Regisztráció Blogot indítok
Adatok
Várkonyi Gábor Autóblog

1535 bejegyzést írt és 0 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Mit? "A Toyota erőssége abban áll, hogy nem próbál meg mindent egy módon megválaszolni" Ezt Koji Sato, a Toyota CEO-ja nyilatkozta.Miközben minden egyes OEM, amely az elektrifikáció előrehaladását egyfajta mesterséges, rajzasztalon kivitelezendő forradalomnak fogott fel, hatalmas veszteségeket…..
Nem hangzik ez túl hívogatóan, első blikkre, és nem csak én voltam ezzel így, a meghívottak közül. Annyi sajtóutat mondtam le az elmúlt egy-két évben a Dános Andrásnál, aki a szakma nagy öregje – 1990 decembere óta a márka PR munkatársa –, hogy lassan szégyelltem magam ezért. Ezúttal minden…..
Aki tényleg, a lelke mélyéről, szenvedélyesen, elkötelezetten szereti az autót, mint tárgyat, az autót, mint szabadságélményt, az autót, mint műalkotást, mint kulturális identitást hordozó hírvivőt, mint életérzést, az minden körülmények között arra törekszik, hogy kívánatos, birtoklási vágyat…..
Többek között erről beszélgettünk a csütörtöki Millásreggeliben.Nem tűnik könnyen kivitelezhető ügynek, de a leginkább az amerikai belső piacra koncentráló GM törekvése érthető, ha az ellátásbiztonságot vesszük alapul. Azoknál a gyártóknál, akik egyszerre érdekeltek mind a három nagy piacon, egy…..
Ezzel a hárommal is ellennék az idők végezetéig. :)Éppen nálam van az Alpine A290, aztán jön sorba a többi Renault-tól származó zseniális villanyautó is. Az A290 sajtóútja után már írtam arról, menyire szerethető kis autó lett ez. A Renault 4 a következő hétre volt kiírva, de hosszabb sajtóút…..
Detroit autóipari vezetői szerint az amerikai gyártóknak le kell győzniük a kínai versenytársaikat – de nem válhatnak olyanná, mint ők.Kína előretörése a globális autópiacon egy olyan politikai és gazdasági rendszer keretei között történt, amelynek súlyos ára van: olcsó munkaerő, magas fokú…..
A kínai autókkal kapcsolatos, aktuálisan tapasztalható csodavárási hangulat számomra időközönként a röhejesség szintjéig van fokozva. A második kínai utam alatt is azt tapasztaltam, hogy elég objektíven és valódi visszajelzésre várva közelítik meg a kínai mérnökök és kereskedelmi dolgozók a saját…..
Louis Schweitzer személye mindig is különösen érdekes volt számomra, tekintettel arra, hogy megtestesítette azt az egységet, amivel a széleskörű európai műveltséggel, politikai tehetséggel és menedzseri tudással együttesen lehet vezetni egy nemzetgazdaság számára kiemelkedő fontosságú…..
Iszonyatosan sok minden történik éppen az autóiparban, amit igyekszem megírni, de a konferencia és sajtóút "szezon" időben rettenetesen leterhel, és kénytelen vagyok valamilyen fontossági sorrendet tartani. A főállásomat sem kellene közben hanyagolnom.Ilyenkor lenne egyszerűbb – vagy legalábbis ez a…..
A Német-Magyar üzleti fórum nyitó beszélgetése volt tegnap az Audi, a BMW és a Mercedes-Benz képviselőivel zajló "kerekasztal". Michael Breme és Hans-Peter Kemser mellett Jens Bühler betegség miatti távolmaradása okán Guth Zoltán volt a beszélgetőpartnerem. A panel németül lett megtartva."Azért…..
Gavra Gábor vendége voltam az “Öt”-ben. A szokásosnál provokatívabb, szókimondóbb, bizonyos értelemben nehezebb beszélgetés volt, amit kifejezetten élveztem."Ökoszocialista tervgazdálkodás nyírja ki az európai autóipart? Tényleg apokalipszis jön a zöld átállás miatt? Mit tervez mindeközben Kína és…..
2024-ben voltam először Kínában, és a kultúrsokk, a tapasztalatok erősen formálták a gondolkodásomat, hiszen egy hét alatt volt idő nem csupán az autógyártást, hanem a kínai életet is megfigyelni, legalábbis egy szösszenetnyire. A Chery "konglomerátum" egy érdekes stratégiát választott az…..
Egy hét múlva rendezik meg Debrecenben a Német-Magyar Üzleti Fórumot. A három német prémium márka, az Audi, a BMW és a Mercedes-Benz győri, debreceni és kecskeméti gyárainak vezetőivel szervezett kerekasztal beszélgetést a Német-Magyar Ipari és Kereskedelmi Kamara. Az a megtiszteltetés…..
Több, mint három éve kötelező minden újonnan forgalomba helyezett autóban az úgynevezett OBFCM. Akinek ez nem mond semmit: On-Board Fuel Consumption Monitor. Egy mai modern autóban minden meg van ahhoz, hogy ha "érett rá a politikai helyzet" Európában, akkor a teljes megfigyelése, további…..
A Nexperia ügye túlmutat egy egyszerű "beszállítói problémán". Nem csupán annak tekintetében, hogy az európai autóipart megakasztani képes alkatrészhiányt idéz elő, ha nem "business as ususal" helyzet van a cégnél. Ezt idővel kezelni lehetne.Abból a szempontból problematikus a Nexperia ügy, hogy…..
A Chery meghívásából vagyok itt, ahogy ez a korábbi posztból kiderült, és természetesen készül majd erről az útról egy hosszabb, összefoglaló poszt is, de engedjétek meg, hogy a múltkori, – belsőégésű motorokkal szerelt autók darabszám növekedéséről szóló bejegyzés után – a NEV autók eladásainak…..
Kína legnagyobb, legtapasztaltabb autó exportőre, a Chery ismét több napos rendezvény keretein belül mutatja be stratégiáját, technikai újdonságait és növekedési terveit. Tavaly az Omoda/Jaecoo hívott meg, idén az anyacég, azaz maga a Chery.A világ 10 legnagyobb autóipari vállalatában egy kínai…..
Megérkeztünk Kínába. :)Meg kell mondanom, hogy még ennyi év után is képes vagyok őszintén megdöbbenni egy-egy poszt után a reakciókon. A tegnapi poszt után különösen. Átolvastam ismét, és most is azt gondolom, amit az írásakor éreztem: ezt csak az képes félreérteni, aki komoly energiát fektet abba,…..
Idén augusztusban 13,5 százalékkal több belsőégésűt adtak el Kínában, mint tavaly ugyanebben a hónapban.Délben repülőre szállok, és indulok Kínába, ez a hír pedig tökéletesen keretezi az utazásom. A kínai autógyártók szövetsége a harmadik egymást követő hónapban jelentett erős növekedést a…..
Az előző írásomban a kínai gyártók európai "szereplésével" és kilátásaival foglalkoztam. A mostaniban az európai gyártók helyzetét és stratégiai lehetőségeit szeretném elemezni.Az előző években kellően sokat foglalkoztam azzal, hogy miként ásta és ássa most is az európai politika a saját…..
Jóval azelőtt, hogy egyetlen saját márkás kínai autó megjelent volna az EU piacán, lehetett tudni, hogy mire készülnek a kínai cégek. Keveseknek volt a radarján, kevesek hitték el azt, hogy döbbenetes sebességgel lesznek itt, és szinte senki sem gondolta, hogy egyszerre kezdenek milliós…..
Mi másról szólhatott volna a tegnapi Millásreggeli, mint a csehországi Skoda rendezvényről? 130 éves a márka, amely lényegében szakadatlanul működik alapítása óta. Megadta a módját az ünneplésnek a Skoda, két napos eseményem márkatörténeti múzeum és veterán modellek vezetése volt programon.…..
Nem, nem fogok másról is véleményt írni. Továbbra is egy autóipari tartalommal megtöltött oldal ez, és nem kívánok ezen változtatni.Németországgal sem azért foglalkozom ennyit, mert ujjal kívánok mutogatni arra, ami ott történik. A választók jelentős része szerint rendben mennek arra a dolgok, ez a…..
Szeptemberben a Continental Gumiabroncs Konferencián jártam, és egy izgalmas kerekasztal-beszélgetésben vettem részt, Bazsó Gábor Karotta, Dr. Keszte Róbert, AUMOVIO országigazgató, Magyarország és Tokaji Vilmos, dél-kelet európai értékesítési igazgató, Continental Hungaria Kft. társaságában.Az…..
A ZF új vezérigazgatója, Mathias Miedreich az IAA Mobility kiállításon elmagyarázta, miért volt hiba kizárólag az elektromobilitásra összpontosítani – és hogyan kíván a vállalat a jövőben diverzifikálni.Friedrichshafen – Az autók megfelelő hajtástechnológiájáról szóló vita továbbra is élénk. Bár az…..