Adatok
BlackBrick
0 bejegyzést írt és 97 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
A címben foglalt megállapítás kétségtelenül markáns kissé, de valahol meg lehet érteni annak megfogalmazóját, Zuzzert is, aki elég nehezen viseli azokat, akik nem veszik komolyan a járvánnyal kapcsolatos intézkedéseket. (Véleménye természetesen csupán egy a sok közül, amivel lehet vitatkozni.)
A…..
BlackBrick
2020.04.28 14:10:13
A ‘turazzunk-ne turazzunk’ temahoz hozzaazolva, szerintem azert sem ajanjlak, hogy autoval menjenek az emberek x helyre ahonnan gyalogturara indulnak, mert jollehet az erdo kozepen senkivel nem talalkoznak, de ha eppen utkozben lerobban az auto/autobalesetet szenvednek/megallnak tankolni stb, akkor maris nem csak egymassal erintkeztek a kiscsalad tagjai.
BlackBrick
2020.04.29 18:38:52
@nemhüje: hat nem tudom, ha az otthoni baleseteknek nagyobb a valoszinusege, akkor igen, fair enough :)
A Brexit árnyékában a brit fővárosba költözni nem feltétlenül tűnik a legjobb ötletek egyikének, de a jelek szerint Józseféknek némi nehézségek után bejött a döntés. Igaz, ehhez nem kevés munka kellett.
Pár éve volt egy sorozat: "Ezt látom az ablakomból" címmel. Akkor rengeteg fotó jött. Most a…..
BlackBrick
2020.03.16 22:03:46
@blackhairlady: ezt a fiokot feltortek, vagy mi van? Mar egy masik bejegyzesnel is volt egy hozzaszolas, ami biztos, hogy nem az ‘eredeti’ Blackhairlady stilusa...
BlackBrick
2020.03.16 22:54:19
@blackhairlady: nem gyoztel meg :D de ok.
Azt mondják, a nemzetközi statisztika szerint minden tíz határátkelőből négy hazaköltözik. Nos, a mai poszt szerzője, Péter szinte biztosan nem lesz közöttük, hiszen, mint írja, nem is nagyon érti, miért döntenek egyesek a Magyarországra (vissza)költözés mellett.
Hazaköltöztél vagy ellenkezőleg, te…..
A jómód, a magas fizetés a legtöbb országban a siker fokmérője, amivel ha dicsekedni nem is feltétlenül illik, de szégyellni sem kell. Svédországban ugyanakkor nem nagyon beszélnek ezekről a dolgokról, aminek oka egy mélyen gyökerező kulturális kód, a Jantelagen.
Magyarországon töltötted az…..
BlackBrick
2020.01.08 23:21:09
@fhdgy: oke, de azokrol a diakokrol is kerdezd ki a tanart legyszi, akik pl balettra jarnak suli utan. Vagy uszni. Vagy zongorazni. Vagy eppen sehova.
BlackBrick
2020.01.09 08:17:57
@fhdgy: persze, passzio = hobbi
Hobbi (főnév): Kedvelt hasznos tevékenység, amit a szabadidőnkben szeretünk csinálni. Nem szakmaként végzett rendszeres foglalatosság, alkotó munka.
Nem szabad a göris sracoknak a hobbijukat gyakorolni szerinted?
Hobbi (főnév): Kedvelt hasznos tevékenység, amit a szabadidőnkben szeretünk csinálni. Nem szakmaként végzett rendszeres foglalatosság, alkotó munka.
Nem szabad a göris sracoknak a hobbijukat gyakorolni szerinted?
BlackBrick
2020.01.09 08:19:56
@Arthamyr: igen, tovabbgondolva: aki nem görkorizk, az pedig biztos jo matekbol :)
Véget értek az évvégi ünnepek, mától a legtöbben visszatérnek a hétköznapokba, ami sok határátkelő számára azt is jelenti, hogy vége az otthon töltött napoknak. Vajon milyennek látták Magyarországot a hazalátogatók? Balázs írta meg tapasztalatait, de erre bíztatlak titeket is.
Magyarországon…..
Nehéz mit írni akkor, amikor egy blog elér a 3000. poszthoz, egy több mint 8 éves út mérföldkövéhez. Szép kerek számról van szó, megszámlálhatatlan érdekes, szívszorító vagy éppen pozitív történetről – ezúton is köszönöm, hogy megosztottátok a bloggal és legyen ez így a jövőben is! Szinte lehetetlen…..
