Adatok
Michael Mont
0 bejegyzést írt és 3 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
Péter igencsak pechesnek bizonyult és a sebességmérők karmai között landolt. Úgy tűnik nagy a szigor. Kérdés, hogy van-e a rendőröknek mérlegelési joga és ha igen, mégis hol vannak a határok? Tájékozottak vagyunk-e a jogainkról és tudunk-e védekezni az esetleges…..
Michael Mont
2008.07.04 15:30:52
Hali!
Közlekedési bűnöző:
1. Kockafejű vagy Te. (amúgy meg tök mindegy, hogy jogász vagy nem jogász véleményét hallottad, ha megbüntetnek, a nem jogász rendőrtől is ezt fogod hallani)
2. Jellemző, hogy azt gondolod, hogy csak férfiak olvassák a blogot...:-) ("Igen Uraim")
3. Nem azt mondom, hogy mindig tök jófejek, meg hibátlanul járnak el a rendőrök, csak azt, hogy ebben az esetben, a posztíróval szemben nem hibáztak. (azt nem tudom, hogy a kisbuszt miért engedték el, lehet, hogy ismerős volt)Azzal viszont tele van a hócipőm, hogy a nyilvánvaló tények ellenére is egy csomóan a rendőröket szeretik szidni, meg bennük keresik a hibát... meg a tanárokban, meg a vállalkozókban, meg a köztisztviselőkben stb. stb....akkor is, ha a napnál is világosabb, hogy adott esetben nincs rá okuk. Ez egyszerűen igazságtalan.
4. A jogszabályoknál árnyaltabban látom a képet a magyarországi közlekedési helyzetről, szerintem a HVG néhány hete tökéletesen, precízen, minden körülményre kiterjedően adott tájékoztatást erről. Lsd.: hvg.hu/hetilap/200715HVGFriss116.aspx
5. Igen, vezettem már Németországban, és ez alapján is állíthatom, hogy kb. 90 %-ban annak köszönhetőek az ottani kedvezőbb adatok, mert a közlekedési morál sokkal jobb, mint Magyarországon. Visszakérdeznék: vezettél Te már Magyarországon? Nem igaz, hogy valaki tagadni akarja, hogy Magyarországon nincs baj a morállal, és minden csak a hülye rendőrök, a rossz utak, meg a szarul kihelyezett táblák, meg egy-két audis köcsög miatt van!
6. Köszönöm, hogy az érvekre és adatokra érvekkel és adatokkal válaszoltál, így valóban hamarosan gyökeres fordulatra számíthatunk minden téren...:-)
Üdv:
Michael Mont
Közlekedési bűnöző:
1. Kockafejű vagy Te. (amúgy meg tök mindegy, hogy jogász vagy nem jogász véleményét hallottad, ha megbüntetnek, a nem jogász rendőrtől is ezt fogod hallani)
2. Jellemző, hogy azt gondolod, hogy csak férfiak olvassák a blogot...:-) ("Igen Uraim")
3. Nem azt mondom, hogy mindig tök jófejek, meg hibátlanul járnak el a rendőrök, csak azt, hogy ebben az esetben, a posztíróval szemben nem hibáztak. (azt nem tudom, hogy a kisbuszt miért engedték el, lehet, hogy ismerős volt)Azzal viszont tele van a hócipőm, hogy a nyilvánvaló tények ellenére is egy csomóan a rendőröket szeretik szidni, meg bennük keresik a hibát... meg a tanárokban, meg a vállalkozókban, meg a köztisztviselőkben stb. stb....akkor is, ha a napnál is világosabb, hogy adott esetben nincs rá okuk. Ez egyszerűen igazságtalan.
4. A jogszabályoknál árnyaltabban látom a képet a magyarországi közlekedési helyzetről, szerintem a HVG néhány hete tökéletesen, precízen, minden körülményre kiterjedően adott tájékoztatást erről. Lsd.: hvg.hu/hetilap/200715HVGFriss116.aspx
5. Igen, vezettem már Németországban, és ez alapján is állíthatom, hogy kb. 90 %-ban annak köszönhetőek az ottani kedvezőbb adatok, mert a közlekedési morál sokkal jobb, mint Magyarországon. Visszakérdeznék: vezettél Te már Magyarországon? Nem igaz, hogy valaki tagadni akarja, hogy Magyarországon nincs baj a morállal, és minden csak a hülye rendőrök, a rossz utak, meg a szarul kihelyezett táblák, meg egy-két audis köcsög miatt van!
6. Köszönöm, hogy az érvekre és adatokra érvekkel és adatokkal válaszoltál, így valóban hamarosan gyökeres fordulatra számíthatunk minden téren...:-)
Üdv:
Michael Mont
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz
Ha már elkezdtünk itt jogászkodni, akkor lássuk a jogszabályi tényeket. Előre szólok, hogy baromira hosszú lesz, bocs, ez szakmai ártalom.
