Regisztráció Blogot indítok
Adatok
adott idő alatt a legtöbb japán kuttya

0 bejegyzést írt és 14 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Ha egy jól működő, stabil, megbízható laptopra vágysz, akkor elég csalódott leszel, amikor a laptopod nem működik jól, nem stabil és a legkevésbé sem megbízható. Olvasónk lassan két hónapja szenved az újra és újra megjelenő, váratlan kékhaláltól, a szerviz pedig elég döcögősen kezeli a…..
adott idő alatt a legtöbb japán kuttya 2020.04.29 18:29:39
@axolotl77: nem hiszem el, hogy nem látod az érvelési hibáidat. Rosszhiszemű vélelmedet evidenciaként kezeled...
adott idő alatt a legtöbb japán kuttya 2020.04.29 12:31:22
@axolotl77: " Kérdés? "
nekem lenne néhány. Végül beszerelted az alkatrészt Y? Esetleg szóltál nekik, hogy szereljék be? Amkor megérkezett a gyártó által szavatolt alkatrész, akkor mi volt a cél? Az, hogy működjön a gép, vagy hogy igazad legyen? Láttad, hogy mi mindent számlázott ki a szerelő a gyártó felé?

Egyelőre ennyi kérdésem lenne, várom válaszod.
adott idő alatt a legtöbb japán kuttya 2020.04.29 16:38:45
@axolotl77: tehát akkor első hozzászólásod, hogy enyhén fogalmazzak, sarkít és hangulatkeltő.
Ha fizetünk egy külön szolgáltatásért, amit aztán a szolgáltató hibájából nem tudunk igénybe venni, akkor elég jogos követelésnek tűnik visszakérni a szolgáltatás árát. Na nem úgy a Wizzair-nél! Olvasónk is bebukta a 20 eurós külön helyét, amikor a Wizzair másnak is eladta azt. A légitársaság…..
Ugye megvan még az RBX.hu? A januárban megírt maratoni szervizelés közben felszívódott fejhallgató esete nagyon szépen zárult, de most megint előkerült a cég, egy szomorúbb helyzet kapcsán. Olvasónk cége az RBX.hu-tól decemberben vásárolt, előre fizetett, majd várt. Mivel a rendelésének csak egy…..
adott idő alatt a legtöbb japán kuttya 2020.03.05 19:52:19
minden infó, amit most megírok, az első kézből van, mert ott voltam, amikor ott fenn beszéltek róla.

Amikor, és ahogy a Ptk-ban definiálva lett a fogyasztó fogalma, az nem magyar találmány és nem is az volt az akarat, hogy a cégeket kizárják a magánszemélyeket megillető jogokból. Az EU jogharmonizációra kötelezi a tagállamokat, így a törvénykönyv újdonságait nem is jogász írta, hanem szakmai fordító ( amit aztán persze jogász lektorált). Ha csak az indoklás nélküli elállási jogot nézzük, ugye olyan nincs sehol leírva, hogy cég nem állhat el. Éppen ellenkezőleg , a mára az egyik piacvezető online szereplő jogásza mondta ki először, hogy ha te cég vagy, akkor ne érveljél semmi olyannal, ami a Polgári Törvénykönyvben van leírva, hiszen az nem rád vonatkozik. Ez így el is terjedt. Ha ezt vesszük alapul, akkor például jótállásról is csak a Ptk-ban olvashatunk, így az sem járna, a kialakult gyakorlat azonban más. Jótállást hamarabb ad cég a cégnek, hiszen bár az eladó a kötelezett, a felé érvényesített jótállási igényt a legtöbb esetben továbbadja forgalmazó felé, vagy a forgalmazó által megállapított szerviz felé. Ugyanezt az elállási jognál nem lehet megtenni, ezért is a szigorúbb gyakorlat.

A kialakult helyzet puhítása iránt volt is lobbi, meg meg is próbálták oldani, de egyszerűen lehetetlen feladatnak minősült. Ilyenkor az ötletelés úgy néz ki, hogy feldobnak egy ötletet és próbálják kitalálni, hogy hogyan is lehet azt kijátszani, ha kijátszjató, akkor inkább meg sem nyissák a kiskaput. Ezen azért elmélkedjünk el, hogy miért is gondolkodnak ott fenn rögtön így. Nyilván a rutin, meg az évek.

A felmerült öltetek: Legyen összeghatárig felmondható minden szerződés? Legyen mondjuk 100000 forint? Remek ötlet, csak torzítaná a piacot, megszűnne a 80-90 ezer körüli ár és minden ilyesmi 100001 forintba kerülne. Rendben, akkor legyen adott darabszámig minden szerződés felmondható? Nem jó, mert akkor a nagykerből tételenként fognak rendeln a cégek. Jó, akkor vegyünk ki az elállási jogot a Ptk-ból és írjunk egy törvényt arról, hogy minden online adásvételi szerződés felmondható 14 napon belül. Az sem oké, mert jogi személy nem lehet egyenlő a természetes személlyel. Amig a magánszemély nem írhat le költséget az Szja-ból, amig nem számolhat el ételt repreként, addig nem lehet egyenlőségjelet húzni cég és magánszemély között. Erre pedig nyilván sosem lesz politikai akarat. Meg egyébként is, nehogymár egy cég feleljen egy másik cég üzleti kockázatáért. Oké, akkor vizsgáljuk meg a tevékenységi kört és ha azon kívül van a megvásárolt áru, akkor az legyen visszaküldhető. Tehát, ha csak a költségelés a céges számla célja, ergó adócsalás, akkor azoknak segítsünk? Ugyan, kérem. Jó, de ha kiveszik a könyvelésből? Bingó, tegyünk egy próbát, van már online NAV-adatbázis, van mód keresztellenőrzésre, nézzük meg. Amióta nincs olyan, hogy eredeti számlapéldány és egyre inkább elterjedt a pdf-ben, előre küldött számla, azóta ezzel is visszaélnek. Bekértük az egyik nagy játékostól a legutolsó lezárt év összes cégeknek kiállított jóváíró számláját , meg az át nem vett utánvétes csomagokra kiállított sztornókat és megnéztük a másik oldalt. Döbbenetes lett az eredmény: jóváírt számlák szerepelnek a könyvelésekben, jóváíró számla nélkül. Soha át nem vett csomagra alapuló soha ki nem fizetett utánvétes számlák, leköltségelve, az ÁFA soha vissza nem fizetve. Ekkor fogyott el az ötlet és fogyott el az akarat a cégeket beintegrálni a Ptk-ba.

Oldjátok meg saját magatok. Ha a számlázáskor jobb, ha cég vagy és élvezed az előnyeit akkor maradj cég akkor is, amikor annak a hátrányaitól szenvedsz.
adott idő alatt a legtöbb japán kuttya 2020.03.06 11:53:49
@hátezmilegyen: hallgatlak.
Norbert nagyon bízott a gyártó szép szavában, ezért elég csalódott, hogy az új Asus laptopot másfél év alatt ötször kellett szervizbe küldenie. Végül az elállás mellett döntött, de tavaly november óta nem kapta vissza a laptop árát. Kérdés: mit tehetünk, ha a munkaeszközünk az, ami ilyen sokáig…..
adott idő alatt a legtöbb japán kuttya 2020.03.03 20:31:48
@atal: kimaradt az "és ha írásban kötbért vállalt"
Attila garanciális laptopja úgy járta meg az Extrem Digital-on keresztül a HP márkaszervizét, hogy a hibát ugyan kijavították, de csináltak helyette egy másikat, nehogy hiányérzete legyen. Ezek után Attila úgy pattant le az EDigital ügyfélszolgálatáról, ahogy a nagykönyvben meg van írva. Az…..
adott idő alatt a legtöbb japán kuttya 2020.02.27 12:31:41
@GhostBusters: a bíróságon meg hülyék ülnek, akik elfogadnak visszadátumozott jegyzőkönyvet? Az ötlet egyébként jó. Formailag úgy nézne ki, hogy a szervizbe küldés előtt készül két tanú által aláírt jegyzőkönyv, vagy becsületbeli nyilatkozat a számítógép állapotáról, az akku kapacitásáról. Ilyen nyilvánvalóan nem készült, amit többek között ez a blogbejegyzés is igazol. A hamis magánokirat felhasználásáért pedig akár egy év börtön jár.
Ahhoz, hogy később elkerüljünk egy csomó kellemetlenséget, egy csomag átvételénél érdemes megnézni a kiszállított terméket, hogy egyben és épségben megérkezett, vagy sem. Ám vannak helyzetek, amikor ez macerás, időigényes és nincs is rá lehetőségünk. Ilyen helyzetbe került Richárd is, aki egy…..
adott idő alatt a legtöbb japán kuttya 2020.02.23 12:49:37
@rpMaus: magacsek mióta jogi asszisztes?
via GIPHY Tamás kazáncserére adta a fejét, ami önmagában épp elég stresszt jelent, a költségről nem is beszélve. A szükséges összeghez az MFB hitelprogramján keresztül szeretett volna hozzájutni. Hosszú hónapok alatt meglett a hitelhez megfelelő kivitelező és a szükséges dokumentumok is, úgy tűnt,…..
Hamarosan tele lesz minden a karácsonyra kapott cuccok hirdetéseivel, szóval ez aktuális. A Vaterás/Teszveszes hirdetéseknél gyakran találkozhatunk a "máshol is hirdetem, érdeklődj" szöveggel, ami a máshol is hirdetők egyszerű elővigyázatossága, nehogy olyasmit üssünk le és fizessünk ki, ami már nem…..
Zoltán telefonszáma megváltozott, ám erről hiába tájékoztatta az ügyfélszolgálatot, az akciós mosógép első kiszállításának lehetőségéről így sajnos lemaradt. És a helyzet később sem lett jobb, rettenetes ügyfélkezelés, kétszer kifizetett ár, mosógép meg sehol. Történetünk kezdetén egy lelkét…..
adott idő alatt a legtöbb japán kuttya 2019.12.11 21:52:12
@FDToth: sőt, olyan is van, hogy az ember siettében nem tudja eldönteni, melyik cégre rendeljen és a könyvelő utólag szól, hogy ezt a másikra lehet csak leköltségelni. Ilyenkor persze mint az óvodás rá kell fogni a felüleletre, hogy gagyi. Pedig nem az: a felület hibátlanul működik, a cím és a kontakt módosítható, a számlát a rendszer pontosan oda és úgy számlázza, ahogy azt a megrendelő a felületen jóváhagyta.
No more benzinkút, no more para és no more büntetés, csak a suhanás közben megváltott autópálya-matrica! Ugye milyen jól hangzik? Nagy kár, hogy a Simple (az OTP mobilfizetős alkalmazása) 3 ígéretéből csak az első 2  volt igaz, ami olvasónknak 30 ezer forintba és egy kicsit stresszesebb szülésébe…..
adott idő alatt a legtöbb japán kuttya 2019.01.17 17:35:18
@Balfredo Alfredo: stimmt, hasonlóan jártam én is. Kártyával vettem skipasst. Gőzöm sincs miért, de én sem kaptam meg emailben a visszaigazolást és/vagy a vouchert. Épp ezért eszembe se jutott csak a banki kivonattal elindulni a lejtőre. Vettem újat a pénztárban, a kisasszony meg beszéli a nyelvet, így ma elintézte a terhelés oldását.

Igazad van, oldja meg az OTP,de a büntetés jogos. ÁSZF-re ne csak akkor hivatkozzunk, ha ha nekünk kedvez...