Adatok
Misenyka50
0 bejegyzést írt és 1 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
Karlsruhe útjain jár egy csaknem elfeledett magyar prototípus busz, amit további 9 társa a gyártó Magyar Járműtechnika Zrt. csődje miatt már nem tudott követni. Azt is megnézzük mi közlekedett az MJT busz előtt és mivel pótolták a hiányzó buszokat...
Misenyka50
2019.01.25 09:58:50
A cikk kicsit sántít. Tény, hogy az MJT kapott megbízást a 10 db "Bulacher busz" megépítésére. Az első darab elkészült, sőt ki is szállították a megrendelőhöz. A megrendelő nem a Karlsruhei Közlekedési Vállalat volt, hanem a környék egyik nagy Mercedes kereskedője. Azonban sem a vevő sem a végfelhasználó nem volt elégedett a busszal, s nem tudtak megegyezni az MJT-vel a kijavításban. Végül a megrendelő a Molitust kérte fel a javításra (átalakításra). A javított jármű átadása után úgy volt, hogy a Molitussal szerződnek a további 9 busz elkészítésére, azonban a megrendelő pénzügyi vezetése nem tartotta elég erősnek a Molitust a gyártás finanszírozására. Egy újabb magyar céget meg már nem mertek előfinanszírozni. Egy érdekes véletlen fordította a németek figyelmét a Molitusra. A Mercedes Kereskedő cég egyik prominens szakembere privát úton volt Budapesten a feleségével, s a várban meglátta az akkor ott közlekedő S91-es midibuszt. Szólt a feleségének üljön be egy cukrászdába, mert ő ezt a buszt meg akarja ismerni. Saját bevallása szerint két kört is ment az S91-essel s ezután kereste meg a Molitust. A kocsit 2013 júliusában adták át az akkori NABI kísérleti üzemben a megrendelőnek. Nagy valószínűséggel, ha akkor valamelyik magyar bank megfinanszírozta volna a gyártást, ma nem Solarisok futnának a bulachi vonalon és vélhetően az S91-esekből is több futna Németország útjain...
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz