kitérőt…..
A sivatagi fények és a Jeddah környéki sziklás, homokos pályák között, az idei ­Rally Saudi Arabia 2025-ön több generáció találkozott. Meghívásunk – a Toyota Gazoo Racing jóvoltából – egyszerre adott nekünk lehetőséget a legendák és az éppen formálódó jövő gyorsaságával szembesülni.Az esemény…..
Tegnap reggel járt le a vezetési élményről szóló embargó, a Millásreggeliben el is meséltem a tapasztalataimat, – már amennyire Ács kolléga hagyta –, különösen trollkodós hangulatában volt csütörtökön. A linket itt találjátok, 24:50-től indul a "Futómű" rovat.Nagyjából másfél évtizeddel azután, hogy…..
Okos ember a más tapasztalataiból is tanul, legyenek azok akár kellemesek, akár kellemetlenek. Amit a Trump adminisztráció bejelentett a CAFE szabályok kapcsán, annak mélyre nyúló hatásai lesznek, nem csak Amerikára, hanem a világ autópiacára nézve.Nem sokkal ezelőtt lényegében felfüggesztettek a…..
Kevés autóra voltam ennyire kíváncsi mostanában. 3 napos sajtó utat rendezett a BMW az új iX3-nak, úgy, hogy rengeteg ember van itt a cégtől, akikkel lehet kötetlenül beszélgetni a fejlesztésről, a BMW stratégiájáról, a dizájnról, valamint arról, hogy mit várnak el a debreceni gyártású Neue Klasse…..
Úgy tűnik, lassan dereng valami a német kormánynál is. Hivatalos oldalukon egy órája osztották meg ezt a közleményt.Technológiai semlegesség, és 2035 után is elérhető “hatékony belsőégésűek” mellett érvel immár a Bundesregierung is. Kár, hogy Európa autóiparában, és különösen a német iparban…..
A BMW-vezér, Oliver Zipse egy Bild.de-nek adott interjúban nyíltan beszél az elektromobilitásról, a szabályozásról és a versenyképességről.Zipse úr, a BMW az Új Osztállyal és az új iX3-mal indul. Teljesen elektromos. Ez azt jelenti, hogy a BMW most következetesen az elektromos útra lép? Vagy az iX3…..
Az, ami Európában az iparral, és azon belül is különösen az autóiparral történik, az nem véletlen műve, nem is hibás menedzseri döntések sorozata, hanem ezeknél egy lényegesen mélyebb probléma. Az európai véleményformálók piac és fogyasztásellenes attitűdje, amely zöld köntösbe bújtatva…..
Mit? "A Toyota erőssége abban áll, hogy nem próbál meg mindent egy módon megválaszolni" Ezt Koji Sato, a Toyota CEO-ja nyilatkozta.Miközben minden egyes OEM, amely az elektrifikáció előrehaladását egyfajta mesterséges, rajzasztalon kivitelezendő forradalomnak fogott fel, hatalmas veszteségeket…..
Nem hangzik ez túl hívogatóan, első blikkre, és nem csak én voltam ezzel így, a meghívottak közül. Annyi sajtóutat mondtam le az elmúlt egy-két évben a Dános Andrásnál, aki a szakma nagy öregje – 1990 decembere óta a márka PR munkatársa –, hogy lassan szégyelltem magam ezért. Ezúttal minden…..
Aki tényleg, a lelke mélyéről, szenvedélyesen, elkötelezetten szereti az autót, mint tárgyat, az autót, mint szabadságélményt, az autót, mint műalkotást, mint kulturális identitást hordozó hírvivőt, mint életérzést, az minden körülmények között arra törekszik, hogy kívánatos, birtoklási vágyat…..
Többek között erről beszélgettünk a csütörtöki Millásreggeliben.Nem tűnik könnyen kivitelezhető ügynek, de a leginkább az amerikai belső piacra koncentráló GM törekvése érthető, ha az ellátásbiztonságot vesszük alapul. Azoknál a gyártóknál, akik egyszerre érdekeltek mind a három nagy piacon, egy…..
