Adatok
V4090K
22 bejegyzést írt és 0 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Tisztelt Utasaink, Közlekedési társaságok, Sajtó munkatársak és Járművezetőink!
Tudom régen tettem ki bármilyen bejegyzést is erre a blogra, az élet úgy alakult, hogy időm is fogytán van a blog szerkesztésre, illetve másodállásos járművezetőként nem feltétlen érzem magam hiteles villamosvezetői…..

Kamera megvan? Hang megvan? Fények? Akkor kezdjük is el. Lehet ezzel a véleményemmel (igen ez egy vélemény bejegyzés lesz) nem leszek szimpatikus, de beszéljünk egy kicsit a dashcamekről. Ugye az internet minden szegmense tele van már ezekkel a menetrögzítő kamerafelvételekkel. Alattuk a kommentek…..

Régen volt bejegyzés és a napokban szembejött velem egy facebook poszt, amiben születtek érdekes nézőpontok, amik azért valahol jogosak, de igyekszem egy olyan szemszögből megvizsgálni, ahogyan én is tekintek erre a témára. Szóval a sztori nem más, mint a gyalogátkelőhely megközelítése és az örök…..

Mindig lehet hallani, hogy régen mennyivel jobb volt. Régen a járművezetőt tisztelték, becsülték, emberként kezelték. Bezzeg ma…!
Lehet nem leszek túl sikeres ezzel a bejegyzéssel, de úgy gondolom egy olyan történet van kibontakozóban, ami mellett nem lehet csak úgy elmenni. A tegnapi nap…..

Rövid témának ígérkezik, meglátjuk mi sül ki a végére. Igyekszem ezt az egészet türelemmel kezelni, de valljuk be a közlekedők számára (legyen az járművezető, gyalogos, utas), ez a legnehezebb a közlekedésben. Azzal, ha csak egy ember türelmetlen kezd lenni, másokat idegessé, frusztrálttá,…..

Amikor kijelenti valaki, hogy az állatok nem dolgoznak, az hazudik. Mivel, ha csak a vakvezető kutyákat vesszük, ők komoly munkát végeznek embertársaink oldalán. Látásukat kölcsönzik látássérült gazdájuknak, vigyáznak rájuk és segítik minden napjaikat. A munkájuk szinte 24 órás, de azért nem csak…..

Folytassuk a látás hónapját. Az előző bejegyzésben már nagyon sok mindenről esett szó. Hogyan tudsz segíteni, milyen segítségek állnak a látássérült emberek közlekedésének a segítségére és természetesen a vágányzár/operatív pótlások is szóba jöttek. Folytassuk tovább akkor ezt a…..

Kezdjük az elején. Nagyon sokat gondolkoztam azon, hogy milyen témák kellenének még ide a blogra és bumm már szembe is jött egy incidens az egyik facebook csoportban. A sztori röviden annyi, hogy állítólagosan egy járművezető egy látássérült utast és az ő vakvezetőkutyáját leszállította a járműről,…..

Ha a villamosokkal valami baj történik megáll a világ, pótlóért kiállt a nép! Abban a percben kéne egy pótlóbusz, hogy ott legyen a forgalmi zavar előtt/mögött/mellett. Természetesen kicsit túloztam, a hatásvadászat miatt, de nem állunk messze a valóságtól. Ha van egy forgalmi zavar csak nézzük meg…..

Hogyan lehetsz villamosvezető? Milyen feltételeknek és kihívásoknak kell eleget tenni a tanfolyam alatt? Gyertek egy kicsit beszéljük át ezt, ha már iskola kezdésről van szó. A folyamat kicsit hosszú, de ha belegondol az ember, hogy pénzt kap havi szinten azért, hogy csak tanuljon, megéri. A pénz…..

Megint elmúlt egy nyár. Visszaérkezik mindenki, a nagyvárosok utcái megtelnek élettel, és állítólag ilyenkor a közlekedők száma 10%-kal megnő. Baleseti statisztikák azt mutatják, hogy a balesetek száma is megnő. Ennek a magyarázata egyszerű, nekünk a tanfolyamon is elmondták, hogy például…..

Tévhit, ha egy villamos műszaki ok miatt lepakolja utasait, akkor az nem is fog tovább menni. A hibákat 4 kategóriába soroljuk. Rendellenesség, meghibásodás, üzemképtelenség, mozgásképtelenség. Ezt a négy kategóriát szándékosan súlyossági sorrendben írtam fel, mindjárt ki is fejtem valójában, hogy…..

Ha már egyszer meg kell állni, akkor meg kell állni. A villamosoknak, amióta van leszállásjelzőjük azóta, mint a buszoknak, ha minden feltétel adott, kihagyható a megálló. Az se mindegy milyen megállóhoz érkezünk, mert van, amit kihagyhatunk sebességcsökkentés nélkül, van, amit sebességcsökkentéssel…..

Itt az ideje beszélgetni egy kicsit arról a lerágott csontról, amit nem győzünk elégszer elmondani. Rengetegen futnak át a villamos előtt, száguldanak át, mert azt mondják, hogy a villamos úgyis megáll. Ez így van, a villamos úgyis megáll, mert nem szeretnénk utcai végrehajtók lenni, de nem mindegy…..

Eljött az idő, hogy megírjak egy olyan bejegyzést, ami nagyjából választ ad arra a kérdésre is, hogy miért hagyunk ott egy-két embert a megállóban. Ehhez látni kell azt, hogy mit is gondolunk mi. Elhihetik nekem, ha azt mondom, hogy nem jó szívvel hagyok ott bárkit a megállóban. Az egyik kollegám…..

Előrébb terveztem ezt az írást, de annyira szóba jött ez a stresszelés, hogy végül elnapolódott mostanra. Miről is van szó? Villamosvezetőként az a szerencsés helyzet áll elő, hogy naponta mész egy adott vonalon 3-4-6 kört is akár. Így nagy tapasztalatot szerzel azon az útvonalon. Emiatt sok mindent…..

A minap egyik barátommal szóba jött a munkahelyi stressz. Bevallom aznap, amikor előjött a téma, se az időpont nem volt alkalmas részemről, ilyen nagy röptű beszélgetésre, akkor ott a nagy dupla hamburger mámorban reagálásra esélyt nem láttam, volt fontosabb dolgom is: túlélni. Mindenesetre…..

Már egy fél szösszenetként megjelent a dynomen helyzet, mint kifejezés. Most ezt ki is fejtem és olyan alappilléreket mutatnék be nektek, amikre én magam is támaszkodok. A városi közlekedés rengeteg információt hordoz magában. Kérdés az ember saját csatornakapacitását mivel…..

Nem is olyan nehéz kérdés ez, de mégis olyan nehéznek tűnik megfogalmazni, hogy ki is az utas. Első sorban próbáljuk megfogalmazni a mi szemszögünkből. Utas az, aki a személyszállítást végző céggel - úgy mond egy – „szerződést” köt és az utazási feltételekben foglalt…..

Ha szépen sorban haladunk, akkor eljutunk a járművezetőig. Kicsoda a vezető?
„Az a személy, aki az úton járművet vezet vagy állatot hajt. A gépkocsivezetés oktatása és az azt követő gyakorlati vizsga során vezetőnek az oktató minősül. A segédmotoros kerékpárt és a kerékpárt toló személy nem…..

Kezdjük az elején. Nagyjából a gondolatmenetet is próbálom úgy felépíteni, hogy az alapok meg legyenek, és ne kelljen hivatkozásról, hivatkozásra mennünk majd a későbbiekben, ezért ez a bejegyzés talán kicsit rövidnek is tűnhet majd. A villamosnak is, mint általánosságban…..

Üdvözöljük utasainkat!
„All the world’s a stage”, avagy „színház az egész világ” és mi most egy új színdarabot kezdünk a város díszletei között. A színpad kész, a színészeink készek, fény és hang már van. Kellő dramaturgiai elem, mesteri rendezés és el is jutunk oda, ahova szeretnénk.
(Fotó:…..
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz