Adatok
msmester
20 bejegyzést írt és 193 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
„Árpád fejedelem sem állította hadbíróság elé az Európát végigfosztogató vitézeit, hanem kitüntette őket. A rablást, gyújtogatást és erőszakot – »kalandozást« – pedig nem jogi határozatok állították le, hanem az augsburgi csata. Ott az történt, hogy a büdös magyar migránsok ugyan váltig…..
msmester
2021.03.25 09:20:31
Klasszik ostobaság, vagy lefizetett bíró... Ennyi a nagy magyarázat. Általános iskolás szövegértelmezési feladat, hogy Tóta parafrázisában a nyugati lovagok gondolják vagy mondják magukban, hogy a magyarok büdös migránsok (ami a kort ismerve jó eséllyel meg is állja a helyét). Amúgy a cikk egésze a mostani magyar külpolitikáról és politikai kultúráról szól, tehát felfogható úgy is, hogy a brüsszeli lovagok gondolják ezt. Regardless: teljesen nyilvánvaló, hogy ez nem a szerző véleménye. Csak gyorsan meg kellett büntetni.
Szilvaytól, Seres Lászlóig, az ATV-től a magyar állami televízióig nyomatják a debil trumpista propagandát, miközben Biden nem kapja meg azokat a biztonsági információkat (remélhetőleg megkapja, mert vezető republikánusok átadják neki), amelyeket Trump napokkal a megválasztása után már…..
msmester
2020.11.13 23:31:40
@kisa: érdekes beszélgetés lehetett...
msmester
2020.11.14 21:00:36
@kisa: Erre szerintem manapság senki se tudja a választ. Kis túlzással azt mondanám, hogy a Fideszesek is megunták a huzakodást és amikor elment a csapat, akik az aranytojást tojták, csökkent a nézettség, megelégedtek azzal is, hogy a maradékot hagyják működni, aztán odatesznek valakit, aki majd "rálát" dolgokra. Hát nem jött össze. Még ez se. Az Index sztori szerintem a Fideszes médiavilág legnagyobb buktája eddig és tulajdonképpen sikerült annyira felrázniuk a maradék nem kormányzati médiaszektort, hogy éppen maguk alól húzták ki a szőnyeget.
Orbánék kiadták a parancsot, hogy meg kell győzni a magyar lakosságot arról, hogy Amerikában elcsalták a választást. Hihetetlen mennyiségű hülye tombolja most ki magát, ami úgy 1944 óta nem lepi meg a magamfajtát .
Az egyik baromság az, hogy az amerikai választás nem ment át a Benford…..
msmester
2020.11.08 22:02:42
@velőtanya: Igen, jogos nekem is ez a gondom. Bár ha most azt nézzük, hogy hány db választókörzet van, akkor önkényesen bármikor lehet mondjuk 10 vagy akár 100 olyat kiválasztani, amire tökéletesen stimmel a Benford eloszlás. Nyilván van egy csomó hely, ahol Trump 1000 körüli szavazatot is kapott egy kisebb körzetben is, pl. Bible belt kisvárosias részén... Vagy éppen 100-at mondjuk sűrűn lakott New York-i körzetben. Ezekből összevadászol eleget, és máris prímán megvan a Benford görbéd...
Én úgy közelítem meg, hogy egy választáson, ahol a szavazatokat bármikor újra lehet számolni és ez ellenőrzött körülmények között történik, ott olyan trükkökkel nem is érdemes élni, mint mondjuk a választási rendszer feltörése és manipulálása. Mert hiszen bármikor leültetnek néhány közszolgát, és újraszámolják az adott körzetet.
Én úgy közelítem meg, hogy egy választáson, ahol a szavazatokat bármikor újra lehet számolni és ez ellenőrzött körülmények között történik, ott olyan trükkökkel nem is érdemes élni, mint mondjuk a választási rendszer feltörése és manipulálása. Mert hiszen bármikor leültetnek néhány közszolgát, és újraszámolják az adott körzetet.
msmester
2020.11.08 22:13:29
@libernyák: okés, ez korrekt. Ezt kellett volna írnom, hogy "semmilyen alátámasztott jelzés nem érkezett..."
Amire ki akartam lyukadni, az RNC-nek szerintem MINDEN választókörzetben volt embere, úgyszintén jelen voltak az államok választási bizottságaiban, sőt szerintem a jelentős országos médiumok mellett is voltak referenseik. Ezen felül több tíz, ha nem több száz millió dollárt kezelnek, tehát egy alátámasztott csalási gyanú esetén az elérhető legjobb informatikai, jogi, igazgatási és médiasegítséget igénybe véve azonnal cselekedtek volna és keresztre feszítik a felelősöket (megjegyzem, ez esetben jogosan...). De hát semmi ilyesmi nem történt.
