Regisztráció Blogot indítok
Adatok
MARBEN

7 bejegyzést írt és 6 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
A reklámnak az a célja, hogy eladjon. Minden áron. Az a lényeg, hogy aki a reklámot látja, akire hat a reklám, az úgy döntsön, hogy ő vásárol. A reklám célja a befolyásolás. Aki mást mond, az becsapja magát is.Éppen ezért a reklámokat szabályozzák. Nem lehet akármit és…..
Mint talán már feltűnt nektek, elindult a honlapunk a www.lehetmas.hu címen. Ezen olvasható többek között az alábbi veretes szöveg:"A Lehet más a politika! kezdeményezés tagjai és külső szakértői az elmúlt közel egy évben elmélyült műhelymunkát folytattak, aminek egyik…..
MARBEN 2009.01.09 12:53:59
Olyan sok a hozzászólás, hogy nincs türelmem végigolvasni, de azért látom, hogy itt (végre) zömmel olyan emberek írnak, akik a legtöbb fontos kérdésben hozzám hasonlóan (tehát szerintem helyesen :-)) gondolkodnak. Ez volna hát a nekem való mozgalom?
Ma töltöttem ki a
www.politikaiterkep.hu kérdőívét, ami (korlátai ellenére) döbbenetesen tanulságos, és ott vettem észre, hogy gazdasági-társadalmi és kulturális értelemben a LMP minden pártnál közelebb áll hozzám. Nos, csak ezért jöttem most ide "körülnézni", mert eddig nem sok infóm volt erről a dologról. Ezentúl néha idenézek, s talán kicsit jobban figyelek majd a kapcsolódó hírekre.
Az internet fejlődik. A penetráció nő. A reklámköltés nő. Ezek mind olyan dolgok, amit olyan természetesnek veszünk, mint azt, hogy nyáron melegebb van mint télen, vagy hogy az egyik kóla jobb, mint a másik. Erre pár napja Máth András elém rakott egy érdekes…..
MARBEN 2008.08.01 16:32:26
Nekem úgy tűnik, hogy akommentálók is elég jól látják a helyzetet. Nagyon valószínű, hogy sokkal összetettebb a kérdés annál, semmint hogy egy konkrét magyarázata legyen, de számos összetevője már elhangzott, ezért nem is ismételném. Csak azt állítom, hogy az egy teljesen “normális”, és más médiumok estében már régóta ismert jelenség, hogy az “ősmédiumok” fogyasztótábora egyszercsak elkezd fogyatkozni, mert a médiumok száma szaporodik, és a közönség többfelé oszlik meg… (hű de szép)
Önmagában a nagy, illetve a mérésekben szereplő médiumok közönségének zsugorodásából még semmiképpen sem következik feltétlenül, hogy az adott médiatípus fogyasztóinak a száma is csökken, mert simán lehet, hogy stagnál (csak több felé oszlik), sőt, még az is lehet, hogy nő a számuk, s csak az egyes médiumok közönségének létszáma csökken.
Hát nem pont ugyanez történik hosszú évek óta a Tv-knél, rádióknál vagy nyomtatott sajtónál is? Attól hogy a 90-es évek óta nagyot zuhant a Nők Lapja és a Kiskegyed olvasószáma, attól még nem jelenthetjük ki, hogy csökken a női lapolvasók száma. Illetve kijelenthetjük, csak éppen az ellenkezője igaz. Az “új” női lapok egy része szerepel a hivatalos mérésekben, más lapok nem, de az egyértelműen látszik (lásd pl. Lapker eladási adatok, vagy akár Nemzeti Médiaanalízis), hogy összességében igenis nő e lapok olvasottsága (mint ahogy sok más lapszegmensé is), és igen messze még a nyomtatott sajtó oly gyakran vizionált halála.
Ugyanilyen alapon most erre a grafikonra nézve azt is kijelenthetnénk, hogy az internet napjai meg vannak számlálva, mert elindult a görbe lefelé, s ha így folytatódik… De szerintem hülyét csinálna magából, aki ma ilyet mondana az internetről. Más kérdés, hogy a nyomtatott sajtóról már annyiszor mondták, hogy ott már lassan kezdjük elfogadni az ilyeneket - a jósokat pedig még az ellentmondó tények sem igazán tántorítják el nézetüktől :-)
Konkrét lapcímeket vizsgálva azt is láthatjuk, hogy a Népszabadságot pl. a netezők 11,9%-a olvassa valamilyen, és 6%-uk napi gyakorisággal szemben a soha nem netezők 6,9, illetve 3,3%-ával, vagyis a Népszabadság kb. kétszer akkora olvasottsággal bír a „netpolgárok”, mint…..
Nemrégiben megjelent egy elemzés az NRC honlapján, melynek első mondata szerint: „Az internetezők több mint fele legalább egy napilapot rendszeresen olvas.”Ebből aligha következik, hogy „az internetezők fele szakított a sajtóval”, vagy hogy „semmilyen…..
Jóformán nem telik el nap, hogy ne olvasnánk az internetezők számának növekedéséről, illetve a nyomtatott lapok példány-, és olvasószámának csökkenéséről. Ha ezeket egymás mellé tesszük, már nem is lepődünk meg az olyan hangzatos megállapításokon, hogy „az…..
MARBEN Magyarok a neten III. 2008.06.26 13:44:00
Az internetezés fővárosi dominanciájából mindössze annyi igaz, hogy valóban itt a legnagyobb az internet-használók aránya, de a vidéki városok lemaradása nem jelentős. Míg a budapestiek közel 49%-a, addig a megyeszékhelyen élők 46,5%-a internetezik, de a kisebb városok lakosai…..
MARBEN Magyarok a weben II. 2008.06.26 13:38:00
Sokáig szinte alaptétel volt az is, hogy az internet a mellett, hogy elsősorban a „férfiaké”, ezen kívül (és belül) elsősorban a fiataloké. Tény, hogy az ezredforduló tájékán az internetezők 2/3-a még a 30., 38%-uk pedig még a 20. életévét sem töltötte be! Az…..
MARBEN Magyarok a neten I. 2008.06.25 17:10:00
Rengeteg számadat jelenik meg a hazai internetezők számáról és összetételéről, mégis – vagy talán éppen e miatt – totális káosz uralkodik egyes fejekben, és már senki sem tudja, mi igaz és mi nem. Például sokakban rögzült az a – valaha igaz –…..
MARBEN Off 2008.06.25 17:07:00
Off - hálás köszönetem azoknak, akik ide offolnak!..