BlackBrick
2019.11.21 14:11:41
@dikusz.: latom kozben belinkeltek. Igen, van szemelyes blogja is, azt is nagyon ajanlom! Ahogy irtak mar, szuper jol ir es a humora, na az nem semmi :)
BlackBrick
2019.11.21 14:24:30
@Herr Géza: hehehe meg en is, pedig en nobol vagyok :P
Nem Balázs az első, aki több külföldön töltött év után rácsodálkozik a magyar ügyintézés egyes sajátosságaira. Neki speciel egy erkölcsi bizonyítványhoz kellett hiteles angol fordítás – és ekkor kezdődtek a meglepetéssel teli kalandok…..
Úgy utazunk ma el a Karib-tengerre, hogy közben maradunk az Európai Unión belül. Ez úgy lehetséges, hogy a Kis-Antillák részét képező Martinique jogilag Franciaországhoz tartozik, ennek minden előnyével (és gondolom, hátrányával is, de most mi koncentráljunk az előnyökre…).…..
Meglehetősen szokatlan utat járt be Alíz, aki Ausztráliában kezdte meg határátkelő életét, ahol olyannyira sikerült beilleszkednie, hogy végül az állampolgárságot is sikerült megszereznie. A szíve azonban visszahúzta Európába, ahol Angliát választotta. Utólag úgy tűnik, rosszul tette…..
BlackBrick
2019.05.08 14:17:39
@Nagy kámpics: jaj de nem erted, hogy igazabol o nem arrogans, hanem MINDENKI csak irigy ra? Na megyek is megnezem a terkepen milyen messze van Ausztralia a Havanna lakoteleptol, csak kozben ki ne huljon a rantott husom!
Azt ugyan még nem nagyon lehet tudni, mi történik március 29-én és utána az Egyesült Királyságban, az azonban már biztos, hogy a Brexit komoly gazdasági károkat okozott a szigetországnak. A történet emberi oldala azonban legalább ennyire elgondolkodtató: a kilépésről szóló népszavazást követően…..
BlackBrick
2019.02.27 10:23:42
Ma ismét egy régi szerző új írását olvashatjátok. Roland mintegy hat évvel ezelőtt írta meg történetét (itt olvashatjátok el). Azóta rengeteg minden történt vele, szép sikereket ért el a magánéletben és a szakmájában is, mint írja: „a világ elég nagyot fordult körülöttem szűk 6 év alatt és soha nem…..
BlackBrick
2019.02.14 13:16:40
Hazaköltözni sok szempontból jó, de rengeteg csalódás is éri az embert – legalábbis Zsófi szerint, aki kérésemre közel hat év után vette fel története fonalát. Akkor Németországban éltek (akkori posztját itt olvashatod el), majd hazaköltöztek Sopronba, ahol furcsa módon elszigeteltebben élnek, mint…..
BlackBrick
2019.02.11 15:48:56
@Kövérmadár [swe]: persze, Isten ments, hogy 'foallasban' tanuljak, illetve anyagilag teljes mertekben fuggjek valakitol.
BlackBrick
2019.02.12 12:11:25
@London2009: ne valaszolj, ha ez mar nagyon 'zsebben turkalos', csak erdekekne, hogy pl a megtakaritasaitok igy kozosek v egyeniek?
BlackBrick
2019.02.12 13:39:41
@London2009: ahha, fair enough, koszi :)
A magyar munkamorál, a szaktudás sokat segít a beilleszkedésben – legalábbis Istvánnak ez a tapasztalata Franciaországban, ahol úgy érzi, befogadták és képes egyedül eltartani a családját. Nem nagy csoda, hogy eszükbe sem jut a visszaköltözés Magyarországra...
BlackBrick
2019.02.08 10:20:45
@MAXVAL bircaman közíró: te vagy nem tudsz magyarul, vagy teljesen mindegy, mi van leirva a cikkben, mindig ugyanazt irod le...
Határátkelőként hazalátogatni egyfelől csodás dolog, hiszen az ember találkozik a családdal, barátokkal, másfelől hatalmas nyomást is jelent, hiszen lehetetlenül sok mindenkivel találkozni kellene és akkor még nem beszéltünk a (hol szelídebb, hol durvább) érzelmi zsarolásról. A Berlinben élő Dávid…..
Bence lassan másfél éve él Ausztriában és mint írja, ő egyszerűen csak jobban szeretett volna keresni és élni, ezért vágott bele a határátkelésbe. Érdekes tapasztalatokkal gazdagodott, mint írja, azt például nem érti, miért kell bántani azokat, akik külföldön képzelik el az életüket. (A képet is ő…..
BlackBrick
2019.01.17 10:37:00
@Nancsibacsi: teged tenyleg ennyire erdekel mit gondolnak rolad a szomszedaid? :D
BlackBrick
2019.01.17 12:41:51
@Nancsibacsi: es ez csak akkor lehetseges, ha szamukra nem vagy _kulfoldi_?
Nem történt hatalmas meglepetés kedden este Londonban, amennyiben a brit parlament alsóháza nem szavazta meg a Brexit feltételrendszerét rögzítő 585 oldalas megállapodást. Illetve ha történt meglepetés, az az elutasítás aránya volt, közel 100 éve nem szenvedett ekkora vereséget kormány a brit…..
BlackBrick
2019.01.16 23:37:03
@Lord_M_: nagyjabol egyetertek a kommenteddel, de ez az "akkor március harmincadikán nagyjából illegális bevándorlóként fogunk pislogni" azert durva volt :D ezt igy hogy?
BlackBrick
2019.01.17 09:25:04
@Lord_M_: ismet csak az illegalis bevandorlo temara reagalnek: bar nem vagyok sem jogasz, sem szakerto, de azt hiszem, hogy attol, hogy nem lesz tisztazva a helyzetunk, nem kerulunk egybol az illegalis bevandorlo kalapba. Pl ferjemnek vizumra volt szuksege, mikor anno UK-ba jott (nem EU allampolgar), es amikor lejart az elso vizuma, akkor mar be volt adva a jelentkezese a masodikra. Lejart az elso, a masodik meg sehol sem volt, de nem lett illegalis bevandorlo, ameddig dontes nem szuletett a 2.-rol.
Tudom, hogy ez mas helyzet, de ugyanilyen logika menten szerintem inkabb vmifele 'impending' statusban leszunk, mintsem illegalisban.
Tudom, hogy ez mas helyzet, de ugyanilyen logika menten szerintem inkabb vmifele 'impending' statusban leszunk, mintsem illegalisban.
BlackBrick
2019.01.17 12:29:14
@bbrrr: hmmm, hat meglatjuk, mi lesz, egyelore annyi biztos, hogy semmi sem biztos :D en a magam reszerol egyelore nem panikolok, ugy vagyok vele, hogy feleslegesen nem stresszelem magam. Remelem a nyaralassal kapcsolatban nincs igazad, mert aprilisra van foglalasunk egy amerikai kirandulasra :D
Sok ember életében jön el egy olyan pillanat, amikor úgy érzi, nem lehet tovább halogatni egy sorsfordító döntést, legyen az munkahelyváltás vagy külföldre költözés. Emese életében öt évvel ezelőtt jött el ez a pillanat, akkor vágott bele a határátkelésbe. Nagyon kemény…..
BlackBrick
2018.12.21 13:06:14
@Arthamyr: egyetertek, es szerintem igenis batorsag, hogy mert valtoztatni a helyzeten.
Idén sem maradunk karácsonyi (vagy az ünnephez kapcsolódó) poszt nélkül, az első Zolitól érkezett, aki általában az Egyesült Államokból és -ról ír, most azonban sokkal közelebbi a téma, nevezetesen Németország és azon belül is Köln. Amiről már csak azért is érdemes beszélni, mert ott van a világ…..
A mai poszt szerzője, Péter saját megfogalmazása szerint nem utálkozásból és nem is kalandvágyból ment külföldre, hanem egy tudatosan megfontolt döntés következtében. Írásában azért akadnak csavarok bőven...
BlackBrick
2018.12.19 16:24:56
@London2009: hehehe, az en lengyel takaritonom is vizkoteleniti a vizforralot :D
BlackBrick
2018.12.19 16:42:41
@London2009: sorry :D
BlackBrick
2018.12.19 17:09:23
@Arthamyr: szerintem @London2009: arra gondolt, hogy nála (vagy altalaban) nem a takaritono vegzi ezt el.
Az év vége felé közeledve következzen egy olyan poszt, amit nem kell teljesen komolyan venni, inkább amolyan játékos „beilleszkedés-lista”, amit ha van kedvetek, ti is megírhattok annak az országnak a lakóiról, ahol éltek. (A cím a szokásos hataratkelo@hotmail.com). Szóval…..
BlackBrick
2018.12.19 12:07:33
@reynard75: koszi! Olvastad?
BlackBrick
2018.12.19 13:58:44
@reynard75: koszi az ajanlast, meg is rendelem ;)
Ritkán esik szó arról, mi a helyzet, amikor a (házas)pár két tagja között nincs egyetértés a menjünk vagy maradjunk kérdésben. Márpedig ez elég komoly probléma, mint azt a mai poszt szerzője, Péter is megtapasztalja. Ráadásul még azt is el kellene dönteni, hogy merre induljanak…..
BlackBrick
2018.12.12 10:39:09
@Kövérmadár [swe]: ez jo :D
BlackBrick
2018.12.12 10:57:17
@UtazóTódi: jaj. Tenyleg vannak meg emberek, akik igy gondolkoznak?
Nem Zoltán az első, aki megírta véleményét a témában (gondolom, nem is az utolsó). Ötven évesen, négy év nagy-britanniai élet után azt mondja, miként nem a pénz miatt lett határátkelő, így hazaköltözése sem pénz kérdése. Amiért különösen érdekes az írása, hogy…..
BlackBrick
2018.12.10 13:38:36
@Arthamyr: ahh oke, koszi :)
Igen, UK-ben vagyunk. Miert gondolod, hogy nem jo otlet innen a mo-i munkaeropiacra atmenni?
Igen, UK-ben vagyunk. Miert gondolod, hogy nem jo otlet innen a mo-i munkaeropiacra atmenni?
BlackBrick
2018.12.10 13:52:51
Tok komolyan kerdeztem @Arthamyr: (hehe, ki kellett probalnom), marmint igen, tisztaban vagyok a berek kozti kulonbsegekkel, hozzaallassal stb, de az otthoni barataim eleg jol elnek, szeretik a munkahelyuket, boldogok, elegedettek. Szoval ezert is gondoltam, hogy talan nekem is menne.
Persze az is lehet, hogy igy UK-bol hazaterve nekem jobban szemet szurnanak egyes dolgok, amik itt mashogy (jobban) mukodnek, who knows.
Persze az is lehet, hogy igy UK-bol hazaterve nekem jobban szemet szurnanak egyes dolgok, amik itt mashogy (jobban) mukodnek, who knows.
BlackBrick
2018.12.10 15:13:00
@Arthamyr: hmmmm de igen, azt hiszem boldog vagyok most is. Bar igazabol mindig utolag szoktam latni, hogy ekkor meg akkor milyen boldog voltam, ugyhogy kerdezz meg 2 ev mulva :D
Egyebkent en regebben nagyon olyan voltam, hogy folyamatosan kerestem a valtozast, az ujat, mostanaban kicsit lenyugodtam, de lehet meg bennem van a kisordog :D
Egyebkent en regebben nagyon olyan voltam, hogy folyamatosan kerestem a valtozast, az ujat, mostanaban kicsit lenyugodtam, de lehet meg bennem van a kisordog :D
Tulajdonképpen Murphy-törvényének is nevezhetnénk, hogy amikor az ember úgy dönt, hogy ennyi volt Amerika, hazaköltözik, de legalábbis vissza Európába, egyszer csak történik valami. Erről szól a mai első történet, aztán megnézzük, mi a helyzet a hét egyik nagy…..
BlackBrick
2018.12.09 21:15:26
@Dikusz: jol hangzik :)
Kockázatok és mellékhatások ugye nem csak a gyógyszerek esetében jelentkezhetnek, hanem határátkeléskor is. Persze nem feltétlenül kell mindent halálosan komolyan venni, ami az alábbiakban következik, de azért Ash pontjai között akad pár elgondolkodtató...
BlackBrick
2018.12.07 12:08:53
BlackBrick
2018.12.07 12:26:28
@Dikusz: pont ez jutott nekem is eszembe :D
BlackBrick
2018.12.07 13:04:25
@Dikusz: jaaaj, ne is mondd, de szerettem ezeket a meseket :)
Számtalan oka lehet annak, hogy valakiből nem lesz határátkelő. Nyilvánvalóan a kérdés (miért nem megyünk külföldre?) nem is azokra vonatkozik, akik egyébként sem mennének, mert jól érzik magukat, megtalálták a számításukat, esetleg el sem tudják képzelni, hogy Magyarországon kívül máshol éljenek.…..
BlackBrick
2018.12.06 11:16:42
@London2009: ah, szerintem eleg buntetes az neki, hogy ilyen a lelkivilaga.
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz