Regisztráció Blogot indítok
Adatok
amundsen

0 bejegyzést írt és 214 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
1912. Távirda (telegráfiroda) a Vatikánban 1921. Főiskolai csapatok kosárlabda-mérkőzése Atlantában. A büntetődobás technikája még teljesen más volt 1935. Korai légiparádé. Cleveland, Ohio 1940-es évek. Inuit család földbe ásott otthonában. A nagyobbik lányuk a közeli városban él már.…..
1909 körül. Nemzetközi Ló-Show, Olympia-kiállítócsarnok, London..
amundsen 2024.04.08 13:22:00
@¿Qué tapas hay?: Ez akkor tényleg nem ilyen széles, több cég is gyártott ilyen kombinált szerkentyűket. A Holt társa, a Stockton Wheel már 1986-ban gyártott olyan arató gépet, amelyiknek a vágóasztala 50 láb volt (kb 15 m). Amellé hozzácsapva a cséplőgép bőven kitesz 20 m-t. A hatvan lábat a "100 éves a Mezőgazdasági Kutatóintézet" című kiadványban olvastam, nem tudom előkeresni, mert duplasorban vannak már a könyveim.
amundsen 2024.04.08 13:24:19
@amundsen: Mindenesetre igen érdekes gép lehetett: favázas, fogaskerekes működéssel, hozzá a majd negyven állat, meg a kezelők..Csöndes nem volt, az biztos.
amundsen 2024.04.12 12:07:16
@gigabursch: Szia ! Látom erre e részére már válaszoltak. Amik pedig nem kombinált gépek voltak, hanem "csak " arató-kévekötők ( az elején "egyszerűen" leutánozták a kézi aratást, a cséplés a gazdasági udvarokban történt) azoknál az állatokat a gép mögé fogták be. Mindenesetre szerintem ezek is fáintos szerkezetek lehettek a maguk korában, az áruk is ennek megfelelő volt.
1860. A pápai áldásra várók tömege a Vatikánban a Szt. Péter bazilika előtt..
amundsen 2024.03.26 08:49:58
@¿Qué tapas hay?: Ilyenre valóban nem lehetséges már méretezni, de optimalizálni igenis lehet. 1998-ban volt például az eschedei ICE horrorbaleset, ami gyakorlatilag azért következett be, mert a rezonancia kiköszöbölésére-másztak a söröskorsók az asztalokon- drága légrugó helyett a sokkal olcsóbb, amúgy addig csak villamosoknál alkalmazott 20 mm.es futófelület alatti gumibetétet alkalmazták, kihagyva a számításból, hogy viszonylag ritka a 260 fölött repesztő tuja. 104 halott után átírták a szabályokat. Itt is vérrel írják őket, mint a repülésben. Addig mi itt európában csodaként emlegettük a japán vonatok pontosságát, nem tudván, hogy kanyarokban simán "kétkerekeztek", hogy ne keljen nappali oktatásban százszor leírni a működési szabályzatot másfél perces késésekért (nem vicc), avagy a Deutsche Bahn-nál a 920 mm-es kerék kopását ne engedjék le 854 mm-ig, csak 890-ig. Kerékabroncson 2,4 mm koncentrikus eltérés 280 Km/h max sebességnél? Ezeken szerencsére válzoztattak.
amundsen 2024.03.29 10:16:00
@MostKomolyan??? Szia ! A a cseh kerékgyártás akár lehet igaz is, de azt tudni kell, hogy a német közbeszédben a rossz munka ("cigánymunka") szinonimája a lengyel , iletve -kevésbé- a cseh munka. Az osztrák termék pedig egyszerűen Kinderspilezeug (gyerekjáték). Megtalálod a német Wikipedián is de.wikipedia.org/wiki/Eisenbahnunfall_von_Eschede, elég jól leírja. Idézet: "A Bochum 84 / Series 064 kerékpár [7] a DB új fejlesztése volt. Ezeknek a kerekeknek az a különlegessége, hogy a külső fém kerékabroncs és a kerékmag közé egy 20 mm vastag köztes keménygumi réteg van beágyazva, így a klasszikus, holtjáték nélkül elhelyezett kerékabroncsokkal ellentétben a kerékabroncsok között csillapított mozgás jön létre. gumi és kerék lehetséges. Ezt a nagysebességű közlekedésben újszerű kialakítást azonban nem tesztelték szimulátorokban 200 km/h feletti sebességnél, mielőtt az ICE vonaton sorozatgyártásban használták volna."" Ennél a balesetnél is ami elromolhatott, az el is romlott. Egy bécsi bolhapiacon vettem egy könyvet ( ötven centért, "füfcihcent", nem engedett belőle...)Katastrophe ohne Schuldspruch, ez a balestet övező káoszon kívül leírja azt is, hogy a DB (Német vasút) milyen förtelmes sajtókampányt indított a "baleseten nyerészkedni akaró" áldozatok ellen. Aztán a végén csak fizetett.
amundsen 2024.03.29 10:33:44
@MostKomolyan???: A kerékről itt a gyártó oldala: www.bochumer-verein.de/gummigefedertes-bvv-rad-dreiteilig/, képekkel. Ennyit a cseh gyártóról. A gyárak egyébként többnyire azt gyártják, amit a megrendelő/kereskedő kér. Hamisak például azok a legendák, hogy kelet-Európába csökkentett minőséget küldenek a termelők. Csak egy példa: (Ez is pont bochumi: a húsipari cég kínál a kereskedőnek Wiener Wurstot, Bécsi virslit. megérkezik a magyar kereskedő, hogy belistázná, de alkudjunk: olcsóbbra kellene csinálni, vegyünk ki ezt-azt belőle, helyette rakjunk be ezt-azt. Így áll elő az, hogy van a német piacra gyártott virsli technológiai leírása és van a Wiener Wurst U. (Ungarisch, magyar) Adott nap gyártanak öt keverés U-t és tizenkettő normált. Az elsőben S4-es, a másodikban S6-os, vagy S7-es sertéshús van. (S= Schweinfleisch. Tizenkét minőségi osztály van, a tizest te már szalonna nyesedéknek mondanád, de a kötelezően feltüntetett összetevők között itt is, ott is az szerepel, hogy 82 százalék sertéshús...
1919. Charles Godefroy francia pilóta repül át a párizsi Diadalív alatt. Filmen is megnézhető..
amundsen 2024.02.28 19:58:48
@gintonic.azigazi: én sem nagyon szovjet mániás vagyok, de azt becsülettel el kell ismerni, hogy létezik orosz kultúra, mégha ezért manapság meg is köveznek.
A B-70 nagyívű bemutatóját záró részben a sokat tervezgetett utódról, majd néhány, kapcsolódó típusról, dologról lesz szó. Előbbiek a Szuhoj T-4 és az Avro 730 – az angol tervezettel való párhuzamot máshol még nem láttam említeni, pedig a leírtak alapján szerintem nagyon is indokolt. Zárásként,…..
1900-as évek. Egy kutya mentése a tetőről. A kép pontos készítési ideje és helyszíne ismeretlen..
amundsen 2024.02.20 07:44:19
@omron: Lehet, hogy még háborús relikviát használtak. Az jól elkophetott: csak 1943-ban több , mint 5 000 (ötezer) estben használták a Fallbeil, vagy közismertebben a Köpfmaschine-t. Egy német könyvben van leírva: "Verschlusssache: die grössten Geheimnisse der DDR. " Fene a gusztusukat, még elemzik is az "incidenseket, mikor a "vas" nem vágta le a levágandót... Ezután áttértek a tarkónlövésre. ("unerwarteten Nahschuss in das Hinterhaupt") Hiába, a németek mindig is romantikusak voltak.
 1924. A párizsi (VIII.) olimpiai játékok megnyitó ceremóniája..
amundsen 2024.02.16 09:53:24
@konrada: Barényi 1929-ben készítette el az általa elképzelt népautónak a modelljét, ami valóban formailag a Volkswagen= népautó abszolúte vitathatalan elődje volt Akkoriban minden európai komoly és komolytalan cég foglakozott a népautó üzlet tervével, nagyon inspirálta őket, a Ford T sikere. ((Galamb József, a Ford főmérnöke, ekkortájt tartott egy előadást a Műegyetemen. Kérdésre, hogy mennyi kocsit állítanak elő, azt válaszolta 1200-at. Visszakérdezés: -évente ? Válasz: -nem, naponta! Senki nem hitt neki...) Barényi 1955-ben konkrétan 1 DM-re perelte be Volkswagenwerk Gmbh-t, nyert is simán, de nyilván csak a perelt összeg erejéig ítélt javára a bíróság, nincs olyan, hogy többet ítéljenek meg. Neki ez amolyan becsületbeli ügy volt. A Tatra a csőalváz miatt nyert, ők eleve egy kicsit vastagabb tollal írták az igényeiket.
amundsen 2024.02.16 10:43:47
@konrada: Egyébként német adatok szerint a Csehszlovák állam 1 miilió Márkát kapott, a csehek szerint három milliót, a morvák szerint ( a Tatra Morva részen volt, de ez ultra bonyolult, ugyanis eredetileg osztrák cég volt, nesseldorfi, ezt nagyon-nagyon bonyolult volna leírni. Egy "nemzetközi" beszélgetésen fölvetődött ilyen probléma. A csehek máig nincsenek megnyugodva. Vívnak a morvákkal ( magyarul marótókkal, Pilismarót, ilyesmi), meg mindenkivel, a fene aki ilyen hülyeségben részt akar venni. Szerencsére én nem politikus vagyok, engem csak a technikai teljesítmény érdekel.
Sajnos az utóbbi időben egyre kevesebbet jutok el könyvesboltokba, így nehezen tudom követni az újabb és újabb megjelenéseket. Mivel lehet, hogy nem csak én vagyok így, ezért megpróbálom időről időre megosztani olvasmányélményeimet a blog olvasóival, hátha egyesek kedvet kapnak egy-egy olyan…..
  A közúti diszpécserek munkája nem lehet egyszerű. Bár nem ismerek egyet sem, de képzeljül el, hogy a következő telefonra kell reagálni. - Hallo! XY vagyok, itt vagyok valahol egy főúton Pirézváros és Bp. között, és van itt egy fa, ami bedőlt az útra, és alig lehet kikerülni. Na erre varrjunk…..
amundsen 2024.02.04 08:58:05
@Pályamágus, a sínész: Az élelmiszer valóban nem a hűtőben terem.Sok évtizedes gond ez, óriási probléma ez, csak a látszat, hogy ezek az emberek bulizni járnak traktorral. Korántsem. Egy igazi gazda a hét mindennapján dolgozik. Kőkeményen, mert ott nincs bocsika. Van olyan termelési ág, ahol egy évben csak összesen legfeljebb harminc nap a munkaidő. Ha nem vagy vegán, akkor azt tanácsolnám (elnézést, hogy okoskodok) : végy egy kisebb lapockát, süsd meg lassan zsírban, aztán azt eszegesd olyan kenyérrel amiben liszt, víz, só és élesztő, vagy kovász van. Kevés ilyen termék van.
amundsen 2024.02.04 10:42:50
@Pályamágus, a sínész: "szeretem a vegánokat, mert több hús marad nekem " Ez nagyon jó szöveg, engedelmeddel ellopom. Az élelmiszer sajnos borzalmas. A sínek és vasutak környékén talán nincs nincs ilyen csalás, jó is olvasni az ilyet. Nagyon régen mondtam, hogy amiben négynél több összetevő van az méreg. Sajnos én méregkeveréssel keresem a pénzemet. A kereskedők kényszerítenek bele, őket meg a vevők. Sokkal megnyugtatóbb sínekről és talpfákról olvasni. Az legalább tiszta ügy.
  Láthatjuk a nyugati és keleti gyorsvasutakat, miközben láthatjuk a lassú vicinálisokat is. Na de mégis mi lehet a különbség, ami miatt az egyiket gyalog utolérni, míg a másikat szemmel is nehéz követni? A vonatok sebességének bármi furcsának is tűnik, nem sok köze van a járművekhez. Pontosabban,…..
amundsen 2024.01.31 16:56:19
@gigabursch: A világ legjópofább beszólása ez a "mi ráérünk olvasni"
.
20 fotó a mai tematikus válogatásban. A közel hetven évet élt kommunista birodalom pillanatképei. 1919. Kommunistaellenes (antibolsevista) kozák harcosok az orosz polgárháborúban..
amundsen 2024.01.26 10:06:14
@gigabursch: Nem tudok belegondolni 1,6 millió emberbe. Azzal úgy vagyok, mint Wagner úr Fülig Jimmyvel a megkerült cirkálóban, mikor kiderül, hogy Piszkos Fredre 100 font jutalmat tűztek ki. Valami olyasmit válaszolt, hogy annyi csak a számtanpéldában létezik, húsz font, olyan van... Ha ennyi ember csak egyszer ment el könnyíteni magán (vodka után ) az harminc köbméter , ha sör is lett volna, akkor egy uszoda..
1935. Varsói taxisofőr. Az a bőrkabát, kesztyű, pipa és fejhallgató.....
amundsen 2024.01.17 15:10:44
@amundsen: A megérkező (gyártótól bejövő) számla -oda-vissza repjeggyel együtt négyszámjegyű volt. Az addig próbálozásra elköltöttnek csupán töredéke. Aznap valahogy mindenkin lötyögött az addig igencsak szűk mellény...Amíg ilyen fickók vannak arrafelé, addig egy kicsivel óvatosabban a haldokló Ááámerikáról.
amundsen 2024.01.18 08:33:57
@omron: Sajnos nem erről volt szó. Egy helyi gyármányú kapcsolószekrénnyel akadtak gondok. Sajnos ezek a németek, már nem azok, akiket ismert a világ. Egy x generációssal ha pl időpontott beszélsz meg, akkor a 17 óra 15 perc az 17.15.00, újabbakkal ez kb délután, viszont öntudat az maximálisan.wir schaffen das szinten van. A texasi meg jött (köszöngetésre, pláne kézfogásra nem pazarolt időt) két perc alatt átnézte, elballagott egy barkácsáruházba, hozott néhány szerszámot -egy mukk, annnyit sem szólt egész végig, néhány óra alatt végzett, -jöjjö! Ez megy, az is, azt kidobáltam, itt írja alá. A mai német gyártmányok nem kis részét valamelyik északi kikötőben pecsételik le, hogy német és ennyi volt a termelés. Ez a nagy gond.
Sajnos az utóbbi időben egyre kevesebbet jutok el könyvesboltokba, így nehezen tudom követni az újabb és újabb megjelenéseket. Mivel lehet, hogy nem csak én vagyok így, ezért megpróbálom időről időre megosztani olvasmányélményeimet a blog olvasóival, hátha egyesek kedvet kapnak egy-egy olyan…..
Az ünnepi félezredik, DUPLA Napi érdekest látjátok. Kis híja volt, hogy nem esett egybe a 10. szülinap az 500. Napival, de sebaj, így kétszer lehet ünnepelni legalább. ;) Köszönöm az eddigi támogatóknak a felajánlásaikat! Kérlek benneteket továbbra is, hogyha megtehetitek támogassátok a blogot…..
A mai válogatás alkalmából kérem, hogy a tegnapi, támogatott bejegyzésünkre is kattintsatok rá, így segítve a blogot, hogy továbbra is fennmaradhasson. Köszönöm! 1937. Gengszterek által a Potomac folyóba lökött lopott taxi Washingtonban..
Pangea Németország lila pusztája 2023.11.21 19:21:24
Fenyvesek és tölgyligetek között szelíden, de kitartóan hullámzó, augusztusban és szeptemberben lilába boruló táj, ahol a ritkásan elhelyezkedő falvak között húzódó homokos ösvényeken lovasok, biciklisek és túrázók élvezik a méhek döngicsélését. Ez a Lüneburgi-puszta (Lüneburger Heide), Németország…..
1920-as évek. Szövetségi ügynökök egy lefoglalt földalatti illegális szeszfőzdével Detroitban, a szesztilalom időszakában..
amundsen 2023.12.05 13:05:35
@Guillam: Kivétel nélkül mindegyik oldal követett el ilyesmit.Az angolok Norvégiában, az amerikaiak még Szicíliában...Hogy nem dicsekszenek vele, az egy másik dolog.
amundsen 2023.12.05 17:30:30
@bioLarzen: Te figyelj: amit leírtam, az csak azt tükrözi, hogy gyűlöletes minden háború. A politika csődje és a polgárok mérhetetlen szenvedése. A" kommandós " sérült emberekkel meg inkább felejts el. Láttál már te totál elmebeteg volt légiósokat a strasbourgi Peroquet kocsmában ? A névadó nagyon szépen mondta elzásziul, hogy Áss du becálen, áss du becálen?..Ő volt a legértelmesebb a kocsmában. Szeresd a háburút, kommandósságot. A te dolgod.
A Lowestoft-i vereséget alapos vizsgálat követte Hollandiában, hogy kiderítsék, milyen hibák vezettek a kudarchoz. Végül három okot neveztek meg, a fegyelmezetlenséget, a rossz taktikát, és a gyengébb tűzerőt. A fegyelmi viszonyokon a nyár során lefolytatott hadbírósági eljárások után kiszabott…..
amundsen 2023.11.26 21:21:14
@savanyújóska: Az ilyenekkel abszolúte nem éri meg foglakozni, tényleg nem alkalmasak semmilyen vitára, csoda, hogy írni tud. Az a lényeg, hogy annyira izgalmasra sikeredett ez az elbeszélés, hogy szinte láttam az egészet magam előtt, igazán remek munka, köszönöm !
Igen, bármilyen hihetetlen a Ritkán Látható Történelem blog szinte napra pontosan 10 éve indult! Születésnapi különkiadás! Már az első évben tömegek álltak sorba a vasárnap déli Napi érdekesre várva :)..
amundsen 2023.11.26 20:09:57
@bioLarzen: A nyolcvanas évek vége felé (akkoriban még Nyugat-Európában is úgy beszéltek Amerikáról, hogy húú, ott egy családban KÉT tévé van..)a frankfurti reptéren bevezették a hasonló berendezésen történő becsekkolást. Fél év múlva eltűnt a gép, mert óriási tumultust okozott, hogy képtelenek voltak kezelni az emberek.
Kedvenc szlovák vasúti találkozóm az elmúlt években mindig júliusban került megrendezésre, de idén áttették szeptemberre, aminek volt egy olyan mellékhatása, hogy ugyanakkorra esett, mint a pozsonyi közlekedési vállalat nyílt napja. Micsoda pech! :) A rendezvény színhelye ezúttal is a közös…..
A B-70 műszaki részletei után jönnek az építés nehézségei, és még egy utolsó programmódosítás. A következőkben a repülések számtalan, kisebb-nagyobb eseményéről, tapasztalatáról, ezek kezeléséről lesz szó. A sorozat első része ITT olvasható, míg az előző ITT.   Építés és az AV/3 törlése A főbb…..
amundsen 2023.11.21 08:25:16
@Maga Lenin: Egyszerűen bámulatos technikai csoda volt... Csak azt akartam érzékeltetni, hogy mennyire fényévekkel mások előtt, s főleg mielőttünk jártak. Magam is mérnök vagyok, bár nagyon más tájékon. Lenyűgöz ez a masina. Elképesztő emberi munka van mögötte.
amundsen 2023.11.21 08:39:46
@gigabursch: Szia ! Hát ez csak makacs legenda, mint a puritán Kádár János... A Vörös Csillag Traktorgyárat átvette a Rába, azok már nagyobb teljesítményű gépeket akartak gyártani, ( akkoriban már kevés volt a 90 lóerő) és gazdaságtalannak minősítve leállították a gyártást. Sok ilyen legenda forog még közszájon, például a Pannónia motorokról is, pedig az szimplán annyira korszerűtlen volt már, hogy még a Szovjetek sem vettek belőle.
amundsen 2023.11.21 15:33:36
@gigabursch: Az ilyesmihez én baltaagyú vagyok. Egyszerűen csak hüledezek, hogy az akkori technológiával mekkora varázslatos teljesítményt tudtak nyújtani. Szerintem egyáltalán nem túlzás azt állítani, hogy csodagép volt. Honnan a csudából tudtak ennyi zsenit összavakarni ?