Regisztráció Blogot indítok
Adatok
kainabel

0 bejegyzést írt és 1 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
  Rövidebb, merevebb, erősebb, gyorsabb: már a 350Z is nagy kedvencünk volt, de a 370Z még jobbnak ígérkezik. Sokkal jobbnak. Vélemények az azonos című írásunkról...
kainabel 2009.08.12 00:43:27
"Érdekessége, hogy ebben a motorban debütál a Nissan VVEL rendszere (Variable Valve Event and Lift, változó szelepnyitási idő és -emelés), amely hasonló a BMW Valvetronic rendszeréhez, és a fojtószelep szükségességét szünteti meg." - idézet a cikkből.

Lehet tévedek, de a Nissan, a VVEL rendszerét már 97-ben "titokban" kifejlesztette, válaszul a Toyota VVT, illetve a Honda VTEC motorjaira.Ez volt a NEOVVL (Nissan Ecologically Orientated Variable Valve Timing & Lift motor )

Többek között itt is olvashatunk róla:
www.sr20ve.co.uk/

Az sr20ve motornak több verziója is van: 1600cc (sr16ve)173LE ,2000cc (sr20ve), 188LE-204LE ezek szívó motorok, de akad egy turbós is: sr20det 2000cc 276LE. Akit érdekel bővebben itt:
en.wikipedia.org/wiki/VVL

Persze, ezeket a motorokat csak a japán belpiacra szánt(és talán egy-két USA verziós - de ebben nem vagyok biztos) modellekbe tette bele az irigy Nissan. Így a sebesség Istenének oltárán áldozni igyekvő
,európai fanatikusonak, be kellett érniük a 2000cc, sr20de (16 szelepes 150LE) motorral.
Ez a típus van pl. az angliában gyártott Primera GT - ben, amiből hazánkban is fut pár darab. (hál Isten, rendelkezem eggyel :)

- bár sokszor belegondolok, ha Tokióban születtem volna akkor a Primerám 4 kerék meghajtású, 204LE családi kocsi lenne....