Egyébként az első idézett cikkben McDaniel "irregularities"-ről beszél. Ez kb. "választási szabálytalanság" jelentésű, tehát nem "csalás". Ahogy ott írják Michiganben indítottak valami közelebbről meg nem határozott eljárást... Amúgy a Google szerint Michiganben Biden 2 790 648, Trump pedig 2 644 525 szavazatot kapott. A különbség 146 126 szavazat. Ha kidobnak pár körzetet valami szabálytalanság miatt, ez még akkor sem kerül veszélybe szerintem.
Amire ki akartam lyukadni, az RNC-nek szerintem MINDEN választókörzetben volt embere, úgyszintén jelen voltak az államok választási bizottságaiban, sőt szerintem a jelentős országos médiumok mellett is voltak referenseik. Ezen felül több tíz, ha nem több száz millió dollárt kezelnek, tehát egy alátámasztott csalási gyanú esetén az elérhető legjobb informatikai, jogi, igazgatási és médiasegítséget igénybe véve azonnal cselekedtek volna és keresztre feszítik a felelősöket (megjegyzem, ez esetben jogosan...). De hát semmi ilyesmi nem történt.
Egyébként az első idézett cikkben McDaniel "irregularities"-ről beszél. Ez kb. "választási szabálytalanság" jelentésű, tehát nem "csalás". Ahogy ott írják Michiganben indítottak valami közelebbről meg nem határozott eljárást... Amúgy a Google szerint Michiganben Biden 2 790 648, Trump pedig 2 644 525 szavazatot kapott. A különbség 146 126 szavazat. Ha kidobnak pár körzetet valami szabálytalanság miatt, ez még akkor sem kerül veszélybe szerintem.
msmester
2020.11.08 23:39:06
@velőtanya: Igyekeztem megvizsgálni ezt. Az általam megnézett adatok innen származnak: chicagoelections.gov/en/election-results.asp?election=251&race=11 - közvetlenül nem tudom linkelni a "President & Vice President U.S." funkciót kell választani.
Három kérdést vizsgáltam:
1. A választókörzetekben leadott összes szavazatok számai kielégítik -e a Benford szabályt?
2. A Biden - Harris párra leadott szavazatok számai kielégítik -e a Benford szabályt?
2. A Trump - Pence párra leadott szavazatok számai kielégítik -e a Benford szabályt?
A válaszok:
1. NEM, a válaszótkörzetekben leadott szavazatok számainál így alakultak az értékek:
1. 1,79%
2. 6,48%
3. 18,46%
4. 25,95%
5. 19,09%
6. 15,22%
7. 8,07%
8. 3,53%
9. 1,40%
2. NEM, az eloszlás nagyon hasonló az előzőhöz, mert a Biden-Harris páros szinte minden körzetet megnyert Chicago környékén (balos város, Obama "hazája" stb.), az ő számaiknál:
1. 3,72%
2. 14,93%
3. 30,30%
4. 23,05%
5. 14,50%
6. 8,65%
7. 3,33%
8. 0,82%
9. 0,68%
3. KÖZELÍT, de mégsem, mert a 1-esek még a Benford szabályhoz képest is kiugróak:
1. 40,21%
2. 17,16%
3. 6,77%
4. 5,85%
5. 6,14%
6. 6,14%
7. 5,90%
8. 5,51%
9. 6,33%
Miért van Trumpéknál ilyen sok egyes mégis? Én összesen 2069 körzetet számolok itt, amelyből a Trump-Pence párosnak 832 egyessel kezdődő eredménye van. Ebből majdnem pont a fele 401 körzet olyan, hogy 1 vagy tizenvalahány szavazatot kaptak. (Ahogy nézem ezek Chicago népesebb körzetei.) A többi érték százas (431 szám), ami aránylag egyenlően oszlik meg a körzetek között. A kettessel kezdődő számok száma: 355. Ebből a 2-esek száma 3, a 20-asok száma 202, a kétszázasoké 150.
Megnéztem az összeredményeket is: Trumpék szám szerinti legjobb eredménye az összes körzetben: 483, mindössze 7 körzetben mentek 400 fölé.
Tehát a következtetéseim: Chicago környékén a választókörzetekben leadott szavazatok száma egy korlátos sokaság, ami nem elégíti ki a Benford szabályt. Az értékek átlaga: 515 , mediánja: 491, minimuma: 39, maximuma: 1655.
Tekintettel arra, hogy a körzetek döntő többségét Bidenék megnyerték, sokukat túlnyomó fölénnyel, a rájuk leadott szavazatok számai sem elégítik ki a Benford szabályt. Itt is korlátos a sokaság, az értékek átlaga: 424, mediánja: 403, minimuma: 37, maximuma: 1363.
Trumpék esetében nagyon sok 10-20 és 100-200 közötti érték volt, ami magyarázza, hogy miért illeszkedik a Benford szabályhoz jobban az itt elért eredményük. Az értékeik átlaga: 83 (!), mediánja: 61, minimuma: 1, maximuma: 483.
Három kérdést vizsgáltam:
1. A választókörzetekben leadott összes szavazatok számai kielégítik -e a Benford szabályt?
2. A Biden - Harris párra leadott szavazatok számai kielégítik -e a Benford szabályt?
2. A Trump - Pence párra leadott szavazatok számai kielégítik -e a Benford szabályt?
A válaszok:
1. NEM, a válaszótkörzetekben leadott szavazatok számainál így alakultak az értékek:
1. 1,79%
2. 6,48%
3. 18,46%
4. 25,95%
5. 19,09%
6. 15,22%
7. 8,07%
8. 3,53%
9. 1,40%
2. NEM, az eloszlás nagyon hasonló az előzőhöz, mert a Biden-Harris páros szinte minden körzetet megnyert Chicago környékén (balos város, Obama "hazája" stb.), az ő számaiknál:
1. 3,72%
2. 14,93%
3. 30,30%
4. 23,05%
5. 14,50%
6. 8,65%
7. 3,33%
8. 0,82%
9. 0,68%
3. KÖZELÍT, de mégsem, mert a 1-esek még a Benford szabályhoz képest is kiugróak:
1. 40,21%
2. 17,16%
3. 6,77%
4. 5,85%
5. 6,14%
6. 6,14%
7. 5,90%
8. 5,51%
9. 6,33%
Miért van Trumpéknál ilyen sok egyes mégis? Én összesen 2069 körzetet számolok itt, amelyből a Trump-Pence párosnak 832 egyessel kezdődő eredménye van. Ebből majdnem pont a fele 401 körzet olyan, hogy 1 vagy tizenvalahány szavazatot kaptak. (Ahogy nézem ezek Chicago népesebb körzetei.) A többi érték százas (431 szám), ami aránylag egyenlően oszlik meg a körzetek között. A kettessel kezdődő számok száma: 355. Ebből a 2-esek száma 3, a 20-asok száma 202, a kétszázasoké 150.
Megnéztem az összeredményeket is: Trumpék szám szerinti legjobb eredménye az összes körzetben: 483, mindössze 7 körzetben mentek 400 fölé.
Tehát a következtetéseim: Chicago környékén a választókörzetekben leadott szavazatok száma egy korlátos sokaság, ami nem elégíti ki a Benford szabályt. Az értékek átlaga: 515 , mediánja: 491, minimuma: 39, maximuma: 1655.
Tekintettel arra, hogy a körzetek döntő többségét Bidenék megnyerték, sokukat túlnyomó fölénnyel, a rájuk leadott szavazatok számai sem elégítik ki a Benford szabályt. Itt is korlátos a sokaság, az értékek átlaga: 424, mediánja: 403, minimuma: 37, maximuma: 1363.
Trumpék esetében nagyon sok 10-20 és 100-200 közötti érték volt, ami magyarázza, hogy miért illeszkedik a Benford szabályhoz jobban az itt elért eredményük. Az értékeik átlaga: 83 (!), mediánja: 61, minimuma: 1, maximuma: 483.
Prof. Dr. Botos Katalin az Antall-kormány tárca nélküli minisztere írt egy cikket a Magyar Nemzetbe a "Szakmaiság bolsevista trükk?" címmel.
Idézem: "A „puha” tudományok egy igen jelentős részénél is küzdünk a „szakmailag helyes” megítélésével. Ideológiamentes tudomány gyakorlatilag…..
Essünk túl rajta. Azt gondolom, hogy Orbán Viktor, legalábbis részben, legitim magyar nemzeti érdeket szolgál. Nemcsak a klánja érdekeit szolgálja, hanem milliók érdekében IS cselekszik. Nem tudom elmondani, hogy mennyire undorodom ettől az embertől, mennyire szégyellem, hogy egy ilyen…..
" I used to think that young Americans began whatever education they wereto get at the age of eighteen, that their early lives were spiritually emptyand that they arrived at the university clean slates unaware of their deeperselves and the world beyond their superficial experience " …..
Március 2-án 10 éves az örülünkvincentblog. Basszus, még a nevén is milyen vitáink voltak… :-) És ma már mennyire távoli, piti vitának tűnik ez.
2009. szeptember 10-én született az első bejegyzésem itt. Meglepődtem az újraolvasásakor, mert nem színházról, hanem könyvről szólt, Spiró…..
msmester
2019.03.02 19:59:28
@Rhonin: Az a vicc, hogy a bajor (meg piedmonti, meg bordeaux-i stb.) parasztok felé már megy a kampányolás Orbánnal ugyanolyan kontextusban, ahogy ő gyalázza itt Junckert. Nem kevéssé mókás, hogy ezeket a kampányokat euroszkeptikus pártok nyomják, pont azzal, hogy "látjátok, erre megy el a pénz".
Akárkik is lesznek majd az EU Parlamentben, tuti, hogy rühelleni fogják Orbánt. Különböző okokból, de az ő fajtáját és a Fideszes garniturát mindenki gyűlöli a zöldektől a félnácikig és a kereszténydemokratáktól a kommunistákig.
Ki fogja ennek a levét meginni?
- a magyar gazdák (mezőgazdasági támogatásoknak annyi)
- a magyar vállalkozások (a versenyképességi alapok érdem alapú elosztása = Kelet-Magyarország éhenhal)
- a közlekedők, az infrastruktúrát használók (nyista kohéziós alapok, itt semmilyen út, vasút felújítás, bővítés stb. nem lesz)
- a szociális, oktatási, tudományos, egészségügyi szféra (az ő programjaikat fogják megvágni legdurvábban)
Ha balhé lesz, elég egy - egyetlen egy tüzes szónok, aki majd úgy kezdi, hogy "Gyújtsuk fel az XY házát!" (tetszőleges harmadik vonalbeli fidesznyik) és simán lehet, hogy annál is nagyobb baj lesz. Nem véletlenül írta valahol Tóta W., hogy Orbán a sleppjének a bőrével játszik. Ha viszont polgárháború lesz ebből, akkor én is azt mondom, hogy fusson ki merre lát...
Akárkik is lesznek majd az EU Parlamentben, tuti, hogy rühelleni fogják Orbánt. Különböző okokból, de az ő fajtáját és a Fideszes garniturát mindenki gyűlöli a zöldektől a félnácikig és a kereszténydemokratáktól a kommunistákig.
Ki fogja ennek a levét meginni?
- a magyar gazdák (mezőgazdasági támogatásoknak annyi)
- a magyar vállalkozások (a versenyképességi alapok érdem alapú elosztása = Kelet-Magyarország éhenhal)
- a közlekedők, az infrastruktúrát használók (nyista kohéziós alapok, itt semmilyen út, vasút felújítás, bővítés stb. nem lesz)
- a szociális, oktatási, tudományos, egészségügyi szféra (az ő programjaikat fogják megvágni legdurvábban)
Ha balhé lesz, elég egy - egyetlen egy tüzes szónok, aki majd úgy kezdi, hogy "Gyújtsuk fel az XY házát!" (tetszőleges harmadik vonalbeli fidesznyik) és simán lehet, hogy annál is nagyobb baj lesz. Nem véletlenül írta valahol Tóta W., hogy Orbán a sleppjének a bőrével játszik. Ha viszont polgárháború lesz ebből, akkor én is azt mondom, hogy fusson ki merre lát...
msmester
2019.03.02 20:21:00
@Dárnok: Igen, ez lehet. Rosszabb is jöhet utána. Nem tudjuk.
Ámde, mivel itt 10 éves lassan az egyetlen kormányprogram a gátlástalan, összeghatár nélküli, pofátlan lopás, ezért bármilyen változást követően a legvalószínűbb forgatókönyv része lesz a fideszes bárók ellehetetlenítése / bebörtönzése / kicsinálása. (Kivéve a fideszes palotaforradalom esetét... De arra azért kisebb az esély.)
Ezt még akkor is élvezet lesz majd nézni, ha amúgy kevés más dolog javul. Viszont két fontos terület: az oktatás és az egészségügy olyan nyomor állapotban van, hogy majdnem BÁRMI csak pozitív irányba mozdíthatja ott a dolgokat. Ezt a trónkövetelők is tudják.
Ámde, mivel itt 10 éves lassan az egyetlen kormányprogram a gátlástalan, összeghatár nélküli, pofátlan lopás, ezért bármilyen változást követően a legvalószínűbb forgatókönyv része lesz a fideszes bárók ellehetetlenítése / bebörtönzése / kicsinálása. (Kivéve a fideszes palotaforradalom esetét... De arra azért kisebb az esély.)
Ezt még akkor is élvezet lesz majd nézni, ha amúgy kevés más dolog javul. Viszont két fontos terület: az oktatás és az egészségügy olyan nyomor állapotban van, hogy majdnem BÁRMI csak pozitív irányba mozdíthatja ott a dolgokat. Ezt a trónkövetelők is tudják.
msmester
2019.03.02 20:28:00
@Rhonin: Elgondolkodtató, amit mondasz. Nyilván a személyes tapasztalat nem közvéleménykutatás, de az én külföldi köreimben (tőlem függetlenül) már adott az orbáni rendszer elítélése. Nem tudják persze, hogy pontosan mit csinált itt a pasas. De egy olyan zsigeri utálat / lenézés van vele szemben, mint egy németben mondjuk Marine Le Pennel szemben, vagy egy spanyolban Kaczinskyval szemben.
És remek kampánytéma is! Folyton gyalázza az EU-t és sok más euroszkeptikussal szemben papírja van róla, hogy a családja konkrétan nemzetgazdasági szinten látszó milliárdokat lopott. Elég szar szónok és a beszédeiből simán vágható egy Hitler féle Bukásos őrület. És mostanra nagyon csúnya lett. A csúnya kelet-európai tahó, aki gyalázza Brüsszelt és két marokkal tömi a zsebét. Bármibe lefogadom, hogy lesz még ő is plakáton!
