Regisztráció Blogot indítok
Adatok
Perler Zuárd

1 bejegyzést írt és 88 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Az 1895-ben Nagy Izsó és Benedikt Gyula tervei szerint épült négyemeletes eklektikus bérházat 1944 szeptemberében súlyos bombatalálat érte. Lebontása után jó pár évvel, 1965 körül húzták fel – a foghíj beépítéseként – a ma itt álló ötemeletes lakóházat. A ház falára – a bejárat túl jobbra – egy…..
Perler Zuárd 2020.08.23 21:45:29
Múltkor elmeséltem, hogyan kerültem kapcsolatba Tim Boric-kal, most ismét mutatnék néhányat a hetvenes évek második felében készített képeiből. Kezdjük Óbudán, mondjuk a Flórián téren! A kereszteződés északnyugati sarkán még állt a Weisz áruház épülete, szemben a…..
Perler Zuárd 2020.08.12 12:14:41
@Ló Elemér: Ezt a füles szkáj ridikült valamikor akkor vezették be, amikor én voltam katona, '72 körül.
Perler Zuárd 2020.08.12 12:17:41
@Ragyogó Világitótorony: Vagy akár az építőszázadtól is jöhettek be a 3-as villamoson zötyögve.
Gőzmozdonyból ugyan sose elég, de az saját magamnak is furcsa volt, hogy a balatoni retró hétvége után pár nappal megint egy 424-est üldöztem, ezúttal Budapest és Vác közt. Igaz, nem ugyanarról a 424-esről volt szó! A szerdai gőzmozdonyos vonat ugyanis a 424,009 pályaszámú szépség hatósági…..
Az MTI Fotóarchívumából ma régi - nagyrészt a szocialista Magyarország idejéből származó - balesetek fotóit válogattam csokorba. Meglehetősen sok, a témába vágó képet találhatunk főleg úgy hogy nemcsak autó-, hanem vasúti, sőt még repülőbaleset is szóba jöhetett. Témáik persze természetüknél fogva…..
Perler Zuárd 2020.07.17 15:34:05
@Quattroman: Biztos, hogy 600-as (akár Fiat, akár Zastava), mert még libakergető ajtós.
1917. Brit csapatok öröme a kamera előtt..
Perler Zuárd 2020.07.13 13:55:13
@vanvelemenyem: Ez az Isetta. Egy cimborámnak volt a 70-es években, sokszor vezettem. A baloldali ablak alatt volt egy "térképzseb", abból állt ki a váltókar...
Perler Zuárd 2020.07.13 13:58:00
@Metálvörös: Ez pont a másik volt: nem a GUM, hanem a CUM.
(Centralnij Unyivermag, vagy ilyesmi).
Perler Zuárd 2020.07.13 14:43:49
@ZON: Bocs, most értem ide...
Valamiért nekem ez a regény korábban kimaradt és egy karantén kellett hozzá, hogy pótoljam a hiányosságomat. Viszont jobb később mint soha, mert hát nagyon nem bántam meg, hogy végül a kezembe került annak ellenére, hogy azokat is teljes mértékben meg tudom érteni, akik negatívan nyilatkoznak erről…..
A Lanciát az egyik leginnovatívabb autógyártóként ismerték a 20. század első felében, rengeteg ma is használt találmányt mutattak be, a Lancia volt az olasz stílus, olasz autógyártás tökéletes definíciója, mára azonban eljutottak oda, hogy csupán egy városi kisautót árulnak, azt is csak…..
Perler Zuárd 2020.07.07 09:24:49
@Ződ2000: Éppen a Fiat felügyelet miatt silányult el... a lélektelen tömegtermelés, abból is a silány olasz változat.
Pedig valamikor a Fiat is épített jó autókat: ha csak a 30-as évekig megyünk vissza - ott volt például a kis Topolino, amelynek már akkor apró, négyhengeres, vízhűtéses motorocska csilingelt az orrában, egy olyan jól eltalált konstrukció, hogy gyakorlatilag ennek a leszármazottai évtizedekig gyártásban voltak, például az én 1971-es 850-esemben de még a fiam 1989-es Unojában is (azután váltotta le ezt a konstrukciót a FIRE motorcsalád), azaz kisebb-nagyobb fúrás-faragásokkal több, mint hat évtizedet bírt ki a konstrukció.
Perler Zuárd 2020.07.07 11:41:06
@Ződ2000: Egy rebootnak akkor lenne értelme, ha nem egy nyomorult Uno-padlólemezre tákolnának egy felcicomázott széria-Fiatot...
1900. Új fajta tűzoltósisak tesztje Németországban..
Perler Zuárd 2020.07.06 15:22:38
@David Bowman: Sőt, hogy pontosítsunk: nem kisautók, hanem "kisliteres" autók gyára volt. Ezt a szovjet marhaságot amúgy a lengyelek is átvették: az FSM gyár nevében az "M" szintén a "kisliteres" jelző volt. (Kisliteres önjárók gyára... - mert az "automobilt" is honosították: Fabryka Samochodow Malolitrazowich...).
Eltűntek a kalauzok, őrült tervek születtek az Astoriához, nevet kapott a Libegő, és épült a HÉV alagútja a Batthyány tér felé. Július 1: "Az 1890-ben végzett első szabadtéri ingakísérlet helyén..." - Eötvös Lóránd-szobor avatásra készül a XVIII. kerület. Eötvös Loránd a múlt század utolsó és e…..
A könyveket majdhogynem mindig én vettem magamnak. A család elég hamar be- és átlátta, hogy ha könyvajándékot kapok, vizet hordanak a tengerbe, és már így is alig fér az olvasnivaló a gyerekszobába. Így jártam, véleményem szerint Szerelmetesfeleségtársammal is. Mert két dolog van. Egyfelől valóban…..
Perler Zuárd 2020.06.29 14:43:09
Perler Zuárd 2020.07.01 13:06:07
@Mohácsi Zoltán: Könnyű nekem: pont azzal a fél generációval vagyok idősebb, akik még találkoztak a KFK előtti sci-fi kiadványokkal is. 1961-ben kezdtem gyermekkönyvtárba járni - akkor csináltak egy ilyet a Liszt Ferenc téren - itt külön polc volt az akkor még Tudományos-fantasztikusnak hívott könyveknek. Volt továbbá egy igen jó barátom az általánosban (néhány hónapja hunyt el szegény - akinek az apja már az ötvenes évek végén gyűjtötte a sci-fi könyveket, tőle is tudtam kölcsönözni egyet-egyet. Konkrétan gyűjteni gimnazista koromban kezdtem őket, amikor a KFK is elindult, így döntő része megvan mindannak, amit az ötvenes évektől a 80-as évek második feléig kiadtak.
Ha gondolod és akarsz vele foglalkozni, szívesen összeállítok valami bibliográfia-félét, elsősorban a meglévőekből, van jópár olyan kötetem is, amelyek nagy ritkaságnak számítottak - manapság már ezek ára lefelé megy, egyre kevesebb ember igényli ezeket a "régiségeket", így antikváriumokban is fel-feltünedeznek korai Lemek, Csernaik, Martonok és más magyarok és "szocialisták". ---- Ebédhez szólítanak, majd folytatom----
Perler Zuárd 2020.07.01 15:05:39
@Mohácsi Zoltán: Közben megtaláltam egy regiszteres füzetkémet, amelybe annak idején beírtam a szerzeményeimet, így viszonylag könnyű felidéznem a régi olvasmányaimat, ha szükséges.
Ideje megint időutazni egy kicsit - és ha már néhány napja a 41-es villamos külső szakaszán jártunk, kezdjük utunkat ezzel a járattal! A körtéri "Gomba" 1942-ben a dél-budai HÉV vonalak belső végállomásának épült, a szerelvények körülötte fordultak. Az egyik járat, ami innen indult, Törökbálintra…..
HamPLÓ Nyári berek 2020.06.16 07:00:00
Kelenföldről nem kimondottan Kamaraerdőn át vezet a legrövidebb út Gazdagrétre, gimnazista koromban mégis rászoktam, hogy ha szép volt az idő, és nem volt jobb dolgom, akkor órák után kibuszoztam a budafoki kocsiszínhez, és onnan a 41-es villamossal kizötyögtem annak külső végállomására, a…..
Perler Zuárd 2020.06.18 17:47:21
@Hamster: Akkor nem erre gondoltam. Volt egy másik, talán a 43-as, az is az Isten háta mögé járt ki, és a vonal jó darabja egyvágányú volt. Ez persze kábé 50 évvel ezelőtti állapot, amiről beszélek.
Perler Zuárd 2020.06.18 20:37:52
@KissGecihuszár: Áh, kösz, akkor ez az! Én a 70-es években ültem rajta legutóbb...
Ez volt a legkevésbé sikeres és legfeledhetőbb magyar tévésorozat Kádár János fénykorában. De egyetlen Kádár-korabeli tévésorozat sem tud olyan felejthető lenni, hogy elfelejtsék rendszeresen ismételgetni a kincstári nosztalgia tévében. Ez volt az az eset, amikor nem sikerült a propagandagombhoz…..
Perler Zuárd 2020.06.18 18:31:35
@hátramozdító: A Gyula vitéz nagyjából a legjobb magyar film volt a komenizmus évtizedei során.
HamPLÓ Pirosan, áramszedővel 2020.06.08 07:00:00
A troli Budapesten jellemzően villamosok szerepét vette át: a vaskerekűeknél rugalmasabban volt szervezhető, de azért környezetbarátabb, mint a még rugalmasabban ide-oda rakható-terelhető dízeles buszok. A Podmaniczky (akkor éppen Rudas László) utcai villamosok helyét a 72-es és 73-as trolik…..
Perler Zuárd 2020.06.09 09:23:32
@vanvelemenyem: Az igazi vesekő-eltávolító a körúton közlekedő Ikarus 66-os volt: a farmotor előtti üléseken az ember úgy pattogott, mint kecskebogyó a deszkán... mint gyermekek fenemód élveztük...
Perler Zuárd 2020.06.09 20:11:47
@streetlover: No igen. Gyerekkoromban még sokszor utaztam a keskenyajtós MTB-82 trolikon is.
Perler Zuárd 2020.06.10 13:45:08
@streetlover: Annak idején mindig a pótkocsira akartunk felszállni... szerencsére egyszer sem szakadt le velünk az utánfutó.
Húsz éve és néhány hónapja lettem villamosmániás. Mit mondjak, nem választottam valami hálás időpontot arra, hogy megint olyan lelkesen nézzek a sárga síndöcögényekre, mint hat-hét évesen! A sínek kopottak és öregek voltak, a villamosok szintén kopottak és öregek voltak, és állandóan el- vagy…..
Perler Zuárd 2020.06.04 21:40:58
@Hamster: Nekem ezekben az ügyekben Prága a példaképem. Ott is megvannak a metróvonalak, amelyek gyorsan visznek el nagy tömegeket nagy távolságokra, de megőrizték az igen sűrű villamoshálózatot, amellyel pont azokra a helyekre lehet kényelmesen eljutni, ahová a metró nem jár.
Sajnos nálunk kiirtották ezeket a járatokat, ahelyett, hogy ügyesen felhasználták volna, ahogyan a prágaiak.
Perler Zuárd 2020.06.05 15:34:18
@Hamster: Áh, kösz, ezekre gondoltam (meg amiket a következő kommentben linkeltél). Sejtettem, hogy marad fenn fénykép ezekről a motorosoknak annyi örömet szerző sínekről.
Mostanában sokfelé jártunk régi képeken: a Moszkva téren, Soroksáron, a Duna-parton, a Hegyvidéken, de a zuglói hálózat kimaradt - és "zuglói" alatt most az Erzsébetváros északkeleti csücskén át egészen a Keletiig járó Thököly úti villamosvonalat, és az arról kiágazó vonalakat értem, melyek…..
Perler Zuárd 2020.06.02 08:13:54
@/\ngel: 1970 őszéig. Valamikor októberben vagy novemberben zárták le a nyugati autók forintos vásárlási lehetőségét. Erre azért emlékszem ilyen (viszonylag) pontosan, mert apám akkor akart autót venni, hezitált, hogy R4-est vagy Fiat 850-est vegyen. Elment újra a szalonba, hogy megnézze mégegyszer a kocsikat, ott mondták neki, hogy most már ne sokat gatyázzon, mert a hónap végén lezárják a nyugati rendeléseket. Gyorsan megrendelte a 850-est, júniusra meg is jött a gép.
Perler Zuárd 2020.06.02 08:26:01
@Commandante Jayasuriya: Igen, emlékszem a bemutatóteremre - de emlékeim szerint ez a lehetőség nem '73-ban volt, hanem bő 10 évvel később. (Az Uno csak 1982-ben került gyártásba).
  Nem tudom, ki hogy van vele, én mindig nagyon szerettem régi családi történeteket hallgatni sosem ismert dédszülőkről, ükapákról, szépanyákról. Ha ehhez még fényképek is párosultak, az meg külön öröm volt. Az sem zavart különösebben, ha csak annyit mondtak "valami rokon", mert már senki nem…..
Perler Zuárd 2020.05.31 20:09:58
@yourmomtits: Ingyen van, bárki regisztrálhat. Nemcsak a mormonok...:)
Perler Zuárd 2020.05.31 20:10:03
@sic!: Nem kell aggódni. Aki fönn van a fészbúkon vagy valami hasonlón, arról többet tudnak a mindenféle nemzetközi hálózatok, mint amennyit a jó mormonok valaha is megtudnának. Egyébként a még élő személyek adatai nem nyilvánosak, csak az láthatja őket, aki felvitte a rendszerbe.
Ahogyan haladunk előre a portrésorozattal, részről-részre szomorítjuk el saját magunkat azzal, hogy mennyi olyan sikeres színész és színésznő hagyott már itt minket, akik a szinkronszakmában is elismert művészek voltak. Arra a Kaszás Attilára emlékezünk ma, aki - ha nem megy el túl korán - biztos,…..
Perler Zuárd 2020.05.29 13:32:45
@Tökönrúgott Feleségek: Kár, hogy viszonylag ismeretlen maradt.
Ezen az sem segít, hogy két éve kiadták cédén is, de elég igénytelen módon: bár sok színes kép van a kísérő füzetkében, de a szöveget már lespórolták róla.
A "régi képes" bejegyzések sűrűsödése remélhetőleg segít kicsit szebbé tenni az ingerszegény home office-os, távolságtartásos napokat, úgyhogy most megint egy ilyen következik. 1972 márciusában járunk, a képeket a svájci Bernhard Studer készítette. A 6-os, a 44-es, az 59-es és a 61-es villamos…..
Perler Zuárd 2020.05.12 16:01:45
@Hamster: A lépcsőn lógásról annyit, hogy nem szűnt meg a metró beindulásával.
Én '74 és '77 között a Népszínház utcában végeztem tanulmányaimat, reggelenként a Majakovszkij utcától az Emkéig minden áldott nap lógtam az ajtóban, akkora tömeg volt a körúton. Ezt eskü alatt hajlandó vagyok bármikor kijelenteni... :)
Annak idején az idősebbek néha meséltek arról, hogy ifjabb korukban a mindenre érvényes kombinált helyett csak - fele annyiba se kerülő - villamosbérletük volt, és hogy mekkora távolságokat tettek meg azzal átszállás nélkül, merthogy a járatok régen hosszabb útvonalakon közlekedtek. Én már az egyre…..
A mai gyerekekhez hasonlóan mi is a televízióból kaptuk a meséket, amelyeken nagyon jól tudtunk akkoriban szórakozni. A rajzfilmek előtt gyakran bábfilmekkel vár minket a TV keddtől vasárnapig. A hétköznapokon közvetlenül az esti torna után megjelent a TV Maci a képernyőn is mi boldogan vártuk…..
Luxusautókról, nagy márkákról könnyű ódákat zengeni. Ferrari féle zenei műsortól mindenki elájul. Legyünk egy kicsit őszinték magunkhoz térjünk vissza a földre, vizsgáljuk meg közelebbről mit és mennyiért tehettünk meg, ha örömautózást szerettünk volna anno. Vidáman forgó motor, könnyű karosszéria,…..
Perler Zuárd 2020.04.13 20:23:45
@0rdas: Bizony. Nekem négy Omegám volt 16 év alatt, legjobban a kétliteres, nyolcszelepes, fészlift utáni A-Diamantokat szerettem, nem lehetett agyonvágni őket.
Dieter Kubisch budapesti villamosos képei néhány éve landoltak a mailboxomban, őszinte meglepetésemre és örömömre. Dieter a hetvenes és nyolcvanas években több alkalommal is járt a fővárosban, és szerencsénkre néha megörökítette, amit az utcán látott. Itt például egy 1940-es gyártású Stukát…..
Perler Zuárd 2020.04.07 19:15:32
@sako: Igen.. ezt a Zastava 750 vs. Fiat 600 problémát csak egy megfelelő nagyítás tudná megoldani - feltéve, hogy elég nagy felbontású az eredeti fotó.
Blogkocsma Neked írom a dahl-t 2020.04.03 07:00:00
8 évesek lettünk!!! 8 éve indult ez a blog. 3.356.689 oldal letöltést értünk meg. 240 követőnk van 1510 receptet posztoltunk Legtöbbet olvasott posztunk "A barnarizs főzése" volt 78.934 olvasással A gyerekeim ezt a blogot használják szakácskönyvnek ... Köszönjük, Andrass9 Igérem,…..
Perler Zuárd 2020.04.04 21:28:47
@Andrass9: Pardon. Vegyük úgy, hogy ez a hazai hobbistáknak szól...
A koronavírus okozta globális határzárak és reptérzárak, valamint sok légitársaság működésének ideiglenes leállítása rendkívüli mértékben megviseli a Budapest Airport utasforgalmát is, amelynek eséséről és a március közepén rögzített adatok állásáról érdekes ábrát közölt a Budapest Airport. 43…..
Perler Zuárd 2020.03.25 14:47:38
@dsteel: Hja, azok az ágazatok sínylik meg leginkább a járványt, amelyek a mesterségesen felkorbácsolt fogyasztási őrületet szolgálják ki: vészhelyzet esetén nagyon jól lehet látni, hogy a népnek valójában mire is van szüksége – és mire nincs. Például arra az eszelős gyüszmékelésre, ami az egész világon elteljedt: minden ostoba pronyónak állandóan a világ túlsó felére kell repülnie, csak, hogy fogyjon a kerozin – amit lát, abból úgyse ért semmit se.
Remélhetőleg ez a káosz annyiban tisztulást fog hozni, hogy világosan látszanak majd a tényleges szükségletek és azok a területek, amelyeket mindenképpen meg- illetve fenn kell tartani. Például az önellátó gazdaságot, amely legalább a honi élelmezést megoldja.
Félő persze, hogy a járvány múltával az érdekelt körök ugyanezt a prolihülyítést fogják folytatni, sőt, kettőzött erőkkel, hogy behozzák az elmaradt profitot – na, mindegy, ez legfeljebb az euroatlanti idióta álliberális világ összeomlását sietteti csak.