Regisztráció Blogot indítok
Adatok
Flieger

0 bejegyzést írt és 4 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Pár hete tanfolyamon voltam Külső-Angyalföldön, ami meglehetősen megváltozott gyerekorom óta. Hozzá kell tennem, előnyére. Persze a villamosok kicsit hiányoztak, ezért is örültem meg Karl Holzinger majdnem 43 évvel ezelőtt készült képeinek, amiket gyorsan el is kértem tőle - a pozitív válaszért…..
Flieger 2019.04.21 12:22:07
Köszi a képeket. Sok-sok gyerek és fiatalkori emlék jött elő bennem.
Én 1948-ban születtem Újpesten,ami akkor még önálló város volt és csak 1950-ben lett Budapest egyik kerülete Pest-Szentlőrinc (ahol most élek) és több más peremkerülettel együtt. Újpesten nőtem fel és egészen 1973 nyaráig ott is éltem, amikor is szanáltak minket és a Füredi úti ltp.-re kerültünk.
Harmadik osztálytól én is az április 4-e téri fiú iskolába jártam (a másik fele az épületnek a lányoké volt), illetve a Könyves Kálmán gimnáziumban tanultam. A Tavasz utcával szemben volt a házunk, a Mártírok útján.

Sokat utaztam a képeken látható villamosokkal. Az 55-ösnek valamint a 12-es villamosoknak Rákospalotán, az Óvárosi Református templomnál volt a végállomásuk. Az 55-ös a vasútvonalat keresztezve az újpesti v.á.-nál lépett az Árpád útra, ahol a Víztoronynál a 10-es végállomása volt. A 10-es a Megyeri Csárdáig közlekedett a Váci úton. A 8-as pedig a Városháza szomszédságából indult és a Megyeri útig közlekedett. Vágány kapcsolata a 12-es vonalhoz volt a Piac térnél. Az Állami áruháznál csak keresztezték egymást a sínek (55,10 illetve 12 vonal), ott sosem volt semmilyen kanyarodó vágány.Hely sem volt hozzá, ahogy most sincs. A 12-es a vasút alatt a Fóti út kezdeténél kanyarodott a Szilágyi utcára, majd a vasútállomásnál fordult rá az István útra. Ahol ma egy autókereskedés van, ott volt a Tungsram Vákumtechnikai Gépgyára.

A 3-as a Fóti úttól ment a Kádár utcáig, ahol valamikor a az 55-ös, az 1-es (később 3A néven), a 12-es és a 14-es végállomása is volt. Az 1-esnek a a Váci úton az újpesti vasúti hídnál volt a másik végállomása, a 14-esnek pedig a Klára utcában az Tél/Elem utca végén.(Szerencs utca/Elem utca vasúti átjáró).
Az első/ második osztályt Rákospalotán jártam a Bocskay utcai fiú iskolába. Az iskola épület egyik fele ott is lányiskola volt. Közel laktunk a Beller Imre utcához, ahol a 65 és 69-esek jártak. Pont a Szerencs utcánál volt egy kitérő, ahol a botot cserélték a vezetők egymással. (1953-ig ezen a vonalon közlekedett a Rákospalota-Pestújhelyii HÉV. Még emlékszem a zöld kocsikra.
A 8-as, 12-es, 14-es villamosok a BUR telepi kocasiszínben állomásoztak. Az 1-es, 3-as, 10-es és 55-ös villamosok pedig az újpesti vasúti híd mellett lévő kocsiszínben a Váci úton.
Ennyi emléket hozott fel néhány régi villamos képe.
Kellemes Húsvétot Mindenkinek.
Flieger 2019.04.27 21:20:16
@sujbert: Köszi, ez teljesen kiesett az emlékezetből, pedig talán még át is motorozhattam rajta néhányszor. Hébe-hóba használhatták csak a 12-es és 55-ösvonálátösszekötő vágányt.

Más: Az "Állami Áruház" sarkán volt egy betonlábon álló, forgalom irányító rendőrbódé az 50-es években. Onnan kapcsolgatta a rendőr a közlekedési lámpákat. Akkoriban sok helyen volt ilyen Budapesten.
A pinterest.com-on található kép róla, meg az újpesti villamosokról is.
Egy közeli hozzátartozó elvesztése nemcsak érzelmi traumát jelent, hanem sokszor óriási anyagi megterhelést is a családnak. A kiadási problémának az enyhítésére a cihában gyűjtött temetéspénztől a kegyeleti biztosításokig terjedő széles skálán többféle megoldás létezik. Utóbbinál szokás szerint nem…..
Flieger 2019.01.22 08:06:26
Sajnos mind ilyen. Mi a legfiatalabb fiunkat vesztettük el 36 és fél évesen október 1-én. Két unokám maradt árván, akiknek gyűjtöttük volna a pénzt mire felnőnek. Az apjuk volt a biztosított, a haláleseti kedvezményezettek mi, a nagyszülők, a biztosítást intéző hölgy javaslata szerint. Sajnos a fiunk pontosan 2 éves futamidő után meghalt. A tortura ugyanaz, mint a posztolónál. Itt is visszavásárlásról beszél a biztosító és többszázezer forintot nyeltek be. Gyakorlatilag a 25 hónap alatt befizetett pénz felét lenyúlták, azaz megloptak minket, de ami még fájóbb, hogy az árván maradt unokáinkat. Ez a mi esetünkben posta biztosító. Szakadjon rájuk az ég.
Mindengyik egy rabló banda. Időközben megtudtam egy biztosítós forrásból, hogy a biztosítók az első 5 évre terhelik rá a teljes futamidőre számított költségeiket (és valószínüleg a hasznukat is). Tehát legalább 5 évig kell fizetni, hogy az ember ne bukjon a biztosításán.
Akik ezt a visszavásárlási metódus kitalálták és jóváhagyták, azok is lehúzhatnák magukat a wc-én, az alkalmazókkal együtt.
A biztosítás a világ legjobb biznisze. Sírnak, hogy veszteségesek, de közben üvegpalotákban vannak az irodáik. Amíg meg akarnak szerezni ügyfélnek, addig a kék eget is megígérik, de ha fizetni kell, akkor már a poklokat járod meg mire valami kis kártérítést kapsz.
Az emberek kárán, tragédiáiból élnek és gazdagodnak.