Regisztráció Blogot indítok
Adatok
Várkonyi Gábor Autóblog

1520 bejegyzést írt és 0 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
A Chery meghívásából vagyok itt, ahogy ez a korábbi posztból kiderült, és természetesen készül majd erről az útról egy hosszabb, összefoglaló poszt is, de engedjétek meg, hogy a múltkori, – belsőégésű motorokkal szerelt autók darabszám növekedéséről szóló bejegyzés után – a NEV autók eladásainak…..
Kína legnagyobb, legtapasztaltabb autó exportőre, a Chery ismét több napos rendezvény keretein belül mutatja be stratégiáját, technikai újdonságait és növekedési terveit. Tavaly az Omoda/Jaecoo hívott meg, idén az anyacég, azaz maga a Chery.A világ 10 legnagyobb autóipari vállalatában egy kínai…..
Megérkeztünk Kínába. :)Meg kell mondanom, hogy még ennyi év után is képes vagyok őszintén megdöbbenni egy-egy poszt után a reakciókon. A tegnapi poszt után különösen. Átolvastam ismét, és most is azt gondolom, amit az írásakor éreztem: ezt csak az képes félreérteni, aki komoly energiát fektet abba,…..
Idén augusztusban 13,5 százalékkal több belsőégésűt adtak el Kínában, mint tavaly ugyanebben a hónapban.Délben repülőre szállok, és indulok Kínába, ez a hír pedig tökéletesen keretezi az utazásom. A kínai autógyártók szövetsége a harmadik egymást követő hónapban jelentett erős növekedést a…..
Az előző írásomban a kínai gyártók európai "szereplésével" és kilátásaival foglalkoztam. A mostaniban az európai gyártók helyzetét és stratégiai lehetőségeit szeretném elemezni.Az előző években kellően sokat foglalkoztam azzal, hogy miként ásta és ássa most is az európai politika a saját…..
Jóval azelőtt, hogy egyetlen saját márkás kínai autó megjelent volna az EU piacán, lehetett tudni, hogy mire készülnek a kínai cégek. Keveseknek volt a radarján, kevesek hitték el azt, hogy döbbenetes sebességgel lesznek itt, és szinte senki sem gondolta, hogy egyszerre kezdenek milliós…..
Mi másról szólhatott volna a tegnapi Millásreggeli, mint a csehországi Skoda rendezvényről? 130 éves a márka, amely lényegében szakadatlanul működik alapítása óta. Megadta a módját az ünneplésnek a Skoda, két napos eseményem márkatörténeti múzeum és veterán modellek vezetése volt programon.…..
Nem, nem fogok másról is véleményt írni. Továbbra is egy autóipari tartalommal megtöltött oldal ez, és nem kívánok ezen változtatni.Németországgal sem azért foglalkozom ennyit, mert ujjal kívánok mutogatni arra, ami ott történik. A választók jelentős része szerint rendben mennek arra a dolgok, ez a…..
Szeptemberben a Continental Gumiabroncs Konferencián jártam, és egy izgalmas kerekasztal-beszélgetésben vettem részt, Bazsó Gábor Karotta, Dr. Keszte Róbert, AUMOVIO országigazgató, Magyarország és Tokaji Vilmos, dél-kelet európai értékesítési igazgató, Continental Hungaria Kft. társaságában.Az…..
A ZF új vezérigazgatója, Mathias Miedreich az IAA Mobility kiállításon elmagyarázta, miért volt hiba kizárólag az elektromobilitásra összpontosítani – és hogyan kíván a vállalat a jövőben diverzifikálni.Friedrichshafen – Az autók megfelelő hajtástechnológiájáról szóló vita továbbra is élénk. Bár az…..
Mindig is ambivalens viszonyom volt a Z3/Z4 vonallal. Hamisítatlan, vezetés fókuszú élményautónak nekem nem elég kompromisszummentes, GT autónak meg nem elég kényelmes. Aztán 2025 őszén egy vidáman füttyögő hathengeres turbó lelkében kézi váltóval kotorászhattam, miközben kihalt vidéki utakon…..
Szeptember 26-án ünnepélyes keretek között átadták a BMW debreceni gyárát, amely a cégcsoport egyik legkorszerűbb létesítménye. Ott voltam a jeles eseményen, ahol – egyedüliként a magyar újságírók közül – rövid interjút készíthettem Milan Nedeljković-csal, a BMW AG igazgatótanácsának gyártásért…..
