Adatok
kisvasut kutató
0 bejegyzést írt és 3 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Érkezett egy kérdés, amely a kisvasút és a luxus kapcsolatát pedzegette. Ez bizony nehéz kérdés! Magyarországon a keskenynyom-távolságú vasutak létesítését és működtetését az olcsóság jellemezte. A luxus fogalmával egyetlen kisvasúti kocsit lehet jellemezni - pontosabban szólva - én egyet…..
kisvasut kutató
2018.11.08 17:09:14
Üdvözlöm a fotó feltevőjét. Én ennek a lóvasútnak a kutatásával foglalkoztam. 1883/4-ben épült, 1100 mm nyomtávolsággal 28 km hosszan. 1925-ben átépítették 600 mm-re. Közben 1912-16 között további vonalak épültek, így összesen 110 km körüli hálózat járta be a mosoni síkon lévő majrokat. Ez a Habsburg főhercegi, urasági kocsi egy példányban készült még 1100 mm-el, az átépítés után Albertkázmérpusztai majorban állt és a gyerekek is játszottak benne.
kisvasut kutató
2018.11.11 21:32:41
@zsuzsa.frisnyak: Igen!
kisvasut kutató
2018.11.11 21:48:30
@kisvasut kutató: Igen, 1 fotó van az Főhercegi kocsiról. De az egész anyagban több mint 200 kép szerepel, csak én nem tudom ide feltenni. Vannak lapos kocsik, tőzeg, széna, tej szállító kocsik az 1100 mm-es korból.De van a 600 mm-es időből gőzmozdonyos kép és egyebek a megmaradt részek a töltésekből. Az egészet széthordták 1945 után, a közeli német ajkú lakosságot pedig kitelepítették Németországba. Nem volt könnyű mintegy 40 oldalas összeállítást készíteni az egész rendszerről. Ahogy írtam, a parádés kocsi a Főherceg legkedvesebb majorjában lett kiállítva mintegy dísznek.
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz