Regisztráció Blogot indítok
Adatok
Várkonyi Gábor Autóblog

1392 bejegyzést írt és 0 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Függetlennek álcázott klímalobbistákat pénzel az EU bizottsága, annak érdekében, hogy "áthangolják" a képviselőket elektromos autókkal kapcsolatos szavazásokon.Mielőtt kitörne a komment cunami arról, hogy megint "elektromos autó ellenes" tartalom van nálam: szó nincs erről. Az életünket alapjaiban…..
A növekedés üteme ugyanakkor lassuló tendenciát mutat. A PwC elemezte a tavalyi év eredményeit.A tíz kulcsfontosságú elektromos autó piacon több mint 10 millió tisztán elektromos autó talált gazdára tavaly. A tanácsadócég összesen 21 piacot vett figyelembe, a teljes, tisztán elektromos eladás 10.4…..
Igyekszem a bejegyzéseimben a lehető legközelebb hozni számotokra egy-egy autó esszenciáját, lelki világát, ha úgy tetszik. Ez néha nagyon hosszúra sikerül, néha pár sorban összefoglalható. A G 580 esetében szorítkozhatunk a lényegre: ennél autóbb autó jellegű, – történetesen villanyhajtású –…..
Adós voltam még egy bejegyzéssel a frissített Golf PHEV kapcsán. Mindenféle pletyka, és meg nem erősített hír terjeng a sajtóban arról, hogy mi lesz a több, mint fél évszázada a kategóriát meghatározó Golf jövője. Ha van autó, ami kapcsán nem tudok teljesen objektív lenni, akkor az a Golf. Jobb…..
Az InfoRádió Aréna című műsorának vendége voltam múlt héten.A vásárlókat gyötrő kérdésekről, az autóipari átrendeződésekről, Trumpról és Kínáról is kérdezett Exterde Tibor műsorvezető.Milyen autót érdemes venni 2025-ben? Milyen hatása lesz Donald Trump intézkedéseinek a globális autópiacra? Tartható…..
Nem húz a hidrogén.Annak ellenére, hogy dollár milliárdokat öltek a hidrogén technológiába egyes autógyárak, a vártnál is gyengébben teljesítenek a piacon az alternatív hajtású modellek. Arra természetesen nem számított sem a Toyota, sem a Hyundai, vagy épp a BMW, hogy mostanra milliós nagyságrendű…..
Kína legsikeresebb autó exportőre a Chery konszern, ennek okait egy decemberi bejegyzésemben részletesen taglaltam. Két jól ismert magyar autópiaci szereplő alapított importőrt arra, hogy az Omoda és Jaecoo modellek hazai képviseletét ellássa. A Petrányi-Hovány tandem a kifejezetten a külföldi…..
Ki adta el a legtöbb elektromos autót a három német luxusmárkából?Kinek fáj a legjobban a kínai piac átrendeződése?A villanypiacon ki a király? Folyatta a növekedést a Tesla, vagy stagnál? Beérte már a BYD?Hogyan rendeződött át modellek szempontjából az európai piac röpke öt éve alatt? Csak a SUV-ok…..
A CO2 büntetések felfüggesztéséért és 2035 átgondolásáért lobbizik első nyílt levelében az ACEA új vezetője.Aki nem más, mint Ola Källenius, aki Luca de Meo-t követi a székben. Azt, hogy a Renault vezetője hogyan gondolkodik az EU politikájáról az autóipar kapcsán, pontosan lehetett tudni.…..
Biztosan van olyan, aki szerint jó az a politika, amit az EU az autóiparával szemben folytat, vagy éppen Németország, az egyre utópisztikusabb energia politikájával (többek között), de annak fényében, hogy kínai cégek lényegében kilóra akarják épp megvenni a német ipar kincseit, aligha tartható az…..
Ahogy várható volt, Biden lényegében ellehetetlenítette a kínai autók forgalmazását az Egyesült Államokban.Korábban már belengették, hogy nemzetbiztonsági okokra hivatkozva fogják kiszorítani a kínai autókat Amerikából, ha úgy látják, hogy az abszurd mértékű védővámok nem bizonyulnak elégségesnek…..
Nem vagyok tech újságíró, és be kell vallanom, hogy mérsékelten érdekel az a világ, amit a CES bemutat, minden izgalma és színessége ellenére. A világ legnagyobb ilyen jellegű kiállítása ugyanakkor izgatott annyira, hogy legalább egyszer megnézzem élőben azt, amit minimum 2, de inkább 3 nap bejárni,…..
Nem tudom, ki találta ki a szlogent a világ egyik legjelentősebb autóipari beszállítójánál, de megszorítanám a kezét. A szójáték jellegű dolgok ritkán jönnek ki jól, de ez telitalálat, ha azt akarja kommunikálni magáról egy cég, hogy az erősen hardver alapú világból egy zökkenőmentes átmenetet…..
Mérsékelt érdeklődéssel figyeltem mindig is az amerikai autógyártás ikonjait. Nem európai gőggel, hanem távolságtartással. Más világ, más szokások, más elvárások, más vezetési kultúra, de leginkább: más szerep, amit az autó, mint eszköz a társadalomban betölt. Megvannak a történelmi okai…..
Év végén vagy épp év elején statisztikákkal, meg "legtöbbet olvasott" cikkekkel, meg ilyesmikkel szokták életben tartani az érdeklődést.Kimerítő év volt, sok úttal, sok tesztautóval, sok cikkel, és szerencsére sok olyan élménnyel, ami energiát ad ahhoz, hogy lendülettel folytassam, amit csinálok.Az…..
Ha egy vezető igazán szereti az autókat, az meglátszik a gyár termékein. Pont. Luca de Meo ízig-vérig autóbolond, és ez a szenvedélye eddig minden munkahelyén "leszivárgott" a modellekbe. A Renault esetében azonban nem csak arról van szó, hogy egy tömegbe szürkülő gyártó elkezdett szebb,…..
Puszta fikció, de képzeljünk el egy történetet, ahol nagyon független, nagyon objektív, nagyon zöld szervezetek célkeresztjébe kerülne az évi 50-60 milliárd dolláros svájci óraipar. Kitalálnák, hogy a kvarcóra sokkal környezetkímélőbb, mint a mechanikus óra, ezért fokozatosan el kell lehetetleníteni…..
A Nissan kínjai negyed századosak. Minimum. 1999-ben a Renault és Carlos Ghosn egy rövid időre irányt adott az akkor is a csőd szélén táncoló japán vállalatnak. Agresszív terjeszkedéssel, felfújt eladásokkal, kedvezményekkel vásárolt piaci részesedésekkel, – főleg az Egyesült Államok piacán – egy…..
A Spirit FM és a Deutsche Welle közös műsorában kérdeztek arról, hogy milyen hatásai vannak, illetve lesznek a német autóipari válságnak.A Spirit FM Youtube csatornáján tudjátok visszanézni a beszélgetést...
Carlos Tavares egy portugál lapnak adott először interjút mióta "elhagyta" a Stellantis-t. Mindannyian tudjuk, hogy el kellett hagynia a céget, de ez most mellékes.Ami úgy indul, mint egy beismerés arról, hogy komplett hátraarc kellene azonnal Európában a 2035-ös zsákutcából, még egész jól…..
Néhány éve viszonylag rövid időintervallumon belül egy belsőégésű és egy villany Porsche bemutatóján vettem részt. Nyilván nem nehéz kitalálni, mely modellekről van szó. Az előbbi esetében a technikai prezentáció és a vacsora után életem egyik legjobb autós beszélgetésébe csöppentem, a diszkrécióm…..
Egyelőre. Miután elköltött erre eddig 10 milliárd dollárt. Át se számolom forintra, mert nehezen férne ki a sorba.Az önvezető autó mindig mindjárt készen van, mindig már csak egy kicsit kell rajta reszelni, és mindig mindjárt megváltoztat mindent. A GM esetében az üzleti terv része volt, hogy az…..
Úgy tűnik, hogy elég nagy nyomás szabadult fel a Stellantis háza táján, amióta nincs Tavares. Egyre szabadabban beszélnek a cég menedzserei arról, hogy mennyire elégedetlenek voltak azzal, ahogy a portugál cégvezér igazgatta az ügyeket."Senki nem akarta elengedni a Hemit", idézik egyelőre névtelenül…..
A vártnál jobban alakultak az idei évi számok, erről beszélt Schiller Márk a Millásreggeli csütörtök reggel, még a Futómű rovat előtt, a nyolc órai hírek után. Érdemes meghallgatni az előjelzését a következő hónapokra nézve.Sok éve minden év végén az a jellemző üzenetünk, hogy érdemes autót vennie…..
• Európa elaludta az elektromos trendet• Nokia• Kína már most tarol mindent• A Tesla piaci részesedése folyamatosan nőHa a fenti négy népi bölcsességet hajtogatja valaki elektromos autó témában, akkor igazán bennfentes, hozzáértő és kellően lenéző tud lenni mindenkivel szemben, aki igyekszik…..