Ma reggel Zsolnáról indultam haza a KIA-gyárból, az EV4 szedánnal. Ez történetesen pont koreai gyártású, a szomszédunkban a ”flexi” gyárban a hatchback EV4 készül, ami jóval kevésbe megosztó formájú. A Cee’d gyártás véget ért, lezárult egy korszak, az űrt a K4 tölti majd be. Szlovákiában az…..
Még egy nagy pálfordulás ez, ráadásul Markus Schäfertől, a Mercedes-Benz CTO-jától, akit nemrégiben küldtek nyugdíja, úgyhogy már sokkal "lazábban" beszélhet. Schäfer kitölti a mandátumát, de életkorára hivatkozva nem fognak vele hosszabbítani. Rendkívül felkészült szakember, néhány éve Kecskeméten…..
A Forbes Magyarország készített interjút velem a Magyarországra települő autógyárak, az EU-s szabályozók, a kínai kihívás és a kontinens autógyártásának a helyzete kapcsán. Szerintem egy kifejezetten jó anyag lett, itt tudjátok elolvasni."Mit jelent Magyarország számára, hogy idén ősszel két új…..
Nagy nap volt a péntek Magyarországnak: a BMW debreceni gyára hivatalosan is megnyitotta “kapuit”. Október végén indul a világ egyik legmodernebb elektromos autójának, az iX3-nak a hazai gyártása. Itt volt Oliver Zipse, a BMW vezetője, a nap folyamán pedig lehetőségünk nyílt interjút készíteni…..
A kínai piac lassulásának megelőzése érdekében az ország gazdaságát irányító kormányzati szereplők hatalmas pénzeket mozgattak meg a belső fogyasztás élénkítésére. Ez azonban az éremnek csak az egyik oldala. Rengeteg gyártó megszámlálhatatlan új modellje egyszerre zúdult rá az elmúlt 1-2 évben a…..
13 000 munkavállalót épít le a Bosch. "Magyarország a jövő autóipari laborja" Az első hírhez: A már eddig bejelentett leépítések mellett. 2030-ig, több fokozatban, több gyártási helyszínt érintve történik mindez. Kizárólag németországi üzemek érintettek. A héten több német…..
Múlt csütörtökön a Millásreggeliben a JLR-t érintő hekkertámadásról beszélgettünk hosszabban. Azóta a helyzet tovább romlott.A Futómű rovatban szó volt még arról, hogy jelentősen csökkent a világ vezető autógyárainak a profitja egy év alatt, valamint beszéltünk a Volvo reaktivált ügyvezetőjének…..
Nem, nem ezt jelenti az MEB rövidítés. A Skoda Elroq a sokadik interpretációja a VW csoport elektromos "platformjának", egyben remek példa arra, hogy több, mint 6 év után is maradt még csiszolni való rajta. Nézzük a dolog jó oldalát: a konszernnél is érzeték, hogy az ID.3 formájában útnak…..
A túlzott optimizmus az elektromobilitás kapcsán még a legnagyobb eredményt termelő cégeket is képes megreccsenteni.Mindent újratervez a Porsche az elektromos modelljei kapcsán. Ez egyrészt brutális, euró milliárdokban mérhető leírást jelent, ami kemény hatással van az anyakonszernre és a Porsche…..
2015 szeptember 18. Tíz évvel ezelőtt a tegnapi napon hozták nyilvánosságra az amerikai hatóságok a "dízelbotrányként" elhíresült ügyet.Frankfurtban az IAA-n épp az új Tiguan bemutatásával volt elfoglalva a konszern akkori vezérkara. Winterkorn Úr akkor még nem sejtette, hogy mekkora hullámokat fog…..
Az elmúlt 10-12 év rengeteg kifejezetten idegesítő, értelmetlen, öncélú, a mindennapokat szükségtelenül bonyolító autóipari "innovációval" gazdagított minket. A leggyűlöletesebb trend, a gombok száműzése az autókból szerencsére grandiózusan megbukott.A lista ugyan hosszú, de a TOP 3 totális…..
Mindkettő V8. Mindkettőt akkortájt kezdték el fejleszteni, amikor a dízelbotrány még nem kezdte ki az autógyártás szövetét. Mindkettőben érezni Winterkorn Úr befolyását. Mindkettő megtestesíti azt, ahová vissza kell térnie az Audinak, hajtástól függetlenül. Egy kifutott és egy igencsak…..
Debrecenben hamarosan indul a gyártása annak az autónak, amely jelenleg mindennél jobban mutatja, hogy Európa technológiai fölénye továbbra is tart. Elektromos autók esetében is. Ráadásul pont attól a gyártótól érkezik, amely a leghevesebben kritizálja egyéb technológiák tiltását.Az iX3…..