Regisztráció Blogot indítok
Adatok
Várkonyi Gábor Autóblog

980 bejegyzést írt és 0 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
A koreai autógyártás remek eredményeinek titkát az elmúlt időszakban sokszor ecseteltem már. Erőfeszítéseiket siker koronázza.A Hyundai-KIA-Genesis együttesen az idei év első felében a világ harmadik legnagyobb autógyártója volt, kicsit kevesebb, mint 3,3 millió legyártott autóval.Tisztán emlékszem…..
Ingyen pénz osztogatása ritkán vezet bármi jóra, különösen felelőtlenül adott hitelekkel kombinálva. Az amerikai autópiac kemény szabályozások hiányában régóta különböző vadhajtásoktól szenved. A Covid előtti időkben is sokszor téma volt, hogy se nem fenntartható, se nem egészséges az, amit…..
A mai Millásban a kínai gyártók európai stratégiája volt terítéken. Az elmúlt napokban több posztot is írtam erről, most adásban is megbeszéltük a Futómű rovatban.Nézzétek vissza az adást a Millásreggeli Youtube csatornáján!..
Ha így drágul tovább a piac, az autózás lassan kevesek kiváltsága lesz. Mikor és miért kezdődött a világméretű áremelkedés, s hogyan járult ehhez hozzá a covid meg a chiphiány? Kiválthatja-e a belsőégésű motorokat a villanyautó, jól teszi-e Magyarország, hogy akkugyártásban utazna? Mi történik, ha…..
Lassan lassan talán leesik a vezető európai autógyártóknak, hogy azzal a stratégiával, amit az elmúlt két évben a kereskedelmi oldalon folytattak, és amivel a modellpalettáikat alakítják hosszabb távon, hatalmas gondot okoznak maguknak.Az autóhiány elkényelmesítette a márkák zömét. Minek…..
"Association of Automotive Engineers" Tehetséges, okos, szorgalmas magyar autóipari mérnökök lelkes csapata.Másodszorra hívtak meg, hogy azt a részét vitassuk meg az autóipari ökoszisztémának, amelyet a mérnökök ritkán látnak belülről. Mi a kereskedelmi lánc szerepe, miért fontos, hogy jól…..
Fej vagy gyomor? Mivel kezdjük?Legyen a fej, mégiscsak az agyunk kell első lépcsőben ahhoz, hogy feldolgozzuk, mi vár ránk. 2.9 másodperc alatt sprint százra. 1400 newtonméter csúcs nyomaték (időben korlátozott), 844 lóerős rendszerteljesítmény, elektronikusan leszabályozott 316 km/h…..
A globális autópiac teljesítményéhez képest az elektromos piac viszonylag stabilan hozza a növekedést, ez derül ki a PwC elemzéséből, amely a második negyedévre fókuszál.A szállítási nehézségek a teljes autóipart érintik, a termelési láncok megszakadása, a kínai Covid politika okozta lezárások,…..
Mindenki megtette tétjeit, és közben megszűnt a zene, állóhely meg nincs elég. Többszörös Képzavar? Az. Ahogy jelenleg az egész autóipar az.Miután szépen sorban szinte kivétel nélkül meghallgathattuk mindenkitől, aki a "régi" világot képviseli, hogy a profit a fülükön jön ki az elmúlt hónapokban, a…..
Lépésről lépésre valósul meg a kínai autóipar hódítási terve. Aki még mindig ott tart, hogy satnya másolatok készítésével múlatják az idejüket a világ legnagyobb autópiacán a helyi szereplők, az átaludta az elmúlt évtizedet.Az autóipar egy nemzetgazdaság sikerességének lakmuszpapírja. Van, ahol…..
Az EU szén-dioxid tervgazdasága a következő fázisába lép. Az NEDC ciklusról a WLTP-re történő átállás miatt ugyan lazítottak a flottaátlag elvárásokon, a szigorítás következő köre azonban, ahogy előre tudni lehetett, végleg eldönti az autóipar modellpolitikáját.Az évtized második feléig azonban még…..
Ma ismét teljes adást vezettem a Millásreggeliben, így a szokásos csütörtöki Futómű rovatra is több idő maradt. Megnéztük, hogyan alakult a márkák sorrendje az első félévben, illetve a múlt hónapban. Kik a meglepő nyertesek, kik a nem várt vesztesek.Miért van eltérés márkákon belül is a szállítási…..
A mai Futómű rovatban egy kicsit részletesebb betekintést próbáltam adni a wolfsburgi hatalmi játszmák hátterébe, valamint abba, hogy mi pecsételhette meg Herbert Diess sorsát a világ egyik legnagyobb autóipari vállalatának az élén.Nézzétek vissza az adást a Millásreggeli Youtube csatornáján!..
Csendes, uborkaszezon jellegű autós heteket élünk, ugyanakkor ma kijöttek az első féléves eredmények a VW csoport, a Porsche és a Stellantis részéről, ahogyan várható volt, nagyon impozáns eredményekkel.Diess egy szép eredménnyel léphet le, 13 milliárd eurós adózás előtti eredménnyel az év első hat…..
Ahogy pénteken írtam, az év híre eddig, hogy Herbert Diess leköszön a VW konszern éléről. A hétvégén elolvastam két tucat elemzést ennek kapcsán, az esetek döntő többségében méltatták a csúcsmenedzser elszántságát az autóipari mamutvállalat transzformálására, ugyanakkor kiemelték, hogy Diessből…..
Understatement. Komolyan. Nyilvánvalóan meg vannak számlálva annak a napjai, hogy V8-as tesztautókat kapunk, különösen dekadens négy üléses über kabrióként, és a bennem élő hedonista értelemszerűen piros betűkkel írta be a naptárba az M850i hetét, különösen úgy, hogy a Transalpinon már vezettem…..
A nap, vagy inkább az év bomba híre: Diess szeptemberben lemond a VW konszern vezetéséről, és ismét egy Porsche vezetőnek kell rendet raknia a cégnél, a hírek szerint Oliver Blume váltja a megosztó személyiségű Diess-t.Szerintem már rég tarthatatlan volt a helyzete Herbert Diessnek, aki a médiával…..
Fantasztikusan hangzik. Tényleg szeretném megérteni, mert híján vagyok annak a képzelőerőnek, amely világossá tenné számomra, hogy ez kinek jó, a gyártón kívül.Eddig megvetted az autódat ülésfűtéssel, ha kellett. 150-250 eurós extraként, az autó jellegétől függően. Ha használt autóként vetted, és…..
Rendhagyó volt a mai Millásreggeliben a Futómű rovat. Egyrészt Kántor Endrével teljes adást vezettem, másrészt a Tesla hírei kapcsán az eredeti adásmenethez képest az autós rovat is teljesen rá lett szánva arra, hogy vendégünkkel a cégalapító viselt dolgairól értekezzünk.Vendégünk pedig nem más…..
Amikor kb. 12 évesen először mentem el egy pár hetet egy vidéki műhelybe "dolgozni", akkor az utolsó szakadt Kadett is pont olyan mágiának tűnt szétszedve, mint ezek a Ferrarik összeszerelés közben, itt a képen. Emlékszem az olajszagban úszó izgalomra, ami a fejemben vibrált, miközben a negyven éve…..
Viktorin Tamásnál jártunk a Sláger FM-ben fél év után ismét Kroneraff Istvánnal, a Becsületesnepperrel. Egy vidám hangulatú beszélgetés lett.Szó esett többek között a legfurább fejlesztésekről, a villanyautó jövőjéről és természetesen arról, hogy mi várható 2035-től és hogyan befolyásolhatja mindez…..
A millió dolláros kérdés, legalábbis azoknak, akik ebben a szakmában vannak: mi a fene lesz az autópiacon.Amióta írom a blogot, többször volt turbulens helyzet az új és használt piacon egyaránt, de a viharok, hullámok, villámok ellenére nagyjából lehetett látni, hogy mi történik, merre tartunk, mi…..
A világ tetején.Egy Porsche rendezvényhez nem kell hosszú kommentárt fűzni. Nem lustaságból, tudjátok, hogy végtelenített körmondatokban tudok ömlengeni olyan dolgokról, amik érdekelnek. A Porsche pedig nagyon érdekel. Mindig ünnep, bármilyen formában kerülök közel hozzá. Ellenben nagyon…..
Tegnap abból a Renault gyárból jelentkeztem be a Millásreggelibe, amiről pár hónapja már meséltem. Enyhén használt, jó állapotú autók felújítása zajlik a refactoryban.A történet a következő: Párizs mellett van egy 1952 óta működő gyáregysége a Renaultnak. Az eddig ott gyártott modellek…..
Transalpina az Alpine társaságában. A frankfurti repülőtéren ülve, a párizsi járatra várva volt időm merengeni a hétvégén, ami jobban feltöltött, mint egy hét tengerparton fekvés, akárhol a világon. Hogy mekkora dobás, mennyire utolérhetetlenül jó autó lett az Alpine A110, azt megírtam…..