Regisztráció Blogot indítok
Adatok
minimalista

0 bejegyzést írt és 1292 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Égető téma lett a devizahitelesek sorsa. Miután a kormány úgy döntött, megmenti a hitelkárosultakat, elszabadult a véleményáradat. Boldog, boldogtalan elmondja, leírja, összefoglalja, mit, hogyan és miért kellene, vagy semmiképpen nem kellene tenni. A leghatározottabban a…..
minimalista 2013.08.08 08:57:27
@newtehen (egyszerű mint a faék - de működik):

Nem, a betétek minimum hússzorosát, a kötelező tartalékráta mértékétől függően. A kereskedelmi bankok pénzt teremtenek a "nemzeti" bankok segedelmével.
minimalista 2013.08.08 09:07:29
@Ensiada Arkoveitie:

Számomra is öröm, hogy ennyire képzett vagy, de akkor ezt mégis mivel magyarázod?

ecopedia.hu/kotelezo-tartalekrata
minimalista 2013.08.08 09:37:29
@Ensiada Arkoveitie:

Megkövetlek, ha logikusan végiggondolom igazad van és a cikk csúsztat. De ez is pénzteremtés, hiszen az első 100-as betétből, ha nem is 10-szeres, de sokszoros mennyiségű kihelyezés történik a betét-hitel körforgásban. És ez így még rendben is van, ha a betéteket egészséges gazdasági tevékenység (termelés, szolgáltatás) indukálja, hiszen nem keletkezik buborék. A probléma a tőzsdén a semmiből fújt pénzekből generált betétekből (és a felelőtlen hitelezésből) adódik. Ha jól értem.
Múlt héten külföldön nyaraltam, ami egy az igazi klasszikus, elvágva minden magyar nyelvű hírektől nyaralás volt, így mikor hazajöttem, a legkézenfekvőbb kérdést tettem fel: Na, és mi történt a héten amíg nem voltam itthon ???Erre a következőt válaszokat kaptam:1. Orbán…..
minimalista 2013.07.27 11:54:03
@Nero Bianco:
Egyetértek. Egy magát valamire tartó, kialakult világnézettel rendelkező szavazó csakis értékek mentén orientálódhat egy ilyen választás során. Épp ezért egy objektíven gondolkodó, ráadásul egészséges erkölcsi érzékkel megáldott állampolgár egyszerűen nem szavazhat az eddig kormányon már leszerepelt pártok/politikusok közül egyikre sem. (Sajnálatos, hogy legújabb demokráciánk történetében eddig mindegyik kormányunk leszerepelt.)

Józan ésszel ezeket támogatni képtelenség, és az "egyik kevesebbet lopott, mint a másik" alapon való választás a degeneráció egyértelmű jele. Legjobb esetben is önbecsapás.
Hoppsz. Szabó Máté alapvetőjogi biztos egy laza mozdulattal visszapattintotta a 4. alkotmánymódosítás labdáját az Alkotmánybíróság térfelére. Ők meg ahogy illik példás gyorsasággal rávetődtek, és keddtől számítva harminc napig lehet dilemmázni mi lesz a sorsa Viktor…..
minimalista 2013.05.05 15:18:43
mandiner.hu/cikk/20130505_szanyi_tibor_kozepso_ujj_varanus_lyukaba

Minden idők egyik legmegrázóbb jelenete körvonalazódik. Szanyi kapi az életével játszik! Úgy tűnik nem tudja, hogy a varánusz szájában milliónyi halálos baktérium tanyázik. És akkor mi lehet az alfelével?

Finish him, varánusz! :D
He, Tík! Gyáj, dikkmán, hogy a fekete rák egye ki a mellyteket! Eszt kell csinálni-é? Mír mán én lettem az egyetlen antíkrísztus ebben az országban? Elsajnálitok esztet a kis díjjat tűllem? De úgy foktok rájabaszni, mint Gazsika hátára Zoli pék a szedőlapáttal. Mellássátok…..
minimalista 2013.03.21 11:17:44
@Jaffar:

Szerintem épp Te kevered a dolgokat. A "nyugati világ" nem a szakmai alkalmatlansága miatt, hanem a műsorában képviselet nézetei miatt tiltakozott.

Abban teljesen egyetértünk, hogy végtelenül szomorú az, hogy pártszimpátia/elkötelezettség alapján mérik hazánkban a díjakat. Korábban is így volt ez, de mára minden szakmaiságát és minőségi követelményrendszerét elveszítette az osztogatás.

