Adatok
mn8931
0 bejegyzést írt és 30 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
Az alábbi jogszabályi szövegezés sok mindenkit megzavar. Lényegében arról van szó, hogy a módosító jogszabály érdemi része, miután beépült a módosított jogszabályba, okafogyottá válik, ezért veszti hatályát, mert már a másik joganyagban él tovább. De ezt a Zugügyvéd is…..
mn8931
2010.03.22 23:24:42
@Piros12: Elég szomorú, hogy így van, de:
senki sem kényszeríti a friss diplomás jogászt, hogy az IRM-be menjen kodifikálni. Ez pont olyan önértékelési zavar, mint az, amikor 30 évesen - anélkül, hogy egyetlen napot dolgozott volna - miniszterséget vállal valaki.
senki sem kényszeríti a friss diplomás jogászt, hogy az IRM-be menjen kodifikálni. Ez pont olyan önértékelési zavar, mint az, amikor 30 évesen - anélkül, hogy egyetlen napot dolgozott volna - miniszterséget vállal valaki.
Ezután senki nem vádolhat elfogultsággal! Az tény, hogy a magyar vizsla a vadászkutyák arisztokratája, MINDEN VADÁSZATI FELADATRA ALKALMAS (a kotorék kivételével:), az is tény, hogy áldott jó természete van, de most emellett a világ legszebb kutyája is magyar vizsla lett! A…..
Legutóbb azt hittem, az utolsó bőrt húzom le szegény Léderer Ákos kommentátorról, akit szakmaiság miatt meszelt el munkaadója egy jégkorong-közvetítés után, de muszáj volt meggondolnom magamat. A Magyar Sportújságírók Szövetsége ugyanis néhány hét spéttel úgy döntött,…..
Már többször írtam a nemzeti érzésről a Sárdobálón. Ezúttal az első demokratikus magyar állam tizennégy védelmezője mártírhalálának 160. évfordulója alkalmából a Himnuszt vettem elő. Először is megjegyezném, hogy a Himnusz szövegét nem szeretem közel annyira, mint…..
mn8931
2009.10.06 19:06:01
@pikkbubi: Nem vagyok nagy zeneszakértő, de nekem nem tűnik pentatonnak.
(Ezzel a poszttal azoknak szeretnék segíteni, akik kutyabeszerzésen gondolkodnak, és felmerült bennük, hogy mudit tartsanak.) Különös fényt vet a régi magyarokra, hogy a 8 ősi magyar kutyafajtából 3 neurotikus, üveghangon csaholó ideggombóc (puli, pumi, mudi), 2 szintén…..
Had- és rendvédelem-história, kicsit másképp
Különlegesek - A US Rangers 1.0 (x)
2009.03.29 12:00:00
Blogunk szorgalmas olvasói tudják, hogy az amerikai hadsereg sohasem szűkölködött különleges alakulatokban: mi is írtunk már az FSSF-ről (jó, ez közös ló volt a kanadaiakkal), a jenki ejtőernyősökről, sőt, a Delta Force-ról is, úgyhogy lelkiismeretünk majdnem tiszta. Azért csak majdnem, mert…..
mn8931
2009.03.29 21:52:53
@tiboru:
Sajnos igazad van! Egy olyan államban, ahol olyan hadsereg van
- pl. aligha felejtenék ki a történelem tankönyvekből, hogy egy - a 895-96-os méretű - honfoglalást csak egy olyan saját kultúrával, vallással és mindenki által ismert írással rendelkező nép volt képes végrehajtani, amelyik egészében katonai szervezetben(ként) élt,
- pl. a történelem tankönyvekben legalább akkora helyet kapna az akkori egyik legfontosabb közjogi méltóság - Bulcsú horka - 953-54-es fantasztikus hadjárata, mint a kapitóliumi ludak története,
- pl. nem maradna ki a história stúdiumból az sem, hogy betelepülésük után több, mint egy évszázaddal a kunok önmagukban is európai mértékkel mérve is jelentős katonai erőt képviseltek,
- pl. nem felejtenék el, hogy 1848-49-ben egy kis, éppen csak fejlődésnek indult ország a semmiből olyan haderőt teremtett, amely 9 hónap alatt LEGYŐZTE az akkori Európa egyik "szuperhatalmát",
- pl. a hadsereg létszáma nem kisebb, mint a rendőrségé,
- pl. a nemzeti lovas díszegységet - egy "lovas nemzetnél" - nem a rendőrség, hanem a hadsereg adja,
- pl. az államhatár védelme nem a rendőrség, hanem a hadsereg feladata,
- pl. a hadsereg dísz uniformisa nem egy lesajnált, szegényes valami (Bocskai), hanem a történelmileg leggazdagabb, legismertebb - és a világ számos részén az adott néptől átvett - öltözet (huszár),
- s nem utolsó sorban nem dobnak ki egy - a világon egyedülálló, UNIKUM - történelmi közjogi megoldást (szent korona tan) az ablakon, hanem gondosan ápolják.
Egyébként remek a poszt, örülök, hogy megismerhettem a blogot. Gratula!
Sajnos igazad van! Egy olyan államban, ahol olyan hadsereg van
- pl. aligha felejtenék ki a történelem tankönyvekből, hogy egy - a 895-96-os méretű - honfoglalást csak egy olyan saját kultúrával, vallással és mindenki által ismert írással rendelkező nép volt képes végrehajtani, amelyik egészében katonai szervezetben(ként) élt,
- pl. a történelem tankönyvekben legalább akkora helyet kapna az akkori egyik legfontosabb közjogi méltóság - Bulcsú horka - 953-54-es fantasztikus hadjárata, mint a kapitóliumi ludak története,
- pl. nem maradna ki a história stúdiumból az sem, hogy betelepülésük után több, mint egy évszázaddal a kunok önmagukban is európai mértékkel mérve is jelentős katonai erőt képviseltek,
- pl. nem felejtenék el, hogy 1848-49-ben egy kis, éppen csak fejlődésnek indult ország a semmiből olyan haderőt teremtett, amely 9 hónap alatt LEGYŐZTE az akkori Európa egyik "szuperhatalmát",
- pl. a hadsereg létszáma nem kisebb, mint a rendőrségé,
- pl. a nemzeti lovas díszegységet - egy "lovas nemzetnél" - nem a rendőrség, hanem a hadsereg adja,
- pl. az államhatár védelme nem a rendőrség, hanem a hadsereg feladata,
- pl. a hadsereg dísz uniformisa nem egy lesajnált, szegényes valami (Bocskai), hanem a történelmileg leggazdagabb, legismertebb - és a világ számos részén az adott néptől átvett - öltözet (huszár),
- s nem utolsó sorban nem dobnak ki egy - a világon egyedülálló, UNIKUM - történelmi közjogi megoldást (szent korona tan) az ablakon, hanem gondosan ápolják.
Egyébként remek a poszt, örülök, hogy megismerhettem a blogot. Gratula!
mn8931
2009.03.29 22:41:19
@proletair:
Viszont már nem a bolsevista 5, hanem 6ágú a csillag, örök hála Raffay Ernőnek! (Igaz, hogy a marxizmus-leninizmus iránti rendíthetetlen elkötelezettséggel aligha vádolható USA-ban ez nem probléma. De ők ugyebár csak buta jenkik...)
Viszont már nem a bolsevista 5, hanem 6ágú a csillag, örök hála Raffay Ernőnek! (Igaz, hogy a marxizmus-leninizmus iránti rendíthetetlen elkötelezettséggel aligha vádolható USA-ban ez nem probléma. De ők ugyebár csak buta jenkik...)
Nem is tudom, hogy a sebességmérősdi témakörön belül foglalkoztunk-e már azzal, hogy az autós társadalom tagjai mennyire segítik egymást abban, hogy elkerülhessék a nemrégiben igen megdrágult gyorshajtási csekkek postaládába való érkezését. D=M=C hozta végül elő ezt a…..
mn8931
2009.02.16 02:20:43
@kolbászoszsömle: @Bambano:
1/ 2-3 kutyát le lehet fújni, 20-at nem.
2/ A nagytestű őrző-védő kutyák (pl. komondor) alapesetben nem bántanak, csak megfogják a nyakadat és úgy tartanak. Ha izegsz-mozogsz, akkor egy picit szorítanak rajta. Lehet, hogy összeszarod magad, de nem fogsz megsérülni.
3/ Én nem ismerek olyan tenyésztőt, aki szándékosan ráuszítaná a kutyáit bárkire, bár lehet, hogy néhány ember - pl. aki szándékosan elüt egy kutyát - megérdemelné.
4/ Nem zárom ki, hogy hiányosak a műszaki ismereteim, de nekem úgy rémlik, csak olyan gépkocsi vehet részt a közúti forgalomban Magyarországon, amelyik működő fékberendezéssel is rendelkezik.
5/ A KRESZ-ben megfogalmaztak néhány szabályt: pl. egy alapelvet, amely arról szól, joggal számíthatunk arra, hogy a közlekedés többi résztvevője is betartja a szabályokat (bizalmi elv), vagy pl. egy olyan előírást, ami a forgalom biztonságát szolgálja (követési távolság). Tehát ha hirtelen fékezünk, elvileg a mögöttünk haladó jármű is meg fog tudni állni anélkül, hogy a két gépjármű fizikai kontaktusba kerülne.
6/ A jelenleg forgalomban lévő gépkocsikkal 9-13 méteren lehet 50 km/órás sebességről megállni. 80 km/óránál ugyanez a távolság (fékút) kb. 30 méterre nő. Lakott területen szabályosan közlekedve és a féket használva tehát jó eséllyel elkerülhető lenne sok-sok kutya elütése!
7/ Érdekes emberek vagytok Ti! Természetesen fenntartjátok magatoknak a jogot, hogy a társadalmi együttélés kialakult szabályait áthágjátok (gyorsabban menjetek a megengedettnél, fékezés helyett minden további nélkül elüssétek a kutyát, stb.), és mindehhez még ideológiákat (trafizás = sarc, kutya elütése = megállás helyett a valószínűségszámítás szerint a legkedvezőbb eredmény, ha elütjük, stb.) is gyártotok! (Egyébként tévedésben vagytok, ha azt hiszitek, hogy pl. Igalon, Klárafalván, vagy Zsákán baromi nagy népszerűségnek örvendetek, amikor 50 helyett 90-nel átszáguldotok a falun.) Ugyanakkor ha valaki nem ért veletek egyet, akkor azt alapból lepocskondiázzátok, ha pedig - még belegondolni is szörnyűség - ne adj isten venné a bátorságot és emberesen móresre tanítana benneteket, akkor az már - mert Nektek ugye jogaitok vannak?! - egyenesen idióta pszichopata gyilkos a szemetekben.
Esetleg nem ez a mentalitás vezetett oda, hogy Pécsett az a bizonyos nótórius gyorshajtó még rá is dudált a gyalogátkelőhelyen közlekedő babakocsis nagymamára?
1/ 2-3 kutyát le lehet fújni, 20-at nem.
2/ A nagytestű őrző-védő kutyák (pl. komondor) alapesetben nem bántanak, csak megfogják a nyakadat és úgy tartanak. Ha izegsz-mozogsz, akkor egy picit szorítanak rajta. Lehet, hogy összeszarod magad, de nem fogsz megsérülni.
3/ Én nem ismerek olyan tenyésztőt, aki szándékosan ráuszítaná a kutyáit bárkire, bár lehet, hogy néhány ember - pl. aki szándékosan elüt egy kutyát - megérdemelné.
4/ Nem zárom ki, hogy hiányosak a műszaki ismereteim, de nekem úgy rémlik, csak olyan gépkocsi vehet részt a közúti forgalomban Magyarországon, amelyik működő fékberendezéssel is rendelkezik.
5/ A KRESZ-ben megfogalmaztak néhány szabályt: pl. egy alapelvet, amely arról szól, joggal számíthatunk arra, hogy a közlekedés többi résztvevője is betartja a szabályokat (bizalmi elv), vagy pl. egy olyan előírást, ami a forgalom biztonságát szolgálja (követési távolság). Tehát ha hirtelen fékezünk, elvileg a mögöttünk haladó jármű is meg fog tudni állni anélkül, hogy a két gépjármű fizikai kontaktusba kerülne.
6/ A jelenleg forgalomban lévő gépkocsikkal 9-13 méteren lehet 50 km/órás sebességről megállni. 80 km/óránál ugyanez a távolság (fékút) kb. 30 méterre nő. Lakott területen szabályosan közlekedve és a féket használva tehát jó eséllyel elkerülhető lenne sok-sok kutya elütése!
7/ Érdekes emberek vagytok Ti! Természetesen fenntartjátok magatoknak a jogot, hogy a társadalmi együttélés kialakult szabályait áthágjátok (gyorsabban menjetek a megengedettnél, fékezés helyett minden további nélkül elüssétek a kutyát, stb.), és mindehhez még ideológiákat (trafizás = sarc, kutya elütése = megállás helyett a valószínűségszámítás szerint a legkedvezőbb eredmény, ha elütjük, stb.) is gyártotok! (Egyébként tévedésben vagytok, ha azt hiszitek, hogy pl. Igalon, Klárafalván, vagy Zsákán baromi nagy népszerűségnek örvendetek, amikor 50 helyett 90-nel átszáguldotok a falun.) Ugyanakkor ha valaki nem ért veletek egyet, akkor azt alapból lepocskondiázzátok, ha pedig - még belegondolni is szörnyűség - ne adj isten venné a bátorságot és emberesen móresre tanítana benneteket, akkor az már - mert Nektek ugye jogaitok vannak?! - egyenesen idióta pszichopata gyilkos a szemetekben.
Esetleg nem ez a mentalitás vezetett oda, hogy Pécsett az a bizonyos nótórius gyorshajtó még rá is dudált a gyalogátkelőhelyen közlekedő babakocsis nagymamára?
mn8931
2009.02.16 13:48:51
@kolbászoszsömle:
"Az pedig aki a közlekedést veszélyeztetve kienged egy kutyát az úttestre, ráadásul harci kutyát az emberek közé.."
Azt eddig is tudtam, hogy a félrebeszélésben jó vagy, ezt most csak megerősítetted. Én ugyanis nem az emberek közé eresztett harci kutyáról (ez Kelemen Annácska stílusa, de ő nem tartozik az épeszű kutyások közé), hanem egy utcára kiszökő kutyaköjökről írtam, ami nem ugyanaz a kategória.
Annak viszont örülök, hogy "A kutyát meg el kell ütni a picsába,", vagy a "baszok a kutyára, és inkább azt ütöm el, mint az árok/szembejövő."-től legalább addig eljutottál, hogy a féket is lehet használni ("akkor csak fék, és elbaszom a kutyát.". Tekintve, hogy az első hozzászólásaidból kimaradt a fékezés lehetősége, nem vagyok teljesen meggyőződve arról, hogy komolyan is gondolod, és nem csak azért írod, hogy a kommenteket olvasó kutyások előtt púderezd magag.
"Az pedig aki a közlekedést veszélyeztetve kienged egy kutyát az úttestre, ráadásul harci kutyát az emberek közé.."
Azt eddig is tudtam, hogy a félrebeszélésben jó vagy, ezt most csak megerősítetted. Én ugyanis nem az emberek közé eresztett harci kutyáról (ez Kelemen Annácska stílusa, de ő nem tartozik az épeszű kutyások közé), hanem egy utcára kiszökő kutyaköjökről írtam, ami nem ugyanaz a kategória.
Annak viszont örülök, hogy "A kutyát meg el kell ütni a picsába,", vagy a "baszok a kutyára, és inkább azt ütöm el, mint az árok/szembejövő."-től legalább addig eljutottál, hogy a féket is lehet használni ("akkor csak fék, és elbaszom a kutyát.". Tekintve, hogy az első hozzászólásaidból kimaradt a fékezés lehetősége, nem vagyok teljesen meggyőződve arról, hogy komolyan is gondolod, és nem csak azért írod, hogy a kommenteket olvasó kutyások előtt púderezd magag.
mn8931
2009.02.16 20:00:59
@kolbászoszsömle:
Látod abban egyetértünk, valóban nem mindegy.
"A féktávolság pedig még az én több éves kemény munkával orvtámadás ellen felkészített harci reflekszemel is túl van a tizenöt méteren ha ötvennel megyek, szóval NEM LEHET MEGÁLLNI 9-13 méteren belül egy mai autóval, csak, ha betontömb is segít.
(mellesleg gyanítom, hogy egy ilyen szituban az emberek 80% inkább a harminc méteres fékút felé konvergál)"
Nem volt rossz tipp az a 30m. A német Auto Motor und Sport fékteszteket végzett, melynek során egy Jeep Grand Cherokee 4.7 és egy Mazda MX-5 1.9 37,5, míg egy BMW 750i 37,8 m-en állt meg.
100km/h-ról, 1999-2000-ben.
(epa.oszk.hu/00800/00804/00146/9361.html)
De nézzünk egy 2008-as adatot:
„Egy 50 km/h sebességgel haladó gépjármű optimális féktávolsága száraz úton kb. 8 méter.
Vizes úton ez a féktávolság már 16 méterre nő, havas úton 32 méter, jeges, csúszós úton ez az érték már nyolcszorosa, akár 64 méter lehet.”
Félreértés ne essék, ezt nem az ujjamból szoptam, hanem az Országos Baleset-megelőzési Bizottság honalapján található ORFK Baleset-megelőzési Osztály sajtóanyagban olvasható.
Ők pedig közismerten a „lúzerek gyülekezete” ugye?
(baleset-megelozes_hu.web.maxer.hu/cms/index.php?option=com_content&task=view&id=777)
Azért, hogy ne legyek off: mivel apámtól ezt tanultam, én is jelzem a trafit másoknak.
Látod abban egyetértünk, valóban nem mindegy.
"A féktávolság pedig még az én több éves kemény munkával orvtámadás ellen felkészített harci reflekszemel is túl van a tizenöt méteren ha ötvennel megyek, szóval NEM LEHET MEGÁLLNI 9-13 méteren belül egy mai autóval, csak, ha betontömb is segít.
(mellesleg gyanítom, hogy egy ilyen szituban az emberek 80% inkább a harminc méteres fékút felé konvergál)"
Nem volt rossz tipp az a 30m. A német Auto Motor und Sport fékteszteket végzett, melynek során egy Jeep Grand Cherokee 4.7 és egy Mazda MX-5 1.9 37,5, míg egy BMW 750i 37,8 m-en állt meg.
100km/h-ról, 1999-2000-ben.
(epa.oszk.hu/00800/00804/00146/9361.html)
De nézzünk egy 2008-as adatot:
„Egy 50 km/h sebességgel haladó gépjármű optimális féktávolsága száraz úton kb. 8 méter.
Vizes úton ez a féktávolság már 16 méterre nő, havas úton 32 méter, jeges, csúszós úton ez az érték már nyolcszorosa, akár 64 méter lehet.”
Félreértés ne essék, ezt nem az ujjamból szoptam, hanem az Országos Baleset-megelőzési Bizottság honalapján található ORFK Baleset-megelőzési Osztály sajtóanyagban olvasható.
Ők pedig közismerten a „lúzerek gyülekezete” ugye?
(baleset-megelozes_hu.web.maxer.hu/cms/index.php?option=com_content&task=view&id=777)
Azért, hogy ne legyek off: mivel apámtól ezt tanultam, én is jelzem a trafit másoknak.
Szerda délután küldte át TéZé az alábbi videót. A tárgyban mindössze ennyi állt: Erősen kéne. Hyundai. Először azt hittem, csak kissé megnyomta agyát a sok hibridautó és a céókettő, de miután megnéztem a videót, én is csak egy halk vazze-t nyögtem ki magamból.
Uff, a…..
mn8931
2009.02.11 11:03:15
@Cornucopia:
Az, hogy mit fizettetnek ki, és mit öntenek be, nem biztos, hogy megegyezik. Tudod, "gyarlóság ember a neved". Ha pedig gyengébb minőséget raknak be, akkor hiába a gyártó filozófiája arról, hogy olyan minőségi autót gyártson, ami "n"százezer km után is megállja a helyét, megbukik az emberi kapzsiságon.
A gyártó és a szerviz, illetve az ott dolgozó érdekei nem feltétlenül esnek egybe, illetve bizonyos szempontból nagyon is egybevágnak.
Alapeset: A gyártó érdeke az, hogy olyan jó minőségű terméket gyártson, hogy a vásárlói elégedettség nyomán nőjön a kereslet a termékei iránt. Ezzel szemben a szerviz érdeke, hogy minél többet náluk dolgoztass, mert akkor jön a zsé. A dolgozó érdeke, hogy minél többet járj oda, mert akkor szükség lesz rá, megmarad a munkahelye, és lesz munkája.
Variáció: A gyártó érdeke ugyan az, hogy olyan jó minőségű terméket gyártson, hogy a vásárlói elégedettség nyomán nőjön a kereslet a termékei iránt, viszont, ha olyan jó minőségű terméket gyárt, amit hosszú időn keresztül használsz, de éppen azért, mert alkalmas a hosszú időn keresztüli használatra, tehát nem fogod lecserélni és újat venni, a kereslet nemhogy nem fog nőni, sőt esetleg csökkenhet is. (1/ Az új vásárlókat most nem számolom!!! 2/ A technika fejlődése nyilvánvalóan arra késztet mindenkit, hogy jobb, kényelmesebb, biztonságosabb, stb., tehát új terméket vegyen. DE! Elérhetünk egy olyan pontra, ahol már az új nem feltétlenül annyival jobb, ami indokolná, hogy lecseréljük a régit. A szívem csücske az E31. 1999-ben befejezték a gyártását. Egy hasonló mostani modell műszaki össztartalmát tekintve nagyságrenddel jobb?)A szerviz érdeke továbbra is az, hogy minél többet náluk dolgoztass, mert akkor jön a zsé. A dolgozó érdeke úgyszintén továbbra is az, hogy minél többet járj oda, mert akkor szükség lesz rá, megmarad a munkahelye, és lesz munkája.
Ebben a helyzetben tehát a gyár, a szerviz és a dolgozó érdeke is az, hogy bár olyan jó termék készüljön, ami a vásárlói elégedettséget fenntartja, de el kell érni, hogy mégis újat vásárolj. És ez az a pont, ahol nagyon nehéz megtalálni az egyensúlyt, s ez könnyen arra a bizonyos útra vezetheti a gyártókat, mint amit pl. a Saab, vagy a Miele bejárt. (10 évvel ezelőtt a Miele filozófiája az volt, hogy a mosógépei egy "életen át" kiszolgáljanak. Az átlag mosógép 80.000,- Ft-ba került és 5 évre tervezték (1 év garancia), a Miele 3-500.000 Ft-ba került és 30 éves garancia volt rá. Ma az átlag mosógép 80.000,- Ft-ba kerül, 5 évre tervezik és 2 év garancia van rá, a Miele ára 150.000,- Ft, nem tudom hány évre tervezik, és 3 év garancia jár hozzá.
Ami az olaj minőségét illeti: Senki sem ellensége saját magának (a zsebének), tehát ésszerűen meg kell találni azt az olajat, ami a legjobb ár-érték arányt produkálja, azaz megfelel a gyári előírásoknak, de a lehető legjobb áron jutsz hozzá. De az előírt minőséget be kell tartani, mert ahogy a báránykát is etetni kell ha nyírni akarod, ezek a gépek is csak akkor nyújtják azt, amit elvársz tőlük, ha Te is megfelelően gondoskodsz róluk. Láttam SL-t gagyi olajos besült motorral (+ Matador gumikkal), ami - ahogy Shadowbull is írta - költséges szórakozás volt!
Az, hogy mit fizettetnek ki, és mit öntenek be, nem biztos, hogy megegyezik. Tudod, "gyarlóság ember a neved". Ha pedig gyengébb minőséget raknak be, akkor hiába a gyártó filozófiája arról, hogy olyan minőségi autót gyártson, ami "n"százezer km után is megállja a helyét, megbukik az emberi kapzsiságon.
A gyártó és a szerviz, illetve az ott dolgozó érdekei nem feltétlenül esnek egybe, illetve bizonyos szempontból nagyon is egybevágnak.
Alapeset: A gyártó érdeke az, hogy olyan jó minőségű terméket gyártson, hogy a vásárlói elégedettség nyomán nőjön a kereslet a termékei iránt. Ezzel szemben a szerviz érdeke, hogy minél többet náluk dolgoztass, mert akkor jön a zsé. A dolgozó érdeke, hogy minél többet járj oda, mert akkor szükség lesz rá, megmarad a munkahelye, és lesz munkája.
