Regisztráció Blogot indítok
Adatok
Kaleidoscope

0 bejegyzést írt és 4 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Kaptam egy e-mailt a YouTube-tól, hogy az egyik feltöltött videómban a videó alatt hallható zene (Jack Johnson-tól a Wasting Time) jogtulajdonosa a szerzői jogok megsértése miatt kérte a videó eltávolítását, így az már nem elérhető az oldalon.Valóban, egy régebbi utazás…..
Kaleidoscope 2008.10.26 11:44:31
Atléta!
Fussunk neki még egyszer. Lassan mondom, hátha megérted.

Van ez a kép:
legalja.hu/?leg=view&img=20051110_limo.jpg

Teszem azt, egy autós újságot szerkesztek, megtetszett, le akarom közölni.
Kinek kell fizetnem érte?
a. senkinek, az interneten találtam
b. a legalja.hu-nak
c. a kép szerzőjének
d. nem tudom kinek, mert nem tudom, hogy milyen szerződés van a szerző és a legalja.hu között a szerzői/felhasználási jogok tekintetében
e. (arizkazumo kedvéért) A limó gyártója kellene fizessen nekem, mert reklámozom a márkát.

Na?
Az állam nem kasszíroz a magas üzemanyagárakon – állította Veres János pénzügyminiszter abban a levélben, melyet az egyik fideszes képviselő kérdésére válaszolva írt. Vagy mégis? Az árnövekedés többletbevételt generáló hatásával kapcsolatban az alábbiakat érdemes…..
Kaleidoscope 2008.06.17 18:01:39
Sziasztok!
Örülök, hogy rátaláltam a portfolio.hu csapatának félhivatalos blogjára, meg erre a cikkre, mert a téma nagyon érdekel, lévén az egyre kevésbé félhivatalos holtankoljak.hu csapatának egyik szerkeszője vagyok.
Volna egy-két felvetésem a számításokkal kapcsolatban:
1.
"a gázolaj esetében a fuvarozók a fogyasztás 90%-át adják, ennek egy része azonban nem jelenik meg a kiskereskedelmi forgalomban, tekintve hogy a nagy szereplők nagykereskedelmi forgalomban szerzik be az üzemanyagot;"
- itt szerintem érdemes lenne definiálni, hogy ki a nagyfogyasztó, a Volán persze igen, de szerintem ez a kör ennél tágabb - és mi van az itt visszaigényelt ÁFÁ-val?

2. A forgalomváltozás kapcsán: a MÁSZ adatait jobban megnézve, a benzin fogyasztásának visszaesése csak a 98-as esetében értelmezhető, 95-ösből +0,2% (fogyasztás változás Q1-ben), ami rosszindulattal is stagnálás.
www.petroleum.hu/q12008.htm
Ennek pedig az az oka, hogy 98-as gyakorlatilag nincs:
www.fn.hu/auto/20070424/megszunik_98_as_benzin/
Gázolajból viszont +4,1% fogyott (fogyasztás változás Q1-ben).
Végül: a kiskerár B=310 GO=330 - írjátok, itt viszont: "szerdától (...) a benzin literje körülbelül 314, a gázolaj literje pedig körülbelül 336 forintba kerül majd."
www.portfolio.hu/cikkek.tdp?hn=1&k=2&i=98243
Jó, a 310/330 meg a 314/336 között nincs nagy eltérés, viszont
a. ez így szerintem nem veszi figyelembe az olajárnövekedésből fakadó további árnövekedés várható hatását, és
b. tévesen veszi figyelembe a forgalomcsökkenési adatot benzinnél (Q1)
És van egy c., de ez már költői, hogy csak a Mol kisker árait számítjátok bele, holott lesz olyan kút az emelés után, ahol 304-ért lehet majd venni benzint, és 323-ért GO-t (ld. a holtankoljak.hu adatait). (Ők nyilván nem a Moltól veszik).

Mindezekkel együtt is mindig nagy kíváncsisággal olvasom/olvassuk az elemzéseiteket, és örülünk, ha néha átveszitek a híreinket (még ha tegnap nem is egyeztünk, mert szerintünk 6 forint lesz az árváltozás; de ez holnap úgyis kiderül).

Sziasztok,
Csaba