Regisztráció Blogot indítok
Adatok
Várkonyi Gábor Autóblog

1256 bejegyzést írt és 0 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Ez fáj igazán, de egyenes következménye annak, amit az európai vezetők elkövettek a saját iparuk ellen.Ha nincs technológia semlegesség, akkor nincs innováció sem. Működő technológiák betiltása, a felhalmozott tudás elherdálása, a képzett szakemberek elűzése felfoghatatlan károkat okozott az…..
Tavaly augusztusban szűk három hétig úgy tűnt, hogy van remény, észhez térnek Affalterbachban, és megszívlelik azt, amit a vevőktől hallanak. A kutyát nem érdekli ugyanis a négy henger egy C63-ban, ha a világ összes lóereje benne van, és fél tucat villanymotorral van kiegészítve, akkor sem. Mit ér a…..
Így néztünk ki adás után a Kopasszal meg Viktorin Tamással a Sláger FM-ben. A Sláger FM Youtube csatornáján pedig megtaláljátok az aktuális epizódot."Vételről és eladásról, családi-,-elektromos,- és villanyautókról. Minden, amit tudni akarunk a magyar és az európai autóspiac jelenlegi…..
A Trend FM kérdezett arról, hogy mi lehet a kiút abból a csapdából, amibe az EU a kínai villanyautók kapcsán manőverezte magát.7 és fél percben megpróbáltam összefoglalni a helyzetet. Védővámok helyett technológia semlegesség a jelszó, szerintem. 2035 tiltásainak azonnali eltörlése, teljes…..
1951-től több, mint 60 évig a Pininfarina határozta meg azt, amit "Ferrari"-ként él meg a közönség.Az 1973-as Dino 308 GT4-en kívül minden utcai Ferrari a Pininfarina cég műve 2012-ig. A Pininfarina "dinasztia" elvesztette Paolo-t. A család története, Battistától Sergio-n át Andrea és Paolo-ig…..
Amióta megjelentek Európában a kínai márkák, komolyan vehető ajánlatokkal, mindenki azt találgatja, mekkora nyomrost kapnak a helyi gyártók, és milyen erejű és sebességű lesz a nyomulásuk. Fontos kérdés, kétség kívül, de ennél is fontosabb, hogy a világ legnagyobb autópiacán hogyan tolódnak el a…..
Úgy volt, hogy soha nem lesz vége. Úgy volt, hogy nem veszek már többet új autót. Úgy volt, hogy megnyugszom...Három és fél együtt töltött év után mentem egy utolsó kört a Giuliával. Én raktam össze a konfigurációját, hetekig klikkelgettem az extrákat, böngésztem az Alfa Romeo honlapját, mire a…..
Bár érzem, hogy jobb ezt nem bolygatni, mert megjelennek a inkvizítorok, valahol mégis szórakoztat, hogy 2024-ben is akad még olyan, aki korlátlanul elhisz mindent a világ első számú marketingesének.Továbbra is az a véleményem, hogy nem az autói, hanem a pszichózist kiváltó technikái azok, amik…..
Ne maradjatok le az év Mercedes veterán autó kiállításáról Szegeden április 20-21. között.Több mint 100 legendás Mercedes-Benz érkezik, az elmúlt 60 év legkülönlegesebb autócsodái. A kiállítás mellett interaktív programokkal és érdekes előadásokkal készülnek a szervezők.Velem szombaton, április…..
Szűk két hete a Metrodom IN/CHARGE sajtóesemény moderátora lehettem, ami egy igazán megtisztelő felkérés volt a szervezők részéről. Autós konferenciák és események moderálása kapcsán van már jó pár éves rutinom, de ebből a szerepből soha nem léptem ki eddig, ezúttal azért tettem kivételt, mert bár…..
Az első negyedéves jelentés szerint képződött egy 50 000 darabos "eltérés" a legyártott autók, és a kiszállított autók számai között a Teslánál. Magyarul, valahol áll 50 000 el nem adott darab.Egyesek az "öreg modellek", a berlini szabotázs, a magas kamatok, és az általánosan gyengülő villanyautó…..
A Handelsblatt ma reggeli cikke a villanyautós részvény boom kidurranásáról szól.Dollár milliárdos értékek tűntek el a semmiben, a teljes iparág hasonló képet mutat, a tőzsdén véget ért a villanyautós buborékfújás. A 2021-es teljes irracionalitáshoz képest kemény korrekciót láthatunk, és a…..
Bujáki Zsolt, autóipari kommunikációs szakember fejéből pattant ki az ötlet egy olyan konferenciáról, amely kifejezetten a kereskedelmi oldalt tartja a fókuszban, kiegészülve szabályozói és fogyasztói trendek vizsgálatával.A témák és az előadók kapcsán együtt ötleteltünk, azt gondolom, hogy szakmai…..
Semmi sem mutatja be jobban az aktuális közhangulatot Németországban, mint a progresszívek elsőszámú magazinja, a Spiegel. A múlt heti szám vezető anyaga a villanyautó tematikája körül forgott, remek strand irodalom, mert kellő nyugalommal lehet olvasni ilyenkor.Aktuálpolitikát továbbra is kizárólag…..
 "Adataink azt mutatják, hogy a norvégok nem szívesen mondanak le belső égésű járműveikről, még akkor sem, ha már megvásároltak egy elektromos járművet. Számításaink szerint a norvég EV háztartások kétharmadának van legalább egy belső égésű járműve. 2010 és 2022 között Norvégia 550 000 elektromos…..
A genfi "autószalonnak" csúfolt rendezvényen beszélt erről a minap Luca de Meo, a Renault vezetője, az ACEA elnöke. Úgy tűnik, hogy még a legnagyobb játékosoknak sem sikerül önállóan közelebb kerülniük a 20-25 000 eurós, használható villanyautó gyártásához, úgy, hogy pénzt is keressenek vele.…..
A Boston Consulting Group múlt heti tanulmánya részletesen elemzi az elektromos autók piacát, hangsúlyosan az Egyesült Államok autóeladásai kapcsán, de a tanulságok az európai helyzetre nézve is irányadóak.Az angol tanulmányt itt találhatjátok. Átfutva, azt kell mondanom, nem találtam benne semmi…..
A Kínai Népi Kongresszus, amit évente tartanak, a múlt héten zajlott le. Nem autós téma lenne mindez, most azonban lényeges, hogy elemezzük egy kicsit azt, ami ott történt. Kína gazdasága számos problémával küzd éppen, ráadásul egyre erősebb ellenszéllel kell szembe néznie nyugatról. A kongresszuson…..
Az új autó eladások kapcsán is szebb számokat látunk, mint amire sokan készültek, az idei évre nézve. Fellángolás, vagy tartós trend? Ezt jártuk röviden körbe a Millásreggeli-ben tegnap.Szó volt még arról, hogy a szigorodó cyber security szabályozások kapcsán sok modell idő előtt fog eltűnni az EU…..
A múlt heti a Millásreggeli-ben két fontos témát is érintettünk, felkészült kollégám, Mihálovits gazda figyelmét nem kerülte el Marcello Gandini életműve, rádiós keretek között igyekeztünk méltó módon megemlékezni megismételhetetlen pályafutásáról.A második téma a vezetéstámogató rendszerek kettős…..
Kínában és a világ többi részén is nagyobb dinamikával emelkednek a hibrid autók eladásai, mint a tisztán elektromos verzióké.A világ legnagyobb autópiacán a NEV kategória, azaz a környezetvédelmi szempontból releváns "új" hajtási formákat tömörítő szegmens az ambiciózus kormányzati előírásokhoz…..
A tegnapi Millásreggeliben az EU manővereit elemeztük annak kapcsán, hogy a kínai állami szubvenciókkal kitömött kínai autóipar szabályozását hogyan képzeli el Brüsszel. A helyzet nem egyszerű, ráadásul a kialakult szituáció egyértelműen az elhibázott "egy megoldásos" politikának köszönhető. Az,…..
Mielőtt nagyon izgalomba jönnénk, érdemes higgadtan elemezni a jelenlegi helyzetet. A krone.at, az osztrákok egyik legjelentősebb sajtóorgánuma arról számolt be, hogy hétfő este jelentős események történtek Brüsszelben.Arról szavaztak az EU képviselői, hogy a villanyhajtást a jövőben nem fogják…..
Sőt, minden reakció, ami nem ájult magunk alá csinálásból áll mindentől, ami "új" és "techy", az per definíció a sötét középkorhoz való ragaszkodás. Hiszen ami új, és ami "szoftver", meg amire rápörög a bullshit generátor, attól kötelezően el KELL ájulni. Akkor is, ha minden normális, józanul…..
Az Ultrahang meghívásának eleget téve a "szokásos" témát boncolgattuk.Európa stratégiája a saját iparának megvédése, vagy a deindusztrializáció kezdete az autóipar tükrében. "Az Ultrahang+ mai vendége Várkonyi Gábor autópiaci szakértő volt, akivel áttekintettük, hogyan juthatott el az európai ipar…..