Regisztráció Blogot indítok
Adatok
zoli87

0 bejegyzést írt és 100 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Az okok prózaisága nem akadályozza meg a következmények költőiségét… Mérő László legújabb könyvében (Az érzelmek logikája) olvastam ma éjszaka ezt a mondatot, egy azt megelőzően hallott, csodálatos hangnak köszönhetően talán inkább lírára, semmint prózára…..
Több mint egy hete van napirenden az Alkotmánybíróság jogköreinek korlátozása kapcsán kirobbant vita. Sokan magabiztosan állítják, hogy az embereket úgysem érdekli ez az ügy, mert a közjogi-alkotmányos kérdések iránt érzéketlen a kizárólag a pénztárca alapján voksoló…..
zoli87 2010.11.04 12:53:16
@Hepci: GyF-nek voltak (vagy még mindig vannak) ilyen problémái :) Kész szégyen volt a "tüntetése"...
Mindig is meggyőződésem volt, hogy a politikáról a legtöbbet – persze nem elméleti ismeretek nélkül - a gyakorlatban lehet megtudni és megtanulni. Említettem már Pokol Béla örökérvényű mondását a rétről és a bogarakról; ennek szellemében régóta fontosnak tartom, hogy…..
zoli87 2010.10.20 13:30:22
zoli87 2010.10.20 13:33:15
zoli87 2010.10.20 13:47:07
@Szimba: Működik ez, a bal alsó sarokban fújja a szél a páfrányt. Biztos nem egy főút van a képen :)
Most, hogy egyre többet tudunk meg a második Orbán-kormány terveiről, egyre hangosabb lett azoknak a szava, akik csalódottságuknak, kiábrándultságuknak, időnként pedig egyenesen félelmüknek adnak hangot. Ezeket a véleményeket figyelve akár arra is gondolhatnánk, hogy a Fidesz…..
A siker mindent igazol, a kudarc mindent megcáfol. Ha vitatható is a végletekig lecsupaszított igazság – hiszen a szavazatmaximalizáláson túli célok is létezhetnek -, alapvetően jól ragadja meg a politikai stratégiák értékelésének lényegét. Így aztán azzal kapcsolatban,…..
Bár valamilyen rejtélyes okból még mindig nem került nyilvánosságra közvélemény-kutatás azzal kapcsolatban, hogy vajon a magyarok mennyire elégedettek Orbán Viktor államfő-jelöltjével, a választókat feltételezésem szerint megoszthatta a döntés: elkötelezett kormánypártiak…..
zoli87 2010.06.27 18:43:30
@Ordnassac: Az mindenesetre meglepő, hogy Sólyomot több ellenzéki szavazó támogatja, mint kormánypárti. Erre pont ellenkezőképp számoltam.
Bár nem volt váratlan Orbán Viktor döntése az államfő-jelölt személyéről, a tény bejelentése óta mégis sokan keresik a magyarázatot. Különösen érdekes értelmezést ad az egyik színvonalas blog sajnos anonim szerzője, aki az amúgy következetesen tisztelettudónak nevezett…..
zoli87 2010.06.24 18:14:13
@Ordnassac: Nem teljesen értem miért 60 képviselő. 263 lenne az igazi. Így fennáll a lehetősége annak, hogy elszivárog 2 képviselő Morvai Krisztinához. Ez nem valószínű, de elképzelhető. Még a végén az lesz, hogy őt is és az LMP jelöltjét (Sólyomot) is jelölik, vicces és kaotikus lenne, ember van hozzá :)
zoli87 2010.06.25 21:59:07
@Ordnassac: Igen, ez hozzávetőlegesen így van. 1939-től a nagyvárosokban (törvényhatósági jogú városokban) titkos szavazás volt, ez meg is látszott az eredményeken :) Anno a kisgazdák ezeken a helyeken voltak erősek elsősorban, "vidéken" a kormánypárt lényegében mindenhol nyert.
zoli87 2010.06.25 22:42:02
@Kelecse: Ez azért nem úgy van. Amint találnak olyan embert maguk közül, aki az átvilágításon átmegy (pl. Rubi), mindenbe betekinthetnek. Mondjuk Rubit jelölték volna a nemzetbiztonsági bizottságba, már mióta ott lehetnének.
Eldőlt a kérdés: Orbán Viktor bulgáriai nyaralásából küldött levelében Schmitt Pált javasolta a Fidesz és a KDNP államfő-jelöltjének. S bár - velem együtt - sokan meglepetést vártak, végül kiderült, hogy a sajtó – hasonlóan a kormánynévsorhoz – ezúttal is…..
zoli87 2010.06.23 22:17:24
@-vadvirág-: Furcsának tartanám, ha Schmitt ellen szavaznának néhányan a Fideszben. Ő ott frakción és párton belül nem megosztó személy, végülis, ugye.
A Sólyom László tevékenységével kapcsolatos kritikák közül egy már biztosan tarthatatlan: aki eddig azt állította, hogy az államfő újraválasztása érdekében hajlandó engedményeket tenni, elveit feladva alkalmazkodni, az a köztársasági elnök mai döntése után kénytelen lesz…..
zoli87 2010.06.22 09:05:10
@QQCS: Röviden végigveszem a megjegyzéseid ésközben megpróbálom ráfűzni a véleményem:

Engem nem zavar, hogy aláírta a holokauszttagadást, bár az jobb lett volna, ha a kommunista bűnökkel együtt lett volna anno elfogadva, ez azt hiszem most kipótlásra került.

Az elnöki kegyelem a gyerekét iskolába nem járató szülőknek ez így rövid, nem ismerjük a hátterét, így egy félmondatban valóban nem túl szimpatikus gesztus.

A Zétényi-Takács féle törvényjavaslat elutasításában játszott szerepe az egyik legsúlyosabb!

Az országgyűlési nyitóbeszédével alapvetően nem volt problémám, Vona Gábor pedig hogy jogszabálysértő volt-e? Ez ismét egy jó kérdés, mert nem a klasszikus gárda ruhában volt, hanem egy arra hasonlítóban, bár talán a törvény ezt sem nagyon tolerálja. Semmi értelme nem volt annak amit Vona tett...!!!

Újévi zászlókivitel valóban nem volt elegáns, bár volt benne logika. Vissza is került.
Orbán Viktor napja volt a mai: nyolc évi kínlódásos ellenzéki lét és néhány, nyelvi leleményeket didaktikusan felolvasó kormányfő-jelölti szereplés után visszatért a magyar közéletbe az a politikus, akit meggyőző ereje, céltudatossága és lendülete miatt egy évtizeddel…..
zoli87 2010.06.09 08:54:35
@Tomeczek: Eme interjú után Sváby abba is hagyta a Napló vezetését. Megértem :DDD
Egy hete van hivatalban a második Orbán-kormány, és miközben a kormányalakítást megelőző két hétben tervezett módon, az ellenzéket zavarba hozva ért el sikereket az új többség, a legutóbbi pár napban a dilettantizmus, a kapkodás és az össze-vissza beszéd jellemezte a Fidesz…..
zoli87 2010.06.08 14:52:51
@Ordnassac: Mesterházy beszéde alatt Ángyán volt nálam a hangulatfelelős :DD
Nincs könnyű helyzetben a Fidesz. Feltehetően mindent szépen kigondoltak előre: kicsit várnak és a média figyelme mellett - nem esélytelenül - erősen keresgélnek, aztán rácsodálkoznak a költségvetés tarthatatlan helyzetére, nehéz szívvel, széttárt karokkal átírják korábban…..
Ilyenre még nem volt példa: a Népszabadság szerint a Fidesz-KDNP – ahogy erről Orbán Viktor már korábban is beszélt - mindössze a határidő lejárta előtt pár nappal kívánja megnevezni jelöltjét a köztársasági elnöki posztra. Miközben korábban – emlékezzünk csak…..
Orbán Viktor szombaton – hivatalos megfogalmazás szerint - válaszolt a kormányprogram vitájában elhangzottakra, ezt követően pedig a parlament a Fidesz és a KDNP képviselőinek szavazatával, a három ellenzéki párt egyöntetű elutasítása mellett, miniszterelnöknek…..
zoli87 2010.05.30 08:20:20
@jjulie: Kérdés, miért lesz átkeresztelve a Nemzetbiztonsági Hivatal. Ez egy határozott szimbolikus lépés. Én AH-ként fogom használni, mert az lesz a neve. AVH-t pedig a kukacoskodók, ami pedig nem ÁVH. Nem is értem ez miért téma.
zoli87 2010.05.30 08:22:19
@simonmondja.: Az Alkotmány marad, csak másképp.
Április 25-én került sor a parlamenti választás második fordulójára, május 14-én alakult meg a parlament, és holnap, május 29-én leteheti az esküt a rendszerváltozás utáni kilencedik (Antall, Boross, Horn, Orbán, Medgyessy, Gyurcsány, Gyurcsány, Bajnai, Orbán) kormány. Ha jól…..
zoli87 2010.05.29 11:50:28
@Videofon: Szerintem Orbán még csak most lett megválasztva. Biztos vagyok benne hogy nincs elfelejtve a számonkérés azon formája, amiről beszélsz. Ha elmaradna, az a Jobbikhoz csapná a szavazókat, nem ez a Fidesz érdeke, tehát Gyurcsányék nem lesznek békén hagyva.
zoli87 2010.05.29 12:41:50
Gyurcsány Ferenc, Molnár Csaba és Szanyi Tibor kivételével, néhány tartózkodás és távolmaradás mellett, a magyar parlament óriási többséggel fogadta el az állampolgársági törvény módosítását. A múlt heti általános vitában vezető nélküli vert seregként viselkedő…..
zoli87 2010.05.27 12:51:42
@ladislaus: Ajánlom figyelmetekbe a jegyzőkönyv videó változatát, az sokkal jobban visszaadja a hangulatot, látszódnak a gesztikulációk is. Este 8-kor kezdődött a vita.

www.parlament.hu/internet/plsql/ogy_naplo.ulnap_felszo?p_lista=A&p_nap=4&p_ckl=39
zoli87 2010.05.27 13:42:49
@Ordnassac: Érdekes a szlovák politika, bizonyos szempontból modernebbnek is lehetne nevezni, önállóan 8 pártnak is van esélye a parlamenti jelenlétre, egymástól függetlenül. Igaz, hogy sokan vannak a határon.
A szombati madridi BL-döntő és a vasárnapi győri magyar bajnoki után Orbán Viktor ma a budapesti parlamentbe volt hivatalos, ahol elkezdődött az „új korszak első kormányának” programjáról zajló vita. A miniszterelnöknek javasolt politikus beszédében az elmúlt napokban…..
zoli87 2010.05.25 14:54:46
@indahouse7: A szlovák kormánypolitika pont azt vélelmezi, amit te írtál, pedig nem erről van szó! Beszéltünk erről már többször, de azért mégiscsak érdekes, hogy Ukrajna, Románia, Szerbia, Horvátország, Szlovénia és Ausztria számára nem probléma a kettős állampolgárság (bizonyos fokon ők is alkalmazzák), Szlovákia pedig hisztizik. Ennek nem csak a választási kampány az oka, Ficoék ma ilyenről beszéltek, hogy "Trianon szent és sérthetetlen". Erről ki beszél a kettős állampolgárság kapcsán? Senki, csak az ő közgondolkodásuk be vagy gyepesedve a múltba, ami hihetetlen baj, nekik is a jövőbe kellene tekinteniük. Megjegyzendő, hogy ők is alkalmazzák a kettős állampolgárságot, azzal szintén nincs baj, számukra természetes, ha mi csináljuk, az pedig nemzetbiztonsági kockázat. Ne nevettessék már ki magukat... És ilyennel mennek az EBESZ-hez? Mert ha a 7 szomszédos ország közül 4 ugyanígy gondolkodna mint a szlovákok, akkor valóban érdemes lenne elgondolkodni, hogy helyes-e amit teszünk. De így, hogy senkinek semmi baja, csak Szlovákia akadékoskodik olyan indokokkal, amin kínjában mosolyog az ember... Szóval, ezt valóban kibeszéltük már, de erre reagálnom kellett. :)
zoli87 2010.05.25 15:17:25
@Ödönke: @Ordnassac: Ausztriában és Ukrajnában is létezik kettős állampolgárság, vannak is kettős állampolgárok, a jogrendszerben valóban el van bujtatva ez a lehetőség.

@Mikor rendezi az MSZP trilliárdos tartozásait?: Vona egy kicsit komolytalanul beszél.
zoli87 2010.05.25 15:31:46
Nem szeretem a kormányprogramokat. Olyankor születnek, ráadásul a kormányalakítás ezer más teendője mellett általában kutyafuttában, amikor a győztes még nem ülhetett be a székébe, legfeljebb céljai és szándékai vannak, de igazán körülnézni még nem tudott. Ebből…..
zoli87 2010.05.23 00:10:08
@panelburzsuj: Melyik választás szólt eddig többről? 2006-ban amit ígértek az el lett hazudva. Most kevesebb lett ígérve, de az hátha igaz is.
zoli87 2010.05.25 14:34:25
@Ordnassac: Szokásos, elavult szoci beszédet hallunk.
Újra érdemes nézni a parlamenti vitákat: az új szereplők érdekesebbé és egyben kiszámíthatatlanabbá tették a törvényhozást, ráadásul egyelőre szokatlanul komolyan is veszik feladatukat, versenyre késztetve ezzel a korábbi időszak „egyik A-t, másik B-t” unalmában…..
zoli87 2010.05.21 10:43:24
@Bukowszky: MR5 annyiból rosszabb, hogy ott nem lehet látni a Nyakó csóváló fejét :)
Pár perc múlva kezdődik a parlament alakuló ülése. A fontosabb eseményekről és beszédekről folyamatosan frissítve beszámolok az alábbiakban, illetve érdeklődéssel várom az érdemi hozzászólásokat is. (Fotó: Index) Sólyom László megnyitójából nem hiányzott a viszonylag…..
zoli87 2010.05.14 15:34:05
@Ordnassac: János bácsival sincs baj. Jó hangulatban telik az alakuló ülés, tetszik :)
Holnap összeül a harmadik magyar köztársaság hatodik parlamentje. Bár az MSZP nehezen követhető kommunikációjából nem egyszerű kihámozni, hogy vajon lesz-e végül megállapodás a parlamenti bizottsági helyek elosztásáról, az ülés végre lehetőséget ad arra, hogy ennél…..
zoli87 2010.05.14 06:53:21
@Videofon: Minden bizonnyal az is fontos amit hiányolsz :)
zoli87 2010.05.14 08:34:45
@török gábor: Igen, az ülésrendnek is szimbolikus jelentősége van. Valóban, ki ki mellett ül. Nekem legjobban a Novák Előd - Jávor Benedek páros tetszik, bár ez pont a szibolika miatt alakult így. Gyurcsány - ahogy facebookon írták - cellatársaival oldalt lapul és készül az előretörésre :)
zoli87 2010.05.14 08:35:39
@zoli87: Pardon Novák - Jávor pont NEM a szimbolika miatt.
Kapitális politikai hibát követett el tegnap az MSZP, amikor nem törődve a döntés körülményeivel és következményeivel, a parlamenti bizottsági pozíciók elosztása körüli vitában belement egy olyan kompromisszumba, amely után ma – Szanyi Tibortól Cser-Palkovics Andrásig -…..
zoli87 2010.05.13 14:43:58
@panelburzsuj: Hát igen, ez egy fontos hír :D
zoli87 2010.05.13 15:05:23
@zoli87: MTI szerint mégse:

"Az MSZP-frakció aláírja a bizottsági struktúráról szóló politikai megállapodást - döntött hosszú és éles vita után név szerinti szavazással a szocialista képviselőcsoport csütörtökön. Az MTI úgy tudja, hogy az MSZP-frakció "különvéleményt" csatol a dokumentumhoz; az 59 tagú képviselőcsoport több, mint 5 órás vitát folytatott, mert a frakció egy része elfogadhatatlannak tartotta, hogy a Jobbik akár csak tagot delegáljon a nemzetbiztonsági bizottságba."

Ahogy gondolják.
Talán másoknak is feltűnt, hogy a parlamenti bizottsági helyek elosztásáról szóló tanácskozáson a vezető szerepet negyven év alatti politikusok játszották. Korábban sem volt ritka, különösen a Fidesznél, hogy fiatalnak számító emberek kerültek kulcspozíciókba – ne…..
zoli87 2010.05.12 11:24:58
@jozso929: Valószínűleg sokan emlékeznek rá. :)
Ma lesz az első állomása a nemzeti konzultációnak. Ózdon rendőri vezetőkkel és a térség megválasztott fideszes országgyűlési képviselőivel a közbiztonságról cserél eszmét Orbán Viktor és Pintér Sándor. A Fidesztől korábban sem állt távol, hogy egyfajta politikai…..
zoli87 2010.05.11 16:14:10
@Ordnassac: Ebben van logika, de az MSZP-nek égbekiáltó a felelőssége, hogy ezt hagyta, ugyanez igaz lesz a Fideszre is. Ebben csűrni-csavarni kell majd a lapokat.
zoli87 2010.05.11 19:11:50
@Ordnassac: Alelnök-ügyben már csak a Fidesz az adós. Szerintem Kövér tuti alelnök lesz (mert eddig nem kapott semmit), és Lezsák marad. Így az alelnökök: Balczó, Kövér, Latorcai, Lezsák, Ujhelyi. Ez így ránézésre egy erős csapat, bár Ujhelyi inkább középkategóriás, de nem úgy :)
zoli87 2010.05.11 23:06:36
@Ordnassac: A budapesti klikk (Hagyó-árvák) a Burány, Horváth, Steiner, Molnár négyes. Ők határozzák meg a budapesti eseményeket, jelenleg még.