Ezzel a hárommal is ellennék az idők végezetéig. :)Éppen nálam van az Alpine A290, aztán jön sorba a többi Renault-tól származó zseniális villanyautó is. Az A290 sajtóútja után már írtam arról, menyire szerethető kis autó lett ez. A Renault 4 a következő hétre volt kiírva, de hosszabb sajtóút…..
Detroit autóipari vezetői szerint az amerikai gyártóknak le kell győzniük a kínai versenytársaikat – de nem válhatnak olyanná, mint ők.Kína előretörése a globális autópiacon egy olyan politikai és gazdasági rendszer keretei között történt, amelynek súlyos ára van: olcsó munkaerő, magas fokú…..
A kínai autókkal kapcsolatos, aktuálisan tapasztalható csodavárási hangulat számomra időközönként a röhejesség szintjéig van fokozva. A második kínai utam alatt is azt tapasztaltam, hogy elég objektíven és valódi visszajelzésre várva közelítik meg a kínai mérnökök és kereskedelmi dolgozók a saját…..
Louis Schweitzer személye mindig is különösen érdekes volt számomra, tekintettel arra, hogy megtestesítette azt az egységet, amivel a széleskörű európai műveltséggel, politikai tehetséggel és menedzseri tudással együttesen lehet vezetni egy nemzetgazdaság számára kiemelkedő fontosságú…..
Iszonyatosan sok minden történik éppen az autóiparban, amit igyekszem megírni, de a konferencia és sajtóút "szezon" időben rettenetesen leterhel, és kénytelen vagyok valamilyen fontossági sorrendet tartani. A főállásomat sem kellene közben hanyagolnom.Ilyenkor lenne egyszerűbb – vagy legalábbis ez a…..
A Német-Magyar üzleti fórum nyitó beszélgetése volt tegnap az Audi, a BMW és a Mercedes-Benz képviselőivel zajló "kerekasztal". Michael Breme és Hans-Peter Kemser mellett Jens Bühler betegség miatti távolmaradása okán Guth Zoltán volt a beszélgetőpartnerem. A panel németül lett megtartva."Azért…..
Gavra Gábor vendége voltam az “Öt”-ben. A szokásosnál provokatívabb, szókimondóbb, bizonyos értelemben nehezebb beszélgetés volt, amit kifejezetten élveztem."Ökoszocialista tervgazdálkodás nyírja ki az európai autóipart? Tényleg apokalipszis jön a zöld átállás miatt? Mit tervez mindeközben Kína és…..
2024-ben voltam először Kínában, és a kultúrsokk, a tapasztalatok erősen formálták a gondolkodásomat, hiszen egy hét alatt volt idő nem csupán az autógyártást, hanem a kínai életet is megfigyelni, legalábbis egy szösszenetnyire. A Chery "konglomerátum" egy érdekes stratégiát választott az…..
Egy hét múlva rendezik meg Debrecenben a Német-Magyar Üzleti Fórumot. A három német prémium márka, az Audi, a BMW és a Mercedes-Benz győri, debreceni és kecskeméti gyárainak vezetőivel szervezett kerekasztal beszélgetést a Német-Magyar Ipari és Kereskedelmi Kamara. Az a megtiszteltetés…..
Több, mint három éve kötelező minden újonnan forgalomba helyezett autóban az úgynevezett OBFCM. Akinek ez nem mond semmit: On-Board Fuel Consumption Monitor. Egy mai modern autóban minden meg van ahhoz, hogy ha "érett rá a politikai helyzet" Európában, akkor a teljes megfigyelése, további…..
A Nexperia ügye túlmutat egy egyszerű "beszállítói problémán". Nem csupán annak tekintetében, hogy az európai autóipart megakasztani képes alkatrészhiányt idéz elő, ha nem "business as ususal" helyzet van a cégnél. Ezt idővel kezelni lehetne.Abból a szempontból problematikus a Nexperia ügy, hogy…..