Regisztráció Blogot indítok
Adatok
Pont HU

54 bejegyzést írt és 1 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
2023 nyarán új tankönyvvel jelentkezett Durst Péter, a Lépésenként magyarul és a Hungarian the Easy Way című tananyagcsaládok szerzője. A Magyarozó címet viselő kiadvány a magyar mint idegen nyelvi tananyagok között egyedülálló módon nem az új nyelvtani ismeretek tanítását tűzi ki célul, hanem a…..
  Az elmúlt hónapokban az Ukrajnában zajló háború következményeként jelentősen megnőtt a Magyarországra érkező menekültek száma, akik között sok a magyarul nem beszélő tankötelezett korú gyermek is. Egyre több pedagógus találkozik munkája során a háború elől hazánkba érkező tanulókkal, ami sokukat…..
2020 elején, épp a koronavírus-járvány kirobbanásának idején jelent meg a Gyöngyösi Lívia – Hetesy Bálint szerzőpáros legújabb könyve, Sok kicsi sokra megy címmel. Az Akadémiai Kiadó gondozásában megjelent gyakorlókönyv – amely angol és német közvetítőnyelvet használó kiadásban is kapható – 25…..
Magyar mint idegen nyelvi módszertani műhelyünk 2021. március 4-én tartott idei második alkalma a beszédkészség fejlesztését állította középpontba, ezúttal is fokozottan szem előtt tartva a digitális távoktatás tanulságait, bevált módszereit.  A műhely vezetője dr. Kajdi Alexandra, az ELTE Magyar…..
Folytatjuk dr. Hegedűs Rita személyes hangvételű bejegyzéssorozatát, amelyben a német anyanyelvű diákok magyartanítását mutatja be. Az első rész történeti bevezetője után írása második részében, miközben végigkalauzolja az olvasót a berlini Humboldt Egyetem (HU) magyar tanszékének múltján – elidőzve…..
Magyar mint idegen nyelvi módszertani műhelyünk a 2020/2021-es tavaszi félévben a digitális távoktatás tanulságait, praktikáit, „jó gyakorlatait” bemutató alkalmakkal folytatódik, a tartalomhoz – és a járványügyi előírásokhoz – illeszkedve online formában. A február 18-án megrendezett első…..
Rendhagyó bejegyzésekkel jelentkezik adott anyanyelvű tanulók magyartanításának jellegzetességeit, módszertani sajátosságait bemutató sorozatunk: a következőkben Hegedűs Rita tanárnő három részes írását közöljük a német anyanyelvű diákok tanításáról, amelyet a szerző egyúttal egy személyes…..
TámPONT rovatunkban kisebb grammatikai jelenségeket mutatunk be, amelyek működése sokszor talán még a tapasztalt tanárok számára sem magától értetődő. A rövid bejegyzésekben nem csak az adott jelenség használatának és formai szabályainak járunk utána, hanem a tanítás szempontjából releváns…..
Folytatódik sorozatunk, amelyben adott nemzetiségű tanulói csoportok tanításának jellegzetességeit foglalják össze az adott célcsoportot jól ismerő kollégák. Ezúttal Brazíliába kalauzoljuk az olvasókat a Sao Pauló-i Egyetem jelenlegi és volt magyartanárának segítségével, akik bemutatják a brazíliai…..
Adott anyanyelvű tanulók magyartanításának jellegzetességeit, módszertani sajátosságait bemutató sorozatunkban folytatódik az indiai magyarnyelv- és irodalomtanítást bemutató bejegyzéssorozatunk. Köves Margit, a Delhi Egyetem és a delhi Magyar Intézet tanára írása első részében a magyar hangtan,…..
Folytatódik TámPONT rovatunk, amelyben olyan, akár kisebb grammatikai jelenségeket mutatunk be, amelyek működése sokszor talán még a tapasztalt tanárok számára sem magától értetődő. A rövid bejegyzésekben nem csak az adott jelenség használatának és formai szabályainak járunk utána, hanem a tanítás…..
Az egri Eszterházy Károly Egyetem Nyelv- és Irodalomtudományi Intézetének Magyar Nyelvészeti Tanszékén alakult 2009 őszén a PeLi Oktatásnyelvészeti kutatócsoport. Nevük a pedagógia és a lingvisztika szavak kezdő szótagjait rejti, egyúttal utalva a finn peli ‘játék’ jelentésű szóra is. Céljuk minden…..
Adott anyanyelvű tanulók magyartanításának jellegzetességeit, módszertani sajátosságait bemutató sorozatunk legújabb részében a távoli Indiába kalauzoljuk az olvasót. Köves Margit, a Delhi Egyetem és a delhi Magyar Intézet tanára írása első részében a magyar hangtan, szókincs és mondattan indiai…..
Talán mindenkivel előfordult már – velünk biztosan –, hogy diákjaitól olyan kérdést kapott az órán a magyar nyelv rendszerére vonatkozóan, amelyre hirtelen csak az a válasz jutott eszébe: – Milyen jó kérdés! Aztán persze elindul a „kutatómunka” saját tudásunkban, illetve a szakkönyvekben: hogy is…..
Újabb írással jelentkezik sorozatunk, amelyben adott anyanyelvű tanulók magyartanításának jellegzetességeit, módszertani sajátosságait mutatjuk be az adott nyelvet jól ismerő, az adott anyanyelvi diákokkal sok tapasztalattal rendelkező kollégák segítségével. Ezúttal egy szakmai szempontból talán…..
A virtuális térben folytatódott a PontHU MID tanári fórumának 2019/20-as tavaszi féléve, amelyen ezúttal a szépirodalmi szövegek magyarórai használatának lehetőségeiről, az ezzel kapcsolatos módszertani kérdésekről osztottuk meg kölcsönösen tapasztalatainkat. A félév utolsó találkozóján, 2020.…..
A következő írás Gárdosi Rita, a Clevelandi Állami Egyetem korábbi vendégoktatójának vendégposztja, aki 2014-ben Fulbright vendégoktatóként vett részt az egyetemi magyar nyelv és kultúra kurzusok (újra)indításában az USA Ohio államában található Clevelandben. Bejegyzésében beszámol az oktatóhelyen…..
A virtuális térben folytatódik a PontHU MID tanári fórumának 2019/20-as tavaszi féléve, amelyen ezúttal a szépirodalmi szövegek MID órai használatának lehetőségeiről, az ezzel kapcsolatos módszertani kérdésekről osztjuk meg kölcsönösen tapasztalatainkat. Az első alkalom drámapedagógiai témája után…..
A Szita Szilvia – Pelcz Katalin szerzőpárost interjúnk második részében részletesen is kérdezzük a MagyarOK tankönyvcsalád B2+ szintű 4. kötetéről és annak szerepéről a teljessé vált tankönyvsorozatban. Ezen kívül szó esik a MagyarOK célcsoportjáról, a tananyagcsomagban megjelenő kulturális…..
A teljesen kezdő szinttől a folyékony, középszintű nyelvhasználatig minden szinten elérhetővé vált a B2-es kötet 2019-es megjelenésével a Pécsi Tudományegyetem Általános Orvostudományi Karának gondozásában kiadott MagyarOK tankönyvcsalád. A könyvek mellett folyamatosan bővül további kiadványokkal,…..
Módszertani műhelyünk tanári fórumának tavaszi műhelytalálkozóin a szépirodalmi szövegek nyelvórai használatának lehetőségeivel, ezek módszertani kérdéseivel foglalkozunk. Első meghívott előadónk a témában Kovács Renáta volt, aki az Oszakai Egyetem magyar nyelvi lektoraként évek óta folytatja…..
Az egyetemi magyar szakos képzésben – más filológiai szakokhoz hasonlóan – a nyelvtanítás, bár kiemelten jelenik meg a képzési programban, mégis a magyar kultúra megismerésének eszköze csupán. A magyar szakos hallgatók – eltérő hangsúlyokkal – különböző nyelvészeti, irodalmi, történelmi és…..
Tanári fórumunk harmadik évadának alkalmain a magyar mint idegen nyelv egy-egy jellegzetes tanulói célcsoportjával foglalkozunk. Az évad második, novemberi műhelyén a gimnáziumokban folyó magyar mint idegen nyelv oktatás rejtelmeibe pillanthattunk bele. Két meghívott előadónk, Balogh Lili és Varga…..
A tanulói célcsoportok tematikájára épülő sorozatunk harmadik alkalmán figyelmünket a felsőoktatás felé irányítottuk. A 2019/20-as őszi félév utolsó tanári fórumán a magyar mint idegen nyelvi egyetemi előkészítő programok módszertanát vizsgáltuk meg. Ismét két tapasztalt kolléga irányításával…..
A szerző kiadásában jelent meg 2017-ben megújult külsővel és tartalommal Durst Péter Lépésenként magyarul 1. című kezdőknek készült magyar nyelvkönyve. A tankönyv átdolgozása mellett a www.lepesenkent.hu oldalra további a könyvhöz tartozó tananyagok is felkerültek, iOS-re és Androidra is…..