Regisztráció Blogot indítok
Adatok
Szabó Ingrid

0 bejegyzést írt és 6 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Filmklub Volver 2020.05.05 11:02:37
Erős és gyenge nők, akik megpróbálnak talpon maradni egy világban, ahol a férfiak csak a saját kis játékaikat űzik? Vagy egyszerűen mindenki csak a maga boldogságát keresi? Almodóvar sajátos látásmódja itt is új megvilágításba helyezi társas és társadalmi szerepeinket, kapcsolatainkat...
Szabó Ingrid 2020.05.14 22:22:27
Ez a film igazán jóra sikeredett! Tökéletesen átgondolt, remek történettel, amit egyszerű volt követni.
Pedro Almodóvar minden részletre odafigyelt. Jók voltak az utalójelek is. Hamar rájöttem, hogy itt minden apró dolognak (pl. A szobabicikli, a tárolódobozon a név) nagy jelentősége van.
Mivel megnéztem Pedro Almodóvár a "Beszélj hozzá!" c. filmjét is, (ami nekem sok volt) ezért film első felében kicsit ideges lettem, hogy a családon belüli szexuális erőszakról fog szólni. Féltem, hogy ez a szál lesz hangsúlyos. De Almodóvar remek egyensúlyt teremtett a negatív történések (erőszak, gyilkosság, halál, rák) és a pozitív dolgok között. Úgy adta át a történetet, az érzelmeket, hogy a rossz dolgok eltörpültek a jók mellett.
Ez a főszereplő erős személyiségének, talpraesettségének is köszönhető. Mint már megszokhattuk ismét egy önálló, független és erős nőt kaptunk. És sok sok másikat, akik mind hasonló tulajdonságokkal voltak ellátva. Bár megjelenik végre egy férfi is, aki valami jót is tesz, hisz neki köszönhető, hogy pénzt keres az étteremmel. Egy pillanatra reménykedtem, hogy kialakul valami, de Raimunda gyorsan elküldte inni valamit. Jellemző Almodóvar filmjeire, hogy kevés a férfi szereplő, ám azok is csupa rossz tulajdonsággal vannak felruházva. Vagy női ruhába. (de akkor pozitív tulajdonságokat kapnak).
Érdekes volt nézni ahogy megjelennek a modern problémák: a mobiltelefon nyomkodása, a tv-re való ráfüggés, valamit a "valóságshow" ahol hülyére vennék az embert a jó, szaftos történetért.
Tetszett, ahogy a falusi életet bemutatta. A pletykálkodás, a babonák, a folyamatos puszilkodás, hiszen mindenki ismer mindenkit, is. (Bár szerintem egy faluban nem lehet még napokig sem elbújni, valaki úgyis "kiszagol")
A befejezés is nagyon tetszett. Tényleg mindenre választ kaptunk. Kifejezetten tetszett Irene magyarázata arra, hogy sikerült évekig meghúzódnia: "A múltból jöttem, ő pedig abban élt."
Egyszerre volt megható és megrázó is!
Filmklub Eleven hús 2020.03.25 17:58:31
Sajátos szerelmi háromszög: egy nő, egy rendőr és egy bűnöző. Győzhet-e a bosszú, a gyűlölet?..
Szabó Ingrid 2020.03.28 22:21:46
Ugyanaz a nyers, explicit stílus jellemzi ezt a filmet is. Ismét feltűnik a drog, az alkohol, az erőszak és a beteges féltékenység.
A szerelmi háromszög nem egészen háromszög, hiszen mindenki félrelépett. Kivéve az idősebb rendőrt, ő hűséges volt feleségéhez. Ám hiába, mivel nem a megfelelő módon fejezte ki szeretetét. A családon belüli erőszak, az ilyen férfiak felfogása remekül volt bemutatva. A "jobban fáj nekem, mint neked" felfogás sok esetben a való életben is helytálló.

Nem eljesen értem a film leírását: "egy nő, egy rendőr és egy bűnöző". Kire céloz? Hisz 2 nő volt, mindekttőnek nagyon fontos szerepe volt a történet szempontjából. Ugyanúgy 2 rendőr volt, szintén fontos szerepekkel. Na és ki a bűnöző? Bár Viktor valóban agresszív természtű és börtönben is ült, szerintem nem tekinthető bűnözőnek. A film során is többször említik, hogy nem lopott, nem ölt és makk gészséges, nem küzd semilyen függőséggel. Leszámitva az el nem múló szerelmét Helena iránt.
Számomra nem egyértelmű, hogy ki az aki bosszút áll. Viktor tervezte, de lemondott róla. Egészen addig amíg Helena nem sétált bele önszántából. Ugyanakkor Helena férje már az elejétől kezdve a bosszút terveli. Bár nem ő hajtotta volna végre, ügyesen kitervelte.

Bevallom őszintén, kicsit sajnálom Klarát. Valóban félrelépett, de nem igazán volt más választása. A filmből kiderül, hogy nem először próbál elválni. Valószínűleg korábban is az volt a válasz, hogy "Amíg én szeretlek, addig nem válsz el tőlem."
Jobban örültem volna, ha nem hal meg és happy end-el zárul az ő élete is. Mondjuk újra egyesül Daviddel. Akkor lett volna teljes a kép.
Lakótelep, bizonytalan egzisztencia - egy átlagos kispolgári család élete, amelyet egy asszony próbál meg összetartani, miközben minden szétesik, mindenki a saját dolgaival, önmagával van elfoglalva. Tehet-e egyáltalán valamit, és annak van-e értelme, vagy inkább hagyjon mindent elrendeződni,…..
Egy lakás, négy asszony, párkapcsolatok. Almodóvar ma is újszerű feldolgozásban tálalja nő és férfi viszonyát, az érzelmek sodrát és zavarát...
Szabó Ingrid 2020.03.10 13:26:42
Őszintén megvalva egy kicsit megijedtem, amikor meghalottam a film megjelenésének évszámát, mivel a régi filmek általában nem keltik fel az érdeklődésemet.
De ennek a filmnek már a címe megfogott, kíváncsivá tett.
Leginkább a film humora volt az, ami kifejezetten élvezhetővé tette a filmet. Legtöbb jelenet inkább a nézőnek humoros, a szereplőknek sokkal inkább fájdalmas, vagy szomorú.
A film története sem okozott csalódást. Tökéletesen bemutatta a női gondolkodásmódot, mondhatni naivitást. A tény, hogy mindazok ellenére amiket Iván mindnyájukkal tett, mégis minden mást figyelmen kívül hagyva rohannak utána, az számomra a gyengeséget jelképezi. Bár maga a cél a gyengeség, a filmben szereplő nők cselekedeteikből kiderül, hogy mind magabiztosak és erősek. Hiszen megállíthatatlanok, valamilyen úton-módon elérik amit akarnak. Erre tökéleteses példa, hogy gond nélkül elaltatják a rendőröket is, fegyverrel túszul ejtenek valaki.
Az idegösszeomlás jelei többször is megjelennek, ilyen pl. az altató, a nyugodtság, mozdulatlanság a lángoló ágy mellett, a fegyver használata és az öngyilkossági kísérlet. Ez a jelenet kifejezetten megmaradt a fejemben, mivel az, hogy szintén szerelemtől szenvedő baratnője öngyilkos akart lenni, csak másodlagos probléma. Hiszen, miután megmentették a lányt, Pepa rohan is tovább keresni Ivánt. Még csak meg sem említik többet a film folyamán.
Összességében egy igazán elgondolkodtató film, amely a mai világban is teljesen megállja a helyét, hiszen nem, illetve alig változtak a szerepek. A partner nélkül élni nem tudó női típussal manapsság is rengetegszer találkozni.