Adatok
streetlover
0 bejegyzést írt és 34 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
A troli Budapesten jellemzően villamosok szerepét vette át: a vaskerekűeknél rugalmasabban volt szervezhető, de azért környezetbarátabb, mint a még rugalmasabban ide-oda rakható-terelhető dízeles buszok.
A Podmaniczky (akkor éppen Rudas László) utcai villamosok helyét a 72-es és 73-as trolik…..
streetlover
2020.06.09 18:44:17
@Perler Zuárd: ZIU 5-nél korábbi emlékeim csak mint utasnak vannak.
Pl. a 75-ös vonalon közlekedő pótkocsis trolik, aminek a pótja néha leszakadt a Dóza György úton (nagyon rossz volt az út arrafelé). Ha jól emlékszem, volt egy csengő a vezetőnél ami jelezte a *szóló üzemmód* állapotra váltást.
Pl. a 75-ös vonalon közlekedő pótkocsis trolik, aminek a pótja néha leszakadt a Dóza György úton (nagyon rossz volt az út arrafelé). Ha jól emlékszem, volt egy csengő a vezetőnél ami jelezte a *szóló üzemmód* állapotra váltást.
streetlover
2020.06.09 19:30:46
@Hamster: Jogos, bocsánat, nem is figyeltem, hogy '73-ban jár(t)unk.
Mostanában sokfelé jártunk régi képeken: a Moszkva téren, Soroksáron, a Duna-parton, a Hegyvidéken, de a zuglói hálózat kimaradt - és "zuglói" alatt most az Erzsébetváros északkeleti csücskén át egészen a Keletiig járó Thököly úti villamosvonalat, és az arról kiágazó vonalakat értem, melyek…..
streetlover
2020.06.04 17:00:45
@Hamster: Igen, volt pár 1500-ös amivel *bírkózni* kellett, aztán néha durrogott, levágott.
streetlover
2020.06.04 20:29:23
@Hamster: A légfékest nem szerettem annyira, a régi Váci úton ősszel a lehulló faleveleken jókat lehetett csúszkálni.
Az 1500-ös fékkel nekem szinte sose volt gondom, de ha nem gerjedt fel a motor akkor azért tudott meglepetést okozni. Ekkor jöhetett a kézifék tekerése ezerrel.
Várom a hétfői trolis képeket, különösen az 500-as szériáról. Van róla sok emlékem.
Az 1500-ös fékkel nekem szinte sose volt gondom, de ha nem gerjedt fel a motor akkor azért tudott meglepetést okozni. Ekkor jöhetett a kézifék tekerése ezerrel.
Várom a hétfői trolis képeket, különösen az 500-as szériáról. Van róla sok emlékem.
A Škodás bejegyzés rengeteg kommentet szült, és szívesen folytatnám a beszélgetést abba az irányba, de perpillanat nincsen több Škodás képem (na jó, trolis van, érdekel valakit?), úgyhogy kénytelenek leszünk kicsit flancosabb vízekre evezni, ha szabad ezzel a képzavarral élnem...
Korábban…..
Az előző bejegyzésben olyan fogalmakkal dobálóztam, mint az "ötablakos acélvázas", illetve az "ezres". Talán megéri pár szót írni ezek jelentéséről, ahogy szoktam, képekkel illusztrálva.
Az 1047-es pályaszámú villamos motorkocsi gyártáskori állapotában. Forrás: Fortepan/Villányi György
Az "ezres"…..
streetlover
2019.08.23 23:19:22
Régen voltak már régi képek a blogban, utazzunk hát kicsit vissza a hetvenes évek második felébe Balt Korthals Altes felvételeivel! Ezúttal olyan fotókat válogattam össze, amelyeken nem csak a járművek és házak látszanak, hanem egy kicsit az emberek is.
Elsőnek az örök klasszikus 65-ös villamost…..
Bár a külföldi fotósok képeit elsősorban azért szeretem, mert készítőik a hazai közlekedésbarátok többségével ellentétben jó minőségű géppel jó minőségű színes filmre dolgoztak, a múltkor megismert Balt Korthals Altes fekete-fehérben is igen hangulatos utcaképeket örökített meg.
Hideg, nyirkos…..
Néha már felbukkant Balt Korthals Altes neve régi képek kapcsán itt a blogban, most viszont csak az ő felvételeiből válogattam össze néhányat. Balt néhány társával - többek közt Tim Borickal - együtt egyfajta "felfedezője" volt a városnak '76 nyarán, Ab van Donselaar már az ő…..
streetlover
2018.12.31 11:39:11
@lobaszopiatej:
"szétrázta az agyadat az a valami ami néha bekapcsolt (hűtő?)"
Az a légsűritő volt a középső peronnál.
"szétrázta az agyadat az a valami ami néha bekapcsolt (hűtő?)"
Az a légsűritő volt a középső peronnál.
A címért elnézést kérek, remélhetőleg innentől kezdve már csak jobb lesz a bejegyzés :) Nemrég írtam a BKV nosztalgiaflottájának "új" szerzeményeiről, de eközben nem igazán érintettem az egyik nagy visszatérőt, a 3430-as pályaszámú motorkocsit:
Bár ránézésre ez csak egy UV, valójában kicsit több…..
streetlover
2018.12.06 19:24:43
A sok busz- és villamosfelvonulás után ma pihenjünk egy kicsit: itt van a múltkori, 1990-es videó folytatása két évvel későbbről. A ruhákat nézve körülbelül ekkor ért véget Magyarországon a nyolcvanas évek, bár a közlekedésen még nem nagyon lehetett ezt érezni, talán csak levetett nyugati autóból…..
streetlover
2018.12.04 08:01:28
@Comandante en Jefe: Az én koromban még menetregisztráló nélkül voltak a villamosok, elvétve egy-két troliba szereltek be kisérletképp.
A Madách téri hajlatban (a Filmmúzeum elött) sok kisiklás volt, a sín nagyon megviselt állapotban volt azon a részen. Ennek ellenére mindig igyekeztünk a határon hajtani a gépet és reménykedni benne, hogy megússzuk.
A Madách téri hajlatban (a Filmmúzeum elött) sok kisiklás volt, a sín nagyon megviselt állapotban volt azon a részen. Ennek ellenére mindig igyekeztünk a határon hajtani a gépet és reménykedni benne, hogy megússzuk.
Bár az időjárás nem erőltette meg magát, hogy a kedvünkben járjon (bár biztos vannak, akik szeretnek esőben ácsorogni, én nem tartozom közéjük), a BKV megalakulásának 50. évfordulója alkalmából indított rendezvénysorozat lezárása így is remekül sikerült.
Ahogy azt múlt héten írtam, a szokásos…..
streetlover
2018.11.28 16:31:47
@KissGecihuszár: Tisztelt "öregúr az erkélyről" Tényleg pocsék idő ez egy ilyen nagyszerű dologhoz de mint Hamster írta: szó szerint még aznap reggel is dolgoztak rajtuk, hogy ott lehessenek a felvonuláson.
Gondolj arra, hogy pl. milyen lehetett télen azon a nyitott peronos kocsin vezetőnek lenni 8-9 órán keresztül.
Mész a régi Árpád hídon keresztül a 33-as vonalon, észak felől befújja a szél a havat, mire átérsz a Flórián térre, a Halina csizmád nem látszik ki a hó alól.
Így talán már nem is volt olyan rossz az idő.
Gondolj arra, hogy pl. milyen lehetett télen azon a nyitott peronos kocsin vezetőnek lenni 8-9 órán keresztül.
Mész a régi Árpád hídon keresztül a 33-as vonalon, észak felől befújja a szél a havat, mire átérsz a Flórián térre, a Halina csizmád nem látszik ki a hó alól.
Így talán már nem is volt olyan rossz az idő.
Bár lehet, hogy senki nem fogja megnézi ezt az oldalt, mert mindenki elment őszölni a hosszú hétvégén, én azért megpróbálkozom egy újabb képmutogatós oldallal, mindenféle vonatokkal a magyar határtól majdnem a németig, az Alpoktól a cseh/szlovák határ közeléig, sok linkkel…..
Múltkor elmeséltem, hogyan kerültem kapcsolatba Tim Boric-kal, most ismét mutatnék néhányat a hetvenes évek második felében készített képeiből.
Kezdjük Óbudán, mondjuk a Flórián téren! A kereszteződés északnyugati sarkán még állt a Weisz áruház épülete, szemben a…..
streetlover
2018.10.10 09:13:30
@Hamster: Igen, az volt a szerepe, hogy ha nagy lendülettel jöttél (elbambultál mint egyszer én) akkor a vakvágányra kanyarodjál, ne a vonat alá.
Folytatódik a videószakkör, ezúttal két bejátszással a tudomány és technika érdekessé... izé a német nyelvterületről:
Gmunden egészen a közelmúltig egy pár kilométeres kisvárosi üzem volt, egyvágányos-kitérős pályán ingázó öreg kocsikkal. Ez megváltozott: új,…..
Ez itt a bevezető hűlt helye. Normál esetben nyakatekert módon kellene felvezetnem, hogy mi a bejegyzés témája, és miért az, ami, de most egyszerűen csak pár érdekes régi képet szeretnék mutatni Ab van Donselaartól :)
A budafoki Városház téri végállomás ma sem néz ki…..
streetlover
2018.09.20 19:24:39
Találtam. A könyvtárban, ahová kicsivel korábban raktam ;)
..
streetlover
2018.09.20 18:47:36
HamPLÓ
A hétvégét otthon ülés helyett inkább a levegőn töltöttem, úgyhogy most nincs szöveges bejegyzés, csak ez a villamosos (és kicsit trolis) videó :)
2018.09.18 07:00:00
streetlover
2018.09.20 18:37:57
@Hamster: Élmény volt vezetni a 64-es vonalán. Jó kemény volt a menetkapcsolója annak ami nekem jutott akkor.
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz
Viszont érdemes megnézni a ZIU 5-ös első tengelyének a helyét, jó hátul volt az orrához képest, szűk helyen manőverezéskor nagyon meg kellett tervezni a kanyarodás ívét (ugye ehhez jött a *plus size* szélesség).
Érdekes volt még a vezetőfülke fűtése, belül a szélvédő elött volt egy 600 V-os fűtőszál ami könnyen megégette a kontaktorszekrényre rakott táskát, kabátot.
Nem volt semmi ötlet a bal oldalfalra rakott gyengeáramú kapcsolók elhelyezése sem (inditásjelző, ajtómüködtetés,irányjelző. stb).