Adatok
clubman
0 bejegyzést írt és 208 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
Megfigyelték, hogy az utóbbi időben sorra születnek az érdekes autós témák a szerkesztőség tövében? Nyáron felfedeztük a lekopott rokkantparkolót, egy héten belül felfestették. Évszaktól függetlenül, esős időben sorra törik össze magukat az épület előtt kanyarodó…..
clubman
2014.09.17 19:10:50
@nyuszy: Nyilván nem a kocsival kell félreállni, hanem a személyeknek.
Az úgy volt... van a családban ez a kis Colt, ami igazából Mirage, mert amerikai piacos. Városi rohangászósnak vettük vagy tíz éve. Kimondottan automataváltós kisautót kerestünk, mert anyukám már rég leszokott a kézzel váltogatásról, apámnak a betegsége miatt az utolsó autói…..
clubman
2014.09.06 21:00:19
Autószervizből van rengeteg. Garázsból még több. De gondoltak már arra, hogy vajon hol és hogyan lehet mondjuk tankokat, lövészpáncélosokat és egyéb katonai cuccot javíttatni? Hát mondjuk itt, a zabajkalszki Csitában. Múzeumnak-gyűjteménynek, diktátoroknak, a műhely készen…..
clubman
2012.10.02 21:32:11
@Nigger bácsi:
Pont az jutott eszembe a fotókat nézegetve, hogy láttam valamelyik csatornán az M1 Abrams tankok felújító gyárát. Körülbelül annyi a különbség az ottani javára mint a szovjet és az amerikai technika, technológia között. Egy műhely nem attól műhely, hogy bokáig jár az ember a forgácsban, tocsog az olajban. a falak ezer éve nem voltak festve.
Pont az jutott eszembe a fotókat nézegetve, hogy láttam valamelyik csatornán az M1 Abrams tankok felújító gyárát. Körülbelül annyi a különbség az ottani javára mint a szovjet és az amerikai technika, technológia között. Egy műhely nem attól műhely, hogy bokáig jár az ember a forgácsban, tocsog az olajban. a falak ezer éve nem voltak festve.
Ki ne hallotta volna az apjától ezt az örök érvényű mondást? Nem biztos, hogy mindenki azonnal megértette, miről is szól ez a tömör életbölcsesség. Nekik mutatnék egy példát, egy egészen plasztikusat.A szerkesztőségi levelezőlista komoly fertő. Gyakran tűnnek fel levelek,…..
clubman
2012.06.02 19:29:40
@rATdrAgOn: hahu, 199k.
clubman
2012.06.04 20:11:28
@rATdrAgOn: Szürke.
clubman
2012.06.05 19:41:48
@Taxomükke: Nem attól függ, hogy jó vagy rom autót veszel, hogy mennyi idős, hány km van benne. Hanem az, hogy milyen gazdái voltak addig. Ha ütötték-vágták akkor szar kocsit vettél. Én meg jót. Sosem volt elektromos gondom, minden izzója világított, még a műszerfalban is. Mechanikusan is, kasznija is rendben volt. Szóval jó autó a Citroen, de nem fillérekért. Ja meg jó, citróhoz értő szerelő kell hozzá, akinek nem a Zsiguli az utolsó tanult autója. Bár nem biztos, hogy bonyolultabb nála a BX. Legfeljebb a hidró miatt, de azt is egyszer meg kell tanulni és kész. Na ennyi.
Ismerik ugye, a viccet – akkora buli volt fiam… És innentől jön a cím. De ez érvényes akár a május végi International Mini Meetingre is (IMM), amelyet idén – szinte hihetetlen – Magyarországon rendeznek. Autónyelven ez az IMM most nagyjából az lesz, mint a…..
Nyáron Földváron lenni jó, mert ott a család, lehet fürdeni, focizni, bringázni, a kisdedek gyöngyöző kacagása az égig hallik. Idill, Paradicsom. Paprika. Idén még a szúnyogok sem csíptek, mert bár voltak vagy negyvenmilliárdan, egyiknek sem volt fullánkja, lévén mind…..
clubman
2010.09.03 00:02:22
@mükkemakk: A napokban Lajosmizsén voltam egy háznál. Eljövőben megláttam egy Golf I-et a fészerben. 30 éves, a gazdája fiatalabb. :-) Az anyja erre azt mondta, hogy van öregebb autó is a háznál. Fekvőlámpás 5 hengeres 300D Merci. Ez az övé, és szereti. Sajnos nem volt időm megnézegetni a gépeket, pedig lett volna kedvem hozzá. Talán azért mert az enyém is 20 éves, Citroen BX, és én is szeretem. ;-)
Igen meleg van. Klímánk nincs, de legalább tetőnk sem.
A Gázmegfékkel együtt érkeztünk, össze is parkoltunk és ismerkedtünk gyorsan. Az is hamar kiderült, sok kellemesen őrült emberrel együtt indulunk neki a futamnak. A szervezők ugyanis lehetőleg jelmezben vártak ide minden…..
clubman
2010.08.28 17:34:52
Egy hét eltelt, amióta Mekler Laciék elindultak Mongólia felé. Elébe megyek az eseményeknek – elakadás eddig nem volt, csúszás, fura dolog viszont mind több. Mekiék lassan egyre jobban alámerülnek az ex-szoci Ázsia kreténségeiben, merev szabályok közé szorított ad hoc…..
Egyszerre három Jaguar tesztje következik, és mind új, közöttük a sose látott XJ-vel. Na jó, akkor öt. Vélemények az azonos című írásunkról...
clubman
2010.06.09 12:30:29
@ColtCzT:
Tán 2 éve lesz, hogy egy kereskedésben láttam egy NY-ból hozott Mk X-et. Kissé kopottas volt, de nagyon el tudtam volna képzelni alattam. 3,2 milláért volt kirakva.
Tán 2 éve lesz, hogy egy kereskedésben láttam egy NY-ból hozott Mk X-et. Kissé kopottas volt, de nagyon el tudtam volna képzelni alattam. 3,2 milláért volt kirakva.
clubman
2010.06.09 12:47:05
Tehát, ha álltok a dugóban, engem szidjatok. A dugók ugyanis így keletkeznek, és ezért én vagyok a felelős. Ezeket a hibákat én követem el, csak én. Mert ti nem. Ugye, nem? Mai cikkünk blogposztja...
clubman
2010.06.02 20:59:43
@waffen55:
Jaja! Szinte vadiúj benzines, üres platóval. A személyautó egy raj GAZ volt, 0 kompresszióval. Elég kontrasztos volt a dolog. A személyoktatónak volt egy rongya. Ha egy táblát nem vettél figyelembe akkor megállított, visszaküldött letörölni, mert biztos koszos a tábla. Áá, nem volt ám ciki egyáltalán. :-D
Jaja! Szinte vadiúj benzines, üres platóval. A személyautó egy raj GAZ volt, 0 kompresszióval. Elég kontrasztos volt a dolog. A személyoktatónak volt egy rongya. Ha egy táblát nem vettél figyelembe akkor megállított, visszaküldött letörölni, mert biztos koszos a tábla. Áá, nem volt ám ciki egyáltalán. :-D
clubman
2010.06.02 21:07:40
@Érdekes:
Biztos hogy az én hsz-omra válaszoltál? :-)
Ha sietnél, vagyis 40 helyett szeretnél 50-nel menni, akkor tuti, hogy nem tudsz valamiért előzni, és utcahosszat tötymörögsz a "jajdelazánráérekautózgatni" autós mögött. Taigetoszról írt itt valaki??
Biztos hogy az én hsz-omra válaszoltál? :-)
Ha sietnél, vagyis 40 helyett szeretnél 50-nel menni, akkor tuti, hogy nem tudsz valamiért előzni, és utcahosszat tötymörögsz a "jajdelazánráérekautózgatni" autós mögött. Taigetoszról írt itt valaki??
clubman
2010.06.02 21:19:03
@j311:
Ebben egyetértek veled. A KRESZ nem véletlen van kitalálva. Még akkor is ha vannak benne baromságok. A bizalmi elv számomra azt jelenti, hogy te is tanultál KRESZ-t, én is. Tehát mindnyájan tudjuk pl. a maximális sebességhatárokat. Tehát, ha a pályán 130-cal előzök(!) a belső sávban, akkor ne villogjon le senki, mert az bunkó, akárki is. Persze a jobbra tartsot a pályán is be kell tartani. És ha a külső sávban megyek 130-cal, akkor nincs az az atyaúristen, akinek a kedvéért "köteles" lennék gyorsabban menni. De lassabban sem, mint a sáv tempója 130 alatt.
Ebben egyetértek veled. A KRESZ nem véletlen van kitalálva. Még akkor is ha vannak benne baromságok. A bizalmi elv számomra azt jelenti, hogy te is tanultál KRESZ-t, én is. Tehát mindnyájan tudjuk pl. a maximális sebességhatárokat. Tehát, ha a pályán 130-cal előzök(!) a belső sávban, akkor ne villogjon le senki, mert az bunkó, akárki is. Persze a jobbra tartsot a pályán is be kell tartani. És ha a külső sávban megyek 130-cal, akkor nincs az az atyaúristen, akinek a kedvéért "köteles" lennék gyorsabban menni. De lassabban sem, mint a sáv tempója 130 alatt.
És a két eset nem függött össze egymással. Sietve igyekszem megnyugtatni az olvasót, senkinek semmi baja nem lett, ahogy a filmek végén szokás mondani, a jelenetek rögzítése közben élő állat nem szenvedett sem maradandó sem bármilyen sérülést. Péter fiam és a feleségem is…..
clubman
2010.06.01 20:55:24
@nem kéne...: Nézd meg a Citroen BX-ét. Bordásszíjas, 2 db van benne. Az egyikkel a támlát állítod, a másikkal az egész ülést billegteted. :-))
Nagyobb térképre váltás Ha nem tudnánk, hogy igaz. Legalábbis hiteles szemtanúk szerint. Brit-Kolumbia tartományban, egy Boston Bar nevű helyen forgatták. Az Alexander-alagútban. 1. főút, két és fél órára Vancouvertől. Két hét alatt készült el és talán nem túlzás azt…..
clubman
2010.05.31 23:27:21
@sipike78: Lehet, hogy megcsinálták, de nem úgy ahogy a filmben van. Abban az alagútban EGY jobbos kanyar van, slussz-passz. Valójában ugyanott jött ki, mint ahol bement. Sőt ugyanazon a rámpán jött le, mint amin fölment, csak fölszedték a táblákat az útról. :-))
604 a francia Mercedes, puha, óriási, hívogató, csodaszép. Milyen kár, hogy egy se maradt belőle. Vélemények az azonos című írásunkról...
clubman
2010.05.30 21:03:36
„Nem minden arany, ami fénylik” - akartam a címet adni, aztán eszembe jutott egy jobb, a „Szopás Baloccóban”, de végül nem vitt egyikre se rá a lélek. Olyan csodás volt ez az egész meghívás, hogy idióta címmel nem akartam elrontani az emlékét. Meg unprofi…..
clubman
2010.05.28 22:24:04
Éveken át egymást érték a botrányok az autómentő-szakmában, úrvezetők durva lehúzásáról, tettlegességig fajuló konkurenciaharcról, balesetes kocsikról pénzért jelentő rendőrökről szóltak a hírek. Vélemények az azonos című írásunkról...
clubman
2010.05.24 20:06:14
@bunko_jobbos: Amelyik fülkében jártam ott csak golyóstoll volt. Mint máskor.
Csikós nagyon helytálló elmélete szerint az autó- és szerelésszerető ember előbb-utóbb megkapja a maga szaros kenyerét. Ez általában egy olyan autó/motor/traktor/busz, amit imád, szeret, mindamellett végtelen mennyiséget szív vele, káromkodik, szerel, alkatrészezik, hegeszt,…..
clubman
2010.05.22 20:16:24
@Mr. Homn: Acetilén, vagy mi? Apámnak volt. Karbidot(?) kellett a tartályba tenni meg vizet.
Az elsőhöz képest elképesztően iciri-piciri motorral jött meg hozzánk a második Skoda Yeti. Gondoltam, a fotókat Budapest belterületén kellene elkészíteni, de úgy, hogy legyen egy kis vadregény körülötte, elvégre ez egy kamuterepjáró, aminek akkor sem alacsony a hasa, ha…..
„Te nem is szeretsz az autókkal menni, te csak szerelni szereted őket” mondta egyszer egy barátom, amikor megint műhelyasztalon volt valaminek a motorja. Ma jutott eszembe ez a kissé túlzó mondat, amikor a blokk összefűzésekor elgondolkodtam rajta, hogy nekem ez az egyik…..
clubman
2010.05.15 19:09:54
Soha ennyi kézen tesztautó még nem ment át nálunk. Pedig az elvakultak szemében csak egy francia hulladék. Na ők azok, akik sosem tudják meg, miért a Citroën DS3 az idei év meglepetése. Vélemények az azonos című írásunkról...
clubman
2010.05.12 19:40:13
@sufnyi: Érdekes, a BX-em 12 éve szolgál gond nélkül. Igaz nem munkásautó romot vettem óccóé', hanem kívül-belül szép 12 éveset. És ha baj van, akkor nem a Zsiguli/Trabant varázsló "szerelőhöz" kell menni, hanem valódi Citroen szerelőhöz. Ennyi a titok, nem több.
A DS3 árából vennék egy rakat öreg Citroent, Minit, Jaguart, Opel GT-t, stb. :-)
A DS3 árából vennék egy rakat öreg Citroent, Minit, Jaguart, Opel GT-t, stb. :-)
clubman
2010.05.12 19:47:49
@kutyafej: > Ha nincs benne rémes bűz nyáron, elkefélt ergonómia, vacak műanyagok és sírnivaló műszaki barmolás, akkor viszont nem francia autóban ülsz bizonyára, csak összekeverted valami mással. <
Jesszus! Akkor most miben ülök 12 éve? Mert ezeket eddig nem tapasztaltam. Golf II? De akkor miért a dupla vinklit látom a kocsin mindenhol? Könyörgöm homályosíts föl! :-DDD
Jesszus! Akkor most miben ülök 12 éve? Mert ezeket eddig nem tapasztaltam. Golf II? De akkor miért a dupla vinklit látom a kocsin mindenhol? Könyörgöm homályosíts föl! :-DDD
Egy 1949-es Jaguar Mark V még Angliában is feltűnő jelenség, pedig érdekes és szemrevaló autókkal nap mint nap találkozhat az ember. A jólnevelt autóbuzi tehát udvariasan kopog, kérdez - és ettől a pillanattól kezdve sajátos, bizarr események sora veszi kezdetét...Pedig…..
clubman
2010.04.20 21:45:53
@A-team: 2008 őszén az egyik használtautó kereskedésben volt egy Jag Mk. X 3,2 milláért. New Yorkból került ide, augusztusi biléta volt a szélvédőjén. Kopottas volt kívül-belül, de nagyon tetszett.
Volt egy P. G. W. könyvem tinédzser koromban. Rögtön az első oldalon végig taglalta, hogy milyen borzalmasan tombolnak az elemek Skóciában (vagy máshol, már nem emlékszem), egyébként meg a történethez semmi köze, mert az Dél-Angliában, vagy hol játszódik. :-))
Volt egy P. G. W. könyvem tinédzser koromban. Rögtön az első oldalon végig taglalta, hogy milyen borzalmasan tombolnak az elemek Skóciában (vagy máshol, már nem emlékszem), egyébként meg a történethez semmi köze, mert az Dél-Angliában, vagy hol játszódik. :-))
Nem volt vita egy percig sem. Nem is lehetett volna, hiszen a képeket először megpillantva azonnal tudtam, hogy kiomlott belekben térdig gázolok, ha kell, de ez az autó ott lesz a standunkon. Nem volt rá szükség, akit kérdeztem, az csak bólintott. Winkler a V8 miatt, Bende az…..
clubman
2010.03.21 11:39:19
@TéeSzElnök:
És kecskeméti. Elég sokat vagyok az utcán, de még egyszer sem láttam. Lehet, hogy tényleg keveset használja.
És kecskeméti. Elég sokat vagyok az utcán, de még egyszer sem láttam. Lehet, hogy tényleg keveset használja.
Karesz elkészült Dezsővel, azaz most még egy utolsó cserélendő olaj van benne, amit majd én cserélek le szűrőstől, mert ő csak pár száz métereket tudott ott menni az utcában, az kiadott három olajcserét. Ez a negyedik, hosszan futtatott olaj remélhetőleg a legmikroszkopikusabb…..
clubman
2010.03.17 17:15:47
clubman
2010.03.17 19:45:52
@lally:
Na jól bevezettem magam a málnásba. :-D
Tényleg jobb 1-ről. Kivéve aki átvariálta a magáét B1-re.
Na jól bevezettem magam a málnásba. :-D
Tényleg jobb 1-ről. Kivéve aki átvariálta a magáét B1-re.
clubman
2010.03.17 19:58:17
@Macibb:
Kb. hasonlót ír az angol nyelvű Wiktor is. Viszont saját olvasói emlékeim szerint azért nem mindegyik autó volt balkormányos. Ami jobbost lehetett átépítettek a váltás után.
Kb. hasonlót ír az angol nyelvű Wiktor is. Viszont saját olvasói emlékeim szerint azért nem mindegyik autó volt balkormányos. Ami jobbost lehetett átépítettek a váltás után.
Autópályán a legkönnyebb közlekedni. Az ember csak tartja a gázt és a kormányt, és nem történik szinte semmi, de mi képesek vagyunk rá, hogy még itt is veszélybe sodorjunk másokat. Vélemények az azonos című írásunkról...
clubman
2010.03.17 14:10:23
@Kono:
36. § (11): a körforgalom hogy jön ide, az autópályához? Inkább a (4). bekezdés.
37. § (2): feloldja a 36-osban lévő lakóterületi hatályt, vagyis autópályán is szabad jobbról előzni a 36/4-es bekezdésnek kritériumainak megfelelően. Szerintem. Nem vagyok jogász, csak értelmezem a jogszabály szövegét. :-)
Az más kérdés, hogy érvényben lévő jogszabályt nézegetünk-e?
36. § (11): a körforgalom hogy jön ide, az autópályához? Inkább a (4). bekezdés.
37. § (2): feloldja a 36-osban lévő lakóterületi hatályt, vagyis autópályán is szabad jobbról előzni a 36/4-es bekezdésnek kritériumainak megfelelően. Szerintem. Nem vagyok jogász, csak értelmezem a jogszabály szövegét. :-)
Az más kérdés, hogy érvényben lévő jogszabályt nézegetünk-e?
clubman
2010.03.17 14:13:43
@Egon Olsen:
Igazából az tájékoztató tábla. Lehet, hogy a forgalmi helyzet miatt tiltja. Hogy jogszerűen-e, azt nem tudom.
Igazából az tájékoztató tábla. Lehet, hogy a forgalmi helyzet miatt tiltja. Hogy jogszerűen-e, azt nem tudom.
Egy hétig voltunk távol, minden megtörtént velünk. De az öreg Mercedest elhoztuk a sarkkör alól, és már tett önerőből egy kört Kareszéknál, az utcában. Utólag már el se hisszük az egészet. Vélemények az azonos című írásunkról. A sztori eddig: 1.rész, 2.rész,…..
A sztori eddig:
1.rész, 2.rész, 3.rész, 4.rész, 5.rész, 6.rész, 7.rész, 8.rész, 9. rész, 10.rész, 11.rész, 12.rész, 13.rész, 14.rész, 15.rész, 16.rész, 17.rész, 18.rész, 19.rész, 20.rész, 21.rész, 22.rész, 23.rész, 24.rész, 25.rész, 26.rész, 27.rész, 28.rész, 29. rész,…..
clubman
2010.03.12 00:20:47
@Dennis01:
A '80-as évek elején a tizenéves Renault 4-esem alváza eléggé el volt rohadva. Otthon a garázsban leszedtem a kasznit róla. A futómű elemeit is darabokra szedtem. Lakatoltattam az alvázat, alvázvédőztem. Futóművet is rendbetettem, összeraktam. Bódét rátettem. Villanyt szakember rakta rendbe. Ja, nem vagyok autószerelő, addig nem is szerelgettem a kocsit. Viszont volt gyári alkatrész katalógusom, nagyon jól használható volt az összerakásnál. Volt hengerfúrás is. A motort egy nagyon jó szerelő ismerős rakta össze. Csont nélkül átment a műszaki vizsgán. Egyszerű, áttekinthető, könnyen szerelhető gép volt.
A '80-as évek elején a tizenéves Renault 4-esem alváza eléggé el volt rohadva. Otthon a garázsban leszedtem a kasznit róla. A futómű elemeit is darabokra szedtem. Lakatoltattam az alvázat, alvázvédőztem. Futóművet is rendbetettem, összeraktam. Bódét rátettem. Villanyt szakember rakta rendbe. Ja, nem vagyok autószerelő, addig nem is szerelgettem a kocsit. Viszont volt gyári alkatrész katalógusom, nagyon jól használható volt az összerakásnál. Volt hengerfúrás is. A motort egy nagyon jó szerelő ismerős rakta össze. Csont nélkül átment a műszaki vizsgán. Egyszerű, áttekinthető, könnyen szerelhető gép volt.
clubman
2010.03.12 00:30:48
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz