Regisztráció Blogot indítok
Adatok
FairPlay (törölt)

0 bejegyzést írt és 17 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
  Tudták, hogy az egykori Kátyúvonalon már bármiféle úttal kapcsolatos problémát be lehet jelenteni? Aztán vagy történik valami, vagy nem. Vélemények az azonos című publicisztikáról...
Belsőség Pótpinám egy GPS-tok 2008.06.28 08:02:00
Nemsokára indulunk egy Dolomitok-Garda tó-túrára a feleségemmel. Legkevésbé idős motorunkkal megyünk, a 32 éves Kawasakival, a Mindenható és Buddha karöltve adjon neki megbízható, hosszú életet, ez már csak önös érdekből is kívánom.Motoron azonban használhatatlan a…..
Belsőség Mikor harminc? 2008.06.17 10:00:00
A zebránál kötelező harmincas tempó ügyében fellángoltak az indulatok pro és kontra. Tény, hogy elfogadhatatlan sok százezer autósnak harminccal, pláne megállással tisztelegni hajnali kettőkor a kihalt főútvonalon minden egyes zebra előtt, és tény, hogy elfogadhatatlan akár…..
A közvetítő cégek szerint azoknak, akik náluk intézték autójuk szlovákiai forgalomba helyezését, nem kell tartaniuk az ellenőrzésekről. Vélemények az azonos című cikkünk témájáról...
Belsőség Újabb BMW-s élmények 2008.06.14 09:13:00
Megint BMW tesztautó, megint kalandok. (Kétliteres automata dízel X3, teszt hamarosan!) Én nem tudom, hány bogarat tapostak el mostanában Münchenben, de nagyon rossz a bajor márka karmája. Úgy látszik, mindig történik velem valami, ha új BMW-vel közlekedek. Két rövid…..
FairPlay (törölt) 2008.06.15 03:17:55
Világos, értem, hogy most ismét nem a “Suzukis” volt a lényeg, hanem a szituáció. És hogy ismét szó sincs a “Suzukisokkal” szembeni előítéletről, vagy annak további szításáról. Tényleg értem. Csak akkor miért kell az alcímben is külön megemlíteni, hogy “Suzukis“ volt az illető? Miért kell rá külön felhívni a figyelmet? Tehát ha nem releváns információ, akkor miért ilyen fontos mégis? (Jó tudom, azért, hogy óvakodhassunk, ha látjuk az autót, és hogy a Mazda is meg volt említve, nem csak a Suzuki... persze) Én meg már fel sem merem tenni a kérdést, hogy vajon ha nem Esztergom vagy Rüsselsheim szülte autóról lett volna szó, hanem Ingolstadt, vagy Stuttgart egy zászlóshajója cselekedett volna így, akkor is hasonló vehemenciával vetetted volna magad az "elkövető" után?
Igazából mindegy, ha valaki előítélettel bír egy csoport (mondjuk a “Suzukisok“) iránt, akkor azt érezni fogja, bármit is mondunk. És persze mindenben önigazolást fog találni, hiszen minden csak nézőpont kérdése. Egy eseményt többféleképpen meg lehet ítélni, függően mondjuk attól, hogy Suzukis követte-e el, vagy sem. Pont olyan ez, mint abban a régi-régi viccben, amikor egy férfi megy az utcán egy sok emeletes panel mellett, és látja, hogy az 10. emeleten egy idős hölgy lóg lefelé, kapaszkodik a párkányon, miközben egy másik férfi tapossa az ujjait:
Járókelő: - Mit művelsz azzal a szegény asszonnyal, te m*cskos állat!?
Férfi - Ne szólj bele, ez az anyósom
Járókelő - És még van képed kapaszkodni Te vén k*rva!?

Néha nagyon nagyon egyet tudok érteni Rácz Tamással. Ez most nem az az eset...
Megléptem a dolgot, vettem autót. Mostantól mindenki küldheti a címeket mindenféle ismerős pszichiáterekhez. Beleültem abba a kocsiba, amit optimista sejtéseim szerint a magyar autós társadalom fele lehány, a kétötöde észre sem vesz, talán még ha nekimegy, akkor se. A maradék…..
FairPlay (törölt) 2008.06.13 23:57:49
Fantasztikus. Igazából engem most nem is a konkrét autó varázsolt el. A Panda valahogy pont nem dobogtatja meg a szívem (ami persze nem jelent semmit, ez erősen szubjektív dolog)...
Na de a gondolkodásmód, a szemlélet, az érzés! Házra, kertre OTTHONRA költeni a pénzt. Mert egyrészt a ház ingatlan és nem ingóság, vagyis a rá fordított kiadás nem költség, hanem befektetés. Másrészt mert ott az ember a családjával él együtt, és ettől különlegessé válik a dolog. Teljesen racionális, és okos döntés erre pénzt és energiát fordítani.
De azt az összeget, amit autóra szán, azt élvezettel költi el. Nem konvenciók, nem a külső környezetnek való megfelelési kényszer, nem a reklámok által sugallt igények határozzák meg az autóvásárlási döntést, hanem a vegytiszta élvezet.
Én sem vagyok hajlandó egy bizonyos összegnél többet autóra költeni, de sajnos – a munkám miatt – nem engedhetem meg, hogy egy bizonyos szintnél "lejjebb" adjam. A minap beültem nagyapám régi Ladájába, és mentem vele egy kört. A váltó – éreztem, ahogy a fogaskerekek közt járok... a kormány – kész izommunka, nulla visszajelzés, hatalmas holtjáték... a kapcsolók – az ergonómia helyett valami más, valami teljesen őszinte rendező elv a kialakítás során... szóval csodálatos volt. Élveztem az egész autózást. Aztán visszaültem a sajátomba, ahol a kapcsolók sokkal finomabban működnek, ahol az ajtót becsukva – a Ladához képest – szinte megszűnik a külvilág, ahol alapjáraton a motor működéséről csak a fordulatszámmérő ad visszajelzést. Mint egy inkubátor, ami körülölel, megvéd, minden porcikájával a kényelmemet szolgálja. És én nagyon visszavágytam abba a Ladába. De nem tehetem meg.. vagy csak félek megtenni.
Szóval éppen ezért különösen jó olvasni, hogy vannak még olyan „őrült józanok”, akik elég bátrak a megfelelő lépéshez. Gratulálok!