Ahogyan Heller Ágnes tegnap megfogalmazta: a minőség ellenforradalma zajlik.

Hogy vigye el a tejesember ezt az aljas, sunyi, hazug, inkompetens és szarfaszú bandát!
minimalista 2013.03.21 11:31:41
@mamitirtok sír( k)alaposderék (kommensevik):
Az emberség már nem mérce, sajnos.

@Gábriel angyal_a kitalált blogrobotártuditu:
Azért ezt a 22 évet megelőző 40 évről sem a minőség jut eszembe. :)
Varánusz Mit üzen a választó? 2013.02.28 04:39:12
"most, hogy őszinte ember voltammára már a múlt igazmondó tükrénekfoncsorán fakult"merengve a múltak ütemén"-én ki nem okult-úgy sajnálom, rámnézve,hogy így alakult!" (via) Jóóóóóóó reggelt valóság! Ebben a hónapban is itt vannak a rettegett, a nem nézett, a…..
minimalista 2013.02.28 11:28:42
@iii:
Érdekes, ez esetben nem értem, hogy a PM alakuló ülésén miért kellett külön hangsúlyozni, hogy nem csatlakoznak az E14-hez, hanem önállóan próbálnak boldogulni. Ezért kár volt szétverni az LMP-t.

@shinichi:

Persze, ti megmondtátok, és örömködhetsz is ezen, de attól engem még hadd zavarjon, hogy az egyetlen hitelesnek tűnő alternatívát - legalábbis átmenetileg - meggyengítették. Persze, ha neked a fidesz-mszp(bajnai)-jobbik trióból kell valaki, lelked rajta és együttérzésem.
minimalista 2013.02.28 11:43:23
@iii:

Valóban nem könnyű a búrám, de a szavakat és fogalmakat ti értelmezitek folyamatosan szájatok íze szerint!
minimalista 2013.02.28 11:51:23
@is:

De szerencsére itt vagy nekünk te, aki engem és - legfőképp - Schiffert kivezetsz a sötétség erdejéből a napvilágra. Te, aki már egy érett 6 éves debilis szintjén vagdalkozol, anélkül, hogy halvány fogalmad lenne az átfogó álláspontomról és véleményemről.
Inkább ne szólj hozzám, nem vagyok méltó rá!
Tegnap párttá alakultak a szakadár elempések. A Párbeszéd Magyarországért alakuló kongresszusán elfogadta az alapszabályukat, 13+1 pontos közpolitikai csomagjukat, megválasztották a társelnököket - Jávor Benedek és Szabó Tímea - az elnökséget - Karácsony…..
minimalista 2013.02.18 15:11:14
@iii:
Barátom, ha jól emlékszem Jávorék azon ájvékoltak, hogy nem akar csatlakozni a többség, de nem zárkózik el az együttműködéstől. Szavakon lovagolva szétkúrják a pártot, amire 2010-ben szavaztam, mert azt akartam, hogy más legyen. Ezek után pofánszarják azokat, akiket megvezettek a csatlakozással és kijelentik, hogy ők is csak együttműködnének.

Dühös vagyok, mert haszonlesésből szétverték a frakciót ahelyett, hogy visszadták volna listás mandátumukat és emiatt az átalam is támogatott elvek sokkal szűkebben jelenhetnek meg a parlamentben.

Számomra ezek gerinctelen és elvtelen dolgok, s jól láthatóan ebbe a körbe te is beleillesz.

Legyetek boldogok.
minimalista 2013.02.18 15:13:50
@Fabius:
Korábbi tapasztalataimból kiindulva az LMP-ről Veled inkább nem vitatkozom! :D
Varánusz Lehet más a párbeszéd? 2013.02.06 03:44:27
Valóságos csodát láthatnak a napokban azok, akik eddig közelről szemlélték az LMP-t. Igen, tudom, a pártszakadás nem csoda, és velük kapcsolatban bármit annak nevezni költői túlzás, de mégis van itt valami, ami eddig nyomokban sem volt: Gyorsan meghozott döntések, világos…..
minimalista 2013.02.06 16:15:32
@xunilo:
"Mondd csak, Hatalmas Tudású Vezér, honnan vagy Te olyan biztos abban, h tényleg a Schifferét láttad?
"

Ezt picit félreértetted! :D
minimalista 2013.02.06 16:21:01
@Fabius:
"Szerintem nem ez fog történni. Legalábbis akkor nem, ha az E14 + PMP szövetség megerősödik annyira, hogy elég határozott nemet tud mondani a szociknak, és képes kiszorítani belőlük a szükséges változásokat. "

Ha a szükséges változtatások alatt azt érted, hogy a közös lista összeállításkor (ha közös lista van, mellette nem lehet önálló!) a szocik kihagyják az "elmúttnyóccévben" levitézlett harcosokat, akkor ez igen messze áll a realitástól. Mintha egy hiénát próbálnál vegetáriánussá nevelni.
minimalista 2013.02.06 16:41:20
@Fabius:
Én is drukkolok, persze, csakhogy ez édeskevés a fidesz leváltásához, ráadásul így teljesen okafogyottá is vált a platform kiválása, hiszen elsődlegesen Schifferéknek is az mszp-vel volt baja.

Ezzel a kör bezárult: az LMP-t megosztották, Bajnaiék és a platform önmagukban alig nagyobb támogatást tudnak felmutatni, mint a zöldek, a gazdaságilag és oligarchálisan pedig eddig is jól becsatornázott mszp pedig röhög a markába a ~20%-val és szarik az egészre a sokkal jobb alkupozíciójából. A hegy nem megy Mohamedhez, figyeld meg!
Kedvesaranyos Fénylő Csillagunk! Ezúton értesítelek, hogy fellélegezhetsz. Legalábbis átmenetileg felesleges regisztrációpótló trükkök százain és a testre szabott hazai pálya még előnyösebbé tételén gondolkodni. Úgy állunk ugyanis, hogy ma Magyarországon nincs aki…..
minimalista 2013.01.30 12:58:57
@Önkéntes Véradó:
Minden mondatoddal maximálisan egyetértek, többek között erről próbáltam meggyőzni a blog szerzőjét a múlt héten egy hosszabb vitában, teljesen sikertelenül.

Sajnos a többség nem képes az általad leírtak értelmezésére és továbbra is a begyepesedett mszp/fidesz tengely mentén képes csak gondolkodni. Csak remélni tudom, hogy ez minél gyorsabban megváltozik.
Azt terveztem nem írok a héten az LMP-ről semmit. Egyrészt a szakadni, vagy nem szakadni és a tárgyalni, vagy nem tárgyalni vonalon is elmondtam már mindent amit gondolok írásban és arcból arcba is. Kicsit - nagyon - unom is a meddő vitákat már, meg úgy voltam vele, döntsék el ők…..
minimalista 2013.01.24 15:52:09
@Fabius:
Hehe, felnőttként még képes vagy ilyen közhelyekkel dobálózni? Egyébként a személyeskedést te kezdted, mint ahogy azt is, hogy egyetlen felvetésemre sem válaszoltál érdemben, folyamatosan mellébeszéltél.

Kérlek, akkor - mivel az előző vitát közös megegyezéssel berekesztettük - egy kérdésemre válaszolj: mi szükség már most a közjogi egyeztetésre, ha a demokratikus minimumról nagyjából az összes meghívottnak hasonlóak az elképzelései és a részletkérdésekről - ahol esetleg nézetkülönbségek lehetnek - úgysem fognak egyeztetni, hiszen azt majd az alkotmányozó testület dolga lesz megvitatni, ráadásul a mostani közvélemény-kutatások tükrében elenyésző az esélye annak, hogy az ellenzék 2/3-ot szerezzen a parlamentben?
minimalista 2013.01.24 16:52:19
@Fabius:

Kérlek akkor idézz a linkelt anyagból, hol esik benne szó közjogi egyeztetésről, mert én nem találok benne ilyet. Annál inkább látok egy alkotmányos minimumot, amit lefektetett az LMP azért, hogy a későbbiekben e mentén tárgyalhasson egy lehetséges új rendszerről.

Az ok, hogy ezt nem bocsátják személyesen az mszp rendelkezésére valószínűleg a "szövetség a változásért" kezdeményezés "ikonikus" vezetőinek személyében keresendő. Ez egy vitaanyag, ami bárki számára elérhető, nem pedig a "demokratikus ellenzék" egy zászló alá trombitálása. Azért van itt egy árnyalatnyi különbség.

Az mszp azon kívül, hogy meghirdette a nagy összeborulást letett valamit az asztalra, nyilvánosságra hozta esetleg a saját alkotmánykoncepcióját?
Nem, mert nincs neki olyan. Csak a lózungok a nagy demokratikus összefogásról a múlt levitézlett harcosaival és nulla koncepcióval.

Tehát az LMP nem egyeztetésre hívott, hanem közzétette saját elképzeléseit! Az mszp kezdeményezése pedig tét nélküli taktikai húzás, nulla valós tartalommal tisztán abból a célból, hogy az agyalágyult választókba égjen a tévé híradókból, hogy az mszp az egyesült ellenzék vezére.

Ezek után nevetséges, hogy te vádolsz csúsztatással.
minimalista 2013.01.25 14:29:20
@Fabius:
Vagy egészen más elképzelésünk van az érvelés technikájáról és a magyar mondatok értelmezéséről vagy el sem olvasod azt amit írok (azt nem feltételezem, hogy nem érted), ezért lehiggadok és rád hagyom az egészet. A Jávor videó amit linkeltél épp azt támasztja alá, amiről utoljára írtam.

Ennek ellenére maradok rendszeres olvasód. Béke.
Az októberi második Matolcsy-csomag első két pontja volt a bankokkal kapcsolatos: 1, a bankadó marad, azaz 2013 után mégsem feleződik meg, a kormány nem tudja tartani a bankokkal kötött megállapodást - ezt 72 milliárddal több bankadót jelent a korábbi tervhez képest 2013-ban2, a…..
minimalista 2013.01.09 10:10:11
Schiffer András enne már nagyon, éppen csak szája nincs hozzá amit kitáthatna, hogy lecsússzon a falat. A schifferizmus nem kapott többséget tegnap a frakcióban, előtte nem kapott a szavazótábortól, innentől meg adott a kérdés: akkor vajon kinek a többsége fogadta el azt az…..
minimalista 2012.11.24 12:08:24
@épészmérnök: Erre természetesen nincs bizonyíték, ez csupán egy lehetséges oka annak, miért csinál picsát a szájából egy demokrata. Nyilván megkínálták egy pozícióval, ő pedig a párt szakadása árán is, elfogadta. Milyen furcsán nézne a világ, ha a Romneyt támogató államok hisztizve kilépnének az USA-ból, vagy csak akadályoznák annak működését, csak azért, mert nem az akaratuk győzött, nemde?
minimalista 2012.11.24 12:14:26
@épészmérnök: Könyörgöm barátom, Ti pedig a tényekkel dacoltok, a szavazáson győztest hirdettek, de holmi felmérésekre hivatkozva megkérdőjelezitek, azt, hogy ez a többség akarat volna. Ha én hiteltelen vagyok, ti meg vakok. Kvittek vagyunk?
minimalista 2012.11.24 19:57:21
@Fabius: Azt hiszem @varnai: hozzászólásával a kisebbség/többség és "felmérésen a választók 3/4 csatlakozás-párti" témakörét lezártnak tekinthejük! ;-)
Varánusz Csaó, LMP! 2012.11.18 05:06:13
Egyszer volt, hol nem volt, itt a vége fuss el véle.  Az LMP tegnapi kongresszusi napján kiderült, pofont adni a szarnak továbbra is nagyon megy, a lényeglátással meg az eddiginél is nagyobb bajok vannak.  - Nem sikerült felérni ésszel, hogy a meghozott döntéssel az utolsó…..
minimalista 2012.11.18 10:36:51
@dr. Balta$ár:
Ha neked már ilyen akkut paranoid becsípődéseid vannak, a továbbiakban kérlek kímélj meg az érdemi választ még véletlenül sem tartalmazó, nekem címzett megnyilvánulásaidtól! Köszönöm.
minimalista 2012.11.18 10:47:31
@saravad: Nézd, szerintem mindketten tapasztaltuk az elmúlt 22 évben, hogy hogyan képviselte a neokonzervatív elit az ország gazdasági érdekeit. Ténykedésük hatásait még hosszan "élvezhetjük", már akinek a csökkenő életszínvonal örömet nyújt.
Dánia végig a saját polgárai és a nemzet érdekeit szem előtt tartva vitte kapitalista gazdaságpolitikáját, a maguk által előállított javakat és tőkét fialtatta bel- és külföldön egyaránt, nem pedig külföldről könyörögte ki a beruházásokat, hogy valaki, bőséges állami támogatással nyakonöntve csináljon már végre munkahelyet a szerencsétlen állampolgárainak, minden- mindegy alapon. Utóbbiból nincs fejlődés, csak rabszolgaság.
minimalista 2012.11.18 11:00:31
@saravad: "Újszocializmus?" -Szerintem enyhén fogalmaztál. Ezek narancsbolsevikok!
Tegnapi posztomban - amúgy szinte mellékesen - ostoba, kivagyi hídsétának neveztem Sólyom László köztársasági elnök 2009. augusztus 21-i akcióját, azt, amikor annak tudatában, hogy nem engedik be Szlovákiába, mégis nekiindult a határhídnak, hogy kiprovokálja a "fizikai be nem…..
minimalista 2012.10.18 20:48:58
@Locassen: Az általad leírtnál objektívebben és józanabbul nem is lehetne értékelni ezt az ügyet. Éppen ez a képmutatás nélküli, tárgyilagos és racionális értelmezés és érvelés hiányzik a mai magyar közéletből.
Egyetértek!
Vastagbőr Rokonok Mohácson 2012.09.05 13:51:00
70 éve, 1942 szeptember 5-én hunyt el Móricz Zsigmond, a Rokonok és több más klasszikus szerzője. Ha most is élne Zsigmond bátyánk, biztos elégedetten csettintene, mert gyorsan gyűlnének össze az anyagok egy-egy "Rokonok" folytatáshoz.Szekó József Mohács polgármestere 1998…..
minimalista 2012.09.05 15:30:30
OFF, de érdekes, ezen a témán ( index.hu/belfold/2012/09/05/hogyan_vedhette_a_rendorseg_es_az_alvilagot/ ) mintha átsiklana a blogszféra ( és a közvélemény is), pedig gigantikus alvilági átrendeződésnek vagyunk tanúi és belügyérünk a garancia arra, hogy itt a személycserén kívül az ég világon semmi nem fog változni. E szerint a cikk szerint (is) a rendszerváltás óta az egész magyar ( itt bp-i, dehát...) rendőri vezetés és szervezett bűnözés elleni nyomozás bűnös szimbiózisban élt az alvilággal...
Május 9-én különösebb visszhang nélkül közleményt adott az MTVA a labdarúgó EB és az olimpia közvetítésével kapcsolatban: "A Labdarúgó EB 2012 és a 30. Nyári Olimpiai Játékok London 2012 olyan kiemelt sportesemények, melyek bármely, Magyarország területén történő…..
Gyorsan letépte a sebtapaszt a SOTE doktori tanácsa, 16:2-es szavazással Schmitt Pál köztársasági elnök doktori címének visszavonását javasolták.Hogy mit jelent mindez? Semmit. A nálunk "demokratikusabb" országokban ugyanis az ilyen "ügy" el sem jut a doktori tanácsig, mert az…..
Vastagbőr Lázár levelei 2012.01.27 09:31:00
A hódmezővásárhelyi önkormányzat adósságállománya 16,3 milliárdról 20,7 milliárd forintra nőtt 2007 és 2010 között, miközben a település 10,3 milliárd forint értékű fejlesztést valósított meg, állapította meg az Állami Számvevőszék (ÁSZ) december végén…..
minimalista 2012.01.27 11:05:42
@dr.dr. Secnir doktor:
Nekem ez tényállításnak tűnik: "ha az origo nem hazudna folyamatosan","az origo egyáltalán nem vagy félretájékoztatja az embereket"...

Rágalmazás

Btk.179. § (1) Aki valakiről, más előtt, a becsület csorbítására alkalmas tényt állít vagy híresztel, vagy ilyen tényre közvetlenül utaló kifejezést használ, vétséget követ el...

Simán belefér - véleményem szerint - a becsületsértés tényállásába, sőt, mivel hivatalos személytől származik, még a hivatali visszaélés sem kizárt, amennyiben hátrány okozása volt a célja.
Remélem ezt a magas labdát nem hagyja ki az origo! :)
minimalista 2012.01.27 11:12:53
@mim:
A rágalmazás passzív alanya, tehát az elszenvedő lehet természetes személy, jogi személy de akár jogi személyiség nélküli gazdasági társaság is...
Nem tudom van-e még olyan állam, ami átkúrja a palánkon, és a másik oldalon még le is szopatja a saját választópolgárainak 35%-át. Képzeljük el, hogy az USA-ban Obama megszívatna 70 millió amerikait a megválasztása után ... Csendes kis hír volt tegnap, és is majdnem…..
minimalista 2012.01.10 10:12:42
Ha már arányok, talán jobban érzékelteti a helyzet tragikusságát ha úgy írjuk, a magyar munkavállalók 96,5 %-át szopatták meg és baszták át a palánkon, már ha ezt az ordas átbaszást tényleg van merszük véghezvinni - amit én azért erősen kétlek, ennyire senki nem lehet a saját maga ellensége.
Ugyanakkor gondoljunk bele, ez a terv mennyire egybevág orbán "társdalom politikájával", nevezetesen, hogy a középosztályt kívánja erősíteni. A maradó manyup tagok és a visszalépők is kiszámolták, az akkori diktátum szerint melyik rendszerrel járnának várhatóan jobban, 102000 munkavállaló látta akkor úgy, hogy mindenképp jobban jár, ha megtartja megtakarításait. Nyilván ők azért jutottak erre, mert az átlagnál magasabb fizetéssel rendelkeztek és valószínűleg már a manyup rendszer bevezetésének első szakaszában bejelentett munkahelyük volt.

orbán szemszögéből ők lehetnek a "középosztály" - itt nagy az átfedés az egykulcsos adóval jobban járók és a maradó manyup tagok között - ezért nyíltan vállalt "társadalom politikájának" megfelelően őket megtámogatja ismét.

Ebből következik, hogy orbán szerint a "középosztály" ma Magyarországon egy 100 ezres vékony társadalmi réteg, a társadalom 1%! Szerintem nem tévedek nagyot, ha azt mondom, a 18. századi Magyarország polgársága vaskosabb volt.
A 21. századra ide sikerült eljutnunk a 20 egynéhány éves fenenagy demokráciánkkal.

Minden kedves alkotójának szívből gratulálok! (elmentek a j. b. k. a.-okba! )
minimalista 2012.01.10 10:45:52
@Borenbukk:
Baszdki, Te tényleg nem érted, hogy itt az állam nem tartja be a saját maga által diktált feltételeket, mondhatni megállapodást, amit a megzsarolt polgáraival kötött, akik helyzetüket racionálisan mérlegelve döntöttek a maradás vagy kilépés mellett?!
A kormánypropaganda lassan készül a 2012-re, máris megjött az ízelítő a januári nyitányról. Míg a KDNP és az ifjúsági segédcsapata azon ügyködnek (túró rudival meg pörkölttel), hogy "gyere haza" külföldről, addig a Nemzeti Erőforrás Minisztérium és a…..
Szegény Gyurinak megint sikerült jól időzítenie ... Tegnap jelent meg a Heti Válaszban a cikke, amelyben saját farkát nyalja fényesre, gerinc nélkül természetesen könnyű: "Nincs más példa arra a 2008-as válságban és utána, hogy egy ország ilyen gyors…..
minimalista 2011.11.25 11:10:20
Szomorú tény, hogy innen már nincs visszaút: sem az "ortodox", sem a kormány által "unortodox" gazdaságpolitikának csúfolt fekete mágiával ( ami egyébként annak ellenére, hogy elküldi a bankoktól kezdve az IMF-ig az összes pénzügyi befektetőt a búsba éppen az ő javukra cselekszik, mikor óriási kamattal vesz fel újabb hiteleket tőlük a meglévő adósság finanszírozására és az ezáltal (is) gyorsuló ütemben növekvő adósságot az adófizetők kizsigerelésével, az ország meglévő vagyonának végkiárusításával (majd csak pislogunk, amikor lejár a földvásárlási moratórium, mert az ország egyik fele a simliscska-tengely, a másik fele pedig külföldi befektetők kezében lesz, bizony!), de mindenképpen csökkenteni akarja).

Az mostanra azt hiszem mindenki előtt egyértelművé vált, hogy az adófizetők egyoldalú sarcolásával tovább nem finanszírozható a növekvő államadósság. Az orbánc kormány második regnálása alatt sem sikerült megoldani a valós és tényleges közteherviselést ebben az országban, mindig és mindenkor a bérből és fizetésből élők húzzák a rövidebbet és viselik a mindenkori kormányok elkúrásának terheit!
Zero ezt nagyon érzékletesen fogalmazta meg tegnapi bejegyzésében:
"De hozzáférést adni és összekapcsolni 3 adatbázist a NAV-nak, hogy egy kibaszott lekérdezéssel le tudják szűrni, hogy hány minimálbéres vállalkozónak, vagy szociális segélyes uzsorásnak van a nevén több ingatlan meg autó, az kurvára nem megy még."

Még ha sikerülni is megvalósítani az ideális közteherviselést, felére esne vissza a korrupció mértéke - ez tán ezer milliárd(ok)ban mérhető javulást hozna az államháztartásban - és végre megindulna a nemzet érdekeit mindenek előtt képviselő, stratégiai célokat lefektető és a matematika módszertanával operáló sikeres gazdaságpolitika, akkor is nehezen lenne kinőhető egy ilyen magas kamatú és ilyen nagy arányú államadósság.
De legalább az esélye meglenne!

Ilyen kaliberű hazaárulókkal és ilyen szintű széthúzással azonban a csőd elkerülhetetlen, fel kell rá készülni...
minimalista 2011.11.25 11:22:43
@sárkányfő:
"A következőt mondom:
Ha Orbán SZÁNDÉKOSAN akarta volna a falhoz csapni Magyarországot, akkor is pontosan ugyanezt kellett volna csinálnia, mint amit csinált. "

Teljes mértékben egyetértek, sőt, megtoldanám azzal, hogy számomra elképzelhetetlen, hogy tanult emberek ennyire ne legyenek tisztában saját döntéseik következményeivel, ha és amennyiben az országnak JÓT AKARNAK, teljesen abszurd, hogy "egészen véletlenül" minden egyes döntésükkel az általuk kimondott/kinyilatkoztatott elvekkel, tervekkel teljesen ellentétes hatást fejtenek ki.
Amennyiben elfogadjuk, hogy az ország vezetői nem lehetnek ennyire szerencsétlenek és/vagy hülyék - mert az már a lehetetlen határát súrolja - más oldalról kell megközelíteni a kérdést: a szándékukat kell vizsgálni és hogy ez a szándék kinek az érdekeit szolgálja!

Biztos az, hogy vezetőink az ország érdekében cselekszenek?
minimalista 2011.11.25 11:36:44
@Langsamer:
Ez a közgazdász a folyamatokat illetően valószínűleg helyesen beszél, de a javaslatai egyértelműen a pénzvilág oligarcháinak érdekeit tükrözik: még több jegybankpénzt a gazdaságba, valuták leértékelése, fizetések csökkentése, a gazdaság megnyitása, központosítása, stb., miközben a reguláció témáját másodrangú tényezőként állítja be. Nem mond mást, mint hogy munkaadói még több pénzt akarnak, természetesen adósságon keresztül...
Lázár János és Rogán Antal megtalálta a gyógyírt a sacc/kb 1500 milliárdos adósságot maguk előtt görgető önkormányzatok számára. Semmi káprázatos varázslat, semmi radikálisan új módszer, csak a régi nóta: majd kifizetik az emberek."Mi az önkormányzati…..
minimalista 2011.10.22 08:45:45
@glaci 0808:
"az országbab jelentésével nem vagyok tisztában én sem :) "

Más kontextusba helyezve az "országbab" szónak igenis van jelentése, ráadásul pont a mi szeretett jankónkkal hozható összefüggésbe: az ő megtűrése/elfogadása ugyanis sokkal nagyobb kényelmetlenséggel jár egy normálisan gondolkodó honpolgár számára, mint egy szimpla zabszem jelenléte a seggében, így az általa okozott károk arányában az ismert kifejezést továbbfejlesztve - mintegy fokozva - ő inkább a babszem mindannyiunk ánuszában, az "országbab".
Babszemjankó...
A döglött matolcsyzmus feltámadt, zombiként kibontotta magát saját sírjából, és egy élesre köszörült huszonhetes - világbajnok, gecc - áfakulccsal "ráront a nemzetre", mint egy unortodox Veres János. Ha 2006-ban azt mondja nekem valaki, hogy lesz ember a világon, aki…..
minimalista 2011.09.17 12:55:37
Nehéz szavakat találni erre a gazdasági ámokfutásra. Népszavazást kellene kezdeményezni arról, hogy újra töltsék meg tartalommal a Btk. 141.§-át, ami az államellenes bűncselekmények között jelenleg csak címével szereplő "KÁRTEVÉS" tényállása.
Ugyanis ezek (ugyebár) ugyanolyan, ha nem gusztustalanabb kártevők, mint az elődeik voltak, a jelenlegiek ugyanis tudva és belátási képességük teljes tudatában taszítják mély nyomorba a középosztályt és az alacsony keresetű lakosságot!

Bár lehet, hogy helyesebb lenne új fejezetet alkotni büntető törvénykönyvünkben "Társadalom elleni bűncselekmények" cím alatt, kőkemény szabadságvesztés-büntetési tételekkel.

Ez a banda ugyanis még a szociknál is hülyébb és kapzsibb, a maradék három évükben biztosan két vállra fektetik az országot.

Egyszerűen nem tudom elfogadni, hogy lehetnek ennyire egykönyvűek és ostobák, egy átlag szakközépiskolás diáknak több fogalma van a gazdasági racionalitástól mint ezeknek az önelégült férgeknek.

Vajon a nyilvánvaló gazdasági/jogi/társadalmi racionalitással és a többség által helyesnek vélt iránnyal homlokegyenest szembemenni bűncselekmény?! - Nem hiszem. De amennyiben ez az irány a mértékadó szakértők (nem politikusok!) túlnyomó többsége szerint is csak kárt okoz, ezernyi intő jel és figyelmeztetés ellenére a rossz ösvényre lépni és azon habzó szájjal a semmibe galoppozni igenis bűn, bűncselekmény, a magyar társadalom, mint élő organizmus ellen elkövetett élet ellenes delictum, mely azonnali és szigorú megtorlásért kiált!
Furcsa szagok terjengenek a kormány gazdaságpolitikai boszorkánykonyhájából. A megpörkölődött arcbőr jellegzetes szaga keveredik az odakozmált gazdaságpolitika bűzével, az örömapa-főszakács ráolvasással igyekszik a lángot kisebb hőfokon égésre bírni, míg leghűségesebb…..
minimalista 2011.09.03 12:01:34
www.portfolio.hu/gazdasag/meddig_birja_magyarorszag.154555.html

"Az igazán arcpirító azonban az, hogy ugyanakkor a magyar állam a kibocsátott számla után elvárja az ÁFA befizetését a vállalkozásoktól (ami ideális esetben csak egyik állami zsebből a másikba pakolást jelentene). A 60-90 napon túli fizetések világában ez azt jelenti: nem elég, hogy a közszférának munkát végző vállalkozások nem jutnak pénzükhöz, de átmenetileg még ők maguk előfinanszírozzák azt a magyar államot, amelyet például Papp József docens a "hipokrita parazitizmus" iskolapéldájának tart. Ezért jelenhetnek meg időről-időre újsághírek, hogy állami megrendelés vitt csődbe egy-egy céget. "

"Hipokrita parazitizmus" - azt hiszem ennél találóbb jelzőt a magyar kormányok/állam mindenkori tevékenységére és mentalitására még soha nem hallottam, könnyfakasztóan szép... :)
Vastagbőr Suli kettes portás 2011.07.29 11:33:00
Az Amerikai Egyesült Államok, mint a demokratikus nyugati világ vezető hatalma időről időre megnézi, hol, merre hogyan állnak a demokráciával a nagyvilágban. Nos, az egyensúlyok és fékek 200 éve működő rendszerében valószínűleg egy kicsit furcsának találhatják a magyar…..
minimalista 2011.07.29 12:25:30
Kárörvendő vigyorral fogadok minden hasonló hírt, mert abban bízom, hogy minden választópolgár akinek egy csipetnyi sütnivalója van, az ilyen reakciók és nyilatkozatok hatására elhatározza, hogy nincs az a pénz/ígéret, ami miatt még egyszer a romlott narancsok pártjára szavazna...
Amúgy az egészhez ép érzésű ember nem is nagyon tud mit hozzátenni csupán, hogy hozták amit megszoktunk tőlük és hogy (@zero:) a megjelent írásokat összehasonlító táblázat szép nagy pofon így a végére! :)

@CyberPunK: Kicsit?! Nem értem miért olyan kommunikációs szakértőket alkalmaznak, akik a kommunista retorikát tekintik a legmeggyőzőbbnek, hiszen ha nincs mögötte "erőszak támogatás" az egész súlytalanná válik: az emberek nagy része megfélemlítés nélkül nem veszi be ezeket a nyílt hazugságokat és abszurdumokat, sőt intő jelként emlékezteti őket arra az időre/rendszerre, ami ellen '56-ban és '98-ban is "szót emeltek". Szóval csak előre, idióta barmok, fonnyadjon a narancs!!! :)