És remek kampánytéma is! Folyton gyalázza az EU-t és sok más euroszkeptikussal szemben papírja van róla, hogy a családja konkrétan nemzetgazdasági szinten látszó milliárdokat lopott. Elég szar szónok és a beszédeiből simán vágható egy Hitler féle Bukásos őrület. És mostanra nagyon csúnya lett. A csúnya kelet-európai tahó, aki gyalázza Brüsszelt és két marokkal tömi a zsebét. Bármibe lefogadom, hogy lesz még ő is plakáton!
A Mandiner interjút készített Anisits Ferenc tervezőmérnökkel. A cikk külön kiemeli Anisits tudományos értekezéseit, amelyek ugyan léteznek, de nem különböznek szignifikánsan egy német főiskola átlagos docensének tudományos teljesítményétől. Ennek esetleg van jelentősége. Nem szeretném…..
msmester
2018.12.15 10:44:37
@Counter: haha, Eöry Ajándok, jesszus... Ismerem és élőben ugyanezt tolja.
(Balázs Géza egyetemi tanár (ELTE) egy konferencia-absztraktját másolta be egy kommentelőnk.)
2018. 11. 22. 17:00 Szimmetria és nyelv. Plenáris előadás. Új nézőpontok a magyar nyelv leírásában 7. A magyar nyelv hálózatos leírása
Balázs Géza professzor sör- és pálinkafőzőmester, időnként…..
msmester
2018.11.26 12:52:42
@Ra13: Ezt érdekes volt olvasni... Én most az ELTÉ-n oktatok külsősként. Mindenki nagyon meglepődött, amikor nem akartam a semmiről írni (emberijogi izé - Dél Amerikai országok). Mondom nekik: nem beszélek spanyolul... Erre ők: van angol nyelvű FORRÁS... Mondom igen, de az másodlagos. A válasz: egy cikkhez NEM KELL elsődleges forrás...
Az ír miniszterelnök Leo Varadkar is KISZ-vezető volt fiatal korában, de az a Konzervatív Ifjúsági Szövetség volt, nem a kommunista. A jogi karra jelentkezett és az egyetemen is lelkesen politizált a Fine Gael képviselőjeként, végül orvos lett és éveken keresztül dolgozott körzeti orvosként.…..
Gulyás Gergely fidesznyik politikus felvetette, hogy tulajdonképpen ki lehetne tiltani Soros Györgyöt Magyarországról, ha nem tudja igazolni a magyar állampolgárságát.
Gulyás Gergely elődei, a magyar keresztény jobboldal, hoztak három zsidótörvényt. Gulyás Gergely elődei, a magyar…..
msmester
2018.01.26 19:27:51
@Lackó52: simán lehet... De mit kaphatott vajon?? Egy szegényebb megyéért én már nem vállalnám ezt be...
A Középiskolai Matematikai Lapok (KÖMAL) költségvetéséből 15 millió forint hiányzik ebben az évben az elmaradt pályázati lehetőség miatt.
A KÖMAL 1893 óta rendez éves pontversenyt középiskolások számára, amelyen Kármán Tódor, Harsányi János, Erdős Pál, Fejér Lipót és Riesz Frigyes is…..
msmester
2017.06.17 17:19:25
A Heti Válasz páros interjút közölt Botos Máté egyetemi docenssel a Pázmány Péter Katolikus Egyetem Politológia Tanszékének vezetőjével, illetve Megadja Gábor keretlegénnyel.
Megadja egészen szemérmetlenül cinikus módon közölte, hogy a "polgári Magyarország 2002 óta nem más,…..
msmester
2017.06.16 13:23:39
(A kérdés nem a poszt címére vonatkozik. A posztban szereplő okfejtéssel kapcsolatban szeretném tudni pl. a Defacto blog véleményét. Egyszerűen azért, mert bennük bízom, másokban meg nem. Én nem vagyok közgazdász, csak szeretek számolgatni. )
Magyarország éves GDP-je nagyjából 30000…..
msmester
2017.05.30 09:20:18
@Pipas: Foglalkoztatottak száma: itt valóban van növekedés, el is ismertem. Ettől függetlenül mindenki számára látható folyamat, hogy felsőfokú végzettségűek közül sokan elmennek dolgozni külföldre (eltűnik a munkaerőpiacról), és a reálgazdaságban (cégek) annyival dolgoznak többen, amit a nagy gyárak (pl. Mercedes Kecskemét) fel tudtak szívni. Ettől ez még jó, a Fidesz tett is ezért, de ha átszervezés, termeléscsökkentés vagy bármilyen válság lesz, akkor ezek a munkák könnyen elveszhetnek. És tény az is, hogy a közmunkásokat foglalkoztatottnak tekintik, amivel egyáltalán nem tudok egyetérteni. Nyilván most munkaerőhiányos környezetben vagyunk, csökkent a munkanélküliek száma, de a legszopósabb generációból (1955-1960 körül születettek, akik "telibekapták" a rendszerváltást) sokan most fognak majd elkezdeni nyugdíjba menni. Úgyhogy nagy munkanélküliségre nem számítok középtávon én sem. De összességében azért a folyamatok nem jók. Értem, hogy Józsi kapott állást és most árufeltöltő Balmazújvárosban, de az orvos, aki megmentette az életemet pár éve, már Dániában praktizál.
Költségvetési bevétel: az ÁFA 2%-os emelése nem vicc. Az ÁFA a költségvetés legnagyobb bevétele (kb. 3000 Mrd Ft/év) és hadd segítsek: mi fizetjük, hiszen a cégek optimalizálják az ÁFA költségeiket és sokszor inkább visszaigénylői pozícióban vannak. És igen, baj a sokféle adó. Néztél már rá a bankszámládra mostanában? Tranzakciós illeték mond valamit? SZOCHO: azért baj, mert magas és a munkáltatód nyilván ezzel számol, hiszen helyetted fizettetik ki vele. A FIDESZ kő egyszerűségű adózást ígért, de attól, hogy a magánszemélyeknek ez most könnyebb kicsit, még messze nincs kánaán. Reklámadó, energiaszolgáltatók különadója, bankadó, tranzakciós illeték, környezetvédelmi termékdíj, NETA és, és, és. Semmi nem történt.
Reálbér: hopika... A minimálbér emelkedett többször is. Ami remek, csakhogy az átlagbér nem követte igazán. Mitől is REÁLbér ez? Hmmm, talán mert úgy számolják, hogy "béremelés - infláció". Mennyi is volt az infláció? 1.5%? Aha, béreltél manapság lakást Budapesten, vagy akár vidéki városban? Ettél étteremben? Vágattad le hajad? Szeretettél autót? Jaaa, hogy a kormány szerint a fogyasztói kosárban 30% az energia és az nem nőtt, mert rezsicsökkentés. Hát az én fogyasztói kosaramban a háztartási energia mondjuk 3%. Minden más költségem meg nőtt. És nemcsak én vagyok így ezzel. Tehát dolgozol, több pénzt kapsz és kevesebbre elég: a világ összes kormánypropagandája nem elég ahhoz, hogy ettől jobban érezzük magunkat.
Költségvetési bevétel: az ÁFA 2%-os emelése nem vicc. Az ÁFA a költségvetés legnagyobb bevétele (kb. 3000 Mrd Ft/év) és hadd segítsek: mi fizetjük, hiszen a cégek optimalizálják az ÁFA költségeiket és sokszor inkább visszaigénylői pozícióban vannak. És igen, baj a sokféle adó. Néztél már rá a bankszámládra mostanában? Tranzakciós illeték mond valamit? SZOCHO: azért baj, mert magas és a munkáltatód nyilván ezzel számol, hiszen helyetted fizettetik ki vele. A FIDESZ kő egyszerűségű adózást ígért, de attól, hogy a magánszemélyeknek ez most könnyebb kicsit, még messze nincs kánaán. Reklámadó, energiaszolgáltatók különadója, bankadó, tranzakciós illeték, környezetvédelmi termékdíj, NETA és, és, és. Semmi nem történt.
Reálbér: hopika... A minimálbér emelkedett többször is. Ami remek, csakhogy az átlagbér nem követte igazán. Mitől is REÁLbér ez? Hmmm, talán mert úgy számolják, hogy "béremelés - infláció". Mennyi is volt az infláció? 1.5%? Aha, béreltél manapság lakást Budapesten, vagy akár vidéki városban? Ettél étteremben? Vágattad le hajad? Szeretettél autót? Jaaa, hogy a kormány szerint a fogyasztói kosárban 30% az energia és az nem nőtt, mert rezsicsökkentés. Hát az én fogyasztói kosaramban a háztartási energia mondjuk 3%. Minden más költségem meg nőtt. És nemcsak én vagyok így ezzel. Tehát dolgozol, több pénzt kapsz és kevesebbre elég: a világ összes kormánypropagandája nem elég ahhoz, hogy ettől jobban érezzük magunkat.
msmester
2017.05.30 09:31:50
@igazi hős: Ki nem állom Gyurcsányékat, cserébe viszont EU Adópolitikákat oktatok az ELTÉn.
Hadd hozzak pár szempontot: Nagy Britannia az EU egyik legnagyobb nettó befizetője volt. Ők most kiesnek. Az agrártámogatások az EU egyik legnagyobb kiadása, amelyből az "új" (2004-ben csatlakozott) tagállamok eleve csökkentett szinten részesedtek. A németek egyedül nem fogják tudni betömni a lyukat, ezért már most azért lobbiznak, hogy csökkenjenek a strukturális alapok támogatásai és az agrártámogatások. A franciák ez ellen fognak lobbizni, de itt többségi szavazás van. Nem állítom, hogy nem lesz agrártámogatás, hanem azt mondom, hogy ha komoly feltételekhez kötik, vagy csak simán csökkentik, azt a magyar vidék nagyon meg fogja érezni.
Példa: ha Józsi bácsi Gávavencsellőn 15 hektár szántót művel és most kap fixen 1.37 M Ft-ot évente, abból kifizeti a szántást, a vetőmagot, a növényvédőszert, a tárcsázást és az aratást és mondjuk biztosítást kötött és ha nem verte le a jég, akkor ami megtermett, azt el tudja adni. Ha az EU úgy dönt, hogy gépbeszerzésre, tanulmányokra, meg mezőgazdasági előrejelző rendszerre ad pénzt és cserébe csökkentik a területalapú támogatás arányát, akkor az öreg egy rossz év után (nem termett semmi) nem fogja tudni bevetetni a földet. Ezért írtam, amit írtam.
@gono: az oligarchák természetesen komoly összegben részesednek a földalapú pénzekből, de ott van egy regresszió és egy korlátozás, ami miatt a helyzet nem olyan vészes. Ezt nem tudom itt kifejteni, de a lényeg, hogy minél nagyobb az egy magánszemély tulajdonában álló aranykorona érték annál kisebb a támogatás / területegység.
Hadd hozzak pár szempontot: Nagy Britannia az EU egyik legnagyobb nettó befizetője volt. Ők most kiesnek. Az agrártámogatások az EU egyik legnagyobb kiadása, amelyből az "új" (2004-ben csatlakozott) tagállamok eleve csökkentett szinten részesedtek. A németek egyedül nem fogják tudni betömni a lyukat, ezért már most azért lobbiznak, hogy csökkenjenek a strukturális alapok támogatásai és az agrártámogatások. A franciák ez ellen fognak lobbizni, de itt többségi szavazás van. Nem állítom, hogy nem lesz agrártámogatás, hanem azt mondom, hogy ha komoly feltételekhez kötik, vagy csak simán csökkentik, azt a magyar vidék nagyon meg fogja érezni.
Példa: ha Józsi bácsi Gávavencsellőn 15 hektár szántót művel és most kap fixen 1.37 M Ft-ot évente, abból kifizeti a szántást, a vetőmagot, a növényvédőszert, a tárcsázást és az aratást és mondjuk biztosítást kötött és ha nem verte le a jég, akkor ami megtermett, azt el tudja adni. Ha az EU úgy dönt, hogy gépbeszerzésre, tanulmányokra, meg mezőgazdasági előrejelző rendszerre ad pénzt és cserébe csökkentik a területalapú támogatás arányát, akkor az öreg egy rossz év után (nem termett semmi) nem fogja tudni bevetetni a földet. Ezért írtam, amit írtam.
@gono: az oligarchák természetesen komoly összegben részesednek a földalapú pénzekből, de ott van egy regresszió és egy korlátozás, ami miatt a helyzet nem olyan vészes. Ezt nem tudom itt kifejteni, de a lényeg, hogy minél nagyobb az egy magánszemély tulajdonában álló aranykorona érték annál kisebb a támogatás / területegység.
msmester
2017.05.30 09:38:08
@Pipas: Okés KATA-sként átalányadót fizetsz, de hát nem csak KATÁs kisvállalkozások vannak. Ez remek ötlet volt a Fidesztől, nemcsoda, hogy átcsábítottak szinte mindenkit az EVA alól.
Tegyük fel, hogy fordító vagy: amíg egyedül dolgozol, addig jó a KATA. De ha az árbevételed elér egy bizonyos szintet, onnan már nem éri meg (illetve van abszolút limit, ahonnan nem is választhatod). Valamint akkor sem jó, ha mondjuk fel kell venned valakit, akár részmunkaidőben.
És a KATA csak a "szellemi szabadfoglalkozású" körben működik igazán, kereskedőknek, "anyaggal" dolgozóknak nem jó.
Velem is néha előjön ez, hogy az ember a saját helyzetéhez viszonyít mindent: neked most jó, de lehet, hogy többeknek rosszabb, mint jobb.
Tegyük fel, hogy fordító vagy: amíg egyedül dolgozol, addig jó a KATA. De ha az árbevételed elér egy bizonyos szintet, onnan már nem éri meg (illetve van abszolút limit, ahonnan nem is választhatod). Valamint akkor sem jó, ha mondjuk fel kell venned valakit, akár részmunkaidőben.
És a KATA csak a "szellemi szabadfoglalkozású" körben működik igazán, kereskedőknek, "anyaggal" dolgozóknak nem jó.
Velem is néha előjön ez, hogy az ember a saját helyzetéhez viszonyít mindent: neked most jó, de lehet, hogy többeknek rosszabb, mint jobb.
Az elmúlt hetek kihagyásai okán eléggé elmaradtam az olvasói kérdések megválaszolásával, úgyhogy a következő posztokban igyekszem felzárkózni az elmaradásokkal, előre is köszönet mindenkinek a türelemért. A mai kérdés egy friss felvetés, amelyet én egy kicsit majd továbbgondolok, hogy még többen…..
msmester
2017.03.30 21:26:56
@Atzs: Köszi mindenkinek: ez a jelölés a vektorok mellett formális logikában és digitális technikában a tagadást (negálást) is jelöli. Nekem nagyon hasznos volt!
Boris "Mr. Brexit" Johnson London volt polgármestere, a jelenlegi külügyminiszter, David Cameron oxfordi spanja 2016. február 19.-én írt egy cikket arról, hogy miért ellenzi a Brexitet. Az írás sohasem jelent meg, Két nappal később Johnson megírta Brexit-párti cikkét a Telegraph-ba. Az Unió…..
" Ilyesformán a kommunikációkutatásokban érvényesülő társadalomtudományi paradigmát nem szükséges elvetni. Azt inkább módosítani kellene, egy új, másféle szociálkonstruktivista megközelítésnek megfelelően, ami a társadalom pozícióját és szerepét az univerzális…..
msmester
2016.01.02 10:40:19
@seol és Szemethy: Sziasztok, őszinte érdeklődés részemről: Horányi Özsébet szeretné kicsinálni valaki, túlzott őszintesége / katolikussága / más okok miatt? Vagy rosszul értelmeztem Szemethy válaszát? Ha nem titok, kicsoda az illető? Én nem tartozom a tudományos közegbe, jómunkásember vagyok, ezért sajnos (már) nem tudom ki hol adjunktus, professor emeritus, vagy alfőmérnök... Ha ezt nem tiltja a blog szelleme, kérlek legyetek referenciálisak :)
Újraolvasva a szöveget egyébként a teljesen idióta fogalmazásmód eszembe juttat egy másik Pázmányos tanárt és munkásságát: Varga Csaba, a jogbölcselet nagy szamurája fogalmazott ilyen hihetetlen mondatokat. Sokan tanultak tőle ilyet, sajnos... (Pl itt: bookline.hu/product/home.action?_v=Varga_Csaba_A_jogi_gondolkodas_paradigmai&id=2102055005&type=10)
Újraolvasva a szöveget egyébként a teljesen idióta fogalmazásmód eszembe juttat egy másik Pázmányos tanárt és munkásságát: Varga Csaba, a jogbölcselet nagy szamurája fogalmazott ilyen hihetetlen mondatokat. Sokan tanultak tőle ilyet, sajnos... (Pl itt: bookline.hu/product/home.action?_v=Varga_Csaba_A_jogi_gondolkodas_paradigmai&id=2102055005&type=10)
Magyarország végletesen megosztott. A magyar társadalmat kibékíthetetlen ellentétek szabdalják fel és ez - most már mindenki számára világosan láthatóan - az ország felemelkedésének legfőbb akadálya.
A legfontosabb törésvonal ma Magyarországon abban van, hogy Orbánék minden…..
( Rituális prelúdium : Lánczi Andrásról elmondhatjuk, brutálisan megbukott egyetemi professzorként, hatvanéves korára egyetlen egy C kategóriás publikációja van. G.Fodor Gábornak értékelhetetlen a tevékenysége. Nulla. Ez a két ember áll a Századvég mögött, amely…..
A nyolcadikosok és szüleik már lázasan olvasgatják az iskolák felvételi tájékoztatóit, látogatják a nyílt napokat. Közeleg a középiskolai felvételi, újra kezdődik a kiélezett küzdelem az elit iskolák helyeiért. A hat- és nyolcosztályos gimnáziumok a…..
Múlt heti posztunkban mi is igyekeztünk megmondani a frankót Paks bővítése kapcsán. Tízmillió energetikai szakértő országában azzal érveltünk, hogy Magyarországon az atomenergiának jelenleg nincs életképes alternatívája. Ezzel sokan nem értenek egyet, olvasónk arról próbál…..
UPDATE: A helyzet a következő. A fenti üzenetet VALAKI, aki ilyen gyökér módon kommunikál, helyezte el a Kiss János altábornagy utcán parkoló autókon. Azt, hogy miért, nem tudjuk, mint ahogy azt sem, hogy ki volt (egy ideges lakó? Az anti-Hacktion-klub elnöke? Kálomista haragosa?…..
Nem kell britnek lenni ahhoz, hogy az ember imádja a teát (bár segít...), mi például nem vagyunk azok, ellenben imádjuk, legyen az indiai, kínai, fekete vagy zöld – és még sorolhatnánk. Szóval imádjuk a teát, de azért a világ legdrágább teájának ára még minket is megrázott,…..
A legjobb, legkívánatosabb nőt is unja otthon valaki. Igen, azt a hamvas testű egyetemistát is, akit reggel bámult meg, ahogy az várta a buszt, ön pedig elképzelte, milyen jó lenne birtokon belül lenni.
Kapcsolódó cikkünk kommentposztja...
Átlátszó blog
Így vegzálta a rendőrség a diáktüntetőket - itt a kihallgatási jegyzőkönyv
2013.03.13 11:56:11
Metróról leszálló diákhoz léptek oda a Nemzeti Nyomozó Iroda (NNI) munkatársai február 17-én délután, majd egyből beidézték a 6. kerületi rendőrkapitányságra, ahol tanúként hallgatták ki. Váradi Nórát, a Pázmány Péter Katolikus Egyetem hallgatóját és ezzel egy időben…..
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz