Regisztráció Blogot indítok
Adatok
Rihárdó

0 bejegyzést írt és 347 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Üdv minden régijáték-rajongónak, megint itt van 2in1 rovatunk, a Checkpoint Mini, ami cikk és podcast is, attól függően, ki hogyan fogyasztja. Szokás szerint a lejátszó után egy cikkecske is jön a játékról azok kedvéért, akiknek a podcastes formátum annyira nem jön be, de pár bekezdést bármikor…..
Harmadszor jelentkezünk Checkpoint Nowval, és most be is előz egy Checkpoint Minit, amíg még április eleje van. Tudjátok, ez az előző hónap legfontosabb híreit végigkommentáló adásunk, néhány egyéb aprósággal. Visszajelzések továbbra is jöhetnek bátran. Március csendes volt, hónap végéig kellett…..
Rihárdó 2021.04.10 13:00:54
Üdv minden régijáték-rajongónak, megint itt van 2in1 rovatunk, a Checkpoint Mini, ami cikk és podcast is, attól függően, ki hogyan fogyasztja. Szokás szerint a lejátszó után egy cikkecske is jön a játékról azok kedvéért, akiknek a podcastes formátum annyira nem jön be, de pár bekezdést bármikor…..
IDDQD Checkpoint Mini #141: Exile 2020.11.22 23:22:35
Üdv minden régijáték-rajongónak, megint itt van 2in1 rovatunk, a Checkpoint Mini, ami cikk és podcast is, attól függően, ki hogyan fogyasztja. Szokás szerint a lejátszó után egy cikkecske is jön a játékról azok kedvéért, akiknek a podcastes formátum annyira nem jön be, de pár bekezdést bármikor…..
Rihárdó 2020.11.26 21:02:33
@scarabaeus: elismerésem a térképért, nekem ekkora sem volt :) Én is nagyon szerettem a játékot, már csak a fizikája miatt is, a lebegés miatt... Emlékszem, mennyire büszke voltam, amikor az általad C-vel jelölt ágyút félre tudtam nyomni fejjel úgy, hogy a madarak alulról emeltek...
Rihárdó 2020.11.26 21:05:50
@scarabaeus: Ja, azt nem írtam, hogy nekem C64-en volt (ott is ekkora volt vajon a térkép?)
IDDQD Szerdai retro - Newcomer 2010.11.17 13:00:00
Ahogy ez már lenni szokott, ha nem Stöki jegyzi a heti retrót, akkor valami alibi jön - most például egy emailben készített interjú Hoilddal, alias Belánszky Istvánnal, aki az elmúlt másfél évtizedben a Newcomert fejlesztette. Bizony, azt a Newcomert, ami eredetileg 1994-ben jelent…..
Rihárdó 2020.10.11 17:23:45
@erosennin79: Az "Enhanced" verzió nem magyar, és nagyon át lett gyúrva (például ha galil van nálad, nem engednek az Agró Szekcióban dolgozni az őrök, és el is veszik a gépfegyvert), szóval az 576 KByte-os leírás nem jó hozzá :)

Van egy VICE emulátorban remekül futó verzió, az eredeti változattal:

c64hq.hu/games/n/newc-hun.zip
(Disclaimer: a felvétel még júliusban készült.) Jöhet egy két és negyed órás adás? Ennyit beszélgettünk egy szuszra a Commodore Világban csak rút kiskacsaként... oppardon, fellegekben szárnyaló flamingóként emlegetett Plus/4-ről. A platform a Commodore egyik nem túl szerencsésen kezelt projektje…..
Július végén otthon voltam egy hetet, és Grathtel kihasználtuk a lehetőséget: négy adást is felvettünk, még utoljára az Index stúdiójában. A következő hetekben ezek jönnek, aztán nagyon remélem, hogy a második hullám megengedi, hogy az őszi szünetben is hazajussak. Addig is fogadjátok szeretettel az…..
Üdv minden régijáték-rajongónak, megint itt van 2in1 rovatunk, a Checkpoint Mini, ami cikk és podcast is, attól függően, ki hogyan fogyasztja. Szokás szerint a lejátszó után egy cikkecske is jön a játékról azok kedvéért, akiknek a podcastes formátum annyira nem jön be, de pár bekezdést bármikor…..
Elnézést #1: Volt némi kiesés, ezért bocs, az Indexszel történtek rám is hatással voltak közvetlenül és közvetve is, épp amikor kicsit hazalátogattam. Azt viszont szeretném leszögezni, hogy a Checkpoint nincs veszélyben, nem is lesz - legfeljebb a blog fog elköltözni a blog.hu-ról egy másik helyre.…..
Régen volt fejlesztői portré és régen volt női vendég, most mindkét szempontból kicsit helyére billen az univerzum egyensúlya: jött Klári a Gamer 365-ből, és mesélt nekünk Warren Spectorról. Klárival ugye már volt több emlékezetes adás, és ez is vidámra sikeredett, ugyanakkor mindannyiunk számára az…..
Rihárdó 2020.07.31 16:23:52
Üdv minden régijáték-rajongónak, megint itt van 2in1 rovatunk, a Checkpoint Mini, ami cikk és podcast is, attól függően, ki hogyan fogyasztja. Szokás szerint a lejátszó után egy cikkecske is jön a játékról azok kedvéért, akiknek a podcastes formátum annyira nem jön be, de pár bekezdést bármikor…..
Kicsit rendhagyó a mostani adás, egyrészt meg ez még a múlt heti (bocs, kicsit csúsztam vele, hétvégén utolérem magam), másrészt mert hírek nincsenek benne, ellenben baromi hosszú, ez az első kétórás adásunk (nyugi, nem tervezek ebből rendszert csinálni). Történt ugyanis, hogy elképesztő béna…..
Valószínűleg friss rovatunk legnehezebb feladványa következik, lehet, hogy ez fogja elrontani a játékvadászat eddigi 100%-os mutatóját. Most ugyanis olyan játékot keresünk, amit egyik törzskommentelőnk, B-Bird hajt már évek óta, de inkább mondja el ő: Najó, akkor én is…..
A Conatus Creative nevű indie csapat fejébe vette, hogy jövőre folytatást készít a River City Ransom nevű 1989-es játékhoz. Verekedős cucc kisebb RPG elemekkel, de itthon valószínűleg kevesen ismerik, pedig a NES-en nagy klasszikus volt. Nézzünk is bele. A CC hivatalos folytatást…..
IDDQD Heti retro: Project Firestart 2013.08.23 13:13:24
Gőzerővel írom a Fallout-cikket, addig is a héten ígéretemnek megfelelően egy meglepetésjáték került a Heti retróba, szerzője a kiváló RetEmu blog gazdája, Sunsetjoy. Ő megelégelte, hogy a Project Firestart mindig hátul végez a szavazásokban, és írt egy cikket róla, én meg…..
Rihárdó 2013.08.27 21:21:55
@A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél: na ez aztán a retró a retróban:)
IDDQD Heti retro: Archon 2013.08.15 18:51:52
Ahogy múlt héten ígértem, Archonal folytatjuk a Heti retrót, és ezúttal vendégszerző debütál. Karvaly fedőnevű törzskommentelőnktől esett be egy pazar cikk, igazi hetiretrós, ami Ádámtól-Évától kezdve mutatja be a játék születését. Miközben szerkesztettem, végig olyan…..
A Játéknaplón találtam egy linkajánlót, és muszáj reblogolnom, már csak közszolgálati jelleggel is. Három egyszerű, könnyen megjegyezhető linkecske: nesbox.com, snesbox.com, ssega.com. Mindhárom nagyon sokat nyújt: egy-egy klasszikus konzolplatform játékaival lehet játszani…..
Rihárdó 2013.08.22 20:54:24
Rihárdó 2013.08.25 21:39:56
@deto: Hát talán arról is szó lehet, hogy az LCD a CRT-hez képest tényleg nem zavarja annyira a szemet, sőt szinte ahhoz képest egyáltalán nem:) Hol van már az, amikor egész napos játék után kivörösödött szemekkel mentünk aludni...
Ezt állítja legalábbis Pat Robertson médiamogul, konzervatív-keresztény megmondóember, televangelista. Robertsonnak egy tévés műsorában tette fel a kérdést egy levélíró, hogy a Biblia mégis hogyan áll a videojátékokban elkövetett virtuális bűnökhöz. A tévélelkész…..
Rihárdó 2013.08.16 12:02:44
@Bobby Newmark: te felvetettél egy olyat, hogy "Isten nem volt képes elsőre belőni, hogy hogyan illene viselkedni az embernek, ezért folyamatában korrigál"

Már az ószövetség elején, Káin és Ábel történetében megtörténik egy gyilkosság, és Káin felveti Istennek, hogy hát helló Öreg, te adtál szabad akaratot, aztán most meg engem akarsz kiűzetni?
És akkor kapja a Káin-bélyeget, ugye.

Tehát nem korrigál, csak meglepődik:) De ha már itt tartunk, Jób könyvében kiderül a tyutymuty, mert Isten csak keménykedik, hogy ő milyen hatalmas, azaz arról van szó, hogy Istennek a Teremtés kezdetekor nincs default mode erkölcse, ez az emberi világra váró "upgrade".
Több tanítás megállapítja, hogy az erkölcs megszületése zajlik mostanság (tehát 4-5000 éve), amikor a kollektíven elfogadott normákból az ember kilép a Senki Földjére, és már nem védi meg a társadalom-törzsikultusz-papbácsi, hanem saját magának kell elszámolnia önmaga tetteivel, és önmagát ítéli meg.

----

@Mindenki: Először azt hittem, hogy nyilvánvaló dolog, hogy senki sem mondja azt, hogy "Ja, hát kérem én egy szadista perverz kéjgyilkos vagyok, hagyjon engem békén ez a kopasz megmondó", de mostmár látom, hogy sokaknál kiveri a biztosítékot már feltételezés is, hogy esetleg eljutott oda az emberiség, hogy a gyilkosságot virtuálisan képes reprodukálni és megtapasztalni, és a mai emberkék szórakozásnak tekintenek egy olyan szélsőséges brutalitást, ami azt a kevés meglévő erkölcsiséget is a sárba tapossa.

Én egy buddhista álláspontot képviseltem, amelyben ez a mentalitás megakadályoz bizonyos tudati színvonalak megvalósítását, de azt viszont fenntartom, hogy szerintem az ide beirkálók nagy része még csak katona sem volt (mint ahogy én sem), éles lőfegyverrel nem is lőtt, és lehet, hogy még az ökle se érintette másvalaki arca-közepit, tehát nem kell félni itt semmitől, semmiféle parancsolat megszegés nem fordul itt elő, bűnök elkövetéséhez már azért erősebb és erkölcsileg autonóm jellem szükséges.
„Miután egész életemben videojátékokat gyűjtöttem, úgy döntöttem, eladom a teljes gyűjteményem” – írja a sokatmondó nevű videogames.museum júzer az eBayen. Mint kifejti, a játékok túl sok helyet foglalnak, és egyébként is több emberélet kellene, ha minddel játszani…..
Régi C64-fanok (egyik) (kedvenc) nosztalgikus szórakozása, hogy különféle fotókból (tipikusan például a saját fényképükből) 64-es képernyőket csinálnak. Vannak erre relatíve népszerűnek tűnő eszközök, pl. egy olyan weboldal, mely tetszőleges képből gombnyomásra kiköpi a…..
Rihárdó 2013.02.04 06:57:53
Ezt a programot ismered?

csdb.dk/release/?id=7259

Én szoktam vele szórakozni, ha időm engedi (két gyerek mellett nem sok van).

Lehet vele csinálni FLI-s, jó minőségű képeket is, a "képrezegtetős technikával", én is gyártottam párat, egy fenn is van a honlapon, amire felteszem az ilyesmiket.

ric64s.uw.hu/