Adatok
volgapierre
0 bejegyzést írt és 92 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
Sírunk a krómozott lökhárító és a kézifékkar után, majd beülünk a klímába és bekapcsoljuk a navit. Ki van nyalva a fenekünk, csak nem ismerjük be.
Mai közélet-cikkünk kommentposztja...
Rendszám van rajta, lehet használni! Egy frászt. Köhög, tüsszög a motor, nem lehet újraindítani, ha meleg, ráadásul kábé húsz lóerős. Ezek a restaurálás igazi mélypontjai, amikor kész az autó, a légy nem tud rászállni, mert seggre esik a fényezésen, amin még hajszálkarc…..
Nyolc éve vettem magamnak autót utoljára. Ezzel valószínűleg én vagyok a sereghajtó itt a szerkesztőségben. A többiek néha évente cserélik a gépeiket – Mercedesek, Audik, Mercuryk jöttek és mentek, míg én a jó öreg Volvo kormányába kapaszkodtam kitartóan. Néhányan meg is…..
volgapierre
2013.10.17 12:10:39
Novgorodi szállodánk, melynek pikantériája, hogy ha akarjuk, Lenin épp ezt ajánlja, bár a wifiért ő is hiába kezeskedett. Az igazi pikantéria persze, hogy ha akarjuk, Vlagyimir Iljics nem is a szállodára mutat, hanem az aljában található szupermarketre, melynek neve mi más lehetne,…..
volgapierre
2013.09.03 09:26:46
@marek89:
Ukrajnában még az összes modell előfordul az utakon, beleértve a láthatóan napi használatban tartott, minimum 43 éves M21-eseket is. Ahol az országon belül megfordultam, átlag 5-6 bukkant fel egy nap ilyen kocsiból. Az ukránoknál a 24-es manapság is teljesen hétköznapi autónak mondható, és az újabb modellek is gyakoriak, mínusz 3102, ami az egész országban kimondottan ritka. Ugyanakkor Kijev belvárosában lámpással keresheted ezeket a kehes jószágokat, egy darab sincs belőlük, én legalábbis nem láttam. Mintha ki lennének tiltva a fényes, kiglancolt centrumból. Ez persze nem csak a Volgákra igaz, hanem a többi szockó csodára is.
Ukrajnában még az összes modell előfordul az utakon, beleértve a láthatóan napi használatban tartott, minimum 43 éves M21-eseket is. Ahol az országon belül megfordultam, átlag 5-6 bukkant fel egy nap ilyen kocsiból. Az ukránoknál a 24-es manapság is teljesen hétköznapi autónak mondható, és az újabb modellek is gyakoriak, mínusz 3102, ami az egész országban kimondottan ritka. Ugyanakkor Kijev belvárosában lámpással keresheted ezeket a kehes jószágokat, egy darab sincs belőlük, én legalábbis nem láttam. Mintha ki lennének tiltva a fényes, kiglancolt centrumból. Ez persze nem csak a Volgákra igaz, hanem a többi szockó csodára is.
Számolj tízig, mielőtt ajánlatot teszel. Oké, most számolj még tízig. Alkudj keményen. Még keményebben. Rendben van, tedd el a pénzt, menj haza. Okosan döntöttél.
Kapcsolódó cikkünk kommentposztja...
Mióta a Cougar eladósorban van, természetesen mindene működik. Ez már csak így megy, az ember szop, szop és szop az autójával, félévente látja, fizet néhány százezer forintot, döntően úgy félmillió körül, aztán használja a következő általános összeomlásig. Ami nálam…..
Tudják-e melyik az az egyetlen, magyar – nem oktató-, és nem versenyfilm -, amely kizárólag autókról szól? Sokan talán nem ismerik, hiszen elég rég készült, a címe: Kár a benzinért!
Igazából nem egy filmről van szó, hanem négy és félről, amelyeket a narrátor, Kibédy…..
Három év és kb. hárommillió forint kellett, hogy a Cougar vezetési élménye elérje azt a szintet, ami kicsivel a vételi állapot felett van. Nehéz összehasonlítani Csikós Puchjával, amiről 2006-ban írta ezt a posztot, és azóta belement egy-két százezer, de ugyanúgy néz ki, mint…..
volgapierre
2012.05.25 11:37:28
Vettem egy Daimler-Benzt. A napi használatú Honda Spacy robogóm mellé járni, szállítani, utazni, gyűrni. Ki az esőbe, latyakba, tűző napra, utcán parkolásra, ridegtartásra. Budapestre, Balatonra, Olaszországba, bárhová. A mostani 26 éves helyett lett - csak, hogy képben legyenek.…..
A Totalcar Nagy Karácsonyi Fotózása lassan fogalommá válik cégünkben. Hiszen nem csak tradíció ez, hanem egy olyan ünnepnap, amikor tudjuk, hogy együtt kimozdulunk valahová. Ritkán sikerül ez szerkesztőségünk életében, hiszen szanaszét akad dolgunk nap mint nap, talán éppen…..
volgapierre
2011.12.25 10:29:05
Belsőség
Két francia esete a nemzetgazdasággal – Fluence, Avantime, Volt - tctv3 6. adás
2011.11.20 23:30:00
Szerkesztőségünk fonendoszkóppal figyeli a nép hangját. És ha a nép józan autókat követel, akkor józan autót kap. Egyet. A Renault Fluence olyan józan, hogy Amy Winehouse-t is kihozta volna az elvonóról, ha időben érkezik. Lényegtelen háttérinformáció, hogy a Dodó Büfé…..
Nem érdeklik az autók ellenben szeret méhészkedni? Hidegen hagyja mindennemű járműbuzéria de ha már szükségszerűen pénzt ad érte, akkor megadja a módját? Nos, ezt itt pontosan önnek találták ki. Mai cikkünk blogposztja...
Ne feledjétek a HQ gombot az összes pixelért!
Nos, srácok, jó-e az irány?
Előző adásunk:
Nissan 370Z vs Hyundai Genesis, Mini JCW - tctv3 1. adás..
volgapierre
2011.10.17 12:16:49
volgapierre
2011.10.17 12:27:22
Egymillió forint, az már hét számjegy, manapság pedig hétszámjegyes összeget illik komolyan venni. Főleg, ha használtautóra költjük. Remegett is a térdünk rendesen.
Mai cikkünk blogposztja...
Hosszú hétvége lesz a március 15-i, az egyetlen az évben. Használjuk ki az alkalmat, szereztem olcsó szállást Egerszalókon, menjünk el a gyerekekkel, jó? – vetette fel hű hitvesem valamikor január végén. Norbi mindig kretén arcot vág, ha objektívet lát Hát persze, ezek a…..
volgapierre
2011.03.27 17:25:04
@Virago_1000:
"en meg nem OT vizsgaztattam, de szerintem egy ismert tipusrol, pl szocialista veteranokrol igenis van behato fogalmuk, hiszen ok ezen nottek fel, ezert nem kizart hogy belekotnek 1 vezetek szinarnyalataba."
Maradjunk annyiban, hogy bizottsága válogatja, és ezzel még jóindulatú is vagyok. Tudnék példákat mondani, rendszámmal, fotóval alátámasztva arra nézvést, hogy ez finoman szólva sincs mindig így. Nem sajnálom én egyetlen autótól és gazdájától sem az OT-vizsgát, de annak fényében már kissé visszásnak tartok néhány esetet, hogy néhány nagyon nem eredeti és nagyon nem szép minősített kocsival szemben milyen jószágokat vágtak meg.
"en meg nem OT vizsgaztattam, de szerintem egy ismert tipusrol, pl szocialista veteranokrol igenis van behato fogalmuk, hiszen ok ezen nottek fel, ezert nem kizart hogy belekotnek 1 vezetek szinarnyalataba."
Maradjunk annyiban, hogy bizottsága válogatja, és ezzel még jóindulatú is vagyok. Tudnék példákat mondani, rendszámmal, fotóval alátámasztva arra nézvést, hogy ez finoman szólva sincs mindig így. Nem sajnálom én egyetlen autótól és gazdájától sem az OT-vizsgát, de annak fényében már kissé visszásnak tartok néhány esetet, hogy néhány nagyon nem eredeti és nagyon nem szép minősített kocsival szemben milyen jószágokat vágtak meg.
volgapierre
2011.03.29 13:39:24
@Virago_1000:
Én meg inkább azt, hogy nem egy esetből az derül ki, hogy a keleti autókhoz sincs lövésük.
Én meg inkább azt, hogy nem egy esetből az derül ki, hogy a keleti autókhoz sincs lövésük.
Érdekes hír jelent meg pár hete a helyi villanymédia hasábjain. Megmondom őszintén kicsit vegyes érzelmeket keltett bennem az eset, de ami még érdekesebb az a helyiek reakciója. Azért vidéken a XXI. században is más a norma…:)Június végén nagy visszhangot váltott ki a…..
volgapierre
2010.09.07 15:07:56
@Jay350i:
"mert már rég bizonyitott tény, hogy minimális alkohol csak javítja a reakció idejét és pontosságát"
1: a bizonyított szót hosszú í-vel írjuk.
2: amit írsz, nem igaz. Ez anélkül is világos, hogy tudományfilozófiai vitába kezdenénk a tények mibenlétéről, vagy a bizonyítási eljárások sajátosságairól. Az alkohollal kapcsolatos szabályozások nehézségei pontosan abból adódnak, hogy az alkoholnak egyénenként eltérő hatása van. Sőt, kimerültségtől, hangulattól, egészségi állapottól, a gyomor telítettségétől, ill. egy sor más tényezőtől függően ugyanaz a személy egészen más reakciókat is produkálhat. Magyarán arra sem lehet bizonyossággal építeni, hogy ugyanaz a személy egy korsó sörre minden esetben ugyanúgy fog reagálni.
Ugyanakkor érdekelne, hol olvastál utána annak, hogy az alkohol bizonyítottan minden esetben, minden személynél az általad leírt hatásokat váltja ki, ill. különböző személyek alkoholtűrő képessége is azonos. Ti. az állításod igazolásához minimum e két feltevés igazolás szükséges.
"mert már rég bizonyitott tény, hogy minimális alkohol csak javítja a reakció idejét és pontosságát"
1: a bizonyított szót hosszú í-vel írjuk.
2: amit írsz, nem igaz. Ez anélkül is világos, hogy tudományfilozófiai vitába kezdenénk a tények mibenlétéről, vagy a bizonyítási eljárások sajátosságairól. Az alkohollal kapcsolatos szabályozások nehézségei pontosan abból adódnak, hogy az alkoholnak egyénenként eltérő hatása van. Sőt, kimerültségtől, hangulattól, egészségi állapottól, a gyomor telítettségétől, ill. egy sor más tényezőtől függően ugyanaz a személy egészen más reakciókat is produkálhat. Magyarán arra sem lehet bizonyossággal építeni, hogy ugyanaz a személy egy korsó sörre minden esetben ugyanúgy fog reagálni.
Ugyanakkor érdekelne, hol olvastál utána annak, hogy az alkohol bizonyítottan minden esetben, minden személynél az általad leírt hatásokat váltja ki, ill. különböző személyek alkoholtűrő képessége is azonos. Ti. az állításod igazolásához minimum e két feltevés igazolás szükséges.
Hot Rodos Ricsivel utoljára egy hónapja, Agárdon találkoztam. VMax Zsolt azzal vezette fel, hogy zseniális, mit művel a csávó a lemezekkel, és hogy majd ő csinálja a Cougar tetejét. Vélemények az azonos című írásunkról...
volgapierre
2010.08.15 21:24:10
Értem én, hogy a tiszta műhely bizalmat ébreszt. Ezzel én is így vagyok, de pl. ahol ez az autó készült, ott sem sterilek a körülmények. Nagyon nem.
belsoseg.blog.hu/2010/03/21/volga_anyacska_odavag
Persze ez a kocsi sem tizenmillából épült, vannak hibái (ezek jó része azóta megszűnt -össze kellett rázódnia a gépnek, ill. el kellett végezni néhány simítást, beállítást), a hozzáértők, pláne élőben azonnal kiszúrnak ezt-azt, de ha valaki látná a műhelyt, meg nem mondaná, hogy itt ilyen munka készül.
Engem nem zavar az olajsaras padló és a rumli, én is hozzájuk hordom a pudvás vasamat, mert láttam, hogy dolgoznak, megnéztem szerelés, javítás alatt álló és kész jószágokat is, és amióta ők javítják, a majdnem negyven éves tragacs még nem térdelt le alattam.
A teljes kasznimunka és fényezés is náluk készül. Épp most. Persze nem lesz csúcsrestaurálás, mert nem fér bele a keretbe, de a végeredmény most sem lesz levezethető a környezetből.
belsoseg.blog.hu/2010/03/21/volga_anyacska_odavag
Persze ez a kocsi sem tizenmillából épült, vannak hibái (ezek jó része azóta megszűnt -össze kellett rázódnia a gépnek, ill. el kellett végezni néhány simítást, beállítást), a hozzáértők, pláne élőben azonnal kiszúrnak ezt-azt, de ha valaki látná a műhelyt, meg nem mondaná, hogy itt ilyen munka készül.
Engem nem zavar az olajsaras padló és a rumli, én is hozzájuk hordom a pudvás vasamat, mert láttam, hogy dolgoznak, megnéztem szerelés, javítás alatt álló és kész jószágokat is, és amióta ők javítják, a majdnem negyven éves tragacs még nem térdelt le alattam.
A teljes kasznimunka és fényezés is náluk készül. Épp most. Persze nem lesz csúcsrestaurálás, mert nem fér bele a keretbe, de a végeredmény most sem lesz levezethető a környezetből.
A pszichotróp Budapest ügyeletes ápolói vagyunk: mindenki más szétsavazott, elszállítandó betegnek tűnik. Vélemények az azonos című írásunkról...
volgapierre
2010.08.12 12:04:52
volgapierre
2010.08.12 12:07:16
Teljesen spontán jött az ötlet, rutinos OT Expo-járó barátunktól kaptuk a tippet: csináljunk hangversenyt pontozással! Hiszen a legjava csak most jön, mikor a sok csillivilli verdát beindítják a csarnok előtt. (A galériában Papp Tibi fotói, folytatódhat a fotó-topik). Nem kellett…..
Hogy mit keres egy Volga a Tuning Show-n? Tudja a fene. Aztán belenéz az ember a motortérbe, ahol a vártnál picivel több hengerrel szembesül.
A fekete Volga megérkezett. Ma már nem félünk tőle, pedig kéne
Egészen pontosan nyolccal. A motort a GAZ 66-osból sikerült betottyantani…..
volgapierre
2010.03.22 15:42:48
@vernarancs:
Megtörtént: a gyári dobfékek vannak alatta...
A viccet félretéve: ezek természetesen pótolva lesznek. Az autózás, legyen bár épített Volgánk, nem játék. Hazafelé konvojban jöttünk 70-80 körüli tempóval, és az anyósülésről folyamatosan tájékoztattam a gazdát, mi a helyzet mögöttünk.
Megtörtént: a gyári dobfékek vannak alatta...
A viccet félretéve: ezek természetesen pótolva lesznek. Az autózás, legyen bár épített Volgánk, nem játék. Hazafelé konvojban jöttünk 70-80 körüli tempóval, és az anyósülésről folyamatosan tájékoztattam a gazdát, mi a helyzet mögöttünk.
volgapierre
2010.03.22 15:45:25
@Gixxer78:
Egyelőre nem aláz. Kell még rajta állítgatni, a gyári váltóval pedig óvatosan kell bánni, de tény, hogy komoly erő van benne.
Egyelőre nem aláz. Kell még rajta állítgatni, a gyári váltóval pedig óvatosan kell bánni, de tény, hogy komoly erő van benne.
A világ legjobb ajánlatát vázolom az olvasónak: másfél millió forintnyi euróért itt-ott javítandó, negyvennyolc éves Mercedes, Domsjőből. Zsííííír, igaz?..
Vágtázó Halottkémek, Pécs, Nevelési Központ, 1991. március 29. Csak arra emlékszem ebből, hogy 15 évesen ott álltunk a haverommal, teljesen ledermedve attól, ami a színpadról jött és lobogott tőle a hajunk, közben a legdurvább punk- és szkinhed arcok pogóztak az első sorokban,…..
volgapierre
2010.01.16 14:50:37
@reichenberg kenéz:
Javarészt tényleg, de nem mindegyik. Volt olyan, ami szimplán szarul szólt, szét volt esve, és az energia helyett csak hangerő volt. Ez ügyben így hirtelen egy 1997 körül Szarvason megtartott koncert ugrik be.
Javarészt tényleg, de nem mindegyik. Volt olyan, ami szimplán szarul szólt, szét volt esve, és az energia helyett csak hangerő volt. Ez ügyben így hirtelen egy 1997 körül Szarvason megtartott koncert ugrik be.
Új, amerikai autókat árultam a rendszerváltás utáni zűrös világban. Érdekes volt… Vélemények az azonos című írásunkról...
volgapierre
2009.10.19 15:04:41
@ikarusos:
1:11-nél nézd meg milyen klassz rozsdafelhő jön elő a Bel Air küszöbéből... Máshol is látszik, de ott pl. elég egyértelmű, hogy nem a vörösesbarna festék repül felhőalakzatban. Nem mernék rá mérget venni, de szerintem ez egy szépen lefényezett rom volt.
Emellett nem árt tudni, hogy az ömeriken véj of resztorésön a "csillogjon, a parasztnak úgyis az számít"-elven működik. Természetesen ott is vannak tisztességes, korrekt, igényes, sőt csúcsminőségű restaurálást végző cégek, de a legtöbb kint elvégzett javítás messze áll a tökéletestől.
Tudom, hogy sokat fejlődött a biztosnágtechnika, és a régi autókban viszonylag kis tempó melletti ütközésnél is simán meg lehet halni, elvégre a szegycsont-zúzó bakelit kormány, a fém műszerfal, a biztonsági kormányoszlop, a biztonsági öv, a gyűrődő zónák hiánya valóban elégtelen a derűlátás megalapozására. De azért ne dramatizáljuk a helyzetet.
Az amerikai autóipar válság a '73-as olajválság során vált nyilvánvalóvá. Nem kell autótörténésznek lenni, elég végignézni mondjuk az 1971-es és az 1978-as kínálatot. A nyolcvanas évekről ne is beszéljünk. De ez azért elég jól le van írva ebben a cikkben.
1:11-nél nézd meg milyen klassz rozsdafelhő jön elő a Bel Air küszöbéből... Máshol is látszik, de ott pl. elég egyértelmű, hogy nem a vörösesbarna festék repül felhőalakzatban. Nem mernék rá mérget venni, de szerintem ez egy szépen lefényezett rom volt.
Emellett nem árt tudni, hogy az ömeriken véj of resztorésön a "csillogjon, a parasztnak úgyis az számít"-elven működik. Természetesen ott is vannak tisztességes, korrekt, igényes, sőt csúcsminőségű restaurálást végző cégek, de a legtöbb kint elvégzett javítás messze áll a tökéletestől.
Tudom, hogy sokat fejlődött a biztosnágtechnika, és a régi autókban viszonylag kis tempó melletti ütközésnél is simán meg lehet halni, elvégre a szegycsont-zúzó bakelit kormány, a fém műszerfal, a biztonsági kormányoszlop, a biztonsági öv, a gyűrődő zónák hiánya valóban elégtelen a derűlátás megalapozására. De azért ne dramatizáljuk a helyzetet.
Az amerikai autóipar válság a '73-as olajválság során vált nyilvánvalóvá. Nem kell autótörténésznek lenni, elég végignézni mondjuk az 1971-es és az 1978-as kínálatot. A nyolcvanas évekről ne is beszéljünk. De ez azért elég jól le van írva ebben a cikkben.
1962. A világ egy gombnyomásnyira van az atomháborútól, Graham Hill Forma-1-es világbajnok lesz a BRM-mel, idehaza megszületik Kalapács Józsi, a négyéves Michael Jackson pedig tátott szájjal nézi, ahogy a harlemi Apollo-színházban egy éjszaka alatt a Soul Keresztapja lesz James…..
volgapierre
2009.09.14 09:57:07
@Virago_1000:
Ez a "messze kiemelkedik"-dolog sajnos sántít. Nem Dacia-színvonal, az világos, de kimagasló, minden KGST-verdát porig alázó minőségről nincs szó. Lehet azon lamentálni, milyen elnyomott zsenik dolgoztak a Tatra-nál, hogy mennyire megszívta a cég a szockó érát, valamint hogy a Tatraplan csak akkor lett legendásan hulladék autó, amikor a gyártást elvitték Koprivnice-ből, stb. A lényegen sajnos mindez nem változtat: igényes, de legalábbis ötletes konstrukció, kontra hosszú modellciklusok, ingadozó minőség, erős rozsdásodási hajlam, helyenként nagyon is megkérdőjelezhető kidolgozottság, magas szervízigény.
Imádom, gyönyörű a legtöbb háború előtti modell, odaver a Tatraplan, a 603-as és a korai 613-as is, és tényleg imponálóak a teljesítményadataik. De a szocialista éra alatt készült modellek bizony nem az agyonverhetetlen, elnyűhetetlen, alig meghibásodó kocsik kategóriáját erősítik.
A bő 300.000 kilométer valóban szép dolog, de ezt a kunsztot több keleti kocsi is tudta. Emellett egy nagy köbcentis, hosszú áttételű váltóval és difivel szerelt V8-ast azért nem olyan könnyű széthajtani. Emellett itt a 603-asról volt szó, ami bizony eddig nem ment el nagyjavítás nélkül. Nagyon nem.
Ez a "messze kiemelkedik"-dolog sajnos sántít. Nem Dacia-színvonal, az világos, de kimagasló, minden KGST-verdát porig alázó minőségről nincs szó. Lehet azon lamentálni, milyen elnyomott zsenik dolgoztak a Tatra-nál, hogy mennyire megszívta a cég a szockó érát, valamint hogy a Tatraplan csak akkor lett legendásan hulladék autó, amikor a gyártást elvitték Koprivnice-ből, stb. A lényegen sajnos mindez nem változtat: igényes, de legalábbis ötletes konstrukció, kontra hosszú modellciklusok, ingadozó minőség, erős rozsdásodási hajlam, helyenként nagyon is megkérdőjelezhető kidolgozottság, magas szervízigény.
Imádom, gyönyörű a legtöbb háború előtti modell, odaver a Tatraplan, a 603-as és a korai 613-as is, és tényleg imponálóak a teljesítményadataik. De a szocialista éra alatt készült modellek bizony nem az agyonverhetetlen, elnyűhetetlen, alig meghibásodó kocsik kategóriáját erősítik.
A bő 300.000 kilométer valóban szép dolog, de ezt a kunsztot több keleti kocsi is tudta. Emellett egy nagy köbcentis, hosszú áttételű váltóval és difivel szerelt V8-ast azért nem olyan könnyű széthajtani. Emellett itt a 603-asról volt szó, ami bizony eddig nem ment el nagyjavítás nélkül. Nagyon nem.
volgapierre
2009.09.14 11:05:57
@Önjáró Talajgyalu:
A tervutasításos gazdálkodás agyatlanságától és a politikai, de legalábbis nem szakmai alapon hozott döntésektől gyakorlatilag az összes KGST-beli autógyár szenvedett. A szovjetek is. Végig lehet nézni hány projekt, terv, fejlesztés állt földbe az egyes autógyárakban, legyen az NDK-beli, csehszlovák vagy éppen muszka. Nem kaptak zöld jelzést, mentek is a levesbe.
A tervutasításos gazdálkodás agyatlanságától és a politikai, de legalábbis nem szakmai alapon hozott döntésektől gyakorlatilag az összes KGST-beli autógyár szenvedett. A szovjetek is. Végig lehet nézni hány projekt, terv, fejlesztés állt földbe az egyes autógyárakban, legyen az NDK-beli, csehszlovák vagy éppen muszka. Nem kaptak zöld jelzést, mentek is a levesbe.
volgapierre
2009.09.15 14:09:47
@Virago_1000:
Értem, a magyarázatokat is ismertem (ha máshonnan nem, hát az inddexes Tatra-fórumból, ahol jobbára csak read only üzemmódban, de jelen vagyok ;), de a lényegen nem változtat a dolog.
Az indexes topikban is gyakori ez a rajongói hozzáállás: a tervezői zsenialitás -jogos- hangoztatása mellett elsikkadnak a minőségi problémákkal kapcsolatos megjegyzések, illetve az előbbiekkel kerülnek "ellenpontozásra". Csakhogy különböző természetű, ráadásul egymással megengedő viszonyban lévő tulajdonságokról beszélünk.
Magyarán: attól, hogy egy konstruktőr, ill. egy gyártó autói ötletesek, helyenként zsenialitásba hajlóan formabontó formai és műszaki megoldásokkal élnek, minőségi kifogások még előállhatnak. Elő is állnak. (Tegyük hozzá, ezek jobbára a szockó éra autóira vonatkoznak.)
És lehet kézi gyártásról, kedvezőtlen gazdaági klímáról beszélni, ill. ezeket magyarázni. Csak éppen fölösleges. Egyrészt ismertek az okok, másrészt a végeredményen mindez nem változtat.
Egyebekben ha van olyan autógyár, amelyért nagy kár, akkor a Tatra az.
Értem, a magyarázatokat is ismertem (ha máshonnan nem, hát az inddexes Tatra-fórumból, ahol jobbára csak read only üzemmódban, de jelen vagyok ;), de a lényegen nem változtat a dolog.
Az indexes topikban is gyakori ez a rajongói hozzáállás: a tervezői zsenialitás -jogos- hangoztatása mellett elsikkadnak a minőségi problémákkal kapcsolatos megjegyzések, illetve az előbbiekkel kerülnek "ellenpontozásra". Csakhogy különböző természetű, ráadásul egymással megengedő viszonyban lévő tulajdonságokról beszélünk.
Magyarán: attól, hogy egy konstruktőr, ill. egy gyártó autói ötletesek, helyenként zsenialitásba hajlóan formabontó formai és műszaki megoldásokkal élnek, minőségi kifogások még előállhatnak. Elő is állnak. (Tegyük hozzá, ezek jobbára a szockó éra autóira vonatkoznak.)
És lehet kézi gyártásról, kedvezőtlen gazdaági klímáról beszélni, ill. ezeket magyarázni. Csak éppen fölösleges. Egyrészt ismertek az okok, másrészt a végeredményen mindez nem változtat.
Egyebekben ha van olyan autógyár, amelyért nagy kár, akkor a Tatra az.
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz
A 40+ éves kocsim és az egész hobbi mellett tulajdonképpen egyetlen érv szól (igaz, az mindent visz), az, hogy borzasztóan élvezem. De hogy maga az autó közlekedési eszközként jobb lenne, mint mondjuk a hasonló kategóriájú modern autók? Ez, fogalmazzunk így, meglehetősen nehezen védhető álláspont, nem is osztom.