Regisztráció Blogot indítok
Adatok
Platonica

0 bejegyzést írt és 1015 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Miért így csinálod, miért nem úgy? Miért oda mentél dolgozni, milyen körülmények között laksz és egyáltalán: mikor jössz már haza? Ezek a kérdések sok határátkelő számára ismerősek lehetnek. Vannak-e jó válaszok?..
Platonica 2020.01.24 15:15:51
@ZooLeka: Nagyon raersz:p Nekem bezzeg nem valaszoltal a minap.
A minap magam is belefutottam (nehéz is lett volna kikerülni…) abba a történetbe, melynek keretében egy Kanadából hazatért magyar nő az észak-amerikai országban dúló borzalmas állapotokat ecsetelte, egészen apokaliptikus helyzetet lefestve tudtukon kívül nemváltoztatás alá vetett óvodásokkal és…..
Platonica 2020.01.21 13:15:07
@Serény Vélemény: Sajnos nemcsak te neveled, nyilvan ezert is fontos kerdes, vajon minek vannak kiteve a gyerekek az iskolaban, ahol szinte tobb idot toltenek, mint otthon. Nekem sem volt szimpi, amikor anno lebegtettek, hogy mar 5 eveseknel elkezdik a szexualis nevelest, felvilagositast, szerencsere nem maradtunk abban a suliban.

@Cpt. Flint: Nem jo az analogia, mert a faknal megvan egy termeszetes, fajtatol fuggo behatarolt magassag, mig az itt vitatott kerdesnel nincsen ilyen 'natural cap', akarmi lehet.
Platonica 2020.01.22 11:41:30
@Cpt. Flint:
Nem pont erre utaltam: arra a szenzitiv kerdesre, hogy a dontes joga emberi kezben van, nem pedig egy genetikai program hatarozza meg, mint mondjuk a fak novekedeset. Vagy nezhetjuk a kovetkezmenyek felol is. Erre irtam, hogy nem osszehasonlithato a ketto.
@élhetetlen: Nincs lanyom;-) Es egyebkent pont a lenyeget nem ertetted meg: a feleslegesen korai eletkor mellett az intezmenyesitessel van a problemam. Amikor mindenki ugyanakkor kapja, szemelytelen, erzeketlen formaban, figyelmen kivul hagyva, hogy epp hol tart az illeto gyermek. Ahogy itt is irta valaki, az sokkal inkabb szexualizalas, mint szexualis felvilagositas. Ezek a dolgok csaladban kell tortenjenek, szemelyre szabottan.
A családok szétszakadása (szülők, nagyszülők maradnak Magyarországon, a gyerekek, unokák elmennek külföldre) kétségkívül a határátkelés egyik leginkább fájdalmas és legnehezebb része. Csakhogy itt még távolról sincsen vége a történetnek...
Platonica 2020.01.22 18:46:45
@mrs gyrmur: Lenyeget ragadom meg, tudom, de a videki iskolak nem feltetlenul rosszabbak, mint a fovarosiak.
Amugy pedig hozzad hasonlo indittatasbol regaltam en is Din-nek. Hogy a gyerekek nem biztos, hogy ugyanugy fognak velekedni 8-10 evesen, mint a szulok a hazamozdulassal kapcsolatban.
Magat a szetszakadast meg - ha ez a motivacioja a koltozesnek - egyaltalan nem biztos, hogy megakadalyozza. Hol a garancia, hogy a kf-on szuletett, 10 evig ott nevelkedett gyerek nem fog elso adando alkalommal visszakoltozni, vagy epp ujra el mashova Mo-rol? Nalunk pont ez tortent tagabb csaladon belul.
Sokszor esett szó itt, a Határátkelőn arról, miért nem sikerül hazatérésre ösztönözni a külföldön élő magyarokat, vajon mi lenne a jó stratégia. Ennyi év után azonban már felmerül az emberben a kérdés, vajon a magyar kormánynak egyáltalán fontos-e, hogy ezt a folyamatot elősegítse, szüksége van-e a…..
Platonica 2020.01.15 19:34:12
@fhdgy: Most akkor 'nem lenne bonyolult' vagy 'kemeny dio'?
Platonica 2020.01.15 21:01:58
@fhdgy: Te hoztad ossze a kettot: nem is lenne nehez hazacsabitani, csak rendbe kell tenni Mo-ot. Ja, az nehez dio.

Az en ertelmezesemben a masodik allitas uti az elsot, sot agyoncsapja, bocs.
Gyerekkel külföldre költözni mindenképpen nehezített helyzet, hiszen sok megválaszolandó kérdés felmerül a határátkeléssel kapcsolatban. Az egyik ilyen a többnyelvűségé, amivel kapcsolatban általános vélekedés, hogy ez elsősorban a kisgyerekes szülőknek fontos. Hogy ez mennyire igaz vagy sem, arra…..
Platonica 2020.01.10 13:30:15
@Arthamyr: Sorry, vmiert nem fogtam, h a 'Budapesten kivul' csak Mo-ot jelent... Az otthoni videki kinalatot nem ismerem en sem, de gyanitom, h valoban nem jellemzo...
Platonica 2020.01.10 17:18:09
@Arthamyr: Na na hatrabb a komplexusokkal;-) Csak felreertes volt, es az is a reszemrol...

Mo-on nem csinaltam anno, pont az alapanyagok miatt, bar szerintem ebbol a szempontbol valoszinuleg jo iranyba valtozott a helyzet, fovarosi szinten mindenkepp.

@ZooLeka: Ma mindenkinek elobujnak a komplexusai??:-D Tenyleg hulye hireben allsz? Ezt nem tudtam.
Cikkhez: az oke, hogy nem irtad le ikszedjere, no de ez me'g nem magyarazza a kenyszeres idojarasjelentest:-DD
Platonica 2020.01.10 17:30:29
@dikusz.: Nagyon-nagyon regen, amikor eletemben eloszor ettem sushit (egyebkent egy azsiai repulouton), akkor en is kb igy alltam hozza:-) Me'g gondosan le is pucoltam a norit a sushirol, mert 'gyanusan' nezett ki:-DD

Egyebkent tenyleg azert is jo sk kesziteni, mert akkor csak olyasmivel toltod, csomagolod, amit konkretan szeretsz.
Nem is olyan régen az ázsiai országban élő Tshabee írta meg, hogyan is néz ki belülről egy japán kórház. (Aki nem olvasta volna, az ide kattintva találja a posztot.) Akkor nem esett szó a távol-keleti ország egészségügyének anyagi oldaláról, most ezt pótolja ugyanő. (Elöljáróban annyit, hogy most,…..
Platonica 2020.01.09 15:42:48
@adg: Nekem tegnapelott mondta a kolleganom, h a testvereek Auckland-ben elnek, es ott is produkalt erdekes jelensegeket az aussie erdotuz (fust, egbolt, miegyeb). Elegge megdobbentem, hiszen az 3 ora repulout.
A jómód, a magas fizetés a legtöbb országban a siker fokmérője, amivel ha dicsekedni nem is feltétlenül illik, de szégyellni sem kell. Svédországban ugyanakkor nem nagyon beszélnek ezekről a dolgokról, aminek oka egy mélyen gyökerező kulturális kód, a Jantelagen. Magyarországon töltötted az…..
Platonica 2020.01.08 12:44:59
@Arthamyr: ??
Nem tudom, mit probalsz irni, de azt hiszem, az enyemet felrertetted.
Platonica 2020.01.09 13:00:30
@Platonica: vagyis: 'erdemes ovatosabbnak' lenni...
A lassan mögöttünk maradó év egyik nagy témája a klímahelyzet volt, úgyhogy bár nem egy vidám kérdéskör, arra gondoltam, az utolsó vasárnapot részben szenteljük ennek. Milyennek látszik a kérdés Svájcból és Magyarországról?..
Platonica 2019.12.30 09:53:27
@Virago_1000: Ki mondta, h segiteni kellene oket?
Arra reagaltam, h az europai ember Afrikara mutogat, h sok a gyerek, ezert van a jelenlegi gond, ok tegyenek a kornyezetert valamit. Azert ez enyhen hipokrita allaspont.
Platonica 2019.12.30 10:15:12
@puhacica: De igen, nezd meg az itteni hozzaszolasokat is;-) Kornyezet- es klimakatasztrofarol van szo, es hanyszor elokerult, hogy azzal lehet megoldani, ha nem szaporodnak pl Afrikaban.
Nem az esetleges sajat haz tajan soprogetessel pl a tomenytelen pazarlas teren, amit foldreszenkent eloadunk.
Ahogy 'eroszakosan' segiteni nem kell Afrikat, ugy beleszolni sem. Mindenki koncentraljon a sajat kornyezetere, arra, ott konkretan mit lehet tenni.
Platonica 2019.12.30 10:50:02
@puhacica: szerintem ilyet se irtam, hogy nincs osszefugges. Csak nem erre kellene leszukiteni, meg kifele mutogatni, mintha csak ott vagy csak ezzel lenne a gond. Me'g egyszer: ez egy kenyelmi es gyava allaspont, sokkal nehezebb szembenezni azzal, hogy mi konkretan miert vagyunk felelosek, es mit tehetnenk a sajat kozegunkben. De nem tesszuk, nem akarunk lemondani, feladni, drasztikusan valtoztatni az eddigi eletmodunkon, tegyek meg ezt masok.
Nagyon jó szakmával, komoly hátszéllel is élete legnehezebb öt évén van túl Viktor – ennyi ideig tartott, amíg az átlagosnál jobb feltételek között is sikerült megtapadni, saját, biztos életet és egzisztenciát kialakítani az Egyesült Államokban. A történet befejező része (az előző részt itt…..
Sokan szeretnének bejutni valamelyik amerikai csúcsegyetemre, ám ez nyilván nagyon nem könnyű, hiszen az Ivy League intézményei (mint a Harvard, a Yale vagy a Princeton) igazi elitintézmények. Nem tartozik ugyan történelmi szempontból közéjük, de a műszaki tudományok terén legalább ilyen híres az…..
Platonica 2019.12.20 20:27:18
@fhdgy: Hu te direkt ertesz felre mindent vagy csak jobb hijan? (A 'reklamalom' ittenre vonatkozott, marmint hogy ITT szova teszem, megemlitem, h ez az, amit nem tartok jonak.)

Vagy csak azert mentel at harom felkialtojeles kiabalasba, hogy ne kelljen megvalaszolni a kellemetlen kerdest az egymasnak ellentmondo posztokkal kapcsolatban?;-)

Ha a gyerekeink szoba kerulnek itt, az azt jelenti, hogy me'g nem engedtuk el oket? Erdekes felfogas. Mondd el Steven-nek is, egesz hosszu posztot irt a nem epp 18 eves fiarol:-DD
Platonica 2019.12.21 12:05:43
@fhdgy: Nem tudom, eszreveszed-e, h a valaszodnak megint semmi relevanciaja nincs ahhoz, amit en irtam. Ragod tovabb a sajat csontot, amit magadnak foldobtal, es sajnos nem tunik fol, hogy teljesen masrol van szo.
Platonica 2019.12.22 08:59:56
@adg: XD
A német főváros egy sokszínű, bringabarát buliváros, aminek persze több arca is van, de éppen ezért (is) szerethető az ott élő Barbara szerint, aki a minapi, szintén Berlinről szóló posztra reagálva írta meg a maga tapasztalatait (és képeket is küldött hozzá, amit külön köszönök). Mi az az öt…..
Sokszor merül fel a kérdés, mi az, ami miatt hazaköltöznek magyarok külföldről. A válasz persze sok esetben egyénfüggő, mindenkinek megvan a maga története. Attila hét év Anglia után döntött úgy, hogy családjával visszaköltöznek Magyarországra. A döntést leginkább az anyagiak motiválták, érdemes…..
Platonica 2019.12.06 13:08:11
@Lex D'Arquebus: Hat miert nem meselsz? Csak csigazod itt a nepet;-))
Platonica 2019.12.06 14:40:12
@Lex D'Arquebus: Csak nem az 'Audi iskolaba'? Tanit ott ismerosom:-))
@Antal Jozsa: Es tudod mar, hova?
Platonica 2019.12.06 17:47:24
@Antal Jozsa: Hat attol a kijelentestol en is falnak mentem volna. UK sem idilli iskola szempontbol, de az kb mindent felulirt volna, ha a jokepessegu gyerekem a rendszer (v betarta's) miatt marad le a tovabbtanulasrol.

Szoval haza? No akkor majd remelem, te is meselsz! Plane ha esetleg utana me'g tovabb:)) Mi pont forditva voltunk, Messze, haza, aztan UK-be.
A külföldön élő magyarok körében meglehetősen elterjedt gyakorlat, hogy a külföldi munkavállalás (és élet) ellenére Magyarországon is fizetik a társadalombiztosítási járulékot és ha úgy adódik, akkor otthon is veszik igénybe a szolgáltatást. Na, ennek jövő nyártól vége lehet, ráadásul nem csak…..
Platonica 2019.12.03 16:13:53
@London2009: Kuldjel!:-))

Nem annyira bonyolult a fogorvososdi. En is hazajarok, meg egyik itteni bnom is. Mivel amugy is megyunk evente tobbszor Mo-ra, mindig ugy igazitjuk, hogy egybeessen. Es valoban tele van a rendelo kf-ekkel, magyarral alig-alig talalkozni, vagy csak olyannal, mint mi.
Platonica 2019.12.03 20:39:22
@London2009: Nemcsak az ar, a minoseg is. Az angol fogorvoslas szerintem nagyon gyatra... Illetve nemcsak szerintem:
www.telegraph.co.uk/news/health/expat-health/11770937/Brits-just-grin-and-bear-bad-dentistry.html
Platonica 2019.12.03 20:54:47
@London2009: Amiket hallok, azok nem gyoztek meg:) Inkabb megyek haza.
Európában ritkán gondolunk bele, pedig történelmi, gazdasági és kulturális okokból is kifejezetten érdekes, miként élnek egymás mellett amerikaiak és kanadaiak, azaz milyen a két ország viszonya. Ezt boncolgatja legfrissebb írásában Steve is. Mik azok a dolgok, amiket nem tudsz megszokni…..
Platonica 2019.12.02 11:36:10
@fhdgy: Tolem senkit nem kell megvedeni, mert nem is tamadtam. Annyit jegyeztem meg, h ez nem google fordito. Probaljon valaki beirni egy hosszabb lelegzetu, osszefuggo angol szoveget, es nezze meg a magyar eredmenyt. Nemigen tenne' ki sehova.
Platonica 2019.12.02 11:54:39
@fhdgy: Haha ez jo.

Pont ilyesmire gondoltam.
Platonica 2019.12.03 09:46:45
@fhdgy: Ezeknek a kulonbsegeknek me'g tudomanya is van, a geolingvisztika, azon belul is a dialektologia, vagyis a nyelvjaras tudomany. Pontosan azt vizsgalja, amirol itt szo volt, a nyelv terbeli tagolodasat, uannak a nyelvnek a kulonbozo teruleti valtozatait.

Azert mert valaki (megint) lehulyezi a tobbieket, nem biztos, h neki van igaza. Ennyit arrol, h ki a tudatlan:-D
Előfordul, hogy az ember úgy érzi, lassan kiszeret abból a városból, ahol él. Aztán ez az érzés vagy átmeneti lesz, vagy nem, utóbbi esetben azért nagyobb a gond. Ez persze mindig csak utólag derül ki… kérdés, hogy ilyenkor mi a teendő. Mi az az öt dolog, ami a leginkább hiányzik Magyarországról?…..
Platonica 2019.12.02 09:26:02
@ChristineK: Tavaly tanitottam igy a gyerkom vezetni, ha't a fiatalok tenyleg gyorsan tanulnak, provisional-tol szamitva 3 honap mulva kezeben volt a rendes jogsi:-D
Az oktato-autot a dupla pedalzat miatt ajanlanam neked, mert az azert egy extra biztonsag 'tarolas' ellen. Es talan ha nem kell ezen stresszelni, jobban a tanulasra fokuszalhatsz. Csak egy tipp!
Platonica 2019.12.02 10:46:06
@dikusz.: Nem mellekesen, fel se fogta az illeto, h ha mar fiatalon kiprobalta, gyakorolta, akkor pont nem volt ideje raepulni blokkoknak, felelmeknek. Szoval amit erdemnek gondolt maganal, csak evidencia...
Platonica 2019.12.02 11:47:55
@dikusz.: Igen, ertettem:) Ugyanez volt az en kerdesem is, csak kiegesziteskent tettem a tiedhez a velemenyemet.
Külföldön élve néha előtör belőlünk a hiányérzet Magyarországgal kapcsolatban. Persze mindenkinek más hiányzik, legyen az a szülővárosa, egy jó leves vagy valami egészen más, másoknak talán meglepő dolog. Neked mi az az öt dolog, ami a leginkább hiányzik Magyarországról? Írd meg a…..
Platonica 2019.11.30 14:41:08
@ZooLeka: Nem, enyhe ido volt! Most epp 11 fok. De vadul fuj a szel.
@London2009: Igen, en is ezt irtam, de azert a jo kavet nagyitoval kell keresni most is. Egy kimondott nagy tersegben 4 hely van, ahol finom (most 3 kulonbozo varoskarol/falurol beszelek 20 masik kozott:-).

Espresso temaban lattam egy jellemzo karikaturat, de nehez igy atadni irasban. Lehet, van, aki ismeri... (Mit ker? Espresso. Bless you!)
Platonica 2019.11.30 19:15:39
@ZooLeka: Inkabb ne...
Vannak bizonyos dolgok, amikre az ember határátkelőként hazalátogatva rácsodálkozik. A múltkor erről írt Bogdán egy posztot, amire meglehetősen sokan reagáltak. Utána írt nekem egy levelet, válaszul a kommentekre. Most ez következik, de előtte röviden összefoglalom az előző posztot (amit egyébként…..
Miután a múlt héten Európa tetején kalandoztunk Harri Seldonékkal (a posztot jó sok képpel itt találod, ha kihagytad volna), most fordítsuk meg az irányt és induljunk el a föld alá. Emellett is lesznek még majd érdekességek a beszámolóban a mini-Lyontól a papagájokig. Johanna bányászik..
Platonica 2019.11.28 20:03:45
@ZooLeka: Kikerem magamnak a macskank neveben!!!!:-D Egy tunder, es el nem cserelnem kutyara, pedig oket is szeretem. De nekunk csaladilag a macska passzol.
Platonica 2019.11.28 20:25:18
@ZooLeka: Igen, de nem azert, mert messzebb vagyunk, hanem mert megallunk kozben a kituzott helyeken, es varost nezunk, pihenunk par napot;-) Szoval nem lerohanjuk a tavot, hanem amolyan 7-9 napos road trip-et csinalunk. Szallast sehol nem foglalunk elore, ez neha tok izgalmas:-D, az utvonal is csak nagyjabol kituzve elore, h pl eszakon megyunk, vagy Olaszorszagot is belevesszuk, stb. Nagyon klassz fun:-)

Edesek lehetnek az allatok! Mar parszor majdnem elcsabultunk kutya ugyben, de aztan mindig mas projekt jott szembe...
A Kanadában éppen a kétnyelvűséggel birkózó, elsős kisfiútól Toszkánán át egészen a lisszaboni anarchista kocsmákig ível a mai poszt, szóval egy dolgot bizton állíthatok: nem fogtok unatkozni. (Fotó: pixabay.com/stocksnap)..
Platonica 2019.11.25 09:22:47
@croc: Ez utobbi szerintem nem szukseges (persze idealis lenne!), de enelkul is megy, foleg, ha egynyelvu a csalad. Mi a harmadik nyelvet erositettuk meg ilyen kf-i csereprogrammal.
Abban nem vagyok biztos, hogy eleg, ha az egyik szulo kovetkezetesen mindig magyarul beszel. Ha a masik szulo nem tud magyarul, akkor ugye a 'csaladnyelv' eleve az idegennyelv lesz, tehat nagyon minimalis magyar input eri a gyerekeket, plane a kozossegbe kerules utan. Amit en latok magam korul, hogy erteni ertenek (inkabb csak 'konyha-szinten'), de nem igazan aktiv a magyar (ez az atlag, persze vannak kivetelek).
Platonica 2019.11.25 14:19:08
@tildy[UK]: De, nehezebb az iras. Nalunk az olvasas magatol tortent, majdnem parhuzamosan az angollal. A mi sulink folyoirast tanitott, szoval ilyen kulonbseg nem jatszott, de azert az ekezetes betuk, az igekotok, a hasonulasok, egybe-kuloniras, ly-j, es mas egyeb finomsagok miatt egyaltalan nem annyira magatol ertetodo, hogy az iras is olyan konnyen, elegansan megy, mint hogy pl olvasni megtanult hibatlanul. Felolvasni is, ami ugye egy teljesen mas skill.

@illango pillango: Passziv szokincs eleg jol elerheto sok olvasassal, igenyes (nem konyha)nyelv otthoni hasznalataval.
A gyerekkel olvastunk evekkel ezelott egy modernebb kiadasu Toldit, es nem ertette, miert van az a sok labjegyzetes szomagyarazat, mikor (szinte) minden szot ismert. Illetve problema nelkul olvasott szakszovegeket is magyarul, vagy most nagyobb koraban filozofiai esszeket, stb. Produkalni ezek teljes szokincset mar nehezebb lenne neki, de megertes szinten nincsen fennakadas.
Platonica 2019.11.25 14:37:49
@tildy[UK]: Talan felreertheto voltam, nem azt irtam, hogy a magyar nehezebb az angolnal, hanem hogy az iras nehezebb, mint az olvasas megtanulasa, ami szinte automatikus, nem igenyel kulonosebb pluszmunkat.
Es bar a magyar kiejteskovetobb, mint az angol, a helyesirasi szabalyok viszont ele'g bonyolultak. Joszerivel a kf-on nevelkedo gyerekek sosem fognak formalisan szabalyokat tanulni/gyakorolni, hanem a fulukre hagyatkoznak, ez pedig az irasukon meg fog latszani. Biztos tud ezen segiteni egy nagymama, de azert nagy elvarasokat nem fuznek ehhez:)
Az angollal szemben egyebkent az a jo, hogy a (magyar) hibas helyesiras nem megertesgatlo, hetkoznapi irasbeli kommunikacioban nem problema, de nyilvan az erettsegin v CV-n v hivatalos levelnel azert sok mulhat rajta:))
Nehéz mit írni akkor, amikor egy blog elér a 3000. poszthoz, egy több mint 8 éves út mérföldkövéhez. Szép kerek számról van szó, megszámlálhatatlan érdekes, szívszorító vagy éppen pozitív történetről – ezúton is köszönöm, hogy megosztottátok a bloggal és legyen ez így a jövőben is! Szinte lehetetlen…..
Platonica 2019.11.21 16:19:06
@BlackBrick: En nem ismertem az irasait, nem tul regota olvasgatok itt, de belepillantottam a blogjaba most. Irigylesre melto, hogy az ujabb gondok ellenere is mennyire talpig ember, tele eletkedvvel, optimizmussal.
Platonica 2019.11.21 16:22:30
@Határátkelő: En is gratulalok, es tovabbi sok sikert!
Az első hetek és hónapok (néha kissé ijesztő) izgalma után lassan külföldön is beindul a mókuskerék. Így történt ez Viktorék esetében is (története első és második részét itt pótolhatja az, aki elmulasztotta), hogy aztán egyszer csak beüssön egy váratlanul (és nem túl kellemesen) izgalmas…..
Platonica 2019.11.20 11:47:10
@_z_: Nem vagyunk egyformak:-)
Mondjuk, a ferjem sem olyan mint en, de azt pontosan tudja, szo sincs arrol, hogy 'a semmirol beszelgetne'k' ilyenkor, sot altalaban le is hul, mik merulnek fol, miket osztottak meg velem:-) En kevesbe erzem szukseget a 'sharing'-nek, ez is igaz.
Platonica 2019.11.20 12:14:49
@Nagy kámpics: Es nem jozanul?:-D

Trefat felre, fura, h csupa bepisiles meg szekrekedes ugrik be nektek, hehe. Ilyenekre most konkretan nem is emlekszem a repertoarombol.
Platonica 2019.11.20 12:22:59
@Nagy kámpics: Visszafele nem megyunk;-)
Amikor az ember már huzamosabb ideje külföldön él, hajlamos rácsodálkozni bizonyos magyarországi dolgokra, amit az otthoniak talán már észre sem vesznek, vagy csak megvonják a vállukat, annyira természetesnek tűnnek. Bogdán jó harminc éve választotta az Egyesült Államokat, de azért rendszeresen…..
Platonica 2019.11.14 14:14:56
@sZulamith: Mert mashol talan nem? Oh, edes alom;-))
Platonica 2019.11.15 13:05:08
@Zabalint: Lehet meglepodnel kf-on...
Platonica 2019.11.15 15:13:27
@Zabalint: En konkretan az egeszsegugyre regaltam, ill. az erre vonatkozo hsz-odra. Nagyon sokan felertekelik azt a semmit, miutan kf-on megtapasztaltak az ottani helyzetet. Amin en is meglepodtem, h me'g Nemetorszaggal/Svajccal kapcsolatban is volt (tegnap?) negativ poszt, az ottani helyzettel kapcsolatban ezek szerint nekem voltak illuzioim.
@Lynxxnyl: Itt is hasonlo (UK).
Eszter London és Indonézia után tért vissza Magyarországra, hogy megpróbálja megvalósítani álmait. Történetét olvasva szerintem elég jó úton halad efelé. Egy olyan történet fonalát vesszük most fel, amit hat éve ejtettünk el, lássuk tehát, mi minden történt vele azóta! (Eszter hat évvel ezelőtti…..
Platonica 2019.11.14 11:51:33
@shaktiii: Hm, szerintem nem...

@Nzoltan: Nem pontosan ertem, ezzel mire reagaltal.
Platonica 2019.11.15 13:08:33
@shaktiii: Nyet.

www.youtube.com/watch?v=S-8jR5ey5IQ

De nagyon nem tetszett:-(

Viszont irto szeretnem megnezni a Hanussent, de sehol nem talalom.