Regisztráció Blogot indítok
Adatok
LorthNeeda

0 bejegyzést írt és 2 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Van valami törvényszerűség abban, amilyen életutat a legtöbb szoftvertermék végigjár. Vannak persze kilengések, egyedi jellegzetességek, de a szoftverevolúciós hullámvasút hullámhegyei és hullámvölgyei elkerülhetetlenül elérnek mindenkit, aki az IT iparban termékfejlesztésre adja a fejét. Az egész…..
LorthNeeda 2018.07.03 23:03:48
Jól értem, hogy azt sugalljátok, hogy a vízió vezéreltség butaság? Csak mert nincs olyan módszertan vagy keretrendszer az innováció managementben, amelyik ne emelné ki a vízió fontosságát, sőt origó szerepét az innovációban. A gyakorlat példák pedig ha lehet, méginkább igazolják a vízió szükségességét.
Jól értem, hogy a költség racionalizálás mint egy fejlesztési cél, s a dobozosítás, vagy platform, mint erre adott megoldás szerintetek butaság? Csak mert a platform stratégiák olyannyira fontos részei a szakmai életünknek, hogy mindkét nagy, termékfejlesztési módszertant gondozó nemzetközi szervezet tudásanyagában jelentős teret kapnak.
A Business Case kapcsán felvetett problémát nem értem. Butaság költség és bevételi számokat rendelni a fejlesztések mögé? Mit sugalmaztok itt? Hogy csak úgy, érzésre fejlesszenek a cégek? Vagy arra céloztok, hogy vannak, akik nem jól készítik el a Business Case-eket?
A koncepció alkotás valóban rossz volna? Akkor a Persona alkotás, Divergent Thinking, Convergent Thinking, Problem-based ideation, Affinity Charting, Delphy, Brainstorming, NCM.. ez mind mind butaság? Design sprint? Buta maszlag?
Résztvevő cserebere. Igen, leírva jól hangzik, amit írtok. De sok, általam ismert cég esetében ez bizony arról szól, hogy igen, egyszerre kell biztosítani az árbevételt (jelen céljai) és a belső fejlesztéseket (jövő?). S a döntés valójában nem más, mint az ideális egyensúly megtalálása a kettő közt. Mit javasoltok? Hogy ne vegyék el az erőforrást fizetős projektre a döntnökök, cserébe inkább ne fizessenek bért a következő hónapokban? Láttam ilyet. Vagy hogy akkor - ha úgyse megy rendesen - inkább ne fejlesszenek? Láttam közelről ilyen céget is. Vagy hogy akkor mindenképpen vonjanak be kockázati tőkét, adósodjanak el még jobban, és próbálják kigazdálkodni a finanszírozás költségét, ami vagy sikerül vagy nem? Láttam ilyen céget is. Sok közülük csúnya véget ért ám! Sok közülük meg persze nem.

A helyzet az, hogy bár humor szempontjából továbbra is 10/10, de szakmailag ezt most nehéz hová tenni. Ami szokatlan tőletek.
Csak hát az van - tudom én - hogy a Mónika show receptje csábítóan egyszerű, és csábítóan sikeres: Fogj egy történetet, ami ismerős a célközönséged számára (legyen az párkapcsolati félrelépés, vagy éppen IT szoftverfejlesztés). Fogj néhány szereplőt (Megcsalt Mari, Csődör Csabi, Szerető Szilvi, buta főnök, kivénhedt architekt, junior hipszter fejlesztő) és mozgasd őket a kiválasztott történetben úgy, hogy közben tökéletes hülyéknek állítod be őket. Ettől aztán a nézőt / olvasót a "te jó ég, mennyivel jobb/okosabb/ügyesebb vagyok ezeknél", valamint a még sokkal károsabb "te jó ég, mennyivel jobban csinálNÁM mint ahogyan ezek csinálJÁK" érzés keríti hatalmába. A siker pedig meg is van, mert ezért az érzésért a közönség újra és újra vissza fog jönni.
LorthNeeda 2018.07.30 18:32:36
Köszönöm a választ, megtisztelő! Teljesen érthető a gondolat, igen.

Az én tapasztalatom az, hogy a világot azok az emberek viszik előre, akik követni merik az elképzelésüket, a hitüket. Akik sokszor elhagyják a kitaposott ösvényt, mert azt tartják helyesnek. Igen, egyetértek, nagyon nem mindegy, hogy miért tartják helyesnek az irányukat, miért hisznek abban, amiben hisznek. Azért, mert ma éppen úgy keltek fel, vagy azért, mert figyelve, kutatva, érezve stb. a piacot, ez lett a szakmailag alátámasztott véleményük. Ez a különbség viszont kívülről nem látszik feltétlenül. Csak a ’Nagy ötlet’ látszik.
Thomas Edisont először kinevették a találmánya miatt. A Writght testvérek repülése után Foch tábornok azt nyilatkozta, hogy a repülés játék, nincs katonai értéke. Maga a személyi számítógép is egy olyan eszköz, amiben a legtöbben nem hittek, sőt, az első piacra kerülő gépek kereskedelmi értelemben bukásnak is minősültek. Érdemes megnézni a nagy videomegosztón, ahogy Steve Ballmer kineveti az iPhone-t.

A statisztikák szerint a legmenőbb innovátorok is elbuknak a próbálkozásaik 30%-ban. És ők a profik! Ahogy mondani szokás, ezek a fiúk és lányok odakint többször buktak már el, mint ahányszor a legtöbb ember egyáltalán megpróbálta. S én nagyon tudom tisztelni őket. Legyen szó az iPhone piacra dobásáról, egy új funkció szoftverbe integrálásáról, egy egyszerű szervezeti változtatásról, vagy arról, hogy valaki Magyarországon úgy dönt, otthagyja a biztonságos állását azért, hogy 2011-ben a Jókai utcából, egy kifőzdéből útjára indítson egy „rendhagyó blogot” és egy tanácsadó céget.

Nagyon élveznék egy olyan hazai szakmai kultúrát, amelyben a többség – attitűdjétt tekintve – nem Steve Ballmer vagy Ferdinand Foch, hanem Orville Wright vagy Steve Jobs (nagyon nagyon sok van belőlük itthon is szerencsére). Talán azt éreztem, hogy ez a cikk az előbbi társaságot látja el üzemanyaggal. :)