Variáció: A gyártó érdeke ugyan az, hogy olyan jó minőségű terméket gyártson, hogy a vásárlói elégedettség nyomán nőjön a kereslet a termékei iránt, viszont, ha olyan jó minőségű terméket gyárt, amit hosszú időn keresztül használsz, de éppen azért, mert alkalmas a hosszú időn keresztüli használatra, tehát nem fogod lecserélni és újat venni, a kereslet nemhogy nem fog nőni, sőt esetleg csökkenhet is. (1/ Az új vásárlókat most nem számolom!!! 2/ A technika fejlődése nyilvánvalóan arra késztet mindenkit, hogy jobb, kényelmesebb, biztonságosabb, stb., tehát új terméket vegyen. DE! Elérhetünk egy olyan pontra, ahol már az új nem feltétlenül annyival jobb, ami indokolná, hogy lecseréljük a régit. A szívem csücske az E31. 1999-ben befejezték a gyártását. Egy hasonló mostani modell műszaki össztartalmát tekintve nagyságrenddel jobb?)A szerviz érdeke továbbra is az, hogy minél többet náluk dolgoztass, mert akkor jön a zsé. A dolgozó érdeke úgyszintén továbbra is az, hogy minél többet járj oda, mert akkor szükség lesz rá, megmarad a munkahelye, és lesz munkája.
Ebben a helyzetben tehát a gyár, a szerviz és a dolgozó érdeke is az, hogy bár olyan jó termék készüljön, ami a vásárlói elégedettséget fenntartja, de el kell érni, hogy mégis újat vásárolj. És ez az a pont, ahol nagyon nehéz megtalálni az egyensúlyt, s ez könnyen arra a bizonyos útra vezetheti a gyártókat, mint amit pl. a Saab, vagy a Miele bejárt. (10 évvel ezelőtt a Miele filozófiája az volt, hogy a mosógépei egy "életen át" kiszolgáljanak. Az átlag mosógép 80.000,- Ft-ba került és 5 évre tervezték (1 év garancia), a Miele 3-500.000 Ft-ba került és 30 éves garancia volt rá. Ma az átlag mosógép 80.000,- Ft-ba kerül, 5 évre tervezik és 2 év garancia van rá, a Miele ára 150.000,- Ft, nem tudom hány évre tervezik, és 3 év garancia jár hozzá.
Ami az olaj minőségét illeti: Senki sem ellensége saját magának (a zsebének), tehát ésszerűen meg kell találni azt az olajat, ami a legjobb ár-érték arányt produkálja, azaz megfelel a gyári előírásoknak, de a lehető legjobb áron jutsz hozzá. De az előírt minőséget be kell tartani, mert ahogy a báránykát is etetni kell ha nyírni akarod, ezek a gépek is csak akkor nyújtják azt, amit elvársz tőlük, ha Te is megfelelően gondoskodsz róluk. Láttam SL-t gagyi olajos besült motorral (+ Matador gumikkal), ami - ahogy Shadowbull is írta - költséges szórakozás volt!
mn8931
2009.02.11 11:19:14
mn8931
2009.02.12 01:30:03
@Cornucopia:
Jelenleg 18-féle - személygépkocsiban használható - MOL motorolajat lehet kereskedelmi forgalomban kapni, amiből egy sem Carrier, mivel az időközben megszűnt. A 18-ból 11 rendelkezik MB specifikációval, amiből 1 (MOL Dynamic Transit 15W40) rendelkezik az MB 229.1 specifikációval. Igaz ennek meg van az MB 228.3-as is.
Jelenleg 18-féle - személygépkocsiban használható - MOL motorolajat lehet kereskedelmi forgalomban kapni, amiből egy sem Carrier, mivel az időközben megszűnt. A 18-ból 11 rendelkezik MB specifikációval, amiből 1 (MOL Dynamic Transit 15W40) rendelkezik az MB 229.1 specifikációval. Igaz ennek meg van az MB 228.3-as is.
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz
@Piros12: Jó lenne ha elárulnád, hogy jelenleg hány % a szakvizsgával és legalább évtizedes tényleges jogalkalmazói gyakorlattal rendelkező jogász dolgozik az IRM kodifikációs területein? (A bírákat-ügyészeket a bérfeszültség miatt nem igazán kultiválják ott mostanság.) Gyuri bácsi óta nem sok olyan van, aki ért is ahhoz, amit csinálnia kellene. Abban ugye egyet értünk, hogy a kodifikáció az egy szakma, amit meg kellene tanulni? Azt nemigen lehet a politikusok áldásos tevékenységével magyarázni, hogy miért kell egy új jogszabályt hónapokon belül novellával(!) módosítani?