1. Az okozhatja az értetlenkedést, hogy ugye május 1. óta az ún. objektív felelősség elve alapján IS lehet ún. közigazgatási bírságokat kiróni az autósokra. A közúti közlekedésről szóló 1988. évi I. törvény új 21.-21/B. §-ai alapján a gépjármű üzembentartója, ha pedig bizonyíthatóan nem ő vezetett, a gépjármű tényleges használója, felelősségre vonható többek között a megengedett legnagyobb sebességre vonatkozó szabályok megsértése miatt. A részleteket kibontó 410/2007. Korm. rendelet mondja ki a mellékletben, hogy ez konkrétan azt jelenti, hogy ha valaki az 50-100 km/h közé eső tilalmat legalább 20%-kal túllépi (itt 20% van, és nem 30 %, mert az az 50 km/h alatti sebességkorlátozás esetén van, lsd. a Korm. rendelet melléklete), akkor 30 ezer forintos bírsággal sújtható.
Mit is jelent ez ebben a konkrét esetben, az objektív felelősség alapján hogy is lesz ez a bírság dolog?
- az üzembentartót kell megbüntetni főszabály szerint
- ha a megengedett legnagyobb sebességet, ami az esetünkben 50 km/h, legalább 20 %-kal túllépi, tehát minimum 60 km/h-val hajt (ez történt a postban írt esetben)
- ebben az esetben 30 ezer forint lesz a bírság
- ezt a büntetést a rendőrségnek 60 napon belül kell kiszabnia és a jogerőre emelkedést követően 30 napon belül megfizetni, ha az üzembentartó nem tud jogszerűen mentesülni a kifizetés alól.
Menjünk tovább.
2. Amit mindenki kihagyott a számításból, hogy a jó píárral rendelkező objektív felelősség bevezetése nem jelenti azt, hogy a jó öreg szabálysértési eljárást el kellene felejteni. 2008. május 1. előtt ugyanis ún. szabálysértési eljárás során rótták ki a gyorshajtókra a pénzbüntetést. Az egyes szabálysértésekről szóló 218/1999. Korm. rendelet ma is tartalmazza a 43. §-ában a sebességkorlátozás jelentős túllépése nevű szabálysértést, amiért 60 ezer Ft-ig terjedő pénzbírsággal lehet sújtani az elkövetőt.
És most jön a lényeg: ugyanez a jogszabály tartalmazza az 54. §-ban a közúti közlekedési szabályok kisebb fokú megsértése nevű szabálysértést, ami gyakorlatilag bármilyen, külön szabálysértésként nem nevesített KRESZ-szabály megsértése esetén max. 30 ezer Ft pénzbírságot tesz lehetővé.
Ebből mi következik? Mikor fognak szabálysértési eljárásban büntetni és kit?
- szabálysértés esetén nem az üzembentartót kell felelősségre vonni, hanem azt a személyt, aki a szabálysértést elkövette, ebben az esetben tehát a sofőrt (régen ezért hivatkozott mindenki arra, hogy a hozzátartozója vezette az autót, mert rá meg nem vagy köteles terhelő vallomást tenni, a rendőrség meg nem tudhatja meg, hogy ténylegesen ki vezette az autót)
- 50-es tábla esetén ez alapján elméletileg már 51 km/h-val való haladás esetén is megbüntethető vagy (az csak a rendőrök méltányosságán és a mérőműszerek tökéletlenségén múlik, hogy köztudottan 10%-ot ráengednek a rendőrök)
- a túllépés esetén max. 30 ezer Ft-os bírságot kaphatsz, amit nyilván súlyoznak, és 55 km/h-nál nem ugyanannyira fognak büntetni, mint 80 km/h-nál.
- ezt a bírságot helyszíni bírság formájában is ki lehet szabni (3 ezer és 20 ezer Ft között, ez a szabálysértési törvényből következik) Nyilván ez történt ebben az esetben is.
3. Most jön a végső kanyar. A már idézett 1988. évi I. törvény 21/B. § (1) bekezdése kimondja, hogy lehet ugyanazért a gyorshajtásért egyszerre az objektív felelősség alapján az üzembentartóval szemben közig bírságot, a ténylegesen vezető sofőrrel szemben pedig szabálysértési bírságot kiszabni! (egyedül azt nem lehet, hogy az üzembentartót bünteted meg kétszer)
Tehát kedves posztíró, az lesz az igazságtalanság és a jogszabályellenes rendőri mérlegelés, ha 60 napon belül nem fog a gépkocsi üzembentarója egy 30 ezres csekket kapni (már feltéve, ha nem Te vagy az üzembentartó, mert akkor megúsztad az 5 ezer Ft-tal)
4. Szóval kéretik abbahagyni a buziköcsögrendőrözést, meg a hülye itt mindenki, csak én hajtok gyorsan teljesen igazságosan, mert egyrészt ezek a dolgok le vannak fektetve jogszabályokban, másrészt, és ez fontosabb, azt mindenk belátja, hogy ami ma Magyarországon zajlik a közutakon, az tulajdonképpen oroszrulettezés, és igenis büntessenek meg a rendőrök mindenkit minden szabálysértésért, mert évente 1200-an halnak meg Mo-n a közlekedés során, és ez egyszerűen nem normális dolog! (csak példaképpen: a 8 és félszer népesebb Németországban 5000 halott van évente, tehát csak négszer annyi halálos baleset, mint nálunk)
Üdv, és még egyszer bocs:
Michael Mont