Adatok
seigyo_zoufukuki
108 bejegyzést írt és 112 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
densha.blog - Vasúton Ázsiában
[Japán] - Vasutas szemelvények a japán fővárosból és környékéről
2024.11.14 13:00:00
Ugyan legutóbbi, Tokióban (és annak környékén) tett látogatásom legfontosabb „megtekintendői” a JR East-féle és az Usui-hágóban található múzeum voltak, utazásom során óhatatlanul is belebotlottam a japán vasutak sajátos megoldásaiba. Nem feltétlenül kell nagy, nyilvánvaló dolgokra gondolni,…..
densha.blog - Vasúton Ázsiában
[Japán] - Japán vasúti emlékek IV. – A Vasúti Múzeum
2024.11.02 16:00:18
Nehéz szavakba önteni, hogy mennyire régen szerettem volna már meglátogatni ezt a múzeumot, melyet végül a japán főváros (környéki) programjaim közé végül sosem sikerült bezsúfolni. Jobb is így talán, hiszen ezúttal célzottan, egy egész napot rászánva járhattam be a JR East-féle, elsősorban a…..
densha.blog - Vasúton Ázsiában
[Japán] - Japán vasúti emlékek III. – Az Usui-hágó
2024.09.16 17:00:00
Egy külön bejegyzést érnének a legutóbbi, Japánban tett látogatásom során tapasztalt benyomások, változások, hiszen öt évvel ezelőtt, 2019-ben jártam utoljára az országban, a fővárosban meg talán még ennél is régebben. 2024 azonban végre pótolta ezt a hiányt, hiszen néhány napos tokiói látogatásom…..
Az előző részben megismerkedhettünk a Mongóliában dolgozó M62-esekkel, ebben a bejegyzésben nézzük meg, milyen mozdonysorozatok dolgoznak még az ázsiai országban:
2ZAGAL mozdonyok:
Ha igazi, csak Mongóliára jellemző mozdonysorozatot kell említeni, akkor mindenképpen a 2ZAGAL-t kell felhozni…..
seigyo_zoufukuki
2024.08.25 16:11:58
Szuper jó, nekem is bakancslistás Mongólia. Országon belül hogy mozogtál? Lehet autót bérelni vagy ilyesmi?
seigyo_zoufukuki
2024.08.25 16:15:08
Caojiawan, Liziba, Shichuan. Aki rendszeresen forgatja a közösségi médiát, az valószínűleg találkozott már a Chongqing Rail Transit ezen állomásaival, noha nem is biztos hogy tudta, hogy ezek merre is vannak. Caojiawan a híres-hirhedt megálló a semmi közepén, mely még a 2010-es években futott be…..
Nemcsak az ősz, hanem ezúttal én és kedves feleségem is Párisban járt, ugyanis az idei európai látogatásunkat nemcsak Magyarország, hanem Francia- és Németország részvételével képzeltük el. Németországban végül nem készült érdemi mennyiségű képanyag vasutas témában, csupán egy-egy kép Karlsruhéből…..
Jó sok víz lefolyt a Dunán azóta, hogy a TRA (Taiwan Railway Administration) 2018 novemberében véglegesítette a 34 mozdonyról szóló megrendelését a svájci gyártóval. Az új szerzemények átadását természetesen a pandémia is hátráltatta, azonban 2023. június 11-én végre megtörtént a csoda, megérkezett…..
Már jó régen, több mint hat évvel ezelőtt foglalkoztam utoljára Tajvan „cukorvasútjaival”, úgyhogy elérkezettnek láttam az időt egy kis frissítésre. Az akkori bejegyzés inkább felfogható egyfajta történelmi kitekintésnek, hiszen akkor (még) nem álltam le hajkurászni a vonatokat, most viszont már van…..
világevő
Tökéletes Buddha-leves egy helyen, ahol senkit sem érdekelt a Michelin-csillag
2018.11.16 10:10:07
A kínai konyha legendás "Buddha átugrik a falon"-levesét nem sok helyen lehet kóstolni, főleg nem Michelin-csillagos minőségben. Megmutatom, milyen...
Nem akarok különösebben belemászni a hidrogén körüli hitvitába, hiszen vehemens ellenzői és elvakult rajongói sem mindig vannak tisztában azzal, hogy egy kiforratlan, gyerek-, de inkább babacipőben járó technológiáról van szó, melyet igenis érdemes kutatni és fejleszteni. A Siemens Mireo Plus H,…..
A nyári összeröffenés után a TRA szokatlan módon egy újabb, a korábbinál is látványosabb eseménnyel kedveskedett a Changhua városába látogatóknak. Üdvözlendő, hogy a vasúttársaság ezúttal azokra is tekintettel volt, akik ugyan érdeklődnek a vasút iránt, de nem szívesen töltenének órákat a tűző nap…..
densha.blog - Vasúton Ázsiában
[Japán] – Az új Umeda állomás és a Naniwasuji vonal
2022.11.08 12:00:00
A közelmúltban viszonylag megfelelő részletességgel sikerült bemutatnom a Japán főváros vasúthálózatát érintő legnagyobb fejlesztéseket itt, itt és itt, a Kansai-régió, elsősorban Osaka viszont eddig kiesett a látóteremből. Ezen próbálok változtatni a mostani írásommal, hiszen az átjárhatóságot…..
Azt tapasztaltam, hogy a laikusokat, vagyis a nyelvekhez hivatásból nem értő nagyközönséget élénken érdekli a Mennyi Birodalom nyelve bizonyos vonásai miatt, úgy is mondhatnám, hogy némi titokzatosság övezi. Mi tagadás, a kínai valóban méltó a kiemelt figyelmünkre, és ha itt csak a címben említett…..
seigyo_zoufukuki
2022.10.25 07:28:49
Németország a járműiparban és közlekedési innovációba világelső. A német vasút mégis sok problémával küzd. A németek irigylik a japánt, a világ legbiztonságosabb, legpontosabb, leggyorsabb vasútját, amit a japánok joggal tartanak fejlettségük, innovációjuk és precizitásuk szimbólumának. Miért…..
seigyo_zoufukuki
2022.09.10 15:21:12
"Ezért hosszú tervezés után, 1987-ben alapvetően területi alapon kilenc részre bontották majd privatizálták JNR-t" - Mi az a kilenc?
"A japán fővárosban [...] az önkormányzati mellett két magáncég nyolc metróvonalat üzemeltet" - Fogalmam sincs, hogy itt kikre, mikre gondolhatott a költő.
"Japánban nincsenek állami kiírások." - Van viszont egy vasútfejlesztési törvény, amit nyomatnak, ha tetszik, ha nem. Gondolod a JR Hokkaido a 30%-os kihasználtsággal üzemelő, félkész Hokkaido shinkansenben látott bármilyen piaci igényt?
"A társaságok a piaci igények alapján döntik el, mely viszonylatokban üzemeltetnek járatot." - Ez sem igaz, ha így lenne már rég bezárták volna, vagy átadták volna a helyi önkormányzatoknak az összes veszteséges vonalat.
"A cégek nem is kérnek, mert - Európával ellentétben – megélnek a jegyárbevételből." - Vagy nem, a JR Central és a JR East kivételével valamennyi JR esetében az egyéb tevékenységekből (pl. ingatlanfejlesztés, bérleti díjak, utazásszervezés stb.) származó bevétel eléri, vagy akár meg is haladja a jegyeladásból származó bevételeket.
"JR East [...] az évi 6 milliárd utas közlekedését 73.000 alkalmazott bonyolítja" - 48040 alkalmazottja volt a JR East-nek 2022 áprilisában, nem számolva a leányvállalatok (pl. a vonatok takarítását végző JR East Environment Access) munkatársait.
"A DB 33.000 kilométeres hálózatán az évi 8 milliárd utasa közlekedéséről 1,1 millió vasutas gondoskodik!" - Azért 1,1 millió vasutas elég erős lenne: www.deutschebahn.com/de/konzern/konzernprofil/zahlen_fakten/mitarbeiter-6878564 Indiában van kb. 1,5 millió alkalmazottja a vasútnak.
"Magánberuházás a Tokió és Nagoja között épülő első japán mágnesvasút-vonal is." - Ez így volt, amíg a japán kormány ki nem találta, hogy "nemzeti érdek" a vonal létrejötte, ezért gyorsan finanszírozta is az első szakasz kb. egyharmadát.
www3.nhk.or.jp/nhkworld/en/news/backstories/1240/
"A JNR az 1987-es privatizációja az állam nagyrészt kivonult az infrastruktúrafejlesztésből is. Döntően a magántársaságok építik a vonalakat és oroszlánrészt vállalnak a shinkanzen fejlesztésében is." - Nem vonult ki. Kisebb projektek mellett a Közlekedési Minisztérium alá tartozó JRTT építi kb. az összes, a JNR felbomlása után megnyílt, megnyíló shinkansent, mely nem meglepő módon elsősorban állampapírok útján finanszírozza magát. (Lásd még: FILP www.mof.go.jp/english/policy/filp/FILP_overview2020.pdf ) Az építés befejeztét, majd az átadást követően a JR csak üzemeltető, a tulajdonos továbbra is a JRTT marad.
"A japán nagysebességű vonatok már jelenleg is 274 km/h átlagsebességgel süvítenek, amiben a megállások is benne vannak." - Kizártnak tartom ( www.tetsudo.com/report/326/5.html ), bár kíváncsi vagyok, hogy mi ennek a számnak a forrása.
"A japán fővárosban [...] az önkormányzati mellett két magáncég nyolc metróvonalat üzemeltet" - Fogalmam sincs, hogy itt kikre, mikre gondolhatott a költő.
"Japánban nincsenek állami kiírások." - Van viszont egy vasútfejlesztési törvény, amit nyomatnak, ha tetszik, ha nem. Gondolod a JR Hokkaido a 30%-os kihasználtsággal üzemelő, félkész Hokkaido shinkansenben látott bármilyen piaci igényt?
"A társaságok a piaci igények alapján döntik el, mely viszonylatokban üzemeltetnek járatot." - Ez sem igaz, ha így lenne már rég bezárták volna, vagy átadták volna a helyi önkormányzatoknak az összes veszteséges vonalat.
"A cégek nem is kérnek, mert - Európával ellentétben – megélnek a jegyárbevételből." - Vagy nem, a JR Central és a JR East kivételével valamennyi JR esetében az egyéb tevékenységekből (pl. ingatlanfejlesztés, bérleti díjak, utazásszervezés stb.) származó bevétel eléri, vagy akár meg is haladja a jegyeladásból származó bevételeket.
"JR East [...] az évi 6 milliárd utas közlekedését 73.000 alkalmazott bonyolítja" - 48040 alkalmazottja volt a JR East-nek 2022 áprilisában, nem számolva a leányvállalatok (pl. a vonatok takarítását végző JR East Environment Access) munkatársait.
"A DB 33.000 kilométeres hálózatán az évi 8 milliárd utasa közlekedéséről 1,1 millió vasutas gondoskodik!" - Azért 1,1 millió vasutas elég erős lenne: www.deutschebahn.com/de/konzern/konzernprofil/zahlen_fakten/mitarbeiter-6878564 Indiában van kb. 1,5 millió alkalmazottja a vasútnak.
"Magánberuházás a Tokió és Nagoja között épülő első japán mágnesvasút-vonal is." - Ez így volt, amíg a japán kormány ki nem találta, hogy "nemzeti érdek" a vonal létrejötte, ezért gyorsan finanszírozta is az első szakasz kb. egyharmadát.
www3.nhk.or.jp/nhkworld/en/news/backstories/1240/
"A JNR az 1987-es privatizációja az állam nagyrészt kivonult az infrastruktúrafejlesztésből is. Döntően a magántársaságok építik a vonalakat és oroszlánrészt vállalnak a shinkanzen fejlesztésében is." - Nem vonult ki. Kisebb projektek mellett a Közlekedési Minisztérium alá tartozó JRTT építi kb. az összes, a JNR felbomlása után megnyílt, megnyíló shinkansent, mely nem meglepő módon elsősorban állampapírok útján finanszírozza magát. (Lásd még: FILP www.mof.go.jp/english/policy/filp/FILP_overview2020.pdf ) Az építés befejeztét, majd az átadást követően a JR csak üzemeltető, a tulajdonos továbbra is a JRTT marad.
"A japán nagysebességű vonatok már jelenleg is 274 km/h átlagsebességgel süvítenek, amiben a megállások is benne vannak." - Kizártnak tartom ( www.tetsudo.com/report/326/5.html ), bár kíváncsi vagyok, hogy mi ennek a számnak a forrása.
A japán kultúra iránt érdeklődők valószínűleg mind hallottak már a híres Tsukiji halpiacról, illetve utódjáról, a Toyosu halpiacról, Odaibáról, a város és a kikötő védelmére létrehozott mesterséges szigetről, vagy a Hamarikyu Parkról, melyek közös jellemzője, hogy mind egy szálig a tengertől…..
densha.blog - Vasúton Ázsiában
[Japán] – A világ legnagyobb metróhálózata márpedig Tokióban van
2022.08.29 03:00:00
Nemrég olvastam Balogh Zsolt fantasztikus, „Kínai dominancia a leghosszabb metróhálózatok listáján” c. írását, mely végeredményben mostani gondolataimat is inspirálta. A cikk lényegében némi sallanggal tölti fel a vonatkozó Wikipedia bejegyzés által közzétett táblázatot, mely viszonylag szubjektív…..
Az ágazati alapvizsgánk rettegett étele a hal tempura bundázása, a viszonylag körülményes, odafigyelést igénylő elkészítési mód és a sok hibalehetőség miatt. Hal helyett csirkemellel tettem meg az első kísérletet, gondolván, hogy ez is gyorsan átsül, és talán kicsit kötöttebb hús, mint a hal, nem…..
seigyo_zoufukuki
2022.08.23 08:09:52
A Google Maps a közelmúltban, azt hiszem még 2020-ban adott egy új funkciót a térképekhez, így böngészés során a nevezetesebb épületek, látnivalók egy kis ikonként jelennek meg. Budapesten ilyen az Országház, a Halászbástya vagy a Nagy Vásárcsarnok, Berlinben a Brandenburgi kapu, New York-ban a…..
seigyo_zoufukuki
2022.07.14 05:32:24
@Frigyes Liegl: Kínaiul van. Néha írok egy pár sort a kínaiul értő közönségnek is (Tajvan, Hongkong, Kína, Szingapúr stb.) a magyar vasutakról, hogy ők is bepillantást nyerhessenek, mi zajlik odahaza. Meg így az írott nyelvet is gyakorlom.
densha.blog - Vasúton Ázsiában
[Japán] – Forradalmasított éjszakai vonatok: A 20-as sorozatú személykocsik
2022.05.24 06:00:00
Ha valaki napjainkban Japánba látogat, csupán parkokban, múzeumokban bukkanhat rá a maroknyi fennmaradt 20-as sorozatú személykocsira, noha a második világháború után e sorozat alapjaiban változtatta meg a Japán távolsági, elsősorban az éjszakai vasúti személyszállítást. A japán vasút…..
densha.blog - Vasúton Ázsiában
[Kína] - Kína vasúti történelme V.: A második világháború után
2022.04.30 09:00:00
A kínai vasúthálózat történelméről szóló kutakodásaim során a mostani bejegyzés lesz a vízválasztó a gyerekmedence és egy olimpiai úszómedence közt, ugyanis az 1945-ös év utáni időszakban keletkezett nyomtatott irodalom száma és ennek hozzáférhetősége meredeken csökkent. Megállapításomat az egyik…..
2012. január 31. Ekkor fordult elő utoljára, hogy a TRA (Taiwan Railways Administration) kivont egy távolsági forgalomban közlekedő motorvonat-sorozatot. Az 1978-tól forgalomba állított, British Rail Engineering és General Electric Co. (nem a GE!) gyártmányú járművek így közel 34 éven álltak a…..
Annak idején, mikor 2018-ban megjelentek az első hírek a TRA minden eddiginél nagyobb járműbeszerzéséről, még olyan, errefelé egzotikusnak számító gyártók, mint a Stadler is megmozdultak, noha azóta már ismertté vált, hogy a svájci gyártó motorvonatokat nem, dízelmozdonyokat viszont szállíthat majd…..
densha.blog - Vasúton Ázsiában
[Kína] – Kína vasúti történelme IV. – Az „elfeledett” bábállamok
2022.01.27 22:00:32
Az előző részekben az Olvasó már megismerhette a korai XX. század fontosabb kínai eseményeit, így az 1920-as évek végére, az 1930-as évek elejére, Chiang Kaishek erőfeszítései és a nemzeti egységet megtörő, kisebb-nagyobb hatalommal bíró kínai hadurak felszámolására tett kísérletek gyümölcseként…..
A gyűjteményemben lévő jegyek alapján 2015 szeptemberében ültem fel először az Alishan Erdei Vasút egyik járatára, mely akkor csupán Chiayi és Fenqihu között közlekedett. Hat évvel később, 2021 októberére ugyan már hébe-hóba a Chiayi – Shizilu viszonylatú járatok is felbukkantak, ám ezek annyira…..
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz